Парламентът обсъжда задължителни колани в автобусите

Парламентът обсъжда задължителни колани в автобусите

© Юлия Лазарова



Коланите в автобусите да бъдат задължителни ще обсъждат днес депутатите в пленарната зала. Това е заложено в промените в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата, които ще бъдат гледани на първо четене. Освен колани в автобусите се предвижда задължителни да станат и видеорегистраторите, които да заснемат случващото се в превозните средства.


Александър Ненков и Станислав Иванов от ГЕРБ са вносителите на поправките. Повод за предложението им е е катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души. Смята се, че нямало да има толкова много жертви, ако пътниците в автобуса са имали колани.


В промените на закона се предвижда превозвачите да имат 6-месечен гратисен период, за да оборудват автобусите си с колани. След изтичането на този период те ще бъдат глобявани. Санкцията за шофьор на автобус без колани ще бъде 500 лева, а за фирмата превозвач - 3000 лева. 1500 лева ще бъде глобата за липсата на видеорегистратор.


Изключение ще се прави само за автобусите, които извършват превоз на кратки разстояния до 30 км, тъй като в тях е разрешено да има правостоящи.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    И като пламне автобуса си изгаряш като факла с тия колани! А те често пламват!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Или, да не дава Господ да падне във вода. А въздушни възглавници !!!

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2811 Весело

    А сега вече ще трябват и контрольори следящи дали пътниците си слагат коланите !

    Те така ще преборим и безработицата ...

  4. 4 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 340 Неутрално

    И задължителна продажба на бира в автобусите. И химическите тоалетни в автобусите да работят.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Отдавна беше време!!!
    Искам да видя ако бъде приета как ще се спазва тази разпоредба?!?!?!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10792 Неутрално

    Парламентът обсъжда разпорежданията на Борисов.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10792 Неутрално

    Парламентът обсъжда разпорежданията на Борисов.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Aleko
    Aleko
    Рейтинг: 1392 Гневно

    Аз предлагам да могат да се движат само автобуси с фабрично монтирани колани. Който няма такива да си сменя автопарка. Има си банки, кредити, финансираш и купуваш нови автобуси това е.

    Без полвинчати мерки моля, разни гаражи да монтират измислени колани , които не работят , но ще излъжат системата пак.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#6] от "penetrating":

    Очаквам партийна книжка,
    С "мъдри" съвети!
    Към дупетатите,
    Герберчета клети !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    Вместо да обсъжда забрана на внос на стари автобуси до определена възраст , както и експлоатация на стари автобуси над определена възраст , парламента обсъжда палиативни мерки, които в някои случаи могат да бъдат контра продуктивни по отношение на сигурността, например в случаите на пожар в автомобила или попадането му във вода, както беше случая с река Лим.
    Парламентът отново защитава корпоративните интереси на превозваческите фирми и на вносителите на стари автобуси.

  11. 11 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 709 Неутрално

    По пътищата ни няма елементарни условия за шофиране, хоризонталната маркировка липсва, да не говорим за дупки......абе слагайте колани, ама първо да си оправим инфраструктурата..

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10792 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Свежо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  14. 14 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    Няма какво да ги обсъждат а направо да ги гласуват...както аз си слагам задължително колан в автомобила така трябва и в автобусите...и никакви ако пламне или паднел във вода...автомобилите и те се палят и те падат във вода...тия верно, че които се возят в автобуси не са шофьори но ще свикнат както и ние свикнахме...

  15. 15 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Цивилизацията отдавна си е решила този въпрос и никой не дискутира. Само ние още спорим и хабим енергия за пушенето, за коланите. Ако искаме в Евразия или при Султана, да се уточним и да не се занимаваме с ЕС и подобни.

    malart.blog.bg
  16. 16 Профил на DiamondPress
    DiamondPress
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#4] от "Stan Todorov":

    Незнам дали го казваш саркастично, но аз не бих отказал и двете :)

  17. 17 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 595 Весело

    Абе тея в парламента... да не казвам какви, че ще ме измодерират... чудят се с какви глупости да се занимават. Всичката Мара втасала в тая кочина, само коланите в автобусите са ни проблемът.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    Да бяха помислили първо за качеството и на пътищата ,и на превоза.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK