Парламентът обсъжда задължителни колани в автобусите

Парламентът обсъжда задължителни колани в автобусите

© Юлия Лазарова



Коланите в автобусите да бъдат задължителни ще обсъждат днес депутатите в пленарната зала. Това е заложено в промените в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата, които ще бъдат гледани на първо четене. Освен колани в автобусите се предвижда задължителни да станат и видеорегистраторите, които да заснемат случващото се в превозните средства.


Александър Ненков и Станислав Иванов от ГЕРБ са вносителите на поправките. Повод за предложението им е е катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души. Смята се, че нямало да има толкова много жертви, ако пътниците в автобуса са имали колани.


В промените на закона се предвижда превозвачите да имат 6-месечен гратисен период, за да оборудват автобусите си с колани. След изтичането на този период те ще бъдат глобявани. Санкцията за шофьор на автобус без колани ще бъде 500 лева, а за фирмата превозвач - 3000 лева. 1500 лева ще бъде глобата за липсата на видеорегистратор.


Изключение ще се прави само за автобусите, които извършват превоз на кратки разстояния до 30 км, тъй като в тях е разрешено да има правостоящи.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    И като пламне автобуса си изгаряш като факла с тия колани! А те често пламват!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Или, да не дава Господ да падне във вода. А въздушни възглавници !!!

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2930 Весело

    А сега вече ще трябват и контрольори следящи дали пътниците си слагат коланите !

    Те така ще преборим и безработицата ...

  4. 4 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 383 Неутрално

    И задължителна продажба на бира в автобусите. И химическите тоалетни в автобусите да работят.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    Отдавна беше време!!!
    Искам да видя ако бъде приета как ще се спазва тази разпоредба?!?!?!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    Парламентът обсъжда разпорежданията на Борисов.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    Парламентът обсъжда разпорежданията на Борисов.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Aleko
    Aleko
    Рейтинг: 1422 Гневно

    Аз предлагам да могат да се движат само автобуси с фабрично монтирани колани. Който няма такива да си сменя автопарка. Има си банки, кредити, финансираш и купуваш нови автобуси това е.

    Без полвинчати мерки моля, разни гаражи да монтират измислени колани , които не работят , но ще излъжат системата пак.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5624 Неутрално

    До коментар [#6] от "penetrating":

    Очаквам партийна книжка,
    С "мъдри" съвети!
    Към дупетатите,
    Герберчета клети !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3189 Неутрално

    Вместо да обсъжда забрана на внос на стари автобуси до определена възраст , както и експлоатация на стари автобуси над определена възраст , парламента обсъжда палиативни мерки, които в някои случаи могат да бъдат контра продуктивни по отношение на сигурността, например в случаите на пожар в автомобила или попадането му във вода, както беше случая с река Лим.
    Парламентът отново защитава корпоративните интереси на превозваческите фирми и на вносителите на стари автобуси.

  11. 11 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 747 Неутрално

    По пътищата ни няма елементарни условия за шофиране, хоризонталната маркировка липсва, да не говорим за дупки......абе слагайте колани, ама първо да си оправим инфраструктурата..

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Свежо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    До коментар [#3] от "SS":

    Защо: нека има колани, пък на който му се живее повече, на бас че ще си си жи.

    Макар че на първо място ако му се живее на човек, нама да се качва на автобус...

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  14. 14 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3914 Неутрално

    Няма какво да ги обсъждат а направо да ги гласуват...както аз си слагам задължително колан в автомобила така трябва и в автобусите...и никакви ако пламне или паднел във вода...автомобилите и те се палят и те падат във вода...тия верно, че които се возят в автобуси не са шофьори но ще свикнат както и ние свикнахме...

  15. 15 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Цивилизацията отдавна си е решила този въпрос и никой не дискутира. Само ние още спорим и хабим енергия за пушенето, за коланите. Ако искаме в Евразия или при Султана, да се уточним и да не се занимаваме с ЕС и подобни.

    malart.blog.bg
  16. 16 Профил на DiamondPress
    DiamondPress
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#4] от "Stan Todorov":

    Незнам дали го казваш саркастично, но аз не бих отказал и двете :)

  17. 17 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 686 Весело

    Абе тея в парламента... да не казвам какви, че ще ме измодерират... чудят се с какви глупости да се занимават. Всичката Мара втасала в тая кочина, само коланите в автобусите са ни проблемът.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Да бяха помислили първо за качеството и на пътищата ,и на превоза.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK