Още нищо не се знае около бъдещия орган за борба с катастрофите

Томислав Дончев

© Надежда Чипева, Капитал

Томислав Дончев



На 29 август вицепремиерът Томислав Дончев обяви, че ще бъде създаден нов държавен орган, който да контролира и да създава политики за безопасност по пътищата. Това стана след катастрофата в Своге, в която загинаха 17 души.


Три седмици по-късно не се знае какво ще представлява новият орган, какви законови промени ще бъдат предложени и кога ще бъде създаден. Това се разбира от отговори на въпроси на "Дневник" до администрацията на вицепремиера.


"Задачата в момента е не да представим концепция за нов орган за пътна безопасност, а да изготвим аргументирано предложение за промяна на модела на управление на политиката по пътна безопасност", пише в отговорите.




На въпрос, какви правомощия ще има бъдещият орган и към изпълнителната власт ли ще е или независим, директен отговор не получихме. "Очевидно е, че независимо от това дали ще се създаде или не орган, имаме сериозни задачи по отношение на изграждането и ремонта на пътища, контрола на движението по тях, изправността на автомобилите, подготовката на шофьорите, образованието на населението, реакцията при пътно-транспортни произшествия и други", пишат от кабинета на Дончев.


Според тях, тъй като тези задачи и в момента са възложени на различни институции и ведомства на централно и местно ниво, "за постигане на реално намаляване на броя на пострадалите по пътищата е необходимо да се възприеме по-системен и всеобхватен подход, да се подобри сътрудничеството между ангажираните институции, както и разбирането и участието на цялото общество".


В отговора се казва, че трябва да се използва и експертизата на браншовите и неправителствените организации, за да се насочат усилия към въвеждането на нови технологии и да се подобрят значително събирането и анализа на информацията за пътнотранспортните произшествия, за да се вземат правилни управленски решения.


Работата по законите за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите е много напреднала, съобщиха от кабинета на вицепремиера. Твърде рано е за анализа за това какви текстове ще трябва да се променят за създаването на нов орган, смятат служителите на Томислав Дончев. Според тях е твърде рано и да се коментира, кой трябва да го оглави, а срокове за създаване му не са поставени.


Томислав Дончев каза след заседанието на кабинета на 29 август, че идеята е "всички служби и функции, които имат отношение по темата, да се консолидират в една структура, която има преки отговорности в политиката за пътна безопасност". В тези институции попадат три министерства - вътрешното, регионалното и образователното, както още Агенция "Пътна инфраструктура" и други ведомства.


Новото звено освен да упражнява контрол би трябвало да има и отговорността да прави политики за повишаване на безопасността по пътищата и ограничаване на инцидентите. Създаването на новия орган не означава назначаване на нови чиновници, уточни тогава Дончев и добави, че ще бъде използван капацитетът на отговорните сега министерства, както и на неправителствени организации и специалисти.


След катастрофата в Своге оставки подадоха министрите на транспорта Ивайло Московски, на вътрешните работи Валентин Радев и на регионалното развитие Николай Нанков. Вчера те бяха сменени официално от Росен Желязков - транспорт, регионален министър стана Петя Аврамова, а досегашният главен секретар на МВР Младен Маринов стана министър на вътрешните работи.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Орааа, Томе. Ясни са поне няколко неща:
    Първо, там ще блажат МНООООГО НАШИ ОРА, или ора на много наши ора.
    Второ, ефект нЕма да има.

    ГАРАНЦИЯ.

  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    Томислав Дончев изглежда умен мъж, дано заедно с Боко отстъпят назад от глупавата идея за нов орган. Като има КОНПИ корупцията спадна ли, или като има специализирана прокуратура и специализиран съд повече ли станаха осъдените. Само се харчат едни пари.
    Същото ще е и тука, този филм вече сме го гледали.

  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Министерството на пътищата да си оправи пътищата. Нема нужда от още Герберски Хрантутници, а след тях и на Соц. такива

  4. 4 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1951 Весело

    Както се казва: "Работата е готова, човекът каза, ще видим"!

  5. 5 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 295 Разстроено

    Никой не спомена какъв ше бъде бюджета, от къде ще идва и как ще се разходва ..... мирише на баница за наши хора ..... поредната безмислена и безрезултатна държавна хранилка! Трябват РЕФОРМИ, не нови хранилки които да ни бъркат в джоба. Пълно безхаберие отвсякаде, а всяка нова трагедия се ползва за да се краде още повече .... ОТВРАТ! После пак да си ги изберете Бо&Ко, КуРнелия и тримата фатмаци

  6. 6 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Пореден "орган"... при това "държавен".

    Защо ли съм скептично-циничен?

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Поредното НИЩО, като БОРКОР, помните ли, имаше такова "чудо"?!?!?!

  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    В един свинарник, колкото и комитети по чистотата да създавате, резултатът ще е един и същ.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Борбата с катастрофите е единствено възможна ако има промяна в съзнанието. Вчера пътувах с колата на приятел. Добър и умен човек, но за 60 км. в двете посоки направи 11 нарушения. Между другото май не съм видял до сега човек който стриктно да спазва правилника

  10. 10 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    тоя срамен орган кой ще е поред?

  11. 11 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Трябва и агенция за безопасност на пешеходците. Агенция за безопастност на колоездачите. АБ на каруците. АБ на к Р у- а ми.

    И едните и другите са маскари!!!!
  12. 12 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Министерството на пътищата да си оправи пътищата. Нема нужда от още Герберски Хрантутници, а след тях и на Соц. такива
    —цитат от коментар 3 на Хи-хи



    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    Повечето от много тежките катастрофи стават на ремонтирани пътища. В нас си е причината. Незнайно защо, но, когато българина седне зад волана моментално обезумява. Безумна скорост, идиотски изпреварвания, алкохол, дрога, това са основните причини за войната по пътищата.

  13. 13 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Супер простотия е. Начин да се точат още пари. Има си много лесен начин за контрол, белият свят го измисли отдавна.. Камери, като на българина му бръкнеш в джоба най го боли. Камери и сегашните патрулки отиват в пенсия, щото съм обиколил европа, светъ не, ама като да те спира с палка на магистрала тва на планетата го няма

  14. 14 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Катастрофите стават, защото хората масово не са добре с нервите. Отделно, колкото и да си добре не можеш да караш с 60 по четирилентови пътища с мантинела по средата, само защото местния дерибей си е отворил бензиностанция.
    Отделно в проходите се влачат тежкотоварни камиони с 30. И в момента е така, дърводобива тече с пълна сила.
    В страните, където е забранена работата на големите магазини, това се прави с цел хората да прекарват време със семействата си и да спрат да консумират стоки и услуги. Върху нашите мозъци паразитират огромно количество търговци, нерешени проблеми, битовизми.
    В тази посока трябва да работи правителството, а не да създава нови органи.

    Любовта ще спаси света!!!
  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#13] от "b0b069":

    С палка на магистрала не спират, изпреваряат те и пускат надпис —следвай ме.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1556 Весело

    Обмислят органа, дето го има

  17. 17 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1556 Весело

    Мерките са елементарни, ама никой не ги иска - да нацвъкат яко камери и после да видим кой няма да спазва правилата....ама така "К'во ша прайм ся" и съответните благинки ще отпаднат за катаджиите, по-ниска скорост означава по-малко разход на гориво, по-малко катастрофи...мъка, мъка...

  18. 18 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 276 Неутрално

    ""за постигане на реално намаляване на броя на пострадалите по пътищата е необходимо да се възприеме по-системен и всеобхватен подход, да се подобри сътрудничеството между ангажираните институции, както и разбирането и участието на цялото общество"
    Някой разбра ли какво иска да каже администрацията на вицепремиера? Кухи и нищонезначещи фрази, познати ни още от конгресите на БКП. Чакайте следващите катастрофи.

    slivizasmet.blogspot.com
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#12] от "zle_platen_trol":

    А българинът като кара из Европа що е примерен като агънце? А немецът като кара в България защо кара като свиня? Промивка на мозъците на границата, или просто проблемът си е тук?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#17] от "rainbou1":

    Камери има 😉

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 290 Весело

    Трябва и агенция за безопасност на пешеходците. Агенция за безопастност на колоездачите. АБ на каруците. АБ на к Р у- а ми.
    —цитат от коментар 11 на kp


    Няма да се учудя ако "от горе" приемат идеята ти на сериозно. Тези хора само се чудят колко още структури за точене на държавни пари в частни джобове да създадат. И естествено да намерят работа на некадърните си роднини.

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3668 Неутрално

    "Задачата в момента е не да представим концепция за нов орган за пътна безопасност, а да изготвим аргументирано предложение за промяна на модела на управление на политиката по пътна безопасност".

    Тоест, нов орган няма да има. Просто са наговорили едни приказки, за да се тушира общественото напрежение след инцидента до Своге.

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#22] от "tww09306483":

    Не точно. Искаха да създадат нов орган, ама им навряха в очите, че той съществува вече 15 години, та сега няма как да правят втори.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Аз лично, поне десет пъти само във форума съм казвал, че за мен КАТ не просто не работи добре, КАТ го няма. Не знам, каква смятат, че им е функцията, но явно не смятат, че е контрол на на движението. Отделно от това е проблема със събирането на наложените глоби. Питаш, защо там ( в нормалния свят ) караме, като хората. Много просто. Никой не ни святка за да ни предупреди, не знаем, къде са камерите, страх ни е от големите глоби.

  25. 25 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 347 Разстроено

    Органът за борба с катастрофите ще се състои от:
    Отдел за катастрофи на ляв завой;
    Отдел за катастрофи на десен завой;
    Отдел за катастрофи на прав участък
    и подотдели:
    с видимост;
    с лоша видимост;
    без видимост;
    и подподотдели:
    на сух път;
    на мокър път;
    при зимни условия...
    Ще има главни специалисти по:
    катастрофи, предизвикани от мъже;
    катастрофи, предизвикани от жени;
    катастрофи с участие на велосипедисти;
    катастрофи с други участници в движението.
    Ще има началници на отдели:
    Катастрофи в светлата част на деня
    Катастрофи при нощно шофиране.
    Ще има директори на дирекции:
    Катастрофи с европейски автомобили;
    катастрофи с неевропейски автомобили.
    Мързи ме да описвам вероятните им недомислици, но идиотската им идея ще изглежда точно така. А резултатът ще е плачевен за всички, освен за назначените в Органа. За смисъла и ролята на КАТ, за многобройните комисии за пътища и пътна инфраструктура, както и за безбройните комисии и инициативи по безопасност на движението няма да говорим. За тези, които продават книжки - дума да не става.
    Изводът е, че като сме си избрали нагли идиоти да ни управляват - ще ги търпим. Е, има и друг извод, ама той е от сферата на научната фантастика.

  26. 26 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 555 Весело

    Както се казва: "Работата е готова, човекът каза, ще видим"!
    —цитат от коментар 4 на batzdravo


    Не е точно така.

    "Три седмици по-късно не се знае какво ще представлява новият орган, какви законови промени ще бъдат предложени и кога ще бъде създаден. "

    Знае се обаче кои нови калинки ще се намърдат в новия орган.

    Тече наддаването за различните постове !!!

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  27. 27 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    От всичките тия безсмислени движения, резултатът е, че един четвъртит орган ни е влязъл дълбоко в ..... едно място.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8239 Неутрално

    Най-важното се знае. На едни наши хора ще се намери добре платена работа.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6820 Неутрално

    Напротив, знае се, че ще е пълна катастрофа...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK