Данъкът на колите със сертификат под "Евро 4" ще се повиши средно с 30%

Менда Стоянова

© Велко Ангелов

Менда Стоянова



Средно 30 % ще се повиши данъкът на колите със сертификат "Евро" 1, 2 и 3, ако се приемат предложенията за промени в данъчното законодателство, предложени от Министерството на финансите. Това каза пред "Фокус" председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянов (ГЕРБ). Тя обясни, че евросертификатът е този, който показва екологичността на даден автомобил.


Новият "екологичен" компонент представлява коефициент, по който ще се определя данъкът спрямо досегашния "имуществен" компонент (годината на производство и мощността на двигателя). Например автомобил в екологична категория "Евро 4" и нагоре (спрямо европейските стандарти за вредните емисии от изгорели газове) ще дължи по-малко данък, а тези с по-ниска - по-висок.


Теоретично това означава, че от повишаването на данъците ще бъдат засегнати колите произведение преди 2005 г., когато влиза в сила стандартът "Евро 4". Няколко години след това обаче, са продавани коли и с Евро 3".




За по-мощните автомобили данъкът остава по-висок, но в сравнение с досегашния ще има намаление около 10-20% на най-екологичните автомобили от категория "Евро 6", каза Стоянова.


Както и досега общинските съвети имат възможността да регулират данъчната ставка. "Съответните общински съвети могат да определят конкретната данъчна ставка и в частта имуществен компонент и в частта екокомпонент по свое решение в диапазон, предварително определен от закона. По този начин е въведена възможност общините да регулират данъчните си постъпления и да имат дял във формирането им. На този етап не можем да кажем колко точно ще бъде данъкът за различните градове", добави Стоянова. Тя обясни, че екостандартът замества катализатора за определяне на данъците. Голяма част от катализаторите не работят, независимо, че ги има в автомобилите и са декларирани от собствениците. Стоянова изрази надежда през следващите години да се направят още стъпки в посока стимулиране на екологичните автомобили.


"Държавата не обмисля вариант за въвеждане на данъчно облагане на автомобилите на принципа "замърсителят плаща", защото хората са бедни", каза в началото на годината финансовият министър Владислав Горанов, но явно е сменил мнение си от тогава.

Ключови думи към статията:

Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    От 20 на 25 лева, файда - никаква.

  2. 2 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1336 Любопитно

    "Държавата не обмисля вариант за въвеждане на данъчно облагане на автомобилите на принципа "замърсителят плаща", защото хората са бедни", каза в началото на годината финансовият министър Владислав Горанов, но явно е сменил мнение си от тогава."

    С две думи, бедните да го ..... нашите автомобили на елита са с ЕВРО 6.
    Не, че не трябва да има завишени стандарти, но си е цинично.

  3. 3 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#1] от "Yotce":
    Това е така, само ако е маломощна - под 100 к.с. Иначе данъкът не е 20 лв, а е 150-250 лв. На моята, която е 2005 г., Евро 3, данъкът в момента е 220 лв.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    България трябва да забрани вноса и регистрацията на употребявани дизелови автомобили, без значение какво "евро" имат. При лошата поддръжка тук и калпавият дизел на Златев, всичките се превръщат в оръжие за масово поразяване!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Парите, които ще се съберат са по-малко от партийните субсидии. Няма ли да е по0добре да им спрем субсидиите и да почнат да теглят рикши, за да се издържат?

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4647 Неутрално

    30% е нищо, поне 90% трябват, поне...

    скоростен индекс "Y"
  7. 7 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2121 Любопитно

    Хубаво. Но ще се намали ли данъкът на по-екологичните и нови автомобили, за да има някаква реципрочност все пак? Съгласен съм да вземем пример от западните държави и да облагаме с по- висок данък старите автомобили, но трябва да вземем за пример и обратното- собствениците на нови автомобили да плащат по-малък данък !

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10179 Неутрално

    Значи, ще трябва в следващите 5 години да се освободя от колата си и да мина на друг двигател...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 394 Неутрално

    И нито дума за намаляне на тези с над евро 4. Само ще се вдига значи :)

  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    До коментар [#9] от "vtl53383951":

    Естествено! Какво друго очакваш? Няма как, ГЕРБ да се кара с основният си електорат... Трябва да си карат таратйките и да могат да паркират навсякъде. Останалите да си плащат. Трябва да има и такива...!
    Колкото до екологията, никой не се интересува от нея, ако няма подходящ проект, че да се усвоят едни пари...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    България трябва да забрани вноса и регистрацията на употребявани дизелови автомобили, без значение какво "евро" имат. При лошата поддръжка тук и калпавият дизел на Златев, всичките се превръщат в оръжие за масово поразяване!
    —цитат от коментар 4 на Viva la Evolution


    България трябва да направи първо така, щото поне 40 % от работещите да могат да си позволят нова кола поне на изплащане ... а не само 4% :) Приоритет би следвало да са социалните проблеми свързани с мизерния стандарт на заплащане на труда и после екологията. Та българина когато купува нещо, обикновено ръководна е най- ниската цена ... храна, жилище, услуги и т.н., това естествено стимулира производството на боклуци :) Та политиците много добре знаят, че нищо различно не може да се случи и замърсяването ще си остане същото ... по- добре двоен данък, отколкото нова кола... която няма как да си позволиш :) Поредно отупване на бръшняния ... овчедушен чувал :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  12. 12 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1321 Любопитно

    Няма файда от половинчати мерки, особено за екологията. И ако ще плащаме според "цапането" на въздуха, дайте да измерим кой вид гориво/автомобил какво изхвърля и тогава данъка. А не както е сега - имаш евро 4, ма димиш кат печка на въглища, е, малък ще ти е данъка, щото така пишело на тапията. Просто се чудя на акъла на управляващите, макар, че акъл отде...

  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Малко е!
    По-добре просто да не ги допускат в града от понеделник до петък. Готово.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  14. 14 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Колите с десен волан също трябва да плащат повече, защото са опасни за движението.

  15. 15 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#4] от "Viva la Evolution":

    Не съм фен на Златев, но с неговия дизел имам най-дълъг пробег между 2 регенерации на ДПФ-а, сравнено с дизела от другите големи вериги. Ако знаеш друг измерим критерий да качество на сизела-дай го.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  16. 16 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Сизела-ха-ха...Дизела ивйх предвид.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  17. 17 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Весело

    До коментар [#15] от "Скакауец":

    Всички предлагат тип "премиум" дизел... на друга цена естествено :) От "економи" по- голямото количество предлагано на пазара е един и същ ... от едно кранче :) Аз не зареждам от златевите... не купувам от лафка... не "търкам" от "националната" и не ме питай що ... ей тъй :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  18. 18 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Ако приемат предложението на синдикатите - 2019-750лв,2020-1000лв,2021-1200лв минимална заплата, могат да се купуват повече нови, или почти нови автомобили(ще расте и средната работна заплата). Да, ама не - както казваше Петко Бочаров. Ще обеднеят работодателите и няма да има всяка година нов автомобил обилно за тях и метресите им.

  19. 19 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 309 Неутрално

    България трябва да направи първо така, щото поне 40 % от работещите да могат да си позволят нова кола поне на изплащане ... а не само 4% :)
    —цитат от коментар 11 на ь

    То и сега могат да си го позволят. Дачия Сандеро с 3500 лв първоначална вноска е 150 лв на месец лизинг. Ама хората не искат Дачия искат Мерцедес, БМВ или в краен случай Ауди.



  20. 20 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 700 Гневно

    Ако приемат предложението на синдикатите - 2019-750лв,2020-1000лв,2021-1200лв минимална заплата, могат да се купуват повече нови, или почти нови автомобили(ще расте и средната работна заплата). Да, ама не - както казваше Петко Бочаров. Ще обеднеят работодателите и няма да има всяка година нов автомобил обилно за тях и метресите им.
    —цитат от коментар 18 на Vlado Nikolov


    Бате, какво ти пречи да станеш 'работодател' вместо да клинчиш и да ревеш по форуми и ФБ?
    Имам собствена фирма от 20 г.и не съм чакал и 1 стотинка от държавата, ама такива като теб, дето хем карат 20 годишни таралясници за да идат на КАФЕ, хем ги мързи дори да се почешат, ама охотно настояват за 2000 лв пенсия и 4000 лв заплата!!!!

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  21. 21 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Весело

    [quote#19:"Nick F"][/quote]

    Това сериозно ли?!? ... а задължителната застраховка, задължително сервизиране -златно ... отиват разходите над 300 :) Ако масовите заплати(1100 е средната брутна ... на хартия) са 1400- 1500 лева... може и да не е Дачия ... ама не са :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  22. 22 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Ейййй Бойко нЕмаш наЕждане бе пич.

  23. 23 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Весело

    До коментар [#20] от "Подлизурко":

    Надявам се и милиони данъци да си платил, ама не от внесен ДДС, а печалба :) ... колата ти да не е 7- местен джип ... пак заради ДДС-ето :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Любопитно

    До коментар [#19] от "Nick F":

    Ти колко деца храниш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Любопитно

    Само да попитам - ако колите са на газ ще им намалят ли данъка?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Ако приемат предложението на синдикатите - 2019-750лв,2020-1000лв,2021-1200лв минимална заплата, могат да се купуват повече нови, или почти нови автомобили(ще расте и средната работна заплата). Да, ама не - както казваше Петко Бочаров. Ще обеднеят работодателите и няма да има всяка година нов автомобил обилно за тях и метресите им.
    —цитат от коментар 18 на Vlado Nikolov

    Наистина ли мислите, че това увеличение на МРЗ може да стане така механично? Със закон или е зостатъчно само господин Борисов да заяви "Казах им от първи следващия месец МРЗ да е Х лева!". Не сте ли съгласен, че трудовото възнаграждение трябва да се заработва? Убеден ли сте, че евентуалното увеличение на МРЗ до предлаганите стойности предизвика увеличение на останалите заплати в страната, респ. на средната работна запалта?
    Колко от хората, получаващи МРЗ в размер дъответно за следващите години 750 лв., 1000 лв. и 1200 лв. ще си купят "нови, или почти нови автомобили"? Нямам предвид "чисто нови, 18 годишни, нов внос".

  27. 27 Профил на Knicks
    Knicks
    Рейтинг: 324 Неутрално
  28. 28 Профил на Knicks
    Knicks
    Рейтинг: 324 Любопитно

    Добре е,че искат да караме нови коли но нормални пътища кога ще има?Странно ще е да караме чисто нови коли по тия кратери

  29. 29 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Едно, и изплащам доста по скъпа кола. Но пък не пуша и жената не пуши т.е. имаме с поне 300лв на месец по ниски разходи, които мога да ги използвам за нещо друго.

  30. 30 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Само да попитам - ако колите са на газ ще им намалят ли данъка?
    —цитат от коментар 25 на КМЕТ В СЯНКА

    Аз бих задал допълнители въпроси, бих пожелал пояснения.
    1. Каква е целта на увеличаването на данъка за определена група автомобили - намаляване количеството на вредни емисии от автомобилите или начин за увеличаване на постъпленията в бюджета?
    2. Госпожа Менда Стоянова е икономист. Може би е от най-добрите икономисти в страната. Но поне с изказаното мнение за "екологичността на автомобила" не демонстрира технически познания, поне що се отнася до автомобилите. Тя заема висока позиция в йерархията. Като такава би трябвало да е сигурна в публичните си изявления. При необходимост е задължително да се консултира със специалисти. Преди да обяснява не би било зле да разбере какво точно означават евросертификатите на автомобилите и каква информация дават за "екологичността им". Дали автомобил, произведен след въвеждането на даден стандарт непременно покрива изискванията и в момента?
    3. Госпожа Менда Стоянова държи ли на мнението си, че екостандартът замества катализатора? Не че не е смешно, но ...

  31. 31 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#30] от "zhivko6461":

    След като не се предлага никаква алтернатива ... целта е само и единствено увеличения на постъпленията в общините. Моя дизел(евро 3) одъртя и вече плащам само 130 лв. Дори и двойно вдигнат данъка... няма да си купя нова кола ... не че не искам, но нямам избор :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  32. 32 Профил на foxhd
    foxhd
    Рейтинг: 233 Гневно

    Малко е поне с 100% трябва да се вдигне данъка на кочините , защо да дишам и да се тровя с отрови . Трябва много по радикални мерки да се вземат , но няма да стане . Като нямат финансова възможност да се ползва градски транспорт и таксита.

  33. 33 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1459 Весело

    До коментар [#4] от "Viva la Evolution":Не съм фен на Златев, но с неговия дизел имам най-дълъг пробег между 2 регенерации на ДПФ-а, сравнено с дизела от другите големи вериги. Ако знаеш друг измерим критерий да качество на сизела-дай го.
    —цитат от коментар 15 на Скакауец


    И ние трябва да ти вЕрваме ли?

    Ти да не си лицензирана, сертифицирана и т.н. лаборатория?

    : )

    Имало едно време ссср!
  34. 34 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 1471 Любопитно

    Какво означава данък кола? Мислех, че го наричат пътен данък. До колкото знам, пътния данък е в акциза на горивата и винетката и ДДС върхо всичко това. Този данък, който увеличават явно е някакъв вид еко такса. Но държавата събира пари от дейност, която не извършва. Оправдания от типа пари за рециклиране на стари коли не е уместно, защото още не съм видял кола на сметище в Бг. Това се нарича данък плащай и не питай. За сравнение един дизел евро 5 в UK плаща едногодишна пътна такса от £30 (66.7 лв). Другото го прибират още на бензиностанцията.

    https://www.youtube.com/watch?v=e4CSWKlgl_Q
  35. 35 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 846 Неутрално

    [quote#19:"Nick F"][/quote]

    Първо към тези вноски почти сигурно има каско задължително и златно и гаранционен сервиз пак задължително - платинен. Отделно погледнах какво включва тази цена и изненадващо за мен имаше серво. Е няма климатик, елстъкла и централно заключване както и резервна гума. Общо взето добре, че е сервото, че да се различава по нещо от Жигулито. Ама какво пък поне ще е нова (Жигули). И вноската е над 200 кинта като не включва платинения сервиз. Добавяйки нещата, които останалите марки предлагат като базов пакет вноската отива на 250 кинта.

  36. 36 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    ХОРА С ПО НЯКОЛКО ХЛКИ ЗАПЛАТА И КОИТО НИКОГА НЕ СА СИ ПЛАЩАЛИ У ЖИВОТА НИ ЗДРАВНИ НИ ПЕНСИОННИ СИ ГЛАСУВАХА ИЗНЕМОГВАЩИТЕ С ДВЕ ТРИСТА ЛЕВА ДА ИМ ЗАПЛАТОТА ТЪРТЕЙЩИНИТЕ , ТИЕ МУТРИ ВИЕ СИ ГИ ИЗБРАХТЕ , ЕМИ НАЗДРАВЕ

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#29] от "Nick F":

    Значи детето ти още не ходи на уроци. После ще разбереш. иЩе говориш като имаш поне две деца. Сещаш се защо надявам се. Освен това живееш вероятно в жилище от родителите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Ето как под мотото за справяне със замърсяването ГЕРБ си гласува още един данък за да си има да си харчи в края на годината. Примерно за студен резерв от ТЕЦ "Ахмед Доган и приятели". Или за некое стадионче за 100 милки.

  39. 39 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#2] от "Котаракът на Шрьодингер":

    с 4 думи - Не живеем в кочина. Не сме длъжни да живеем в кочина, понеже бедните искат да ходят и до кенефа с кола. Колите, особено тези, които не са еко трябва да са скъпо удоволствие, за да може държавата, за да има пари да измете изсраното от шофьорите. В градовете има гр. транспорт, а с колело 20 км(Младост - Люлин) се взимат за 1/2 час

    15.02.1989 - 07.02.2018
  40. 40 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#35] от "nqma zna4ka koi":

    На една Шкода за 20 бона при 7-8 първоначална вноска изплащаш по 300 лева на месец. Каското и гражданската са 1200 на година ( средно за първите 3-4), тоест по 100 на месец. Сервизът е безплатен. 2/3 от както каза един по-горе - "бедните" набиват по 300-400 всеки месец за колата им на 20 години ( ма е БВМ и са г*зари)

    15.02.1989 - 07.02.2018
  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#18] от "Vlado Nikolov":

    Може би си чувал, че работодателите (или фирмите) като заделят пари за РЗ едновременно внасят пари в различни бюджетни сметки, които реално също са част от заплащането на работната сила (работници, администрация)
    Ако си ключил ТД с месечна РЗ 1000 лв., на определеното число ще получиш 776лв, а работодателят ти (фирмата)ще внесе по бюджетните сметки 413,22лв., или реалната РЗ не е 1000 лв, а 1 189 лв.
    Или за изплатени 776лв. на работника, работодателят превежда на държавата 413,22 лв, - 57% от реалното заплащане. Реално тези 413лв. са част от възнаграждението на работника, и добре е всеки да го знае, и да е взискателен не само към фирмата в която работи, но и към държавните институции, които се издържат от неговите данъци.

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#34] от "The sphere":

    Това е поредното гробарско БЕЗзаконие. Ако някой сезира КС ще падне веднага.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Гневно

    До коментар [#39] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Майка ти като се разболее на химиотерапия с колелото ли ще я караш умньо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#34] от "The sphere":Това е поредното гробарско БЕЗзаконие. Ако някой сезира КС ще падне веднага.
    —цитат от коментар 42 на КМЕТ В СЯНКА


    В цяла Европа(лично знам за Белгия, Дания, Швеция, Норвегия, ОК и Ирландия) данъкът е базиран на "Евро" показателя на колата. Не ми пука кой го въвежда, но е време дришльовците на 50-60+ ( на по 2 шамара възпитание на улицата) години да заживеят в 2018.

    Искам чиста държава за дъщеря ми

    15.02.1989 - 07.02.2018
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#39] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Искаш ли да се обзаложим на по 5 000 лева , че не можеш да минеш 20 км. в София в трафика с колело за 30 мин. ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    Смешно малко !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#34] от "The sphere":

    Еко таксата е при регистрацията на автомобила, а в статията става дума за годишен данък МПС, който е към местните данъци. В много страни от Западна Европа подобен данък няма, но екотаксата е доста сериозна, за Франция започва от 100 евро (напр. за Дачия), и може да мине 10 000, напр. за Порше или Ферари.
    Данъкът за пътищата е включен в цената на горивото, т.е. това е акциза, за България между 60 и 80 ст. за литър без ДДС (дизел или бензин)

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До 43
    Колата е удобство, но не е необходимост.

  50. 50 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#39] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":Искаш ли да се обзаложим на по 5 000 лева , че не можеш да минеш 20 км. в София в трафика с колело за 30 мин. ?
    —цитат от коментар 45 на КМЕТ В СЯНКА


    Никакъв шанс да го мина за 30 мин. Аз 13-14 км всеки ден ги минавам за 35-40 мин. Говорех за междуградско. А ти искаш ли да се обазложим на 5000 лева, че на всеки маршут над 20 км в София в София, който минаваш с кола по-бързо аз ще минавам 3-4 такива по-бързо с градския транспорт. За по-евтино няма да говоря

    Значи аз мога да ходя с колело или градски на работа, а с колата само на междуградско, при условие, че под 2.5 на месец не падам. А чичо Ваньо трябва да ходи до КРИБС-а в Горубляне с кола?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#44] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Много си отворен ама нищо не разбираш от материята. Колко замърсява един лек автомобил на газ би ли ни осветлил !!!
    Освен това ти какво искаш за дъщеряти въобще не ни вълнува. Щото сме 60+ и чакаме да ни биеш по улиците !!!(смешко)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#46] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Май започна да ти просветлява какво те чака? на всеки му идва редът и си минава по него.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#44] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":Много си отворен ама нищо не разбираш от материята. Колко замърсява един лек автомобил на газ би ли ни осветлил !!!Освен това ти какво искаш за дъщеряти въобще не ни вълнува. Щото сме 60+ и чакаме да ни биеш по улиците !!!(смешко)
    —цитат от коментар 51 на КМЕТ В СЯНКА


    Аз не съм по боя. Тия са за твоята класа. Мога и още как, но рядко това е решение. Обикновено води до тъпотии. Един лек автомобил на газ (2000г) замърсява годишно бая повече от някой 2014-2015, понеже газовите са монтирани от вече споменатия чичо Ваньо и нон стоп има драми и се кара ина бензин/дизел( знам, че твоята от 5 години и гък не е казала, но другите са)

    15.02.1989 - 07.02.2018
  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#48] от "historama":

    Кажи сега цялото име на данъка и на каква база се формираше в началото. И как промениха правилата в движение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    Ти в София ли живееш? Женен ли си ?? Грижиш ли се за други хора ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#46] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич": Май започна да ти просветлява какво те чака? на всеки му идва редът и си минава по него.
    —цитат от коментар 52 на КМЕТ В СЯНКА


    Не съм на 20, че да не си давам сметка. Тия глупости с химиотерапиите ти ги плещиш. От 20 поста насам нищо лошо не съм ти пожелал, най-малкото понеже не смятам да падам до нивото ти.

    Но темата е за еко данъка. Старата кола дори и да е с газова пак цапа(масло, катастрофи и т.н.) Не сме 1989 га ходех в началното училище пеша, понеже автобус имаше един път на 30 мин. Колата е лукс, за който трябва да се плаща. Не може да се свини всичко, понеже няколко чичака са решили, че "един път се живее" и не ги интересува какво ще сотане след тях

    15.02.1989 - 07.02.2018
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#50] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Ако ти избера маршрута и часа и деня си изгорял 110%. Знаеш ли , че има градски на 30-35 мин интервал ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#53] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Аз лично съм на бензин и още не са ми откраднали катализатора. Минах на преглед тази седмица и всичко по газовете ми е в норма.
    Но като умен човек никога не карам нова кола - това са пари на вятъра и чиста загуба. Знам нещата за бизнеса от първа ръка.
    Виж какво си писал и не се чуди защо така те коментирам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#56] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Екоданъкът е еднократен и се плаща при първоначалната регистрация. Друг екоданък в България НЯМА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#28] от "Knicks":

    С тези ниски данъци и крадливостта на управляващите: няма да е скоро.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  62. 62 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#47] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Смешно като българин с нафтова печка на колела спре на гръцка бензиностанция и сравни цените на гръцкият бензин и нафта. Усмивката не слиза от лицето на нашенеца следващите 7-800 километра (зависи от резервоара).

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  63. 63 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#11] от "ь":

    Е де, 4% ...посмали манго. Поне 30% са. Това, че някой предпочита да си купи 8 годишно БЕМВЕ 5ца вместо нова шкода/тойота/форд е друг въпрос

  64. 64 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Най-големият виц в последно време "Герб не вдигат данъците!" Ха-ха
    Вие си ги избрахте!!!

  65. 65 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1459 Весело

    Ти още в 20-ти век ли си бе чикиджия :)
    —цитат от коментар 60 на ь


    И двете …

    : )

    Имало едно време ссср!
  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3472 Любопитно

    До коментар [#10] от "tww09306483":

    То като цяло основния електорат кара стри коли.Или мислиш,че феновете на ДеБъ карат все нови?!

  67. 67 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#11] от "ь":Е де, 4% ...посмали манго. Поне 30% са. Това, че някой предпочита да си купи 8 годишно БЕМВЕ 5ца вместо нова шкода/тойота/форд е друг въпрос
    —цитат от коментар 63 на uq


    30% са си купили нова кола ... Бойко ти ли си? Шкода и Тойота са си доста скъпи коли за нашия пазар и да .... доста по- скъпи от 8 годишно БМВ. Проблема в крайна сметка не е в 8 годишните коли а в ... 18 и повече годишните, които са повече от половината ни автопарк :) 80 % от пазара на нови коли е ... за служебни такива.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  68. 68 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Поредната тъпотия, подобна на тази с катализаторите. Ако колата ти има фабрично катализатор (и е в определени граници на мощност - това беше променено последно), данъка пада. независимо дали катализатора работи или не, или дори е демонтиран. Сега ще гледат Евро сертификата, отново без да съблюдават дали колата ти замърсява в нормите на същия т.е. данък върху теоретичното замърсяване, а не върху практичното. До сега съм минавал само веднъж преглед, на който измерваха работата на двигателя, газовете и прочее. Явно не могат да вкарат в ред сервизите и използват случая да понапълнят бюджета. За екологията никой не мисли, предвид горното.

  69. 69 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#67] от "ь":

    Не извъртай! Въпросът е колко % от работещите МОГАТ ДА СИ ПОЗВОЛЯТ нова кола. малките модели а Шкода, Тойота и Форд за по 22-24 000 лева или с първоначална вноска колкото 10 годишен опел и месечна вноска от да кажем 250 лева

  70. 70 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#50] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Дори да използваш автомобила само за извънградско пак ще плащаш данък. И с велосипеда и супер, ама не го свързвам с ежедневните семейни задължения като водене на децата на градина, на училище, на уроци, на тренировка, пазаруване и да не изброявам нататък, че ще стана досаден. Да не коментирам, че не на всеки работата е свързана със седене пред монитора на компютъра т.е. без излизане от офиса.
    ПП: Това с ходенето на училище с ГТ беше преди. Сега пак става, но чак след навършване на 12 г., иначе - лошо!

  71. 71 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Всички говорят все едно това да имаш кола е някакво неотменимо изконно право. Ами не - колата е привилегия. Ако нямаш пари да поддържаш кола, нямаш кола и толкова. Абсурдно е положението и по пътищата, и с паркирането и то точно защото е толкова евтино да притежаваш кола. Тричленно семейство има 4 автомобила, по над 15 години и реално никакви данъци. Минимуът на данъка трябва да е поне 1к на година, за да може да се разчистят малко улиците и тротоарите от гробници.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  72. 72 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8585 Неутрално

    Всеки иска нова кола, но дали може да си я позволи. Така че, да не гледат, какво прави Германия. Да се съсредоточат върху доходите в България.

  73. 73 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    На мен ми е по-любопитно, ще оставят ли пак вратичката "хомологация N1", защото там изтичат повече пари, отколкото събират от всички останали автомобили!
    Един лек автомобил, ако е с данък 150 лв, то същия, но регистриран като лекотоварен N1, плаща 5-10 лв данък! Разликата е БЕЗОБРАЗНА! И всички служебни автомобили са такива, а те навъртат най-много километри и съответно рушат пътищата най-много!

  74. 74 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2081 Весело

    а с колело 20 км(Младост - Люлин) се взимат за 1/2 час
    —цитат от коментар 39 на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Поизхвърли се малко тук. 40 км/ч е добра МНОГО скорост за велосипед ама на прав път без завои. От практика ти казвам, че 12-13 км в София се взимат за 40 минути бързо, та даже леко безразсъдно каране. Та даже веднъж направих премятане през глава с колелото и се пльоснах на паветата пред БНБ, щото видях поставената лента в последния момент и рязкото спиране доведе до нещо като салто. Ето така се взимат 13 км за 40 минути в София!!!

  75. 75 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#74] от "cristo_n":

    Ми не, 12 км за 40 мин е нормално каране. Една средна 18-20 е съвсем постижима, Иначе Младост -Люлин за 30 мин.. желая му успех :) Със световафите и трафика и Фрум ще сеозори

  76. 76 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#34] от "The sphere":

    Ми неправилно смяташ. Данък върху собствеността. Притежаваш нещо- плащаш данък. И за жилището плащаш данък е така, защото го притежаваш.

  77. 77 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#67] от "ь":Не извъртай! Въпросът е колко % от работещите МОГАТ ДА СИ ПОЗВОЛЯТ нова кола. малките модели а Шкода, Тойота и Форд за по 22-24 000 лева или с първоначална вноска колкото 10 годишен опел и месечна вноска от да кажем 250 лева
    —цитат от коментар 69 на uq


    Веднага отговарям - малко проценти от работещите :) Не трябва да се цитира достъпността на някакви "сити" модели, с които някой да ходи на работа, а за така наречените семейни автомобили ... чиято цена си е над 30 к. Аз мога да ходя на работа с градски транспорт, но в почивните дни искам със семейството си да "мръднем" нанякъде ... и как с Тойота Айго ... па била и чисто нова :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  78. 78 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#73] от "cristo_n":

    "Хомологация N1" - това не са ли "7" местните джипове за над 100 к. ... за да спестяват от ДДС? Дори Ауди кю 5-ицата и тя е в ... кюпа :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  79. 79 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2081 Весело

    В цяла Европа(лично знам за Белгия, Дания, Швеция, Норвегия, ОК и Ирландия) данъкът е базиран на "Евро" показателя на колата. Не ми пука кой го въвежда, но е време дришльовците на 50-60+ ( на по 2 шамара възпитание на улицата) години да заживеят в 2018.

    Искам чиста държава за дъщеря ми
    —цитат от коментар 44 на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич

    Да, ама ЕВРО показателят на колата в БГ няма значение, защото като го няма катализатора и филтъра за твърди частици, и кел-файда какво пише на талона!
    Значи не трябват данъци, за да се изчисти въздуха, а ТРЯБВА КОНТРОЛ!

    И затова всеки пък, като видя разни еко-активисти за се занимават политика, побеснявам, защото те са тези, които трябва да поискат ИСТИНСКИ ЕКО КОНТРОЛ върху автомобилите, и годишните технически прегледи да не са фиктивни, ами да са като в Германия!!!

  80. 80 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Не мога да си обясня как с вдигането на данъка на автомобила ми с 30% въздухът ще стане по чист.Това,с повишаването на данъка означава,че се търсят пари.Има ли по изцеждани финансово от собствениците на автомобили.Всяко едно събиране на пари е обвързано с някакво друго задължение засягащо собственикът на автомобила.
    Ще ме извиняват столичани,но те,повтарям Те ,настояваха и искаха това увеличение,като намираха за извинение замърсяването на въздуха.

  81. 81 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    "Държавата не обмисля вариант за въвеждане на данъчно облагане на автомобилите на принципа "замърсителят плаща", защото хората са бедни", каза в началото на годината финансовият министър Владислав Горанов, но явно е сменил мнение си от тогава."С две думи, бедните да го ..... нашите автомобили на елита са с ЕВРО 6.Не, че не трябва да има завишени стандарти, но си е цинично.
    —цитат от коментар 2 на Котаракът на Шрьодингер


    От къде следва, че бедният трябва да кара кола??? Като не може да си купи чиста, по-нова кола, няма да кара! Бедността не е извинение, а сериозен недостатък! При толкова работа в България и извън нея, да се оправдаваш с бедност е смешно. В нормалните държави бедността е синоним на мързел и некадърност.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  82. 82 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2081 Весело

    До коментар [#80] от "gobay":

    Не, това значи, че се започва повишаването и казват на хората, да се подготвят.
    Някои пишеха по-горе, че не трябвало 30%, ами 90% и нагоре. Е да, ама нима някой очаква политиците, който освен това си правят сметка за гласовете на избори, да "отрежат главите" изведнъж на толкова хора. Сега дават сигнал на хората, поне на тези които могат да си го позволят, да не разчитат безкрайно да се толерират с мощните стари автомобили.
    Аз така го тълкувам.

  83. 83 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#81] от "quatro_4x3":

    Не си прав - основният проблем на България са работещите бедни!

  84. 84 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Замърсяващите трябва да се спрат от движение! По-големите данъци върху тровещите само озаконяват тровенето, и правят държавата съучастник в отровитеството.

  85. 85 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    До коментар [#81] от "quatro_4x3":Не си прав - основният проблем на България са работещите бедни!
    —цитат от коментар 83 на sbk


    Глупости! Като не ги устройва заплащането в България, светът е пред тях! Способните и в България изкарват добри пари. Мързеливите и некадърните на Луната да отидат, пак ще са бедни. Общество, което се ръководи от проблемите на бедните , не отива на добре. Можещите, знаещите и заможните движат обществото напред, а не бедните, чакащи нещо от някъде да падне .
    То кое ли в България е като в нормална държава?!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#76] от "uq":

    Точно . И знаеш ли на каква база се начислява?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    До коментар [#85] от "quatro_4x3":

    Генерал без армия не струва пукната пара - запомни го.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Аз купих на баща ми лека кола, бензин, мисля че е Евро 3.Ако повишат пенсиите с 10%, няма да го усети. Той инсталира газова уредба, но там ми е неясно, каква евронорма е.И може да я шофира както с бензин, така и с природна газ.Отделно като пенсионер си е купил годишната винетка, която не е евтина.Неговата пенсия е що годе за българските отношения нормална, но моят съсед с 140 лв след 45 години работа наистина е пълна мизерия, мисля, че получава социална пенсия, понеже като самоосигуряващ се до 2008 година не се е осигурявал на реална заплата, а на минимална.

    Es muß Geld fließen!
  89. 89 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 74 Неутрално

    До коментар [#85] от "quatro_4x3":
    Способните и в България изкарват добри пари.
    Хе хе какво разбираш под добри пари? 2-3000 лв? ми това е минималното в Германия .
    Кажи колко изкарват 10 000+ .Като излезеш от БГ със тия 2-3000 ти лъсва голият задник веднага.Както ти сам казваш-То кое ли в България е като в нормална държава?!
    Защо искаш нещо нормално тогава?

  90. 90 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    ЧИСТ МУТРЕНСКИ РЕКЕТ , ДРЕМЕ ИМ ВОЗАТ СЕ НА СЛУЖЕБНИ ЛИМУЗИНИ , БАЛЪЦИТЕ ПЛАЩАТ, НЕКА ПЛАЩАТ, ОЩЕ ЛИ ШЕ ГИ ТЪРПИТЕ ТИЯ МУТРИ БЕ

  91. 91 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    quote#76:"uq"]До коментар [#34] от "The sphere":Ми неправилно смяташ. Данък върху собствеността. Притежаваш нещо- плащаш данък. И за жилището плащаш данък е така, защото го притежаваш. [/quote]

    Всеки данък би следвало да има обоснована причина да бъде събиран. За какво се разходва данък автомобил? В случая за екология ли става въпрос? Едно ограничаване на движението на лични превозни средства в центъра ще свърши далеч по- добра работа. Масовото използване на градския транспорт не е въпрос на социален статус, а необходимост за осигуряване на по- чиста и спокойна градска среда. Аз така и не знам за какво се разходват различните данъци и такси, акцизи и какви ли не още.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  92. 92 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#1] от "Yotce":

    Абе не е баш така.
    Първо ще ти отпадне намалението с 50% заради наличието на катализатор, и данъкът ти първо от 29нлв ще стане 40. След това ще усетиш и 30% увеличение заради по-нисък от Евро 4 стандарт, и ще стане 52 лв.
    Моите и двете са Евро 3, и доколкото на едната данъкът ще следва гореописаната схема, на другата от 250 ще стане над 300.
    Общо за двете ще имам увеличение с поне 100 лв.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  93. 93 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#50] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Не всеки може да ходи с колело на работа, колкото и да му се иска.
    Най-прозаичната причина - на работа няма баня, а аконида до там с колело, ще съм целия в пот. И цял ден ще воня на колегите и клиентите на пот.
    Е няма как да стане.
    Карам си след работа за удоволствие, но за работа няма начин.
    Иначе бих с удоволствие.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  94. 94 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Ще плащам едни 50 лева отгоре, пука ми....
    Колкото до това, че колата не е задължителна, напълно съм съгласен, същото се отнася и за софийското жителство.
    Гледам, пак се е стигнало до темата за новите Дачии и старите Мерцедеси. Тъй като ми е омръзнал менторският тон на някои фанатици, ще ви дам следния пример. Когато се очакват много гости, вадя едни пластмасови столове да стигнат местата. Гостите обаче масово предпочитат стария диван и креслата, а на новата пластмаса се мръщят.

    Еретик
  95. 95 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#94] от "Костадин Иванов":

    Да им пропомним не тези герберски корифеи, че ладите евероятно дори са още по-евтини . Защо ли не си купят ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  96. 96 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Натискът дойде от вносителите на нови коли. Да се ограничи вносът на стари коли и да се купуват нови. Това е първопричината. В началото правителството се ослушваше. Тук е цитиран Горанов с много точното обяснение защо - хората са бедни. И "замърсителят плаща" не върви за тук. Поне засега. Но лобистите са надделели. Пък и е примамливо да вдигнеш данъка с 30% на 80 процента от колите. Не става ясно каква е ситуацията с тежкия транспорт. И там сигурно. И откъде властта е сигурна, че народът ще се втурне да купува нови коли. Това няма да се случи. Горанов е обяснил защо. Друго нещо е да се забрани вносът на стари коли отпреди 2005 г., примерно. И да се карат хората да вадят по 20-30 хиляди лева за кола. Така става. Който може - може. Който не - да духа супата ли, там, беше...

  97. 97 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    Редно е да се започне със забрана на старите дизелови барутници и на соцвозилата.

  98. 98 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#97] от "volarok":

    Много "умно" ! И на какво основание. Хайде тогава по вашата логика да съборим всички стари жилища и да убием всички стари хора да не ви пречат !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  99. 99 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#28] от "Knicks":

    То и горивата са под всякаква критика. Който е карал по Европа знае за какво говоря. От Калотина на запад качеството рязко се променя и двигателите "пеят".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  100. 100 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4282 Весело

    До коментар [#96] от "nik_77.":

    Може да се окаже, че супата на ГЕРБ е доста гореща и ще трябва да си я охлаждат самии

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK