По-високи данъци за стари коли и повече от едно жилище

Менда Стоянова

© Велко Ангелов

Менда Стоянова



По-високи данъци за стари коли, около 20-30%, и за всяко жилище извън основното предвижда парламентът за следващата година. Днес бяха приети на първо четене промени в Закона за корпоративното подоходно облагане, а в преходните и заключителните разпоредби на закона се въвеждат изменения и в други данъчни закони.


За коли със сертификат ЕВРО 1, 2 и 3 и без такъв ще има увеличение, а тези, които са с последна категория - Евро 6, ще получат намаление в данъка с около 10-20%. Това означава, че данъците на коли, произведени преди 2005 г., когато влиза в сила стандартът Евро 4, ще бъдат увеличени.


Всяка община ще определя колко точно да бъде данъкът на колите, а в закона са заложени параметри до колко може да се повиши. Увеличението ще засегне около 2,4 млн. коли.




"Не повече от 20-30% ще бъде ръстът на данъка на тези автомобили, като се има предвид, че те по принцип са с по-нисък данък", коментира след гласуването председателят на парламентарната комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова.


Според БСП увеличението ще подложи най-уязвимите слоеве в държавата на още едно изпитание. Менда Стоянова повтори, че в момента най-старите коли в момента са с най-нисък данък и увеличението няма да е голямо. "От друга страна, мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се трови с този въздух, който дишаме ние и нашите деца, дали да даваме пари за здраве повече и повече в резултат на това и дали ще продължим да се превръщаме втора употреба пазар за старите коли в Европа", Стоянова.


При сделки за моторно превозно средство нотариусите ще извършват проверка за задължения за данък чрез автоматизиран обмен на данни със системата за обмен на информация, поддържана от Министерството на финансите, при посредничеството на информационната система на МВР и ще уведомяват общината, предвиждат промените. Това ще се прави и при сделки за имоти.


Хората с няколко жилища вече няма да могат да се ползват от 50% отстъпка от данъка. Тя вече ще важи само за едно основни жилище. Досега отстъпката важеше за няколко жилища, но само ако са в различни общини. Менда Стоянова смята, че който е декларирал повече от едно основно жилище, заобикаля закона.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Добро начало!

    Но може иоще :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4131 Любопитно

    Само да питам :Кога ще глобяваме талибаните зарязали колите си по улици,градики,площадки .....И с колко?Кога ще забраните движението на автобуси и камиони неотговарящи на никой стандарт?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 983 Любопитно

    Само да питам :Кога ще глобяваме талибаните зарязали колите си по улици,градики,площадки .....И с колко?Кога ще забраните движението на автобуси и камиони неотговарящи на никой стандарт?
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Т.е. защо като кучета и котки може, да не може и прасета, това ли питаш?? :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Горанов и Менда, са като гърне и похлупак. И двамата се чудят, откъде да пълнят хазната, че да има Бойко да си харчи. Нищо, че преди изборите се кълняха, че данъците няма да се пипат. Сега май няма да остане един непипнат.

  5. 5 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Много коли в България са оборудвани да се движат с пропан бутан или метан.И замърсяват много по-малко от нов дизел.Естествено не им пука на управляващите-тях подобни подробности не ги интересуват.

  6. 6 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Поредната мусаши-простотия! Като са на метан или пропан-цутан старите кочини, да не би да не горят юнашки масло, бе ... Познава се по сивия дим след тях. След дизел евро 5 и 6 нищо видимо не излиза от ауспуха!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  7. 7 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Поредната мусаши-простотия! Като са на метан или пропан-цутан старите кочини, да не би да не горят юнашки масло, бе ... Познава се по сивия дим след тях. След дизел евро 5 и 6 нищо видимо не излиза от ауспуха!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  8. 8 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Стъпката е правилна, но много малка. Данъците за старите душегубки Трябва решително да обезкуражават собствениците им!!! ISIKTIR и отровители!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    МЕЧТА, просто матряла се почувства щастлив, че Господ е чул молбите му. А нещо за облепените със стиропор блокове, там данъците няма ли да им вдигнете А !!!.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Българите нямат доверие в банките и спестяват в имоти. Затова ще ударят малко рекет там. Яд ги е, че не може да опоскат спестяванията, както в регулираната от ДС хиперинфлация 97-ма.

  13. 13 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Трябва да се стимулира закупуването на бензинови ЛА и последващото поставяне на ГИ / примерно да се ползват от голямо данъчно облекчение/, а дизелите, особени старите, да бъдат натоварени с много висока еко такса, която да не се прилага при тежкотоварните машини. Там засега дизела няма алтернатива. Така с механично вдигане на данъка нищо няма да стане. Прах в очите на Европа, че уж правим нещо. Отделно бедните слоеве пак ще го издухат по- здраво, като така ще се увеличи и без това високото разслоение в обществото. Как до сега не измислиха поне една мярка която да не ощетява повече бедните. В здравеопазването и където другаде да погледнеш, зададат ли се реформи все ще е от гърба на по- бедните слоеве на обществото.

  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    Надявам се в това число за повече от една къща да не влиза вилата във вилната зона.

  15. 15 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Увеличението на въпросните данъци
    би било уместно и дори недостатъчно, при положение, че събраните приходи от тях се изразходват без злоупотреби, което е много малко вероятно.

  16. 16 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Нямат смелост да облекчат колите на газ. Нямат смелост и да затегнат ГТП!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  17. 17 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Като се има предвид факта, че по- голямата част от тези кочини са с данък 20- 30 лева, това е поредната безмислена мярка. Ще вдигнат данъка с десетина лева, голяма работа.

  18. 18 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Всяка седмица вече, депутатите измислят нови данъци или вдигат стари такива!Интересното е, че и досега имаше излишък в бюджета, ама те искат още и още, без реално да се дава за благото на всички ни впоследствие.Отива в техните джобове или при техни хора с едни търгове, поръчки и прочие.
    Явно ГЕРБ се навластува и е ред на някой друг!Лошото е, че следващите ще правят същите вредни работи!

  19. 19 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#18] от "Капабланка":

    Не знам, колко трябва да си я окъсал, ако не си пенсионер или държавен служител, и чакаш блага от бюджета. Благото си е твой проблем не на бюджета.

  20. 20 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 576 Весело

    Как до сега не измислиха поне една мярка която да не ощетява повече бедните.
    —цитат от коментар 13 на rvr12572942

    Пример :
    Семеен клас нов автомобил (Тойота Корола) : 356 лв данък през първите 3-4 години ;
    Стара кочина : 50 лв данък ;
    Кой е ощетения?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  21. 21 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    За "бедните" хора с по няколко жилища, вили и т.н е съвсем справедливо.
    Няма лошо, имаш си пари, купуваш си имоти, бъди така добър да си плащаш.
    За колите е малко по-комплоцирано, но е факт, че старите таралясници тровят въздуха, така че икономическата принуда е необходима.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#14] от "Peni Nikol":

    Влиза . Всичко влиза. Прехвърляй на децата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    "От друга страна, мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се трови с този въздух, който дишаме ние и нашите деца, дали да даваме пари за здраве повече и повече в резултат на това и дали ще продължим да се превръщаме втора употреба пазар за старите коли в Европа", Стоянова.
    ------
    Така ли? Значи всичко е продиктувано от загриженост, така ли? Ако е така, с парите, които ще се влеят в хазната, дайте облекчения при закупуване на нови и малко употребявани коли. Или ги влейте в мероприятия за изгодни car-sharing модели. А не като със скъпите винетки, дето уж трябваше да направят пътищата слънце (лилито в о-тон), а потънаха по реда си! Светилата на кадровата политика на бб да не изхождат от интелектуалния потенциал на себе си и обкръжението си! Тези приказки не хващат декиш!

    Мърфи е оптимист!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#18] от "Капабланка":

    При този търпелив народ е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Точно това трябваше да се направи!
    Пояснявам - всички нормални хора искаме по-малко трошки по улиците и тези мерки на пръв поглед изглеждат нищожни, обаче като се комбинират с по-високата гражданска напоследък, и ако продължават всяка година да коригират нещата с 20-30% нагоре за старите коли и 10-ина% надолу за новите, след 5-6 години нещата малко повече ще се поизравнят.
    И на хората с коли, които струват трицифрена стойност в лева, ще им писне и ще ги бракуват...

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#24] от "султана глаушева":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    До коментар [#14] от "Peni Nikol":

    Влиза разбира се но тук говорим за ремахване на ОТСТЪПКАТА за този имот. И ако досега сте декларирали че живеете и на двете места и в резулатат сте плащали данъка и на двете с 50%, сега ще може да декларирате само единия и съотвенто на другия да платите целия данък. Т.е за вашата вила ако досега сте плащали 10лв данък, сега ще плащате данък 20лв на година.

  30. 30 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Това е прехвърляне на данъчната тежест върху бедните слоеве за сметка на богатите. Нищо друго няма да реши. Нормално е богатите да плащат повече и да има облекчения за по-бедните и така е почти навсякъде. Умният човек би направил това и би стимулирал така икономиката, защото е добре да има повече пари в повече хора. Глупавите и егоистите правят обратното.

  31. 31 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 337 Неутрално

    [quote#20:"инж. Ганев - малцинство от 5.87%"][/quote]

    Тойота Корола- около 35 000 лв. - данък 356лв. - 1/100
    15 год. автомобил около 3000 лв.- данък 50 лв. - 1/ 60
    Почти двойно, съотнесено към цената, ще плати ощетения.

  32. 32 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Весело

    До коментар [#20] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Старата кочина не е 50 лева, а 16 лв.

    Снощи един приятел ми каза. Голф 3 на 20+ години. Данъкът му бил 16 лева.
    Не знам дали е истина.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Притежанието и поддръжката на коли над 20 години трябва да се превърне в скъпо хоби само за автомобилни ентусиасти и колекционери, които имат друга основна кола и държат тази, изкарвайки я за удоволствие през уикендите.

    От чисти съображения за безопасност, не трябва по улиците да се движат коли с 12-годишни "сликове", ръждясали структуроопределящи елементи, изкорубено окачване и немити от месеци стъкла.

  34. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#16] от "Антикомунист и антиГЕРП":


    Нямат смелост да облекчат колите на газ. Нямат смелост и да затегнат ГТП!
    —цитат от коментар 16 на Антикомунист и антиГЕРП


    Да облекчат?
    Шегуваш се.

    Те тряснаха данък-акциз на превозните средства на МЕТАН.
    В цяла България коли, камиони, фирмени "баничарки" бяхме 60 000 броя.
    Общо толкова бяхме.
    Вече намаляваме. В момента метана за нас е по-скъп, отколкото беше при нефт 150$.
    Няма начин руснаците да вземат по-висока цена от тогава.
    Остава да е БЕМ. Българската Енергийна Мафия.

    И мерседеси си летят из България, а зад тях е такава димна завеса, че не се вижда нищо за няколко секунди.
    Как тия минават преглед?

    Впрочем научих колко струва подкупа да "минеш" преглед без да са видели колата ти въобще. Не било скъпо. 100 кинта е.

    п.с. Аз не обичам дизелите, заради скъпите ремонти. А Мерседесите, заради скъпите части като цяло.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  35. 35 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#33] от "irobot":

    Това пък е глупаво.
    Познат таксиджия като влезе решението коли над 10 г. да не могат да са таксита продаде Ауди не помня кой дърт модел беше в перфектно състояние.
    Въпрос на грижа, а не на възраст е състоянието на колата.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  36. 36 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Малко е даже. Трябва да стане скъпо удоволствие тази идиотия с празните апартаменти. Или го давай по наем или го продавай...всеки инвестира в ненужен бетон и балона се надува.

  37. 37 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#30] от "валентин николов":

    Много хора предпочитат да купят дърта кочина която е луксозна марка вместо нещо много по ново.

  38. 38 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#35] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Рядкост в България са дърти и добре поддържани коли. Има тук-там мераклии със стари Мерцедеси които ги поддържат мераклийски, но като цяло 90% от дъртите коли са в техническо и визуално състояние под всякаква критика.

    Когато колата струва трицифрена сума, много малко от собствениците въобще имат мотивация да я поддържат както трябва, дори и да имат парите. Хубави нови гуми пак ти стъпват едни 600 лева на който и да е изгнил дарак, да не говорим за поддръжка на окачване, спирачна система.

  39. 39 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#6] от "Скакауец":

    Абе май наистина газта при горене отделя много по малко тежки елементи отколкото дизела и бензина. Мусашито е прав. Пък това дали гори масло не е свързано с това дали колата е на газ или не

  40. 40 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#2] от "Willy Messerschmitt":

    Това е работа на общините.

    Правилно решение за трошките и замърсяващите коли. За жилищата също - има много празни апартаменти, които изкуствено подпомагат балона с цените.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  41. 41 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Горанов и Менда, са като гърне и похлупак. И двамата се чудят, откъде да пълнят хазната, че да има Бойко да си харчи.
    —цитат от коментар 4 на Роси


    Трябва да внимават с пълненето и харченето, че това води до инфлация. Повече инфлация може да означава, че вече не отговаряме на критериите от Маастрихт за влизане в еврозоната!

  42. 42 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Застраховка ГО + Данък+ ГТП вече надхвърля една минимална заплата.
    За обикновените хора колата не е лукс, а необходимост.
    Обеднелият човек няма да спре да ползва кола заради повишения данък.
    Ще си купи още по-евтина и по-стара, ще налее по-евтино гориво и масло, ще прескочи ремонт, ако не е неотложен, ще смени по-късно филтър за да компенсира.

  43. 43 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    А ОФ-то кога ще го възстановите? Да не забравите пионерската организация и ленинските съботници тоже.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#30] от "валентин николов":

    "Това е прехвърляне на данъчната тежест върху бедните слоеве за сметка на богатите. "

    Аз не се числя към бедните и нямам кола! Оше един предмет на който да му бера гайлето! Като нямаш пари има транспорт! Общината не е длъжна да ти осигури място за паркиране, да ти смъкне данъка, така че да ме тровиш и прочее! Колата не е първа необходимост в града! Набийте си го в кухите канчета!

  46. 46 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#20] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":Старата кочина не е 50 лева, а 16 лв.Снощи един приятел ми каза. Голф 3 на 20+ години. Данъкът му бил 16 лева.Не знам дали е истина.
    —цитат от коментар 32 на Росен съм аз а Путлер ще капитулира


    Освен това всички със стари таралясници лъжеха откровено, че имат катализатори. 30-годишна Вектра, която няма ламарини, но имала катализатор. И всички го знаеха. Тоест, в продължение на 10 години, тези, които смятат, че сега ще са ощетени, не са си плащали данъка, а само половината. Е, време е това да се оправи.
    И както винаги, медиите пишат каквото им падне и то преднамерено. Защо казват за данъка в проценти, 20, 30, а не в левове. Все пак става дума за 10 или 15 лева годишно.
    Една сезонна смяна на гуми вече е 30 лева, по 2, 60 лева. И тия с Голфо си плащат. А иначе ореваха форумите!!!

  47. 47 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Малко е даже. Трябва да стане скъпо удоволствие тази идиотия с празните апартаменти. Или го давай по наем или го продавай...всеки инвестира в ненужен бетон и балона се надува.
    —цитат от коментар 36 на rdb41527334


    Търсиш си жилище, а цените ти се виждат високи? Привижда ти се "балон от бетон"?
    Събери си слама, тогава. И си направи свой дом - данъчно освободена колиба.
    Хората са работили за един апартамент през целия си живот.
    Тяхна си работа, какво ще го правят. Ако искат ще го продават, ако искат ще го държат празен.
    Да си чувал случайно, че частната собственост е неприкосновена и защитена?
    И,разбира се, не са луди да го дадат под наем. При положение, че поразиите, причинени от недобросъвестни наематели не могат да покрият после скъпоструващия ремонт.

  48. 48 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Много плаха стъпка, но в правилна посока, за разлика от предложението за увеличнието на максималния осигурителен доход !

  49. 49 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#47] от "ProTMG":

    Едва ли хората работили цял живот за един апартамент могат да си позволят втори, трети и т.н. Стига вече сте се оплаквали за щяло и нещяло. Казвам ти го, като човек, който ще плаща по- висок данък за втория си имот, но аз лично го смятам за нормално. За мен този имот не е необходимост, както и за всеки друг.

  50. 50 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Цитат от статията: "...Менда Стоянова смята, че който е декларирал повече от едно основно жилище, заобикаля закона."

    А който е жив, заобикаля смъртта,... но дали това е лошо? ;)

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  51. 51 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Цитат от статията: "...Менда Стоянова смята, че който е декларирал повече от едно основно жилище, заобикаля закона."

    А който е жив, заобикаля смъртта,... но дали това е лошо? ;)

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  52. 52 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 976 Весело

    Е Цвъки чак сега ще се охарчи с тея шест апартамента,упсссс то шест бяха доста отдавна)))))

  53. 53 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Представете си само кои имат по 6 апартамента!!!!Завършилите бавноразвиващото във Вършец!!!!!Като си спомня какви кретени(с извинение,никой не е виновен какъв са го родили)учеха там.....не е за вярване просто)))

  54. 54 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#32] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":
    Това са автомобилите под 100к.с., за които ако декларираш че са снабдени с катализатор, получаваш отстъпка от данъка.

    Дори и в момента за автомобили над 100 к.с. няма значение дали има катализатор или не, т.е. няма отсъпка от данъка и не се насърчава поддръжката и екологията.

    В момента данъкът за автомобил 160 к.с. с възраст над 14г. в Община София е 181 лв.

    От един прЕАтел знам.

    Сега, да обобщим - загрижени са за еклогията, уж, но махат насърчителната мярка "катализатор", която и преди важеше само за малолитражките.

    ГТП са пълен фарс след като половината дизели потеглят в кълбета дим, пък било то и ЕВРО 4 и нагоре по документи. Най-задимено и задушливо е зад разните Аудита и Вагени, произведени в предиода 2005-2015г. Но и копторите на Рено-Нисан не падат много по-долу. Пежо, изненадващо, се представят горе-долу добре.

    Всички се слагат под общ знаменател, и тези които поддържат колите, и тези които не ги поддържат и ги карат до тотален откза. Така разбира се наказват съвестните. Другите няма дори да си платят данъка.

    Съгласен съм данъкът на тези които плащат по 16 лв. да се вдигне порпорционално на мощността на автомобила. Защото автомобил 160к.с. не замърсява 10 пъти повече от автомобил до 100 к.с., а едва 1.6 пъти при равни други условия. Реално, вероятно е по-малко, защото по-големият мотор е по-разтоварен и е с по-дълги предавки, т.е. като изхвърлени CO2 g/km и други замърсители е по-малко от 1.6 пъти.

    Да премахнат вратичките за регистриране на нови автомобили като N1 (товарни). Много хора си регистрират така новите автомобили и вместо 300лв., плащат 20лв. като единственото неудобство е, че след определен брой години подлежат на ГТП на 6 мес.

  55. 55 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Хората със стари автомобили НЕ си ги купуват от любов към мизерията. Учудвам се, че много драскачи дето са надскочили масрафа не го разбират? Дали, това НЕ е синдрома 'Пази Боже сляпо да прогледа'?
    Колко ли голям трябва да е данъка за да накарате някой да даде 30 000 лв за автомобил вместо, примерно 6 000 лв?! Явно много от вас са загубили връзка с масовата действителност. А некъв олигофрен заяви директно, че 'автомобили в града НЕ трябвали' ?! :) Решил и за себе си и ...за другите!? :) Нагъл, прост или.. и двете?
    И НЕКА да не бъркаме екологичните щети с големината на данъка. Очевадно, че в НИТО ЕДНА община НЯМА зависимост между данъка и екологията. Една стара кола на газ замърсява много по-малко от дори и нов дизел, но облегчение за коли на газ и метан не съм забелязал.

  56. 56 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#14] от "Peni Nikol":

    Ще влиза, Пенке, ще ти влиза...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  57. 57 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    И щом стана дума за екология:
    демагогията и популизма на тази тема доведе до следната ситуация. Ревнаха едни хора - 'ускаме велоалеи'.
    И аз съм много ЗА.
    Онези корумпета от общината казаха - ОК, няма проблеми. Ще усвоим тука едни милиони и ще наблъскаме некви абсурдни 'велоалеи' на пътното платно. Резултатът е паркирани редици коли до 'велоалеята' и двойно повече време едни коли да работят на място и да бълват пушилките си. Това което правят тези общинари е точно противопоставяне на хората, а не решаване на проблеми.

  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Нямат смелост да облекчат колите на газ. Нямат смелост и да затегнат ГТП!
    —цитат от коментар 16 на Антикомунист и антиГЕРП


    Те не са ли достатъчно облекчени като няма акцизи върху газа или има?

  59. 59 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Направо да върнем социализъма,на семейство по-едно жилище и да караме хората отново да се развеждат,за да запазят жилищата си. От слугата на Живков какво друго да очакваш само нови данъци,докато народът се сети,че трябва да го изгонят.

  60. 60 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#55] от "ali_ibn_isa":

    Мен ме притесняват тези, които си купуват десетгодишно БМВ за парите на нова Дачия.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  61. 61 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 225 Неутрално

    не виждам нищо евтино в данъците за някои МПС и в момента: автомобил на 15 г. данъкът е 240 лева и не, не е Бентли или Ферари. С 30% отгоре, налъгот ще мине 300 лв., което за клета България не е никак малко. Едва ли увеличението трябва да е на калпак. Защото при 16 лева данък, 30% е 5 лв., а при 240 лева - 70лева. Тоест, онзи с 20+ год. бричка ще плаща 15-16 години данък (ако колата не се само разпадне, де), който друг ще плаща за година.

  62. 62 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    Така или иначе редовите граждани пак ще се бъркат в джоба,за да пълнят хазната,а едрите риби ще си въртят данъчните далавери!

  63. 63 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    До коментар [#2] от "Willy Messerschmitt":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    За съжаление няма да е в близко бъдеще!

  64. 64 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#60] от "russian78":

    В което има икономическа логика, ако правиш годишен километраж от порядъка на 10000 километра. Не е толкова скъпо да се поддържа, ако колата не е издухан гробник и си технически грамотен да знаеш кое и кога трябва да се сменя.

  65. 65 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#55] от "ali_ibn_isa":

    Много си зле. Колко CO2 отделя газовата уредба? Благодаря! Тъпан?

  66. 66 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Хората със стари автомобили НЕ си ги купуват от любов към мизерията. Учудвам се, че много драскачи дето са надскочили масрафа не го разбират? Дали, това НЕ е синдрома 'Пази Боже сляпо да прогледа'?Колко ли голям трябва да е данъка за да накарате някой да даде 30 000 лв за автомобил вместо, примерно 6 000 лв?! Явно много от вас са загубили връзка с масовата действителност. А некъв олигофрен заяви директно, че 'автомобили в града НЕ трябвали' ?! :) Решил и за себе си и ...за другите!? :) Нагъл, прост или.. и двете?И НЕКА да не бъркаме екологичните щети с големината на данъка. Очевадно, че в НИТО ЕДНА община НЯМА зависимост между данъка и екологията. Една стара кола на газ замърсява много по-малко от дори и нов дизел, но облегчение за коли на газ и метан не съм забелязал.
    —цитат от коментар 55 на ali_ibn_isa


    а дали пък не се случва някой да даде 15-20000лв за БМВ на 15г, вместо да си купи нова по-малка кола? и после да го кара със сликове, с китайски накладки и турски дискове. и да е потенциален убиец......

  67. 67 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 851 Неутрално

    ПЕНЦИОНЕРА С ПО ДВЕСТА ЛЕВА ПЕНЦИЯ И БЕЗ ТОВА НЕ МОЖЕ И НОСА СИ ДА ПОКАЖЕ НАВЪНКА , СА ФАНЕТЕ С МУТРИЕНСКИТЕ СИ РЕКЕТЬОРСКИ ПРИОМИ , НАПРАВО ФАНЕТЕ ТА ГО ЗАЗИДАЙТЕ У КЪЩАТА МУ , ПАК ПОВТАРЯМ ИМА ХОРА КРЕПЯТ СИ БРИЧКИТЕ СИ ЗА ЗОР ЗАМАН Я ДО ДОКТОР Я ДО АПТЕКА ИМА СЕЛА НЯМА АПТЕКИ В ДО ЧЕТИРДЕСЕТ КИЛОМЕТРА РАДИУС , МНОГО МАЛКИ БОЛНИЦИ ГИ ЗАКРИХА ДО ОБЛАСТНИЯ ТРЯБВА ДА ХОДЯТ, АБЕ ХОРА ЛИ СТЕ ВИЕ ИЗОБЩО БЕ

  68. 68 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Любопитно

    До коментар [#56] от "Скакауец":

    Не би трябвало на вилата да ми взимат данък повече от 5 лв., не живеем там дори и Зарезан вече не правим :(.

  69. 69 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    а дали пък не се случва някой да даде 15-20000лв за БМВ на 15г, вместо да си купи нова по-малка кола? и после да го кара със сликове, с китайски накладки и турски дискове. и да е потенциален убиец......
    —цитат от коментар 66 на Станислав Генов

    Успокой се.
    Пишеш глупости.
    15 год. BMW-та струват масово по около 5 хил. лева. Къде видя нова дачия за 5 хил лв и с какво е по-добра? Това с накладките и т.н. НЕ виждам, какво общо има с темата за данък МПС? Би ли разяснил?


    До коментар [#55] от "ali_ibn_isa":Много си зле. Колко CO2 отделя газовата уредба? Благодаря! Тъпан?
    —цитат от коментар 65 на rincewind

    'Много си зле. Благодаря! Тъпан?' ...Това добре, а нещо по темата ще напишеш ли?
    ---
    Ако беше малко по-грамотен може би щеше да провериш за екологичните предимства при използване на LPG? Защо не го направиш? Изглежда да си умен щом си се добрал до компютър, така че пиши: LPG, екология
    Успех :)

  70. 70 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 740 Гневно

    "Не повече от 20-30% ще бъде ръстът на данъка на тези автомобили"
    Тъъъъй ли? Не повече?
    Мендо, покойната ми баба изразяваше върховната си степен на презрение и възмущение така: "Да ти сЕри кучи на устата мръсна, да ти сЕри."

  71. 71 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Весело

    Как става това с повече от едно основно жилище? Смях някакъв и недомислица на държавата...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  72. 72 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#20:"инж. Ганев - малцинство от 5.87%"][/quote]

    Тъй де, ама королата като всяка нова кола ползва врътката да се регистрира като товарна и хоп данъка става 15 лева. Не мислете че за тези Х5-ци и Q7-ци, които виждате всеки ден по булевардите, собствениците им плащат по 700 лева данък!

    И още... една 25 годишна кола в общия случай минава 5-6 хиляди км на година. Тези с новичките коли минават поне по 20 000. Кой замърсява повече? Ако трябва да гледаме замърсяването - то трябва да се включи в акциза за горивата - който да отива за залесяване на гори и озеленяване в градовете. Това е начина да се борим със замърсяването.

    И още... поинтересувайте се за въвеждането на първият сертификат евро1. Тогава Италианци и французи са си мислели че ще прецакат германците, защото именно те правят малолитражките. Обаче нещата се извъртат...

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  73. 73 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 415 Неутрално

    ефекта от увеличените данъци ще бъде 0% , просто поредната врътка за набавяне на средства за капризите на политическата рода и псетата пазачи , най много да пуснат някоя реклама ? бетонирайте си дупките по пътя за да не пръскате минувачите ,защото е наказуемо от закона

  74. 74 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Кое е смешното в цялата тази работа ли?
    Ами не могат да се справят с проблема със нелоялните застрахователни компании...ама данъците за колите ги всигат от мах..
    На младите семейства не могат да предоставят общински жилища с по-нисък наем,но ако решат да си купят собствено жилище веднага ще им вдигнат данъка за него за да пълнят хазната.
    Ейййй с тези двойни аршини не знам до къде ще го докарат тези хора

  75. 75 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#74] от "uhl23528019":

    Схемата е следната:
    За да демонстрират някакъв номинален растеж в една буксуваща икономика, проядена от корупция, гербавите надуват балона с обществени поръчки. Миналия декември в последната работна седмица тихомълком гербаво-патреотарското правителство гласува набързо около милиард от излишъка, с който да финансират великото саниране, естествено извършвано от правилните фирми. Ето ти над 1 % от тия 3,6% растеж на БВП с който малкия Шиши -Горанов се бие в гърдите. Но при перспективата от 2019 структурните фондове да бъдат орязани, гербавата сган трябва да финансира лапачакта, щото са се наредили едни дълги вериги от маймуни по клоните, и в центъра и по места...Време да се дере още една кожа от матр'яла.

  76. 76 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Стъпките са правилни и непопулистки, което е чудесно. Въпросът е какво ще се прави и как ще се харчат увеличените приходи по това перо - по принципа дайте да дадем или в конкретни инициативи за намаляване на замърсеността на въздуха и в градската инфраструктура. И това важи не само за тези данъци впрочем, аз примерно никога не съм знаел има ли по закон държавата задължение да харчи парите от акциз за цигари за здравеопазване и превантивни мерки срещу пушенето например.

  77. 77 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#69] от "ali_ibn_isa":

    Само виж цените в някой от кайтовете да коли пък после пак обяснявай че БМВ-тата били по 5000лв. 2002 - 18-23000. Преди да напиша съм проверил. Връзката с данъците е че тоя идиот дето е дал 20000 за кола на 15г плаща 39лв данък а е изкорубил катализатора, но е декларирал че има. Същевременно данъкът за нова кола е 300-400лв. А като не можеш да си позволиш да поддържаш кола, няма да караш. Притежанието на автомобил не е универсално човешко право, а е отговорност. Не може да караш кола с гуми та 10г., да слагаш съмнителни части по ходова част и спирачна система защото не си сам на пътя...

  78. 78 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#69] от "ali_ibn_isa":Само виж цените в някой от кайтовете да коли пък после пак обяснявай че БМВ-тата били по 5000лв. 2002 - 18-23000. Преди да напиша съм проверил. Връзката с данъците е че тоя идиот дето е дал 20000 за кола на 15г плаща 39лв данък а е изкорубил катализатора, но е декларирал че има. Същевременно данъкът за нова кола е 300-400лв. А като не можеш да си позволиш да поддържаш кола, няма да караш. Притежанието на автомобил не е универсално човешко право, а е отговорност. Не може да караш кола с гуми та 10г., да слагаш съмнителни части по ходова част и спирачна система защото не си сам на пътя...
    —цитат от коментар 77 на Станислав Генов


    Мися че се гледа на нещата от грешната страна. Аз не знам някой да иска да кара стара кола. Всички искат нови. Който кара стара кола не е защото не иска нова а защото не може да си я позволи. Навсякъде по света е така.
    Ако проблема е мръсния въздух тогава да се проверяват колите за изгорели газове. В България има много "по-нови" коли с махнати катализатори. Не знам каква е тая лудост но е факт.
    Ще ти кажа как е в Калифорния където въздуха е много по-чист. Таксите за стари коли са малки. около $100. Зависи от колата но това е ориентировъчно. За новите коли е около $400-$600. Много, много хора имат по една стара кола за кеф и за хоби.
    Начина по който се защитава качеството не въждуха е с проверки на изгорелите газове. За новите коли мисля че първите 3 или 4 години не се правят проверки защото покриват всички стандарти. Но иначе всички коли минават всеки две години на така наречения Smog Check. Струва около $100, сам си го плащаш и без него не можеш да си регистрираш колата. Тук всяка година плащаш за регистрация и ти пращат една малка лепенка която залепваш на номера. теста се извършва на специален стенд като колата се връзва към компютъра на стенда и се управлява от него. Има си програма която тества на празни обороти, на високи обороти и дори в движение със 60 км/ч ако не се лъжа. теста отнема около 15 минути и резултатите се изпращат по интернет директно в DMV тукашния КАТ.
    Никой не се интересува от други неща. Няма технически прегледи. Можеш да си слагаш каквото искаш окачване, спирачки, да си правиш каквито искаш модификации по колата но трябва да можеш да минеш този тест за изгорели газове. Без катализатор не можеш, има още сто други филтри и сенсори които трябва да работят.
    Има ли такъв преглед в БГ? Ако има какъв е проблема? Колите които вървят по пътя не трябва да пушат. Има и друго нещо тук, ако ченге види че колата ти пуши може да те спре и да ти даде тикет (акт) да я оправиш до две седмици.

    California Über Alles
  79. 79 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#78] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    ами не си съвсем прав - естествено че всеки иска да кара нова кола, но не мога да приема че даваш 20000лв за старо БМВ или Ауди и после се чудиш как да го поддържаш. И доказателството за това че съм прав е само на няколкостотин км от България - където и да отидеш от Прибалтийските републики до ирландия никой не кара 15г коли, а карат малки нови коли. с 20000лв можеш да си купиш нова кола ама пусто балканско его дето не ти дава мира....

  80. 80 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#78] от "Pontif New Dnevnik SUCK":ами не си съвсем прав - естествено че всеки иска да кара нова кола, но не мога да приема че даваш 20000лв за старо БМВ или Ауди и после се чудиш как да го поддържаш. И доказателството за това че съм прав е само на няколкостотин км от България - където и да отидеш от Прибалтийските републики до ирландия никой не кара 15г коли, а карат малки нови коли. с 20000лв можеш да си купиш нова кола ама пусто балканско его дето не ти дава мира....
    —цитат от коментар 79 на Станислав Генов


    Не знам защо всички трябва да карат нови малки коли. Аз обичам по-големи коли. Моят случай е различен защото където живея е ОК да имаш каквато си искаш кола и не само една. Това не пречи въздуха да е чист.
    Това исках и да покажа, че има алтернативи на това всички да сме еднакви с малки нови коли. Има и друго нещо, на много хора им е нужна кола но не могат да си купят нова. Аз съм имигрант и доста години карах само коли на старо. Нищо лошо няма в това. Ако имаш система за проверка, така че всички коли да работят чисто, проблем няма. Аз имам спортна кола на 22 години. Използвам я за хоби и за кеф. Сина ми я кара на писта аз я карам един, два пъти на месец за кеф из планините тука. Цялоо и окачване е сменено с по-хубаво, Скоростна кутия, нова глава, компетишън съединител, голям радиатор .... не знам има ли вече нещо оргинално на колата. Но винаги си е с катализатор. Миналата година не мина smog check и се бръкнахме $500 за катализатор. Оксиджен сенсор, нова капачка на резервоара. Има някакъв карбон филтер който филтрира газовете от картера - и това трябваше да сменим. Колата е направена много агресивна и е само за кеф да я караш за един час. Струва $4000. Части и други неща по нея са над $8000 но оргинално като стара кола е $4К. Данъка и на година е под $100. И абсолютно не замърсява въздуха! Тук става дума за хоби и за кеф но .... защо пък да нямам хоби и кеф? Защото някой си е казал че трябва да карам малка кола за $20000? Хайде стига Соц, а.
    Нека го разгледаме случая не за кеф а за нужда. Ако имам болен човек който трябва да го карам на хемодиализа всеки два дни и ми трябва кола а нямам пари за нова ? Ти ли ще определяш какви права и нужди имам? Защо да нямам кола за 1000 лв и да похарча още 1000 за катализатор и всичко друго което ми трябва за да работи чисто? Нали въздуха е проблем. Аз лично познавам много хора които няма 20,000 за кола. Нямат и 10,000.
    Ако това се направи въздуха ще е чист. Ще се санкционират тези които си махат катализаторите. За такива глоби от 1000лв са нищо. Да се махнат всички коли от улиците които не са регистрирани, това чудо само в България го има. И всички други коли да ги вкарат в законните рамки които за са модела и годината на колата. Това е достатъчно. Градския транспорт замърсява ужасно, камиони, и автобуси също. Това може много лесно да се регулира и следи.
    Аз нямам проблем ако мотора ти е разбит толкова че да не може да се оправи да ти спрат колата от движение. Това е честно. Но ако имам 10 годишна кола и тя си е в нормите защо ще ме наказват с по-високи данъци.
    Тази мярка няма да подобри чистотата на въздуха. Ако аз съм закъсал и колата ми струва 2000лв ако ми дигнат данъка от 100лв на 120лв ще си ги плащам, ще псувам но пак няма от къде да намеря 20,000 за нова кола, пък било то малка или голяма.
    Тази мярка е типичен Европейски Соц - наказва хората но не решава проблема.

    California Über Alles
  81. 81 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#80] от "Pontif New Dnevnik SUCK": Разбира се че може да караш каквато кола искаш, стига да я поддържаш в състояние в което тя е безопасна и в норми. ако искаш карай автобус. никой не ти налага да караш малка нова кола. проблемът е че в България политиката към автопарка е такава, че стимулира карането на стари, пушещи и неподдържани коли. ефекта с новите малки коли е естествен защото хората не могат да си позволят да карат големи нови коли защото са скъпи - и цената им е по-висока и застраховките и данъците им са по-високи а и като цяло не са особено подходящи за големите градове. Също така те не могат да си позволят и да карат големи стари коли поради горното ти описание най-малко защото за да поддържаш стара кола в добро състояние е доста скъпо.

    и това че имаш нужда не означава че имаш право да караш кола която по-никакъв начин не отговаря на каквито и да е правила за безопасност - и не не само въздуха е проблем, а и безопасността и отговорността - ако имаш кола за 1000лв и трябва да похарчиш още 1000лв за катализатор и цитирам "всичко друго което ти трябва" ще ти излезе колкото нова кола - защото ходовата и част трябва да е в добро състояние, спирачната система трябва да е в добро състояние, гумите и трябва да са добри, масла, хидравлична система, охладителна система и пр. защото не искам някой който си е сложил гуми трета ръка да ме затрие на някой завой щото имал нужда. притежаването на автомобил не е право, а е отговорност и да караш поддържана стара кола за кеф и хоби е едно, а съвсем друго е да караш неизправен автомобил с който застрашаваш сигурността на останалите участници. не ме убеждавай, че е по-евтино да поддържаш стара кола от нова.
    и в крайна сметка аз дори нямах предвид хората които с някакво усилие са го докарали да си купят някакво возило за да вършат работа.
    имах предвид съсвсем друго нещо - не е оправдано да дадеш 20000лв за стара пушеща кола само за да си гъзар - като същевременно я караш с кофти гуми, без катализатор и с китайски накладки. по-добре е да се стимулира закупуването на нови, безопасни и чисти автомобили. и това няма нищо общо със соц-а.

  82. 82 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Тие че дерат до седем ламарини на народо! А не моем мина на магаре, щото оно не требе да оди по магистралите...

  83. 83 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#6] от "Скакауец":

    Видяхме дизелгейт така че тихо . "След дизел евро 5 и 6 нищо видимо не излиза от ауспуха".То ако някой отзад те изненада и ти не го видиш значи ли че не оправя :)

  84. 84 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#38] от "irobot":

    Ами наистина качествени прегледи ще накарат всички да имат коли в отлично техническо състояние.

    Ко правим, обаче с Мерседесите на възраст от 4 до 12 години, които пушат като "Беларуси" е въпроса.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  85. 85 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#46] от "Flogger":

    Катализатора имаше доколкото помня живот от три до пет години.

    Извадили са катализаторите от черният списък. Днес чух по радиото в колата.
    Правилно. Няма кола над 3 години и над 100 000 км. с работещ катализатор.
    Той е и пречка като се запуши. Отиваш си на определено място и му правят операция. Вадят всичко от него и пак го зашиват.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  86. 86 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#54] от "subsonic":

    Да, знам, че за многото коне под капака се плаща доста. Не виждам логиката в това, ама то в България кое ли законче лежи на някаква логика.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#87] от "Шихан Йордецка":

    Не. Що така мислиш?
    Даже съм и напълно трезвен.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#77] от "Станислав Генов":

    Няма БМВ, Мерцедес или Ауди които да плащат толкова малък данък.

    Това с катализатора важи до 100 к.с. , а въпросните марки не предлагат малолитражки. Като изключение може да има някоя стара А-класа или Ауди А2, които да успеят да се вместят в ограничението до 100 к.с., но те са по-скоро изключение.

  92. 92 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#46] от "Flogger":

    Има и друго. Маса коли са на газ. Пропан бутан разбира се, масовото.
    Те НЕ цапат като дизелите, а кола, която има редовна газова уредба НЕ трябва да плаща по-високи данъци.
    Преди години в Германия се опитаха да ги накарат да карат на газ, но не се получи. Не просто данък нямаше да плащат, ами и нещо гювеч им бяха пуснали, но не и не, не ще германеца.

    В този смисъл колите на газ не трябва да се пипат. Не и в контекста на замърсяването.

    Дачия джипа можеш да си го поръчаш със заводска газова уредба.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK