"Авионамс" не е ремонтирал Су-25 от 16 г. според министерството на отбраната

Су-25 на българските ВВС в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона Ново село

© Надежда Чипева, Капитал

Су-25 на българските ВВС в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона Ново село



От 16 години авиоремонтният завод "Авионамс" не е ремонтирал СУ-25, а от 18 години - не е ремонтирал двигател на СУ-25. Така от Министерството на отбраната коментираха изявленията на депутата от БСП Николай Цонков, който заяви, че българският завод има лиценз и е изпратена официална кореспонденция, с което потвърждават, че "Авионамс" може да извърши поръчката, и то за по-ниска стойност.


"По оценка на експерти от ВВС, в "Авионамс" никога не са извършвани капитално-възстановителни ремонти в обема, който е необходим сега, твърдят от Министерството на отбраната. Въпреки многократните покани от Министерството на отбраната до "Авионамс" дружеството до този момент не е предоставило документи за наличие на способности за изпълнение на обявената от Министерството на отбраната поръчка. Освен това решението за откриване на процедурата не е обжалвано от нито една страна, включително от "Авионамс", пише в разяснение на процедурата, изпратено от министерството до медиите.


От министерството продължават да твърдят, че общата стойност на ремонта на 14 Су-25 възлиза на 41 милиона лева без ДДС, като при необходимост от допълнителни ремонти, сумата може да достигне максимум 82.510 милиона лева без ДДС, за което задължително е необходима санкция на Министерския съвет. Народното събрание се произнася по сделки за над 100 милиона лева без ДДС. Николай Цонков каза за процедурата, че се подготвя поредният грабеж от Министерството на отбраната на стойност 180 млн. лв.




В същото време в доклада на комисията по процедурата за избор на фирма за ремонт на "щурмоваците" се вижда, че единствената фирма, подала документи, е поискала 132.5 млн. евро (без ДДС) и в резултат на преговори е намалила офертата си до 73.7 млн. евро (без ДДС). В техническите изисквания към обществената поръчка изрично са определени и по колко милиона лева - между 16.8 и 30 - ще се превеждат на изпълнителя във всяка от годините до 2022 г. до общата спомената сума от 82.5 млн. лв. (без ДДС).


"Според доклад на Военновъздушните сили (ВВС) само две компании могат да извършат изисквания ремонт. Това са руският завод производител и авиоремонтният завод "Баранович" в Беларус. Оферта е подала само втората компания", твърдят от министерството.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    ако дават комисионни където трябва ,ще се окаже ,че може да ремонтират всичко ,от трабант до совалка ,зависи кой плаща .....

  2. 2 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 678 Любопитно

    Цветан Василев питахте ли да може да се ремонтират самолетите? А шиши? Защо държавата купи обратно завод, който не може да ремонтира даже и български самолети?

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  3. 3 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    ...депутата от БСП Николай Цонков заяви, че българският завод има лиценз...
    ––––––––––––––––––––––––
    И аз заявявам, че БСП са политическа партия, но това по действията им съвсем не личи!!!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  4. 4 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 595 Неутрално

    От министерството продължават да твърдят, че общата стойност на ремонта на 14 Су-25 възлиза на 41 милиона лева без ДДС
    единствената фирма, подала документи, е поискала 132.5 млн. евро (без ДДС)
    в резултат на преговори е намалила офертата си до 73.7 млн. евро (без ДДС)
    —цитат от коментар 0 на статия


    Шш, това и в Горубляне го няма.
    Абе колко може да струва ремонта на тия таралясници и за какво са ни въобще?

  5. 5 Профил на cartmann
    cartmann
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Най-добре да им ги дадем тия пари, да си ги разцъкат както намерят за добре, а руските корита да ги върнем за скрап

  6. 6 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    До коментар [#4] от "atropin":


    Шш, това и в Горубляне го няма.
    Абе колко може да струва ремонта на тия таралясници и за какво са ни въобще?
    —цитат от коментар 4 на atropin


    Тия "таралясници" са ни нужни защото друго не остана да възпре инвазия. А и не се предвижда да се купи друго. Сагата с изстребителите ще продължи дълго и безрезултатно. Пък и те ще са само ОСЕМ. Колкото да не останем И без пилоти.
    Нали трябва парите да отиват в креатурите стоящи зад Велев и Домусчиев.
    А, и "политици" си имаме предостатъчно. Дори ремонт не им трябва.
    !

  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    Някой ще се навие ли да кара по пътищата таралясник на 43 години.
    А да пилотира с него из небесата.

  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1622 Весело

    А не може ли с парите за ремонта да се купят нови самолети? Що за идиотска идея да се възстановява старо съветско желязо, което не е ремонтирано от 20 г.?
    Да не говорим, че СУ-25 не са дори СУ-24 и не стават за еър полисинг.
    Колкото до глупостите, че могат да се ремонтират само в Русия и Беларус - сигурно Украйна ремонтира самолетите си в Русия......

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4056 Неутрално

    Да се влагат пари в практически бракувани и ненужни самальоти е престъпление!Няма и една страна в Европа която да ползва този самолет.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  10. 10 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 504 Весело

    До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":

    Има - Украйна :-) Срещу донбаските доброволци, които нямат Стингери. 2 стингера и е долу, точно за 15 мин и 14 ще са за скраб, ако пилотите предитова не откажат да летят с тях

  11. 11 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":Има - Украйна :-) Срещу донбаските доброволци, които нямат Стингери. 2 стингера и е долу, точно за 15 мин и 14 ще са за скраб, ако пилотите предитова не откажат да летят с тях
    —цитат от коментар 10 на ЙЕИ
    Дори и Украина спря да ги ползва след като донбаските "трактористи" се сдобиха с БУК-ове.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2079 Весело

    Някой ще се навие ли да кара по пътищата таралясник на 43 години.А да пилотира с него из небесата.
    —цитат от коментар 7 на palav_nik


    Е ти нали искаше таралясник на 44 години - F-16???

  13. 13 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1042 Любопитно

    До коментар [#6] от "AzDebil":

    Чия инвазия , руската ли

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    Не ни трябват тези самолети!
    Трябват ни изтребители!
    Нови!

  16. 16 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#15] от "objektivist96":


    Не ни трябват тези самолети!Трябват ни изтребители!Нови!
    —цитат от коментар 15 на objektivist96


    Не ми трябва мойто голфче!
    Трябва ми "ес класа"!
    Нова!
    Но и при мен има същия проблем! Финансов!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1622 Весело

    До коментар [#12] от "Virgin":

    Последната оферта е за F16V новопроизведени.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  18. 18 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1622 Весело

    До коментар [#16] от "todor._89":

    Ако не се строи Белене и отпадне Данък Россия , няма да има финансов проблем.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  19. 19 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#16] от "todor._89":

    "Но и при мен има същия проблем! Финансов!"

    При тебе пробема е финансов, но в случая с ремонта не е. 70 милиона евро никак не е малка сума

  20. 20 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Защо са ни СУ-25 кой ще бомбардираме.И без това трудно ще купим 16 изтребителя защо да ремонтираме СУ-25?

  21. 21 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1699 Любопитно

    До коментар [#13] от "Петър Иванов":

    Всяка!
    !

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#14] от "Велков":

    Плащай, щом те устройва! Аз не искам пари от моите данъци да се дават за ремонт на ненужни таралясници!

  24. 24 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3616 Неутрално

    До коментар [#16] от "todor._89":
    Парите за новите изтребители са предвидени отдавна!
    https://www.mediapool.bg/lokhiyd-martin-predlozhi-na-bulgaria-iztrebiteli-f-16v-news284020.html

  25. 25 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#7] от "palav_nik":
    Може ли да ми купиш тоя “таралясник”, аз ще се прежаля да го сурна по лунния пейзаж в мила родино?

    https://www.gumtree.co.za/a-classic-vintage-cars/bryanston/1969-chevrolet-camaro-ss/1002605929920910377162609

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  26. 26 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#19] от "L Glassman":


    До коментар [#16] от "todor._89":"Но и при мен има същия проблем! Финансов!"При тебе пробема е финансов, но в случая с ремонта не е. 70 милиона евро никак не е малка сума
    —цитат от коментар 19 на L Glassman


    Много и малко са относителни понятия. 70 милиона са цял един "Грипен", а той не е "ес класа" а направо си е "Дачия", или малко по-малко от половин ф 35.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  27. 27 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1854 Весело

    До коментар [#14] от "Велков":Плащай, щом те устройва! Аз не искам пари от моите данъци да се дават за ремонт на ненужни таралясници!
    —цитат от коментар 23 на vassilun



    До коментар [#23] от "vassilun":

    Че кой те пита? Ти не искаш и жена ти да ти харчи парите, ама не ти се получава, нали?

  28. 28 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Любопитно

    До коментар [#26] от "todor._89":

    Ти кога последно направи кръгче с Грипен?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  29. 29 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Интересното е че МОН отсранява всички останали кандидати и води преговори само с един и цанта скача 4 пъти :) Класическа корупционна сделка , поредната ощетяваща страна със стотици милиони. Който иска да си говори каквото си иска но фактите говорят за това.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8164 Неутрално

    А какво могат да ремонтират в "Авионамс" . Нали една от причините, за да го купи обратно държавата беше, че там ще се ремонтират руските самолети.

  31. 31 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Весело

    До коментар [#28] от "Bullet":


    До коментар [#26] от "todor._89":Ти кога последно направи кръгче с Грипен?
    —цитат от коментар 28 на Bullet


    Аз и с "Бугати" не съм правил кръгче, но имам подозрения, че е по-добро от "Дачия"/

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  32. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1622 Весело

    Проблемът с разпределението на парите за самолети е като санитарен полуден в Освиенцим. Пъва барака предава бельото си на втора, тя на трета и т.н., а последната на първата. Междувпрочем гаулайтера на лагера взима комисионни от всички бараки.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Последно - кой лъже?
    Освен това - те стават само за летене за да поддържат летателните часове на пилотите. За 1/10 от този бюджет могат да си купят хубави Сесни. И те стават само за летене (и транспорт).

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#31] от "todor._89":

    Много хубаво сравнение, благодаря за което.
    Да посравняваме още малко.
    Едното не струва колкото другото, нито като начална цена, нито като подръжка.
    Едното си иска инфраструктура, която не е от такава необходимист за другото.
    Целевата функция на едното е комфорт, на другото да свърши една работа, каквато комфорното возило не може.
    Та след като нямаме кинти, инфрастуктура и необходимост от бугати, ще караме дачия!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  35. 35 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#31] от "todor._89":

    Шведска при това!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  36. 36 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Весело

    До коментар [#34] от "Bullet":

    "Та след като нямаме кинти, инфрастуктура и необходимост от бугати, ще караме дачия!"

    "Но и при мен има същия проблем! Финансов!"


    Е, те това казвам и аз в първия коментар. Ако го няма проблема с кинтите другите отпадат автоматично!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  37. 37 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Разстроено

    До коментар [#36] от "todor._89":

    Шведската “ дачия” се използва и в Швеция. Ори положение, че в шведската военна доктрина, “ врагът “ е “голямата мечка”, как мислиш защи не използват “бугати”.
    Ние нямаме ясна военна доктрина, нямаме зенитна защита, нямаме мидерни танкове, направо армията ни е свдена до ниво от порядъка на армията след ПСВ. Сто години по-късно, пак сме на изходна позиция.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  38. 38 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Весело

    До коментар [#37] от "Bullet":

    Стига бате! Ако имаш кинти си купуваш ф35, много скъпо, но и най..... Ако си "броиш парите" купуваш "грипен"- разумния компромис. Но да ги поставяш на един кантар...
    Народа го е казал: с голяма пишк@ лесно се пикае.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  39. 39 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#22] от "Virgin":
    Смесваш нещата - няма никаква база за сравнение между най-използвания изтребител (Ф-16) и много остаряла концепция за щурмови самолети (СУ-25). Освен това португалската оферта за Ф-16 е за стари, но модернизирани изтребители, докато СУ-25 нито има смисъл, нито е възможно да се модернизира - самото изпозлване на такива щурмови самолети в днешни условия е по-скоро безсмислено

  40. 40 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Предлагам, да се организира всенароден рефендум за изтребителите :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  41. 41 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#38] от "todor._89":

    🤝нъл туй думам. Като сме скъсани, ще се разпростираме според чергата. Нищо им няма на самолетчетата, стига да вършат работа. Най добре е да не се налага да я вършат щото тогава .. големите пишки, каквито и самолети да имаме, пак ще ни ....

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  42. 42 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":

    Да се влагат пари в практически бракувани и ненужни самальоти е престъпление!Няма и една страна в Европа която да ползва този самолет.
    —цитат от коментар 9 на Willy Messerschmitt

    Всъщност в цялото НАТО само ние и американците държиме все още на въоръжение чисто щурмови самолети, като нашите никога не са били използвани за нищо друго, освен за учения, и вероятно ще си останат с това постижение.

  43. 43 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#30] от "Роси":

    А какво могат да ремонтират в "Авионамс" . Нали една от причините, за да го купи обратно държавата беше, че там ще се ремонтират руските самолети.
    —цитат от коментар 30 на Роси

    От самолетите могат да ремонтират МиГ-21 и МиГ-23, които преди използвахме най-актвино именно заради лесната поддръжка, но преди време решиха да ги пратим в резерв и да изпозлваме само МИГ-29, който пък изисква много чести, бавни, досадни и скъпи ремонти - и то в Русия. Могато да ремонтират и СУ...ама без лиценз, пък и отдавна не са правили това упражнение

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  50. 50 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 367 Неутрално
  51. 51 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3269 Неутрално

    "Защо държавата купи обратно завод, който не може да ремонтира даже и български самолети?"
    До коментар [#2] от "The sphere":

    Правилният въпрос е "Защо го продаде?" Всички мщности, които преминаха в частни ръце станаха негодни или се превърнаха в скрап. Коя тъпа глава измисли, че мутри могат да движат икономика?

  52. 52 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 246 Любопитно

    До коментар [#30] от "Роси":
    От самолетите могат да ремонтират МиГ-21 и МиГ-23, които преди използвахме най-актвино именно заради лесната поддръжка, но преди време решиха да ги пратим в резерв и да изпозлваме само МИГ-29, който пък изисква много чести, бавни, досадни и скъпи ремонти - и то в Русия.
    —цитат от коментар 43 на kumcho___valcho


    Ми как няма да пратят в резерв кошници, дето са по на 60 и кусур години?

    Друг е въпроса защо НАИСТИНА си купихме пак завод дето ни е за ничий. И сега Бай Х. ни набута 2 пъти. Хем си имаме авиоремонтен завод, който обаче не може да ремонтира самальотите дето имаме, хем ги ремонтиртаме при схемаджиите руснаци.
    В крайна смметка, помнете ми думата, не 180, а 360 милиона ще излезне ремонта на тия таралясници и накрая ще се окаже че пак не ги караме ... щото "няма масло за тях", или друга подобна дивотипя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK