
© Надежда Чипева, Капитал
Су-25 на българските ВВС в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона Ново село
От 16 години авиоремонтният завод "Авионамс" не е ремонтирал СУ-25, а от 18 години - не е ремонтирал двигател на СУ-25. Така от Министерството на отбраната коментираха изявленията на депутата от БСП Николай Цонков, който заяви, че българският завод има лиценз и е изпратена официална кореспонденция, с което потвърждават, че "Авионамс" може да извърши поръчката, и то за по-ниска стойност.
"По оценка на експерти от ВВС, в "Авионамс" никога не са извършвани капитално-възстановителни ремонти в обема, който е необходим сега, твърдят от Министерството на отбраната. Въпреки многократните покани от Министерството на отбраната до "Авионамс" дружеството до този момент не е предоставило документи за наличие на способности за изпълнение на обявената от Министерството на отбраната поръчка. Освен това решението за откриване на процедурата не е обжалвано от нито една страна, включително от "Авионамс", пише в разяснение на процедурата, изпратено от министерството до медиите.
От министерството продължават да твърдят, че общата стойност на ремонта на 14 Су-25 възлиза на 41 милиона лева без ДДС, като при необходимост от допълнителни ремонти, сумата може да достигне максимум 82.510 милиона лева без ДДС, за което задължително е необходима санкция на Министерския съвет. Народното събрание се произнася по сделки за над 100 милиона лева без ДДС. Николай Цонков каза за процедурата, че се подготвя поредният грабеж от Министерството на отбраната на стойност 180 млн. лв.
В същото време в доклада на комисията по процедурата за избор на фирма за ремонт на "щурмоваците" се вижда, че единствената фирма, подала документи, е поискала 132.5 млн. евро (без ДДС) и в резултат на преговори е намалила офертата си до 73.7 млн. евро (без ДДС). В техническите изисквания към обществената поръчка изрично са определени и по колко милиона лева - между 16.8 и 30 - ще се превеждат на изпълнителя във всяка от годините до 2022 г. до общата спомената сума от 82.5 млн. лв. (без ДДС).
"Според доклад на Военновъздушните сили (ВВС) само две компании могат да извършат изисквания ремонт. Това са руският завод производител и авиоремонтният завод "Баранович" в Беларус. Оферта е подала само втората компания", твърдят от министерството.
edin drugii
Рейтинг: 2574 Неутралноако дават комисионни където трябва ,ще се окаже ,че може да ремонтират всичко ,от трабант до совалка ,зависи кой плаща .....
The sphere
Рейтинг: 668 ЛюбопитноЦветан Василев питахте ли да може да се ремонтират самолетите? А шиши? Защо държавата купи обратно завод, който не може да ремонтира даже и български самолети?
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."Депутат 241
Рейтинг: 3216 Неутрално...депутата от БСП Николай Цонков заяви, че българският завод има лиценз...
“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил––––––––––––––––––––––––
И аз заявявам, че БСП са политическа партия, но това по действията им съвсем не личи!!!
atropin
Рейтинг: 661 НеутралноШш, това и в Горубляне го няма.
Абе колко може да струва ремонта на тия таралясници и за какво са ни въобще?
cartmann
Рейтинг: 237 НеутралноНай-добре да им ги дадем тия пари, да си ги разцъкат както намерят за добре, а руските корита да ги върнем за скрап
AzDebil
Рейтинг: 1501 НеутралноДо коментар [#4] от "atropin":
Тия "таралясници" са ни нужни защото друго не остана да възпре инвазия. А и не се предвижда да се купи друго. Сагата с изстребителите ще продължи дълго и безрезултатно. Пък и те ще са само ОСЕМ. Колкото да не останем И без пилоти.
Нали трябва парите да отиват в креатурите стоящи зад Велев и Домусчиев.
А, и "политици" си имаме предостатъчно. Дори ремонт не им трябва.
!
palav_nik
Рейтинг: 1229 НеутралноНякой ще се навие ли да кара по пътищата таралясник на 43 години.
А да пилотира с него из небесата.
mitko11
Рейтинг: 1817 ВеселоА не може ли с парите за ремонта да се купят нови самолети? Що за идиотска идея да се възстановява старо съветско желязо, което не е ремонтирано от 20 г.?
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Да не говорим, че СУ-25 не са дори СУ-24 и не стават за еър полисинг.
Колкото до глупостите, че могат да се ремонтират само в Русия и Беларус - сигурно Украйна ремонтира самолетите си в Русия......
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2045 НеутралноДа се влагат пари в практически бракувани и ненужни самальоти е престъпление!Няма и една страна в Европа която да ползва този самолет.
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...ЙЕИ
Рейтинг: 574 ВеселоДо коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":
Има - Украйна :-) Срещу донбаските доброволци, които нямат Стингери. 2 стингера и е долу, точно за 15 мин и 14 ще са за скраб, ако пилотите предитова не откажат да летят с тях
Николов
Рейтинг: 1639 НеутралноVirgin
Рейтинг: 753 ВеселоЕ ти нали искаше таралясник на 44 години - F-16???
Петър Иванов
Рейтинг: 766 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "AzDebil":
Чия инвазия , руската ли
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
objektivist96
Рейтинг: 530 НеутралноНе ни трябват тези самолети!
Трябват ни изтребители!
Нови!
todor._89
Рейтинг: 765 НеутралноДо коментар [#15] от "objektivist96":
Не ми трябва мойто голфче!
Трябва ми "ес класа"!
Нова!
Но и при мен има същия проблем! Финансов! Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
mitko11
Рейтинг: 1817 ВеселоДо коментар [#12] от "Virgin":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Последната оферта е за F16V новопроизведени.
mitko11
Рейтинг: 1817 ВеселоДо коментар [#16] от "todor._89":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Ако не се строи Белене и отпадне Данък Россия , няма да има финансов проблем.
L Glassman
Рейтинг: 496 НеутралноДо коментар [#16] от "todor._89":
"Но и при мен има същия проблем! Финансов!"
При тебе пробема е финансов, но в случая с ремонта не е. 70 милиона евро никак не е малка сума
бАрни
Рейтинг: 594 НеутралноЗащо са ни СУ-25 кой ще бомбардираме.И без това трудно ще купим 16 изтребителя защо да ремонтираме СУ-25?
AzDebil
Рейтинг: 1501 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "Петър Иванов":
Всяка!
!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vassilun
Рейтинг: 4735 НеутралноДо коментар [#14] от "Велков":
Плащай, щом те устройва! Аз не искам пари от моите данъци да се дават за ремонт на ненужни таралясници!
objektivist96
Рейтинг: 530 НеутралноДо коментар [#16] от "todor._89":
Парите за новите изтребители са предвидени отдавна!
https://www.mediapool.bg/lokhiyd-martin-predlozhi-na-bulgaria-iztrebiteli-f-16v-news284020.html
Bullet
Рейтинг: 927 ВеселоДо коментар [#7] от "palav_nik":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Може ли да ми купиш тоя “таралясник”, аз ще се прежаля да го сурна по лунния пейзаж в мила родино?
https://www.gumtree.co.za/a-classic-vintage-cars/bryanston/1969-chevrolet-camaro-ss/1002605929920910377162609
todor._89
Рейтинг: 765 НеутралноДо коментар [#19] от "L Glassman":
Много и малко са относителни понятия. 70 милиона са цял един "Грипен", а той не е "ес класа" а направо си е "Дачия", или малко по-малко от половин ф 35. Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
Велков
Рейтинг: 1486 ВеселоДо коментар [#23] от "vassilun":
Че кой те пита? Ти не искаш и жена ти да ти харчи парите, ама не ти се получава, нали?
Bullet
Рейтинг: 927 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "todor._89":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Ти кога последно направи кръгче с Грипен?
Damian Damianov
Рейтинг: 237 НеутралноИнтересното е че МОН отсранява всички останали кандидати и води преговори само с един и цанта скача 4 пъти :) Класическа корупционна сделка , поредната ощетяваща страна със стотици милиони. Който иска да си говори каквото си иска но фактите говорят за това.
Роси
Рейтинг: 8478 НеутралноА какво могат да ремонтират в "Авионамс" . Нали една от причините, за да го купи обратно държавата беше, че там ще се ремонтират руските самолети.
todor._89
Рейтинг: 765 ВеселоДо коментар [#28] от "Bullet":
Аз и с "Бугати" не съм правил кръгче, но имам подозрения, че е по-добро от "Дачия"/ Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
mitko11
Рейтинг: 1817 ВеселоПроблемът с разпределението на парите за самолети е като санитарен полуден в Освиенцим. Пъва барака предава бельото си на втора, тя на трета и т.н., а последната на първата. Междувпрочем гаулайтера на лагера взима комисионни от всички бараки.
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!penetrating
Рейтинг: 5969 НеутралноПоследно - кой лъже?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertОсвен това - те стават само за летене за да поддържат летателните часове на пилотите. За 1/10 от този бюджет могат да си купят хубави Сесни. И те стават само за летене (и транспорт).
Bullet
Рейтинг: 927 ВеселоДо коментар [#31] от "todor._89":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Много хубаво сравнение, благодаря за което.
Да посравняваме още малко.
Едното не струва колкото другото, нито като начална цена, нито като подръжка.
Едното си иска инфраструктура, която не е от такава необходимист за другото.
Целевата функция на едното е комфорт, на другото да свърши една работа, каквато комфорното возило не може.
Та след като нямаме кинти, инфрастуктура и необходимост от бугати, ще караме дачия!
Bullet
Рейтинг: 927 ВеселоДо коментар [#31] от "todor._89":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Шведска при това!
todor._89
Рейтинг: 765 ВеселоДо коментар [#34] от "Bullet":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми."Та след като нямаме кинти, инфрастуктура и необходимост от бугати, ще караме дачия!"
"Но и при мен има същия проблем! Финансов!"
Е, те това казвам и аз в първия коментар. Ако го няма проблема с кинтите другите отпадат автоматично!
Bullet
Рейтинг: 927 РазстроеноДо коментар [#36] от "todor._89":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Шведската “ дачия” се използва и в Швеция. Ори положение, че в шведската военна доктрина, “ врагът “ е “голямата мечка”, как мислиш защи не използват “бугати”.
Ние нямаме ясна военна доктрина, нямаме зенитна защита, нямаме мидерни танкове, направо армията ни е свдена до ниво от порядъка на армията след ПСВ. Сто години по-късно, пак сме на изходна позиция.
todor._89
Рейтинг: 765 ВеселоДо коментар [#37] от "Bullet":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.Стига бате! Ако имаш кинти си купуваш ф35, много скъпо, но и най..... Ако си "броиш парите" купуваш "грипен"- разумния компромис. Но да ги поставяш на един кантар...
Народа го е казал: с голяма пишк@ лесно се пикае.
kumcho___valcho
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#22] от "Virgin":
Смесваш нещата - няма никаква база за сравнение между най-използвания изтребител (Ф-16) и много остаряла концепция за щурмови самолети (СУ-25). Освен това португалската оферта за Ф-16 е за стари, но модернизирани изтребители, докато СУ-25 нито има смисъл, нито е възможно да се модернизира - самото изпозлване на такива щурмови самолети в днешни условия е по-скоро безсмислено
schwimmwagen
Рейтинг: 1719 НеутралноПредлагам, да се организира всенароден рефендум за изтребителите :)
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Bullet
Рейтинг: 927 ВеселоДо коментар [#38] от "todor._89":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.🤝нъл туй думам. Като сме скъсани, ще се разпростираме според чергата. Нищо им няма на самолетчетата, стига да вършат работа. Най добре е да не се налага да я вършат щото тогава .. големите пишки, каквито и самолети да имаме, пак ще ни ....
kumcho___valcho
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":
Всъщност в цялото НАТО само ние и американците държиме все още на въоръжение чисто щурмови самолети, като нашите никога не са били използвани за нищо друго, освен за учения, и вероятно ще си останат с това постижение.
kumcho___valcho
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#30] от "Роси":
От самолетите могат да ремонтират МиГ-21 и МиГ-23, които преди използвахме най-актвино именно заради лесната поддръжка, но преди време решиха да ги пратим в резерв и да изпозлваме само МИГ-29, който пък изисква много чести, бавни, досадни и скъпи ремонти - и то в Русия. Могато да ремонтират и СУ...ама без лиценз, пък и отдавна не са правили това упражнение
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Соколов
Рейтинг: 409 НеутралноЗакривай...
Judjuk
Рейтинг: 3530 Неутрално"Защо държавата купи обратно завод, който не може да ремонтира даже и български самолети?"
До коментар [#2] от "The sphere":
Правилният въпрос е "Защо го продаде?" Всички мщности, които преминаха в частни ръце станаха негодни или се превърнаха в скрап. Коя тъпа глава измисли, че мутри могат да движат икономика?
nologo
Рейтинг: 250 ЛюбопитноМи как няма да пратят в резерв кошници, дето са по на 60 и кусур години?
Друг е въпроса защо НАИСТИНА си купихме пак завод дето ни е за ничий. И сега Бай Х. ни набута 2 пъти. Хем си имаме авиоремонтен завод, който обаче не може да ремонтира самальотите дето имаме, хем ги ремонтиртаме при схемаджиите руснаци.
В крайна смметка, помнете ми думата, не 180, а 360 милиона ще излезне ремонта на тия таралясници и накрая ще се окаже че пак не ги караме ... щото "няма масло за тях", или друга подобна дивотипя.