Парламентът прие повишаване на данъците за автомобили

Колите, които замърсяват въздуха повече ще плашат по-висок данък.

© Николай Дойчинов

Колите, които замърсяват въздуха повече ще плашат по-висок данък.



Данъците за автомобили ще се повишат, след като парламентът въведе имуществен и екологичен компонент при изчисляването на данъка.


С имущественият компонент по-високи данъци ще се плащат при автомобили с по-мощен двигател и по-ново производство. С екологичният компонент автомобилите с по-замърсяващи двигатели ще плащат повече. Общинските съвети ще определят данъка със своя наредба, а приходите от данъка ще се внасят в бюджета на общината по постоянен адрес, съответно седалището на собственика на превозното средство.


Годишният размер на данъка ще се определя по формула, в която компонентите ще се умножават.




Имущественият компонент се състои от две части - мощността на двигателя и годините на колата, които също се умножават. Границите, в които ще се определят дължимите пари за мощността, са: - до 55 kW включително - от 0.34 до 1.20 лв. за 1 kW; - над 55 kW до 74 kW включително - от 0.54 до 1.62 лв. за 1 kW; - над 74 kW до 110 kW включително - от 1.10 до 3.30 лв. за 1 kW; - над 110 kW до 150 kW включително - от 1.23 до 3.69 лв. за 1 kW; - над 150 kW до 245 kW включително - от 1.60 до 4.80 лв. за 1 kW; - над 245 kW - от 2.10 до 6.30 лв. за 1 kW;


При годините на колата стойностите, които участват в формирането на имуществения коефициент, са: - Над 20 години - 1.1 - Над 15 до 20 години включително - 1 - Над 10 до 15 години включително - 1.3 - Над 5 до 10 години включително - 1.5 - До 5 години включително – 2.3.


Екологичният коефициент се определя само по екологичната категория. - без екологична категория - 1.10-1.40 -"Евро 1" и "Евро 2" 1.10-1.40 -"Евро 3" 1.00-1.10 -"Евро 4" 0.80-1.00 -"Евро 5" 0.60-0.80 -"Евро 6" и "ЕЕV" 0.40-0.60.


Заради голямата разлика в компонентите, от които могат да избират общинските съвети е трудно да се прогнозира с колко ще се повишат данъците. От ГЕРБ смятат, че повишението за старите коли ще е 20-30%. Максимално ще е повишението за коли с двигател под Евро 4, който обхваща автомобили, произведени преди 2005 г.


Не беше прието предложението на "Обединени патриоти", което предвиждаше да има 50% отстъпка при коли са монтирана газова уредба, тъй като двигателите на газ замърсяват въздуха много по-малко. Не мина и предложението на ДПС данъците да се плащат в общината, в която се кара автомобилът, а не по регистрация. Йордан Цонев обясни, че в момента всички лизингови коли се регистрират в София, където се плаща данъкът.


Дебатите по текстовете за данъците за колите не протекоха гладко.


Управляващите използват метода на тоягата – увеличават данъци, каза депутатът от БСП Георги Гьоков. "Ако въведете едни стимули за хората, които си купуват нови екологични коли, ще бъде съвсем друго, каза Гьоков.


Когато се повиши стандартът, ще се увеличи чистотата на въздуха, смята колегата му Филип Попов.


Георги Колев от "патриотите" каза, че увреждащият здравето трябва да плаща. "Мислим как този който създава условия за преждевременна смърт, да плаща за нея. Какво са виновни тези, които се стараят да са екологични. Ще направиш всичко възможно да си сложиш катализатор", каза Колев.


След промените в Закона за корпоративното подоходно облагане прехвърлянето на собствеността върху МПС ще става след проверка за платен данък върху него в система в Министерството на финансите. Ще се изисква и декларация от прехвърлителя, че няма непогасени други данъци, свързани с превозното средство.


През промени в преходните и заключителните разпоредби депутатите измениха и Закона за местните данъци и такси и при деклариране на повече от едно жилище отпада отстъпката от 50% намаление за основно жилище.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 826 Гневно

    Бла-бла-бла и нищо за дизелите - пак сме най-големите умници в Европа, които напълниха държавата с евтин нов внос на 3-4 годишни смърделници, които никои не иска в Европа, защото животът на децата им е по-ценен от 2 кила на 100 км...

    Георги Колев от "патриотите" каза, че увреждащият здравето трябва да плаща. "Мислим как този който създава условия за преждевременна смърт да плаща за нея. Какво са виновни тези, които се стараят да са екологични. Ще направиш всичко възможно да си сложиш катализатор", каза Колев.

    Stef
  2. 2 Профил на vrt09519014
    vrt09519014
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#1] от "stef":

    те ако бяха 3-4 годишни пак добре. Но ми се струва, че са 13-14 годишни.
    А и това с 2-та литра икономия на 100 ми е малко мит за дизелите от 90те. Карам Шкода Фабия 2011г бензин 1.2, 70кс - градският разход на бензин ми 5.00-5.50 почти целогодишно, като в най-студените месеци отива до около 6.

  3. 3 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 330 Гневно

    Corsa 1993 1.4 бензин. Ако общината приеме средните стойности от таблиците, увеличението е 2.5 пъти.
    "Коментарът беше изтрит поради..." и т.н.

  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3294 Гневно

    Георги Колев от "патриотите" каза, че увреждащият здравето трябва да плаща. "Мислим как този който създава условия за преждевременна смърт да плаща за нея. Какво са виновни тези, които се стараят да са екологични. Ще направиш всичко възможно да си сложиш катализатор", каза Колев.

    Глупости!
    Трябва да се пълни хазната, та да има какво да се разпределя по личните сметки!
    Никакъв стимул за покупка на нов, чист автомобил!
    Всичко е за техен интерес!

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#2] от "vrt09519014":

    Наистина новите турбобензини, особенно на ВАГ и Форд свалиха доста ниско консумацията. И все пак, консумация от 6.0/100 дизел дава при 150-170 коня мотор и тон и половина кола. Което е доста по - различно от Фабия 70 коня като усещания...

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Добра новина?!
    Честито на гласоподавателите на геп.
    Сега разбрахте ли защо БХ гледаше с насълзени от радост очи великия строеж на магистрала с един багер, един камион и някакъв заблудил се общ работник? Не?
    1.Ами БХ се радва че Европа дава пари за строителство и усвояване.
    2.Европа дава пари за строителство но не и за поддръжка на вече построено и некачествено.
    Така, че тази година данък автомобил, после данък винетка, данък ТОЛ и ще измислят нещо друго!

  7. 7 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    "Георги Колев от "патриотите" каза, че увреждащият здравето трябва да плаща. "

    Тоя колко плаща затова, че ни довежда до нервна криза, инсулт или инфаркт!?
    Ех, ако имаше глоба за глупостта!

  8. 8 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2277 Разстроено

    Крайно недостатъчно!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  9. 9 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1934 Весело

    До коментар [#4] от "Alexander97":

    "Никакъв стимул за покупка на нов, чист автомобил!"

    Ама виж каква методика са барнали! Да си преговаряш аритметиката от трети клас ... и да не можеш да им хваниш спатиите.
    А новият автомобил се "стимулира" с 20% ДДС, нова застраховка "ГО" и по-високи такси за "бедните" катаджии.

  10. 10 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    ОП са дали доста добро предложение. Жалко че не е минало. Все пак надутия данък е за екология, а колата на газ цапа върдуха най-малко

  11. 11 Профил на vrt09519014
    vrt09519014
    Рейтинг: 38 Гневно

    До коментар [#9] от "wanderer":

    любимият ми стимул е "имуществения коефициент" - До 5 години включително – 2,3
    Над 20 години - 1,1 - Над 15 до 20 години включително - 1

  12. 12 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Полета на данъците продължава!

  13. 13 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1348 Любопитно

    Хаха, съгласен съм за мощността и Евро* стандартите, ама защо кола до 5 години има коефициент 2.3?
    Така, като гледам, някой с таралясник на 15-20 години, ще е плащал 20 лв данък, след повишението ще започне да плаща 30. А някой с нова кола и Евро 6, от 300 ще скочи на 390?
    Къде е логиката?

  14. 14 Профил на vrt09519014
    vrt09519014
    Рейтинг: 38 Гневно

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    Да по-различно е, особено на извънградско. За градско обаче, ми е абсолютно излишно тон и половина кола и 170кс, освен, ако работата не ти го налага.

  15. 15 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    Това не е добре, особено това основание за повишаване на данъците, защото старите автомобили с газови уредби замърсяват по-малко отколкото новите със стандарт Евро -6.

  16. 16 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#10] от "rdb41527334":

    Въпросът не е да плащат по-малко екологичните , искат да се плаща повече.,,Колкото повече ,толкова повече" казало мечето. Бай Х пълни бюджета за сметка на бедните.

  17. 17 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 579 Гневно

    Сметнах, че в лошият случай една 10 г. колица с евро 4 и 80 коня от 30 лв ще стане в лошият случай 116

  18. 18 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 497 Неутрално

    С екологичният компонент автомобилите с по-замърсяващи двигатели ще плащат повече.
    ----------------------------------
    Ама не е точно така. Екологичния компонент се определя според ЕВРО 1-6.
    Обаче бензинов автомобил с ЕВРО 1 или без ЕВРО сертификат отделя по-малко вредни газове от дизелов с ЕВРО 3.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    То беше ясно ,че така ще стане, то пък какво очаквате, да вдигнат данъците за колите герберските шуробаджанаци по 500к.с. (по данъци 4х4 баничарки) а дедовците с 300 кинта пенсии с москвички и фордчета а от миналиявек да да плащат по-малко!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    Герберите се превърнаха в най-големия бич за България! Даже и по турско робство българите са били с по-добър достъп до богатство , образование и не са драни от колкова много данъци хазната дава на душманите по либертоносния ЗНИ!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    А за стари коли с химически филтър/катализатор/,какъв ще е мотивът за увеличаване на данъка?

  22. 22 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Тези уроди нямат никакъв шанс за моят глас на следващите избори!

  23. 23 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Тази година се повишават ток, вода, парно, бензин, данъци, лихви по кредити. Това означава, че 2019 можем да забравим за всякакъв икономически растеж.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  24. 24 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#13] от "Николай Георгиев":
    Ако бяхте чели фнимателно винету щяхте да разберете - все още не мислите по гепаджийски!

  25. 25 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Хаха, съгласен съм за мощността и Евро* стандартите, ама защо кола до 5 години има коефициент 2.3?Така, като гледам, някой с таралясник на 15-20 години, ще е плащал 20 лв данък, след повишението ще започне да плаща 30. А някой с нова кола и Евро 6, от 300 ще скочи на 390?Къде е логиката?
    —цитат от коментар 13 на Николай Георгиев


    Същото, според Българския Народен Умотворец, попитал и Иванчо, когато пръднал в час и учителката му казала да излезе навън, а всички други останали вътре.

  26. 26 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 505 Неутрално

    ГЕРБ отново ни вдигнаха данъците, на новите коли защото са нови, на старите защото са стари. Честито да ни е. Във фейсбук се организира протест, ще блокираме София!

  27. 27 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 661 Весело

    То беше ясно ,че така ще стане, то пък какво очаквате, да вдигнат данъците за колите герберските шуробаджанаци по 500к.с. (по данъци 4х4 баничарки) а дедовците с 300 кинта пенсии с москвички и фордчета а от миналиявек да да плащат по-малко!?
    —цитат от коментар 19 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    И какво е било ясно като на практика точно са вдигнали данъците на по-новите коли?!

    До 5 години включително – 2,3
    Над 20 години - 1,1 - Над 15 до 20 години включително - 1

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  28. 28 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    До коментар [#13] от "Николай Георгиев":

    Ти пък, защо търсиш логика...? Логика няма, защото няма и пари в общинските бюджети. Данъците трябва да се вдигат. Така са решили другарите в парламента.
    И да не забравяме, че повишаването благосъстоянието на хората е естествен приоритет, за ГЕРБ. Или поне така са написали, в предизборната си програма...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  29. 29 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 583 Неутрално

    ГЕРБ явно верно с решили да се оттеглят от политиката. За добро или лошо няма начин да спечелят избори отново.

    Умен и красив жълтопаветник.
  30. 30 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Това е имуществен данък. Би следвало да се плаща за стойността на имуществото. Данъка за екология се плаща по друг начин - например акцизите за горивата, които в целия ЕС са доста големи.

  31. 31 Профил на bultras
    bultras
    Рейтинг: 15 Неутрално

    2005, 1.4, 83 к.с. Евро 4, бензин, регистрация РВ 35 лева. Това е обидно малко!
    След промените по мои сметки към 70 лева. С регистрация СВ 58 лева. С А 50 лева

    2014, 1.6, 105 к.с. Евро 5, бензин, регистрация РВ 270 лева.
    След промените 380 с РВ, 300 с А, 340 със СВ.

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8232 Неутрално
  33. 33 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 239 Неутрално

    С пълното убеждение, че поста ми няма да промени нищо от това, че ни управляват бандити, бих искал, ей така за лично успокоение да разбера, как повишения данък ще се отрази (положително) на околната среда, след като същите коли ще бъдат карани отново.

  34. 34 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Според мен, днес ГЕРБ загуби изборите. Всички които ще бъдат от тук нататък.
    А протестите вероятно ще започнат след честитките на новите данъци в началото на новата година.
    Ама гербавите сами си го направиха...

  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 826 Гневно

    До коментар [#2] от "vrt09519014":Наистина новите турбобензини, особенно на ВАГ и Форд свалиха доста ниско консумацията. И все пак, консумация от 6.0/100 дизел дава при 150-170 коня мотор и тон и половина кола. Което е доста по - различно от Фабия 70 коня като усещания...
    —цитат от коментар 5 на niakoi_si


    Да не можеш да дишаш нормално също е по-различно като усещане...
    Всеки си мисли за нисък разход и "мощен" дизеляк, докато не му се наложи да мисли за белите си дробове - неговите и на децата му, когато може да е твърде късно...

    Stef
  36. 36 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 457 Неутрално

    "Когато се повиши стандартът, ще се увеличи чистотата на въздуха, смята колегата му Филип Попов."

    Тези данъци продължават да са сбъркани с промените: караш таратайка - плащаш символично - сееш смърт.
    Караш в пъти по- чист автомобил - плащаш много.

  37. 37 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 239 Неутрално

    "Когато се повиши стандартът, ще се увеличи чистотата на въздуха, смята колегата му Филип Попов."Тези данъци продължават да са сбъркани с промените: караш таратайка - плащаш символично - сееш смърт.Караш в пъти по- чист автомобил - плащаш много.
    —цитат от коментар 36 на ial


    Това с таратайките, изобщо не отговаря на истината. Естествено, данакъковземащите имат интерес от тази заблуда, защото им осигурява комфорт при грабежа.
    Съвсем простно наблюдение на въздуха в СФ през зимния и летния период дава елементарен отговор на това, кое трови въздуха и сее смърт (буквално).
    Проблема, е че сеещите смърт са евтин електорат на данъковземащите и там не пипат (както забелязваме), дори и когато хората протестират, понеже около гетата на се диша зимно време.

  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2035 Весело

    Явно излиза новият слоган:
    "Ако данъкът за колата ви не е достатъчно висок, общината ще навакса с цената на Гражданската отговорност"...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  39. 39 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Ако им пукаше за чистотата на въздуха, метановите и пропан-бутановите коли щяха да имат някаква отстъпка от данъка. Ами при това положение, просто събират пари.
    Преди няколко години вдигнаха винетката, последната година поскъпна гражданската отговорност, сега тази тесла с драстично повишаване на данъка.
    Според мен ще захвърчат павета по парламента скоро, че тези кърлежи май не искат да си ходят с мир!

  40. 40 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    избрахте си мутри рекетьори за началници , ми яжте им го сега мутринския ................менталитет , поне глейте да не мърдате много да им провите кефа,стадо

  41. 41 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Дааа "дясната" партия ГЕРБ си гласуват данъци, такси, таксички и налогчета като за световно. Все пак трябва да се раздават на наши момчета (за справка: Дупката на Варна, строителите на Пеевски и Златев).

    Нищо, надявам се им е последен мандат, така че да крадат, че свърши. На тоя етап даже и за Нинова бих гласувал за да се отървем от шайката.

  42. 42 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1463 Весело

    В предизборната програма на герб имаше ли такава точка? Или може би този екологичен проблем се е появил вчера! От нищото...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  43. 43 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Да, по-високи данъци... тя колата ми ще си "цапа" въздуха пак толкова, колкото и преди, аме сега ще плащам над 1000 лв.
    Досега жена ми се интересуваше само от цвета на колата, дано не чете това! :)

  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#14] от "vrt09519014":

    Ами аз съм много ЗА дизелите да се забранят за градско. И това като собственик на относително чист по съвременните стандарти дизел :)

  45. 45 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#21] от "Toni Ivanov":

    Мотивът е да те преджобят.

  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#35] от "stef":

    Абсолютно си прав. Аз не коментирах здравословната, а чисто техническата част на мнението.

    Апропо, по последни данни, бензинните също не са кой знае колко "еко"... Специално в сектора прахови частици, който е основния проблем в София. То и затова новите бензини също са с филтър за твърди частици...

    Абе истината за чист транспорт е само една - МАСОВ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ. Всичко друго е лицемерие.

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    С пълното убеждение, че поста ми няма да промени нищо от това, че ни управляват бандити, бих искал, ей така за лично успокоение да разбера, как повишения данък ще се отрази (положително) на околната среда, след като същите коли ще бъдат карани отново.
    —цитат от коментар 33 на Ivo Di


    Никак, разбира се. На старите баракуди ще стане данъка от 30 лева на 50 - и какво?
    Виж, ако го направят 300 лева, тогава повечето дето ги карат вероятно ще ги дадат на старо желязо, и ще дишаме по-спокойно.
    Все пак и гражданската стана 300 лева, данък 300, винетка 100, преглед 40... абе няма смисъл да държиш кола ей така "да има - не яде, не пие". Хем паркоместа ще се освободят, хем няма да пушат по улиците.
    Много хора ще ревнат "ама бедните, искаш колицата да им отнемеш" - да, искам. Дядо ми да не е имал кола? Беден беше, нямаше - караше си магарето. Живя до 80 години. Който е беден, няма да кара кола.

  48. 48 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Значи, според логиката на гъзетата с новите коли излиза, че ако гъзето има нова дачия на 1 г., а турбогъзето има нов, ан 1 г, там каквото си изберете от гаража на дрогара банев, то дрогара банев трябва да плаща по-малко от гъзето с нова дачия. Мисля, че така тълкуват имуществения коефициент във формирането на данъка. Ми що не са мислили, когато са купували нови коли, що не са чели Конституцията. Аре сега, слизайте от дачиите, купете си 100 чифта обувки и ги скъсайте с бодър вървеж.

  49. 49 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    До коментар [#39] от "komutator":

    Нищо няма да хвърчи по парламента. Тия дето карат таратайките по 2-3 хиляди лева от 20 ще плащат 30 лева и няма да усетят нищо. Плюс това са, мнозинство. Да му мислят тия с по-нови и скъпи коли. От 200-300, ще плащат 400-500 лева. Ама, те са малцинство.
    Осемдесето процента от мат`ряла си обича ГЕРБ и пак за тях ще гласува.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  50. 50 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Само не разбирам защо старите трябва да плащат по-малко от новите.

  51. 51 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1196 Неутрално


    Абе истината за чист транспорт е само една - МАСОВ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ. Всичко друго е лицемерие.
    До коментар [#46] от "niakoi_si":
    Напълно съгласен. Кола в града ако е свързана с работа. Личен автомобил за извън града през уикендите и отпуските. Също и един път в седмицата за шопинг.

    Отдавна съм на този принцип и си спестявам много нерви и време.
    Дори и такси излиза по-евтино като се вземе предвид плащането за паркинг или загубеното време да откриеш 'безпалтно' място на опловин час пеш от десдтинацията.

  52. 52 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Ако Община Русе не е твърде алчна, данъка за моя автомобил ще намалее от 209 на 134лв. в най лекия вариант на калкулиране.
    152к.с. / 2009г. / Евро4
    Толкова за повишените данъци! Твърде закъсняла и отново не недостатъчно справедлива мярка.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  53. 53 Профил на slaveyko
    slaveyko
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alexander97":

    Висчко е насочено към увеличаване възможностите да се краде.

  54. 54 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Мерси, ГЕРБ, че стимулирате тровенето на хората

  55. 55 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2300 Весело

    Само не разбирам защо старите трябва да плащат по-малко от новите.
    —цитат от коментар 50 на Big Muzzy


    Не питаш правилно. Защо въобще да плащаме нещо на ГЕРБ? Така се пита.

    мурзилка
  56. 56 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    "При годините на колата стойностите, които участват в формирането на имуществения коефициент, са: - Над 20 години - 1.1 - Над 15 до 20 години включително - 1 - Над 10 до 15 години включително - 1.3 - Над 5 до 10 години включително - 1.5 - До 5 години включително – 2.3."

    Сиреч, който кара нова кола, ще плаща 2 пъти повече. С други думи: промяната стимулира вкарването на още дърти кранти "нов внос". Пълни кретени правят законите.

  57. 57 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Мммммдааа, Този път май Дайнов ще познае.....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  58. 58 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    " Не беше прието предложението на "Обединени патриоти", което предвиждаше да има 50% отстъпка при коли са монтирана газова уредба, тъй като двигателите на газ замърсяват въздуха много по-малко. "

    Защо ? замърсяване от газ почти няма - отделя се само пара и вода, без вредни емисии. Логиката е само да вземаме едни пари по лесния начин. Но това ще удари по джоба на доста хора и ще се върне като бумеранг по тия, дето не мислят за хората !

  59. 59 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#51] от "Big Muzzy":

    Това - ако си в града.... а, ако живееш на село и имаш 2 автобуса до града - сутрин и вечер? А, ако сменяш два или три автобуса, за да стигнеш до общинския и областен център? А, ако имаш болни в къщи, а линейката идва за не по-малко от 30 минути?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  60. 60 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    До коментар [#50] от "Big Muzzy": РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ Е ЗАТОВА ,СТАРИ НА НОВИ БЕНЗИНИ НА ДИЗЕЛИ ЧИСТИ НА МРЪСНИ , СТАРА КОЛА ПЛАЩАЙ ПОВЕЧЕ, НОВА КОЛА ПЛАЩАЙ ОЩЕ ПО ПОВЕЧЕ , ДЕРАТ ВИ НАЖИВО А ВИЕ СЕ ДЪРЛЯТЕ ПОМЕЖДУ СИ , НЕМА ДА ОТЦЕЛЕЕ ТАЯ НАЦИЯ

  61. 61 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Много интерсно как чичката с дърта Лада или Космич, който върти макс 2000 км на година мърси повече от мутрьо, който не слиза на Е класата.

    Иначе това е правилната стъпка, но първо направете, така че българите да могат да си купуват по-читави коли, а не трошки.

  62. 62 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#52] от "acarid":

    Пак пресметнах, грешно бях въвел данните.
    И резултата е от 165 до 620лв. при 206лв до сега. Едва ли общината ще пропусне възможността да си повиши приходите. 112к.с. / 2009 / Е4
    Все пак мисля че новата методика е стъпка в правилна посока, като изключим засиленият коефициент за новите коли.
    Трябваше да има х2 и х3 съответно за втора и трета кола в семейството, ако толкова искат да има имуществена компонента.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  63. 63 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 341 Неутрално

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov":

    Айде,писна ми!

  64. 64 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    Днес Герб ще увеличат застраховката на автомобилите,утре на сградите,после на тока, водата,газта и какво ли не още. Гласувайте масово за Герб овци заблудени.

  65. 65 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1497 Весело

    " ....замърсяване от газ почти няма - отделя се само пара и вода, без вредни емисии. ....
    —цитат от коментар 58 на samoedin


    А дали?

    пропан - C3H8
    бутан C4H10

    Та ... къде отиде цето, т.е. въглерода?

    : )

    п.п. Иначе спор няма. Много по мало замърсява, но и глупости не трябва да се пишат!!!

    : )

    Имало едно време ссср!
  66. 66 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2300 Весело

    Явно ще правим революцията против мутрите пеша.

    мурзилка
  67. 67 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#3] от "topal":

    Тази "Корса" от 1993 г. ОТДАВНА трябваше да е скрап!!!

  68. 68 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 464 Любопитно

    До коментар [#13] от "Николай Георгиев":

    Колега, ГЕРБ и логика са две крайно несъвместими понятия...

  69. 69 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    Искам да знам не, че са повишили данъците, а защо са ги повишили?
    Как се аргументираха управляващите?
    Това е вашата работа журналисти такива!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  70. 70 Профил на lemans
    lemans
    Рейтинг: 23 Неутрално

    - над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;

    Някой може ли да ми обясни от какво и как се определя дали цената на kW в случая е 0,54 лв. или 1,62 лв. ? Става въпрос за лек автомобил. Питам сериозно ?

  71. 71 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Държавенцето освирепя от глад. Стриже наред. Няма вече наши, ваши, всички са под ножа. Цоцоалистите не можаха да ни защитят, ква е ползата от тях?

  72. 72 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Искам да знам не, че са повишили данъците, а защо са ги повишили?Как се аргументираха управляващите?
    —цитат от коментар 69 на Храбър

    Аргументът им е, че старите коли замърсяват въздуха, което разболява и убива хората, а който замърсява, трябва да си плаща. Но ако това беше истинската причина, ако ГЕРБ наистина бяха загрижени за здравето и качеството на живота на хората, то щяха да не вдигат данъка на газовите автомобили. Просто гледат как да пълнят бюджета, защото ще им трябват пари – например да строят стадиони за световното по футбол.

  73. 73 Профил на rumen567
    rumen567
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До сега плащах 25 лв а по новите правила ще плащам 75 лв
    Това не е 30%, а 300%

  74. 74 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Трябваше да има х2 и х3 съответно за втора и трета кола в семейството, ако толкова искат да има имуществена компонента.
    —цитат от коментар 62 на acarid

    А недей им дава идеи, де...
    Макар че това няма как да стане, защото много хора живеят без брак - какво означава "семейство"? Също майка ти и баща ти семейство ли ти са, ако не живееш с тях? Че комшията ми се хвали как е писал колата на баща си, че е инвалид - хем без данък, хем винетка получава без пари.

  75. 75 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    До коментар [#73] от "rumen567":

    Не е триста процента, скаран си с математиката.
    При 25 лева 100% са 50 лева. Айде сметни си сам останалото и кажи колко са процентите...

  76. 76 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Кое не се е повишило и то в пъти тази година?!.... А, да - заплатите. Те само отчитат едни мижави 10%. А ток, парно, вода, хляб, горива.... само за 2-3 месеца се вдигнаха с по 20-30%. И пак не им стигат на тия мръсници!

  77. 77 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Кое не се е повишило и то в пъти тази година?!.... А, да - заплатите. Те само отчитат едни мижави 10%. А ток, парно, вода, хляб, горива.... само за 2-3 месеца се вдигнаха с по 20-30%. И пак не им стигат на тия мръсници!
    —цитат от коментар 76 на paf


    ... и продължавам .... повишението на сметките вече ни е ударило в джоба.... Докато заплатите.... евентуално от ... догодина.

  78. 78 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    До коментар [#50] от "Big Muzzy":

    Цената... стойността... и при жилищата е така...

  79. 79 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Драги ми Смехурко,

    Седнах да ти пиша, та да се посмееш. То за смях е, зная, но аз си изпатих. Казано накратко, е*аха ме, братко.

    Ти нали знаеш тиквите от ГЕПР. Вдигнаха ми винетка по незаконен начин. Нищо, казват, става, а по пътища ли карам? Питам, що при смяна на автомобилните цървули все плащам на общака джанти да изправя....

    Тези тикву, кухи като Цаци. И данъците не подминаха. Каза ще ги правим честни, колкото по-ново и чисто караш - толкова по-малко ще те гербум. А се оказа, че всички за изгербени.

    Драги, в Патиланско царство (Териториите), даже и застраховател може да те еб*е. Казват ще фалитам ГО-то хиледарка.

    Тъй, драги ми Смехурко, от брашнян чувал да изтупаш хилядарка веч е малко, трябва две да тупаш, че да има за всинца . Драги ми Смехурко, ни от баба Цацарова, ни от баба Цачевица не очаквам помощ, баба Маноловица само кряка, а петреотете се драпат по каяка.

    Хайде, толокз стига!
    Подрав най-сърдечен!
    Твой приятел вечен!

    Представител нечовечен от матрял коравосърдечен!!!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  80. 80 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Брр, горното - по Ран Босилек!
    Сори за правописните грешки!!!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  81. 81 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Стига сте ревали ;)
    Всяко семейство има поне по 2 коли, значи имате пари.
    Тези данъци отиват за други плащания в Държавата, сиреч се връщат при хората.
    Не се вдигали заплатите ли - ами 95% работят при частни работодатели, значи да се сърдят на тях, а не на Държавата.
    Автобусите се движат с по 10 човека, всички си ползват лични коли, а не искат да плащат данъци.
    Е, който не иска - да оди в джунглата, там няма данъци ;)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK