Управляващите предлагат премахване на номерата на партиите в бюлетината (допълнена)

Данаил Кирилов

© Надежда Чипева, Капитал

Данаил Кирилов



Отпадане на номерата пред партиите, коалициите и инициативните комитети в интегралната бюлетина предлагат управляващите формации ГЕРБ и "Обединени патриоти". Целта е да се избегне т.нар. феномен 15/15, при който гласоподавателите погрешка дават преференция на кандидатите за депутати, евродепутати и общински съветници, чиито номера в листите съвпадат с номера на формацията.


Предложенията за промени в Изборния кодекс са внесени в парламента днес от председателя на правната комисия в парламента Данаил Кирилов от ГЕРБ и депутатите от "Обединени патриоти" Христиан Митев, Емил Димитров и Искрен Веселинов.


Централната избирателна комисия (ЦИК) ще продължи да тегли жребий, но чрез него само ще се определя начинът, по който са подредени партиите, коалициите и инициативните комитети в бюлетината.


Машинният и електронният вот се отлагат




Въвеждането на машинно гласуване във всички секции, което трябваше да е факт за изборите за евродепутати следващата пролет, отново да се отложи, предлагат депутатите от ГЕРБ и "Обединени патриоти". Предвижда се Централната избирателна комисия да продължи да определя секциите, в които да има машини за гласуване, като броят им трябва да бъде не по-малко от 1000. Резултатите от гласуването ще се сумират с резултатите от хартиения вот.


Машинно гласуване обаче няма да се провежда в секциите с по-малко от 300 избиратели, в чужбина, в лечебните заведения, домовете за стари хора и на корабите с български флаг, предвиждат още внесените днес поправки в Изборния кодекс. Мотив са трудностите в логистичното осигуряване.


Машинното гласуване трябваше да бъде въведено във всички секции за предсрочните парламентарни избори м.г. и резултатите от него да се отчитат като действителни, но заради кратките срокове никой не успя да изпълни обществената поръчка за осигуряване на машини.


Възможност за електронно дистанционно гласуване трябваше да има на изборите за евродепутати през 2019 г., но резултатите от него можеше да се зачитат само ако при планираните симулации е нямало проблеми. С предложените поправки тези текстове се заличават, т.е. и въвеждането на електронното гласуване се отлага.


Държавата ще изработва машините


Предложенията предвиждат само държавното дружество "Информационно обслужване" да изработва специализираните устройства за машинно гласуване. При необходимост то ще може да ползва други специализирани изпълнители.


Миналата година Централната избирателна комисия поиска от Министерството на финансите около 50 млн. лева, за да закупи машини за гласуване, тъй като нямало от къде да се наемат. Пари обаче не бяха осигурени.


В мотивите си депутатите от управляващите партии посочват, че е необходимо време и организация дружеството да изработи специализирани устройства за гласуване във всички секции.

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8531 Неутрално

    Тоя Кирилов е срам за парламента. Толкова е неадекватен и елементарен.

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Не съм против.
    Който не може да чете, не заслужава да гласува.
    В Турция гласуват с бюлетина на която има и снимки на кандидатите и място за печат под тях, сещайте се за грамотноста...

  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Бря, ще трябва гласуващите да могат да четат!

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    В Кения гласуват с камъчета. Изберете към коя цивилизация принадлежим.

  5. 5 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Не знам защо се сетих как в една Африканска държава гласуват с топчета в различен цвят. Просто, щото електората е неграмотен.

  6. 6 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4220 Неутрално

    В белите държави отдавна е така. Номерата освен това действат като допълнителна реклама.
    Тъпо е в 21-ви век да не можеш да четеш, а да имаш претенции каква програма е написала партията ти!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Ще разсърдите догана, как тогава корпорацията "ДПС" ще обяснява за кого да се гласува на онези, които не познават буквите?!?!?!

  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    В Кения гласуват с камъчета. Изберете към коя цивилизация принадлежим.
    —цитат от коментар 4 на НеКой


    Ти си се сетил преди мен. Аз си мислех и за Зимбабве.

  9. 9 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 678 Весело

    Аз предлагам да отпадне и гласуването. Какво ще си губят времето хората да ходят да гласуват.
    Драги народни представители, за чеп за зеле не ставате. Вместо 240 търтея, които не могат да разделят на 2 магарета сламата, са нужни 240 преводача. Да преведат законите на Швейцария за 1 месец и след това назначаване на съдебен борд от немски, австрийски и холандски магистрати. Иначе тази държава скоро няма да отлепи от дъното.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  10. 10 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 622 Неутрално

    ДПС на едни избори бяха раздавали линийки ли, пръчки ли, които бяха дълги точно толкова, че отмерват до нужното квадратче.

  11. 11 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Хахаа одобрявам, ще има "ИскАх да гласувам ама немАх желание". Барни Ръбъл ще прецака "най-активните" си гласоподаватели.

  12. 12 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 328 Весело

    Това всъщност е добра идея, която много ще обърка неграмотния електорат на БСП и ДПС.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Аз даже съм против да са подредени по жребий.
    Много по-добре е да се джуркат местата в различните партиди бюлетини, за да не е възможно да се измерва с конец.

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2190 Весело

    Този Кирилов от снимката е позирал на Доню Донев за един тримата!
    Потресаваща прилика!

  15. 15 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Въвеждането на машинното гласуване се отлага!!!!!?????

    "И, що така бе Миме?"

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  16. 16 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#14] от "Alexander97":

    Абе вие либертетата много обиждате бе.
    Верно Кирилов не е манекен, ама и Бойкикев има кусури.
    Айде да на сваляме чак толкова нивото.

  17. 17 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    ТОЙ , от фотото и като противовес , Лозан Панов!

    SHADOWS of SOFIA
  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    И със завързани очи да гласуваме, Цв е подготвил материята за пълна изборна победа.

  19. 19 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 762 Весело
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 668 Неутрално

    За да предлагат "скрит образователен ценз" значи вече са измислили как да го прескочат. Те си казва причината , да няма 15/15 , което засяга най-вече БСП-ДПС-Герб. Интересно как ще стигат избирателите им до името - с пръчици, на педи ли ще мерят ? Измислили са го, вервайте ми.

  22. 22 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Тъпо, което ще породи другия проблем - куп партии с идентични имена като
    ПК Зелените
    РПК Зелените
    Зелените
    Коалиция Зелените

    никой не е длъжен да знае точното име на партията или коалицията и точното място на кавичките за да гласува правилно.
    Просто да се махне втория номер за преференциалното гласуване, така пак няма да го има проблема 15/15, след като ще има само един номер на партията.

    -voxy
  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2667 Неутрално

    Абе ще видите вие като някой регистрира партия ГЕРБав и ви отнеме 3-4% само щото първите 4 букви са еднакви. :)

  24. 24 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси":

    Че що да е срам за Парламента? Те болшинството са такива - неадекватни и елементарни. Мисля, че се вписва достойно! Срамът не е за Парламента, а за суверена, който го конструира по свой образ и подобие.

  25. 25 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#16] от "НеКой":

    Кажи бе Тинтурето , Какво обидно виждаш в това да има хора с либерални възгледи. Срамно би било да обичаш друга държава повече от своята , като русофилите например.

    SHADOWS of SOFIA
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2124 Весело

    хохохо и бутилка ром... почне ли другаръ Кирилов да ремонтира ИК, ралтата е ясна... ако булката да реве до небесата че тоя път и бил дошъл мерака

  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Това е добра идея! Така който не може да чете на български, няма да може да разпозне ДиЕпЙесЙето.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  29. 29 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    В Кения гласуват с камъчета. Изберете към коя цивилизация принадлежим.
    —цитат от коментар 4 на НеКой


    то е така, но и в САЩ не е задължително да си носят лична карта...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 328 Весело

    Това е вид образователен ценз. Защо сте против? Неграмотните цигани и малограмотните старци с 10 диоптъра очила много ще се потят без числа пред партиите.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  32. 32 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#30] от "НеКой":

    Глупостта е непреходна! А

    SHADOWS of SOFIA
  33. 33 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#10] от "Killing Joke":

    Ами трябва да е като на матурите - бюлетини в 5 варианта, а кой да бъде се определя в деня на избори. Ако имат 5 пръчки, може и да се объркат коя да наложат на бюлетината и коя да заврат в задл, пардон - там дето слънце не огрява. Ще се оскъпят малко изборите, ама пък ромите ще се сдобият с дърва и хартия за огрев.

  34. 34 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Никой не иска и няма да направи необходимите изборни промени :
    -прочистване на избирателните списъци;
    -въвеждане на активна изборна регистрация;
    -професионална изборна администрация.

  35. 35 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2124 Весело

    да се махне втория номер за преференциалното гласуване, така пак няма да го има проблема 15/15, след като ще има само един номер на партията.
    —цитат от коментар 22 на voxy


    мани ги тия преференции, и бездруго дилърите само ядове отварят на г-н Цветанов... требе им се признае известна елегантност на гробарите този път, несъмнено

  36. 36 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#10] от "Killing Joke":

    Кънапчета

  37. 37 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#34] от "selqnin":

    Замечта се! Те не допускат машинно гласуване въпреки решението на парламента. Вкопчили са се като пиявици .

    SHADOWS of SOFIA
  38. 38 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Аз даже съм против да са подредени по жребий.Много по-добре е да се джуркат местата в различните партиди бюлетини, за да не е възможно да се измерва с конец.
    —цитат от коментар 13 на АзКлавдия


    Добра идея, но избирателя не е такъв. Ентелегентия не гласува, щото всички били еднакви и нямало за кой. Простия гласува за който му кажат. Като минат изборите Ентелегентия избирател разбира, че избрания не струва, на простия му е все тая. На следващите избори Ентелегентния пак не гласува и те така. Цикъла се затваря. Ентелегентния емигрира или ходи за гъби, щото нямало надежда и оставя глупака да се вихри. Което не е много Ентелегентно.

  39. 39 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Цялата мара втасала.

    Мърфи е оптимист!
  40. 40 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 328 Любопитно

    Наскоро прочетох новина, че студентите в китайски университет трябва да решат интеграл на стената, за да получат паролата за безжичния интернет, а тук още има дебати дали да отпаднат номерата пред партиите.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  41. 41 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Правилно! Така или иначе, за който и да гласуваш, накрая получаваш Пеевски, поне малко мастило да спестим.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  42. 42 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#41] от "ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!":

    Правилно. Еднопеевски парламент за винаги.

    SHADOWS of SOFIA
  43. 43 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2194 Разстроено

    Предложенията са много лоши. Ако ГЕРБ ги пробутат "Демократична България" няма дори да мине кота 3%, като им знам какъв им е електората....

    Бог да благослови Америка за България!
  44. 44 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 303 Неутрално
  45. 45 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#38] от "nema_labavo":

    Аз винаги гласувам. Досега съм пропуснала 1 национални избори и май един път кметски, че ме бяха тотално вбесили. Но беше отдавна.
    Според мен тия, дето им е ту студено,ту горещо, ту пък друго нещо и не гласуват, не супер тъпи хора. Може да си мислят, че са много умни, обаче нье.

    Доброто е заразно
  46. 46 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#38] от "nema_labavo":

    Аз винаги гласувам. Досега съм пропуснала 1 национални избори и май един път кметски, че ме бяха тотално вбесили. Но беше отдавна.
    Според мен тия, дето им е ту студено,ту горещо, ту пък друго нещо и не гласуват, не супер тъпи хора. Може да си мислят, че са много умни, обаче нье.

    Доброто е заразно
  47. 47 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#44] от "Jumbo Jet":

    И други и други !

    SHADOWS of SOFIA
  48. 48 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Аз това го предлагам много отдавна, освен това на всяка бюлетина партиите да са в различен ред, че да не могат да мерят от върха на бюлетината с клечки и където стига клечката да избират него кандидат.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  49. 49 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#41] от "ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!":
    До коментар [#42] от "КА2":

    Вероятно сте се возили на влак. Като пътник не виждаш машиниста. Пеевски не е причина, а следствие. Той ще гръмне някога, но кукловода ще си извади друга кукла. Трябва да се отстрани причината. За мен това са ченгетата от ДС. Те карат влака.

  50. 50 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#48] от "today":

    Абе и аз си го мисля, обаче ако списъкът е дълъг, хубаво е да знаеш приблизително къде е твоята партия, в началото ли, в края ли.
    Аз съм ОК, обаче някоя бабинка докат тури пенджурите и прочете цяла страница списък, ще се бави по 20 минути.

    Доброто е заразно
  51. 51 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#49] от "nema_labavo":

    Да си призная честно не съм се возил. Работа ми е доста над влака. Приемам критиката но използвам Пеевски като събирателно за политическия картел.

    SHADOWS of SOFIA
  52. 52 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#50] от "АзКлавдия":

    Нека се бавят старците, пък много от тях и ще объркат партиите, което ще е много забавно и ще има промяна за държавата.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  53. 53 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#3] от "АзКлавдия":

    Не само да могат, да четат... Трябва и малко да разбират, какво четат...! А това е трудно.
    Между другото оказва се, че електората на ГЕРБ и БСП не е кой знае, колко много по-напред в способността си да чете и разбира българският език...! :)

    Бивш tww09306483.
  54. 54 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    И да да приемат поправките и да ни ги приемат ( ако не успеят) е ясно че машинно гласуване в България ще има на куково лято, не че нещо ще се промени ( може само да облекчи работата на немощните баби и дядовци в избирателните комисии), но всички "системни" партии се страхуват от промяна и на един елемент в избирателния процес благодарение на който са в парламента, като дяволи от тамян.

  55. 55 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#45] от "АзКлавдия":

    Аз също, нямах пред вид, че ти не си гласувала. Говоря общо, щото това са резултатите. Аз съм пропуснал само балотажа на президентските избори и то нарочно. От яд. На първия тур гласувах за Трайчо, а се оказа, че самите издигнали го не са гласували за него. Освен това припознаха сегашния президент. Продължава да ме е яд. И не понасям поговорката по-умния отстъпва. Това означава, че оставяш глупака да се вихри. Резултатите говорят.

  56. 56 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#52] от "Die Hard":

    Има такъв момент, да.
    Аз обаче си мисля за моята майчица и че ще й бъде трудно.
    Но бих подкрепила, въпреки това.

    До коментар [#50] от "АзКлавдия":Нека се бавят старците, пък много от тях и ще объркат партиите, което ще е много забавно и ще има промяна за държавата.
    —цитат от коментар 52 на Die Hard


    Доброто е заразно
  57. 57 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 328 Неутрално

    А за машинното гласуване все още съм против, защото трябва да има голяма киберсигурност. Нали се сещате, че дрогарят Путин само чака да хакне изборите в България с армията си от хакери и да назначи удобните му хора, Ердоган също би се възползвал.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.
  58. 58 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#51] от "КА2":

    Не, не е критика в никакъв случай. Изказвах си мнението. Пеевски е добро нарицателно, но италианците са го измислили преди нас. Мафия :)

  59. 59 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Ромските избиратели са електорат на Герб. ...

  60. 60 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    До коментар [#14] от "Alexander97":Абе вие либертетата много обиждате бе.Верно Кирилов не е манекен, ама и Бойкикев има кусури.Айде да на сваляме чак толкова нивото.
    —цитат от коментар 16 на НеКой


    На "либертетата" не обръщам внимание.
    Подчертал съм струящият интелект от очичките на лицето. Не става дума за Ален Делон или Ламбо например. Този човек ръководи правна комисия, която е задължена да изправи правната система с главата нагоре, защото в момента е обратно – главата сочи надолу!
    Е кажи ся, доволен ли си от работата на правната комисия?
    Или чакаш да видиш истински болезнения резултат от това което 11 години се повтаря от ЕК и упорито не се случва у нас?
    Ще го усетиш и тогава ще се сетиш за този разговор, когато няма да видим Шенген, няма да има ERM2, ще спрат и евро субсидите и всичко това заради ръководството на този глупаво ухилен чичка!
    Да, аз съм обиден от факта, че той ръководи правната комисия1
    ТИ, също трябва да си обиден, но не от сравнението а от същия факт, който така дълго и подробно ти обяснявах.
    Помисли си малко. Това не е обидно!

  61. 61 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Аз предлагам да премахнете бюлетините. При толкова дебили, докато има бюлетини, все може нещо да се обърка.

  62. 62 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    А за машинното гласуване все още съм против, защото трябва да има голяма киберсигурност. Нали се сещате, че дрогарят Путин само чака да хакне изборите в България с армията си от хакери и да назначи удобните му хора, Ердоган също би се възползвал.
    —цитат от коментар 57 на Die Hard


    Машинното гласуване не е свързано с киберсигурност. Резултатите от гласуването са във всяка машина и са предпазени. Единствено при предаване на данните може да се хакне системата, но това е обратимо, доколкото можеш да си вземеш отделно данните от всяка машина.
    Идеята с машинното гласуване е единствено бързина и че е по-евтино като човешки ресурси (евентуално).
    За дистанционното гласуване е друга ракия. Едно време му бях поддръжник - вече не, по същата причина като цитираното от теб.

    Доброто е заразно
  63. 63 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Дневник, Дневник, кого съм обидил? Аз само оприличих кадъра, който вие сте избрали на образа на юнака, който е приказен герой! Не съм казал, че е глупак, нито съм си измислил приказката Василиса-прекрасна. Като сте толкова докачливи, можехте да поставите снимка, сдържана и съответна на високата му позиция - председател на правната комисия. Вместо това, изтипосали сте го докато се хили като героя. Кой сега е виновен?

  64. 64 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#60] от "Alexander97":

    Ако тоя е десен , Великия Р. РЕйгън ще се обърне в гроба.

    SHADOWS of SOFIA
  65. 65 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 890 Весело

    До коментар [#59] от "Хи-хи":


    Ромските избиратели са електорат на Герб. ...
    —цитат от коментар 59 на Хи-хи


    Хи-Хи, не позна.

    https://www.economic.bg/bg/news/5/vazrast-i-etnicheska-prinadlezhnost-na-izbiratelite.html

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Хахах, партиите с избиратели със синдром 15/15 ще се борят с неграмотноста им 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#57] от "Die Hard":

    Човече каква киберсигурност те стресира при машинното гласуване. Това е гласуване в локална откъсната от външния свят мрежа, даже може да е само за една машина в една стая.
    Това от което се страхуваш е гласуване по интернет, но то пък едва ли ще стане при нас в обозримото бъдеще.

  68. 68 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Пеню пандурина се облякъл с костум за снимка!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  69. 69 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#68] от "Храбър":

    Нидей, ша та баннат! А може и да не. Мене щото да съм изпулзувал чуждестранен персонаж. Сига ша видими!

  70. 70 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Ще настане хаос.Циганите нямада знаят как да гласуват.Ще им раздават пищови с имената на партиите ,ама ако има блозко изписване на партии и ще стане мазало.

  71. 71 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3590 Любопитно

    Не съм против.Който не може да чете, не заслужава да гласува.В Турция гласуват с бюлетина на която има и снимки на кандидатите и място за печат под тях, сещайте се за грамотноста...
    —цитат от коментар 2 на НеКой


    Прочете ли каква е причината да премахнат "номерата на партиите"?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 72 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    ГЕРБ по този начин цакат БСП и ДПС, защото техните абревиатури са близки. И понеже и ЦИК е в услуга на управляващите, няма да позволят да се регистрират някои други партийки с абревиатури, близки до ГЕРБ.
    Аз предлагам бели бюлетини и всеки саморъчно да напише за кого дава гласа си.

  73. 73 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2012 Весело

    Управляващите предлагат премахване на номерата на партиите в бюлетината
    -Е, баш туй беше най-големия проблем на България!

  74. 74 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Аз предлагам бели бюлетини и всеки саморъчно да напише за кого дава гласа си.
    —цитат от коментар 72 на Fiji

    Това е страхотна идея - изписване на пълното име на партията с печатни букви ( четими от машина ). Смятай че много партии ще отидат в киреча, а политическата фауна рязко ще се промени.

  75. 75 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8096 Любопитно

    Еха, ами тези които не знаят Български език ... смях.

  76. 76 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#75] от "Peni Nikol":

    Но това съвсем сериозно може да оздрави системата на гласуване в България. Гласуваш като изписваш собственоръчно на бюлетина в специална форма, подобна на банковите документи за превод IBAN (International Bank Account Number) името или кода на партията която искаш да управлява. Това обаче може да стане само с машини, иначе избирателните комисии ще се изпотрепят при разчитането.

  77. 77 Профил на Stoil Stoilov
    Stoil Stoilov
    Рейтинг: 49 Неутрално

    Аз подкрепям да няма номера пред партиите. Трябва да сме наясно, че ще има групи, които ще са против. Основанието им е, че това е скрит образователен ценз, което ще се тълкува като нарушаване на стандарт. Решението - да се сложат емблемите/логата ма политическите партии, които да подлежат на утвърждаване от ЦИК.

  78. 78 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1614 Весело

    Аз предлагам не само да няма номера, но и имената на партиите и кандидатите да се дават в разбъркан ред. Така пермутациите се получават практически неповтарящи се. Примерно за 10 партии това са 10! пермутации, т.е. (1х2х4х5х6х7х8х9х10, което е 3 628 800 възможни подредби).
    Като сложим и разбъркания ред на кандидатите вътре в листите става още по-трудно за полуграмотните да се ориентират.
    Жалко, че такива идеи се отхвърлят, биха били много полезни.

  79. 79 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Премахването на номерата е стъпка в правилната посока. Обаче следното го обезсмисля: "Централната избирателна комисия (ЦИК) ще продължи да тегли жребий, но чрез него само ще се определя начинът, по който са подредени партиите, коалициите и инициативните комитети в бюлетината."

    На всяка бюлетина имената на партиите и коалициите трябва да са разбъркани в произволен ред - различен на всяка бюлетина. Неграмотните не трябва да определят управниците.

  80. 80 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    Данаилчо " Гледам , всички се смеят , и аз се смея . А то било - на мен са се смеели .

  81. 81 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    До коментар [#13] от "АзКлавдия":

    "Аз даже съм против да са подредени по жребий.
    Много по-добре е да се джуркат местата в различните партиди бюлетини, за да не е възможно да се измерва с конец."

    Предложението Ви е резонно, но си представям как ще наскачат от ДПС и БСП, като със сигурност ще се мотивират с по-високата цена за отпечатване на бюлетините; т. е. ще търсят "под вола теле".

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  82. 82 Профил на Stoil Stoilov
    Stoil Stoilov
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Това е най тъпото твърдение, което съм чел през последните 20 години! Не само, че не гласуват с камъчета, ами регистърът им е качен на таблети и ако някой се появи в друга секция за повторно гласуване отива на съд.
    Писна ми от неграмотни коментари!

  83. 83 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    Управляващите предлагат премахване на номерата на партиите в бюлетината (допълнена)

    Гладят панталоните герберастите - и Простиа , и простите , да върнат Чл Първи в Конституцията . Иначе се очертава телепортирането им от политическото пространство

  84. 84 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#81] от "Bramasole":

    Всъщност не знам дали непременно ще е по-скъпо, новата печатарска техника е много гъвкава.
    Може и да не е по-скъпо, трябва да се пита някой печатар?
    Но те не го предлагат, така или иначе. Засега.

    Доброто е заразно
  85. 85 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Аз подкрепям да няма номера пред партиите. Трябва да сме наясно, че ще има групи, които ще са против. Основанието им е, че това е скрит образователен ценз, което ще се тълкува като нарушаване на стандарт. Решението - да се сложат емблемите/логата ма политическите партии, които да подлежат на утвърждаване от ЦИК.
    —цитат от коментар 77 на stoil_stoilov



    До коментар [#77] от "stoil_stoilov":

    Господин Стоилов, то наистина е скрит образователен ценз, но нека да остане.
    Понеже сигурно някъде ще ви поканят да го коментирате - не им давайте тази идея с лога и емблеми, защото веднага ще се хванат за нея!

    Доброто е заразно
  86. 86 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    Борбата за властта е безмилостна. Ше речеш, искат да работят за народа. За народните представители говоря. Каква ирония.

  87. 87 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Имало ли е скоро избори, без ИК да бъде променен в последния момент?!? Това изобщо конституционно ли е?!

    ДОЛУ ГЕРБ!!н

  88. 88 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5261 Неутрално

    Няма лошо, но снимката горе може да се използва за илюстрация на бай Ганьо и най-вече за разказите Чудомир - имам усещането, че Чудомир го е нарисувал и той е оживял...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  89. 89 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#62] от "АзКлавдия":

    Кой те е излъгал, че не е свързано с кибер сигурността? машината може да се програмира определен вот да отива на друго място. Например всяко второ гласуване за ГЕРБ да отива като вот за БСП. За това се дърпат играчите...

  90. 90 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#62] от "АзКлавдия":Кой те е излъгал, че не е свързано с кибер сигурността? машината може да се програмира определен вот да отива на друго място. Например всяко второ гласуване за ГЕРБ да отива като вот за БСП. За това се дърпат играчите...
    —цитат от коментар 89 на Велков


    Не е вярно. Машините за гласуване са много по-елементарни и дуракоустойчиви, проблемът е, че нерядко се повреждат и разхождането им до всяка секция е логистично предизвикателство. Използват се от десетилетия и не съм чувала за проблем досега.

    Доброто е заразно
  91. 91 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#90] от "АзКлавдия":

    Ами няма как да докажеш проблем. Щото няма как да докажеш кой вот къде е отишъл.

  92. 92 Профил на Stoil Stoilov
    Stoil Stoilov
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#5] от "nema_labavo":

    Я намерете коя е държавата вместо да дрънкате глупости. Аман от кръчмарски разбирачи на Африка!

  93. 93 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    До коментар [#84] от "АзКлавдия":

    БСП-депутат е Петър Кънев, известен с полиграфическия си бизнес. Аз, обаче, се досещам той какво мнение ще поддържа. Да, настройката на машината за печат изисква време на машиниста и минимално количество технологичен брак, но това е поносим разход при поемане на големи тиражи в печатниците.
    Дано промените в Изборния кодекс са смислени!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  94. 94 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Правилно! Да гласуват само грамотни хора!

  95. 95 Профил на Stoil Stoilov
    Stoil Stoilov
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#29] от "Пешката":

    Още един пишман разбирач на Африка и Америка.

  96. 96 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#90] от "АзКлавдия":Ами няма как да докажеш проблем. Щото няма как да докажеш кой вот къде е отишъл.
    —цитат от коментар 91 на Велков


    Това не е вярно. Ако нищо не разбираш от компютърна или поне от дърта изчислителна техника, моля те, не се обаждай като черна станция.

    Доброто е заразно
  97. 97 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    Целта е да се избегне т.нар. феномен 15/15, при който гласоподавателите погрешка дават преференция на кандидатите за депутати, евродепутати и общински съветници, чиито номера в листите съвпадат с номера на формацията.

    Всеки гласоподавател има глана на раменете си и знае как и за кого да гласува . Някой може и да сбърка , по посочения начин и по погрешка , но може и целенасочено да иска да изхвърли някой , като Симеонов примерно , от избираемо място и на негово място да вкара друг , които и да е . И това е един позволен от закона начин . Но това разбърква пасианса на управляващите незнайковци по някакъв начин но не чак до там , че да се юрната да поправят този незабележим почти недостатък . Това е повод покрай него да мине незабелязано провала в машинното и електронното гласуване , Това беше преди време мантрата за герберите , че така ще се ликвидират всички пропуски и най- важното - ще се прекъсне методиката за купуването на гласове и разните там индиански нишки . Възможни при гласуването с бюлетини . Сега е ново време - гласовете на герберите идват от финансово впримчените административни служби и служители и работещите в системата на просветата и образованието . Няма как човек да устои пред угрозата да загуби насъщния си . Затова и машинното и електронното гласувания ще изчакат да ом дойде времето .

  98. 98 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3961 Весело

    До коментар [#96] от "АзКлавдия":

    Дооообре.....

  99. 99 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4165 Весело

    Това Герб го предложиха, така ли, ти да видиш.
    Обаче още не е минало в пленарна зала, а там като почнат пазарлъците....
    Рано е да се радваме.

    пп. а до електронно гласуване никога, ама никога няма да стигнем, че тези българи в чужбина са опасни, не знаят за кого е правилно да дадат гласа си.

  100. 100 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3864 Весело

    До коментар [#88] от "penetrating":

    Аз пък мисля, че само тип, изглеждащ като този на снимката, може доброволно да бъде защитник на Жан Виденов в съда. Но... Всичко тече, всичко се изменя и не можем да влезем два пъти в една ...партия. /да ме прощава Хераклит/ :)

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK