Периодът за подаване на оферти за концесията на летище София отново е удължен

Периодът за подаване на оферти за концесията на летище София отново е удължен

© Велко Ангелов



Интересът на нискотарифните компании към летище София е огромен. Много от големите европейски оператори се обръщат с въпроси и затова удължихме периода за подаване на оферти в процедурата за концесия до 29 януари. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков в Бургас на форум на Предприемачи ГЕРБ.


Това е вторият опит за отдаване на концесия на летището, като търгът беше обявен на 5 юли. Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане спрямо първата прекратена процедура от служебния кабинет на Огнян Герджиков, назначен от президента Румен Радев.


Първоначалният срок за подаването на оферти беше до 22 октомври, но след встъпването си в длъжност новият транспортен министър Росен Желязков удължи срока с един месец – до 22 ноември. Това стана в деня, в който британският оператор на летището в Манчестър MAG обяви официално, че ще подаде оферта в партньорство с китайската държавна компания BCEG.




Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС, а годишното концесионно възнаграждение е не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.


Пред предприемачите Желязко акцентира върху важността за развитие на транспортните връзки в страната и правилното формулиране на българския интерес в стратегията за следващия програмен период на Европейския съюз.


Газът ще поевтинее с 30% при добив в Черно море


"С 30% ще се намали цената на газа, ако започне промишлен добив от собствени находища в българската акватория на Черно море", заяви зам.-министърът на енергетиката Жечо Станков по време на форума. Той увери, че държавата работи усилено за диверсификация на газовото снабдяване, което ще осигури енергийната независимост.


"Най-доброто решение е експлоатация на собствени находища, а геоложките проучвания в Черно море към момента дават повод за оптимистични очаквания", каза той.

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4920 Неутрално

    Нискотарифни компании? Това е добре...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 596 Весело

    Ниско тарифни означава евтини за сметка на качеството на услугата ... Каквото летището, че и държавата, такива и консесионерите

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    Сериозно се съмнявам, че някой ще изпълни изискванията за концесията - 550 млн. лв. накуп ми се виждат силно пожелателни, но знае ли човек. А интересът е едно, а даването на пари - съвсем друго. Да бъдем оптимисти - концесионерът ще управлява летището по-добре от тези, кото го управляват в момента.
    пп. Всъщност мен повече повече ме притеснява желанието на правителството да изсипе тая огромна сума за БДЖ - ето това ще е истинското бедствие.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4100 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Нискотарифна държава - нискотарифни компании...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1930 Неутрално


    "Газта ще поевтинее с 30% при добив в Черно море"

    _________

    Газът.
    Мъжки род.

  6. 6 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    Ниско тарифните компани направиха бум на туризма в София. А за 30% намаление на газа ме напушва смях. Някакъв рефлекс от соца , ЩЕ.

    SHADOWS of SOFIA
  7. 7 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    И полуграмотен пенсионер би го управлявал по добре, ако не корумпиран, но това по добре е далече от световните стандарти за качество на такива услуги

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Разстроено

    Как ще поевтинее газът с 30 % сигурно и клетият зам. министър не знае - не може да се пишат такива популистки глупости, но това е нивото, уви.

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    До коментар [#7] от "danvan":

    За мое огорчение няма държавно предприятие, което да се управлява добре в България, казвам го донякъде и от собствен опит. И като чуя, че и на сегашните управляващи все им е в главата нещо да управляват, вместо да регулират и да дадат еднакви шансове на частните субекти на пазара, тръпки ме побиват.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Любопитно

    С осемцифрения дълг на "България ер" към летище "София" какво става?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    Има, РВД.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  12. 12 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Дайте го на уйзера.

    За ползване на тоалетните:
    1малка нужда 2 лв.
    2голяма нужда 5лв.
    3 запек 7лв.

    За ползване на чакалнята:
    1правостоящ 3лв
    2седящ 4лв
    3по дебелите 5лв.

    За дишане на въздуха:
    1 обикновено дишане 2 лв
    2 задъхан след тичане 4лв

    И т.н.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  13. 13 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamiltonf":

    РВД , остава държавно. Освен ако не се промени законодателството.

    SHADOWS of SOFIA
  14. 14 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Летише София е едно от най-гнусните главни летища в Европ, и не само.

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#13] от "КА2":

    Ставаше въпрос, че е добре и стабилно управлявано д-во.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Ниско тарифни означава евтини за сметка на качеството на услугата ... Каквото летището, че и държавата, такива и консесионерите
    —цитат от коментар 2 на danvan


    Много по-важно е летището да се напълни и да предлага повече полети, което нискотарифниците ще направят със сигурност. А и ти пък каква услуга искаш толкоз - това е едно летище - не е хотел дето ще спиш 2 седмици - отиваш, чекираш, минаваш контрол и изчезваш - много ме интересува дали някой ще пръска с Шанел тоалетните и ще мие пода през 10 минути.

  17. 17 Профил на 2LOOP
    2LOOP
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    До коментар [#15] от "hamiltonf":

    При тези такси , да кажем е добре финансово.Дали е добре управлявано има хора които по-добре знаят от нас

    SHADOWS of SOFIA
  18. 18 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1353 Любопитно

    До коментар [#12] от "venci4":

    с малки пишки-1 лв.
    с големи пишки-3 лв.

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#17] от "КА2":

    Аз зная, затова и го казвам...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Протурското крило на лобисти от ГЕРБ и Патритите дават голям зор по-бързо да се даде на концесия летището!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    "С 30% ще се намали цената на газта, ако започне промишлен добив от собствени находища в българската акватория на Черно море", заяви зам.-министърът на енергетиката Жечо Станков

    Поредния дето вече е извадил тигана преди да е хванал рибата. Тука могат да се почнат едни дълги уравнения с "ако", "евентуално" и "в случай, че"...Това неговото вероятно е хипотетизиране ако чужденците открият находище дето да покрива нашето потребление на 100%

  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Ниско тарифни означава евтини за сметка на качеството на услугата ... Каквото летището, че и държавата, такива и консесионерите
    —цитат от коментар 2 на danvan


    Интересно хем ни е нискотарофно правителството хем само нискотарифни инвеститори имат интерес към България!
    Демек ползата от тях за България е нищожна!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Някой ще получи голям подарък за сметка на българите .
    http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/letishte-sofiia-goliam-podaruk-za-koleda

  24. 24 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#16] от "lustmord":

    При положение, че на една крачка е едно от най- големите летища в света, съдбата на софийското летище е предначертана. Няма, как да е нещо различно от ниско тарифно летище. Не е и задължително лошо, че е такова.

  25. 25 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Весело

    До коментар [#19] от "hamiltonf":

    РВД е на огромна печалба, няма спор. Не че и там няма приютена некоя и друга политическа калинка, но когато числата говорят трябва да се мълчи.
    Не ми се вярва да го приватизарат някога, а и не бива.
    Но Летище София, БДЖ, Тец Марица Изток, Тец София, Мини Марица изток, Адис.....

  26. 26 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#16] от "lustmord":При положение, че на една крачка е едно от най- големите летища в света, съдбата на софийското летище е предначертана. Няма, как да е нещо различно от ниско тарифно летище. Не е и задължително лошо, че е такова.
    —цитат от коментар 24 на zle_platen_trol


    Аз не държа да има полети от София до Буенос Айрес или Осака, но дори за Европа има още доста какво да се желае. А за Истанбул - 8 часа с автобус и неясно колко време висене на границата не най-уместното определение за "на една крачка" както са примерно Братислава и Виена

  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Идеята с парите от тази концесия да се оправя железницата е сбъркана по начало. Резултата ще е съсипано летище и скапана железница.

  28. 28 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1317 Весело

    Стига с тия "концесии" бе!
    Защо не вземат да дадат България на концесия?
    След като е толкова хубаво да направят един "концесионен" договор с някоя друга държава и да ни дадат на "концесия"?!?
    Хем ще отпадне нуждата от "избори",
    хем ако се направи правилен договор,
    винаги може да я развалим!
    Слагат един "генерал -губернатор" и не президенти,
    не парламенти, не депутати ще ни интересуват!
    Концесионера ще решава всичко!

  29. 29 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Ще спечели консорциум в който участва ТИМ. Това е извън всякакво съмнение.

  30. 30 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Весело

    До коментар [#28] от "vagabond66":

    Честно да ти кажа, идеята ти заслужава сериозно внимание

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1800 Любопитно

    С осемцифрения дълг на "България ер" към летище "София" какво става?
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    Може би "България ер" искат да вземат летището на концесия и да си нулират дълга? Не знах че се водят "нискотарифна авиокомпания"...

  32. 32 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#29] от "moreee":

    Ако Фрапорт вземе концесията ще е добре, но едва ли ще се случи, като се има предвид какви големи играчи се включиха и продължават да се включват. Само накрая да не се окаже пак Бай Пееф.

  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1800 Гневно

    Не би трябвало контролът върху летище да се дава на авиокомпания! По този начин, ще се получи конфликт на интереси и начин печелившата авиокомпания да пречи на конкуренцията.

  34. 34 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 774 Любопитно

    До коментар [#25] от "boevbisser":
    Ако се погледне колко са приходите от РВД и колко от тях се харчат за заплати , ще се види че ползата е само за работещите в РВД и почти никаква за бюджета.
    Не напразно там палят свещи за здравето на другаря Костов , който ги превърна в единственото РВД в света което прибира всички такси от прелитания .


  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamiltonf":

    Същото РДВ, известно с далаверите на шефчетата ?. Я потърсете малко е нета.

  36. 36 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    До коментар [#34] от "lout66":

    не си прав, не знам конкретните данни в момента, но от това, което си спомням, годишният приход на бюджета от РВД е огромен - поне 40-50 млн. лв..
    и да, има големи заплати, със сигурност има и преразходи по това перо, но трябва и да сме реалисти - там ситуацията е ок.

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#31] от "plamen_b":

    Да бе, България ер има два самолета на лизинг, тук се търсят 500 милиона в брой. Не е тяхната категория тази сделка. Пък и с правила писани от СБ нямат шанс.

  38. 38 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1748 Любопитно

    Роди ли се новият Гад Зееви, че да лапне летищенцето ни?

    мурзилка
  39. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":

    Това е някаква мега-простотия. Това че на 4 часа с кола + една вънна граница на ЕС + минаване през Истамбул какво точно засяга обикновенния български пътник или турист ?!?. Няма жив човек който ще отиде дори до Пловдив за да хване самолета, какво остава за Истамбул. Стига с тия мегаломански глупости да бъдем мега-хипер хъб, хич не ни трябва такъв трафик.

  40. 40 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    До коментар [#37] от "m17":

    Абе дано да си прав

  41. 41 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    "С 30% ще се намали цената на газта, ако започне промишлен добив от собствени находища в българската акватория на Черно море", заяви зам.-министърът на енергетиката Жечо Станков "

    А защо държавата трябва да гарантира по-евтин газ? Това ще помогне само на големите консуматори на газ. Ако производството в българската акватория на Черно море може да задоволи консумацията в България (3,3 млрд кубически метра през 2017 г.), защо да не се продава по пазарна цена? А парите които влязат в бюджета да се използват за най-важните приоритети на държавата (дали ще е отбаната, образованието, или субсидирането на отоплението на по-бедни граждани).

  42. 42 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#30] от "boevbisser":

    Тя не е моя идея.
    Чух я от един уважаван от мен човек.
    Та той накратко обясни, че след като
    всичко се дава на концесия,
    направо да дадем "държавата" на концесия!
    И без това файда от нашите управници нямаме
    та може това да е успешно решение за нас!
    Понеже казват, че сме в "тунел и гледаме за светлината
    от другия му край".
    Той твърди, че не сме в тунел, ами сме в яма.
    Просто концесията да ни вкара в "тунела" и
    след 100 години например да видим светлината на края му!
    От 28 минута човека го обяснява!
    https://www.youtube.com/watch?v=59sR-Haflbg

  43. 43 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Какъв е този форум на Предприемачи ГЕРБ?

    Нови калинкци да цоцат от бюджета?

    Страшно нечистоплътно е една партия да смесва политиката с бизнеса.

    Ако не сме предприемачи на ГЕРБ нямаме шанс да спечелим някоя държавна поръчка?

  44. 44 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#19] от "hamiltonf":РВД е на огромна печалба, няма спор.
    —цитат от коментар 25 на boevbisser


    Реално приходите на РВД са благодарение на суверинитета на България върху въздушното пространство над държавата. Трудно е да кажем дали печалбата за държавата чрез РВД е твърде малка за това, което би могла да бъде, или "огромна".

  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Весело

    До коментар [#43] от "abdulhazred":

    Ти сега ли се сети, да кажем, че имате много, ама много малък шанс.

  46. 46 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1305 Весело

    До коментар [#26] от "lustmord":

    Гледам по-оптимистично. Може и до Буенос. Няма да сме все зле. Ама там няма да летят нискотарифни...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  47. 47 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    за Европа има още доста какво да се желае. А за Истанбул - 8 часа с автобус и неясно колко време висене на границата не най-уместното определение за "на една крачка"
    —цитат от коментар 26 на lustmord


    Фактът че много българи са емигрирали (или дори пътуват със самолет редовно между дом в България и работно място в чужбина), прави летище София интересно за концесионера. Нискотарифните авиокомпании и сравнително ниските цени в ресторанти и клубове направиха София и курортите около столицата привлекателна за уикенд-туристи от Европа. Но все си мисля, че за устойчиво развитие на летище София му трябва стратегия, която да разчита на трафик от/за други страни, а не само на пътници за София.

    Между другото, не всички български пътници пътуват за София. Ако нямаше чакане по Дунав-мост, Букурещ би било предпочитано летище за пътници за Северна България, а Истанбул - за Югоизточна България.

  48. 48 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#25] от "boevbisser": Приватизацията на РВД е немислима и неусъществима. Ако това се случи ще сме първата европейска, а може би и в света държава с частно РВД. Бай Дончо заяви такива намерения в САЩ, но не знам до къде е стигнал.

  49. 49 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1302 Весело

    Нинова и Президента льотчик не харесват това...

  50. 50 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 262 Весело

    Всеки влак си има пътници

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  51. 51 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Между другото, не всички български пътници пътуват за София. Ако нямаше чакане по Дунав-мост, Букурещ би било предпочитано летище за пътници за Северна България, а Истанбул - за Югоизточна България.
    —цитат от коментар 47 на plamen_b


    Ако, ако - да ама на Дунав мост понякога се чака и по час и половина а на Капитан Андреево и по доста повече - точно пък тогава когато гоня самолет не ми се мисли как ли ще се зарадвам да видя, че не съм съобразил, че след седмица бил Байряма и половината гастарбайтери от Европа са се изсипали с колите си на път към Турция и на КПП-то има 3км опашка.



  52. 52 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Като ми заговорят за "дивесрсификация "на газовите доставки, си представям няколко тръби, които пренасят от няколко посоки руска газ за България.

  53. 53 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Те интерес може да имат, ама разрешение от ДПС нямат
    А без него тука нищо не се прави.

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4920 Весело

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Нискотарифни компании = отворена държава.
    Колкото по-ниски цени, толкова по-отворена.
    В "скъпите" държави нискотарифните компании са десетки :)
    В България някои нискотарифни компании имат сравними цени с другите "нормалните"...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на fua07571515
    fua07571515
    Рейтинг: 328 Неутрално
  56. 56 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3018 Весело

    Ей!!! Кога най-сетне, нашият човек ще подаде оферта? Омръзна ми да чакам! Ще стане някоя издънка! ШЕФЕ!!!!!

  57. 57 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#47] от "plamen_b":

    Да бе да, представете си пътуване от Стара Загора до Сстамбул - поне 3 заса до истамбул ( без чакането на границата) , после минаване през самия истамбул - поне час, после път до огромното летище - пак час, общо поне 6 заса БЕЗ ЧАКАНЕ. И после +30 минути спрямо полет от софия до германия например. Алтернативата е 2 часа до София + 10минути до летишето и никъде няма ЧАКАНЕ.. Специално за Истамбул няма нито едно място в България за което да е удобно. За Букурещ може би има - Русе, Силистра или общо 30 хилдяди човека. Спрямо останалите 7 милиона на които софия е по-удобна.

  58. 58 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#56] от "Vlado Nikolov":

    Вашия човек е извън класацията, и на ТИМ им мина времето. Вече не се краде толкова лесно от ДДС, от акцизи е трудно, от банки и затрахователи не става, заменки няма ( ех какви времена бяха - брата на министър-председателя да вземе едни 200 декара на морето). Пък и правилата са писани от СБ, не е лесно да ги врътнеш.

  59. 59 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Протурското крило на лобисти от ГЕРБ и Патритите дават голям зор по-бързо да се даде на концесия летището!
    —цитат от коментар 20 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Ако го дават на Турска фирма е добра новина - хората имат организация и работят добре. Потребителите ще сме доволни. Държавата няма работа да се занимава с икономика. А фалиралото БДЖ е най-добре да се продаде на Дойче Бан или СНСФ. Поне ще го модернизират.

  60. 60 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#26:"lustmord"][/quote]

    Ако бяхме нормална държава, София-Истанбул по магистрала, заедно с преминаване граница, трябва да става за 5 часа. Граничния пункт не следва да отнема повече от 10-15 минути. Само че, от Българска страна НАРОЧНО се подържа това положение, при което камиони чакат по два дена, а колите по час-два. Нормална държава отваря шлюзите на макс, понеже, колкото по-голям е потокът, толкова по-големи са печалбите от него. Кретенизмът на управляващите елити на България се дължи отчасти на некомпетентност, на провинциално мислене и тотално не са в час с останалия свят, да не говорим, че всъщност служат на чужди интереси и не защитават Националния Интерес на България, като в случая изобщо не материализират разположението ни като транзитна страна на много голям поток от хора, стоки и пари. Една умна власт ще направи такива улеснения, че да няма поток през Гърция и по море, а колкото се може повече да е потокът от и за Европа-Турция! Парите, които могат да се спечелят са ОГРОМНИ. Заедно с това, обикновени хора ще имат комфорт и улеснение!

  61. 61 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Ще спечели консорциум в който участва ТИМ. Това е извън всякакво съмнение.
    —цитат от коментар 29 на moreee


    Разбира се - данък Русия трябва редовно да се плаща - Белене, Лукойл, Газпром, някоя и друга концесийка, пристанище без контрол и тръби без измерватели. Пето-колнни изроди!

  62. 62 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Роди ли се новият Гад Зееви, че да лапне летищенцето ни?
    —цитат от коментар 38 на Маршалов


    Гад Зееви е подставено лице на червената олигархия. Той само прибира комисионка от сделките. Лъвския пай отива в КГБ-ДС олигархията. Зееви е само параван.

  63. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#29] от "moreee":

    И ако не спечели ТИМ, вие готов ли сте публично да си признаете че сте мал*умник и да се скриете някъде ?!?

  64. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#61] от "transvaal":

    Виждам умнкорасивците следват завета на Гьобелст . И продължават да повтарят измислиците за липсата на контрол на пристанището Росенец и липса на измервателни уреди.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK