Парламентът прие дефицит от 3.7 млрд. лв. в пенсионното осигуряване за 2019 г.

Парламентът прие дефицит от 3.7 млрд. лв. в пенсионното осигуряване за 2019 г.

© Георги Кожухаров



Дефицит във фонд "Пенсии" от 3.7 млрд. лева прие парламентът с гласуването на второ четене на текстове от законопроекта за бюджета на държавното обществено осигуряване (ДОО) за 2019 г. Предвидените приходи и трансфери във фонд "Пенсии" са общо 5.1 млрд. лв., а планираните разходи - 8.8 млрд. лева, съобщава БТА.


"Тази разгорещена дискусия заслужава да завърши с приемане на поне едно разумно предложение", каза председателят на социалната комисия в парламента Хасан Адемов (ДПС).


Той призова пенсиите да бъдат увеличени с 5.7 процента от 1 април, а не от 1 юли догодина, което, по думите му, ще струва допълнителни 138 млн. лева. Адемов отбеляза, че фонд "Пенсии" е с най-голям дефицит и на този фон сумата от 138 млн. лева не представлява проблем за бюджета на ДОО, но предложението му не получи подкрепа.




От БСП настояха за увеличаване на разходите на фонд "Пенсии" с 850 млн. лева, които да отидат за преизчисляване на всички пенсии със средния осигурителния доход за 2013 г., като парите да дойдат от осигурителни вноски. Искането им обаче беше отхвърлено.


Виолета Желева от БСП коментира, че заложената индексация на пенсиите с 5.7 процента няма как да промени живота на хората. По думите ѝ минималното увеличение на минималната пенсия е от 12 лева.


"За пореден път показвате отношението си към една голяма група от българското общество, което е цинично", обърна се тя към управляващите.


Неколкократно от БСП призоваха да се прекрати заседанието на Народното събрание, което продължи близо 11 часа, но предложенията им бяха отхвърлени. "Нищо не налага тези среднощни препускания, лични нападки, емоционални дискусии", аргументира се Георги Михайлов от левицата.


Малко преди полунощ по предложение на председателя на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов и след консултации с парламентарните групи заседанието беше прекратено. Депутатите ще продължат утре с гласуването на второ четене на бюджета на ДОО за следващата година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Любопитно

    Не се осигурявам в България и не зная в подробности как работи системата (май не работи). Та питам: Гоце след два мандата като президент и преди това като депутат само 1200 лева пенсия ли получава?

  2. 2 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Някой запознат може ли да каже какъв % от сумата е за пенсии и какъв е за социалките?

  3. 3 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1842 Неутрално
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    Т.е., моите осигуровки отиват изцяло за пенсионерите. За мен остава един....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 554 Неутрално

    80% от българите намират начин да се пенсионират предсрочно. Средната реална възраст за пенсиониране за жените е около 56-57 години, за мъжете май към 58. 2.5 млн. пенсионери. Към 700-800 000 инвалидни пенсии. НОИ събира само половината от нужното от вноските на ВСЕ ПО-МАЛКОТО работещи, а от бюджета се добавя по съмнителен начин останалото. Някои пенсионери получават много повече от работещите. ТАЯ СИСТЕМА НЯМА ДА ИЗДЪРЖИ ДЪЛГО. Пълен разпад.

  6. 6 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До 5 дундурук
    Коментара ти е абсурден ,
    Първо пенсионната възраст постоянно се покачва в БГ с два месеца всяка година
    Второ имаме висока смъртност не забравяй
    И двамата ми родителите са пенсионери но и двамата работят
    Трето обясни как БВП е рекордно висок
    До 2021 ще стигне 120 млрд лева

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":

    Ми като няма да издържи дълго, не е ли работа на безкадърната клика, водещи се за упрашвяващи, да я сменят, вместо да я мултиплицират?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Който иска да управлява, ще трябва да осигурява пенсиите.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  9. 9 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    Заеми?
    Заемите лесно се взимат, но последиците от тях се изплащат десетилетия наред.
    А ние не сме чак толкова сериозна икономика, че да можем да си позволим благоденствие на кредит.

  10. 10 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    ., моите осигуровки отиват изцяло за пенсионерите. За мен остава един...

    Остава повече от един, и не само за тебе. Явно осигуровките не стигат за плащане на пенсии та притурват от бюджета, демек притурват от данъци, акцизи, такси.

  11. 11 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    На днешната сесия 240-те бойци на Партията от всичките и родове червено-кафяви войски не сметнаха за нужно да почетат прави, със сведени глави, поне за минута, скръбната 99-та годишнина от погрома на Царство България след Първата световна касапница...
    Откъс от „Бермудският четириъгълник”

    (целия исторически очерк може да намерите тук https://practic-sofia.blogspot.com/ )

    През хиляда деветстотин и деветнайста година българският народ тръпне за своето бъдеще и се осланя на Господ Бог.
    В интервю, дадено за френския вестник ,,Пти Паризиен” на двайсти август, гръцкият премиер с грижливо подбрани и силно експресивни думи заковава обречената грешница към позорния стълб: ,,Ние, всички съюзници, дължим на България удължаването на войната с още две години. Гърция дължи на нея най-тежката криза, която тя никога преди не е преживявала. Пак по нейна вина Сърбия понесе цяло мъченичество. Тази България, която днес лее сълзи за милост, стана причина да се пролеят цели реки от френска, английска и италианска кръв...”.
    Още през осемнайста година министър-председателите Венизелос, Пашич и Братиану замислят България да бъде разкъсана на три части и поделена между Гърция, Сърбия и Румъния. Френските и британските делегати нямат възражения от европейската карта да бъде изличена най-старата държава в Европа, но християнинът Удроу Уилсън, президент на САЩ, осуетява езическото жертвоприношение. Спасителят на България отпътува за Америка, без да скрива възмущението си от отмъстителното, деструктивно отношение към победените нации.
    Българските представители подписват мирния договор в парижкото предградие Ньой сюр Сен през ноември. Сразената България губи Южна Добруджа, Вардарска Македония, Западните покрайнини, Егейска Македония и излаза си на Бяло море. Превръща се в държава, която от всички страни граничи със себе си. Дефинираната сума на плащанията достига 2,25 милиарда златни франка за 37 години. Българската войска се свежда до 20 000 доброволци, без право на голямокалибрени оръдия, танкове, подводници и бойни самолети. Междусъюзническа комисия със седалище в София поема контрола върху изпълнението на задълженията по репарациите, реституциите и окупационния дълг, като с това нейните правомощия не свършват.
    https://practic-sofia.blogspot.com/

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#1] от "vassilun":

    Те са на "персонални" пенсии.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    Точно. обаче пък ти го пазят за на стари години. ГЕРБ просто.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":

    Защото има много фалшиви пенсии. Особено при един етнос.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darth Plagueis":

    Нямат интерес да я сменят. Така раята е на строг повод.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#9] от "atmanpg":

    Не заеми а инвестиции и устойчиво развитие. Както е в цял свят. Защо Сребърния фонд е замразен а не се инвестира ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#10] от "Таралеж":

    Защото години наред крадат от старите пенсионни фондове напълно безнаказано и още крадат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не искам да те разочаровам, но такова нещо като стари пенсионни фондове България отдавна няма, въпросът е че и нови много няма, а за да има растеж на сребърния фонд някой трябва да вкарва пари вътре, а откъде, като няма приватизация....
    И съм съгласен с теб, ако не бяха многото фалшиви пенсии, вкл. инвалидни, останалите можеха да са малко по-достойни, не достатъчни, но не и такива като в момента.
    Проблемът е, че никой от политиците не желае да се захване с темата, а ако никой не ще, след 10-15 г. пенсионната система ще започне да гърми.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#19] от "boevbisser":

    Явно не си запознат със съдбата на фондовете през последните около 90-100 години. Уверявам те, че кражбите продължават. Продължавай да вярваш на мантрите на престъпниците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    не вярвам на никакви мантри, а на знанието си, опита си и на здравия си смисъл, а иначе си прав - кражби има и те са само от парите на данъкоплатците.
    и това не ги прави по-малки или по-добри.
    стари пенсионни фондове, каквото и да влагаш под това понятие, няма.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#21] от "boevbisser":

    Тогава излиза, че знанията ти в тази област са непълни. Не се притеснявай - не е болка за умиране. Никой не знае всичко. Но дали има или няма си в голяма грешка. Един малък пример - старите отсечки от магистралите са построени с пенсионни фондове. Язовир Искър също. Как ти се струва?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    аз само ти казвам, че в момента няма такова нещо, какво не разбра точно, нямам особени претенции да съм учен енциклопедист, но това го знам и толкоз.
    може и да са построени магистрали и язовир искър, не споря, това е било в миналото, да гледаме настоящето.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#23] от "boevbisser":

    Няма настояще ако няма минало. Кой сега ползва построеното и къде отиват парите - примерите за това са хиляди. Защо 100 години е можело а сега не може ? Имаш ли научен отговор за тези простички въпроси? Защо парите от Сребърния фонд(съществуващ) спят някъде а не се инвестират и не се умножават?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#23] от "boevbisser":

    Знаеш ли нпример, че има дори МОЛ-ове, които са собственост на пенсионни фондове.
    За ЧЕЗ знаят и бабите дори.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ааа, вероятно почнах да разбирам какво искаш да ми кажеш, макар и малко неясно - че с парите от т.нар. стари пенсионни фондове са изградени обекти, които функционират и днес, и които, теоретично, би трябвало да носят доход на тези, които едно време са заделяли от заплатите си.
    на теория си прав, но на практика...
    мачът е свирен, уви.
    при социализмът всичко беше малко омешано, нали всички пари бяха на народа, пък тя каква стана.

  27. 27 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":

    разбрах какво имаш пред вид.
    По цял свят пенсионните фондове са най-големите инвеститори. Но най-вече говорим за частни такива, а не за държавни. Брат ми работи в Щатите в един подобен - те инвестират безрисково или поне ниско рисково парите за пенсии - в държавни облигации, в компании за производство на енергия и т.н., защо не и в молове.
    Сега - има и държавни пенсионни фондове, и в Чехия вкл., в Норвегия например суверенния им фонд имал над 1 трл. евро активи, доходите от него обаче не отиват само за пенсии, но под един или друг начин се връщат към гражданите.
    Нашите частни фондове са все още много малки, но и те се опитват да работят.
    Що се отнася до сребърния фонд - там е пълна мъгла, идеята беше да се пълни с пари от приватизация, а това не става.
    За мен бъдещето е в по-голяма пенсионна вноска, но в частен фонд - лично аз бих отделял още 5 % от текущия си доход за пенсия, но в никакъв случай не бих ги давал в НОИ.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#26] от "boevbisser":

    Започваш да вдяваш. Това е добре за светогледа. И през социализма парите от фондовете са си били съвсем отделн и са се управлявали отговорно от колективен орган с решения , отчетност и са се умножавали многократно. Документите все още съществуват.
    Какво ще кажеш Ако например парите за "саниране" бяха похарчени да си върнем ЧЕЗ и да работи за пенсионерите и обществото? Кое щеше да е по-умно и доходоносно ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#27] от "boevbisser":

    Не бих внесъл и стотинка в български частен пенсионен фонд. Скоро ще видиш фалити на някои от тях. Питай брат си как се прави личен пенсионен портфейл.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ама ти си голям оптимист, въпреки че теоретично е както казваш - с парите от санирането можехме да купим и ЧЕЗ, и ЕВН и варненското ЕРП - забравих как се казваше, без никакъв проблем - ЧЕЗ струва 600 млн. лв., по толкова са и другите, даже и по евтини, а досега за саниране се похарчиха таман 2 млрд. лв.
    Обаче тогава стигаме до най-важното - кой ще го управлява, кой ще ги назначава тези управляващи - политиците, ако фондът или дружеството са държавни, нали така.
    Ти на нашите политици имаш ли им доверие, че ще назначат читави хора, аз им нямам. Доказателствата са налице - почти всички държавни дружества вегетират - или губат пари, или са на нула, или изкарват толкова малко, че не си струва да говорим.
    Ето затова смятам, че гледаш малко с излишни надежди.
    Това с добре управляваните държавни дружества става в страни, където първоначалното натрупване на капитала и дивият капитализъм са попреминали - северните страни, Франция, Германия...
    Ние сме далеч и по-добре слаби частни пенсионни фондове - няма да фалират, не се бой, отколкото силен държавен, който само мести чехли.

  31. 31 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4309 Неутрално

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да си върнем нещо което преди това не е носело печалба и държавата не го е стопанисвала ефективно? Какво гарантира целесъобразност на подобна стъпка,колегата ти е описал как работят пенсионите фондове на запад,никой не купува рискови акции всичко се управлява много разумно.

    klimentm
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#30] от "boevbisser":

    Ще поживеем, ще видим. Докато обаче се мисли по твоя начи тази държава няма да я бъде и все повече ще се обезлюдява.
    Дано поне малко да съм те поограмотл . В чисто икономически план И малко в икономико исторически.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#31] от "klimentm":

    Кой ти каза, че не е носело печалба ? А какво ти е мнението за златните концесии ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#31] от "klimentm":

    аз го разбирам кметът в сянка, и на мен не ми харесват много неща, но гледам малко по-реалистично. Нямам против малкото останали държавни дружества да се управляват като пенсионен фонд, но за съжаление това не става сега, няма да става и в близко бъдеще в България - не сме дорасли, колкото и да е обидно това.
    Едно от най-ясните доказателства за липсата на управленски капацитет на държавата ни са военните заводи и летището - приходите им скочиха с 50-100%, печалбата....

  35. 35 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4309 Неутрално

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Как изобщо са били управлявани парите при социализма,тогава нямаше независими стопански субекти,вероятно са били надзиравани но не е имало какво да "управляват"

    klimentm
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#35] от "klimentm":

    има си документи - чети и се ограмотявай.
    Между другото като ЧЕЗ е губещо защо Гинка се натиска толкова(и персоните в сянка) и банките кредитират тази сделка ? Сигурно всички са много тъпи !?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#32] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Абе не знам по кой начин се мисли и дали е моя начин, но тя държавата си се обезлюдява и съвсем не е ясно дали ще я бъде.
    А икономически едва ли ще ме ограмотиш - аз съм икономист, освен това се ограмотявам всекидневно от най-различни източници, но ми е интересно да обменям мисли с теб, макар по повечето теми да сме на видимо различни позиции.
    Някои от историческите ти препратки, макар и доста догматични, са ми обаче полезни, не отричам, научил съм нещо.
    Весел ден.

  38. 38 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4309 Неутрално

    До коментар [#34] от "boevbisser":

    Всичко произтича от факта че в България няма истински свободен пазар-нито на труда,нито на стоки,нито на финанси. В момента има някаква смесица от държавно/феодална/ икономическа система която за красота наричаме 'пазарна'в такива условия нищоне може да функционира правилно!

    klimentm
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#37] от "boevbisser":

    Подобно. Умният човек не спира да се учи. Апропо , прочете ли в Бивол за онази къща ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#38] от "klimentm":

    Питай някой доктор какво става с организмите когато не функционират правилно. Макар да съм убеден, че го знаеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":

    прочетох, бивол по принцип е с по-висока степен да достоверност от един сайт, който ти беше цитирал първоначално, но все още доказателства не виждам - един казал, друг рекъл и т.н.
    тъй като по исторически причини познавам лично и отдавна замесените в темата, ще замълча.
    страшно ми е любопитно какво ще изплюе КОНПИ и как ще се развие скандала, а какво е станало вероятно знам.

  42. 42 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Бъркаш се , фалшивите пенсии са при милиционерите и военни ,поддръжници на две партии ,които се сменят от години във властта , пенсиите само за тях предизвикват дефицита от над 3.5 милиарда в НОИ ,тоест вземат повече ,от колкото са вкарали , затова цялата държава работим изцяло за тях и тяхната издръжка , поради това ,че са се пенсионирали на по 45 и вземат по 2-3 пъти по големи пенсии от останалите работещи , така е решила червената партия .

  43. 43 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#40] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако намекваш за българина , най честата причина за смъртността е простотията ,а не промените в организма .

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#43] от "edin drug":

    Намеквам за държавата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Абе България е оцеляла 1300 г., да се надяваме и сега да оцелее, трябва да сме оптимисти.

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Другари пенсионери и кандидат пенсионери, дорогие ребята, 5 милиарда приходи от пенсионни осигуровки и 9 милиарда разходи за пенсии! Това ако не е балон здраве му кажи. И надуват балона, увеличават пенсиите. Борят с за пенсионерския вот другарите от ГЕРБ, БСП и всичката останала сволатчь. И като всеки балон и този ще се спука много скоро. Как? Ами вероятно ще вдигнат възрастта за пенсиониране, може да вдигнат и пенсионните вноски. Ама горе главите другари! Винаги може да разчитате на помощ. Биричка ще ви печерпя, който е в нужда и памперс ще му купя, Горе главите!

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    Не е оцеляла с голи надежди. Малко история би ти била от полза. Както и за всеки друг.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#46] от "Таралеж":

    Така ще бъде докато не дойдат грамотни и отговорни, некорумпирани, политици във властта. Сегашните доказано не стават.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    До коментар [#46] от "Таралеж":Така ще бъде докато не дойдат грамотни и отговорни, некорумпирани, политици във властта. Сегашните доказано не стават.
    —цитат от коментар 48 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти още ли чакаш Принца на Белия кон? Принц няма, и кон няма. Ако пък чакаш другарите-милионери, шЪ тЪ упраят три ката. Ако пък само тролиш срещу бат ти Бойко, троли, дано да заработваш нещо.

  50. 50 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ама ти умираш да смяташ, че другите по-малко разбират от теб.
    отначало ме поучаваше на икономически теми, където, за твое огорчение, без да обичам да давам квалификации и да лепя етикети, просто повече съм чел, а и такова ми е образованието най-малкото....
    сега пък на исторически.
    бъди малко по-толерантен, аз съм толерантен към теб, даже да не съм съгласен.
    айде приятен ден, време е да се потрудим.

  51. 51 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    До коментар [#42] от "edin drug":

    Прав си, но не са само тия, посочените, причина за това състояние на НОИ? Администрацията също е облагодетелствана от управляващите. И това е от "памти века"! Добави и голяма част от т.н. социални плащания, които са съвсем друго перо, в бюджета на социалното министерство, и ще се доближиш до истината за дефицита в НОИ. Има и още, но не ми седебатира рано сутрин, докато си пия кафето.!😇

  52. 52 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Никой, освен Теб, Трижди сенчест троле няма самочувствие, че знае всичко. Само ти. Геният и пътеводната светлина на чугуна. Всекидневно го демонстрираш в своите 200 коментара под всяка статия и на всяка тема.

    Умен и красив жълтопаветник.
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#50] от "boevbisser":

    Такава е истината.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#30] от "boevbisser":

    Не съм чувал да има държавни дружества в Германия. Такива има в България, Сърбия, Русия, Венецуела.

  55. 55 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Хайде, стига ! Това не са осигуровки. Това е данък. Както и данък "здравна каса".

  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#52] от "WALL-E":

    Далеч съм от тази мисъл. Когато имам теза и ФАКТИ ги споделям. Няма да ти се извинявам за знания, квалификация, професионален и житейски опит. Има много статии под които не пиша.
    Вместо да принизяваш другите до своето ниво се опитай ти да се въздигнеш до по-горните.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#54] от "Lazar Petrov":

    45 процента от икономиката на Германия е държавна във Франция даже над 50 процента.

  58. 58 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1649 Весело

    Да внесем малко яснота по някои проблеми.
    1. Според отчета на НОИ за 2017 г. са изплащани пенсии на около 2.1 милиона пенсионери. От тях около 850 000 са социални пенсии, по болест, инвалиди и т.н.
    Така че за да имаме реална картина за дотации и субсидии на държавния пенсионен фонд, трябва да се направи следното/което няма да стане/:
    -прехвърляне на всички, които не участват с вноски към пенсионния фонд, към социалното министерство.
    -изплащане на пенсиите на ранно пенсиониралите се/ военни, полицаи и т.н./ от отраслови пенсионни фондове до достигане на реална пенсионна възраст на 3-та категория труд.
    2. Връщане на парите на Сребърния фонд, използвани за финансиране на дефицит на Здравната каса.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Т.е., моите осигуровки отиват изцяло за пенсионерите. За мен остава един....
    —цитат от коментар 4 на Darth Plagueis


    Не е точно така. Държавата изгори с инфлация целия пенсионен фон и 40 млд лева спестявания в ДСК, равняващи се на днешни 200 млд. Това даде шанс на младите да почнат "на чисто". Средствата трябваше да се възстановят от приватизацията, но новосъздадената олигархия успя да изклинчи. На Домусчиев например му опростиха 54 млн със закон. Ех, все още не е късно да си ги вземете тези пари от хората, които ги присвоиха, но то си е ваш проблем. Като ви гледам, май ресурсът ви е нефел.

  60. 60 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Да внесем малко яснота по някои проблеми.1. Според отчета на НОИ за 2017 г. са изплащани пенсии на около 2.1 милиона пенсионери. От тях около 850 000 са социални пенсии, по болест, инвалиди и т.н.Така че за да имаме реална картина за дотации и субсидии на държавния пенсионен фонд, трябва да се направи следното/което няма да стане/:-прехвърляне на всички, които не участват с вноски към пенсионния фонд, към социалното министерство. -изплащане на пенсиите на ранно пенсиониралите се/ военни, полицаи и т.н./ от отраслови пенсионни фондове до достигане на реална пенсионна възраст на 3-та категория труд.2. Връщане на парите на Сребърния фонд, използвани за финансиране на дефицит на Здравната каса.
    —цитат от коментар 58 на mitko11


    Абсолютно сте прав. Ако се извадят социалните плащания от НОИ ще се види, че дори в настоящия момент системата е без дефицит или със съвсем малък такъв и то при положение, че оттук нататък тя ще се облекчава с всяка изминала година, защото никога повече няма да има такъв голям брой пенсионери с пълна пенсия за стаж и възраст. Който може да смята, да смята- миналата година за стаж и възраст са се пенсионирали около 30000 души. Починали- над 110000 души от тях поне 80% са пенсионери. Държавата е започнала да изплаща 30000 нови пенсии, а е спряла- над 80000 хиляди. Няма да се учудя с този темп НОИ да излезе на печалба след десетина години, т. е. приходите да надвишават разходите. БВП също расте, макар и с малко. Така, че аз съм по- скоро оптимист и считам, че изплащането на бъдещите пенсии е най малкия проблем на държавата. За начало обаче трябва да се извадят социалните плащания от НОИ, каквито са инвалидните и социални пенсии. Не че държавата няма пак да ги дава същите пари, но поне ще престанат спекулациите по темата.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Неутрално

    До коментар [#58] от "mitko11":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Най-добре е НОИ да се закрие и всеки работещ сам да си избира как да си инвестира пенсионните вноски. Или поне да го направят по избор- ако искаш плащаш, ако искаш не плащаш.

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  63. 63 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Както и да погледнеш пенсионерите консумират произведеното днес, не преди 5 или 10 години. Нормално е който внасял повече, да получава повече като пенсионер.
    Като вариант на пенсионен фонд е купуването на земя - едно време земеделеците са давали ниви на други да ги обработват , като са получавали половината от реколтата (изполица). Рентата която сега се дава е далече от половината.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  64. 64 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1649 Разстроено

    До коментар [#60] от "rvr12572942":

    Само от вчера - приели са да се откажат от дължимите от Газпром суми по договора за доставка на газ до 2030 г. в размер на около 1 милиард долара/10 години от края на 2019 г. по 120 милиона долара на година/. И това не им стига, ами ще прават паралелен газопровод на ТАП за още 2.6 милиарда лева начална цена и негарантирани клиенти с хипотетична печалба, само и само Газпром да има сигурен пазар....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  65. 65 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1649 Разстроено

    До коментар [#63] от "korc":

    1. Земята не е бързоликвиден актив. В момента има някакъв пазар на земя, продиктуван от факта най-вече на земеделските субсидии от ЕС. Никой не може да каже какво ще стане след 5 или 10 години с пазара на земя и дали държавата няма да наложи данъци, които да обезсмислят сделките. Рентата както е в момента 30-50-80 или 100 лв., така и може да стане 5 или 10 лв на декар или въобще да няма рента. В началото на прехода рентата беше 1 шише олио и 1 кг брашно на декар
    , а земеделската земя беше с продажна цена 25 до 70 лв на декар.
    2. В нормална държава инвестициите са в различни инвестиционни инструменти. В нашата държава всичко е опорочено.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  66. 66 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#54] от "Lazar Petrov":
    Това че не си информиран, не означава че няма.

    ум море, глава шамандура
  67. 67 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Весело

    Напълно съгласен, особено по точката, че няма да стане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK