Неприемливо е да не може да се провери строителството на завършени пътища, смята Нинова

Неприемливо е да не може да се провери строителството на завършени пътища, смята Нинова

© Надежда Чипева, Капитал



За БСП е неприемлив отговорът на Агенция "Пътна инфраструктура", че няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища, обяви лидерът Корнелия Нинова в парламента днес. Той е изпратен във вторник вечерта - месец след като социалистите поискаха независима експертиза на автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица", както и на пътя от Видин до Кулата и Околовръстното шосе на София.


Според Корнелия Нинова е неприемливо да се твърди, че изпълнителят трябва да посочи къде да се направи експертизата. От БСП посочват като мотив за исканата проверка доклад на Държавния департамент на САЩ, в който според депутата Елена Йончева е посочено, че корупцията в България е свързана с големи инфраструктурни проекти.


БСП е готова да посочи участъците, от които да се вземат ядките от асфалта, за да се направи експертизата. Ръководството на партията е в контакт с частна лаборатория, която може да изследва пробите, но предпочита проверката да е институционална, т.е. започната от пътната агенция. В същото време обаче социалистите няма да излъчват група от експерти, както иска агенцията.




Преди две седмици Елена Йончева обяви онлайн петиция за независима експертиза на магистралите у нас и поиска намесата на Европейската комисия и ОЛАФ.


Днес Корнелия Нинова съобщи, че Камарата на строителите е започнала подписка за спиране на използването на бранша за политически цели и и преустановяване на неподкрепените с доказателства твърдения за корупция и злоупотреби в строителството.

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Разбира се!
    Обаче началниците на другара Бойко Борисов не мислят така!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  2. 2 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    А може ли да проверим произхода на богатството на партийните олигарси? Или това е неприемливо?!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4189 Гневно

    Образувайте дело и поискайте от съда да назначи експертиза от европейски експерти или помолете ОЛАФ да поискат подобна експертиза. Да видим тогава как ще откажат с тези глупави и смешни аргументи !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4189 Гневно

    До коментар [#2] от "авторът":

    Ама на всички партии !!! и за едни имоти по Испания, Гърция и т.н. !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    Би трябвало да има начин.
    Но ефективността на проверката ще зависи от времето в експлоатация. Ако пътят е построен преди 5 години за проверка си е нужна нова наука - нещо като археология на асфалтови пътища.

    подпис
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Е щом новата магистрала е на вълнички и пътя се пропуква под тежестта на турските кервани от претоварени тирове , значи ,че "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица" са правени с големи икономии на качество и количество на материала!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4189 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":

    Ако намерят асфалт !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4189 Неутрално

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Което говори за ЗЛОУПОТРЕБИ с европари и ОЛАФ трябва да разледва както за Графа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Имам преки наблюдения, върху ремонтирани пътни отсечки, които ползвам често. Нов асфалт не може да изкара и две години. Почва да се цепи и се появяват дупки. За по-малко от две години...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  10. 10 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Що за глупост е това да "няма законов ред" ?
    Това бие тъпомера отвсякъде

  11. 11 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Така е законоусукано, че можеш да променяш настилката ,но никой да не може да докаже кражба, поевтиняване, влошаване на качеството на пътя в резултат от кражбата, хората да мрат и да не подлежиш на проверка!?!
    Гениално! Да не се чудим на неочакваното забогатяване на лица и фирми!

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    Предлагам да се започне с експертиза на най-компрометирания участък на Тракия - този от Пловдив до Стара Загора, където и в номента има ограничение от 90 км/ч заради вълнообразната настилка.
    Строен е по времето на Станишев.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#11] от "ebf52574941":

    Ами затова има строителен надзор, който следи за тези неща по време на строителството. Изобщо доста хора носят отговорност . А хората на другарката могат да сложат ботушите и да обикалят по пътните строежи, а не след дъжд качулка.

  15. 15 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Предлагам да се започне с експертиза на най-компрометирания участък на Тракия - този от Пловдив до Стара Загора, където и в номента има ограничение от 90 км/ч заради вълнообразната настилка.Строен е по времето на Станишев.
    —цитат от коментар 12 на Athanatos


    Другарите няма да проверяват строеното от тях. Искат да гърбят Борисов. За тях явно всички знаят, че строят калпаво и крадат, няма смисъл да се проверява.

  16. 16 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#14] от "ralita68":

    Повечето престъпления тръгват от съставени от надзора официални неверни удостоверителни документи (свързани най-често със строително-мотажни работи).

  17. 17 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    БСП са в управлението и в опозиция последните 30 години. Винаги са били в Парламента, така че да внесат законодателни промени, а не Корнелия да е "нон-стоп" по медиите. Една корумпирана система се събаря със системен подход, /закони, наредби, публичност и контрол.../. Но от БСП искат просто те да разпределят парите, а не да сменят системата.

  18. 18 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Нинова е права този път. Обаче има и друг момент. В нормалния свят се преасфалтира износващия пласт на пътищата на период между 5 и 9 години в зависимост от мястото, където се намира пътя. ГЕРБ хубаво се бият в гърдите, че строят магистрали, но едно ги строят некачествено, второ не са осигурили трафик по тях и трето няма пари за поддръжката им, а това са скъпи съоръжения и гълтат много пари годишно. Тол таксите ще помогнат, ако има интерес към тези магистрали и то от такъв характер, че да оправдава плащането на големи суми пари.

  19. 19 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Тази женица не е в час, както обикновено...

  20. 20 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3953 Неутрално

    До коментар [#12] от "Athanatos":

    Ауу, не, не и не, за БСП и другарат Станишев, за другарката разследващ джурналист Елена Йончива, за др. Кор. Нинова дан сам чул лоша дума. Те такива истини изнисат наяве, чи сички им фащами вяра

  21. 21 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":
    Би трябвало да има начин.
    Но ефективността на проверката ще зависи от времето в експлоатация. Ако пътят е построен преди 5 години за проверка си е нужна нова наука - нещо като археология на асфалтови пътища.

    А отделно в уравнението на стареенето на пътя трябва да се добавят: атмосферни условия и трафик. Сложна работа!!!

  22. 22 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 513 Любопитно

    До коментар [#14] от "ralita68":

    Да, де - отговорни би могло да има - но за да я понесат тая ми ти отговорност, някой трябва да установи, че са налице предпоставките за това.

    Та, питам аз как ще се установят тея обстоятелства, ако няма ред това да се извърши от някой / нещо, което е независимо (т.е. не е участник/страна в конкретния строителен процес)?

  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9886 Неутрално

    Контрол? Какво в това, попита Борисов :)
    И аз не знам, когато съм на власт, отвърна Нинова :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8277 Неутрално

    Нинова сякаш никога не е била в управлението.

  25. 25 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 513 Любопитно

    До коментар [#21] от "funordie":

    До коментар [#5] от "Иван К":Би трябвало да има начин.Но ефективността на проверката ще зависи от времето в експлоатация. Ако пътят е построен преди 5 години за проверка си е нужна нова наука - нещо като археология на асфалтови пътища.А отделно в уравнението на стареенето на пътя трябва да се добавят: атмосферни условия и трафик. Сложна работа!!!
    —цитат от коментар 21 на funordie


    Да, де ама преценката за това какви са условията, в които ще се експлоатира едно съоръжение се прави още на етап проектиране и въз основа на резултатите от нея се определят изискванията към строителството. Та още от тук трябва да се почне.

    Не смятам, че е толкова сложно (в смисъл - сложно е, но си има хора, които ги разбират тези неща) - пътища се строят от време оно и си има стандарти за всичко. Още повече, че при строителството често се нарушават основополагащи принципи и разликите в количествата и качеството, са понякога видни и с просто око.

  26. 26 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Ето това е смисъла от "червена опозиция"--никога да не са на власт, но да посочват кусурите. И това би трябвало да е само началото.
    "Синята опизиция" същото трябва да прави, ако и стиска.

  27. 27 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Ето това е смисъла от "червена опозиция"--никога да не са на власт, но да посочват кусурите. И това би трябвало да е само началото.
    "Синята опизиция" същото трябва да прави, ако и стиска.

  28. 28 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    Нинова е права този път. ...
    ГЕРБ хубаво се бият в гърдите, че строят магистрали, но едно ги строят некачествено, второ не са осигурили трафик по тях и трето няма пари за поддръжката им, а това са скъпи съоръжения и гълтат много пари годишно. Тол таксите ще помогнат, ако има интерес към тези магистрали и то от такъв характер, че да оправдава плащането на големи суми пари.
    —цитат от коментар 18 на znayko84


    Незнайко, ти май не си пътувал по нашите магистрали?!
    Трафик нямало... лятото лично аз избягвам да пътувам по Тракия, щото са две непрекъснати колони коли и тирове, зимата е по-спокойно, но пак си има сериозен трафик.
    Второ - у нас магистралите са платени, плащането е с винетки.
    Безплатни пътища у нас на практика няма, освен някои междуселски 4-токласни.


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  29. 29 Профил на wtr02583391
    wtr02583391
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#17] от "stoiank":

    И колко от внесените от БСП законодателни промени по време на управлението на ГЕРБ успшяха да минат, т.е. да бъдат гласувани и да станат закони?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK