Столични общински съветници сигнализираха прокуратурата за липсата на 8000 тона павета

Иво Божков (в средата)

© Цветелина Белутова, Капитал

Иво Божков (в средата)



Общинските съветници от групата на "Реформаторски блок" Иво Божков и Марта Георгиева внесоха днес сигнал до Софийска градска прокуратура за констатирани липси на 8000 тона павета. Гранитните павета са демонтирани от софийските улици между 2007 и 2017 г. и към ноември 2017 не са налични в депата за съхранение на територията на Столична община.


"Престъпна безстопанственост и ограбване на културното историческо наследство на София, за което призоваваме прокуратурата да направи сериозна проверка и молим гражданите, които имат информация или данни да допълват сигнала", написа Божков във фейсбука профила си.


Пред "Дневник" Божков обясни, че сигналът е базиран на данни за наличните павета съхранявани от общински фирми и информация за улиците с премахнати павета предоставени от бившият заместник-кмет по транспорта Евгени Крусев и кметът Йорданка Фандъкова. Те са приложени към сигнала. От таблицата към сигнала, в която съветниците са обобщили информацията, се вижда, че в депата на Столична община се съхраняват 2971 т., а 8792 т. демонтирани павета "не се намират в депата на Столична община". Количеството на липсващите павета е 2 930 521 бройки.




Божков коментира, че паветата може да се намират някъде другаде, но не са отчетени.


"Европейски градове изкупуват наши стари павета. Едно паве е около 3 евро, в един квадрат има 50-60 павета. Сами можете да пресметнете колко струват 600 метра от бул. "Дондуков". И аз си задавам въпрос – къде са тези павета? Къде са и предишните? Къде са жълтите павета, които преди започваха от Орлов мост?", попита пред време в интервю за "Дневник" архитект Валентина Василева.


Ако данните на архитект Василева и на общинските съветници са точни потенциалната щета за общината, или печалба за някого, от липсата на паветата е над 8 791 563 евро.


В сигнала става въпрос само за павета с кубична форма с размер на страната 8-10 см. Не са включени вероятните липси на тези от типа 10-20 и на жълтите павета.

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Гневно

    От колко години ви казваме, че се изнасят от България и се крадат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 698 Любопитно

    то да има липса само в София с мед да го намажеш :/

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    Ако го купува Данчето, нищо чудно да струва толкова. И да, прав си за крещящата некомпетентност/корумпираност.

  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2378 Весело

    Путин лично ги е укрил за момента,когато избухне Революция!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    То едното явно го е взел Жоро Павето, ма другите къде са ги скрили?

  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10659 Неутрално

    Манго и айшето ще си павират гаража за койната 😀.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    +, но колко да струва едно паве според теб?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  10. 10 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 698 Любопитно

    https://www.olx.bg/ad/granitni-paveta-na-ton-sofiya-CID262-ID7189Z.html #86f4de876f


    ето ви софийските павета може да разгледате в цяла България има за продажба ;)
    айде да видим аз намерих за половин минута сума ти хора който ги продават,прокуратурата дано има достъп до този сайт :D:D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Гневно

    До коментар [#3] от "svoboden":

    Вие по 3 ст ли ги продавате ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 665 Неутрално


    6. юни 2017

    И пак да си попитам: къде са гранитните павета от ул. Боряна
    —цитат от коментар 12 на Сахаров


    17. октомври 2018
    На запитване от моя страна във фейса "къде, ще отидат паветата от ул. Боряна?", лично зам. кметът по културата с произход от Асеновград ми отговори - "отиват на склад и всеки може да си купи". Толкоз по въпроса. Лаконичен като спартанец.
    —цитат от коментар 56 на г-н Думанов

    I shave with Occam's razor
  13. 13 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#4] от "tos_buratino":

    Гледам, че и те се отваряш по въпроса.
    Та същият въпрос към тебе.
    Колко да струва едно паве?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  14. 14 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Весело

    До коментар [#10] от "mititu":

    Е?
    Ами ето, че се намериха. Има ги, пазят ги хората.

    п.с. Беля отвори на търговеца.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Любопитно

    До коментар [#13] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Ти виждал ли си създаването на едно паве?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1077 Любопитно

    Ами то ако някой се интересува, да попита, къде са паветата от отсечката Пловдив-Хасково, която сега е асфалтирана.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  17. 17 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Фандъкова пак няма да знае. Крусев може ли да поеме и турс или е късно?

  18. 18 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Весело

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не Кмете,
    когато тате ме е произвел паветата бяха факт
    Целият Шумен беше павиран

    няма ми я точката затова нямам точки в края на изреченията

    Та сега шуменските павета са под асфалта
    И слава Богу защото като оплешвее някое място през зимата от асфалта отдолу остава вярното паве

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  19. 19 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bullet":

    Предполагам че са отдолу
    Така излиза по-тънко за асфалтиране

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  20. 20 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kotarak":


    Фандъкова пак няма да знае. Крусев може ли да поеме и турс или е късно?
    —цитат от коментар 17 на Kotarak


    Какво да признае?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 21 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 713 Неутрално

    8 000 тона!
    Това са 8 000 000 килограма!!!
    8 000 000 / 2 700 = 2 963 кубични метра павета!
    Някой май е прекалил с белия прах за шмъркане...

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  22. 22 Профил на legaltk
    legaltk
    Рейтинг: 442 Неутрално

    В крайна сметка очевидно в БГ паветата стават само за търговия, тъй като за пътна настилка не умеем да ги използваме. Пример - Дондуков, бул.Цар Борис Трети.

  23. 23 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Избягали са паветата. Студено им станало и избягали от депата. Ето, вижте как бездомните кучета редовно бягат от кучкарниците точно преди инспекциите - защо и паветата да не избягат.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Разстроено

    До коментар [#18] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Едно време наказваха хулиганите да чукат павета във Владая от витошки граНИТ. вСИЧКО СЕ ЧУКА НА РЪКА И ПОСЛЕ СЕ СОРТИРА. Те хамалуваха, защото това е майсторска работа.
    После ги пращаха на тухларните за 15 дни - вадеха ги супергорещи от пещите и товареха камионите - много мръсен и вреден труд. Съсипваше дробовете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Весело

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А,
    тухларните съм ги виждал, но по мое време всичко беше отминало.
    Помня, че като бях малък милиционери удариха печат на една мома с къса поличка.

    СоциализЪма беше почнал да става с човешко лице...чак до пълният му провал.

    По Горбачово време почнахме да пием повече водка и джин в чаени чаши по кръчмите, защото алкохола беше забранен през деня. Пълна идиотия.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4353 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    Нема проблеми. Като някой краде ти трябва да си траеш, че да не би някакъв случайник да те обвини, че си палячо.

    Ти закри целия демократичен свят бе, образ...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1077 Весело

    До коментар [#19] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Бе не знам за по- тънко, ама имам някакъв спомен, как екоактивисти реваха за депонирането на гранитната скална маса, от евентуален тунел в Кресненското дефиле, как щяла да повиши естествения радиационен фон и повишеното ниво на радий във въздуха. Ако са асфалтирали отгоре, тогава ясно защо в този район имат радиоактивна вода. В низнамсикояси гара в щатите, цялата в гранит, радиационни фон бил също в пъти по-висок от нормалния.
    Та, явно някой се е погрижил за здравето на хората, вий ся павета, та павета.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  28. 28 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#13] от "Росен съм аз Путлер капут":
    Веднага проверих обявите за района на София искат 180лв за тон с доставка , налични около 200 тона.

    https://www.alo.bg/4736732 #highlight=гранитни+павета

  29. 29 Профил на ekip
    ekip
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Явно са ги реализирали вече в някоя европейска държава, където искат да запазят спомена за по-стара епоха. Ние и особено провинциалистите, които управляват София, сме много модерни и затова изкоренихме духа на стара София и я превърнахме в град с кичозен център.

  30. 30 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bullet":

    Ама аз само предполагам. Наизуст пиша дет се вика.
    Просто не вярвам да са ги вадили и да правили асфалта, както е по правилата, но информация НЯМАМ.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bullet":

    Не е радий а радон. И пветата са много по-безвредни от асфалта, който е КАНЦЕРОГЕНЕН и е забранен на много места за жилищни райони.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#28] от "lout66":

    Погледнах. Пише "състояние ново".
    Как така ново?
    Сега са правени? Ако да кой ги прави.

    Иначе като ходим към Мелник някъде гледах гранитни плочи, ама къде е било идея си нямам.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 713 Весело

    Троловете се захапаха :D

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  34. 34 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Верваш ли си:
    "тухларните съм ги виждал" - кажи къде бяха?
    "защото алкохола беше забранен през деня" - къде и кога?

  35. 35 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1695 Весело

    ако може да се вярва на ете туй: https://www.alo.bg/5723305 #highlight=павета
    1 тон павета стигат за 6-8 кв.м... и ако павето е горе-доле 10х10 см, 100 стигат за кв.м, демек у един тон има 600-800 павета... ако тоя чичо дава 600 павета (еле па 800) за 120 кинта... апа у европа дават 3 юро за едно, язе си зарезвам занаята и ставам павеен дилар...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  36. 36 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    Хайде, спрете се! Да съм на тяхно място, да съм хвърлила мистриите! Така беше при бригадите в комунистическите времена - този, дето не е виждал и на снимка салам в къщи, най-много се жалваше, че закуската не му харесвала! А наследниците на аристокрацията нямаха никакъв проблем! Следното:може ли селянията да си затвори устата и да остави хората да си свършат работата? Ремонтът на графа е едно добро нещо, ако искат да си избиват комплексите, може ли да го направят на село?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2367 Любопитно

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#18] от "Росен съм аз Путлер капут":..................... да чукат павета във Владая от витошки граНИТ. вСИЧКО СЕ ЧУКА НА РЪКА И ПОСЛЕ СЕ СОРТИРА. ......
    —цитат от коментар 24 на КМЕТ В СЯНКА


    Витошки СИЕНИТ Кмете. То е пак вид гранит, но сиенита в България го има само над Владая.
    Самата кариера бе над пешеходната алея/пътека към Златните мостове и на един завой имаше една беседка от която се откриваше гледка от високо над кариерата и се виждаха ПРЕСИТЕ ЗА ЦЕПЕНЕ НА СИЕНИТА. . .
    За бившите софийски тухларни сега Южен парк си абсолютно прав!
    Имахме един колега в Завод 12, който изведнъж ни изчезна от работа и след 15 дена се появи неузнаваемо отслабнал !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  38. 38 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2367 Любопитно

    До коментар [#34] от "Софианец2":


    Верваш ли си:"тухларните съм ги виждал" - кажи къде бяха?"защото алкохола беше забранен през деня" - къде и кога?
    —цитат от коментар 34 на Софианец2


    Тухларните и складовете на Топливо за дърва и кюмур бяха където сега е Южния парк ! ! !
    Стръмните склонове под ам. посолство са изкуствени защото от там копаеха пръста за тухлите с които на времето до към 1965-та бе изградена София

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  39. 39 Профил на Bobox
    Bobox
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Напишете в Гугъл "Гранитни павета" и в ОЛХ ще ви излязат стотици обяви за продажба на павета. У Ямбол преди 3-4 години като правеха водния цикъл на кв Каргона на десетки улици махнаха паветата и ги замениха с асфалт, а повреме на демонтажа можеше да се рабереш с шофьорите и за 100-200 лева да ти стоварят до къщата цял камион.. Сега по нета се продават по-20-30 лв за кв.м..

    На крак, о парии презрени, на крак, о роби на труда! Потиснати и унизени, ставайте срещу врага!
  40. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    Строителните босове, са си направили алеи пред именията?

    мурзилка
  41. 41 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Някой добре се е окръглил.

    ... отново...

    "Народе"?

  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    Някой добре се е окръглил.... отново..."Народе"?
    —цитат от коментар 41 на parcaleste


    Няма народ тука, капитализма успешни ни раздели и владее.

    мурзилка
  43. 43 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2367 Любопитно

    До коментар [#34] от "Софианец2":

    """" Тухларните и складовете на Топливо за дърва и кюмур бяха където сега е Южния парк ! ! ! """
    -=-=-=-
    На времето дървата и въглищата с които се грееше София се разкарвах с конски каруци и където сега е ТЦ Земляне бе квартала на каруцарите. От там се катереха по склона при Балкантон покрай трите къщи на Коста Цоневия род на ул. Хайдушка поляна в Добруджанския квартал и отцепваха към квартал Вазов. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10971 Неутрално

    Като във вица за ръчните колички...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1861 Весело

    Може да са съхрянявани на открито и дъжда да ги е отмил. Питайте джуджи от Микре, как стават тия работи.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  46. 46 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 962 Неутрално

    Ами в наше село мога да ви кажа къде отидаха паветата за ремонта на площада и други улуци.... На тротоара пред новата къща на изпълнителя от Герб

  47. 47 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    ГЕРБ, бързо слагайте нов бушон на мястото на Крусев, че Фандъкова стои незащитена и току виж я ударил тока.

  48. 48 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4233 Гневно

    8000 тона павета....................егати пладнешкия обир!!!!!!

  49. 49 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1462 Весело

    https://www.olx.bg/ad/granitni-paveta-na-ton-sofiya-CID262-ID7189Z.html #86f4de876fето ви софийските павета може да разгледате в цяла България има за продажба ;)айде да видим аз намерих за половин минута сума ти хора който ги продават,прокуратурата дано има достъп до този сайт :D:D:D:D:D
    —цитат от коментар 10 на mititu


    Тъй като очевидно не можете да различите старо от ново паве / статията коментира предполагаемата кражба на стари, патинирани от времето павета, демонтирани от улици, чиято настилка е подменена с асфалтова/ , Ви препоръчвам терапевтична подмяна на павето за мислене. Успех!

  50. 50 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2367 Любопитно

    До коментар [#49] от "Манчо":


    Тъй като очевидно не можете да различите старо от ново паве ............ патинирани от времето павета,
    —цитат от коментар 49 на Манчо


    Сиенита не го лови никаква патина !
    НО има начин как да се разпознае употребявано паве от ново!
    От дългото триене на гумите едната страна на павето, тази която е отгоре винаги е загладена , а не ръмбава като на другите 5 страни които са в настилката . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  51. 51 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Ужс е тва. Страшно е. 120г живот има павето.

  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4923 Неутрално

    Най-голям интерес за български павето има от Турция, купува се всичко, независимо с какво качество. И цената е впечатляваща.

    скоростен индекс "Y"
  53. 53 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    Зле съм с аритметиката, но 10 см паве са 100 на кв. метър. Ако са 8 са към 125. Не, че е толкова важно де...

  54. 54 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1462 Весело

    До коментар [#49] от "Манчо": Сиенита не го лови никаква патина !
    —цитат от коментар 50 на Чардо


    В такъв случай фирмите, продаващи средства за патиниране на гранит, разчитат на идиотите, които не знаят за това?

    / Патинирането при каъмка не е толкова химическо, макар че старият гранит несъмнено е по-тъмен от новия, иде реч за промяна на повърхностната структура и гладкост / нещо, което правилно сте отбелязали//
    Апропо - при доста от старите павета не само едната страна е загладена. При препавиране на улиците майсторите задължително ротират старите павета, за да се повиши сцеплението на настилката с гумите на превозните средства. По броя на загладените стени може да се познае колко пъти е пипана улицата ;)

  55. 55 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    А къде заминаха жълтите павета, които свалиха от булевард Дондуков пред ЦУМ? Това са последните изчезнали павета, предишните бяха тези пред президентството, които замениха с някакви жълтеещи се плочки.

  56. 56 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#49] от "Манчо":

    Аз не знам някъде да се правят нови павета, ти ако знаеш кажи. Всички тия по обявите са си стари павета от едно време.

  57. 57 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    До коментар [#8] от "dorn":

    "Даже 3 евро ми се вижда евтина цена за тая практичски вечна настилка !"

    По скоро е 0.30€, а не 3€. Превоза оказава голямо влияние на цената. Пазарене е всичко. Най добре Турция дето вика Хамилтъна, защото е близко и може да поискаш повече. Иначе по Дунава да ги пуснеш нагоре ако имаш пазар...

    По £30 квадрата са тези, но как да ги закараш чак до там. Пак не е малко...

    https://www.stoneyard.co.uk/

  58. 58 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1462 Весело

    До коментар [#49] от "Манчо":Аз не знам някъде да се правят нови павета
    —цитат от коментар 56 на bbrusev


    "Аз не знам"......какъв аргумент.....здрав като...ммммм....като паве?
    Малък повод за поумняване в гранитната горна част на тялото:

    https://granit-granitovo.com/

  59. 59 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    От колко?

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  60. 60 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    някой ден всички от ГЕРБерскто управление ще бъдат в затвора - начело с Тиквата, Цацата и Фандъкова, самото управление ще се изучава като едно от най-крадливите и престъпни в историята на Европа

    дано той ден дойде по-скоро

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  61. 61 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#58] от "Манчо":

    Прав си, наистина не знаех че все още се произвеждат ръчно павета и то у нас...не че съм се интересувал де. Но едва ли производството е в големи колиечества (опровергай ме, ще се радвам :). Тия по обявите са си точно стари павета от едно време, коита са произведени в огромни количества.

  62. 62 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#3] от "svoboden":

    Едни влизат в новините други влизат на разпит в прокуратурата.

  63. 63 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Обаче пък колко качествено ги редят по виличките в Бояна, нищо общо със скапания Дондуков.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  64. 64 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Разстроено

    До коментар [#55] от "ikar_01":

    "предишните бяха тези пред президентството, които замениха с някакви жълтеещи се плочки.

    направо тиквени не жълти, а като завали... не трябваше да ги махат ама пуста му и алчност. Само от там колко пара са направили, не само от павета, от всичко...

  65. 65 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#13] от "Росен съм аз Путлер капут":Има обяви в интернет: Павета втора упротреба, цена 120 лв/тон. Един тон покривал 6-8 кв.метра.
    Разсъждавайте нататък.

  66. 66 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#25] от "Росен съм аз Путлер капут":Помня, че като бях малък милиционер удариха печат на една мома с къса поличка.

    Разбрах, когато си бил малък милиционер, са ти ударили печат на задника.
    Това са приказки от антикомунистическия форклор.
    В зала Универсиада по време на един младежки концерт проведоха конкурс за най-къса пола. Победителката получи 20 см плат за пола. Твойто са лакардии за консумация от местната публика.

  67. 67 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    До коментар [#58] от "Манчо": Тия по обявите са си точно стари павета от едно време
    —цитат от коментар 61 на bbrusev

    Господине, най-доброжелателно Ви съветвам да спрете с "експертните" си коментари за неща, от които хал-хабер си нямате. Смешно е.

  68. 68 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#37] от "Чардо":Витошки СИЕНИТ Кмете. То е пак вид гранит, но сиенита в България го има само над Владая.

    Чардо,сиенитът се различава от гранита по липсата на кварц. Има го доста, но над Владая се разрабатва отдавна.

  69. 69 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1077 Весело

    До коментар [#56] от "bbrusev":

    Ей ти на чистак бърсан новинки 60€ м2, ако нямаш транспорт, ще ти уредя, ефтинко зема чилякът.

    https://www.stenbolaget.se/ute/gatsten/granit/smagatsten-norrkoping-gs-alla/

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8818 Неутрално

    Тези надминаха всички , преди тях. Браво!

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#59] от "Суджук Герберите":

    Ами провери. Нали това ти е работата!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 788 Неутрално

    2 милиона павета да ви ударят по кухите глави, с какви глупости се занимавате? При некомпетентност и корупция на всички нива в общината, мръсен въздух, задръствания, липса на училища и детски градини... две павета броят павета.

    Добре че влезнахте в тоя ОС по грешка и никога повече няма да се доберете отново...

  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#72] от "Джони Глупавия":

    Всяко престъпление е важно и трябва да бъде наказано.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Разстроено

    До коментар [#35] от "tucker case":

    Объркали са се. Около 30 евро кв. м. - ~100 броя и съответно - 30 евроцента на паве е цената, но пак не е малко. А жълтите са лукс и ако не се лъжа са от Австрия ли беше. Огромна простотия, че махнаха голяма част. Това са едни от символите на София. Голям грях си сложиха на душата заради ненаситната им алчност. Софиянци го проспаха този момент.

  75. 75 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Разстроено

    До коментар [#29] от "ekip":

    "Явно са ги реализирали вече в някоя европейска държава, където искат да запазят спомена за по-стара епоха."

    Ползват ги и частни лица за градини, пътеки, "черни пътища по лозя, вили, къщи и тн. Водят се лукс, става много красиво, издръжливо, удобно... Споделям напълно мнението ви и аз се изнервих сега като прочетох и се сетих. Такива изпълнения са запазена марка на герберщината ама хората си ги харесват и си ги гласуват толкова време вече...

  76. 76 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    На мен материалът ми се стори доста повърхностен. Някой установил, че по документи нещо липсвало - можеше да се потърси и мнението на общината или пък на фирмите и депата, които съхраняват старите павета, тогава щеше да тежи повече.
    Извинете ме, но ми прилича на донос.
    Може и да се е случило, може и да не е, не се разбира.
    Иначе, понеже се занимавам частично със строителство, паветата са скъп материал и аз също съм чувал, че разни свързани с общината субекти тайно ги продават, но да си чул е едно, а да го вадиш в публичното пространство и да обвиняваш - съвсем друго.

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#74] от "Rick and Morty":

    Едно време жълтите павета се пазеха под брой и се разходваха с подпис на Кмета на София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#76] от "boevbisser":

    Аз пък лично съм виждал как се поставят софийски павета в Германия. И как им се радват хората. Разкопават си перфектни улици , за да сложат павета. Щото са много "глупави" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#78] от "КМЕТ В СЯНКА":

    за чужбина нямам инфо, но лично съм виждал в софия на частни обекти, но това не доказва, че паветата са откраднати, нали така.
    а и не знам има ли ред, по който общинските фирми имат право да ги продават на трети лица след махането им от улици, ако си има начин и той е законен - добре.
    няма да се учудя на нищо в столична община.

  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#79] от "boevbisser":

    Начин има но колко да е "законен" ? Това е материал, който е ВЕЧЕН !!! Този град рано или късно пак ще има нужда от тях. Тия калинки няма да управляват и съсипват София вечно !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#76] от "boevbisser":

    "Извинете ме, но ми прилича на донос.
    Може и да се е случило, може и да не е, не се разбира."

    За това има питане да се изяснят нещата! Щом са открили потенциална нередност да си мълчат ли?
    Подали са сигнал до прокуратурата. Тук говорим за огромни количества, ти мислиш ли, че не са се поинтересували преди да подадат сигнал? Това което зависи от тях са го свършили. Ако се обадят в склада както казваш, а може и да са, то това не е ли предупреждение към потенциалните нарушители и да почнат да започават следи примерно. Ти търсиш за какво да се хванеш ми се струва.

    "Божков коментира, че паветата може да се намират някъде другаде, но не са отчетени."

    "И аз си задавам въпрос – къде са тези павета? Къде са и предишните? Къде са жълтите павета, които преди започваха от Орлов мост?", попита пред време в интервю за "Дневник" архитект Валентина Василева."

  82. 82 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Весело

    До коментар [#80] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Само казвам, че може да имат право от общинските фирми да ги продават законно, тогава няма проблем.
    А, и да кажа на мен на какви цени са ми предлагали стари софийски павета - 40-50 евро на кв.м., без такива досадни подробности като фактури, документи за произход и т.н.
    И да - идват избори, мисля че София има нужда от промяна в управлението, решил съм този път да ида и да гласувам, да видим какво ще стане.

  83. 83 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#66] от "ahasver":

    "Разбрах, когато си бил малък милиционер, са ти ударили печат на задника.
    Това са приказки от антикомунистическия форклор."

    Фолклор ти е главата! Подстригваха те милиционерите, една черта по средата или те водеха в бръснарница, късаха дънки и тн. Български едно време поне не си ли гледал? От коя планета идваш?

  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3481 Неутрално

    До коментар [#82] от "boevbisser":

    + Важното е повече хора да гласуват.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Разстроено

    До коментар [#83] от "Rick and Morty":

    Български филми имах предвид. Гледай "Маргарит и Маргарита" поне, че си много заблуден и невеж.

  86. 86 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#81] от "Rick and Morty":

    Не защитавам никого, няма лошо да се подаде сигнал в прокуратурата, но успоредно със сигнала - да дадем тук изявление пред медиите за големи злоупотреби.
    Айде да не е донос, но със сигурност е ПР.
    Но очевидно България така се управлява - с оплаквания в прокуратурата, а не с търсене на истината при тези, които всъщност отговарят.
    Да видим, мътна работа.

  87. 87 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#82] от "boevbisser":

    "Само казвам, че може да имат право от общинските фирми да ги продават законно, тогава няма проблем."

    Нали ще има документ тогава или ти документите много много не ги зачиташ. Чисто заяждане си е твоето ама айде...

  88. 88 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#86] от "boevbisser":

    Точно се заяждаш.

    "Пред "Дневник" Божков обясни, че сигналът е базиран на данни за наличните павета съхранявани от общински фирми и информация за улиците с премахнати павета предоставени от бившият заместник-кмет по транспорта Евгени Крусев и кметът Йорданка Фандъкова. Те са приложени към сигнала. От таблицата към сигнала, в която съветниците са обобщили информацията, се вижда, че в депата на Столична община се съхраняват 2971 т., а 8792 т. демонтирани павета "не се намират в депата на Столична община". Количеството на липсващите павета е 2 930 521 бройки."

    "Божков коментира, че паветата може да се намират някъде другаде, но не са отчетени."

  89. 89 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#86] от "boevbisser":

    "Айде да не е донос, но със сигурност е ПР.
    Но очевидно България така се управлява - с оплаквания в прокуратурата, а не с търсене на истината при тези, които всъщност отговарят."

    Наистина ли? Сега стана от донос на ПР. Общество не трябва ли да знае, а и по случая е имало други питания от други хора в миналото и нищо не е направено, а сега ти казваш да си мълчали. Като какви да търсят истината "при тези които отговарят", като самодейни прокурори и следователи ли? Ако пак прочетеш статията е казано, че са си направили проверка каквото зависи от тях и това са обобщени данни които са изнесени.

    "От таблицата към сигнала, в която съветниците са обобщили информацията"

    А как се управлява държавата и оплаквания към прокуратурата ти като поддръжник на управляващите ли го задаваш този въпрос?

  90. 90 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#87] от "Rick and Morty":

    уверявам те, не съм заядливец, а и в личен план съм сигурен, че кипи търговийка с павета, дето се казва - лично са ми предлагали.
    просто не харесвам такъв подход - сигнали до прокуратура, медии, големи злоупотреби и пр. и пр.
    но това си е мой проблем. ако това свърши работа - добре.

  91. 91 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Весело

    До коментар [#89] от "Rick and Morty":

    ааа, и не съм поддръжник на властимащите в момента, те вкараха сигнала към прокуратурата като основен инструмент в управлението, на мен това ми е противно и винаги ми намирисва на саморазправа, вместо на търсене на работещо решение.

  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4353 Неутрално

    До коментар [#76] от "boevbisser":

    Предлагам ти да започнеш да.четеш статиите, които коментираш, а и да се запознаеш с устройството на страната.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    До коментар [#86] от "boevbisser":

    По същата твоя логика и за ремонта на "Графа" не трябваше да се казва и дума по медиите, а само да се обърнат към прокуратурата и да чакат те да се задействат срещу управляващите? Или и това бяха доноси и пр. Дали щяха да се развият така нещата ако не беше се разразил целият този скандал толкова дълго по медиите и социалните мрежи? Честно можеш ли да отговориш на този въпрос и да си сложиш ръката на сърцето? Или пък за ДжиПи груп и тн., примери бол, тези двата са достатъчни мисля. Огромно доверие имаш лъм настоящата власт явно, на какво ли се базира? Мога да ти дам и примери как властта действа точно по начина по който казваш, първо през медиите и тн.

  94. 94 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#69] от "Bullet":
    Тоя много некадърно са му наредени паветата. Оказва се, че павьори и там няма.
    Ще чакат интелигентните роботи да се научат да редят павета и го докарат горе-доле като софийските.

  95. 95 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Весело

    До коментар [#92] от "Darth Plagueis":

    чета внимателно, и мисля, че съм прилично запознат с устройството на страната.
    това каква връзка има с изказаното мнение.

  96. 96 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    До коментар [#91] от "boevbisser":

    "ааа, и не съм поддръжник на властимащите в момента, те вкараха сигнала към прокуратурата като основен инструмент в управлението, на мен това ми е противно и винаги ми намирисва на саморазправа, вместо на търсене на работещо решение.

    За това говорим. Казал съм го предишния си коментар. Как тогава да подходиш към подобен случай след като властта действа некоректно, съмнително и не обичат да им задават неудобни въпроси и най вече да дава отговор или вземат нужните мерки без преди това да са били притиснати, най вече като се даде гласност в медиите и се "вдигне шум и пушилка"? ;-)

  97. 97 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3865 Весело

    До коментар [#93] от "Rick and Morty":

    точно така - основно през медиите се задейства властта, а това е погрешно според мен.
    и да, ако не бяха медиите - далаверите с Графа и Джи Пи Груп нямаше да излезат наяве, напълно съгласен.
    въпросът за мен е - а правилно ли е държава да се управлява по този начин, за мен институциите са мъртви, това не те ли притеснява.

  98. 98 Профил на the liberal party
    the liberal party
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#97] от "boevbisser":

    "въпросът за мен е - а правилно ли е държава да се управлява по този начин, за мен институциите са мъртви, това не те ли притеснява."

    Абсолютно НЕ! Притеснява ме и това е една от причините да губя от личното си време да се интересувам и коментирам. Не, че ще променя нещо, но повече не трябва да се мълчи, както много хора продължават да правят. Успех! ;-)

  99. 99 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#38] от "Чардо":
    Точно.

  100. 100 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2009 Весело

    Ей, то да не би паветата да са отишли подир суджуците?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK