Аврамова настоява в българска лаборатория да се изследва качеството на асфалта

Аврамова настоява в българска лаборатория да се изследва качеството на асфалта

© Велко Ангелов



Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова призова БСП да посочи експерти, които да изследват качеството на пътното строителство и обяви, че подкрепя анализът да се направи в българска лаборатория. Това се разбра от думите й пред Би Ти Ви. Малко след катастрофата при Своге, в която загинаха 20 души, БСП поиска да се направи независима оценка на качеството на пътното строителство.


"Лабораторията, която ще вземе пробите, държа да бъде българска, лицензирана, европейска, независима, като експертите присъстват през цялото време на взимането на проби", заяви министър Аврамова.


"Нека да си вярваме малко повече в България, а не да се заклеймяваме сами. Аз вярвам в българските институции и съм против тяхното дискредитиране", каза тя. Аврамова каза още, че не разбира защо се иска външна лаборатория, при условие, че България е страна член на ЕС и всички лаборатории, които са лицензирани по европейските изисквания, са независими, а говореното в обратна посока е дискредитиране на българските институции.




Тя защити и строителните фирми след като техни представители през седмицата разположиха тежка техника в София и проведоха срещи с различни институции като обявиха, че се петни името им като се говори за лошо качество на пътните ремонти.


"Не бива да се заклеймява нито един бранш, независимо в какъв сектор работи и да се казва, че някой не работи качествено без доказателства и факти", коментира министър Аврамова, което беше теза, изразена и от строителната камара. Тя подчерта, че в страната има много добри строителни компании, които работят добре. Петя Аврамова напомни, че Камарата на строителите в България също има механизъм за контрол, чрез който се отстраняват некачествените фирми.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    Айде няма нужда. Знаем чия собственост са и кой ги храни. Тя по-добре да каже защо забатачи водния цикъл във Враца !!!
    Нещо от ОЛАФ подпитвали !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    И защо толкова настоява. Нали досега българска лаборатория ги изследваше, а дефектите не намираше, не че няма.

  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Всяка лаборатория от друга страна-членка на Европейския съюз има същите права като която и да е българска лаборатория.
    Не виждам причина качеството на настилката да не се изследва в някоя холандска, словенска или германска лаборатория.

  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Лаборатории, тинтири-минтири. Ако някой слънчев ден дойдат някои некорумпирани на власт, 20-30% от цената за пътищата трябва да се плаща поне една година след построяването. Ако още има път. Някой слънчев ден......

  5. 5 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1066 Весело

    Би било редно три независими експертизи от европейска, американска и руска лаборатория за да няма съмнения, а резултатите да ги прочете Тиквата в навечерието на Нова Година.

  6. 6 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2950 Весело

    БСП когато на кукуво лято дойдат на власт да си викат каквито си ще експерти ...сега ще църкат само от дупката на асфалта...

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#6] от "BiGman1":

    Страх ви е ! Защо така бе миме ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    и за пшредпочитане, да е на ГепиТруп, нали така

  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    "Лабораторията, която ще вземе пробите, държа да бъде българска, лицензирана, европейска, независима, като експертите присъстват през цялото време на взимането на проби", заяви министър Аврамова.


    "Нека да си вярваме малко повече в България, а не да се заклеймяваме сами. Аз вярвам в българските институции и съм против тяхното дискредитиране"

    Мале мила!
    Да не дискредитираме онези с тежката техника!!!
    Тези "абонати" на поръчки!
    Госпожата явно живее доста уседнал живот, та не се е запознала с качеството на "ремонт на ремонта"!
    Послушница, поставена не случайно на този пост, за да брани правата на "горките" строители на пътна "инфраструктура"!
    Тя ВЯРВАЛА,
    а ние пътуваме!
    И ако вярва, защо България зае почетното 127/9 място в класацията на пътищата по света? Естествено ПОСЛЕДНИ в ЕС, където ни е мястото по всичко, но първи по корупция, повсеместна!

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    "Лабораторията, която ще вземе пробите, държа да бъде българска, лицензирана, европейска, независима, ....... заяви министър Аврамова

    Те такова животно - нема! Заяви шопът.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11963 Неутрално

    Пълната комбинация е невъзможна - българска, независима, европейска, лицензирана :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Лаборатории, тинтири-минтири. Ако някой слънчев ден дойдат някои некорумпирани на власт, 20-30% от цената за пътищата трябва да се плаща поне една година след построяването. Ако още има път. Някой слънчев ден......
    —цитат от коментар 4 на Таралеж


    По нашенско задържат 5% от крайната ОДОБРЕНА сметка (винаги по малка от представената) до края на гаранционния период. Който обикновенно е година след приемането на обекта без..."резервации". Резервациите удължават срока още година+. И като се има изнадподвпредвид че пИчалбата (ПРЕДИ данъците) е около 10%-просто "мотивират" изпълнителите да не газят лука прекомерно.

    Щото има и друуга "санитарна" санкция: Предприемач който е "проблематичен" просто е изключван от голямите обществени поръчки. Легитимно, ако е в съдебен иск с поръчителя(държавата/други голями поръчители). Та...голями гафове няма, всички "скачат" според правилата, и нещата ссе движат горе долу ОК.
    До коментар [#4] от "Таралеж":

    ---------------------------
    Айде няма нужда. Знаем чия собственост са и кой ги храни. Тя по-добре да каже защо забатачи водния цикъл във Враца !!!Нещо от ОЛАФ подпитвали !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Ха...Веднъж и ти да напишеш нещо приемливо: Как така "лицензирани" лаборатории имат съсобственици голями строителни дружества?!? 'Еми ясно е че това МЕРИШЕ ТА СМЪРДИ!!! Ама в "клета България" това е част от реалността, за съжаление. Цъкнах ти +😀
    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    -------------------

    П.С. Нещо относно тези лаборатории проверяяващи "асфалта"

    Всъщност "асфалт'бетона"-смесица между инертни агрегати (чакъл, пясък и др.) и свързващ компонент (битумен)

    Точно както "бетонът" е всъщност "цемент'бетон"-смесица между гореспоменатите инертни агрегати (СЪЩИТЕ, с различна големина) и свързващ компонент-цемента. Само 'дето за да има "цементизация" (химически процес) трябва и вода. Докато при асфалт'бетона битумена е само "лепило". За туй и бетонът (цемент'бетонът) е по траен от асфалта (асфалт'бетона".

    Та тази "проверка на асфалта" е бая по проста от ядрена физика или ракетно инженерство. Просто проверка на взетите проби дали съдържат правилнияят процент лепило/агрегат. Лепилото (битумена) е скъп, и там се краде. Краде се още при полагането на тънък слой "асфалт", ама това е най лесно за проверка-с линийка от взетите за проба "цилинри".

    Признавам си БЕЗ БОЙ че тук научих нещо ново: В България се крадяло И ОТ КАЧЕСТВОТО на агрегатите. Демек слагали по еФтин чакъл...ЗА БОГА, в обобщената себестойност на агрегатите по голям компонент е тяхният транспорт (разликата в придобиването на добър или калпав агрегат е инфинтезимална!!!) Ама...сиромах изпълнител е жив 'гявол, при липса на кометентен тех'надзор...

    Извинявам за дългият и скучен коментар😀В другата статия (за "перките" по Графа) написах нещо за БрУЗДите инДЖенери. Признавам си без бой-и язека с'ум "БрУЗД" инДЖеренИН, и имам професионално изкривяване да обяснявам надълго и с детайли! За туй заслужавам 'сичките минуси под този ми коментар😀

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  13. 13 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Нека да си вярваме малко повече в България, а не да се заклеймяваме сами. Аз вярвам в българските институции и съм против тяхното дискредитиране", каза тя. Аврамова каза още, че не разбира защо се иска външна лаборатория, при условие, че България е страна член на ЕС и всички лаборатории, които са лицензирани по европейските изисквания, са независими, а говореното в обратна посока е дискредитиране на българските институции

    " А , и батко каза , че си една голяма пръдла " Извинявам се, но тази реплика от един български сериал ми дойде на ум , след като прочетох думите на това недоразумение за дискредитирането на БЪЛГАРСКИТЕ институции от БСП . Ами тези български институции като строителния бранш са направени на пух и прах от кветицата на София на определянето на годишния бюджет общината . Всичко това , което е казано от БСП по отношение на пробите ЗА УСТАНОВЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА СТРОИТЕЛСТВОТО , , СЕ ПОТВЪРЖДАВА ОТ фАНДЪКОВА ПРЕД ОБЩИНАРИТЕ . Вярвала на родните лаборатории , защото били и те европеиски , по силата на членството на България в Европа . Но не казва , че пробите от пътя убиец в Своге са били правени от "европеиската "лаборатория , собственост на самата фирма , построила пътя . Егати наглостта . Гарнирана с простотия .

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1408 Гневно

    "Нека да си вярваме малко повече в България, а не да се заклеймяваме сами. "

    А защо правителството не вярва на собствениците на коли, като увеличава застраховките не само на шофьорите нарушили правилника, а и на колата им (дори колата да бъде продадена на друг)? Единственото обяснение за тази пълна глупост което чухме бе, че колата формално щяла да бъде "продадена" на роднини, и пак недобросъвестния шофьор щял да си я кара. Значи глупав правилник може да се прави с предположението, че всички граждани са лъжци и измамници, а на лабораториите тестващи качеството на асфалта - да вярваме?!

  15. 15 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#6] от "BiGman1":БСП когато на кукуво лято дойдат на власт да си викат каквито си ще експерти ...сега ще църкат само от дупката на асфалта...

    Друго ще запееш , когато ти самия или недай си Боже детето ти или баща , майка , зацъркат от тая дупка в асфалта Тогава няма как да не се проклинаш , че не е дошло Кукувото лято .

  16. 16 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Изобщо асфалтът и технологията, с които правят пътищата у нас, са несъвместими с климатичните ни условия. А Тиквон се тупа в гърдите, че строил най-евтините магистрали в Европа, т.е. най-некачествени и гарантирано с цъфнали дупки напролет. Но да им беше само това проблемът - проектират се по възможно най-малоумните трасета с цел да се угоди на всеки кмет, както е с Хемус.

  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Айде няма нужда. Знаем чия собственост са и кой ги храни. Тя по-добре да каже защо забатачи водния цикъл във Враца !!!Нещо от ОЛАФ подпитвали !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Е водният цикъл на Враца нали трябваше да е готов още по времето на предния кмет от комунистите, който възложи поръчките!?

  18. 18 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2578 Любопитно

    А има ли всъщност държавна лаборатория в България с такъв профил и лиценз.
    това за независимата го оставям в сферата на пожеланията, някой знае ли.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":

    Предполагам, че има вещи лица от строителния институт. Лаборатории имаше преди но вече за държавни не съм чувал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 631 Гневно

    Аз не мога да разбера, защо назначиха за министър човек от Северозападна България?!
    За да се радват живеещите на ръба жители на страната от този регион?!
    Или за да "оправи" инфраструктурата и да я направи еднаква, т.е. също толкова лоша като в Северозапада...

  21. 21 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2578 Весело

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    само помисли каква чутовна глупост - министър настоява за независимо лаборатория.
    не е ли работа на строителния министър не да настоява, а да направи независима лаборатория и да я сертифицира по европейски изисквания.
    еми то и аз настоявам.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#21] от "boevbisser":

    +

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Milen Tsankov
    Milen Tsankov
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Няма проблем - нека пратят пробите в една българска и една немска лаборатория. Така хем ще си сверят часовника по отношение на лабораториите, хем ще имат две мнения.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3966 Неутрално

    Щото лесно ще бъде подкупвана!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3966 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":само помисли каква чутовна глупост - министър настоява за независимо лаборатория.не е ли работа на строителния министър не да настоява, а да направи независима лаборатория и да я сертифицира по европейски изисквания.еми то и аз настоявам.
    —цитат от коментар 21 на boevbisser


    А нема такива работи!
    Докато не каже тамадата на масата, никакво правене!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Какво да коментираме - тази............ , по дяволите, е МИНИСТЪР !!!

  27. 27 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":само помисли каква чутовна глупост - министър настоява за независимо лаборатория.не е ли работа на строителния министър не да настоява, а да направи независима лаборатория и да я сертифицира по европейски изисквания.еми то и аз настоявам.
    —цитат от коментар 21 на boevbisser

    "Чутовна глупост" е твоето коментарче.
    Няма значение дали е държавна или частна лабораторията - проблемът по лицензирането си е неин. Тя, или по-точно хората работещи в нея, доказват своя капацитет да представят точни и верни резултати от изследване, както и апаратурата с която разполагат да отговаря на изискванията за придобиване на лиценз.
    Другото са глупости и предизборни агитации.

  28. 28 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Госпожа министърът е инженер. Заемала е високи отговорни постове. А как свободно се изразява. С общи приказки.
    Позволявам си да перифразирам един известен българин. Такъв е материалът. В частност управленският материал. Като че ли дори не се срещат изключения, които да потвърждават правилото. Не станаха ли прекалено много нарицателните - калинки, гинки, ралички, теменужки, ... Като че ли се налага да се въведе и пети. Не само като пореден номер в по-горно изречение.

  29. 29 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2578 Весело

    До коментар [#27] от "wxx44583141":

    Мразя държавното, но в случая как се надяваш, че лабораторията на Трейс оценява асфалта, положен от Трейс, или пък този от ГБС, чиято лаборатория след това ще оцени колегите....
    Пък ако ще да има и международна акредитация.
    Не трябва да си толкова наивен.
    Тук очевидно има нужда от лаборатория, непритежавана и неспонсорирана от български строителни фирми, каквито са лабораториите в България, доколкото знам.
    Казват му простичко - конфликт на интереси.
    И е работа на министъра да осигури такава лаборатория, а не като другия титан в правителството - Цецка Цачева да казва - Настоявам да има нови затвори, настоявам условията в арестите да се подобрят.
    Дано съм бил по-ясен.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#29] от "boevbisser":

    Той хич не е наивен а е част от мафията. Прочети малко по-внимателно и ще го разбереш от вътрешните противоречия и обидите в поста.
    По-добре игнорирай трола.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    ...
    Няма значение дали е държавна или частна лабораторията - проблемът по лицензирането си е неин. Тя, или по-точно хората работещи в нея, доказват своя капацитет да представят точни и верни резултати от изследване, както и апаратурата с която разполагат да отговаря на изискванията за придобиване на лиценз. ...
    [quote#27:"wxx44583141"][/quote]
    Значение имат и някои други фактори. Например процесът на сертифициране (лицензиране). Термините не са съвсем еквивалентни, но по-свободната им употреба ги прави поюти синоними. Как се издават сертификати и лицензи? Как лаборатории, които са доказали "своя капацитет да представят точни и верни резултати от изследване" установяват и представят резултати от изследвания?

  32. 32 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Не разбирам какво сте се хванали с тези "лаборатории и изследвания" ?
    Да не би строежа на пътища да ползва някакви космически технологии, та едва ли не само в НАСА могат да кажат има ли проблеми с асфалта ?
    Правите от мухата слон и после се вайкате колко бил голям слонът.
    От една чисто човешка грешка (на шофьора) направихте "пернишка трагедия" - то фирми лоши, то контрол лош, то .....само международното положение май още не ви е криво :)
    Но, не е късно и за това!

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Гневно

    До коментар [#32] от "wxx44583141":

    А вие защо се тресете от страх щом всичко е ОК !? И защо подменихте спешно асфалта !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2578 Весело

    До коментар [#32] от "wxx44583141":

    просто казвам, че независима лаборатория трябва да изследва пробите - дали е българска или чужда няма значение, иначе има конфликт на интереси.
    разбира се, че полагането на асфалт не е ядрена физика, просто никой не контролира какъв е асфалта, и да - това не е проблем толкова на лабораториите, колкото на нежеланието на властта.
    а за човешката грешка на шофьора нека почакаме.
    не е нормално, поне доколкото съм чел, под 1 % от пътните произшествия в България да са заради пътната настилка - според КАТ, а този процент да 3-5-7 % в Германия.
    ходил съм в Германия, съотношението трябва да е точно обратното.

  35. 35 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Не разбирам какво сте се хванали с тези "лаборатории и изследвания" ?Да не би строежа на пътища да ползва някакви космически технологии, та едва ли не само в НАСА могат да кажат има ли проблеми с асфалта ?Правите от мухата слон и после се вайкате колко бил голям слонът. От една чисто човешка грешка (на шофьора) направихте "пернишка трагедия" - то фирми лоши, то контрол лош, то .....само международното положение май още не ви е криво :)Но, не е късно и за това!
    —цитат от коментар 32 на wxx44583141

    Вероятно лековатите асоциации с НАСА са поради недостатъчна компетентност в областта на организацията и изпълнението на инвестиционните проекти. В частност отнасящите се до изграждане и ремонти на пътища.
    Нека се абстрахираме от частния случай. Без да сте специалист е необходимо и достатъчно само да пътувате за да добиете представа за качеството. Нима не сте минавали по пътища, включително и участъци от автомагистрали, които в кратки срокове след пускане в експлоатация за почват да се рушат и не отговарят на заложените и гарантирани изисквания на проекта? Поне не сте ли чели статии и коментари по темата? Дали пък на Вас не са Ви криви много неща. Включително международното положение и четирите годишни времена.

  36. 36 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    "а за човешката грешка на шофьора нека почакаме.
    не е нормално, поне доколкото съм чел, под 1 % от пътните произшествия в България да са заради пътната настилка - според КАТ, а този процент да 3-5-7 % в Германия."

    Така да мяташ разни числа, "които доколкото си чел " са такива е малко лековато.
    Би ли ми казал колко катастрофи на ден е имало в този участък за периода до тази с автобуса?
    Или специално за него са подменили настилката?
    Колко са скочили през манинелата по същия налин?

  37. 37 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално
  38. 38 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2578 Весело

    До коментар [#36] от "wxx44583141":

    според мен си умен човек и няма нужда да се мяташ на барикадата, прекрасно разбираш за какво става дума и без мен.
    приятен ден на всички.

  39. 39 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    И още нещо - този шофьор сефте ли минава по този път?
    Преди това настилката не му е била проблем, май?
    Пак казвам - правите от мухата слон

  40. 40 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    "а за човешката грешка на шофьора нека почакаме.не е нормално, поне доколкото съм чел, под 1 % от пътните произшествия в България да са заради пътната настилка - според КАТ, а този процент да 3-5-7 % в Германия."Така да мяташ разни числа, "които доколкото си чел " са такива е малко лековато.Би ли ми казал колко катастрофи на ден е имало в този участък за периода до тази с автобуса?Или специално за него са подменили настилката? Колко са скочили през манинелата по същия налин?
    —цитат от коментар 36 на wxx44583141

    В друг коментар призовах да се абстрахираме от конкретния случай, респ. участък. Макар че там е имало и други катастрофи. Една мантинела разказа...
    Необходимо ли е да споменаваме участъка Чирпан-Стара Загора от АМ "Тракия" и бисерите на госпожа министър Аврамова, сравняващи броя на катастрофите в участъка преди и след въвеждане на ограничение за допустима максимална скорост. Без да се коментира качеството по време на строителството и след въвеждане в експлоатация. Респ. приемането на извършените строителни дейности. Както и установяването на необходимостта от ремонт в кратък период след изтичане на гаранционният срок.
    Ще се досетите ли със свои сили и знания за други подобни примери?

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Гневно

    До коментар [#39] от "wxx44583141":

    Отговори на простите въпроси.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално


    "Отговори на простите въпроси."


    На тъпи въпроси не виждам смисъл да отговарям!
    Има една интересна статистика на КАТ - колко процента от катастрофите са на магистрали , първокласни , второкласни и т.н. пътища.
    Проверете !
    Оказва се ,че процента е почти еднакъв , като се вземе предвид и километрите им,
    Или, оказва се че единствения еднакъв фактор при тези катастрофи е човешкия, та и затова са почти еднакви резултатите.
    Не пътищата са виновни, а хората .
    Почти всеки се мисли за пилот от Ф1, но никой няма такава подготовка и резултатите са налице.
    Иначе още може да търсите под вола теле, ама файдата е малка :)

  43. 43 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Неутрално

    И още нещо - този шофьор сефте ли минава по този път? Преди това настилката не му е била проблем, май?Пак казвам - правите от мухата слон
    —цитат от коментар 39 на wxx44583141


    Онова с % пътни катастрофи заради настилката в България и Германия не коментирам, щото е...леко несериозно (без конкретни данни от конкретни и достоверни източници).

    В този коментар си прав, беззначение колко минуса ще ти/ни натряскат другите коментиращи. ВСИЧКИ шофьори (това без майтап) и го'УЕми
    специалисти по "асфалта" (това на майтап, има в този форум още 2-3 инженера и поне един свестен архитект, по памет).

    Разбираемо е че българските шофьори НЕ ХАРЕСВАТ заключенията на КАТ че ОГРОМЕН % от пътните катастрофи са причинени от "шофиране несъобразено с условията". Но същите тези шофьори инстинктивно, подсъзнателно, се съобразяват с тези условия, и им се разминава с част от евентуалните катастрофи. Имам предвид неща като намаляване на скорост преди и в завой, по внимателно шофиране при дъжд/сняг, лоша видимост и куп други.

    В конкретната катастрофа има няколко фактора на които другите шофьори (минали минути преди това в същия участък) са обърнали внимание и не са катаастрофирали: Завой, дъжд (и вероятно кал по пътя причинена от малки свалища на земя които не са се спрели в дренажния канал от към баира, а са попаднали на пътя) и липса на вираж (хоризонтален наклон на пътя). Не знам доколко качествена е била асфалтовата настилка. Но всеки средностатистичен шофьор с няколко години на пътя (и след няколкостотин хиляди км.) разбира че това са фактори с които трябва да се съобразяваш.

    Шофиралите преди този автобус са се съобразили, и са минали без катастрофа. Шофьорът на автобуса НЕ СЕ Е съобразил с тях, и...станала трагедията.

    Относно настилката: И НАЙ КАЧЕСТВЕНАТА настилка не може да предотврати подобна катастрофа ако пътят е бил хлъзгав (с повече или по малко кал/вода по него) и се шофира с неподходяща скорост на завоя! Това без да се взимат изнадподвпредвид още две неща споменати в медиите (не знам дали са верни): Имало е и друга кола замесена в катаастрофата, и шофьорът е разговарял с пътничка/или по телефона).


    До коментар [#39] от "wxx44583141":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Гневно

    До коментар [#42] от "wxx44583141":

    ЗАЩО ЗАЛИЧИХТЕ УЛИКИТЕ !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#42] от "wxx44583141":ЗАЩО ЗАЛИЧИХТЕ УЛИКИТЕ !?!?!?
    —цитат от коментар 44 на КМЕТ В СЯНКА


    За да се пукате от яд фатмаците комуноиди.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 46 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Точно така-не ти е крива настилката а д каква скорост влизаш в завоя.Аз съв виждала вина на настилката само на едно място-на планински път на скрот завой изведнъж има лед.Три автомобила минаха и трите паднаха в дерето.Двата се спряха в дърветата ,но от единия падна жена и самия автомобил я натисна и я премаза.Това се казва смърт поради несвършена работа на пътното.Въпреки това даже и в тази кола имаше 4 човека.Всички бяха с колани и имаха леки охлузвания,но онази жена дето беше без колан тя падна от колата и си остана на място.Трябва поне малко да се мисли преди да се пише.

  47. 47 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Точно така-не ти е крива настилката а д каква скорост влизаш в завоя.Аз съв виждала вина на настилката само на едно място-на планински път на скрот завой изведнъж има лед.Три автомобила минаха и трите паднаха в дерето.Двата се спряха в дърветата ,но от единия падна жена и самия автомобил я натисна и я премаза.Това се казва смърт поради несвършена работа на пътното.Въпреки това даже и в тази кола имаше 4 човека.Всички бяха с колани и имаха леки охлузвания,но онази жена дето беше без колан тя падна от колата и си остана на място.Трябва поне малко да се мисли преди да се пише.

  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Гневно

    До коментар [#45] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Поругаваш смъртта и паметта на 20 невинни жертви . Замисли се !!! Ако можеш !!!
    Обиждаш но аз НЕ съм бил комунистически офицер по наследство като теб !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#46] от "dolna4erti4ka":

    Ти къде живееш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    Точно така-не ти е крива настилката а д каква скорост влизаш в завоя.Аз съв виждала вина на настилката само на едно място-на планински път на скрот завой изведнъж има лед.Три автомобила минаха и трите паднаха в дерето.....
    —цитат от коментар 47 на dolna4erti4ka


    За първоото си 100 % прав/а! За второто-не толкоз.

    Лед се образува когато има вода (на пътя). Която може да е дъждовна, или от разтопен сняг.

    При подходящ напречен наклон повечето дъждовна вода се оттича, но и при НАЙ ГЛАДКИЯ асвалт част от нея ще остане, и ще се вледени. Та ДО ТУК не настилката е задължително "виновна" за заледяването. Ако асфалта е поизносен, поизронен-остава повече вода са заледяване.

    Същото е и с водата от разтопен сняг-ВИНАГИ ще остане нещо на пътя за да се вледени.

    Едва ли някой очаква след всеки лек сняг някой с метла да измете водата от неговото топене, и после да изсуши със сушоар (?) ВСЕКИ участък на всеки път. Същото е и с дъждовната неотточена вода (такава ВИНАГИ ще има и на най качествения асфалт на участък с правилен вираж)-не е реалистично след всеки дъждец някой да попива с парцал/да измита тази вода от пътя, и после да го изсуши, нали?

    Просто трябва да се шофира по разумно! И ако се пътува РАНО сутрин след нощното застудяване-да се има в предвид (или изнадподвпредвид😀 ) че може да има и заледяване по пътя.


    До коментар [#47] от "dolna4erti4ka":

    ---------------------------------------------------------------
    До коментар [#46] от "dolna4erti4ka":Ти къде живееш?
    —цитат от коментар 49 на КМЕТ В СЯНКА


    Абе комунде, кога ще спреш да се вживяваш като разследващ молЮцЮнерИН с тези просташки въпроси?!? НИКОЙ не ти е длъжен да ти дава отговори, още по малко на така формулирани. Явно си неспособен да участваш в нормална дискусия с нормален тон.

    Разбираемо е че едно нищожество като теб търси значимост, и се опитва да я намери в този форум, да се изживява като разследващ мицифай. 'Еми не си уцелил мястото-(почти) всеки е разбрал що за комплексиран тип си. Като се добави до това и факта как търчиш от тема на тема и се изживяваш като....иди знай какво, не се чуди че те приемат като досадно нищожество с клишета. Двамата с комедианта толкоз си приличате, понятие се нЕмаш!
    До коментар [#49] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#50] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Пак си снощен. Защо всички от твоята специалност злоупотребявате - и мъже и жени ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#51] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нещо по умно да изплякаш не мо'Йш, нали? Е, толкоз мо'Йш, човещинка😀

    Явно много сме "снощните" дето са ти написали нещо относно тъпите ти въпроси И В ТАЗИ статия, И в другата за ремонта на Графа. Там запомних един, който ти написа как тичаш от тема на тема като харамия😀 да плякаш тъпотии😀

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  53. 53 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 345 Любопитно

    Искаме доказателства и факти за това че пътните ремонти са качествени.

    А защо не и изследванията да се извършат от референтна не българска лаборатория.

  54. 54 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#13] от "papуre":пробите от пътя убиец в Своге

    Папи, тая да я заебете,че пътят е виновен за произшествието при Своге! Там има табела с три предупреждения: Внимание пише, отдолу е схемата какво ще стане ако не внимава,и ограничение на скоростта . Има и един забранителен знак - бяла непрекъсната осева линия. Шофьорът не е спазил нито едно от горните. Една дама от блъснатите в насрещното коли каза,че когато е навлязъл в завоя, шофьорът въобще не е гледал пътя.
    После асфалтът бил виновен!
    А изпитанията на пътищата отдавна са уеднаквени по света и всички лаборатории ги правят по стандарт.

  55. 55 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    "Искаме доказателства и факти за това че пътните ремонти са качествени."

    Качествени са . Само че качеството се определя от клиента, който плаща. Като си поръчваш кола, примерно, те питат за екстри. Понякога цената им е повече от начлната оферта, та става повече от двойна цената с всички екстри.
    Е , сети се какво се поръчва за най-ниска цена, щото това е най-важния критерий за държавни и обществени поръчки.
    Сърдете се на тия, дето поръчват, а не на тия, дето изпълняват поръчките, ако нещо не е както трябва!
    Макар че, всичко си е наред, ама се дигна една гюрултия за нема нищо. То има, де -предизборно се трупат точки. Нинова само в цвета на тревата не е намерила повод за скандали....

  56. 56 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#55] от "wxx44583141":

    Еее, тук 'ептен през просото го удари😀

    "...Е , сети се какво се поръчва за най-ниска цена, щото това е най-важния критерий за държавни и обществени поръчки. Сърдете се на тия, дето поръчват, а не на тия, дето изпълняват поръчките, ако нещо не е както трябва!Макар че, всичко си е наред, ама се дигна една гюрултия за нема нищо. ...
    —цитат от коментар 55 на wxx44583141


    Като леееееко запознат (чух на пазара една жена преразказва к'о казала една маникюристка, която е брат'чедка на портиера в Пътната Агенция😀) с процеса на ГОЛЯМИ държавни и обществени поръчки , да ти разкажа как са нещата:

    1. Първо има политическо решение да се инвестират пари в инфраструктура. Например ремонт/разширения на съществуващи пътища (това го знам от медиите)

    2. Фин'министерството определя колко пари има за дадена финансова година-две (и туй от медиите).

    3. Мин' на строителството възлага на външен екип (или го прави със своите хора) да направят първоначално изследване къде има нужда от разширяване на път (заради демографични и икономически промяни в района, или заради политически натиск на кметове😀)

    4. На базата на това изследване се възлага на инженерен екип да подготви ДАЙ ТОЧНА оценка колко ще струва такава работа. Този екип ползва услугите не само на пътни инженери, а и на метеоролози, хидролози, хидроинженери, транспортни инженери, структурни инженери, агрономи и "инженери на околкната среда, о да, и ланд'шафт архитекти) и се запознава с изискванията на армията, местното БДЖ, Електрическата компания (държавна) и тези занимаващи се с доставка на нефт/газ/др' относно техни съоръжения в близост на проекта.

    Такъв проект има два главни параметъра: Количествен и качествен.

    -Качествен, щото един път може да бъде построен на ниво "писта за военни/граждански самолети", или на ниво "първостепенен междуградски път"/магистрала, или на ниво третостепенен път между две села с по 500 човека население. Обаче избере ли се веднъж "новото" на качеството-това ниво/качество се спазва.

    -Количествения параметър е колко км' път/колко транспортни възела/други съоръжения (мостове, тунели и т.п.) може да се изпълнят за прогнозираната сума пари предвидени в държавния бюджет.

    5. СЛЕД избора на тези два параметра се възлага на същия (или друг) инженерски екип да започне подробното проектиране, в съответствие на гореспоменатите 2 параметра. Този екип подбира външни проектанти за всичките инженерни работи в проекта, координира между проектантите (и други "пасивно замесени" в проекта, и следи за темпа и качеството на проектирането.

    6. След края на проектирането този екип представя на поръчителя (държавата) доста точна прогноза колко ще струва всяка отсечка (от кръстопът до кръстопът). И тогава поръчителя решава колко, и кои части, от въпросния път да бъдат построени в дадена година.

    След това решение екипът подготвя документацията за отворен (или затворен) търг, предприемачи дават своите оферти, и...почва пазарлъка "колко сваляш".

    НИКЪДЕ не става и дума за снижаване на качеството "за по еФтинко" (има си изисквания и за писти за самолети, и за коларски пътища) и по тази причина поръчителя получавал некачествен път/обект.

    Хич биля не си прав с това обобщение: "...Макар че, всичко си е наред, ама се дигна една гюрултия за нема нищо. ..".

    Ако всичко е наред (в общото, не в случая с тази катастрофа около Своге) защо всички шофьори се оплакват от определени отсечки в новоремонтиран път/магистрала? Значи НЕ ВСИЧКО е наред, и това и правителството го признава. А гюрултиите си имат причина-или да отвлекат вниманието на "мат'ряла" от нещо друго, или да намерят "правилния виновен" за тази или онази катастрофа.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    До коментар [#55] от "wxx44583141":

    Според теб кой точно плаща ? И от кого усвоявате ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    не е през просото, само по-кратко обяснявам.

    "6. След края на проектирането този екип представя на поръчителя (държавата) доста точна прогноза колко ще струва всяка отсечка (от кръстопът до кръстопът). И тогава поръчителя решава...."

    А ти чак в точка 6 стигаш до същността на нещата. Проектантът представя проект и цена, ама после има напасване на проекта ....щото средствата са надхвърлени , а са надхвърлени, щото некой "на коленце" сметнал колко ще струва....
    Просто проектанта си е свършил съвестно работата, ама друг си е правил сметката без кръчмаря. И после проекта се нагажда според бюджета.
    Това, надявам се не е масовия случай, ама....

  59. 59 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    И другото е за избор на изпълнител - грубо или точно е сметнато че струва Х лева, обаче се появява кандидат който предлага цена Х-У , а другите + някакви пари, А познай кой ще изберат. После се оказва, че и той си е правил сметки без кръчмаря, и се налага да се дофинансира проекта, ама тва са подробности .
    А за гурултията си прав - има хора, които я насочват в правилна посока.

  60. 60 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 832 Неутрално

    по добре да спестят някой лев ....няма защо да се плаща на БГ лаборатория...и аз знам резултатата а може и да попитат и в най-близката детска градина...и те знаят

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  61. 61 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    не е през просото, само по-кратко обяснявам."...
    ...
    ...А ти чак в точка 6 стигаш до същността на нещата. Проектантът представя проект и цена, ама после има напасване на проекта ....щото средствата са надхвърлени , а са надхвърлени, щото некой "на коленце" сметнал колко ще струва....Просто проектанта си е свършил съвестно работата, ама друг си е правил сметката без кръчмаря. И после проекта се нагажда според бюджета. Това, надявам се не е масовия случай, ама....
    —цитат от коментар 58 на wxx44583141


    Виж, през целите си 3 и кусур месеца в бранжа не съм чувал за "напасване на проект". Случва се че ОЩЕ ПРЕДИ търга (или след него, това е условие в търга) поръчителя да реши да не изпълни ВСИЧКИ работи в проекта, защото пазарните цени се повишили (има работа на пазара, строителите са заети и дигат цените) и цената на проекта надхвърля бюджета. Като например озеленяване на околната среда, засаждане на разни горички, или да не се изпълни целия пътен възел са само част от него, или да не се строи нов мост да да се ползва стария.

    Но това е КОЛИЧЕСТВЕНО изменение, НЕ КАЧЕСТВЕНО! НИКОЙ не си и помисля да се положат по тънки слоеве асфалт'бетон, или тези слоеве инерртни агрегати под горната настилка. НЕ, стандартите се спазват!!! НЯМА "напасване" на сметка на качеството!

    П.С. Забравих да споменя-става дума за процеси в нормална и уредена държава, не за България. Но се съмнявам че и в България поръчителя ще се съгласи да замени проектираната за магистралата асфалтова настилка от 10 (6+4) см. на 7-8 см, щото пАрите не стигат. Или ще се съгласи да се постави асфалт'бетон с 4% битумен (асфалт'цимент) вместо стандартните 5+%, за да "напасне" проекта според бюджета.

    Това обикновенно се опитват да го правяят изпълнителите. И ако няма подходящ тех'контрол-успяват. И за това мрънкат шофьорите-как така на новоремонтиран път е пълно с дупки по асфалта?!?
    До коментар [#58] от "wxx44583141":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  62. 62 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    "...случва се че ОЩЕ ПРЕДИ търга (или след него, това е условие в търга) поръчителя да реши да не изпълни ВСИЧКИ работи в проекта, защото пазарните цени се повишили..."

    А,добър ден!
    Няма смисъл от повече спорове . Мисля, че и двамата сме на мнение, че не е проблема асфалта или лабораторията за проверка.

  63. 63 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 264 Весело

    "...случва се че ОЩЕ ПРЕДИ търга (или след него, това е условие в търга) поръчителя да реши да не изпълни ВСИЧКИ работи в проекта, защото пазарните цени се повишили..."А,добър ден! Няма смисъл от повече спорове . Мисля, че и двамата сме на мнение, че не е проблема асфалта или лабораторията за проверка.
    —цитат от коментар 62 на wxx44583141


    Зависи за какво спорим. Ако е за катастрофата край Своге-май си прав. Ако спорим за това как се "поеФтинява" голям инфраструктурен проект по бюджетни причини-'ми не.

    Написах достатъчно ясно-поръчителят е в правото си да намали обемът/количеството на НЯКОИ неща: Озеленяване, засаждане, частично изпълнение на голям пътен възел, дори на не ремонтира последните 2-3 км' от планираните за един участък на една магистрала. НИКОЙ НОРМАЛЕН поръчител няма да "спестява" в качеството на основните работи: % битумен/асфалт'цемент в "асфалтената" настилка, нито дебелината на слоевете асфалт'бетон, нито на слоевете агррегати под нея.

    Това правят изпълнителите (КРАДАТ!) за да си увеличат пИчалбата/да не са на загуба с ниските си цени. И видимо често успяват, при липса на свестен тех'надзор.

    А ти обвиняваш поръчителя щото искал еФтинко, а изпълнителя'послушко само се съгласил на това.
    До коментар [#62] от "wxx44583141":


    До коментар [#62] от "wxx44583141":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  64. 64 Профил на wxx44583141
    wxx44583141
    Рейтинг: 267 Неутрално

    "Това правят изпълнителите (КРАДАТ!) за да си увеличат пИчалбата/да не са на загуба с ниските си цени . И видимо често успяват, при липса на свестен тех'надзор."

    И кой ги нае на тия ниски цени , и най вече защо?
    Почва да ми писва вече,,,,,
    Кой, по дяволите, го прави този тех' надзор?
    На кого предават обекта - на филанкишията, или на поръчителя?
    Кой плаща извършен обем работа - поръчителя или Аврам бакалина?
    както и да е - прав си !
    Не ми се спори за глупости!

  65. 65 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Изречение пълно с оксиморони, например: българска и независима.

    "Лабораторията, която ще вземе пробите, държа да бъде българска, лицензирана, европейска, независима, като експертите присъстват през цялото време на взимането на проби"

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  66. 66 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 955 Неутрално

    " Аз вярвам в българските институции и съм против тяхното дискредитиране"...

    Тази госпожа защо си мисли, че е някакъв авторитет, който може да повлияе на общественото мнение? Тя вярвала на българските институции. Естествено, нали представлява именно една от тези институции. Проблемът е, че хората не им вярват и с пълно основание.

  67. 67 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    НА МИКРЕТО ПАК СА СЕ ИЗПОПРЕБИЛИ , ЗАММИНИСТЪРА И БИВШ МИНИСТЪР МУ СЕДАТ ДЕМИТЕ ЧЕ ТАМА ВСИЧКО Е ПЕРФЕ , А АЗ КАТО ПИШЕХ ЧЕ ИМА НЕЩО ШАНО ТАМ ТУКА МЕ СПУКВАХТЕ ОТ ПОДИГРАВКИ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK