Ремонтът на Су-25 за 100 млн. лв. е можел да бъде направен в България, а не в Беларус

Су-25 в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона "Ново село".

© Надежда Чипева, Капитал

Су-25 в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона "Ново село".



Ремонтът на щурмовите самолети Су-25, за който Министерството на отбраната ще плати на беларуския "558 Авиационен ремонтен завод" в Барановичи поне 100 млн лв., е можел да бъде направен в България от държавния завод "Авионамс".


Според министъра на отбраната Красимир Каракачанов "Авионамс" няма лиценз за това от производителя на Су-25 и получаването му би отнело поне 2 години. Но руският монополист за износа на оръжие "Рособоронекспорт", който държи лицензите за Су-25, е планирал да участва в процедурата заедно с "Авионамс" и поради това на българското дружество не му е необходим такъв.


Това се разбира от части от кореспондеция на българското дружество с руската държавна корпорация АО "Рособоронекспорт", производителя на самолетите ООО "Щурмовики Сухого" и АО "121 "Авиационный ремонтный завод". Потвърждение за това се съдържа и в писма за водените през 2018 г. преговори с руските структури, държащи правата за Су-25, до министъра на икономиката Емил Караниколов, на отбраната Красимир Каракачанов и вицепремиера Томислав Дончев. Кореспонденцията беше предоставена на "Дневник" от заместник-председателя на комисията по отбрана в парламента Николай Цонков (БСП).


Процедурата




В края на миналия месец правителството реши да отпусне "до 99 млн. лв. с ДДС" за ремонта на самолетите Су-25 в Беларус. Това е максималната сума, която може да бъде дадена от правителството преди да се наложи специално решение на парламента. В последния доклад на комисията в министерството на отбраната, водела преговорите, пише за крайната оферта на беларуската фирма: "Цената за изпълнение на всички възможни дейности по предмета на поръчката (при възникнала нужда от това) за 14 бр. самолети Су-25 е в размер на 73 665 500 евро без ДДС." Това означава, че военното министерство ще може да направи пълен възстановителен ремонт максимум на 8 "щурмовака" Су-25. Ремонтът трябва да се направи за 4 години, като предвиденият процент на оскъпяване е 6% годишно.


Процедурата по избор на изпълнител на ремонта на Су-25 официално започна на 17 август 2018 г., когато министерството на отбраната публикува покана до "558 Авиационен ремонтен завод" в Барановичи за участие и договаряне. Същата покана е отправена и към руската "Объединённая авиастрои́тельная корпорация" в която са обединени всички руски производители на самолети.


Обяснението на МО тогава бе, че само тези компании могат да ремонтират българските Су, а изводът е резултат на проучване. В крайна сметка до участие е допуснат само беларуският завод и на 23 октомври е избран за изпълнител. След допълнителни преговори окончателното решение за избор на изпълнител, подписано от министър Красимир Каракачанов, е взето на 16 ноември. Самото рамково споразумение е подписано на 30 ноември. На същата дата е подписано и допълнително споразумение, според което общата стойност на всички договори по споразумението не може да е по-голяма от 42 186 693.11 евро (бел.ред - с въпросните милиони евро и 11 евроцента сумата достига точно 99 млн. лв).


Какво казва кореспонденцията


Още преди да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител от "Авионамс" провеждат преговори с АО "Рособоронекспорт", с производителя на самолетите ООО "Щурмовики Сухого" и с АО "121 "Авиационный ремонтный завод". С тези преговори е запознато и правителството.


На 19 септември с писмо от "Рособоронэкспорт" потвърждават намерението си да участват съвместно с "Авионамс" в проект за извършване на капитално-възстановителен ремонт на български Су-25, ако такова решение бъде прието от ръководството на България. От "Рособоронекспорт" напомнят в това писмо, че всички лицензи са изключително притежание на "Компания Сухой" в качеството му на предприятие, разработчик на самолетите.


В писмото се споменава и че е била подготвена разделителна ведомост. Това е списък с дейностите, които ще бъдат извършени в България и тези, които ще бъдат извършени в Русия, както и цените за всяка от тях. За да се стигне до това писмо, българският държавен завод е проучван от "Рособоронэкспорт" - включително на място в Пловдив - както и от представители на производителя на Су.


Част от писмо, подписано от Владимир Гончаров, зам.-ръководител на маркетинга на "Рособорнэкспорт".

Част от писмо, подписано от Владимир Гончаров, зам.-ръководител на маркетинга на "Рособорнэкспорт".


Според Каракачанов "Авионамс" няма лиценз и няма да има скоро


"Те нямат лиценз в момента. Защо нямат лиценз? Защото преди предприятието в Пловдив е било в системата на "Терем" към военното министерство. Когато предприятието става частно, лицензът, който те са имали е бил към "Терем"", коментира пред "Дневник" министърът на отбраната Красимир Каракачанов.


През лятото на 2016 г. "Авионамс" беше продаден на държавата от синдиците на фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ). До сделката се стигна, след като за продажба бяха предложени 2 090 729 акции, собственост на "Хедж инвестмънт България" АД. В законовия срок след обявената процедура Държавната консолидационна компания (ДКК) заплати близо 29 млн. лв., за да придобие дружеството. ДКК е към министерството на икономиката.


Според Каракачанов "Авионамс" са в положение да започват отначало процедурата по лицензиране. "Ако възстановят възможностите си за ремонт на Су-25 и МиГ -29, това би дало възможност в бъдеще тези летателни средства да бъдат поддържани тук", заяви Каракачанов. Според него "това ще отнеме година-две, минимум, след което ще трябва да се направят определени инвестиции в предприятието. "Ние сме им предложили 10 двигателя за Су-25 да ги ремонтират. Когато покажат, че могат да го правят, имаме какво да им дадем да вършат. По този начин по-бързо ще се извършат ремонтните работи за нашите самолети, хем и българско предприятие ще участва, което е хубаво", добави Каракачанов.


Процедурата за ремонт на Су-25 предвижда да се удължи експлоатационният им живот с 10 години. От думите на министъра излиза, че "Авионамс" би отговорило на изискванията му в средата на този срок. Източници на "Дневник" от МО казват, че технологичният им живот би могъл да се удължи след това с още 10 години.


Според Каракачанов водените разговори с " Рособоронекспорт" не значели, че "Авионамс" са получили лиценза. "В началото на септември аз им казах – представете ми документи, че вие можете да извършвате тази работа. Иначе няма кой да поеме гаранция", обясни Каракачанов. Според него, ако "Авионамс" успеят да вземат лиценз, ще получат поръчки от държавата, тъй като е планирано ремонтите на руски военни самолети да продължат.


Николай Цонков (в ляво)

© Юлия Лазарова

Николай Цонков (в ляво)


Депутатът Николай Цонков смята, че сделката е направена под формата на рамков договор на стойност 99 млн., за да може министерството и правителството да заобиколят Народното събрание. Той подозира, че това няма да е окончателната цена. "Сигурен съм, че следващата година ще се отпуснат допълнителни средства и ще набъбнат до 160-180 млн. лв.", каза той пред "Дневник".


"Буди съмнение и заложената клауза за фирма посредник. За какво е фирмата посредник? Обикновено имаме посредник, когато трябва да се отклонят някакви средства", добави Цонков.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2942 Весело

    Другарят Лукашенко казал , че в Тракторният им завод ще ги пригодят и за селскостопанска дейност ...

  2. 2 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 334 Весело

    След като, според Дневник, ще се купуват най-вероятно F16, то крайно време е да се продадат тия трошки на някои африкански и азиатски приятели, евентуално за резервни части. Няколко бройки и за по-богати музеи на авиацията.

  3. 3 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Не е ли време да влезнат и в МО, както в агенцията? Тези "патриоти" продават паспорти, гражданство,..., но пипнат ли националната сигурност, трябва да ги разпердушинят, както в онази агенцийка.

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1181 Весело

    След като, според Дневник, ще се купуват най-вероятно F16, то крайно време е да се продадат тия трошки на някои африкански и азиатски приятели, евентуално за резервни части. Няколко бройки и за по-богати музеи на авиацията.
    —цитат от коментар 2 на balgariez


    Какво лошо са ни направили африканци,че искаш да им продаваме безаналогова савецка техника?

  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 925 Любопитно

    "предвиденият процент на оскъпяване е 6% годишно"

    И кое оправдава подобно оскъпяване на стойността на работата? Плаща се в евро, а не в беларуски рубли! Колко е висока инфлацията в еврозоната?

  6. 6 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Ще подаде ли оставка Каракачанов?

  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Прав е за лиценза. След закупуването му, от КТБ е трябвало да оформят документите и лиценза да остане към завода. Да, ама не! Като повечето придобивки, изцеждането е пълно, а поддръжката - минимална. Цел - максимална печалба, без оглед на последствията. Разграбването е било планирано и приведено в действие.

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    разбира се, че трябва в Беларус , стига с тая зависимост и данък Русия. Лукашенко е от добрите вече

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    Парите не миришат, а рублите, все пак, са пари!
    "Войводата" осигури коледни бонуси за четата!

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2934 Весело

    До коментар [#9] от "batzdravo":

    бегъл преглед на статията показва, че рублите вървели през Авионамс

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    Сега последно - според форумните пишман-русофоби е по-добре ремонта да стане в "Авионамс" ама с "участието" (чети "направо от") "Рособоронекспорт" вместо в Беларус?
    Защото по този начин парите някак си нямало да отидат в Русия? Ти да видиш........
    То е ясно, че целта на занятието е Каракачанов, ама много плоско го давате бе, другари..............

    Знанието е сила, информацията - власт
  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Те и Беларус се събудиха от съня си и разбраха за какво става въпрос през подобни "поръчки"!
    Лукашенко се сети, че става въпрос за анексия, но е късно-скоро ще му съобщят, че не е президент и е пенсионер!!!!

  14. 14 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Ще подаде ли оставка Каракачанов?
    —цитат от коментар 6 на v.surovina



    Не, защото това ще разклати стабилността, или направо ще строши конструкцията .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2934 Весело

    До коментар [#12] от "pag":

    уникално нали

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5636 Любопитно

    Не разбрах, от Позитано 20 имат ли нещо против, или са ок с такава схема? За мен, те са индикаторът за това, настъпен ли е руски мазол, или е мазнат с мехлемче.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Колко му е да ударят една шкурка в гаража тук и са като нови,

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Е нали трябва да платим данък русия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Заглавието е много тежко подвеждащо и не прави чест на автора, нито на Дневник.
    Това, че можело да се "работи с" завода в Пловдив, абсолютно нищо не значи. Авионамс няма лиценз за ремонт на тези самолети и ако изобщо бъде използван в някаква ремонтна дейност, това е само на изключително ниско ниво и за отбиване на номера.
    Каракачанов не ми е в никакъв случай симпатичен, но статията е изсмукана от пръстите.

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Всички тия казуси с лицензи за ремонт и производство на съветска техника са решени в Полша много ефективно - на базата на собствения си потенциал те издават на военните си заводи национален лиценз и така не ги изнудват никакви рашки.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  21. 21 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Докога бе, ДОКОГА ще се занимаваме с "Рособоронекспорт", "Щурмовики Сухого" и АО "121 "Авиационный ремонтный завод" и прочие степно-азиатски манифактури от миналия век?

  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Всъщност това заглавие мога да го сравня например със заглавието "Радан Кънев е адвокат на Баневи".
    Прочиташ заглавието, а статията ако искаш я четеш.
    Е, в нея може да пише, че става дума за децата на Банев от първия брак, които съдят самия Банев за наследството си и т.н., но какво значение има.
    В кръчмата можеш да обсъждаш как Кънев е адвокат на "тия Баневите", понеже си си го прочел в заглавие.
    Ей на това му казват "фалшиви новини", и то по най-гадния начин.
    Срам...

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Блиц като праскат такива заглавия поне слагат въпросителна отзад

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  24. 24 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    "Ние сме им предложили 10 двигателя за Су-25 да ги ремонтират." - Едно добро начало, ако Авионамс имат намерение да са квалифицирани и доказани, но ако искат да са само посредници това ще ги дезавоалира.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  25. 25 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    Бе какви ремонти...направо ги режете на скрап тия руски таралясници...

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5467 Неутрално

    Грешни пари предназначени за кражба в поставена схема. Един стопанин:
    1 няма да харчи пари за нещо, което не може да работи в интегрирана защита
    2 ако толкова много иска, ще го направи в свой завод
    3 преди поръчката ще осигури условията в своя завод
    Кое от тези неща направи "стопанинът" България?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец
    Рейтинг: 1066 Весело

    До коментар [#10] от "дерибеев":

    Няма значка откъде ще минат рублите за магучая дали през авионамс или Беларус. Трябва да ходи на скрап тази скръб.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Правилният въпрос е трябват ли ни изобщо. Самолети които без надеждно прикритие от изтребители са просто гробове. Годни за бомбардиране на мигранти, опс терористи.
    И за чий хвърляме 100 млн. за ненужна техника.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Отделно аман от празни приказки за лицензи. Иран и досега има щатски самолети. Да не би да има лиценз за поддръжка?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  30. 30 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    абсолютно харчене на пари за пълнене на джобове на изток....никаква способност няма да придобие армията ни с похарчените 100млн...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  31. 31 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#29] от "Цецо":

    е нали сещаш че нарочно се дрънка така за да оправдаят харченето на кинтите...просто друг не може да го направи и така...ми продайте ги тия дърти кошници....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  32. 32 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Хора, не разбрахте ли, че независимо дали в тракторен завод в Беларус, или в Авионамс....парите отиват в Масква!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    ...според форумните русофоби ....... го давате бе, другари..............
    —цитат от коментар 12 на pag


    Хем русофоби, хем другари...!?
    Избери си едно от двете бре Тъpag...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  34. 34 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1715 Весело

    До коментар [#29] от "Цецо":

    Явно Украйна праща изтребителите си на ремонт в Русия или Беларус......
    И ако украинските СУ-25 са ремонтирани в Украйна, не могат да минат технически преглед и руския КАТ ги спира от движение, като им прибира големия и малкия талон..

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  35. 35 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    Докога бе, ДОКОГА ще се занимаваме с "Рособоронекспорт", "Щурмовики Сухого" и АО "121 "Авиационный ремонтный завод" и прочие степно-азиатски манифактури от миналия век?
    —цитат от коментар 21 на rsw37525595


    Питайте върхушката на герб! Тази въхушка управлява страната! Тя назначи комунистически ДС агент за министър на отбраната!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  36. 36 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Куче влачи диря няма. Всичко е заплетено като свински черва.

  37. 37 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    Талонът на Су-25 го взеха Стингерите преди повече от 30 години. Сега се използва за бомбардиране на африкански племена, при това на бедни. Щото богатите вождове си купуват преносими ракети и ги свалят като зрели круши.

  38. 38 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 489 Весело

    "Ремонтът на Су-25 за 100 млн. лв."

    100 млн.лв. за самолети, чието място е в музеите по селските мегдани.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  39. 39 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#12] от "pag":

    естествено че е по-добре, така част от парите ще останат в България.
    боже какава русофилия, какво чудо

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  40. 40 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    най-добре е разбира се да ги ремотират колкото могат без 100 млн :) и да ги бракуват
    няма как да ги продадат на някоя съветска колония, защото това ще е в ущърб на матушаката

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  41. 41 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 606 Неутрално

    100 млн. за този металлолом? Абе, вие луди ли сте??? Другарят Лукашенко е останал доволен.

    If you are going through hell... Keep going!
  42. 42 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":Талонът на Су-25 го взеха Стингерите преди повече от 30 години.
    —цитат от коментар 37 на gianni

    Не само СУ-25, всички щурмовики са уязвими, но са необходими. Иначе по тази логика трябва да се откажем от танкове и бронирани машини, защото са уязвими.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  43. 43 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Всички знаем, че Каракачанов е руска подлога.А е назначен за министър от по-голямата такава - Борисов.ГЕРБ отдава вече не се крие, че е комунистическа партия!!Съвсем явно и нагло, ГЕРБ даде и продължава да го прави, милиарди наши пари на Русия.То не бяха реактори, ремонти, за газ и подобни далавери, а се задава и най-голямата - Белене!!!Не БСП, а ГЕРБ са баш комундетата!!!

  44. 44 Профил на pandy
    pandy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сега разбрахте ли как ни манипулират всички "родни" правителства. Всички са безмозъчни лилипути родоотстъпници, жалки нищожества , които предават род и родина, заслепени от комисионната , която задължително се дава при такива сделки.

  45. 45 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Самият Каракачанов е абсолютно некомпетентен, за сметка на това обича далаверите - дали ще в една агенция или в министерство, няма значение. Според мен си е престъпление да сложиш начело на военното министерство човек който хабер си няма, за сметка на това е готов да ни продаде на руските си приятели, само и само да си вземе комисионната.
    И на тоя човек се възлага да избере как да похарчи няколко милиарда за самолети, кораби и други военни съоръжения.

  46. 46 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Шкембьо е леко зашеметен от ядене и крадене.
    Сега се е замислил как да прибере някой лев от ремонта на самолетите и от храната на аскера.

  47. 47 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Заглавието е много тежко подвеждащо и не прави чест на автора, нито на Дневник.Това, че можело да се "работи с" завода в Пловдив, абсолютно нищо не значи. Авионамс няма лиценз за ремонт на тези самолети и ако изобщо бъде използван в някаква ремонтна дейност, това е само на изключително ниско ниво и за отбиване на номера.Каракачанов не ми е в никакъв случай симпатичен, но статията е изсмукана от пръстите.
    —цитат от коментар 19 на АзКлавдия


    Другарке, я ми припомни какви ги редеше баце ти Боко, когато купи Авионамс от КТБ. Сега, казваше твоето божество, ще си ремонтираме самолетите сами и няма да плащаме на руснаците. Всъщност сега се оказва, че той е купил заводчето за да даде едни допълнителни парици на ктб синдиците да си джиткат с шиши там.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1824 Весело

    До коментар [#9] от "batzdravo":бегъл преглед на статията показва, че рублите вървели през Авионамс
    —цитат от коментар 10 на дерибеев


    Ми нали и язе за туй натвърдвам. ;)

  50. 50 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Не само СУ-25, всички щурмовики са уязвими, но са необходими. Иначе по тази логика трябва да се откажем от танкове и бронирани машини, защото са уязвими
    —цитат от коментар 42 на korc


    Не, те са по зле от всякакъв танк, защото за разлика от него, те не могат да стрелят или да бомбардират извън предела на пряката видимост. Танкът ще се прикрие и ще стреля, а СУ-25 не може. То няма електронни средства, няма радар, носи боен товар доста по-малко дори от един изтребител като Ф-16.

  51. 51 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Ремонт в България = Кражби и усвояване на пари от наши хора. Особено ако е намесен Каракачанов

  52. 52 Профил на sstefanov74
    sstefanov74
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "balgariez":
    До коментар [#4] от "4ort":

    Вие първо се образовайте каква е разликата между изтребител и щурмовик и кой за какво се използва, пък тогава давайте мнение по такива теми...

    Това се отнася и за всички останали тролове тук, де.

  53. 53 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#19] от "АзКлавдия":

    Заглавието е много тежко подвеждащо и не прави чест на автора, нито на Дневник. Това, че можело да се "работи с" завода в Пловдив, абсолютно нищо не значи. Авионамс няма лиценз за ремонт на тези самолети ......
    —цитат от коментар 19 на АзКлавдия


    Извинете - една и съща статия ли четем?

    "...В писмото се споменава и че е била подготвена разделителна ведомост. Това е списък с дейностите, които ще бъдат извършени в България и тези, които ще бъдат извършени в Русия, както и цените за всяка от тях...."

    Какво значение има дали "Авионамс" има или няма лиценз след като руснаците са готови да му предоставят част от дейностите? И съответно да има работа за работниците в "Авионамс" и част от парите да останат в България?

    Наистина сигурно ли е, че си говорим за една и съща статия и че някой не я е чел по диагонал?

    "Те нямат лиценз в момента. Защо нямат лиценз? Защото преди предприятието в Пловдив е било в системата на "Терем" към военното министерство. Когато предприятието става частно, лицензът, който те са имали е бил към "Терем"", коментира пред "Дневник" министърът на отбраната Красимир Каракачанов.

    Е? Какъв точно е проблемът с лиценза след като "Авионамс" са имали лиценз като държавно предприятие и сега отново са държавно предприятие?

    И един последен въпрос - Вие навярно разбирате, че "Авионамс" като българско държавно предприятие няма как да изплаща комисионни на български държавни служители, но белоруската фирма, дори и ако е държавна не само може, но най-вероятно и ще го направи. Нали се досещате защо е предвидена фирма посредник и 6-процентна годишна стъпка за преразглеждане на цената?

  54. 54 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#13] от "selqnin":

    И тебе те гони анексията!:)
    Карай! Пропагандата да върви! Дори да е малоумна!:)

    pastor
  55. 55 Профил на hkk06592402
    hkk06592402
    Рейтинг: 8 Неутрално

    То и Дневник можеше да продължи да излиза на хартиен носител ама на не излиза. Със сигурност за това не е причина липсата на интерес на читателите, а някаква огромна завера на някой лоши хора.

  56. 56 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    "Авионамс" в случая искат да са един посредник и нищо повече. В търга просто е трябвало да пишат че искат фирма с доказан опит и лиценз. Лиценза в цял свят се дава от производителя, а за опит да не говорим. Беларуският завод има тия ремонти за основна дейност, занимава се с това поне 15 години като постоянно има поръчки и работа. Освен това е инвестирал в машини и специализирани стендове за диагностика и изпитания, подържа много сериозно научно звено което работи и за качеството на ремонта, и за модернизация. Персонала е опитен , абе какво да сравняваме, едно е да дадеш колата си на някой къде никога не е правил коли, ма щял да си извади лиценз, друго е на специализиран сервиз, а трето, самолета като се развали пада а не спира , пътна помощ няма...

  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    Ще подаде ли оставка Каракачанов?
    —цитат от коментар 6 на v.surovina


    Трябва да му се помага!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    Бе докарайте ги в моята работилница. Имам чук, отверка, бичкия, пила и...., какво още ще ми трябва?

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    До коментар [#12] от "pag":естествено че е по-добре, така част от парите ще останат в България.боже какава русофилия, какво чудо
    —цитат от коментар 39 на chkn41566335


    Аха, и каква част? 5%? 0.5%?

    Русофилията те гони тебе, щом настояваш да се плаща направо на руснаците.
    А Беларус, колкото и да ви е чудно на някои, е друга държава......

    Знанието е сила, информацията - власт
  61. 61 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1375 Любопитно

    [quote#50:"gianni"][/quote]

    "Танкът ще се прикрие и ще стреля", при това "извън пряката видимост"?
    Т.е. танковото оръдие става на гаубица, стига да си го пожелае силно някой умнокрасивец?
    Боже, слез и си прибери вересиите........

    Знанието е сила, информацията - власт
  62. 62 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Другарят Лукашенко казал , че в Тракторният им завод ще ги пригодят и за селскостопанска дейност ...
    —цитат от коментар 1 на SS


    [/quote]

    Фирумът на Дневник се превръща в уникално 24/7 състезание за най-тъпи коментари!


    [quote#4:"4ort"]
    —цитат от коментар 4 на 4ort


    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  63. 63 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3403 Гневно

    [quote#33:"Rim"]
    —цитат от коментар 59 на pag
    Я, помиярът с фуражка пак се мъчи да остроумничи.Джаф-джаф-джаф.......Лилявите болшевики сте си "другари" от всякъде, нищо че се правите на русофоби.Или, смяташ, ако дадем парите на "Рособоронекспорт" не директно, а през "Авионамс", това много ще огорчи Путин, м?[/quote]

    Цената на ремонта в "Авионамс" сигурно щеше да е по-малка.
    Решението ремонтите непременно да станат в Белорусия е неопровержимо доказателство за предателската същност на македонеца от Русе Каракачанов.
    До кога ще търпим тази руска подлога на място, от което зависи защитата на отечеството!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  64. 64 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Разкарайте щурмоваците!Те не са ни нужни. И няма да имате подобни проблеми.
    И купете изтребителите най-после!

  65. 65 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#58] от "Judjuk":

    Конструкцията на тялото му е полумонокок, а на крилото е кесон! Тъй че, със чук, отверка и т. нат. няма да стане! Много й е ниско нивото на работилницата ти.

  66. 66 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#42:"korc"][/quote]
    Су-25 са най-некапризното и лесно за подръжка хвърчило, каца,зарежда се и пак лети. Така че може да направи десетина полета докато се обслужи друг тип самолети. При положение че ползва и български боеприпаси или други евтини има смисъл да ги държим, по-добри са от разни хеликоптери.

  67. 67 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Всички знаем ... Не БСП, а ГЕРБ са баш комундетата!!!
    —цитат от коментар 43 на Капабланка


    Ама сикаджията радва дясната агитка като бие 12 пъти комунистите.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  68. 68 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#48] от "Трансмач":

    със сигурност това не е Каракачанов

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  69. 69 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    След като, според Дневник, ще се купуват най-вероятно F16, то крайно време е да се продадат тия трошки на някои африкански и азиатски приятели, евентуално за резервни части. Няколко бройки и за по-богати музеи на авиацията.
    —цитат от коментар 2 на balgariez


    Няма "излишна" военна техника.
    Нека си имаме и Ф16 , нека си имаме и СУ!

    Веднъж вече, от турското посолство подлъгахте идиотите да режем въоръжение .. няма да ви минат, лакърдиите и сега!
    Вие защо се добъоръжавате?

    Имате ТАКТИЧЕСКИ РАКЕТИ а ние нашите ги нарязахме:

    "Това са 72 американски ATACMS (Бел.ред. Оперативно-тактически ракетен комплекс с балистична ракета, производство на Lockheed Martin), както и не по-малко от 100 бр. J-600T собствено производство, копие на китайските В-611."..

    Имате самолети , и то доста по-стари от нашите:

    "Военновъздушните сили на Турция имат четири командвания. Всички бойни самолети влизат в състава на две тактически авиационни командвания, транспортните самолети са към Командването на щаба на ВВС, учебните самолети са на подчинение на Учебното авиационно командване.

    Основата на бойната мощ на ВВС съставят 239 бр. американски изтребителя F-16 (Модификации: 180 бр. C, 59 бр. учебно-бойни D) голяма част, от които са произведени по лиценз в Турция.
    Все още във въоръжените им сили остават следните остарели американски изтребители – 48 бр. F-4E (от 10 до 80 бр. са законсервирани), 23 бр. F-5 (Модификации: 15 бр. NF-5A, 8 бр. NF-5B), също така имат 18 бр. разузнавателни самолети RF-4E. Освен всички гореизброени модели самолети на съхранение се намират от 15 до 164 бр. крайно остарели американски F-104 и до 29 бр. учебно-бойни TF-104.

    Към военновъздушните сили на Турция се числят 2 самолета Боинг-737 за далечно радиолокационно откриване (ще бъдат доставени още два броя), 7 бр. самолети за зареждане с гориво KC-135R, 95 бр. транспортни самолети, 186 бр. учебни самолети, 42 бр. хеликоптера."..

    Що ВАШЕТО по-старо оръжие не го нарежете или дадете някому?

  70. 70 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#66] от ".":

    Русия основно със Су-24 и Су-25, все стари и уж допотопни самолети, съсипа брадатите чалми в Сирия. А те авиация нямаха, но ПЗРК имаха и не свалиха много бройки. Старите Су-шки изсипваха бомбени килими над терористите и всички военни експерти по света се учудиха как с толкова малко самолети Русия успява да нанася десетки, че и стотици удари на ден, и да бъде толкова ефективна във въздушната си поддръжка на армията на Асад.

  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7750 Неутрално

    Щом се намеси Русия, дали ще стигнат сто милиона или това е само началото.

  72. 72 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1715 Любопитно

    До коментар [#66] от ".":

    Не е точно така.
    1. СУ-25 е със стар тип двигатели с междуремонтен пробег 250 часа.
    2. При СУ-25 обслужването е по време, а не по състояние. И частите са руски - зависими сме от производителя.
    3. Скоростта му е ниска и не става за еър полисинг.
    4.Авиониката му е допотопна.

    Ако толкова няма изтребители, по-добре да се вземат от чешките L-139 . Цената им е по 9,5 милиона долара нови, освен това тук има от предната модификация L-39 и ремонтът им е усвоен. Пък и частите са чешки.


    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  73. 73 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Щом се намеси Русия, дали ще стигнат сто милиона или това е само началото.
    —цитат от коментар 71 на Роси


    Бело-Русия е отделна държава от Русия.

    Самата Русия не се е намесвала, но то все тая .. и Белорусия и Русия не са наши, евроатлантични държави, а са отделно..
    За това ние, не бива да имаме ош беш с тях!

  74. 74 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#68] от "chkn41566335":

    Знам, знам петльо! Със сигурност това е Росен Плевнелиев.

  75. 75 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    По-точно казано.......техническите възможности на България са на ниво 70-те......на миналия век !!! Да модернизираш или ремонтираш самолети не като да правиш ''Калашников'' !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  76. 76 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6907 Неутрално

    Едни наши пари ще отидат в Кремъл, това да срежат на скрап и да купят нови и да мирясат най сетне.

  77. 77 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#76] от "Peni Nikol":

    А като купиш US каруци къде ще отидат твоите пари???

  78. 78 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 269 Весело

    данък рассия трябва да бъде плащан от населението на територията

    ха-ха-ха

  79. 79 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Весело

    Ако беха избрали Авионамс съвместно с Рособоронекспорт щехте да пищите защо се ремонтира от руска фирма, сега като избраха беларуската пищите защо не се ремонтира от руска фирма. Нема угодия за грантаджиите.

  80. 80 Профил на nxy49591978
    nxy49591978
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#78] от "carlosestrada":

    Данък Беларус по-скоро. Данък Русия щеше да се плаща ако беха избрали Рособоронекспорт. Абе четете ги тия статии бе тролчета ...

  81. 81 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    От нащенския държавен заводи няма как да се поиска рушвет.

  82. 82 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    данък рассия трябва да бъде плащан от населението на териториятаха-ха-ха
    —цитат от коментар 78 на carlosestrada


    Русия (Рассия е дублетна форма в езика ни) и Белорус са ДВЕ РАЗЛИЧНИ държави.

  83. 83 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Другарят Лукашенко казал , че в Тракторният им завод ще ги пригодят и за селскостопанска дейност ...
    —цитат от коментар 1 на SS


    Другарят Лукашенко си прави крилати ракети , а заедно с Китй и Пакистан , разработва и тактически системи..

    «Ракета — это сегодня главная система для обороноспособности», — заявил 12 апреля президент Белоруссии Александр Лукашенко в ходе посещения Наземного комплекса управления Национальной системы спутниковой связи и вещания.

    «Это то оружие, которое заставляет противника думать, стоит ли сюда совать нос, — приводит слова Лукашенко БелТА. — В этом плане нам есть что сказать, и мы будем этому уделять серьезное внимание, создавая нужные для нас и востребованные на рынке системы вооружения. . У нас достаточно специалистов, которые могут создавать системы, способные проивостоять любому противнику. Свой кусок земли мы всегда защитим. Мы ничего своего не отдадим, но и чужого нам не надо».

    По словам белорусского лидера, ракетные технологии военного назначения Белоруссии помог разработать Китай..."
    -------------------------------
    .."В 2017 году Минск экспортировал продукцию военного назначения более чем на $1 млрд, заявил председатель Государственного военно-промышленного комитета Белоруссии Олег Двигалёв. Таким образом страна закрепилась в двадцатке крупнейших мировых производителей и экспортёров оружия и высокотехнологичной армейской техники."
    ---------------------------------
    В белорусской оборонной промышленности дела обстоят достаточно хорошо благодаря развитию сотрудничества с самыми разными странами. Так, Минск в плане двустороннего сотрудничества с Исламабадом в последние годы делает упор именно на взаимодействие в области ВПК. Эти вопросы обсуждал 22 января Александр Лукашенко, принимая посла Пакистана Масуда Хана Раджу.

    По словам главы Белоруссии, в 2015—2016 годах Минск и Исламабад демонстрировали позитивную динамику взаимодействия в области ВПК. Были достигнуты договорённости о поставке в Пакистан белорусских прицелов для стрелкового оружия, а также о сотрудничестве в сфере радиоэлектронной борьбы.

    Одновременно Минск налаживает поставки военной техники главному противнику Пакистана — Индии. Военный рынок этой страны считается одним из самых ёмких в мире. В числе белорусских предприятий, активно работающих с Индией, — компания «Белтехэкспорт», которая специализируется на поставках оборонного назначения.

    Активное сотрудничество ведётся с Китаем. 1 августа 2017 года Александр Лукашенко заявил, что на территории китайско-белорусского индустриального парка «Великий камень» под Минском могут быть размещены предприятия ВПК.
    ---------------------------------

    Та има си, Белорус военни заводи, споко ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK