
© Надежда Чипева, Капитал
Су-25 в акция на учението Saber Guardian 17 на полигона "Ново село".
Ремонтът на щурмовите самолети Су-25, за който Министерството на отбраната ще плати на беларуския "558 Авиационен ремонтен завод" в Барановичи поне 100 млн лв., е можел да бъде направен в България от държавния завод "Авионамс".
Според министъра на отбраната Красимир Каракачанов "Авионамс" няма лиценз за това от производителя на Су-25 и получаването му би отнело поне 2 години. Но руският монополист за износа на оръжие "Рособоронекспорт", който държи лицензите за Су-25, е планирал да участва в процедурата заедно с "Авионамс" и поради това на българското дружество не му е необходим такъв.
Това се разбира от части от кореспондеция на българското дружество с руската държавна корпорация АО "Рособоронекспорт", производителя на самолетите ООО "Щурмовики Сухого" и АО "121 "Авиационный ремонтный завод". Потвърждение за това се съдържа и в писма за водените през 2018 г. преговори с руските структури, държащи правата за Су-25, до министъра на икономиката Емил Караниколов, на отбраната Красимир Каракачанов и вицепремиера Томислав Дончев. Кореспонденцията беше предоставена на "Дневник" от заместник-председателя на комисията по отбрана в парламента Николай Цонков (БСП).
Процедурата
В края на миналия месец правителството реши да отпусне "до 99 млн. лв. с ДДС" за ремонта на самолетите Су-25 в Беларус. Това е максималната сума, която може да бъде дадена от правителството преди да се наложи специално решение на парламента. В последния доклад на комисията в министерството на отбраната, водела преговорите, пише за крайната оферта на беларуската фирма: "Цената за изпълнение на всички възможни дейности по предмета на поръчката (при възникнала нужда от това) за 14 бр. самолети Су-25 е в размер на 73 665 500 евро без ДДС." Това означава, че военното министерство ще може да направи пълен възстановителен ремонт максимум на 8 "щурмовака" Су-25. Ремонтът трябва да се направи за 4 години, като предвиденият процент на оскъпяване е 6% годишно.
Процедурата по избор на изпълнител на ремонта на Су-25 официално започна на 17 август 2018 г., когато министерството на отбраната публикува покана до "558 Авиационен ремонтен завод" в Барановичи за участие и договаряне. Същата покана е отправена и към руската "Объединённая авиастрои́тельная корпорация" в която са обединени всички руски производители на самолети.
Обяснението на МО тогава бе, че само тези компании могат да ремонтират българските Су, а изводът е резултат на проучване. В крайна сметка до участие е допуснат само беларуският завод и на 23 октомври е избран за изпълнител. След допълнителни преговори окончателното решение за избор на изпълнител, подписано от министър Красимир Каракачанов, е взето на 16 ноември. Самото рамково споразумение е подписано на 30 ноември. На същата дата е подписано и допълнително споразумение, според което общата стойност на всички договори по споразумението не може да е по-голяма от 42 186 693.11 евро (бел.ред - с въпросните милиони евро и 11 евроцента сумата достига точно 99 млн. лв).
Какво казва кореспонденцията
Още преди да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител от "Авионамс" провеждат преговори с АО "Рособоронекспорт", с производителя на самолетите ООО "Щурмовики Сухого" и с АО "121 "Авиационный ремонтный завод". С тези преговори е запознато и правителството.
На 19 септември с писмо от "Рособоронэкспорт" потвърждават намерението си да участват съвместно с "Авионамс" в проект за извършване на капитално-възстановителен ремонт на български Су-25, ако такова решение бъде прието от ръководството на България. От "Рособоронекспорт" напомнят в това писмо, че всички лицензи са изключително притежание на "Компания Сухой" в качеството му на предприятие, разработчик на самолетите.
В писмото се споменава и че е била подготвена разделителна ведомост. Това е списък с дейностите, които ще бъдат извършени в България и тези, които ще бъдат извършени в Русия, както и цените за всяка от тях. За да се стигне до това писмо, българският държавен завод е проучван от "Рособоронэкспорт" - включително на място в Пловдив - както и от представители на производителя на Су.

Част от писмо, подписано от Владимир Гончаров, зам.-ръководител на маркетинга на "Рособорнэкспорт".
Според Каракачанов "Авионамс" няма лиценз и няма да има скоро
"Те нямат лиценз в момента. Защо нямат лиценз? Защото преди предприятието в Пловдив е било в системата на "Терем" към военното министерство. Когато предприятието става частно, лицензът, който те са имали е бил към "Терем"", коментира пред "Дневник" министърът на отбраната Красимир Каракачанов.
През лятото на 2016 г. "Авионамс" беше продаден на държавата от синдиците на фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ). До сделката се стигна, след като за продажба бяха предложени 2 090 729 акции, собственост на "Хедж инвестмънт България" АД. В законовия срок след обявената процедура Държавната консолидационна компания (ДКК) заплати близо 29 млн. лв., за да придобие дружеството. ДКК е към министерството на икономиката.
Според Каракачанов "Авионамс" са в положение да започват отначало процедурата по лицензиране. "Ако възстановят възможностите си за ремонт на Су-25 и МиГ -29, това би дало възможност в бъдеще тези летателни средства да бъдат поддържани тук", заяви Каракачанов. Според него "това ще отнеме година-две, минимум, след което ще трябва да се направят определени инвестиции в предприятието. "Ние сме им предложили 10 двигателя за Су-25 да ги ремонтират. Когато покажат, че могат да го правят, имаме какво да им дадем да вършат. По този начин по-бързо ще се извършат ремонтните работи за нашите самолети, хем и българско предприятие ще участва, което е хубаво", добави Каракачанов.
Процедурата за ремонт на Су-25 предвижда да се удължи експлоатационният им живот с 10 години. От думите на министъра излиза, че "Авионамс" би отговорило на изискванията му в средата на този срок. Източници на "Дневник" от МО казват, че технологичният им живот би могъл да се удължи след това с още 10 години.
Според Каракачанов водените разговори с " Рособоронекспорт" не значели, че "Авионамс" са получили лиценза. "В началото на септември аз им казах – представете ми документи, че вие можете да извършвате тази работа. Иначе няма кой да поеме гаранция", обясни Каракачанов. Според него, ако "Авионамс" успеят да вземат лиценз, ще получат поръчки от държавата, тъй като е планирано ремонтите на руски военни самолети да продължат.
© Юлия Лазарова Николай Цонков (в ляво)
Депутатът Николай Цонков смята, че сделката е направена под формата на рамков договор на стойност 99 млн., за да може министерството и правителството да заобиколят Народното събрание. Той подозира, че това няма да е окончателната цена. "Сигурен съм, че следващата година ще се отпуснат допълнителни средства и ще набъбнат до 160-180 млн. лв.", каза той пред "Дневник".
"Буди съмнение и заложената клауза за фирма посредник. За какво е фирмата посредник? Обикновено имаме посредник, когато трябва да се отклонят някакви средства", добави Цонков.
SS
Рейтинг: 2942 ВеселоДругарят Лукашенко казал , че в Тракторният им завод ще ги пригодят и за селскостопанска дейност ...
balgariez
Рейтинг: 334 ВеселоСлед като, според Дневник, ще се купуват най-вероятно F16, то крайно време е да се продадат тия трошки на някои африкански и азиатски приятели, евентуално за резервни части. Няколко бройки и за по-богати музеи на авиацията.
vhv
Рейтинг: 555 НеутралноНе е ли време да влезнат и в МО, както в агенцията? Тези "патриоти" продават паспорти, гражданство,..., но пипнат ли националната сигурност, трябва да ги разпердушинят, както в онази агенцийка.
4ort
Рейтинг: 1181 ВеселоКакво лошо са ни направили африканци,че искаш да им продаваме безаналогова савецка техника?
plamen_b
Рейтинг: 925 Любопитно"предвиденият процент на оскъпяване е 6% годишно"
И кое оправдава подобно оскъпяване на стойността на работата? Плаща се в евро, а не в беларуски рубли! Колко е висока инфлацията в еврозоната?
v.surovina
Рейтинг: 358 НеутралноЩе подаде ли оставка Каракачанов?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 2974 НеутралноПрав е за лиценза. След закупуването му, от КТБ е трябвало да оформят документите и лиценза да остане към завода. Да, ама не! Като повечето придобивки, изцеждането е пълно, а поддръжката - минимална. Цел - максимална печалба, без оглед на последствията. Разграбването е било планирано и приведено в действие.
дерибеев
Рейтинг: 2934 Неутралноразбира се, че трябва в Беларус , стига с тая зависимост и данък Русия. Лукашенко е от добрите вече
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васbatzdravo
Рейтинг: 1824 НеутралноПарите не миришат, а рублите, все пак, са пари!
"Войводата" осигури коледни бонуси за четата!
дерибеев
Рейтинг: 2934 ВеселоДо коментар [#9] от "batzdravo":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васбегъл преглед на статията показва, че рублите вървели през Авионамс
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
pag
Рейтинг: 1375 ЛюбопитноСега последно - според форумните пишман-русофоби е по-добре ремонта да стане в "Авионамс" ама с "участието" (чети "направо от") "Рособоронекспорт" вместо в Беларус?
Знанието е сила, информацията - властЗащото по този начин парите някак си нямало да отидат в Русия? Ти да видиш........
То е ясно, че целта на занятието е Каракачанов, ама много плоско го давате бе, другари..............
selqnin
Рейтинг: 1981 НеутралноТе и Беларус се събудиха от съня си и разбраха за какво става въпрос през подобни "поръчки"!
Лукашенко се сети, че става въпрос за анексия, но е късно-скоро ще му съобщят, че не е президент и е пенсионер!!!!
niksan1
Рейтинг: 1805 НеутралноНе, защото това ще разклати стабилността, или направо ще строши конструкцията . Без ДС - ченгета! Лустрация!
дерибеев
Рейтинг: 2934 ВеселоДо коментар [#12] от "pag":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васуникално нали
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5636 ЛюбопитноНе разбрах, от Позитано 20 имат ли нещо против, или са ок с такава схема? За мен, те са индикаторът за това, настъпен ли е руски мазол, или е мазнат с мехлемче.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевpepamug
Рейтинг: 293 НеутралноКолко му е да ударят една шкурка в гаража тук и са като нови,
EU defender
Рейтинг: 1335 НеутралноЕ нали трябва да платим данък русия.
The best way to predict the future is to invent it.АзКлавдия
Рейтинг: 897 НеутралноЗаглавието е много тежко подвеждащо и не прави чест на автора, нито на Дневник.
Доброто е заразноТова, че можело да се "работи с" завода в Пловдив, абсолютно нищо не значи. Авионамс няма лиценз за ремонт на тези самолети и ако изобщо бъде използван в някаква ремонтна дейност, това е само на изключително ниско ниво и за отбиване на номера.
Каракачанов не ми е в никакъв случай симпатичен, но статията е изсмукана от пръстите.
Пипера е много лют
Рейтинг: 1391 НеутралноВсички тия казуси с лицензи за ремонт и производство на съветска техника са решени в Полша много ефективно - на базата на собствения си потенциал те издават на военните си заводи национален лиценз и така не ги изнудват никакви рашки.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUrsw37525595
Рейтинг: 217 НеутралноДокога бе, ДОКОГА ще се занимаваме с "Рособоронекспорт", "Щурмовики Сухого" и АО "121 "Авиационный ремонтный завод" и прочие степно-азиатски манифактури от миналия век?
АзКлавдия
Рейтинг: 897 НеутралноВсъщност това заглавие мога да го сравня например със заглавието "Радан Кънев е адвокат на Баневи".
Доброто е заразноПрочиташ заглавието, а статията ако искаш я четеш.
Е, в нея може да пише, че става дума за децата на Банев от първия брак, които съдят самия Банев за наследството си и т.н., но какво значение има.
В кръчмата можеш да обсъждаш как Кънев е адвокат на "тия Баневите", понеже си си го прочел в заглавие.
Ей на това му казват "фалшиви новини", и то по най-гадния начин.
Срам...
MORTAR
Рейтинг: 219 НеутралноБлиц като праскат такива заглавия поне слагат въпросителна отзад
Свободен архитект, урбанист и еколог!Корки
Рейтинг: 2401 Неутрално"Ние сме им предложили 10 двигателя за Су-25 да ги ремонтират." - Едно добро начало, ако Авионамс имат намерение да са квалифицирани и доказани, но ако искат да са само посредници това ще ги дезавоалира.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.BiGman1
Рейтинг: 1833 НеутралноБе какви ремонти...направо ги режете на скрап тия руски таралясници...
penetrating
Рейтинг: 5467 НеутралноГрешни пари предназначени за кражба в поставена схема. Един стопанин:
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert1 няма да харчи пари за нещо, което не може да работи в интегрирана защита
2 ако толкова много иска, ще го направи в свой завод
3 преди поръчката ще осигури условията в своя завод
Кое от тези неща направи "стопанинът" България?
Мултикултиджендър-Ариец
Рейтинг: 1066 ВеселоДо коментар [#10] от "дерибеев":
In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary actНяма значка откъде ще минат рублите за магучая дали през авионамс или Беларус. Трябва да ходи на скрап тази скръб.
Цецо
Рейтинг: 1426 НеутралноПравилният въпрос е трябват ли ни изобщо. Самолети които без надеждно прикритие от изтребители са просто гробове. Годни за бомбардиране на мигранти, опс терористи.
Covid live matter. Stop the genocide.И за чий хвърляме 100 млн. за ненужна техника.
Цецо
Рейтинг: 1426 НеутралноОтделно аман от празни приказки за лицензи. Иран и досега има щатски самолети. Да не би да има лиценз за поддръжка?
Covid live matter. Stop the genocide.не на безразличието
Рейтинг: 1236 Неутралноабсолютно харчене на пари за пълнене на джобове на изток....никаква способност няма да придобие армията ни с похарчените 100млн...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимне на безразличието
Рейтинг: 1236 НеутралноДо коментар [#29] от "Цецо":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешиме нали сещаш че нарочно се дрънка така за да оправдаят харченето на кинтите...просто друг не може да го направи и така...ми продайте ги тия дърти кошници....
chichka
Рейтинг: 2035 НеутралноХора, не разбрахте ли, че независимо дали в тракторен завод в Беларус, или в Авионамс....парите отиват в Масква!
Русия- проказата на планетата Земя.Рим
Рейтинг: 1613 НеутралноХем русофоби, хем другари...!?
Избери си едно от двете бре Тъpag...
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
mitko11
Рейтинг: 1715 ВеселоДо коментар [#29] от "Цецо":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Явно Украйна праща изтребителите си на ремонт в Русия или Беларус......
И ако украинските СУ-25 са ремонтирани в Украйна, не могат да минат технически преглед и руския КАТ ги спира от движение, като им прибира големия и малкия талон..
Рим
Рейтинг: 1613 НеутралноПитайте върхушката на герб! Тази въхушка управлява страната! Тя назначи комунистически ДС агент за министър на отбраната! ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
citoyen
Рейтинг: 824 НеутралноКуче влачи диря няма. Всичко е заплетено като свински черва.
gianni
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#34] от "mitko11":
Талонът на Су-25 го взеха Стингерите преди повече от 30 години. Сега се използва за бомбардиране на африкански племена, при това на бедни. Щото богатите вождове си купуват преносими ракети и ги свалят като зрели круши.
Родолюбец
Рейтинг: 489 Весело"Ремонтът на Су-25 за 100 млн. лв."
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.100 млн.лв. за самолети, чието място е в музеите по селските мегдани.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2650 НеутралноДо коментар [#12] от "pag":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.естествено че е по-добре, така част от парите ще останат в България.
боже какава русофилия, какво чудо
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2650 Неутралнонай-добре е разбира се да ги ремотират колкото могат без 100 млн :) и да ги бракуват
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.няма как да ги продадат на някоя съветска колония, защото това ще е в ущърб на матушаката
dante_18
Рейтинг: 606 Неутрално100 млн. за този металлолом? Абе, вие луди ли сте??? Другарят Лукашенко е останал доволен.
If you are going through hell... Keep going!Корки
Рейтинг: 2401 НеутралноНе само СУ-25, всички щурмовики са уязвими, но са необходими. Иначе по тази логика трябва да се откажем от танкове и бронирани машини, защото са уязвими.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Капабланка
Рейтинг: 506 НеутралноВсички знаем, че Каракачанов е руска подлога.А е назначен за министър от по-голямата такава - Борисов.ГЕРБ отдава вече не се крие, че е комунистическа партия!!Съвсем явно и нагло, ГЕРБ даде и продължава да го прави, милиарди наши пари на Русия.То не бяха реактори, ремонти, за газ и подобни далавери, а се задава и най-голямата - Белене!!!Не БСП, а ГЕРБ са баш комундетата!!!
pandy
Рейтинг: 8 НеутралноСега разбрахте ли как ни манипулират всички "родни" правителства. Всички са безмозъчни лилипути родоотстъпници, жалки нищожества , които предават род и родина, заслепени от комисионната , която задължително се дава при такива сделки.
tsvetko_51
Рейтинг: 1691 НеутралноСамият Каракачанов е абсолютно некомпетентен, за сметка на това обича далаверите - дали ще в една агенция или в министерство, няма значение. Според мен си е престъпление да сложиш начело на военното министерство човек който хабер си няма, за сметка на това е готов да ни продаде на руските си приятели, само и само да си вземе комисионната.
И на тоя човек се възлага да избере как да похарчи няколко милиарда за самолети, кораби и други военни съоръжения.
regular_observer
Рейтинг: 505 НеутралноШкембьо е леко зашеметен от ядене и крадене.
Сега се е замислил как да прибере някой лев от ремонта на самолетите и от храната на аскера.
меншевик
Рейтинг: 324 НеутралноДругарке, я ми припомни какви ги редеше баце ти Боко, когато купи Авионамс от КТБ. Сега, казваше твоето божество, ще си ремонтираме самолетите сами и няма да плащаме на руснаците. Всъщност сега се оказва, че той е купил заводчето за да даде едни допълнителни парици на ктб синдиците да си джиткат с шиши там.
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
batzdravo
Рейтинг: 1824 ВеселоМи нали и язе за туй натвърдвам. ;)
gianni
Рейтинг: 816 НеутралноНе, те са по зле от всякакъв танк, защото за разлика от него, те не могат да стрелят или да бомбардират извън предела на пряката видимост. Танкът ще се прикрие и ще стреля, а СУ-25 не може. То няма електронни средства, няма радар, носи боен товар доста по-малко дори от един изтребител като Ф-16.
Slick
Рейтинг: 432 НеутралноРемонт в България = Кражби и усвояване на пари от наши хора. Особено ако е намесен Каракачанов
sstefanov74
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#2] от "balgariez":
До коментар [#4] от "4ort":
Вие първо се образовайте каква е разликата между изтребител и щурмовик и кой за какво се използва, пък тогава давайте мнение по такива теми...
Това се отнася и за всички останали тролове тук, де.
Един препатил
Рейтинг: 2901 НеутралноДо коментар [#19] от "АзКлавдия":
Извинете - една и съща статия ли четем?
"...В писмото се споменава и че е била подготвена разделителна ведомост. Това е списък с дейностите, които ще бъдат извършени в България и тези, които ще бъдат извършени в Русия, както и цените за всяка от тях...."
Какво значение има дали "Авионамс" има или няма лиценз след като руснаците са готови да му предоставят част от дейностите? И съответно да има работа за работниците в "Авионамс" и част от парите да останат в България?
Наистина сигурно ли е, че си говорим за една и съща статия и че някой не я е чел по диагонал?
"Те нямат лиценз в момента. Защо нямат лиценз? Защото преди предприятието в Пловдив е било в системата на "Терем" към военното министерство. Когато предприятието става частно, лицензът, който те са имали е бил към "Терем"", коментира пред "Дневник" министърът на отбраната Красимир Каракачанов.
Е? Какъв точно е проблемът с лиценза след като "Авионамс" са имали лиценз като държавно предприятие и сега отново са държавно предприятие?
И един последен въпрос - Вие навярно разбирате, че "Авионамс" като българско държавно предприятие няма как да изплаща комисионни на български държавни служители, но белоруската фирма, дори и ако е държавна не само може, но най-вероятно и ще го направи. Нали се досещате защо е предвидена фирма посредник и 6-процентна годишна стъпка за преразглеждане на цената?
pastor
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#13] от "selqnin":
pastorИ тебе те гони анексията!:)
Карай! Пропагандата да върви! Дори да е малоумна!:)
hkk06592402
Рейтинг: 8 НеутралноТо и Дневник можеше да продължи да излиза на хартиен носител ама на не излиза. Със сигурност за това не е причина липсата на интерес на читателите, а някаква огромна завера на някой лоши хора.
.
Рейтинг: 1768 Неутрално"Авионамс" в случая искат да са един посредник и нищо повече. В търга просто е трябвало да пишат че искат фирма с доказан опит и лиценз. Лиценза в цял свят се дава от производителя, а за опит да не говорим. Беларуският завод има тия ремонти за основна дейност, занимава се с това поне 15 години като постоянно има поръчки и работа. Освен това е инвестирал в машини и специализирани стендове за диагностика и изпитания, подържа много сериозно научно звено което работи и за качеството на ремонта, и за модернизация. Персонала е опитен , абе какво да сравняваме, едно е да дадеш колата си на някой къде никога не е правил коли, ма щял да си извади лиценз, друго е на специализиран сервиз, а трето, самолета като се развали пада а не спира , пътна помощ няма...
Храбър
Рейтинг: 3403 НеутралноТрябва да му се помага! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Judjuk
Рейтинг: 3209 НеутралноБе докарайте ги в моята работилница. Имам чук, отверка, бичкия, пила и...., какво още ще ми трябва?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pag
Рейтинг: 1375 ЛюбопитноАха, и каква част? 5%? 0.5%?
Русофилията те гони тебе, щом настояваш да се плаща направо на руснаците.
А Беларус, колкото и да ви е чудно на някои, е друга държава...... Знанието е сила, информацията - власт
pag
Рейтинг: 1375 Любопитно[quote#50:"gianni"][/quote]
Знанието е сила, информацията - власт"Танкът ще се прикрие и ще стреля", при това "извън пряката видимост"?
Т.е. танковото оръдие става на гаубица, стига да си го пожелае силно някой умнокрасивец?
Боже, слез и си прибери вересиите........
tribiri
Рейтинг: 897 НеутралноКакво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Храбър
Рейтинг: 3403 ГневноЦената на ремонта в "Авионамс" сигурно щеше да е по-малка.
Решението ремонтите непременно да станат в Белорусия е неопровержимо доказателство за предателската същност на македонеца от Русе Каракачанов.
До кога ще търпим тази руска подлога на място, от което зависи защитата на отечеството!? "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
objektivist96
Рейтинг: 484 НеутралноРазкарайте щурмоваците!Те не са ни нужни. И няма да имате подобни проблеми.
И купете изтребителите най-после!
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#58] от "Judjuk":
Конструкцията на тялото му е полумонокок, а на крилото е кесон! Тъй че, със чук, отверка и т. нат. няма да стане! Много й е ниско нивото на работилницата ти.
.
Рейтинг: 1768 Неутрално[quote#42:"korc"][/quote]
Су-25 са най-некапризното и лесно за подръжка хвърчило, каца,зарежда се и пак лети. Така че може да направи десетина полета докато се обслужи друг тип самолети. При положение че ползва и български боеприпаси или други евтини има смисъл да ги държим, по-добри са от разни хеликоптери.
bgkurshum
Рейтинг: 679 НеутралноАма сикаджията радва дясната агитка като бие 12 пъти комунистите.
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2650 НеутралноДо коментар [#48] от "Трансмач":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.със сигурност това не е Каракачанов
Simo Petkov
Рейтинг: 426 НеутралноНяма "излишна" военна техника.
Нека си имаме и Ф16 , нека си имаме и СУ!
Веднъж вече, от турското посолство подлъгахте идиотите да режем въоръжение .. няма да ви минат, лакърдиите и сега!
Вие защо се добъоръжавате?
Имате ТАКТИЧЕСКИ РАКЕТИ а ние нашите ги нарязахме:
"Това са 72 американски ATACMS (Бел.ред. Оперативно-тактически ракетен комплекс с балистична ракета, производство на Lockheed Martin), както и не по-малко от 100 бр. J-600T собствено производство, копие на китайските В-611."..
Имате самолети , и то доста по-стари от нашите:
"Военновъздушните сили на Турция имат четири командвания. Всички бойни самолети влизат в състава на две тактически авиационни командвания, транспортните самолети са към Командването на щаба на ВВС, учебните самолети са на подчинение на Учебното авиационно командване.
Основата на бойната мощ на ВВС съставят 239 бр. американски изтребителя F-16 (Модификации: 180 бр. C, 59 бр. учебно-бойни D) голяма част, от които са произведени по лиценз в Турция.
Все още във въоръжените им сили остават следните остарели американски изтребители – 48 бр. F-4E (от 10 до 80 бр. са законсервирани), 23 бр. F-5 (Модификации: 15 бр. NF-5A, 8 бр. NF-5B), също така имат 18 бр. разузнавателни самолети RF-4E. Освен всички гореизброени модели самолети на съхранение се намират от 15 до 164 бр. крайно остарели американски F-104 и до 29 бр. учебно-бойни TF-104.
Към военновъздушните сили на Турция се числят 2 самолета Боинг-737 за далечно радиолокационно откриване (ще бъдат доставени още два броя), 7 бр. самолети за зареждане с гориво KC-135R, 95 бр. транспортни самолети, 186 бр. учебни самолети, 42 бр. хеликоптера."..
Що ВАШЕТО по-старо оръжие не го нарежете или дадете някому?
Симеон
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#66] от ".":
Русия основно със Су-24 и Су-25, все стари и уж допотопни самолети, съсипа брадатите чалми в Сирия. А те авиация нямаха, но ПЗРК имаха и не свалиха много бройки. Старите Су-шки изсипваха бомбени килими над терористите и всички военни експерти по света се учудиха как с толкова малко самолети Русия успява да нанася десетки, че и стотици удари на ден, и да бъде толкова ефективна във въздушната си поддръжка на армията на Асад.
Роси
Рейтинг: 7750 НеутралноЩом се намеси Русия, дали ще стигнат сто милиона или това е само началото.
mitko11
Рейтинг: 1715 ЛюбопитноДо коментар [#66] от ".":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Не е точно така.
1. СУ-25 е със стар тип двигатели с междуремонтен пробег 250 часа.
2. При СУ-25 обслужването е по време, а не по състояние. И частите са руски - зависими сме от производителя.
3. Скоростта му е ниска и не става за еър полисинг.
4.Авиониката му е допотопна.
Ако толкова няма изтребители, по-добре да се вземат от чешките L-139 . Цената им е по 9,5 милиона долара нови, освен това тук има от предната модификация L-39 и ремонтът им е усвоен. Пък и частите са чешки.
Simo Petkov
Рейтинг: 426 НеутралноБело-Русия е отделна държава от Русия.
Самата Русия не се е намесвала, но то все тая .. и Белорусия и Русия не са наши, евроатлантични държави, а са отделно..
За това ние, не бива да имаме ош беш с тях!
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#68] от "chkn41566335":
Знам, знам петльо! Със сигурност това е Росен Плевнелиев.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2930 НеутралноПо-точно казано.......техническите възможности на България са на ниво 70-те......на миналия век !!! Да модернизираш или ремонтираш самолети не като да правиш ''Калашников'' !!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Peni Nikol
Рейтинг: 6907 НеутралноЕдни наши пари ще отидат в Кремъл, това да срежат на скрап и да купят нови и да мирясат най сетне.
Рабацанелла
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#76] от "Peni Nikol":
А като купиш US каруци къде ще отидат твоите пари???
carlosestrada
Рейтинг: 269 Веселоданък рассия трябва да бъде плащан от населението на територията
ха-ха-ха
nxy49591978
Рейтинг: 8 ВеселоАко беха избрали Авионамс съвместно с Рособоронекспорт щехте да пищите защо се ремонтира от руска фирма, сега като избраха беларуската пищите защо не се ремонтира от руска фирма. Нема угодия за грантаджиите.
nxy49591978
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#78] от "carlosestrada":
Данък Беларус по-скоро. Данък Русия щеше да се плаща ако беха избрали Рособоронекспорт. Абе четете ги тия статии бе тролчета ...
volarok
Рейтинг: 2338 НеутралноОт нащенския държавен заводи няма как да се поиска рушвет.
Simo Petkov
Рейтинг: 426 НеутралноРусия (Рассия е дублетна форма в езика ни) и Белорус са ДВЕ РАЗЛИЧНИ държави.
Simo Petkov
Рейтинг: 426 НеутралноДругарят Лукашенко си прави крилати ракети , а заедно с Китй и Пакистан , разработва и тактически системи..
«Ракета — это сегодня главная система для обороноспособности», — заявил 12 апреля президент Белоруссии Александр Лукашенко в ходе посещения Наземного комплекса управления Национальной системы спутниковой связи и вещания.
«Это то оружие, которое заставляет противника думать, стоит ли сюда совать нос, — приводит слова Лукашенко БелТА. — В этом плане нам есть что сказать, и мы будем этому уделять серьезное внимание, создавая нужные для нас и востребованные на рынке системы вооружения. . У нас достаточно специалистов, которые могут создавать системы, способные проивостоять любому противнику. Свой кусок земли мы всегда защитим. Мы ничего своего не отдадим, но и чужого нам не надо».
По словам белорусского лидера, ракетные технологии военного назначения Белоруссии помог разработать Китай..."
-------------------------------
.."В 2017 году Минск экспортировал продукцию военного назначения более чем на $1 млрд, заявил председатель Государственного военно-промышленного комитета Белоруссии Олег Двигалёв. Таким образом страна закрепилась в двадцатке крупнейших мировых производителей и экспортёров оружия и высокотехнологичной армейской техники."
---------------------------------
В белорусской оборонной промышленности дела обстоят достаточно хорошо благодаря развитию сотрудничества с самыми разными странами. Так, Минск в плане двустороннего сотрудничества с Исламабадом в последние годы делает упор именно на взаимодействие в области ВПК. Эти вопросы обсуждал 22 января Александр Лукашенко, принимая посла Пакистана Масуда Хана Раджу.
По словам главы Белоруссии, в 2015—2016 годах Минск и Исламабад демонстрировали позитивную динамику взаимодействия в области ВПК. Были достигнуты договорённости о поставке в Пакистан белорусских прицелов для стрелкового оружия, а также о сотрудничестве в сфере радиоэлектронной борьбы.
Одновременно Минск налаживает поставки военной техники главному противнику Пакистана — Индии. Военный рынок этой страны считается одним из самых ёмких в мире. В числе белорусских предприятий, активно работающих с Индией, — компания «Белтехэкспорт», которая специализируется на поставках оборонного назначения.
Активное сотрудничество ведётся с Китаем. 1 августа 2017 года Александр Лукашенко заявил, что на территории китайско-белорусского индустриального парка «Великий камень» под Минском могут быть размещены предприятия ВПК.
---------------------------------
Та има си, Белорус военни заводи, споко ..