Общината и пътната агенция ще мислят какво да правят със Северната скоростна тангента

Общината и пътната агенция ще мислят какво да правят със Северната скоростна тангента

© Георги Кожухаров



До 25 януари работна комисия на експерти от Агенция "Пътна инфраструктура" и от Столичната община трябва да излезе с решение, с което да се удовлетворят исканията както на агенцията, така и на общината, за ползването на участъци от републиканската мрежа на територията на общината, включително и на Северната скоростна тангента.


Целта е да не се намаляват приходите на агенцията от пътни такси, основно тол за превозните средства над 3.5 тона, които ще се събират от 16 август, тъй като те са необходими за изграждането и поддържането на инфраструктурата. Това обяви директорът на агенцията Светослав Глосов, цитиран от пресцентъра му, след среща между представители на двете институции. По-рано днес премиерът Бойко Борисов обяви, че няма да има нужда от винетка при движение по тангентата, а общината да си я стопанисва, след като правителството със свое решение вече включи този участък в по-голяма, но несъществуваща в момента магистрала "Европа". За нея четете тук.


Заместник-кметът на София Дончо Барбалов казал след срещата, че има още много да се работи на експертно ниво, защото трябва да намери законосъобразна форма, която да е съобразена с очакванията на хората от столицата, но и да се осигури финансов ресурс за развитието и поддържането на транспортната инфраструктура.




Барбалов подчертал, че предстои да се обсъди дали Столичната община ще има възможност да поддържа Северната скоростна тангента, каквото устно разпореждане издаде премиерът, макар че, ако едно трасе е магистрала, за неговото поддържане се събират такси от преминаващите, а за поддръжката не отговарят общините. И в момента 16-километровият участък се поддържа от пътната агенция. Това е и причината тя да включва трасето в плановете си за приходи, когато от средата на август започна да се събират тол-такси.


Междувременно кметът на София Йорданка Фандъкова благодари на премиера от профила си във "Фейсбук" за това, че приел аргументите на общината.


"Тангентата пресича територията на Столичната община и се използва от жителите на 5 столични района като път, който им осигурява достъп до другите райони на София", обяснява кметът и допълва, че хората, които живеят в София и се движат само в рамките на общината, е логично да я ползват за своите градски пътувания без винетка, защото те не я ползват като част от републиканската пътна мрежа".


Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Значи търсим форма пак хем да е плаатена, хем да не е! Нали днес се каза вече, че като искат да е безплатна да си я направят общинска. АПИ ще им я подари безвъзмездно, само да си я поддържат. Ама стана ясно, че това е мнооооого далече от безплатно и сега бай ганьовците в община София ще мислят какъв карамбол да измислят да угодят на други ганьовци от селата. Искам да видя този куриоз, каква ще бъде поредната глупост. Път мелез - хем е общински хем общината не плаща за него! Или по скоро ганьовски - Ганя да кара ма да не плаща!

  2. 2 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    А що не се коментира с какви шари са отчуждавани имотите за Тангентата и с какви пари е построена. С Общински или Държавни? Някой ровил ли се е?

  3. 3 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Аха сега ще мислят! А до сега какво правиха! Буквално оня ден включиха тангентата в състава на републиканската пътна мрежа, днес МИСЛЯТ да я изключват! Но трагедията е в това че няма кой да мисли на всякъде е пълно с "калинки", които не могат да мислят!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Абе на ваС КОЕ не вИ стана ясно от това което казА Бойко А !!!

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Ако се наложи пак ББ да Ви повтаря , ви няма ,губите постовете и далаверата ....

  6. 6 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 910 Любопитно

    Само да попитам: тези хора освен в София, другаде с колите си не ходят ли че е такъв проблем тази винетка!?

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  7. 7 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1732 Весело

    ако ползваш една магистрала за локалния и транзитния трафик, макар и да изглежда добро решение си е чиста проба вкарване на таралеж в гащите и след 10-15 години ше иска поне двойно разширение...
    у щатите така кога са строели интерстейтс през 60-те и 70-те градовете са искали магистралите да минават през тях, та да ги ползват и локално за по-бързо през града... само дестина години по-късно ни локалния ни транзитния трафик мое да мине щот магистралата отеснела и требе се строи я обиколна, я разширение...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  8. 8 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    80% еврофондове и 20% национално съфинансиране (от държавния бюджет).

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  9. 9 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Само да попитам: тези хора освен в София, другаде с колите си не ходят ли че е такъв проблем тази винетка!?
    —цитат от коментар 6 на стафилокок


    Ходят но не и с 4те си коли. С тях само правят задръствания в града. Първата е семейна с винетка и другите 3 са с 18 лева данък 88 година произведени с тях се ходи на работа и каламбур. Един от основните доводи е, че било за по чист въздух и намаляване на трафика. Пък то точно обратното. 18 кинта данък и никакви други такси, все още достатъчно място за таралясници, жителите на тези квартали няма как да имат по по-малко от 5 автомобила на семейство. Просто им се създават всички условия да е така!

  10. 10 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    Ясно: гърчат се пред гласоподавателите . . .

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4850 Неутрално

    Всичко това е без никакъв смисъл! Едва ли повече от 5% от регистрираните в София леки автомобили нямат годишна винетка. Колко процента от тези 5% ще минат поне веднъж по тази тангента? Товарните тока или иначе ще со на тол, а не с винетка. Фандъкова до спре с популизма!

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    Никой не им е дал право да мислят. Има кой да мисли.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4306 Неутрално

    До коментар [#9] от "nqma zna4ka koi":

    И според теб трябват винетки и ма.четирите им коли, защото?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2954 Весело

    Това с мисленето е трудна работа и за тиквите и за фъндъците. Сега да целуват ръка ,а мисленето ще почака...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK