НФСБ настоява за канонизирането на Васил Левски

Валери Симеонов

© Георги Кожухаров

Валери Симеонов



Партия НФСБ, която е част от управляващата коалиция "Обединени патриоти", припомни с писмо до ръководството на Българската православна църква, че преди година е настояла спешно да бъде разгледан "въпросът с канонизацията като светец на йеродякон Игнатий, познат със светското си име Васил Иванов Кунчев. В писмото преди година партията на Валери Симеонов е изложила мотиви, "свързани с живота и дейността му в защита на православните християни и мъченическата му смърт".


Според НФСБ тази им молба е срещнала "голяма обществена подкрепа сред боголюбивия български народ, включително и сред мнозина свещенослужители", но по необясними за тях причини въпросът и до ден днешен не е разглеждан от Светия синод на БПЦ. Молбата им за среща с архиереи от Светия синод и лично с патриарх Неофит Български, на която да представят допълнителни аргументи за започване на "процедурата по канонизация на Васил Левски, който жертва живота си, за да можем днес в България да изповядваме своята православна вяра свободно, без гонения и притеснения", също не е удовлетворена.


В новото писмо от НСФБ припомнят, че църквата неведнъж е откликвала на молбите и духовните потребности на миряните. "Храбри свещенослужители рискуваха не само сана си, но и свободата и дори живота си, за да поведат борбата за независимостта на БПЦ, на която се радваме днес. И благодарение на която вие, уважаеми архиереи, имате високата отговорност да водите БПЦ", пише още в писмото, което е подписано от Валери Симеонов, Данчо Хаджиев, Валентин Касабов и Борис Ячев.

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 12007 Неутрално

    Да побързат че един друг,виден политик, може да го изпревари.

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    Съгласен съм, но доколкото знам, има канонически пречки.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    И ТодАр Живков да го канонизират, защото 80% го подкрепят.

  4. 4 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Левски е национален идеал и такъв трябва да си остане.

    Не бива Църквата да се пришпорва и да нарушава собствените си правила.
    Ако е можело, досега да е канонизиран, НО НЕ МОЖЕ.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  5. 5 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    Да не цапат Апостола. Той е бил на открито и се е борил с османските поробители; докато чернодрешковците са мишкували скрити зад дебелите стени на манастирите и за някой грош са слухтяли за султана. Не случайно Левски захвърля расото и не случайно чернодрешковците го плюят още приживе, та до днес.

    I'm back... for now.
  6. 6 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 812 Разстроено

    Спрете да използвате Апостола, за да трупате рейтинг, ибрикчии.

  7. 7 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Падат ми в очите. Такъв политически визионер и мислител да вкарат в православния канон?! Обидно е за Левски и за ролята му в българската история.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    Съгласен съм, но доколкото знам, има канонически пречки.
    —цитат от коментар 2 на stedim

    Aй ся, и Св.Георги е трепнал една ламя , бил е войник, па са го канонизирали в Рим!
    Васил Левски може поне да го признаят за мъченик борил се за християнството на Балканите!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5105 Любопитно

    Нали е убил умишлено невинен юноша!?

    скоростен индекс "Y"
  10. 10 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    НФСБ като каква се меси в делата на църквата?

  11. 11 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Долу ръцете от Апостола, бе серсеми

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    Тези са обратното на "остро"!!!!!!

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    И как ще стане,когато Левски е имал интимна приятелка монахиня?! Ако БПЦ осъществи канонизацията,значи да си плюе на сурата. Тия простаци и руски мекерета прекрасно го знаят,но понеже БПЦ деликатно мълчи за причините за отказ,те продължават нагло да настояват за канонизация!!!
    Безкрайно безочливо е и,че те светските управници,въобще "предлагат" и "съветват" БПЦ кого да канонизира!!!
    Това е все едно БПЦ да предлага и да настоява пред правителството еди-кой си да бъде награди с орден "Стара планина",например!

  14. 14 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2050 Любопитно

    До коментар [#3] от "4ort":

    Кои са тези 80%?? 🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  15. 15 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Левски е осъден на смърт заради убйиство.
    Което той е извършил и признал.
    За бунт срещу падишаха се полага каторга в Диарбекир.
    Тука изгрява звездата на граф Игнатиев който прави струва да издейства смъртна присъда.
    Поради този факт църквата неможе да го канонизира като светец.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  16. 16 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Симеонов бърка в джоба ама няма нищо.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  17. 17 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 469 Гневно

    Що за малоумие?
    Да си бунтовник и да си църковник са две съвсем различни неща, различно отношение към света.
    И да си бунтовник съвсем не стои по-долу от другото.
    Да го канонизираме, че после да се чудим какво да отговорим на абсурда, че *светеца* вадил нож на *ближния си*.
    Нека не погазваме образа на бунтовника Левски, превъщайки го в *светеца Левски*.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  18. 18 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Тоя клоун пак се дъни. Три месеца преди изборите се сетил за Васил Левски. Вече и децата разбраха, че не може Левски да бъде канонизиран, защото е убил едно момче на около 15 години. След това доста хора са разочаровани от Левски, защото го възприемат за убиец. Дори започва разпад на организацията, която сам създава. Самият Левски много е съжалявал за случилото се.
    Така че играта на Валери Симеонов е доста гнусна.

  19. 19 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И как ще стане,когато Левски е имал интимна приятелка монахиня?! Ако БПЦ осъществи канонизацията,значи да си плюе на сурата. Тия простаци и руски мекерета прекрасно го знаят,но понеже БПЦ деликатно мълчи за причините за отказ,те продължават нагло да настояват за канонизация!!! Безкрайно безочливо е и,че те светските управници,въобще "предлагат" и "съветват" БПЦ кого да канонизира!!! Това е все едно БПЦ да предлага и да настоява пред правителството еди-кой си да бъде награди с орден "Стара планина",например!
    —цитат от коментар 13 на deaf


    Интимната приятелка не е пречка при православието.

  20. 20 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Най-добре да канонизират сегашните политици. Ако това ще е цената да ги видим веднага мъртви.

  21. 21 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3695 Разстроено

    Искат да го канонизират сигурно в стила, в който е канонизиран руският адмирал Ушаков с паразитният паметник на Калиакра? Виждали ли сте му иконата с мундира?
    http://divno-znamenie.prihod.ru/ikona-s-chasticej-moshhej-sv-pravednogo-voina-feodora-ushakova/
    Как им идват такива мисли на главата.......

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  22. 22 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Всеки се занимава с каквото не му е работа: една партия предлага кой да бъде канонизиран, Българската православна църква не канонизира загиналите за свободата българи.

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Да не цапат Апостола. Той е бил на открито и се е борил с османските поробители; докато чернодрешковците са мишкували скрити зад дебелите стени на манастирите и за някой грош са слухтяли за султана. Не случайно Левски захвърля расото и не случайно чернодрешковците го плюят още приживе, та до днес.
    —цитат от коментар 5 на Deaddark



    До коментар [#5] от "Deaddark":

    Малко преди да бъде обесен Левски е поискал да бъде извикан поп и се е изповядал пред него.

  24. 24 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#18] от "krf54523578":

    Ти си много луд много го е еня Далаверко за Левски. Тоя само го интересува парата и далаверата. Другото е да лъже такива като теб. То и останалатаа ашсмина политикани са същата стока.

  25. 25 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Предлагам Валери Симеонов да вземе, както обеща, една релса и да скочи от моста в Бургас.
    После съпартийците му нека предложат на ченгетата от ДС, пардон - БПЦ, да си го канонизират.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  26. 26 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    Чудото изважда човек извън собствените му възможности. Левски не е разчитал на чудо. Той е революционер.

  27. 27 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    Левски е герой в историята на България и ще си остане такъв и без да е канонизиран.

  28. 28 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Ами със спортният клуб носещ и подиграващ се с това име, какво ще стане?

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#19] от "krf54523578":

    Пречка е и то непреодолима,когато интимната приятелка е монахиня,с която Левски няма сключен брак.

  30. 30 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2891 Весело

    Ето това е национал - популизъм в чист вид малко преди изборите за европарламент.Когато дойдат българските парламентарни избори ще вдигне пенсията пак на 300,а може би - 400 лв,знае ли човек каква съчма ще го порази.

  31. 31 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf":

    Чернодрешковците я разпространяват тази лъжа, за щото ги е поръчал Султана. Левски е трябвало да гние в тъмница, но от опасения да не избяга, решават да излъжат че е убил дете и по тогавашните църковни правила - да го убият. Дори като свидетелствали поотделно, чернодрешковците дали различни показания за името и възрастта на убития. Църквата е знаела че Левски няма да им търпи предателствата и да ги остави да станат слуги на Русия и затова комисия от седем чернодрешковци гладува Левски да бъде убит със седем "За"

    I'm back... for now.
  32. 32 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Ако бяхте поне малко запознати с историята, щяхте да сте наясно защо това не може и не трябва да се случва.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Ако бяхте поне малко запознати с историята, щяхте да сте наясно защо това не може и не трябва да се случва.
    —цитат от коментар 32 на Slartibartfast



    До коментар [#32] от "Slartibartfast":

    Добре де,да чуем и вашите мотиви?

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5105 Неутрално

    До коментар [#31] от "Deaddark":

    Лъжа а? Това е исторически факт, ама трябва по-сериозно да се чете...

    скоростен индекс "Y"
  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4649 Любопитно

    "НФСБ настоява за канонизирането на Васил Левски"

    Това е излишно според мен. И без да е светец от години мнозинството българи приемат Левски, като най-големия български герой, който някога сме имали.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2436 Неутрално
  37. 37 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#21] от "DDR":

    пОтрес!

  38. 38 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    "Стига глупости, бе та... Валери!...

    Този не знам дали се поти, но факт е, че не се Мори...

  39. 39 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Нали е убил умишлено невинен юноша!?
    —цитат от коментар 9 на hamiltonf


    Тц. 25-годишен крадец.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  40. 40 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#37] от "ralita68":

    Е, какво очакваш от народ, който се кланя на икона, изобразяваща сталин в униформа?

  41. 41 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    До коментар [#36] от "hammurabi":

    Изникват някои въпроси - как Левски се спъва на равното и как дългуча го докопва за врата отпред, че и да държи 70 кила човек с изпъната напред ръка - няма човек с такава сила. Ако Левски е падал напред, ще го хванат зад врата и Левски ще може да докопа веднага Стойчо, ако Левски е падал назад - няма как да го хванат за врата у на последно, но най-важно - Левски не е глупак да не тръгне внимателно от дистанция срещу оротивник, че дори и да опита да се прокрадне и да го изненада. Както пише в коментарите - може и да е било капан.

    I'm back... for now.
  42. 42 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3940 Неутрално

    Това ли е на Валери Симеонов „номерът на китайката” за минаване на бариерата за евроизборите? Каракачанов измисли концепция за циганите, с която да привлече „патриотичните” гласове. Сега да видим Волен с каква патриотична идейка ще ги надцака.

  43. 43 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    Ако разсъждаваме нормативно, а не емоционално-исторически:
    1. Убийството е доказан факт.
    2. При условията на съучастие и при предварителен сговор Левски влиза в чужд имот да извърши кражба (прераснала в грабежоподобна кражба, тъй като е заварен на местопрестъплението и е употребил сила, за да запази владението върху откраднатите вещи, а с убийството - приключва като грабеж, придружен убийство).
    Извод: кой съм аз да казвам какво е извършил Левски, след като благодарение на такива като него имам възможност да пиша свободно и на кирилица. Смъртта в случая е част от т.нар. "колатерални" щети. И аз не искам, не мога и нямам право да го упреквам.

  44. 44 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Левски е осъден на смърт заради убйиство.
    —цитат от коментар 15 на dedoliben


    Грешка!
    "Според присъдите, които комисията направи по повод на изпитванията и които се потвърдиха с височайшо царско ираде, двама души, които изповядаха с подписите си, че действително са се били одързостили на горереченето убийство, че са били главатарите, за да подбуждат и поощряват тогос и оногос за съставянето на едно вредително дружество, с цел да се повдигне против правителството, се осъждат на смъртно наказание"

    За бунт срещу падишаха се полага каторга в Диарбекир.
    —цитат от коментар 15 на dedoliben


    Грешка!
    Стоян Заимов, Христо Македонски, ботевите четници, хаджидимитровите четници, Никола Войводов, Цвятко Павлов... примерите са безкрайни... Супер нелепо твърдение

    Тука изгрява звездата на граф Игнатиев който прави струва да издейства смъртна присъда.
    —цитат от коментар 15 на dedoliben


    Грешка!
    Игнатиев няма влияние нито над султана, нито над везира, нито над комисията. От голямото си желание да докажете нещо, изнасилвате нещата! Графът прави-струва (всъщност нещата се движат от посолството в Букурещ, от барон Офенберг и петата колона около него) да се залови Левски, после е ясно, каква е съдбата му. Левски е предаден. Любен Каравелов, Димитър Общи, поп Кръстю, всички са в кюпа. Всички играят двойна игра.

    I shave with Occam's razor
  45. 45 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#31] от "Deaddark":Лъжа а? Това е исторически факт, ама трябва по-сериозно да се чете...
    —цитат от коментар 34 на hamiltonf


    Какво си чел ти бе, шматка?!

    I shave with Occam's razor
  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3970 Неутрално

    Тия се гаврят с паметта на Апостола. Ползват го за свои мръсни политически цели.
    Как ви се струва , ако не дай Боже го канонизират , после да го именуваме свети Левски? Революционерите не могат и не трябва да са светии.
    Погнусен съм от професионалните патрЕоти.

  47. 47 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3970 Неутрално

    До коментар [#44] от "Сахаров":
    "Игнатиев няма влияние нито над султана, нито над везира, нито над комисията"

    Напротив. Игнатиев има голямо влияние над султана и везира:

    "Васил Левски става жертва на османския държавен терор и на руската антибългарска политика, провеждана умело, със широк замах, но коварно, скрито и подло за българския народ от посланика в Цариград граф Н. Игнатиев.

    "Делото" срещу него е било особена форма на ''правосъдие'' - за конкретния случай, манипулирано и задкулисно насочвано дело със специално измислена за случая процедура с поръчан и предизвестен край - създава се смесена комисия, която е трябвало да осъди Левски като криминален престъпник, да приобщи делото към това на Д. Общи - съден за обир на хазната и да изобличи Апостола като крадец и убиец. На практика турските власти са искали да облекат в юридическа форма един съдебен произвол. Главният манипулатор и изкусен играч в сянка е руският посланик граф Н. Игнатиев. На практика убийството е поръчано от него, но е наредено от султана, който потвърждава искането на комисията за налагане смъртно наказание. Хитрият замисъл е водачът на БРЦК, мозъкът на мрежата от местни комитети да бъде дегероизиран, приравнен на криминален престъпник , което и става.

    Подлата цел на руския посланик, изискващ смъртта на Левски е, да обезглави българското национално освободително движение и то да бъде подчинено на целите на руската империя - нещото, което българските революционери и най-вече самият Левски не допускаха. Ето думите на Васил Левски до войводата Филип Тотю от 18.04. 1871 г:

    "Това така доказвам на нашите родолюбци, щото да престанат ония бърборения. С факти имам да докажа, че с руски агенти съм имал да работя, без да знам, в 69-то (1869 г.), единият препоръчан от одесските българи за добър помощник на българите, пък не излезе така. Уловихме няколко шарлатанлъци и хайде - отдето е дошъл. Кога стане нужда, ще го кажем с всичките му работи. Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме."

    И думите му по-късно през юли 1871г. до Д. Хр. Попов:

    "Работим чисто български и не искаме да се водим по никого извън Българско."

    След години Иванчо Хаджипенчович ще възкликне: "Каква стана тя?! На нас графа ни каза, че съдим обикновен крадец, пък то какво било?!…"

    Палача и истинския убиец на Левски е руския графи генерал Н. Игнатиев, на когото българските русофили не само кръстиха улици, но продължават да го споменават като герой!

    За това, че граф Н. Игнатиев не се е застъпил за арестувания Дякон, а е могъл. Той многократно е доказвал огромното си влияние върху Високата порта. По руски указания, в това число на посланик граф Н. Игнатиев османците са пращали на заточение български владици заради "престъплението" да искат независимост на българската църква от Цариградската патриаршия. През 1872г. водачите на българското църковно движение са заточени тъкмо под натиск на руския посланик.

    На въпроса защо Русия с нищо не е дала знак за несъгласие да бъде обесен Левски и не е оставила никакво доказателство за своята загриженост за водача на българското освободително движение, логичният отговор е един: за разлика от мнозина други възрожденски дейци, които са били изкушавани с пари и обещания от страна на руския шпионаж и са се продали, Левски категорично е отказал да се продаде. Останал се твърд и непоколебим български патриот, който служи само и единственото на България и на българския народ.

    С това обаче си е подписал смъртната присъда, издадена практически в Санкт Петербург. Като политически подсъдим той е щял да отнесе стандартната каторга и е имал шанс да оживее. Но Русия е настоявала чрез граф Н. Игнатиев той да бъде съден като долнопробен криминален престъпник."

  48. 48 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    и Св.Георги е трепнал една ламя
    —цитат от коментар 8 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Бе то и Найт кинга на уайтуокърите утрепа една ламя, пък не го направиха светец.
    Номера няма да мине не заради ламята, ами щото Левски покрай другото е поръчал убийството на един поп, който е бил свитнат от Диомитър Общи

  49. 49 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Весело

    До коментар [#21] от "DDR":

    руският адмирал Ушаков

    Ушаков не е руски, а росийски адмирал - по народност е мордвин /мордовец/, което се премълчава срамежливо в житието му.

  50. 50 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Напротив. Игнатиев има голямо влияние над султана и везира
    —цитат от коментар 47 на tacheaux


    Пак казвам, изнасилвате нещата!

    По първите два абзаца можеш ли да ми посочиш писмени извори, източници някакви? Не можеш! Защото няма такива! Всичко в тях е внушения! Можеш ли да ми посочиш източник на изреченото на Иванчо Х.Пенчович? Не можеш! Защото няма такъв! Нито има негови спомени, нито има негови писма, в които да се споменава нещо подобно! Отново внушения около един компрометиран човек.
    Единствените две свидетелства, вкарани в този текст, са далеч преди събитията в София... и единствоното, което доказват, е че има опити за руски влияние над организацията на Левски... което аз никога не съм отричал... Дори точно обратното, аз съм сигурен, че е така и мога да вляза в още по-големи детайли с лица и събития... Но това няма нищо общо със смъртната присъда, поне не пряко... Левски в случая е полезния идиот... съжалявам, че използвам този израз... но е така... Руснаците имат нужда от вътрешен конфликт, повод, неуспешно въстание, за да могат да се намесят, като защитници на православните християни и да окупират България. Затова на Левски му е даден карт бланш, да работи, но в момента, в който се вижда, че се поулисал в работата, че хората в Букурещ не могат да го контролират и че всъщност има потенциала до доведе плана си до сполучлив за революцията край, то той трябва да бъде спрян, тоест предаден... което се и случва... Букурещките архиви в турците, Любен предупреден, бяга в Сърбия, Тодор Пеев, който всъщност е автора на идеята за обир на турската хазна, бяга в Румъния и тн. Да не забравяме и шпионина поп Кръстю... за който в последните години се полагат огромни усилия, за да бъде реабилитиран... в Ловеч дори плоча му направиха...
    Всичко се върти, около това Левски да бъде принизен до нивото на просто един убиец. Което е и в отговор на предния ти пост! Защо Валери Симеонов Балевски иска канонизирането на Левски? Защото Левски не може да бъде кананонизиран, точно по причина убийството на слугата в Ловеч... и нещата пак се завърта около това... Левски убиецът на невинния юноша...
    Тежки са греховете на Валери спрямо Левски, но идва денят, в който ще трябва да отговаря за тях!

    I shave with Occam's razor
  51. 51 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#49] от "Patsis":което се премълчава срамежливо в житието му.
    >>>За срамежливостта не знам, но да благодаря на колегата за линка към интересната информация. Не бях чел за съвместните действия на турската и руска флота срещу французите. Каква е тази първа гръцка република на Седемте острова, за възникването на която имал принос въпросния...мордвински адмирал?

    п.п. Не знам какво смущава толкова колегите мундира на Ушаков на иконата. Все пак някои от канонизираните свети мъже в християнството са били воини? Патронът на българската армия-Свети Георги, как го изобразяват?

  52. 52 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#49] от "Patsis":

    Ушаков е руски адмирал, както и княз Юсупов е руски аристократ.
    Що се отнася до произхода на Ушаков, не е лошо да се запознаете с архива поради доста грешки допуснати в написването на началната му биография:
    http://www.vestarchive.ru/genealogiia/1471-admiral-ff-yshakov-arhivnye-dokymenty-protiv-legend.html
    Това че има паметник на Ушаков в Саранск, столицата на Мордовската автономна република, не значи че дворянското семейство от което произхожда Ушаков са мордва, ерзя или каквото и да е етнична група, въпреки че и това е без особено значение (например Бачковския манастир "Успение Богородично" е основан 1083 от грузинеца генерал Пакуриани (Бакурияни) който е бил византийски генерал, висш чиновник и знатен, от това манастирът не е по-малко български). В допълнение, гербът на Ушаков е добавен към имперската Ярославска генеологическа книга - виж
    Овчинников В.Д. Адмирал Ф.Ф. Ушаков: архивные документы против легенд//Вестник архивиста. №2, 2012.

  53. 53 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#50] от "Сахаров":

    1. Провери отново какво е значението на определението "полезен идиот" и ще разбереш,(може би),че Левски не е такъв и е невъзможно да бъде изкаран такъв.
    2. Нита на теория,нито на практика България е искала и можела,(това е едно и също!),тогава да се освободи от "турското робство". И това Левски го е разбирал. Спомни си фразата:"Народе????" И Иван Вазов го е разбирал. И Стефан Михайловски.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8347 Неутрално

    Левски е български герой, но мисля, че за светец се искат други качества.

  55. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#51] от "тулса":

    Интересно, контра-адмирал Ушаков в английските исторически писания е упоменат като съюзник на контра-адмирал Нелсън в периода 1798-1800 г. по време на съвместните операции на двете флотилии в Средиземно море -
    https://www.historytoday.com/archive/admiral-ushakov-nelson ’s-russian-ally

  56. 56 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2437 Любопитно

    До коментар [#54] от "Роси":

    Не вярвам аз, че калугер
    ще спаси раята —
    свободата не ще екзарх,
    иска Караджата(1872)

  57. 57 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#55] от "daskal1":
    Нелсън е имал доста презрително мнение за Ушаков...Може би защото го е чувствал като достоен съперник, макар и варварин:

    ".....Горацио Нельсон всячески пытался досаждать Ушакову; слава русского флотоводца не давала покоя Нельсону. В переписке с своими друзьями он заявлял, что Ушаков «держит себя так высоко, что это отвратительно».
    Спокойная учтивость русского адмирала раздражала Нельсона: «Под его вежливой наружностью скрывается медведь…» И наконец, уже с полной откровенностью: «Я ненавижу русских…»:)
    Это чувствовал и сам Феодор Феодорович: «Зависть, быть может, против меня действует за Корфу… Что сему причиною? не знаю…»

  58. 58 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#55] от "daskal1": Още един интересен момент от цитирания сайт. Не знаех че Али паша Тепеленли Янински си е ...кръстосал ятагана със сабята на Ушаков. Може би го помниш този надарен субект( от "Граф Монте Кристо " на Дюма или от историите за кърджалии и независими деспоти в бунтовните времена на Османската империя):
    "Но особенно много хлопот доставлял Ушакову хитрый и коварный Али-паша, командовавший сухопутными турецкими войсками и привыкший безнаказанно безчинствовать на греческом и албанском побережьях."
    ( от предишния линк на колегата)

  59. 59 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#55] от "daskal1":

    Не рядко Англия и Русия са се съюзявали през вековете. В случая срещу републиканска Франция. И Наполеон.

  60. 60 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Хахахахахахахахахах и червената шапчица също, хахахахахахахаха

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    До коментар [#58] от "тулса":

    Разбира се че помня, препрочитал съм я многократно и там пашата от Янина е герой :-)

  62. 62 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    До коментар [#59] от "deaf":

    Имперска Русия е била жандармът на Европа, няма съмнение.

  63. 63 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#58] от "тулса":Разбира се че помня, препрочитал съм я многократно и там пашата от Янина е герой :-)
    —цитат от коментар 61 на daskal1

    .....
    Не знам за пашата, ама щерката беше много привлекателна.:)
    Другият албанец ми е още по-интересен. Този, на когото съвременен Египет дължи почит.. а руската армия(десант) на Николай Първи едвам спира да не завземе Истанбул.

  64. 64 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10647 Неутрално

    Разбира се, че би било хубаво, но явно не може и няма смисъл да се пънат патриотите.

  65. 65 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 469 Неутрално

    ... За бунт срещу падишаха се полага каторга в Диарбекир..
    —цитат от коментар 15 на dedoliben


    Хммм,... Ще ме карате да отварям книгите ... :-)
    Но по спомен :
    - с каторга се наказва подготвян бунт, който не се е разразил;
    - ако бунт/безредици са почнали, ако има загинали и мат.щети - тогава смъртното наказание е валидно;

    Обвинителя, който е и следовател, и шеф на комисията - дефакто съдебно жури - не е случаен човек - генерал е и юрист.
    Извърта обвинителната теза така, че обира се интерпретира като безредици от бунта, т.е. бунта се смята за започнат и иска (дава) смъртно наказание за което.

    Да, съдебен произвол е. Турците се постарават да използват законите си максимално репресивно, за да екзекутират водачите на организацията.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  66. 66 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Не се наиграха тези “патриоти“. Аз пък настоявам България са стане водеща икономическа сила в ЕС, с върховенство на закона и средна работна заплата от 4000€ и пенсии от 2000€! Действайте господа “политици“ по реални неща и оставете светиите на светия синод.

    No Pain No Gain
  67. 67 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#51] от "тулса":

    Ами седемте Йонийски острова никога не са били под османска власт, били са венецианско владение. До Наполеон, който завладява Венеция. Русия пък, негов противник, чрез своя флот, командван от Ушаков, окупира Йонийските острови и организира там републиканско управление, дава им и конституция, твърде прогресивна за времето си, впрочем. По-късно островите ги взема Великобритания, но те се ползват със значителна автономия и през 1864 година, доколкото си спомням, по решение на местния парламент, се обединяват с кралство Гърция.

  68. 68 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Любопитно

    До коментар [#52] от "daskal1":

    "Грузинецът" Бакуриани всъщност е арменец. Просто през епохата още има православни арменци, които с течение на вековете се асимилират от грузинците. От тях са останали само арменските им по произход грузински фамилии на - иани, от арменските фамилии на -ян.
    Тези православни арменци са били към Грузинската православна църква /автокефална от 5-ти век/, а не към Константинополската патриаршия.
    Затова в първоначалния устав на манастира се е разрешавало да се приемат в него монаси само от арменски, грузински и български произход. Гърците навлизат в Бачковския манастир едва през османския период.

  69. 69 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Любопитно

    До коментар [#52] от "daskal1":

    "Грузинецът" Бакуриани всъщност е арменец. Просто през епохата още има православни арменци, които с течение на вековете се асимилират от грузинците. От тях са останали само арменските им по произход грузински фамилии на - иани, от арменските фамилии на -ян.
    Тези православни арменци са били към Грузинската православна църква /автокефална от 5-ти век/, а не към Константинополската патриаршия.
    Затова в първоначалния устав на манастира се е разрешавало да се приемат в него монаси само от арменски, грузински и български произход. Гърците навлизат в Бачковския манастир едва през османския период.

  70. 70 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Любопитно

    До коментар [#52] от "daskal1":

    Въобще средновековните държави и продължението им - империите от 19-ти век, не са били етнически образования.
    Във Второто Българско царство две династии - Шишмановци и Тертеровци, са си пар-екселанс кумански, за Асеневци с тяхното тюркско име /Ашина - митичният прародител на тюрките/ се спори доколко са били кумани, власи или даже руси по произход - най-вероятно, според мене, са били смесени.
    Влад Дракула фигурира в документите от епохата като Владислав Драгола от Драголище и българският му произход е твърде вероятен /не че от това става по-симпатичен, де/. Връзката с "дракон" са я направили трансилванските саксонци, на които е доста насолил, та им е бил неприятен, па и в техния говор не се различават звучно "г" и беззвучно "к".
    Св.Йоан Петрици, т.е. Петрички, живял и работил през 12-ти век в Бачковския манастир, тогава наричан Петрички, популяризатор на Аристотеля във Византия и Европа по произход според житието бил "абазг", тоест абхаз. Което не пречи на издателите на биографията му на грузински или руски да пишат "абазг, сиреч грузинец"...
    Патриарх Никон и неговия противник протопоп Авакум са били по произход мордвини и то от съседни села, че и връстници, които май са ергенували заедно /патр. Никон е бил разведен за да прави кариера/.

  71. 71 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Весело

    До коментар [#55] от "daskal1":

    Британия няма вечни приятели и съюзници - има вечни интереси!

  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4162 Любопитно

    До коментар [#70] от "Patsis":

    Благодаря!

  73. 73 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Подобно - приятно е да се общува с Вас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK