България

Източник: ЦИК към 12 ч.

Избирателна активност
Гласували
Негласували

Източник: ЕП

Кой печели в ЕС

Източник: ЕП

Европарламентът вероятно все пак ще гласува новите правила за тировете

Европарламентът вероятно все пак ще гласува новите правила за тировете

© Надежда Чипева, Капитал



По всяка вероятност идната седмица Европейският парламент ще гласува новите правила за тировете, въпреки че България, Румъния и още няколко страни са против тях. В понеделник ще се разбере дали точката ще остане в дневния ред за сряда, тъй като междувременно български и румънски евродепутати са предложили тя да отпадне.


Това каза пред Би Ти Ви евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков. Допълни, че срещу предложението точката да отпадне и следващият европарламент да се занимае с темата, са били използвани процедурни хватки, за които в понеделник ще се разбере успели ли са.


Посочи, че все пак каквото и да се гласува в сряда то е само на първо четене и в крайна сметка следващият състав на европарламента ще трябва да реши окончателно въпроса. Причината за това е, че за да се вмести в мандата си настоящият ще има само десет дни за преговори между двете гласувания при това в рамките на румънското председателство на Съвета на ЕС, а самата Румъния също не одобрява новите правила, наричани Пакета "Мобилност", а в България известни като Плана "Макрон", тъй като идеята да се променят условията на заплащане и движение на товарните превозвачи са на френския президент Еманюел Макрон. Такъв кратък срок Новаков определи като близък до абсурда да бъде изпълнен, но добави, че не би се учудил, ако все пак това се случи.




Той определи целия спор по правилата на боксов мач. Не успяха да ни нокаутират, не успяха да ни бият по точки, сега се опитват да ни вземат мача в съблекалнята и то с помощта на съдиите, илюстрира той гледната си точка към работата по пакета.


Похвали колегите си, с които са работили да противодействат на френската идея, че са свършили много работа и ако не бяха се противопоставили, правилата щяха да са влезли още през лятото на 2017 г. в сила и да заварят по думите му 100 хил. камиона на път като някои от тях да са и без работа.


Той обяви още, че от колегите си с по-дълъг стаж в европарламента разбрал, че няма друг такъв случай предложение да се оттегля три пъти и да бъде внесено за четвърти път. Оценката му е, че целта е приемането на текстовете да се използват за целите на предизборната кампания. Освен това до момента били внесени 1200 предложения за промени в проекта, което означавало, че повечето депутати били на различно мнение по предлаганите нови правила.


Посочи, че заради очакваното гласуване се готви протест с участието на българи, румънци, унгарци и поляци в Страсбург и от България за целите на протеста ще излети самолет.


В началото на януари комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това бе само един от трите доклада, които обсъждаше транспортната комисияq (повече за тях четете тук) засягащи условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения. По-късно премиерът Бойко Борисов предложи на Антонио Таяни въпросът с условията на работа на международните превозвачи, известен като плана "Макрон", да се обсъди след предстоящите през май избори за Европейски парламент. По време на заседанието на транспортната комисия в Брюксел се проведоха протести на превозвачи от България и още няколко страни.


Миш-маш от текстове


При всяко предложение ние ще настояваме активно заедно с колегите от Полша, Унгария, Литва, Латвия, Румъния и други страни, които недоволстват от конкретни законодателни решения от пакета "Мобилност", този въпрос да се гледа в следващия парламент. Това заяви по-рано пред журналисти в парламента министърът на транспорта Росен Желязков, цитиран от БТА.


Никой в момента не знае, ако това бъде внесено за разглеждане, какво би могло да бъде прието и кое би било отхвърлено, каза Желязков. Може да се получи един голям миш-маш от текстове, които никой не е очаквал и никой не би предположил, че могат да се получат, коментира той. Ние ще настояваме да бъдат приемани текстове, които гарантират нашия национален интерес, каза министърът.


Имаме много рубежи, които трябва да бъдат отстоявани, за да постигнем това за което се борим - един справедлив пакет, който обслужва общността, а не отделни национални интереси, каза Желязков.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7906 Любопитно

    За последно ЕП ще изхвърли нашите шофьори !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8264 Неутрално

    Всеки държи на своето, но дали е прав или крив, не го интересува. Българските шофьори в момента защитават интересите на своите работодатели, но не и своите.

  3. 3 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Западняка ни съсипва !

    Сега иска да ликвидира транспострния бизнес в България и да го прилапа за без пари.

    Западняка винаги лъже и краде !
    Така е от векове !

  4. 4 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Не знам....луда работа е да живееш в камъона месеци далеч от семейството си!! И още повече за някакви си мижави 2500$...... Поне да можеха да живеят спокойно поне 5 месеца със заработеното за 4 е друго! В Щатите например много шофьори не карат 3-4 месеца през зимата,и това не им се отразява на финансовото състояние!!! Но.... САЩ не е Европа!

  5. 5 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#3] от "WWW": Така е западняците ви съсипват,а от изток ви носят банички с боза за закуска!!! От къде ви копа Кутев се чудя???

  6. 6 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Е, стига вече !

    Това не трябва да мине !

    В България, също трябва да има бизнес и развитие на икономиката, за да могат младите да се задържат тук !
    Неможе, всичките млади за тяхните компании да работят, много им е лесно така !

    Я да си развиеме ние бизнесите тука, да си сложиме младите амбицирани, образовани хора и тогава да видят те една КОНКУРЕНЦИЯ на ПАЗАРЕН принцип...
    Ама, има от какво да ги истрах, Българите сме амбициозни хора, когато разберем как се играе играта, ще им е много трудно да се конкурират с нас, кога видиш, всели тяхите млади да идват в нащи компании !

  7. 7 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    А така БАЙ Макроне удри по българските шофьори ….. А нека тука фенките му разправят за свободното движение на хора , стоки и услуги , то се отнася за африканците , които фашиста Орбан спира за българските Тираджии бой по манерката , дори и закон ще се измислят и прокарат само и само да се спрат.

  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Всеки държи на своето, но дали е прав или крив, не го интересува. Българските шофьори в момента защитават интересите на своите работодатели, но не и своите.
    —цитат от коментар 2 на Роси

    Според мен поне в случая интересите на българските шофьори и техните работодатели
    съвпадат.

  9. 9 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Не знам....луда работа е да живееш в камъона месеци далеч от семейството си!! И още повече за някакви си мижави 2500$...... Поне да можеха да живеят спокойно поне 5 месеца със заработеното за 4 е друго! В Щатите например много шофьори не карат 3-4 месеца през зимата,и това не им се отразява на финансовото състояние!!! Но.... САЩ не е Европа!
    —цитат от коментар 4 на angeles


    Тези 4000лв+ не са много българи в България , които успяват да ги взимат.
    Тези, хора работят за семействата си ,за да са те по-добре и да имат по-добро бъдеще.

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#6] от "vrana": Хубаво де,но как ще ги задържиш младите амбицирани и добре подготвени българи в родината????? Ще трябва и на тях поне по едно апартаментче в Изток за 700$ на квадрат))))) Като гледат пуцаджии,физкултурници завършили бавноразвиващо,пожарникари и всякаква сволоч как живее,кой умен и преуспял ще се върне???

  11. 11 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#4] от "angeles":

    Това не се прави за шофьорите , защото трябва да се върне камиона , а не шофьора. Просто целят да няма конкуренция във вътрешните превози, чужда фирма да не работи .

  12. 12 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Западняка ни съсипва !Сега иска да ликвидира транспострния бизнес в България и да го прилапа за без пари.Западняка винаги лъже и краде !Така е от векове !
    —цитат от коментар 3 на WWW

    Като истински комунисти! Чието учение също е дошло от запад.

  13. 13 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#6] от "vrana": Хубаво де,но как ще ги задържиш младите амбицирани и добре подготвени българи в родината????? Ще трябва и на тях поне по едно апартаментче в Изток за 700$ на квадрат))))) Като гледат пуцаджии,физкултурници завършили бавноразвиващо,пожарникари и всякаква сволоч как живее,кой умен и преуспял ще се върне???
    —цитат от коментар 10 на angeles


    Е, ние сме с новата система от има няма 30 години, нормално е да има изкривявания в обществото.

    В Англия, стаята е 1000лв+ , в София е 200лв+ .... тука доста по-лесно могат да станат собтвеници на имот на добро място също така.

    А, отделно когато имаме компании, които са едни от най-добрите в Европа те естественно, ще им трябват и най-добри кадри за да могат да се конкурират и да останат на топ места в класацията, това от своя страна ще превличе добрите, кадри да кажем 6000лв за чужденец да дойде да работи или 4000 за българин... аз мисля работодателя, в много от случаите би предпочел Българина, освен с заплатата си е и българин (т.е. знае обстановката с колектива и така нататък.)

  14. 14 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иван К.": Не се съмнявам че сте прав! Просто ми беше чудно как издържат в БГ шофьорите!!?? Не може ли да се помисли някакси за по-доброто им заплащане и време със семейството!! Знам,че и най-големия проблем са товарите,имам инфо че от БГ излизат много трудно!

  15. 15 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Трима международни шофьори имам в родата и тримата подкрепят плана "Макрон". И чичо ми , и двамата му сина си вадят хляба от десетилетия по пътищата на Европа . И тримата в момента работят за западноевропейски фирми , и изобщо и не искат да чуят за българските превозвачи . Двама от тях изгоряха с десетки хиляди евро от български некоректен работодател , и с нетърпение очакват новите правила . Така че скоро време да очакваме едно 100-200 човека от българските чорбаджии да започнат да въртят геврека !

  16. 16 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#9] от "vrana":


    Разминаваме се малко във вижданията си,но приемам и вашето! И за мен семейството и децата са номер едно,но не мога и да се лиша толкова много! Идеята ми е,не може ли да се помисли нещо за по -доброто им заплащане и време в къщи! Аз съм в тоя бизнес от 16 години(естествено в Европа е друго),но не можеш ли да осигуриш на шофьорите поне на две седмици да са със семейството си,ще имаш проблем със наемането! Е има и хора без семейства,други като се приберат се развеждат но това е part of the game както се казва!

  17. 17 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    Важното е да не се плашите! Процедурни хватки били използвани казва гепаджията?! А га бацева дружина праят процедурни хватки в родното мешере що тогава не протестирате. Просто го приемат тихомълком и както направиха с пенционната "риформа" казват че влиза след 4 години!

  18. 18 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Касиерка в Лидл в Германия - 2500 евро бруто .
    Български шофьор на 30+ тонна машина с товара - 2000 евро бруто .

    Е няма как да стане , господа превозвачи !

  19. 19 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 957 Неутрално

    До коментар [#14] от "angeles":

    Шофьорите не са да ги мислиш. Шофьор ,търговец и кур.а не се става по желание, трябва да ти идва отвътре.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3528 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иван К.":

    по скоро да се плащат данъци там

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 762 Любопитно

    Оказа се, че има около 70,000 тира с българска регистрация.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  22. 22 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#9] от "vrana":Разминаваме се малко във вижданията си,но приемам и вашето! И за мен семейството и децата са номер едно,но не мога и да се лиша толкова много! Идеята ми е,не може ли да се помисли нещо за по -доброто им заплащане и време в къщи! Аз съм в тоя бизнес от 16 години(естествено в Европа е друго),но не можеш ли да осигуриш на шофьорите поне на две седмици да са със семейството си,ще имаш проблем със наемането! Е има и хора без семейства,други като се приберат се развеждат но това е part of the game както се казва!
    —цитат от коментар 16 на angeles


    И аз разбирам вашето мнение, но нека погледнем реалността.

    За да можем ние българите да се конкурираме с тях, няма да стане на ниво разработване на нови технологии и държавен каапцитет за имплементирането на високо ефективни проекти и инфраструктури, които да отварят икономически възможности. Ние нямаме този капацитет на това време. Представете си, преди 20 години, тези от Азия да искаха норвежки социални пакети ... ами никога нямаше да се развият.
    Отделно, щом толкова ги е грижа западните чорбаджии за хората, които не виждат семействата си - Защо не сложат закон за тяхните банкери и други такива,които работят 100часа+ на седмица и не се вясват в къщи със седмици. Нека ги върнат при семействата им. Предполагам, ще поискат това, когато нашите банкери бият тяхните банкери :)

  23. 23 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Трима международни шофьори имам в родата и тримата подкрепят плана "Макрон". И чичо ми , и двамата му сина си вадят хляба от десетилетия по пътищата на Европа . И тримата в момента работят за западноевропейски фирми , и изобщо и не искат да чуят за българските превозвачи . Двама от тях изгоряха с десетки хиляди евро от български некоректен работодател , и с нетърпение очакват новите правила . Така че скоро време да очакваме едно 100-200 човека от българските чорбаджии да започнат да въртят геврека !
    —цитат от коментар 15 на Dankol


    Пич, твоите хора развиват други държави !

  24. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#13] от "vrana": Дано да сте прав,за мен е късно и съм песимист! Ще се радвам да го видя това,което предполагате да стане))))

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#19] от "kasko":


    Ме мога да не го мисля,точно те ме хранят със семейството ми от 10 Ина години!!! Но явно в БГ не се мисли по същия начин за тея дето те хранят)))))

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#22] от "vrana":


    )))))) За банкерите,това си е тяхно желание! Повече кинти,повече удоволствия!! От моите шофьори нямам нито един с такива желания)))

  27. 27 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 720 Неутрално
  28. 28 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#23:"vrana"][/quote]

    Данък МПС за Бугати Хейрон с регистрация в София и евро 6 - 2130.88 лева
    На парите които изпращат моите роднини в България разчитат 8 човека.
    Според теб кой повече подпомага родната икономика !?

  29. 29 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#20] от "дерибеев":

    Да де, то е ясно , ама нали Макрон пее за общ пазар за интеграция , но само когато е в тяхна полза, нямат ли файда забравят за общият пазар. Това е все едно Фандъкова да реши , че фирмите от провинцията правят дъмпинг на софийските и да забрани на фирми от провинцията да возят товари в София.

  30. 30 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Шофьорите получават минималната работна заплата+командировки т.е. те се осигуряват на минималната работна заплата и ще получават мизерна пенсия.По този начин работодателите им пестят от осигуровки и ощетяват бюджета.
    В следващият ЕП броят на националистите от Западна Европа ще се увеличи и новите правила за тировете лесно ще минат.Напъните на некои наши евродепутати да защитават фирмите за международен транспорт са куха политическа пропагада.

  31. 31 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#22] от "vrana":)))))) За банкерите,това си е тяхно желание! Повече кинти,повече удоволствия!! От моите шофьори нямам нито един с такива желания)))
    —цитат от коментар 26 на angeles


    Малко така се получава ...

  32. 32 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 288 Неутрално

    [quote#23:"vrana"]
    —цитат от коментар 28 на Dankol
    Данък МПС за Бугати Хейрон с регистрация в София и евро 6 - 2130.88 лева На парите които изпращат моите роднини в България разчитат 8 човека. Според теб кой повече подпомага родната икономика !? [/quote]

    Браво на твоите роднини !

    Но пич, да не би да искаш да върнем времето. когато "всички бяхме равни" ?
    Тази система е така, има някои с Хейрони, но този с хейрона, за да си го купи тва сигурно има фирма с поне 200 камиона.... колко семейства изхранва той? А може би утре като понатрупа още малко и след 2-3 яхти може да реши и да се пробва със западните си колеги да развие некоя технологиа да отиди от бизнеса с 5% (камионите) на бизнеса с 500% технологиите , понеже Хейроните ша ги направи 50 в гаража си ... и като успее с технологичната компания , утре ти и твоите деца нема търсите да работите по чужбините, а обратното чужденците ще искат част от нашият успех (или на този с Хейрона).

  33. 33 Профил на oii34567760
    oii34567760
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Водачи на тирове, първо преминете 1-месечен курс по английски език (струва няколкостотин лева), а след това направо си намерете работа в западна фирма. Така веднага си устройвате живота по европейски стандарт, и спомагате за фалита на мръсните български "превозвачи", които това и заслужават заради своята алчност. Престането да работите за тези подлеци! Няма по-мръсни чорбаджии от българските. И бъдете спокойни за България! За нея е най-добре да се превърне в една рядко населена, екологично чиста европейска провинция. А българските капиталисти и политици - Да го духат! Желая успех на шофьорите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK