Три фирми продължават в процедурата за доставка на 2 военни кораба за 1 млрд. лв.

Контраадмирал Митко Петев и заместник-министърът на отбраната Анатоли Величков при отваряне на офертите

© Министерство на отбраната

Контраадмирал Митко Петев и заместник-министърът на отбраната Анатоли Величков при отваряне на офертите



Три компании подадоха оферти за доставката на два многофункционални патрулни кораба за военния флот. Това са Fr. Lurssen Werft GmbH & Co.KG (Германия), "МТГ – Делфин" (България) и FINCANTIERI (Италия). Офертите бяха отворени днес в Министерството на отбраната, с което започва работа междуведомствената работна група, която трябва да оцени предложението. Одобрената от парламента проектна цена за двата кораба е 984 млн. лв. (с ДДС).


Предвиждаме корабите да бъдат придобити – първият до края на 2023, вторият – до края на 2024 г., каза заместник-министърът на отбраната Анатолий Величков, цитиран от пресцентъра на Министерството на отбраната. "Проектът за придобиване на два многофункционални патрулни кораба е един от трите основни инвестиционни проекта на Министерството на отбраната. Целта е чрез придобиването им да ce изпълнява широк спектър от задачи по гарантиране на морския суверенитет на българската държава и защита на нейните национални интереси в морските пространства, както и замяна на остарели бойни кораби от състава на ВМС, които не подлежат на модернизация", каза още Величков.


Четири са основните показатели за оценка на офертите – "способности", "цена" "индустриално сътрудничество", "интегрирана логистична поддръжка". Командирът на военноморските сили контраадмирал Митко Петев поясни, че първо ще бъдат оценени техническите характеристики, както и предложенията, свързани с показателите "индустриално сътрудничество" и "интегрирана логистична поддръжка". Вторият етап от работата на комисията е оценка на ценовите оферти, които ще бъдат отворени на 29 май.




Работата на комисията ще приключи с подготовката на доклад, който трябва да е внесен в Министерския съвет до 12 юни 2019 г. Способностите, които ще придобият Военноморските сили чрез реализацията на този проект, са борба с надводен, подводен и въздушен противник, контрол на корабоплаването, борба с асиметрични заплахи и способности за електронна борба.


От правителството държат на "индустриалното сътрудничество", тоест максимална част от работата по корабите да бъде извършена в България. Предишният опит за купуване на кораби се провали в края на 2017 г. Проектът бе на стойност 820 млн. лв. с ДДС и бе спечелен от варненската корабостроителница "МТГ Делфин", но компанията се отказа заради ниска цена. "Делфин" и сега е сочена за фаворит.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    Е то ако държат да се прави в БГ, конкурса е излишен. Някак си не виждам как Ларсен ще седнат да правят кораби в БГ :(

  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6567 Неутрално

    "От правителството държат на "индустриалното сътрудничество", тоест максимална част от работата по корабите да бъде извършена в България"

    Това е препъни камъкът

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 364 Неутрално
  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1622 Весело

    Пропуснато е да се отбележи, че собственик на компанията "МТГ – Делфин" е Кирил Домучсиев....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  5. 5 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Всичките фокуси са за да може МТГ Делфин да вземе поръчката. Люрсен и Финкантиери си губят времето.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  6. 6 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 947 Весело

    До коментар [#2] от "neut":

    Защо да е препъни-камък ? Да не би Larssen да не могат да наемат "МТГ-Делфин" да им изработят само корпусите на двата корвета в бившата корабостроителница във Варна и после да си ги извлекат на буксир до Хамбург, където да монтират скъпите неща ?

  7. 7 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#6] от "dr_al_hussaini":

    Във варненската корабостроителница западни кораби даже не могат да бъдат пребоядисани! Тя би трябвало да се строи наново по и със западни стандарти!

  8. 8 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#6] от "dr_al_hussaini":

    Ударих Ви един минус по подразбиране, но този път сте прав . Защото това сме го правили вече и стана много добре. Но има и трети вариант. Ларсен просто да купят русенската или варненската корабостроителница, както Дамен купиха корабостроителницата в Галати.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  9. 9 Профил на todor_cvetkov
    todor_cvetkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Колеги съфорумци, според мен е полезно да изчистим някои понятия - 1. Под популярното словосъчетание "варненска корабостроителница" повечето хора имат разбират първата варненска корабостроителница (екс "ККЗ Георги Димитров", сега Булярд). Този завод не е правил кораб от поне 7-8 години. 2. МТГ Делфин не е собственост на Домусчиев, а е семейна компания (както и Люрсен, между другото). Капитал го написа преди ок. две години покрай предишния търг. Делфин е и единствената работеща корабостроителница в България. 3. "Ларсен" е Люрсен. И германците, и италианците са твърде сериозни играчи, за да играят в някаква нагласена пиеса.

  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1854 Неутрално
  11. 11 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1156 Весело

    До коментар [#9] от "todor_cvetkov":

    Тази "семейна" компания "Делфин" да не е случайно собственост на някой мастит, обилно субсидиран зърнопроизводител ... или съм се объркал :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  12. 12 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    И германците, и италианците са твърде сериозни играчи, за да играят в някаква нагласена пиеса.
    —цитат от коментар 9 на todor_cvetkov


    Те са сериозни, ама в МО не са. Мачът е ясен.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  13. 13 Профил на todor_cvetkov
    todor_cvetkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "ь":

    Объркал си се.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK