Има нужда от смяна на икономическия модел, каза Томислав Дончев

Томислав Дончев

© Юлия Лазарова

Томислав Дончев



Икономическият растеж на България е малко по-висок от средноевропейския, но е крайно недостатъчен, за да достигне нивото на европейските държави. За да стане това, е нужен нов икономически модел за страната, който да не разчита на "икономиката на ишлемето". Това заяви в интервю за БНТ вицепремиерът Томислав Дончев.


Той коментира скорошната оставка на министъра на земеделието Румен Порожанов и обясни, че около казуса с националната стратегия за детето има лоша комуникация с обществеността.


"Оставките са утвърдена, политическа реакция, когато има обществени съмнения и напрежение. Тя е вид поемане на отговорност. Политиката не е само административно занятие, персоната също има значение", посочи Дончев.




Помолен да коментира думите на лидера на НФСБ и бивш вицепремиер Валери Смиеонов, че кадри на ДПС управяват горите, Дончев заяви: "Ако някъде има дерибейство с горите, искам да науча". Той отрече да има хора на ДПС в правителството. По думите му партньорството с ДПС е неприемливо, а коалицията с "Обединените патриоти" е била необходима и носи известни минуси.


Томислав Дончев каза още, че иска да стане известно кои висши чиновници и политици имат офшорни сметки, но изрази съмнение това да се осъществи заради правилата за пазене на банкова тайна в чужбина. По думите му прокуратурата също иска да стигне до отговора, но това няма да стане лесно.


Вицепремиерът декларира, че чужди инвестиции в България има, но е нужно да са повече и да не бъдат само в сферата на услугите. "Растежът на България е малко по-висок от средноевропейския, но е недостатъчен, за да достигнем Европа бързо", каза Дончев. "Има нужда от смяна на икономическия модел", заяви той и добави, че това е обществен процес, в който не само държавата има роля. "Това е свързано с начина на мислене", смята Дончев.


"Не може да се развива икономиката, ако тя е базирана на ниските разходи, ниските данъци, ниската цена на земята и най-вече на труда. Една нова икономическа концепция не започва само с мерки в сферата на икономиката, а в образованието", каза той.


"Една от готвените промени в тази насока е промяна на начина, по който се финансират иновациите, като идеята е да се въведе по-голяма централизация. Има нужда от промяна на опростяването на изграждането на икономическата инфраструктура", допълни Дончев.


Стратегията за детето - лансирана без адекватно обяснение


"Защо един държавник би организирал подобно безобразие - да влиза в домовете на хората и да взема децата. Защо би го направил? Не искам да укорявам хората, които протестират срещу стратегията за детето, всеки има право да протестира. Единственият ми съвет към всички е, ако могат, повече да четат." Това коментира Томислав Дончев на въпрос за спирането на работата по Националната стратегия за детето след протести срещу нея.


По-рано днес министърът на труда и социалната политика Бисер Петков обяви, че проектът за стратегията във вида, предложен за обществено обсъждане в началото от годината, е спрян. "Това е разпореждането и на министър-председателя и то е изпълнено", припомни Бисер Петков. Също днес премиерът Бойко Борисов се възмути, че се организират протести срещу една несъществуваща стратегия, като постоянно се изричат лъжи.


"Съветът ми към всички експерти, специалисти, хора на държавна служба, които са писали сратегии, документи - да излязат и малко повече да обясняват. Защото един от основните дефекти, които имаме, е липсата на адекватни аргументи от другата страна", каза Дончев. "Тука си признавам вина - обичайно се лансира документ, без да е адекватно обяснен предварително", обобщи той.


"Наред с това имаме драстични случаи, имаме случаи на сексуално насилие на деца в семейството. Тези деца могат ли да бъдат оставени в семейна среда?", посочи вицепремиерът.

Коментари (203)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 624 Гневно
  2. 2 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 529 Гневно

    Значи цацата иска нещо, което знае, че не може да получи
    Избори брат...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1321 Весело

    Дончев - премиер! Борисов в манастир, или в един вид къща за гости с много високи стени и решетки.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  5. 5 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    Сега пък "Има нужда от смяна на икономическия модел"
    Определено има нужда от смяна на правителството!
    И не ни трябва Борисов 4 или Орешарски 2 ...

  6. 6 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 381 Неутрално

    като колата е със спукани гуми , и 5 пъти да сменяваш карбуратора пак същата работа

  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3267 Любопитно

    Та, десет години не стигнаха ли ви? Или чак сега разбрахте, че сте грешали още от началото? А, може би защото усещате, че губите властта и копанята с благините?

  8. 8 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1362 Любопитно

    До коментар [#5] от "Наблюдател":

    Сигурно искаш Нинова 1...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    Дончев, в последните 10 години КОЙ бе на власт? Защо за 10 години не сменихте "икономическия модел"? Каквото и да означава това! Лесно е да се плямпа заучени фрази! И то нищо незначещи!

  10. 10 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Че то като махнеш шивачниците и фабрикокабелчетата други инвестиции нЕма..:-) Работа също..Поне по 99% от българотериторията.. А като махнеш смяната на чаршафи и поднасянето на бира съвсем свърши..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  11. 11 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#8] от "nv":

    Определено НЕ, и Нинова 1 не

  12. 12 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#11] от "Наблюдател":

    А какво искаш, че то друго реалистично няма как да се получи...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  13. 13 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2225 Любопитно

    Той дори се похвали, как час и половина преди предаването бил публикувал концепцията си, но ... някой знае ли къде е публикувана...
    !

  14. 14 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Това което прави по-богати другите държави е подкрепа и инвестиции в области където имат и традиции.
    У нас индустрията беше унищожена умишлено през 90-те първо и второ не бяха допуснати западни инвеститори за да се учи българския бизнес как трябва да се развива.
    За съжаление този разговор е закъснял с цели 25г. и никой няма извинение за това.

  15. 15 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Томето е цар на общите приказки; върти ги като спагети. Философ е човекът.

  16. 16 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1362 Любопитно

    До коментар [#7] от "Vlado Nikolov":

    А, може би защото усещате, че губите властта и копанята с благините?
    —цитат от коментар 7 на Vlado Nikolov


    Как само ти се иска да е вярно и да дойдат червените на власт а...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  17. 17 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    България има нужда от работеща съдебна система, без зависимости.Останалото само ще дойде.Ако хора като Пеевски, Борисов, Цветанов, Домусчиев и прочие да в затвора, вместо да дерибействат в държавата и бизнеса ще живне, и чуждестранни инвеститори ще има , и конкуренция.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  18. 18 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    България има нужда от работеща съдебна система, без зависимости.Останалото само ще дойде.Ако хора като Пеевски, Борисов, Цветанов, Домусчиев и прочие да в затвора, вместо да дерибействат в държавата и бизнеса ще живне, и чуждестранни инвеститори ще има , и конкуренция.
    —цитат от коментар 17 на Noise


    Ще дойде, ама друг път... Каква работеща съдебна система при тотален контрол от държавата?

  19. 19 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    ГЕРБ да не връщат комунизЪмЪ като икономически модел? Щото досега лъгаха, че са за пазарна икономика...

  20. 20 Профил на trj09592697
    trj09592697
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Сега пък "Има нужда от смяна на икономическия модел" ...
    —цитат от коментар 5 на Наблюдател


    Смяна на икономическия модел могат да направят хора като Царя или Станишев. След крадливото управление на Костов те го направиха. За съжаление след Станишев дойде моделът „Борисов“ избран в НС с гласовете на Костов и ДСБ.

  21. 21 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    До коментар [#18] от "bez_ime2":

    Именно.Говорим от какво има нужда.Не какво е в момента.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  22. 22 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Като стане бае ви Тодор, всичките ше ви опраи.

  23. 23 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#17] от "Noise":

    Това ли е визията ви за работеща съдебна система?Да вкара в панделата 5-6 човека и държавата щяла да цъфне и да върже.Ти боледуваш от тежка форма на комунизъм, другарю.

  24. 24 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2225 Весело

    До коментар [#19] от "bez_ime2":

    Е, не така грубо ... просто досега комунизЪмЪт си се прикриваше кротко зад цветната лъжа за пазарна икономика. Ама лъчезарията нещо позамръкна и грубата действителност лъсва...
    :)
    !

  25. 25 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Когато габровци са били начело на Държавата тя е просперирала. След 1878 година цели правителства са били от габровци и в 1908 година минаваме Япония както е известно. И ако някой сменял чаршави и наливал бира сиже негов проблем. В Габрово сме в четвъртата индустриална революция и Дончев иска да ви каже, че е време количествените натрупвания да мибат в качествени изменения -Хегел Ама явно нищо ново под слънцето. Разликата между цивилизацията и селянуята е огромна.

  26. 26 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Любопитно

    Г-н Дончев, в момента общата сума на депозитите в българските банки е около 89,7 МИЛИАРДА лв. (https://abanksb.bg/downloads/annual-information/2018-Review-BG.pdf ). Тези 89,7 МИЛИАРДА лв. са огромна парична маса, която стои неизползвана в българската икономика. И защо? Защото няма освободен, либерализиран законов механизъм, който да даде възможност на поне на 10% от тази сума, а именно 8,97 МИЛИАРДА лв. да отиде на Българската фондова борса (БФБ), където да позволи да се закупят акции от нови дружества, които да работят в българската икономика. На БФБ се търгуват 15-тина предприятия, от три години няма ново IPO (Initial Public Offering), на борсата не са виждали чужд инвеститор от години, а свежи пари за икономиката, освен европейските за разни инфраструктурни проекти, липсват. Ето защо трябва да има законодателна инициатива, г-н Дончев, която да либерализира и освободи от излишни прекомерни и никому ненужни регулации режима, по който може да се позволи да излязат на борсата нови IPO-та, с нови идеи и възможности и за акционерите, и за предприемачите. Проява на огромно управленско недоглеждане е да имаш налице чудовищен паричен ресурс, но да нямаш идея как да го вкараш в реалната икономика! Ама не виждам връзката, цепи се там някой в ъгъла! Връзката, златен, е в това, че ще бъдат създадени акционерни дружества в българската икономика, които, като юридически лица, ще плащат 10% корпоративен данък печалба всяка Божа година! Може ли или не може? Та това е нещо, върху което трябва да се замисли правителството, а не да се правят отвреме-навреме констатации, които всеки икономически грамотен човек може да направи! Има и други възможности и сценарии, в т. ч. и за решаване на тежките проблеми в здравеопазването, но засега и това е достатъчно! А дотогава, както казах, констатации и пак КОНСТАТАЦИИ! Нещо неясно?

  27. 27 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#13] от "AzDebil":

    Има го в неговия блог
    http://www.tomislavdonchev.info/bg/?p=1000

    има го и в сайта са списание икономика.

    https://www.economic.bg/bg/news/11/vreme-za-ikonomicheska-transformatsiya.html

    Но е тежък текст. Не се чете бързо.


    Ето тази статия е по-кратка и по ясна.
    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7444201

    От любим икономист на Дневник, ама това, когато икономиката имаше огромни проблеми, не и напоследък.
    Няма лоши данни за икономиката и Дневник са в паника какво да сложат за водеща новина.
    Или ще е, ча са поскъпнали билетите за самолет, или, че някоя сноубордистката е прекратила кариерата си...

    Въобще, Дневник е все по-забавно място.

  28. 28 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#26] от "Santos":

    Браво. Това е много важна тема Аз писах, че ако съм Премиер няма да мога да спя да мисля как да вкарам депозитите в икономиката пряко.

  29. 29 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 915 Весело

    Да използвам случая да поздравя редакторите на Дневник за сполучлувата снимка на Томислав Дончев.

    Браво Дневник. Следващият път, още по-брадясал да е :)

  30. 30 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 595 Неутрално

    убихме и прогонихме 2 милки от българите.Останалите, ше ги наградиме с новиа икомодел "арбайт махн фрай като доказано издържливи.
    ура другари!
    ние- шефчета форевър. те - роби до гроб!

  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3779 Неутрално
  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3141 Неутрално

    "За да стане това, е нужен нов икономически модел за страната, който да не разчита на "икономиката на ишлемето". "

    Дончев, надявам се, разбираш, че държавата не може нищо да направи по въпроса освен да не пречи. Ние и на това ще сме доволни. :)

  33. 33 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3155 Любопитно

    Това интервю пред журналисти от Дневник ли е дадено...

  34. 34 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    "Помолен да коментира думите на лидера на НФСБ и бивш вицепремиер Валери Смиеонов, че кадри на ДПС управяват горите, Дончев заяви: "Ако някъде има дерибейство с горите, искам да науча"



    В Балкана над Севлиево. Да заповяда.

  35. 35 Профил на Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Моля ви , гласувайте за ГЕРБ ! Дайте шанс на Бойко за поне още два мандата !

    Beautiful people are not always good but Good people are always Beautiful...
  36. 36 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4074 Любопитно

    Наборът/ и градски/ Дончев "откри топлата вода"!

  37. 37
    Тлъсто Тъпа Госпожица ГЕРБ
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  38. 38 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Любопитно

    До коментар [#26] от "Santos":Браво. Това е много важна тема Аз писах, че ако съм Премиер няма да мога да спя да мисля как да вкарам депозитите в икономиката пряко.
    —цитат от коментар 28 на mpq24607239


    Благодаря! От известно време работя с група чужди инвеститори, с които изготвяме, покрай другото, два много стойностни проекта. Единият е, както се вижда, за вкарване на част от тези неизползвани средства, които стоят на отрицателни лихви в банките. Ако бъдат вкарани в реалната икономика, дори и дивиденти в размер на 2-3% ще са далеч по-добри като алтернатива. Другият проект е за медицински туризъм, при който чуждестранни пациенти, предимно от ЕС и Близкият изток, се лекуват в България. Той ще позволи на нашите лекари и сестри най-малко удвояване на доходите, без от това да пострада бюджета на държавата. Дотук и по двата проекта – тотално неразбиране, а от някой страни и ожесточена съпротива. Та ми е чудно какъв, аджеба, ще е този икономически модел, който „който да не разчита на "икономиката на ишлемето"? Аз съм „за“, ама дайте модела, а не само общи приказки!

  39. 39 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#25] от "mpq24607239":

    Вече веднъж Ви попитах къде мога да видя наживо в Габрово пример за т. нар. четвърта индустриална революция /следващата седмица съм Габрово/.
    Много добре знам какво се прави/произвежда в Габрово /както и в Севлиево, Дряново, Трявна/ и много неща заслужават уважение. Както и това, че Габрово и областта са хубаво място за живеене.
    Категоричнен съм, обаче, че всичко това не се нуждае от Вашите препоръки, похвали и каквото там измислите. Габрово - съвсем.

  40. 40 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Какви чужди инвестиции с тия цени на тока?

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12313 Весело

    Това се получава когато политик говори за икономика иносказателно - каша в идеи, понятия и резултати.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2810 Весело


    Извинете, с какво "новият икономически модел" на Томислав Дончев се различава от "новия икономически механизъм" на Тодор Живков? Защото по какво си приличат е ясно - и за двете са се сетили на изпроводяк.

  43. 43 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3155 Любопитно

    Понеже никъде не се упоменава къде е дадено това интервю, пак ще попитам.
    Пред журналисти на Дневник ли е направено...

  44. 44 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    Аха, вече се допълни, че е било пред БНТ. Благодаря.

  45. 45 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1465 Любопитно

    Май Томислав се готви да заеме мястото на Цветанов в ГЕРБ. Та за това напоследък се активизира.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3267 Весело

    До коментар [#16] от "nv":

    Ох, умнокрасивто ми либерастче! Вас ли да турим, дето целувахте Боко навсякъде по време на първия му кабинет?? Ха съберете се поне за едно каре с писар, па тогава се обаждайте!

  47. 48 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#39] от "ivangabrovo":

    И след като пък си от Габрово няма нищо по-лесно. Ставаш сутрин и заминаваш по заводите и гледаш. какво се произвежда закъде, какво се твари какво се разтоварва:)) Най-сигурните впечатления. питаш работниците колко пари получават и така нататък:)) Елементарно и сигурно. Няма политици няма пропаганда няма нищо!

  48. 49 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5709 Неутрално

    Други ще променят икономическия модел, Томи!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  49. 50 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    До коментар [#27] от "rwn":

    ...Няма лоши данни за икономиката и Дневник са в паника какво да сложат за водеща новина.....
    —цитат от коментар 27 на rwn


    Извинете, но думите "Икономическият растеж на България е малко по-висок от средноевропейския, но е крайно недостатъчен, за да достигне нивото на европейските държави" не са на "Дневник", а на вице-премиера Томислав Дончев. На този извод просто няма какво да се възрази. А в бодряшката статия на Георги Ангелов, линк към която ни изпращате за трети път днес има една ле-е-кичка мистификация на темпа на ръста, която няма как да не сте я забелязали - ако за периода 1997-2018 г. той е 9% това въобще не е повод за оптимистични прогнози да достигнем дори бившите социалистически страни в ЕС при сегашните ни 3,4-3,5%.

  50. 51 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#26] от "Santos":

    то па една борса :)
    БФБ е като всичко останало в тази държава ФАРС.

  51. 52 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Те не могат плочките на една улица да сменят вече 1 година щели да сменят икономическия модел :)

  52. 53 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 474 Неутрално

    цялата държава е една мафия, управляващите са едни андрешковци без грам мозък корумпирани и крадливи. икономическия модел както и да е те ако вкарат ред в кочината и спрат кражбите и доходите и всичко ще стане х2. ама нито искат нито могат.

  53. 54 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Централизация? Що ли изобщо си мислим че сме избягали от комунизма? Тия комсомолци ще се опитват да ни подкарат по китайски път ли? Балканско-мутренски капитализъм с държавно управление? Няма такова животно другари комсомлци, няма! Долу ръчичките корумпирани от бизнеса! Децентрализацията може да помогне за здрав и успешен бизнес. Държавата да си гледа държавните работи - борба с престъпност, некорумпирани съдилища, инфраструктура, безболезнени адмнистративени услуги. Ако спрете изнудването на инвеститорите, това ще помогне!

  54. 55 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2914 Неутрално

    Напълно съгласен!!!
    На ниво "констатации"сме добре.
    Същественият въпрос е : "КАКВО ПРАВИМ ЗА ПРОМЯНА НА ИКОНОМИЧЕСКИЯ МОДЕЛ"?!

  55. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4738 Неутрално

    До коментар [#17] от "Noise":

    Направо не ми се вярва, че Ви сложих +! Точно независима и работеща съдебна система ни трябва! Бизнесът ще се справи сам, ако има сигурност!

  56. 57 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Тоя не беше ли казал същото преди няколко месеца? Не е ли един от главните в ГЕРБ? Като иска да променя нещо, да действа. Стига само тъпи приказки.

  57. 58 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#54] от "Таралеж":

    Напротив,държавата трябва да работи с бизнеса,да отговаря на неговите очаквания и нужди.Бизнеса и държавата трябва да са партьори.

  58. 59 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#26] от "Santos":

    "Г-н Дончев, в момента общата сума на депозитите в българските банки е около 89,7 МИЛИАРДА лв. (https://abanksb.bg/downloads/annual-information/2018-Review-BG.pdf ). Тези 89,7 МИЛИАРДА лв. са огромна парична маса, която стои неизползвана"

    Прителю, КТБ фалира, защото не можа да намери 250 милиона за паникьосаните си вложители. Тъй че по-полека с тези прословути милиарди. Механизмът на съществуването им е твъре виртуален. Например, ако вземем едно конкретно нещастно левче, ще се окаже, че поне 15 банки си го броят като тяхно.

  59. 60 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#16] от "nv":Ох, умнокрасивто ми либерастче! Вас ли да турим, дето целувахте Боко навсякъде по време на първия му кабинет?? Ха съберете се поне за едно каре с писар, па тогава се обаждайте!
    —цитат от коментар 46 на Vlado Nikolov


    Ти пък от кои си, от 80-те % на И. Христов?

  60. 61 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#50] от "Един препатил":

    Сложих ви +
    Все пак, човек препатил сте!

    Вижте, моето присътвие тук, в тази медия, е основно с една, две цели.

    За забавление и за разтоварване.

    Не си поставям никакви високи цели (да промянам нечие мислене или гледна точка), не преследвам някаква скирити цели , нямам и навик да манипулирам хората.

    Ако науча нещо ново, или някой сподели с мен някакво знание или информация, би било добре. но не очаквам такива неща.

    Основно и най-много се забавлявам с редакционнота политика на Дневник.
    но ис голяма част от пишещите под статии тук.
    Забележително е как иначе умни хора тук, има доста умни пишещи тук хора, могат така хубаво да кълват на елементарната манипулация на редакцията.
    Било чрез снимки, било чрез подребда на новини. Било чрез неглежиране на определени новини или "смотаното" им отразяване.

    Явно, Дневник се мисли за българската Фокс Нюз.

    Е, не е :))))

    Харесва ми как хора, основно с лични проблеми, очакват някакви чудеса от икономиката или от държавата, за да могат и личните им проблеми да бъдат магически разрешени.

    Очакващите месии никога не свършват.

    Предполагам, че можете да обвините тъпото население,нали. Как можа само 4-5% да има ДБ.
    Не зная дали си давате сметка как никога няма шанс тази раздробена десница да вземе управлението на България. За добре или лошо, не зная. Това са просто факти.

    Не съм привърженик на нито една партия в България. Но виждам, че в момента, или ГЕРБ или БСП имат шансове да са водеща управляваща Коалиция.

    Това се реалностите.
    ДБ трябва да увеличи 5-6 пъти електората си, за да може да упрявлява.
    Ако сте наистина препатил, знаете, че това е невъзможно.

    И какво остава.

    Писане под статии в Дневник.

    Е, дано поне има терапевтичен ефект за вас :)

    Да не влизаме в подробности тук. Нямам време, сега гледам нещо много по-интересно и важно за мен.

    Давам ви линк. Може да ви е интересно, кой знае... защото, мога да си давам линкове, колко си пожелая, нали. Или не?

    https://www.youtube.com/watch?v=SzY2CpM5NTE

    за днес забавлението ми в дневник приключи.


    Успех с вашите кандидати на предстоящите избори!




  61. 62 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#61] от "rwn":

    Хаа-ха!

  62. 63 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#26] от "Santos":то па една борса :)БФБ е като всичко останало в тази държава ФАРС.
    —цитат от коментар 51 на МиГ-29


    Именно! И това е защото засега няма начин да се налеят свежи пари там!

  63. 64 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3520 Неутрално

    Този е много нагъл, много!!
    Не е преял, той направо се е осрал и се е омазал с власт.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  64. 65 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Весело

    До коментар [#26] от "Santos":"Г-н Дончев, в момента общата сума на депозитите в българските банки е около 89,7 МИЛИАРДА лв. (https://abanksb.bg/downloads/annual-information/2018-Review-BG.pdf ). Тези 89,7 МИЛИАРДА лв. са огромна парична маса, която стои неизползвана"Прителю, КТБ фалира, защото не можа да намери 250 милиона за паникьосаните си вложители. Тъй че по-полека с тези прословути милиарди. Механизмът на съществуването им е твъре виртуален. Например, ако вземем едно конкретно нещастно левче, ще се окаже, че поне 15 банки си го броят като тяхно.
    —цитат от коментар 59 на Неизвестен Извършител


    Приятелю @Неизвестен извършител, данните са на БНБ – това първо и второ, нямам нито време, нито място да изнасям лекции по обща икономическа или инвестиционна култира. Друг въпросът, ако просто търсите някакво участие в коментарите - на олимпийски принцип, сиреч барабар тугедър Петко уит мен!

  65. 66 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Нямат край глупостите борисови, дончеви и пр.
    Нищоправене и нищоговорене.

    Накрая стадото ще плати отново ако продъължава да гледа безучастно.

  66. 67 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#63] от "Santos":
    Не няма няма читави компании, нали знаеш че някой като направи ИПО и взима парите и бяга ти в БГ компания ще налееш ли пари, на БФБ няма случайни компании всички са на червени мафиоти.

  67. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    Брех....! Като го четеш Дончев, все едно е паднал тази сутрин от Луната. Сякаш, той самият не е част от този калпав икономически модел?!?
    Ами да каже на Бойко и сменят модела! Ама, тая работа не става с милиционерски приказки...

    Бивш tww09306483.
  68. 69 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2332 Неутрално


    "Това е свързано с начина на мислене", смята Дончев.

    ________

    Смяна на чипа?


  69. 70 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Прав е. Има нужда от смяна на модела на окупираната от мафията държава - мафия, която държи възловите отрасли и не допуска конкуренция, мафия, която източва бюджета и е бенифициент по всички големи проекти и поръчки в страната. Всъщност имаме нужда не от нов икономически модел, а от силни и независими съд, прокуратура и полиция. Тогава ше се промени и структурата на икономиката, уважаеми корумпирани алчни комунисти! За ваше щастие, електоратът е прост.

  70. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2332 Неутрално



    Който има офшорни сметки - две крачки пред строя. Марш!


  71. 72 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Абе или икономическият ( де факто мафиотско грабителски ) модел ще сменят, или дончев.
    Сега седя и се чудя, кое от двете е по-вероятно.

  72. 73 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    И Бай Тошо през 1989 г. каза, че социализма е недоносче след като той бе начело на тоя социализъм 33 години. И сега Дончев след като той и Шайката за 10 години се налапаха и си уредиха живота в т.ч. и хора, които като дойдоха за първи път в София прескачаха трамвайните линии за да не ги хване тока, ни казват да се смени модела. Ама те пак да са в далаверата.
    Дончев - ти що не го смени модела ? И как да стане тази смяна с тази корупция и далавера навсякъде и за всичко ? И с назначените "капиталисти".

  73. 74 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Сетихте се, кога вече не останаха хора в България.

  74. 75 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Този дървен философ нали беше отгоровен за електронното правителство в един от кабинетите на ББ, я да обясни първо на обществото къде потънаха 1,5 милиарда лева и кой ги открадна.

  75. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8340 Неутрално

    Дончев, отначало те слушах с интерес, но вече и ти се изтърка. Да се повтаря едно и също, без нищо да се прави не е кой знае какво. А ти направо си като папагал. Писна ми от многознайници, които уж знаят, какво е спасението, но се задоволяват само с говоренето.

  76. 77 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Мале мале. Какъв нихилизъм и липса на логика.Не останали хора в България а пък имаме 3,2 пъти по-голяма икономика от 1989 година и 6пъти по-голяма икономика от 1996 година.бИмаме най-голяма корупция, а имаме излишъци в бюджета, който расте с милиарди:) Как стават тези неща не знам. Ами тогава да има двойно по-голяма корупция щом дава резултат. "Има две безкрайни неща -Вселената и човешката глупост. Всъщност за първото не съм сигурен" Айнщайн

  77. 78 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    До коментар [#61] от "rwn":

    Благодаря Ви за отделеното време, приятелко. Получило се е малко пространно като само за забавление и малко повече конкретно като само от безпристрастност. Но все пак е огромен напредък спрямо екземпляри като "Непукистка" и "Reporter US". Лаская се от мисълта, че и аз имам малък принос в това израстване. Както е казал поетът "... че и ний сме дали нещо на светът..."

    ПП. На възраст съм когато вече нямам лични проблеми за магическо разрешаване и няма защо да очаквам месии и чудеса. Приятелски съвет - не правете повече тази грешка.

  78. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#77] от "mpq24607239":

    Когато ти липсва елементарно икономическо мислене, тогава тия неща ти се струват противоречиви.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#76] от "Роси":

    Пича го играе умният гербер. Но ролята не му понася, няма потенциал за нея. И това избива и става видимо. Преди в сянката на други корифеи беше лесно, ма сега излезе начело.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 81 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#79] от "Darth Plagueis":

    Икономическото мислене ми е толкова добро, че нямам сгрешена прогноза за много икономики.

  81. 82 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    Дончев гледай си Светлето и не дрънкай глупости!

    klimentm
  82. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#81] от "mpq24607239":

    Е виждам, щом противопостави на корупцията излишъците. Силно се съмнявам да можеш да направиш прогноза колко ще ти струва кафето утре.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 84 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#81] от "mpq24607239":

    Тоест искаш да кажеш че нашата икономика е в цветущо състояние?
    Къде е ядрото на свободното гражданско общество - здравата средна класа основана на бизнес и свободен пазар?

    klimentm
  84. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#84] от "klimentm":

    Иска да каже, че се хвали с излишъци, и не може да си обясни увеличаването на икономиката ни 30 години по-късно с по-малко хора по друг начин, освен с Герб. Т.е., иска да ни каже, че е тъп като гъдулка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 86 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#84] от "klimentm":

    Ами здравата средна класа се вижда по многодневните празници. Отивате по хотели хотелчета и виждате здравата средна коса. И да икономиката ни никога не е била по&голяма от 1878 година до днес. Това е математическа величуна и даже няма какво да се коментира. Все едно да казвате, че 2+2=6

  86. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3820 Весело

    До коментар [#82] от "klimentm":

    Недей така, човекът е завършил философия в Търновския Университет, преподавал е етика там, значи е специалист по икономика.
    А мопже да е габровското му начало?

  87. 88 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#85] от "Darth Plagueis":

    Голям смях. Аз да кажа, че икономийата е свързана с политици. Вие вярвате в това. Икономиката е първичното. Тя ще си намести и правилните политици.

  88. 89 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Любопитно

    До коментар [#63] от "Santos":Не няма няма читави компании, нали знаеш че някой като направи ИПО и взима парите и бяга ти в БГ компания ще налееш ли пари, на БФБ няма случайни компании всички са на червени мафиоти.
    —цитат от коментар 67 на МиГ-29


    И понеже „на БФБ няма случайни компании всички са на червени мафиоти“, дай да не правим либерализиране на условията за появата на нови ИПО-та и нови компании и да си стоят там само тези „на червени мафиоти“, така ли? Какво значи „взима парите и бяга“? кои пари взима и къде бяга? Посочи ми пример! И без КТБ, ако може, щото тя не беше създадена на БФБ. И да, в БГ компания ще налея пари, но не и при сегашните условия, за промяната на които пледирам! Прочети пак внимателно какво съм написал!

  89. 90 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3479 Весело

    " "Ако някъде има дерибейство с горите, искам да науча".

    Това ми звучи като: ако някъде има корупция, искам да науча !
    Само че се научава ако всъщност наистина искаш и след това се предприемат действия, минаващи не само през оставки. Защото колкото и това да е утвърден метод на поемане на политическа отговорност, следват и наказателна, и гражданска, има и гражданска конфискация....С една дума преоткриваме колелото или топлата вода....

  90. 91 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Разбира се, подкрепям. От години пиша същото нещо.
    За никаква "употреба" на депозити НЕ МОЖЕ ДА СТАВА И РЕЧ.
    Депозитите са си ДЕПОЗИТИ. А не инвестицонен капитал.
    Инвестицонното банкиране и традиционното банкиране са ОТДЕЛНИ НЕЩА.
    Когато ги направиха едно нещо- видяхме какво стана.
    Алчните и тъпи банкери трябва да бъдат строго регулирани.
    Който иска да създава Инвестиционна банка- ДА СИ Я СЪЗДАВА със собствен капитал.
    И да печели от инвестициите си в частният сектор.
    Който гражданин иска да участва в инвестиционни проекти ( какви са те аджеба? нови хотели по дюните??)- моля, да си участва със собствен капитал, и на свой собствен риск.

    ИМА милиарди фондове на ЕС които могат да се ползват за инфраструктурни проекти.
    На първо място- съвременна железница, пътища и инфраструктура, енергоснабдяване.
    СТРОЕНИ ОТ ЗАПАДНИ/ЯПОНСКИ фирми. А не от неодучилите се от БАН.

    Плюс- тотално обновяване на жилищният фонд, нова енергийна стратегия за развитие, създаване на социално жилище като институция, и масивно дотиране на селското стопанство. Особено що се отнася до ниски кредити за закупуване на съвременна техника.

  91. 92 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4149 Весело

    До коментар [#87] от "daskal1":

    Да габровското начало е чудесен мотив за специализация по икономика

    klimentm
  92. 93 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Доста лицемерно,другарю Дончев....май кацна на територията преди 3 дни..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  93. 94 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тия май ни имат за будали. Стратегията я има в 60 страници и има немалко фрапантни неща. Като се започне от "детските" съдилища, до крайната намеса на ведомства в семейните работи, пълната забрана за телесно наказание (сиреч без дърпане на уши и прилагане на сила в какъвто и да е вариант дори да е в интерес на детето. Който мисли, че няма да има такива случаи е наивник или глупак), както и текста за.. " Бъдещите граждани на България ще живеят сред хора, притежаващи различна културна идентичност." . И тази информация я има качена в правителствен сайт. Така че, ОСТАВКА г-да ЛЪЖЦИ!! ДА СИ ВЗИМАТЕ НИНОВА И ДА ВИ НЯМА!

    This is the place where puddings die.
  94. 95 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#91] от "panzerino":

    Това вече е нещо сериозно като коментар. За жилищата хубава идея. Но селското ни стопанство трябва да се дотира много внимателно. Българските продукти са скъпи на пазара и дотацията е или смешна сума за тях или ще доведе до липса на стремеж на модернизация и качество в земеделието. Модернизация на икономиката обаче значи развитие на високотехнологични производства. Например високотехнологични машини и линии, които да изнасяме. Да дам пак пример от живота. Всяка пета тубичка за пасти за зъби или кремове е произведена с габровска машина. Само монтираните инжинери са 20-на. Обикалят 5-те континента и монтират. Идеята инжинерингът и налагането по света са български. Голяма принадена стойност. Ефективност, софтуер.

  95. 96 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Разбира се, подкрепям. От години пиша същото нещо.За никаква "употреба" на депозити НЕ МОЖЕ ДА СТАВА И РЕЧ.Депозитите са си ДЕПОЗИТИ. А не инвестицонен капитал.Инвестицонното банкиране и традиционното банкиране са ОТДЕЛНИ НЕЩА.Когато ги направиха едно нещо- видяхме какво стана.Алчните и тъпи банкери трябва да бъдат строго регулирани.Който иска да създава Инвестиционна банка- ДА СИ Я СЪЗДАВА със собствен капитал.И да печели от инвестициите си в частният сектор.Който гражданин иска да участва в инвестиционни проекти ( какви са те аджеба? нови хотели по дюните??)- моля, да си участва със собствен капитал, и на свой собствен риск.ИМА милиарди фондове на ЕС които могат да се ползват за инфраструктурни проекти.На първо място- съвременна железница, пътища и инфраструктура, енергоснабдяване.СТРОЕНИ ОТ ЗАПАДНИ/ЯПОНСКИ фирми. А не от неодучилите се от БАН.Плюс- тотално обновяване на жилищният фонд, нова енергийна стратегия за развитие, създаване на социално жилище като институция, и масивно дотиране на селското стопанство. Особено що се отнася до ниски кредити за закупуване на съвременна техника.
    —цитат от коментар 91 на panzerino


    Уважаеми @panzerino, вярно е, че „Депозитите са си ДЕПОЗИТИ. А не инвестицонен капитал“. Но и депозитите, и инвестиционния капитал са пари. Когато има създадени добри условия за появата на нови акционерни дружества на една борса, парите от депозитите се изтеглят и отиват за закупуване на акции от борсата. Още повече това е валидно и осъществимо, когато от акции, купени на борсата, се получават дивиденти, далеч по-добри от депозитите в банките! За това говоря аз и това е ежедневна практика във всички нормални пазарни икономики. Що се отнася до инвестиционните проекти, аз съм споменал един от тях в първия си пост [#26], а има и много други, но не бих ги разхвърлял на общата сергия, наречена Интернет! Ако някой не може да излезе от примера за стадно инвестиране – „нови хотели по дюните“ – това си остава за него. Разликата между един обикновен предприемач и един успешен предприемач е в креативността – при равни други показатели! Тази разлика личи най-вече при резултатите!

  96. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#88] от "mpq24607239":

    Аз да ти кажа, че икономиката е свързана с предприемачи. Работата на политиците е да не ги спират, и да ги оставят да работят. Тук тая работа не се получава, затова сме на дъното по всичко, докато някакъв гербав комунист ни описва светлото настояще.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 98 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 478 Неутрално

    айде сега отрепките от комсомолската редакция да почват да лъскат образа на един различен, интелигентен герб. Че с кой иначе ще се "съюзи" да, комсомолия утре? Чувствителний милиционэр

  98. 99 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3820 Весело

    До коментар [#92] от "klimentm":

    А ти със Светлана не се закачай, че тя тренира стрелба с пистолет. Е, стойката и е като за фото сесия, ама откъде да знаеш :-)

  99. 100 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#5] от "Наблюдател":

    Абсолютно прав е Дончев. Само това което иска може да направи страната по-богата. Само че трябва усилия и най-вече време. Това не става за мандат. И не става въпрос толкова за "нов" политически модел, а подобрения в сегашния - от по-добро образование, по-качествена работна ръка и повече иновации и разработки в индустрията, по-скъпа, сложна порудкция с по-висока добавена стойност, до по-високи заплати. Странно е, че хората не го осъзнават. Пътят е само един ако погледнем други държавим, които са го правили (Южна Корея, Израел, донякъде и Чехия). Обаче не виждам как ще стане като гледам коментарите. Всичко пак е в стил "абе този на мен ли ще ми говори".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK