Менда Стоянова: Партийните субсидии са изчислявани правилно

Менда Стоянова: Партийните субсидии са изчислявани правилно

© Юлия Лазарова



Партийните субсидии са изчислявани правилно така, както повеляват текстовете на закона. Това обяви пред "Нова телевизия" Менда Стоянова, председател на бюджетната комисия в Народното събрание. Допълни, че от 2001 г. до момента тези текстове са едни и същи в Изборния кодекс.


От 2001 г. досега субсидиите на партиите, които имат парламентарно представяне, и субсидиите на партиите, които са преминали бариерата от 1%, се изчисляват на база общата сума, която е предвидена. Сумата се изчислява, като се взимат всички действителни гласове на партиите и се умножат по 11 лв. Това означава, че в този случай винаги е действал принципът на преразпределение на действителните гласове, подадени за онези партии и коалиции, които не са преминали бариерата, обясни Менда Стоянова.


Обясни, че по случая, оповестен наскоро в "Шоуто на Слави", няма прокурорско постановление, а писмо, което наблюдаващият прокурор е изпратил до министъра на финансите. "В момента Министерството на финансите пише своето становище по това писмо. По никакъв начин това писмо на прокурора няма как да бъде обжалвано. Ако има данни за извършени престъпления, това те го прехвърлят на Касационната прокуратура", каза още Стоянова.




Тя увери, че законът от 2001 г. досега е прилаган по един и същи начин. Неслучайно коалициите, които получават субсидия и са задължени да представят на финансовия министър всяка година своето коалиционно споразумение за това по какъв начин той да им преведе средствата, също са го изчислявали по същия начин, обясни Стоянова.


През 2011 г. Сметната плата е правила одит на Народното събрание и в нейния доклад не е констатирала това разпределение на парите, обяви още Стоянова. Заключи, че получените над 11 лв. на действителен глас суми трябва да бъдат върнати и да се направи по-ясна регламентация за какво да се харчат парите от субсидиите.


Вчера парламентарната комисия по правни въпроси единодушно подкрепи предложения от Министерския съвет законопроект, според който получаващите по право държавна субсидия партии ще трябва да върнат "надвзетите" пари за три години назад, чийто общ размер се очаква да бъде 14.5 млн. лв. За гласуваха 15 народни представители от всички партии.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    Значи ли това, че горановчето е невинно и партиите няма да връщат пари ? А Цацаров е в грешка.
    Менда царкирова блесна тотално !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2826 Неутрално

    Еми права е Менда, а от вестничето на Сашо Дончев пак лъжат. Твърдят, че от прокуратурата са обявили за УСТАНОВЕНО престъпление...
    https://www.segabg.com/category-first-page/nadplatenite-milioni-na-partiite-shte-ostanat-tayna

    Путинките да духат таратора.

  3. 3 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    хмм, странна работа, вчера пресата ни информира за точно обратното становище на прокуратурата.

  4. 4 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не Менда а истината блести ... но на слепите как да се обясни ?!?!

  5. 5 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Менда: "Партийните субсидии са изчислявани правилно..."

    Менда, като представител на върхушката на герб, твърди, че субсидиите са изчислявани правилно. В същото време ще трябва да се връщат пари придобити неправомерно. Очевидно е, че някоя калинка не си е свършила работата...
    Тази държава има ли контролни органи? Има ли финансов министър, или само тъпи калинки на държавни длъжности?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#4] от "Nikolay Savov":

    Коя точно истина ? И ако може конкретно и по същество.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#5] от "Рим":

    Очевидно е второто .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2826 Весело

    хмм, странна работа, вчера пресата ни информира за точно обратното становище на прокуратурата.
    —цитат от коментар 3 на xox55541929


    До коментар [#3] от "xox55541929":

    Разните "преси" си провеждат разни пропаганди. Мислещите четат документи. По случая документите са дадени в края на съобщението на ПРБ -
    https://www.prb.bg/bg/news/aktualno/sled-razporedenata-ot-glavnija-prokuror-prover-204

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Гневно

    Според закона субсидията е по 11 лв. на глас. Партиите са получили повече и ще връщат пари, но според МенТа проблем няма и субсидиите са правилно изчислени!

    Наистина за дебили ни имат!

  10. 10 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Това, че 18 години били изчислявани по този начин, не ги лигитимира като "изчислявани правилно". Другарката Мента няма защо да ни менти-шменти!

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Неутрално

    До коментар [#8] от "plebs":

    За съжаление имаме Цацаратура, а не прокуратура!

  12. 12 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Еми права е Менда, а от вестничето на Сашо Дончев пак лъжат. Твърдят, че от прокуратурата са обявили за УСТАНОВЕНО престъпление...https://www.segabg.com/category-first-page/nadplatenite-milioni-na-partiite-shte-ostanat-tayna Путинките да духат таратора.
    —цитат от коментар 2 на plebs


    Мунчо, бягай при личния преди "путинките" да са ти влезли в гащите!

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  13. 13 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1914 Разстроено

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Какво пак не разбра !?!?
    Всеки глас е 11 лв.
    Накрая тези които не са получили повече от 1% се преразпределят на тези които са получили повече от 1%...
    И на най простите ... ако за теб са гласъвали 100 човека по 11 лв е 1100 лв , но след преразпределението излиза , че са гласували 101 човека по 11 лв получаваш 1111 лв.
    т.е. не по 11 лв?ч. , апо 11.11 лв/ч.

  14. 14 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2985 Неутрално

    Ма много лукава тази Мента! Тогава да каже защо ще се връщат пари.

    SHADOWS of SOFIA
  15. 15 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 404 Весело

    До коментар [#13] от "Nikolay Savov":

    Евала за коментара!!!!
    Така трябва да се обяснява на хора с една гънка, която като отидат в кенефа се изправя

  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6350 Неутрално

    На тази жена не може да се вярва на нито една дума

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#13] от "Nikolay Savov":

    Чудесно ! Тогава защо ще се връщат пари ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2826 Весело

    До коментар [#13] от "Nikolay Savov":

    Учиндолците сега защитават тезата, че действителните гласове "не подкрепям никого" били НЕдействителни??? при пропорционални избори. Ама при мажоритарни избори действителните гласове "не подкрепям никого" били действителни. :) Позовават се на чл.27 от ЗПП:
    "Чл. 27. (1) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., доп. - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.) Общата сума, предвидена за субсидиране на политическите партии и коалиции, се определя ежегодно в закона за държавния бюджет на Република България в зависимост от броя на получените действителни гласове от партиите и коалициите на последните парламентарни избори, като за един получен глас се предвижда субсидия в размер, определен ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България."

    Учиндолска им работа. Точно като кастинга за народни представители на Долно Уйно от Кембрийдж. :)

    п.с. Първите плюсове са ви от мен, колега.

  19. 19 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Субсидията се изчислява на РЕАЛНО подаден глас, не на преразпределен. Тези, които НЕ ГЛАСУВАТ ЗА НИКОГО или гласуват с невалидна бюлетина, да си помислят дали да гласуват пак. Менттта да не се опитва да ме будалка. А че всички партии са лапали яко, това е факт.

  20. 20 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Кое е правилно ще реши съдът, ако някоя партия оспорва решението на министъра.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Любопитно

    До коментар [#18] от "plebs":

    Имам прост въпрос: След като "патийнете субсидии са изчислявани правилоно" (по МенТа), защо партиите ще връщат пари?

    Благодаря за отговора!

  22. 22 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Мента е била винаги и си остава изключително тъпа жена. Проста счетоводителка е натоварена от Безпросветника за председател на бюджетната комисия!!! Но от един Безпросветник какво друго може да се очаква?!
    Радвайте се на ежедневните тъпотии в управлението на държавата, драги Гербаджии. Радвайте се на всички тези, които сте ни натресли с безмозъчието си и с чалгарското си безхаберие!

  23. 23 Профил на Kalter
    Kalter
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Менда Стоянова може ли да посочи точен текст в закона, че действителните гласове на партиите, получили под 1% трябва да се разпределят и да отидат при получилите над 1%. От къде на къде ще разпределят гласовете на малките партии и коалиции по този начин, след като избирателите изрично не са гласували за някои от "големите", още по-малко да вземат и пари за този глас?

  24. 24 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Абе това са членовете от ЗПП

    Чл. 25. (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2009 г.)
    (1) Държавната субсидия се отпуска ежегодно на четири равни транша от централния бюджет за финансиране на политическите партии или коалиции, които са регистрирани в Централната избирателна комисия за участие в избори, участвали са в последните парламентарни избори и имат избрани народни представители.
    (2) Общата сума, предвидена в бюджета, се разпределя пропорционално на получените действителни гласове от всяка партия или коалиция.
    (3) (Изм. - ДВ, бр. 68 от 2013 г.) Държавната субсидия, отпускана на всяка коалиция, представена в Народното събрание, се разпределя между съставляващите я партии според коалиционно споразумение, а при липса на такова се разпределя пропорционално на броя на народните представители от отделните партии. Министерството на финансите превежда дела от субсидията за всяка партия в посочена от нея сметка.


    Чл. 26. Държавна субсидия се отпуска ежегодно и на партиите, които не са представени в Народното събрание, но са получили не по-малко от едно на сто от всички действителни гласове на последните парламентарни избори.


    Чл. 27. (1) (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., доп. - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.) Общата сума, предвидена за субсидиране на политическите партии и коалиции, се определя ежегодно в закона за държавния бюджет на Република България в зависимост от броя на получените действителни гласове от партиите и коалициите на последните парламентарни избори, като за един получен глас се предвижда субсидия в размер, определен ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България.
    (2) Начинът за предоставянето на средствата за субсидиране на партиите и коалициите се определя от министъра на финансите.

    ---------
    От Методиката

    Изчислителна процедура в Централната избирателна комисия

    Чл. 12. Централната избирателна комисия извършва изчисленията по разпределяне на всички мандати за страната с изключение на
    тези за независимите кандидати, определени вече в районните избирателни комисии.
    Чл. 13. Централната избирателна комисия определя броя на незаетите мандати за страната, оставащи след
    приспадане от общия брой мандати за страната (240) на всички мандати на избраните независими кандидати по райони.
    Чл. 14. (1) Право на участие в разпределението на незаетите мандати имат партиите и коалициите, получили най-малко 4 на сто
    от всички действителни гласове в страната и в чужбина, включително действителните
    гласове, подадени за независими кандидати за народни представители.
    (2) Ако 4 на сто от всички действителни гласове е дробно число, то се закръгля към най-близкото по-голямо цяло число.
    Чл. 15. (1) Незаетите мандати от чл.13 се разпределят между партиите и коалициите от чл. 14, ал. 1 според получените от тях
    гласове в страната и чужбина по метода на Д'Ондт (приложение номер 1).
    (2) Гласовете, подадени за независими кандидати, както и за коалиции и партии, получили по-малко от 4 на сто от общия брой
    действителни гласове, не участват в разпределението на незаетите мандати.
    Чл. 16. (1) Получените от всяка партия или коалиция мандати в национален мащаб (съгласно чл.15, ал. 1) се разпределят по избирателни райони като се прилага метода на Д'Ондт (приложение номер 1) към гласовете на партията или коалицията в районите,
    където имат регистрирани кандидатски листи.
    (2) Ако има несъответствие между предварително определените мандати за районите и получените такива в резултат на
    разпределението по райони по ал. 1 за коалиции, партии и независими кандидати, то се извършва преразпределение съгласно
    приложение номер 2. В преразпределението участват само коалициите и партиите по чл. 14, ал. 1, регистрирали листи в съответните райони.
    ---------------------------------------------


    Няма норматив в който гласовете за малките партии /под 4%/ буквално да се преразпределят към големите и така да се получи понятието "получените действителни гласове" . Под получени се разбира подадените за партиите гласове. А как ги е смятало министерството е друг въпрос

  25. 25 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    ПОЛУЧЕН от една партия глас означава ли преразпределен глас от пулучила глас друга партия?

  26. 26 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    ,,През 2011 г. Сметната плата е правила одит на Народното събрание и в нейния доклад не е констатирала това разпределение на парите, обяви още Стоянова. Заключи, че получените над 11 лв. на действителен глас суми трябва да бъдат върнати и да се направи по-ясна регламентация за какво да се харчат парите от субсидиите."
    ХЕМ Сметната палата правила одит, ХЕМ се оказало че трябва да връщат надвзети суми!
    Е това сега е българска оправия!!!

  27. 27 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#18] от "plebs":
    " . . . в зависимост от броя на получените действителни гласове от партиите и коалициите на последните парламентарни избори . . ."

    Това ти си си го написал сам. Можеш да четеш, но имаш проблеми с разбирането на прочетеното. Това - четенето с разбиране е един от основните проблеми на обществото в последните 20-ина години, а и не само в България.
    Не мислех да се занимавам точно с теб, но всяка вопиюща простотия ме подтиква да го сторя.

  28. 28 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2875 Весело

    До коментар [#26] от "uhl23528019":"ХЕМ Сметната палата правила одит, ХЕМ се оказало че трябва да връщат надвзети суми!
    Е това сега е българска оправия!!!"

    Ми не, не е "българска" а си е чисто мафиотска! Демек ГЕРБерска. А и всички други "бенефициенти", щом мълчаливо са лапали, на принципа: "Когато ям, съм глух и ням!" ;)

  29. 29 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#25] от "evtimvz":
    Означава точно това. Например ДСБ получава 2,9% в коалиция на изборите през 2013-та и остава без субсидия, а преминалите бариерата преразпределят проценти за места в НС и субсидията от гласовете на ДСБ. Ето така парите от гласовете на Демократи за Силна България ги папат други.

  30. 30 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Любопитно

    До коментар [#28] от "batzdravo":


    Значи да разбирам че това дали гласуваш за тях или НЕ гласуваш за тях-все печелят... И ТО КОЛКОТО ПОВЕЧЕ НЕ ГЛАСУВАШ ЗА ТЯХ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ ПЕЧЕЛЯТ...?

  31. 31 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ще върнем България в Европа":

    Не си прав. Преразпределят се единствено мандатите в Народното събрание. Събсидиите не следва да се преразпределят.

  32. 32 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#23] от "Kalter":


    Их крадливи маймуни беееее

  33. 33 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    Менда Стоянова лъже. Най-вулгарно, по герберски. Първо - субсидията няма как да се изчислява по този начин от 2001 г. защото сега действащият Закон за политическите партии е приет през 2005 г. И второ - до 2016 г. субсидията си е изчислявана правилно, Приумицата да се отпускат и преразпределят пари за партиите получили под 1% от гласовете е на това правителство и е приложена за 2017, 2018 и 2019 г. Затова сега се говори да се връщат пари от 2016 г. насам - преди това няма какво да се връща. Ако това не е така защо ни се повтаря, че винаги субсидията се е изчислявала по този сбъркан начин, ама никой не извади точните данни да го видим черно на бяло? А, защо?

  34. 34 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#30] от "uhl23528019":
    Гласувалите за малки парии знаят, че гласът им може да бъде преразпределен. По-неоправданото е отчитането на активност и преразпределението на гласове и субсидия от гласувалите с " Не подкрепям никого".

  35. 35 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#31] от "Косьо Генчев":
    Както виждаш се преразпределят на база общ брой гласували, вкл. и тези с "Не подкрепям нигого" се водят "Гласували за партиите", от където идва и разликата.

  36. 36 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#30] от "uhl23528019":

    Не е точно така. Всички нереализирани гласове се преразпределят в същото математично отношение, както реализираните, отнесени към 100%. В края на краищатя единственото значение за мандатите е бройката ДЕЙСТВИТЕЛНИ гласове за всяка партия и/или коалиция, получила ПЪРВОНАЧАЛНО поне 4%. Това, че ако не гласуваш или пък гласът ти е за "малка" партия не минала 4% подкрепяш други партии, си е чиста заблуда.

  37. 37 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2383 Весело

    Сега ще обясня най-просто какво казва Менда, като за умни и красиви.
    Значи, ако гласувате за "Демократична България", субсидията за вашия глас се полага съвсем законно за комунистите. И това така го е решил законодателя, за да наказва дебилите :)

    Бог да благослови Америка за България!
  38. 38 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#33] от "Един препатил":

    Париите с 1% винаги са получавали субсидия, а преди 2012-та и коалициите. Срокът е от 2016, защото двността за непотърсени суми е 3 години.

  39. 39 Профил на nvarvarin
    nvarvarin
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#18] от "plebs":

    Ти си много зле, бе. Въобще няма значение "Не подкрепям никохо" дали се водят действителни или недействителни. В закона, който си цитирал пише "получените действителни гласове за ПАРТИИ И КОАЛИЦИИ". "Не подкрепям никого" партия ли е? Коалиция ли е? Бахти цинизма.
    И друго - нали големите партии казват, че ако няма субсидии, малките ще останат без финансиране. Ами, тия пари дето големите си ги разделят от гласовете на малките, що направо не им си ги дадат на тях? Да имат прозрачно финансиране. Ама, не. Горанчо иска неговата партия да ги лапне. Лапнали са над 3 милиона лева от гласовете на малките партии с под 1%.

  40. 40 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 703 Разстроено

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":Какво пак не разбра !?!?Всеки глас е 11 лв.Накрая тези които не са получили повече от 1% се преразпределят на тези които са получили повече от 1%...И на най простите ... ако за теб са гласъвали 100 човека по 11 лв е 1100 лв , но след преразпределението излиза , че са гласували 101 човека по 11 лв получаваш 1111 лв.т.е. не по 11 лв?ч. , апо 11.11 лв/ч.
    —цитат от коментар 13 на Nikolay Savov


    И според теб е ОК гласовете за най-малките партии да носят допълнителни кинти на шайките от ГЕРБ-БСП-ДПС, така ли? Дори и да има някаква законова вратичка това да се случи, цялата ситуация е безумна. Менда само си се*е в гащите като се мъчи да замазва.

  41. 41 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#36] от "Косьо Генчев":


    Добре!
    Тогава как по същата логика могат да преразпределят гласовете, а парите които се полагат за всеки глас-не?

  42. 42 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ще върнем България в Европа":

    Не бе, човек. Не е така.

  43. 43 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#41] от "uhl23528019":
    "Тогава как по същата логика могат да преразпределят гласовете, а парите които се полагат за всеки глас-не?"

    Не бе, човек!!!
    Преразпределят се мандатите, а не гласовете. А защо се преразпределят мандатите, а парите не, - ами такъв е законът!

  44. 44 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#37] от "Günther":
    "Значи, ако гласувате за "Демократична България", субсидията за вашия глас се полага съвсем законно за комунистите. И това така го е решил законодателя, за да наказва дебилите :)"

    Ти за "дебилите" остави, веселяко. Ти ни обясни откога си Наполеон, това по- ли ти харесва от Цезар и защо се чувстваш велик. "Дебилите" този път имат 6% и това би им дало парламентарно представителство. А за току що отминалите избори субсидии няма. Има само мандати.

  45. 45 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ще върнем България в Европа":
    Да, и на мен ми е ясно това. Но в закона ясно е записано ДЕЙСТВИТЕЛЕН, а не ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕН. Преразпределен не означава действителен.

  46. 46 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 438 Неутрално

    По всякакъв начин сега ще се опитат да замажат положението и да не връщат парите....жалка история

    Marinov
  47. 47 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    Менда (МенТа), лъже и маже мераклийски.

  48. 48 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Менда да не ходи в Полша , че името и на полски означава "дамска буба "
    (Приятелски съвет)

  49. 49 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Любопитно

    До коментар [#43] от "Косьо Генчев":


    Добре бе човек. Мандатите така или иначе ТРЯБВА да се преразпределят, след като има партии,които не са преминали бариерата. Но тук говорим за получени пари, които са за всеки подаден глас!
    Тогава какво гласи закона?
    Преразпределяме мандатите и получаваме повече пари отколкото ни се полагат?
    Или просто преразпределяме мандатите, а парите за тези гласове-не? И ако не-къде отиват ТОЧНО ТЕЗИ ПАРИ в този случай?

  50. 50 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1914 Разстроено

    До коментар [#40] от "danubian.whale":

    Абе какви кинти са ти в главата !??
    Проблемът е друг при този закон дори да си най върлия патрийот гласът ти може да отиде при най лудия мислюльман и ОБРАТНОТО!
    Стига с тези тъпи 5 лева....
    ЗАКОННИ СА !
    А за такива като тебе сега правят новия Бареков - познай кой Слави.

  51. 51 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Хахаха! Всяка крива, успоредна на партийната, е права! Щом шефа казва така, значи е така. Ако една грешка е повтаряна от години, значи е вярна. Жената е учена, на нея БАН не й трябва, нали ги прати да кандидатстват по европроекти, я тя как си знае всичко без разни там банаджии, дето само искат пари, вместо да носят! Всичко е вярно и точка по въпроса! Който твърди обратното да си знае, че като говори с мене ше мълчи! Т’ва е!

    Мърфи е оптимист!
  52. 52 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#49] от "uhl23528019":
    "Преразпределяме мандатите и получаваме повече пари отколкото ни се полагат?
    Или просто преразпределяме мандатите, а парите за тези гласове-не? И ако не-къде отиват ТОЧНО ТЕЗИ ПАРИ в този случай? "

    Не искаш и не искаш да разбереш! Гласовете за една партия/коалиция, получени на едни парламентарни избори, не се променят никога и по никакъв начин. И никой не трябва да получава повече пари, отколкото по закон се полага. И мандатите нямат нищо, ама нииииищо общо със субсидиите.

  53. 53 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Квантова гавра
    Слагаш котката в кутия и плътно затваряш капака. Вътре има механизъм, който съдържа радиоактивно ядро и съд с отровен газ. Вероятността ядрото да се разпадне за един час е 50 на 50. Ако се разпадне, механизмът се задейства, отваря съда с отровен газ и котката умира. Обратното – ако не се разпадне, след един час изваждаш котката жива.
    През 1933 г. физикът Ервин Шрьодингер ще получи Нобелова награда за уравнението си
    но ще бъде запомнен най-вече с мисловния си експеримент по квантова механика, наречен „Котката на Шрьодингер” (1935). С него той дава пример за суперпозиция, или смесване на две състояния. През онзи един час, обяснява физикът, е толкова възможно ядрото да се е разпаднало, колкото е възможно и да не се е разпаднало. Едва когато кутията бъде отворена можем да видим какво се е случило в действителност. До този момент обаче ние мислим за котката като за живо-мъртва.
    Отдавна подозирам, че в българското Министерство на финансите работят неосъществени гении, но тези дни вече излязоха и безспорните доказателства! Там, оказа се, използвали уравнението на Шрьодингер, за да изчислят какви суми трябва да получат партиите от т.нар. бюджетни субсидии. В резултат са изплатени не по 11 лв. на действителен глас, както пише в закона, а 13,23 лева, и така за миналата година парламентарно представените партии (както и „Възраждане“, взела над 1% на изборите през 2017 г.), са прибрали в касите си 38 млн. лв. Или с 6 милиона повече от полагащите им се пари.
    Вярно, впоследствие разбрахме, че уравнението не е чак толкова сложно, ами даже е съвсем просто: добавени са гласовете за партиите, които са под границата от 1%, плюс гласовете за независимите кандидати за депутати, а накрая и онези, избрали опцията „Не подкрепям никого“. Истината обаче е, че е приложен и мисловният експеримент с котката, за да се установи дали тя може да е законна и незаконна едновременно:
    Първо. В сегашния закон ясно пише, че партиите трябва да получат 11 лв. на действителен глас. Но след като „Шоуто на Слави“ извади наяве казуса с надплатените субсидии, правителството спешно предложи законова поправка. Тя гласи, че оттук нататък те ще получават… 11 лв. на глас. Виновен, следователно, е законът, а не начинът, по който се е прилагал.
    Второ. В същото време Върховната административна прокуратура откри данни за престъпление, извършено от „служители на Министерство на финансите“ при разпределянето на субсидиите. Техните имена и рангове не се споменават, но по-важно е друго: вината за надплащането не е в закона, а в методиката за плащане.
    Като съберем двете, излиза, че законът е виновен и трябва да се промени, нищо че не законът е виновен, за да се променя. И ако съвсем сте се объркали, добрата новина е, че партиите ще върнат надвзетите пари. Да, само за последните три години, защото за този период важи давността, но за сметка на това няма и да ги върнат. Както се разбра, тези 14.5 млн. лв. щели да бъдат възстановени от бъдещите субсидии, а вероятността това да се случи е като с разпадането на радиоактивното ядро – 50 на 50…
    „А може ли котката да избяга?” – попитал студент на Шрьодингер от университета в Грац.
    „Може – отговорил физикът, – но преди да е влязла в кутията…”
    Хубавото в нашия случай е, че няма нужда да отваряме капака, за да видим какво става вътре. Всички парламентарно представени партии, включително т.нар. опозиция, са взимали допълнително пари от бюджета. Облагодетелствали са се за наша сметка, включително на гърба на протестния вот. Гласувалите „Не подкрепям никого“ са искали да им покажат, че не могат да ги понасят, че се отвращават от тях, а тия цинично са осребрили дори отвращението. И докато сме си въобразявали, че има някакъв шанс да променим омерзителното статукво, то ни се е плезило в лицата. Обирайки ни, разбира се, съвсем по „закона на омертата“, все едно става дума не за политически организации, а за мафиотски кланове.
    Ами ако са и двете?!
    Точно така, говорим за суперпозиция, така че експериментът следва да се смята за изключително успешен. Но най-добрата новина все пак е, че им трябваме – ни живи, ни умрели, – за да продължим да плащаме. Иначе щяха да пробват направо с отровния газ, пък и в известен смисъл щеше да бъде по-честно.

    https://www.reduta.bg/квантова-гавра/

  54. 54 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":Какво пак не разбра !?!?Всеки глас е 11 лв.Накрая тези които не са получили повече от 1% се преразпределят на тези които са получили повече от 1%...И на най простите ... ако за теб са гласъвали 100 човека по 11 лв е 1100 лв , но след преразпределението излиза , че са гласували 101 човека по 11 лв получаваш 1111 лв.т.е. не по 11 лв?ч. , апо 11.11 лв/ч.
    —цитат от коментар 13 на Nikolay Savov


    Това ясно, само че Тикво това е първо нарушение на закона и второ защо партия трябва да получава субсидия от гласоподавател, който не е гласувал за нея? Аз а друг? Че дай тогава да им раздадем субсидии на база всички в избирателните списъци?

  55. 55 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    До коментар [#24] от "Хи-хи":

    Дори и да има, би било незаконно. Смисълът на субсидията е да обвърже парите за издръжка на съответната партия с действително подададените за тази партия гласове. Това е пряката връзка между политическата партия и суверена, който обуславя необходимостта от нейното съществуване - т.е. издръжка. Ако е искал законодателят просто да даде едни пари, да бяха записали че ги разпределят съобразно изборните резултати след преизчеслението им по съответната методика в Избирателния кодекс.

  56. 56 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1658 Любопитно

    До коментар [#52] от "Косьо Генчев":

    Е щом мандатите нямат нищо общо със субсидиите защо тези 240 са получавали пари повече отколкото им са се полагали?

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#54] от "idiotstavrev":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Весело

    Простата счетоводителка МенТа квичи несвързано, щото има опасност финансовото министърче да изгори като бушон, а ГРОБ останаха без калинки. :)

  59. 59 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 703 Весело

    До коментар [#40] от "danubian.whale":Абе какви кинти са ти в главата !??
    —цитат от коментар 50 на Nikolay Savov


    Как какви кинти са ми в главата? Цялата тема, под която коментираш е за тези въпросни кинти и за скандалното им разпределяне. За моите и твоите кинти става въпрос. :)

  60. 60 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#56] от "uhl23528019":
    "Е щом мандатите нямат нищо общо със субсидиите защо тези 240 са получавали пари повече отколкото им са се полагали?"

    А бе, момче, на колко годинки си? Как може да не знаеш елементарни неща за общественото ни устройство? Не знаеш, че "тези 240" не ги получават тези пари, за които искаш да говориш. Какви глупости дрънкаш . . . чак се чудя да се смея ли, да плача ли?! Щеше наистина да е много смешно, ако не е толкова тъжно.
    Жалко, жалко за държавата ни!

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8679 Неутрално

    Правилното е, както кажат и мислят герберите, не законите.

  62. 62 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10057 Неутрално

    Правилно изчислени, а трябва да връщат милиони неправомерно получени.

  63. 63 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10057 Неутрално

    Правилно изчислени, а трябва да връщат милиони неправомерно получени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK