След среща с Пеевски ГЕРБ се съгласи за финансиране на партиите от бизнеса (допълнена)

След среща с Пеевски ГЕРБ се съгласи за финансиране на партиите от бизнеса (допълнена)

© Юлия Лазарова



В присъствието на депутата от ДПС и бизнесмен Делян Пеевски и други народни представители от движението лидерът му Мустафа Карадайъ даде изявление пред медиите тази сутрин, в което съобщи за среща с представители на ГЕРБ. На нея управляващата партия се е съгласила за отворено финансиране на политическите формации, в което влизат и дарения от бизнеса.


По-късно председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова от ГЕРБ потвърди за срещата и подкрепата на предложението на ДПС от страна на управляващата партия. На разговора са присъствали Менда Стоянова, председателят на парламентарната група на ГЕРБ Даниела Дариткова, лидерът на ДПС Мустафа Карадайъ и депутатът Делян Пеевски, който идва на работа в парламента за четвърти път след европейските избори.


Досега и двете партии са обявявали, че политическите формации трябва да се финансират от държавата, за да нямат зависимости от бизнеса.




Тази седмица предстои парламентът да приеме окончателно предложението на премиера Бойко Борисов държавната субсидия на партиите, които имат над 1% подкрепа на последните парламентарни избори, да бъде намалена от 11 на 1 лев на глас. Инициативата на Борисов дойде след разкрития на "Шоуто на Слави", че партиите са получавали не по 11, а по 13.23 лева на глас, като във формирането на субсидията е участвал и вотът "Не подкрепям никого".


ДПС предлага публичност на даренията


От ДПС обявиха във вторник, че ще внесат предложение субсидията да бъде нула лева, т.е. да няма такава, но и да отпадне ограничението за финансиране на политическите формации от юридически лица, както и таванът за дарения от физически лица, който в момента е 10 хил. лева.


Днес Карадайъ каза, че ДПС е внесла предложения за американски модел на отворено финансиране на партиите с нула лева субсидия. После съобщи: "От ГЕРБ се съгласиха за отворено финансиране на политическите партии. Защото и те са съгласни, че с един лев субсидия няма как партиите да финансират и дейността си, и кампаниите си."


На въпрос дали така партиите няма да станат зависими от бизнеса Карадайъ каза: "Партиите по някакъв начин ще финансират дейността си. Нашето предложение е да бъде публично, да няма анонимни дарения. Мисля, че е коректно нашето предложение - все пак да има публичност при финансирането на партиите и да се знае от кои юридически и физически лица се получават дарения."


"Партиите да търсят спонсори за изборите"


Пред журналисти по-късно Менда Стоянова уточни, че ГЕРБ подкрепя не предложението за никаква субсидия, а това за един лев на глас, и обяви: "Да, за отворено финансиране трябва да се направят някакви промени, защото един лев е ниска субсидия и няма как партиите едновременно да бъдат с това ограничение да получават каквито и да било дарения, както е в момента. Така че - ако говорим за американския модел, трябва да се направят промени, които да дадат възможност физически и юридически лица да даряват на партиите при пълна прозрачност, при попълване на декларация за произход и качване на въпросните декларации в регистър в Сметната палата, както и с одит."


ГЕРБ предлага партиите да ползват офиси общинска собственост, без да заплащат за тях, т.е. безвъзмездно. Според Стоянова за други разходи, в т.ч. и за избори, партиите трябва да си търсят спонсори - физически и юридически лица. На въпрос за тавана за даренията тя отвърна: "Не виждам причина да има таван за такава подкрепа." После уточни, че ще се подават декларации за произход на средствата.


"Това би било една стъпка към изсветляване на финансирането на партиите. Не е тайна, че и сега може би получават неофициални дарения", каза още Стоянова. Попитана няма ли така партиите да стават зависими от бизнеса, тя каза, че има всякакъв риск, но на инициирания от "Шоуто на Слави" референдум 2 милиона души са казали, че искат 1 лев субсидия. На реплика, че хората не са искали отворено финансиране, тя каза, че просто няма как партиите да съществуват в юридическия мир с един лев субсидия само.


Окончателното гласуване на предложенията ще бъде в петък. На първо четене намаляването на субсидията бе подкрепено от ГЕРБ, "Обединени патриоти" и "Воля". Сега изглежда, че то няма да получи неодобрението на ДПС след договорената подкрепа за отворено финансиране на партиите между управляващите и движението.


В договорката на ГЕРБ и ДПС за финансиране на партиите от бизнеса БСП видя атентат срещу демокрацията. Лидерът на "Атака" Волен Сидеров поиска медийното отразяване на предизборните кампании да бъде безплатно, ако се ореже субсидията. Според него ако бъде приет американският модел, да се каже, че се иска всеки богат човек да има партия. Председателят на НФСБ Валери Симеонов обяви, че не отговаря за безумията на ГЕРБ, защото двете партии не са сиамски близнаци.


Спестените пари - за безплатни градини


ДПС предлага още да се създаде фонд за изграждане на детски градини и освобождаване от такси в общинските и държавни такива. Първата вноска щяла да е от спестени средства от субсидии на политически партии."И както премиерът Бойко Борисов предложи, между половин и един милиард лева да има във фонда за изграждане на детски градини - останалата част да се внесе с постановление на Министерския съвет", каза още Карадайъ.Той не уточни кога министър-председателят е направил това предложение.


Третото предложение, което ДПС е внесло в парламента, е да се освободят от ДДС книгите и учебниците. Партията провежда разговори с браншови организации за по-нисък косвен данък върху храните и лекарствата. Идеята отново бе анонсирана от Делян Пеевски.


Днес депутатът и бизнесмен не говори пред медиите. На въпрос на журналисти дали би инвестирал в придобитата от Ахмед Доган ТЕЦ "Варна" той каза: "Вижте ся - темата е друга. Това ли е темата? Винаги бих инвестирал в проекти на г-н Доган."

Коментари (198)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    "... ДПС предлага още да се създаде фонд за изграждане на детски градини и освобождаване от такси в общинските и държавни такива. Първата вноска щяла да е от спестени средства от субсидии на политически партии."И както премиерът Бойко Борисов предложи между половин и един милиард лева да има във фонда за изграждане на детски градини..."!

    Тъй де, ама деца няма...! Остана една София, в която не достигат детски градини и няколко града с периодични проблеми, ако някоя година се случи да има, малко по-голяма раждаемост. Иначе, всяка година се закриват десетки училища, защото няма деца, а населението намалява. Какви детски градини, като няма хора...? Елементарен и глупав популизъм. Но, на мат`ряла му харесва да слуша глупости, за светлото бъдеще...!

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Така като гледам, конят на "сопсидийте" наистина ще отиде в ряката.

    Българските депутати вкупом се озовава в ролята на Тереза Мей, която агитира против Брекзит, а после се хвърли да го осъществява.
    Да не вземат да свършат като нея.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    "ЦЕЛУВКАТА НА СМЪРТТА"!!!!!!

  4. 4 Профил на Jeanne D'Arc
    Jeanne D'Arc
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Значи така - ограбиха целия бизнес ресурс в държавата и сега предлагат бизнесът да финансира партиите. Така в следващия пърламент и по места ще видим само ГЕРБ и ДПС. Честито!

    Jeanne
  5. 5 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2656 Разстроено

    "В присъствието на Пеевски ДПС обяви, че ГЕРБ е съгласна за финансиране на партиите от бизнеса"

    - Поредно странно заглавие, което противоречи и на съдържанието.

    "Партиите по някакъв начин ще финансират дейността си. Нашето предложение е да бъде публично, да няма анонимни дарения. Мисля, че е коректно нашето предложение - все пак да има публичност при финансирането на партиите и да се знае от кои юридически и физически лица се получават дарения".

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Дано в ГЕРБ са наясно, че всеки, който публично се приближи, докосне и подкрепи мазната политическа корпорация "ДПС"ООД отича в сифона на политиката и историята!!!!!

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    Ми ай честито!

    Пазарът е узаконен и официално на сергията са политически партии и политици от всякакъв калибър и разцветка.

    Само остава да прекръстят Народното събрание на "МОЛ" някакъв си.
    И да сменят девиза на "Пара'та дава силата" ...

  8. 8 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 64 Весело

    Значи така - ограбиха целия бизнес ресурс в държавата и сега предлагат бизнесът да финансира партиите. Така в следващия пърламент и по места ще видим само ГЕРБ и ДПС. Честито!
    —цитат от коментар 4 на Jeanne D'Arc


    Ъъъм и как ще усетим разликата от предишните 2-3 парламента?

  9. 9 Профил на ефрейтора
    ефрейтора
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Комунетата трябва да подкрепят този модел. Има толкова милионери , станали такива чрез БКП/БСП ...нека и да се бръкнат , а не само да взимат !

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Е така поне е ясно - Прокопиев и Отворено общество открито ще си плащат абонамента на ДСБ за парламента и те така...

    Въпроса е като рано или късно установят, че залагат на сакат кон....

  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Само от членски внос, демек още отдолу ще знаете за народната любов. Бизнесът също може да си бъде член, но да има таван за даровете. Щото отделно има едни 30-40-50% дето и сега се говорят.

  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Само кажи какво да правим с два и половина милиона, които очевидно искат точно това.
    Иначе самата аз съм върло, ама върло против намаляване на субсидията.

    И тези глупости, дето в Германия било левче на глас, едва ли не, са пълна лъжа!
    Защото политически фондации тип Аденауер получават милиони от държавния бюджет.
    Някъде четох, че като се вземат и тези пари, сумата за глас набъбва до 15 евро.

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Наредиха се на сергията, да видим сега дали ще се образува опашка :)

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#9] от "ефрейтора":

    То голяма част от техните милионери са си чисти ликвидатори. Ей го на Гергов - подариха му и ЦУМ и панаира и курорта Слънчев Ден.... всичко е пред фалит.
    Добрев и той...
    Велев го гръмнаха.
    ...
    и накрая кат теглиш чертата на Позитано нема пари и за знаменца за 24 май...

  15. 15 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Весело

    А деписету какво се съгласи?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  16. 16 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    Хайде пак почна рекетът върху фирмите.
    Благодарение на малоумните идеи но Шоуто на Слави и компания...

  17. 17 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Само да попитам: А финансирането на партиите от чужди правителства, респ. тайни служби как ще бъде регламентирано?

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  18. 18 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Бизнес да финансира пряко политиката, това го няма на тази планета

  19. 19 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 64 Весело

    До коментар [#7] от "xm...":Само кажи какво да правим с два и половина милиона, които очевидно искат точно това. Иначе самата аз съм върло, ама върло против намаляване на субсидията. И тези глупости, дето в Германия било левче на глас, едва ли не, са пълна лъжа! Защото политически фондации тип Аденауер получават милиони от държавния бюджет. Някъде четох, че като се вземат и тези пари, сумата за глас набъбва до 15 евро.
    —цитат от коментар 12 на АзКлавдия


    Не 15, 150 евро на глас да я направим сериозно ли някой вярва, че това ще пресече корупционните практики и топлите прегръдки между олигарсите и парииите?

  20. 19 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    И това не е верно.

    ГЕРБ от самото си създаване са отъркани в ДПС, но технич електорат си мисли, че ГЕРБ се борят срещу ДПС/БСП, марсианците...

  21. 21 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Просто узаконяват далаверата с държавните поръчки - ето ти поръчка за стотина милиона, ти дай пе'десе' на партията, пе'десе' сложи в джЕба и там от лихвите "фани" трима на по час на ден да отбият номера.

  22. 22 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2742 Неутрално

    Ако данните за дарения от бизнеса са публични, поне ще става ясно в чий интерес са определени лобистки закони и предложения за промени законите.

  23. 23 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 271 Неутрално
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#19] от "Драгомир Дончев":

    Не, няма да "пресече".
    Но честните хора ще имат някакъв шанс в партийния живот. Който не зависи от Гергов, мергов и други.
    Между другото Гергов е добър пример.
    Намаля ли влиянието му в бсп?
    Според мен - много.
    Причината не е само в субсидията, но и тя има роля.

    Доброто е заразно
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    Съществуването на мафията в България вече е официализирано.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Ясно ли е на всички, че по този начин олигарсите ще си купуват политици.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11222 Неутрално

    "Обръчите" са строени.
    ДПС обяви, че ГЕРБ "се съгласи" звучи като ГЕРБ каза "слушам и изпълнявам"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Иоще тонове суджуци, сега вече законно. Мутите спряха да рекетират бизнеса, сега ще започнат партиите. А какви схеми ще направят чрез обществените поръчки нда му мислим ние данъкоплатците.

  30. 30 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Вече няма съмнение, че на тази територия липсва държава. Има една огромна, зинала, алчна уста от олигарси и престъпни политици, обслужвана от продажни правоохранителна и съдебна системи. Приискало им се на домусите от ДПС американски модел за финансиране и ... ГЕРБ се съгласиха. Подлеците се обединиха. Мда-а, поредният хубав ден за българската порнокрация. Пече се нещо за територията!

  31. 31 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 64 Весело

    До коментар [#19] от "Драгомир Дончев":Не, няма да "пресече".Но честните хора ще имат някакъв шанс в партийния живот. Който не зависи от Гергов, мергов и други. Между другото Гергов е добър пример. Намаля ли влиянието му в бсп? Според мен - много.Причината не е само в субсидията, но и тя има роля.
    —цитат от коментар 24 на АзКлавдия


    Посочи ми моля те поне ЕДИН пример за "честен човек" който е получил шанс в партийния живот на страната, благодарение на субсидията за последните 30 години? Веднага ми хрумват безсмислени авантюри като тази на Светльо Витков и Костадин Костадинов, които направиха какво точно със субсидиите си?
    Миии дариха ги. Много благородно по принцип, но как точно промени това голямата картина на нещата?
    Ми никак...

  32. 32 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 977 Неутрално

    И още нещо, даренията да бъдат освободени от ДДС. Ура-а-а-а!!!

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    АНКЕТА (моля, гласувайте!)

    Според Вас, ГЕРБ и Пеевски едно и също нещо ли е?

    Да: +
    Не: -

  34. 34 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#5] от "plebs":

    Кои според теб са “юридическите лица” ако не фирмите??? И ти ли си на хранилка при турците еничарино?

  35. 35 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 64 Весело

    АНКЕТА (моля, гласувайте!)Според Вас, ГЕРБ и Пеевски едно и също нещо ли е?Да: +Не: -
    —цитат от коментар 33 на cinik


    Пеевски е ГЕРБ и ГЕРБ е в Пеевски....

  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    Засега, симбиозата между ГЕРБ и ДПС дава резултати, които по някакъв начин устройват тия, които гласуват за ГЕРБ.

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    „О, достолепни Генерале, поведи ни!
    Ний вярваме във твоя свят обет!
    От враговете – Де Пе Се /ДПС/ пази ни!
    Проправяй бъдния ни път напред,

    За да застане нашата България
    Във Европейския съюз със чест,
    Да заблести като небесна лъчезария
    Да я приветстват всички! Светла вест!

    Премъдри Господи Иисусе, благослови Ти Генерала и България!”

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  38. 38 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#19] от "foreverman77":

    Само комуноидите нямат нищо общо с тази гнусна история, нали???
    Те изобщо не предложиха....лицето... което е по-скоро гъ. за Председател на ДАНС, нали?
    Моля за малко уважение към историята и логиката!!!
    Ако ви е възможно, разбира се!

  39. 39 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Комунетата трябва да подкрепят този модел. Има толкова милионери , станали такива чрез БКП/БСП ...нека и да се бръкнат , а не само да взимат !
    —цитат от коментар 9 на ефрейтора



    Ако се бръкнат веднъж, след това ще вземат 5 пъти .
    Никой не се брюква без възвращаемост .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  40. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    На следващите избори ще е като на селска свадба:
    - Вътко Арабаджиев дава хотел в Златни пясъциииии!
    - Коко Диннев дава Еленитеееее!
    - Миньо Стайков дава пиячката за натодааааа!
    - Митьо очите дава пудра захааааар!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":

    "... Между другото Гергов е добър пример.
    Намаля ли влиянието му в бсп?
    Според мен - много..."!

    В БСП, може и да му е намаляло влиянието, ама в ГЕРБ му се увеличи...! Поради едни, 43 милиона причини. :)))

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    ГЕРБ се сгоди д дявола !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Този СКАНДАЛ е съизмерим с опита за назначаването на лицето, което е по-скоро гъ. за Председател на ДАНС!!!!

  44. 44 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":

    Дупкатаааа, #КОЙ купи дупката на Гергов?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  45. 45 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#17] от "proventuss":

    Ще се появят много "честни" бизнесмени, т. е. юридически лица, които ще дават парички, а как се компенсират те, е ясно на всички ни.

  46. 46 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#5] от "plebs":

    "- Поредно странно заглавие, което противоречи и на съдържанието."


    За "Дневник" отдавна редакционна политика е да се внушават "правилните" изводи. Понякога го правят доста лаишко, брутално, та чак обидно.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  47. 47 Профил на Val Kilmer
    Val Kilmer
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Това е ...каквото искат от ДъПъСъ всичко им се получава. След като Баце им даде на тепсийка абсолютно всичко- бизнес, медии, съдебна власт и служби, не е далеч времето когато и него ще го свалят от асансьора.

  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#31] от "Драгомир Дончев":


    За целите на спора приеми, че този "честен човек" още не се е родил. Или още е в гимназията.
    И ми кажи дали той, в бъдеща роля на партиен лидер, би имал повече шанс с или без субсидия.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    Е гледам, че БСП още не са отишли в сифона въпреки, че винаги се коалират с ДПС.

  50. 50 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#43] от "selqnin":

    Не виждам никъде скандал. Хората гласуваха на референдума за 1лв субсидия. ГЕРБ въвежда това като закон и изпълнява решението от референдума.

  51. 51 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":


    ГЕРБ се сгоди д дявола !!!
    —цитат от коментар 42 на КМЕТ В СЯНКА


    От поста ти прозира ревност на прелъстена и изоставена мома!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  52. 52 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е твоята БСП отдавна е дявола.

  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    КПКОНПИ ще отговаря за приличното поведение на спонсорите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    топлите прегръдки между олигарсите и парииите?
    —цитат от коментар 19 на Драгомир Дончев

    Пари, парии, партии, пари-прим. Прегърнат ли се парий и олигарх, парият вече е принц.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  55. 55 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Сега Прокопиев ще може да си споснорира Дай България колкото си иска.

  56. 56 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#43] от "selqnin":Не виждам никъде скандал. Хората гласуваха на референдума за 1лв субсидия. ГЕРБ въвежда това като закон и изпълнява решението от референдума.
    —цитат от коментар 50 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Ма къф скандал, това е още една стъпка към стабиУност.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  57. 57 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":Дупкатаааа, #КОЙ купи дупката на Гергов?
    —цитат от коментар 44 на Николай Колев


    Въпросът е неправилно зададен.
    Аз бих попитала кой му подари дупката? И Пловдивския панаир?
    И Слънчев ден?

    Доброто е заразно
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#12] от "АзКлавдия":


    " Само кажи какво да правим с два и половина милиона, които очевидно искат точно това . "


    Те го поискаха още на референдума, но вие не го направихте, а го правите едва днес . Защо ?

    И нещо друго : Защо преди референдума този въпрос не беше на дневен ред и защо не се обясни на обществото положителното и отрицателното произхождащо от решението за 1 лев на глас . При спор с някои хора И ДНЕС продължават да не си дават точна сметка, но иначе гласуват ли гласуват .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  60. 60 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1459 Любопитно

    Честито на печелившите!
    И на умните и красивите, дето цяла година рутиха Пеевски по жълтите павета. :)
    После им дадоха трохи от трапезата и красотата се умълча дъвчейки. Загубвайки ума си.
    ДПС и ГЕРБ сложиха парламент, производите му и всичко останало дето се нарича държава на тезгяха. Демек, приватизираха публичното и го харизаха на Пеевски и компания.
    Българският олигархиат ръкопляска, а участниците у "референдума" на Слави ще охлаждат супата интензивно. Лошото е, че ще я охлаждаме тази чорба и останалите из територията.
    Слави вече може да вдига ципа от прословутата песен. И да тръгва с другия дудук на турне. По магистралите:)

    Ecrasez l’infâme
  61. 61 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 953 Неутрално

    БКП тук бяха прави. немойе бизнеса да си финансира партията. Политиката трябва да е политика, бизнеса бизнес

  62. 62 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Хайде пак почна рекетът върху фирмите.Благодарение на малоумните идеи но Шоуто на Слави и компания...
    —цитат от коментар 16 на НеКой



    Много си зле, ако наистина мислиш, че Дългия е предприел някаква солова акция, НЕ СЪГЛАСУВАНА предварително с онези от библиотеката и сарая .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  63. 63 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    Е така поне е ясно - Прокопиев и Отворено общество открито ще си плащат абонамента на ДСБ за парламента и те така...Въпроса е като рано или късно установят, че залагат на сакат кон....
    —цитат от коментар 10 на niakoi_si


    Нищо няма да плащат, защото КПКОНПИ ще им е запорирало сметките преди изборите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  64. 64 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Народецът мучи доволно. Слави също. За глупостта се плаща рано или късно.

  65. 65 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#59] от "niksan1":

    Първият законопроект за лев субсидия се внесе почти веднага след референдума!
    А за обясненията - напротив, всички обясняваха.
    Ако си забравил, виж архивите на Дневник.

    До коментар [#12] от "АзКлавдия":" Само кажи какво да правим с два и половина милиона, които очевидно искат точно това . "Те го поискаха още на референдума, но вие не го направихте, а го правите едва днес . Защо ?И нещо друго : Защо преди референдума този въпрос не беше на дневен ред и защо не се обясни на обществото положителното и отрицателното произхождащо от решението за 1 лев на глас . При спор с някои хора И ДНЕС продължават да не си дават точна сметка, но иначе гласуват ли гласуват .
    —цитат от коментар 59 на niksan1


    Доброто е заразно
  66. 66 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1459 Весело

    До коментар [#9] от "ефрейтора":


    Комунетата трябва да подкрепят този модел. Има толкова милионери , станали такива чрез БКП/БСП ...нека и да се бръкнат , а не само да взимат !
    —цитат от коментар 9 на ефрейтора


    Комунетата го подкрепят с две ръце, та даже не се срамуват вече и от Пеевски. :)

    Ecrasez l’infâme
  67. 67 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Поредното жълто заглавие. Отврат!

  68. 68 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Ясно ли е на всички, че по този начин олигарсите ще си купуват политици.
    —цитат от коментар 27 на evtimvz



    Ясно е за разсъждаващите, но онези 2,5 милиона гласували безумието и днес не са наясно !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  69. 69 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Дано в ГЕРБ са наясно, че всеки, който публично се приближи, докосне и подкрепи мазната политическа корпорация "ДПС"ООД отича в сифона на политиката и историята!!!!!
    —цитат от коментар 6 на selqnin


    Наясно са, че тъпите гласоподаватели на ГЕРБ, пак ще гласуват за тях!

    Това не е първият път, когато е видно, че не Борисов, а Пеевски е лидер на ГЕРБ!!!

  70. 70 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    Браво на ДС БСП ДПС ГЕРБ

  71. 71 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    ГЕРБ е слуга на Пеевски, Доган и ДПС!!!
    ГЕРБ са комунисти!

  72. 72 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Гласуваш за Баце - получаваш Пеевски!
    Честито герболяци, извадиха ви зъбките на живо.

  73. 73 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Ще видите скандала през цифрите на следващите парламентарни избори, а може би още на есен...!!!

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Весело

    До коментар [#51] от "todor._89":

    Халал да ви е рибата !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Кой ти каза, че няма деца. Статистиката е едно действителността е друга. В момента в България официално живеят и работят около 7,8 милиона човека. Сложи още 500 000 от чужди фирми дето не се видят в тукашните осигуровки стават около 8,3 милиона. И в училищата и детските градини децата им учат. И затова е пълно. Например в Габрово да ти дам пример от реалността най-застаряеащият град според статистиката и намаляващ, а иначе в площадките, детските градини и ясли пълно с деца. В училищата учат американпета, англичанчета, русначета, найедончета, австрийчета, сръбчета, банатски българчета, даже имаме 2 семейства от Гора. И реално официално в Габрово живеят и работят 75 000 българи адресно регистрирани и 3000 чужденци. Да не говоря, че преди 2 години искаха да направят безплатни детските градини и ясли, но обществото поиска да си останат у без това ниските такси.

  76. 76 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    Като предложиха Пеевски за шеф на ДАНС, всички скочиха, улицата се разбунтува. Сега Пеевски демонстративно показва, че е шеф на държавата, но няма възмутени. За герберите изглежда ДАНС е по-важен от държавата. Може би защото тогава Шиши се беше заканил да вкара видни гербери в затвора. А сега, когато са комбина с Шиши, всичко за тях е нормално.
    Интересно как този театър, който Бойко разигра със субсидиите, изведнъж му дойде дюшеш за Шиши.

  77. 77 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    До коментар [#2] от "АзКлавдия":

    Що. Аз съм ЗА. Нека поне се издържат от парите на "обръчите си от фирми". А не от държавата. И без това в България е ясно кой олигарх къде е:)

  78. 78 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#74] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#51] от "todor._89":Халал да ви е рибата !
    —цитат от коментар 74 на КМЕТ В СЯНКА


    До тук един път! Още двапъти трябва да се отречеш от лукавия.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  79. 79 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jeanne D'Arc":

    Що бе. Гергов каза, че един ден няма да му стигне да напише милионерите в БСП. Значи сте големи свудлувци.

  80. 80 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#77] от "Да вярваме на истината":

    Аз съм против.
    Защото не харесвам музиката, която ще поръчват обръчите.

    Доброто е заразно
  81. 81 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#69] от "Капабланка":

    Ще гласуваме за ГЕРБ, за да може такива ненормалници като теб да се извиват от злоба.

  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Весело

    До коментар [#78] от "todor._89":

    Пак не си разбрал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на philosophiser
    philosophiser
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Ми много хубаво, ама за обикновените граждани ще остане ли кой ще лобира?

    И какви ти сравнения със Щатите - тази идея е титанична глупост с нашето ниво на институционална зрялост :-/

  84. 84 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#73] от "selqnin":

    Мда - съкрушителна загуба за БСП и ДПС, и съкрушителна победа на ГЕРБ във всички райони. Това ще видим

  85. 85 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    До коментар [#76] от "Fiji":

    Бойко разиграл цирк със субсидиите?
    Обаче когато Слави гърмеше Боят настана, всички ужасно се кефехте как ще натрият носа на диктатора Борисов, нали?
    А сега са в ролята на кокошката, която хем бяга от петела, хем се пита Не тичам ли твърде бързо?

    Доброто е заразно
  86. 86 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    АНКЕТА (моля, гласувайте!)Според Вас, ГЕРБ и Пеевски едно и също нещо ли е?
    —цитат от коментар 33 на cinik


    Не, не са. Герб са главния изпълнител, Пеевски само свежда до тях заповедите на "големите" шефове.

    Eddie lives... somewhere in time!
  87. 87 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#82] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#78] от "todor._89":Пак не си разбрал.
    —цитат от коментар 82 на КМЕТ В СЯНКА


    Сложна и най-вече многолика натура си ти кмете! Много хора "живеят" в тебе, ти не моЖ сА разбра, какво остава за другите.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  88. 88 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#81] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Шиле, ти що спря да публикуваш остроумните си комикси, бе?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  89. 89 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#76] от "Fiji":

    А защо Бойко да е разиграл театъра със субсидиите ?. Две години го плюе дългия кретен и всички си трайкат с надеждата да се отъркат в анти-герб вота. Две години Проикопиев използваше и това за да плюе ГЕРБ. Две години ДБ си траеше и едва накрая излезе една лелка и вика "чакайте малко". Е късно е либе за китка, искахте го, сега ще го получите. ГЕРБ има спестени пари, ще изкара 1-2-3 години, после Бойко ще се пенсионира и ще си гледа магнолиите на банкя. А ДБ да се тяга и да събира членски внос че грантовете са несигурна работа.

  90. 90 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":Дупкатаааа, #КОЙ купи дупката на Гергов?
    —цитат от коментар 44 на Николай Колев



    Възможността Гергов да купи дупката е базирана на гласувалите общински съветници . Сещаш ли се от коя партия се те и са мнозинство, или да те подсетя ? А сещаш ли се от коя партия е кметът солидарен с това мнозинство, или да те подсетя ?
    Е, тук " случайно " гласуваха и хората на ДПС, подкрепяйки мнозинството и кмета .
    Хм, нищо чудно Гергов да купи утре и град Варна . Само трябва от " Дондуков 1 " да се разпоредят !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  91. 91 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#73] от "selqnin":

    Както го видяхме на европейските избори преди 3 седмици ли ?

  92. 92 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    До коментар [#75] от "Да вярваме на истината":

    Трудно би могъл да се намери, по-плосък и некадърен ГЕРБ-ав лъжец от тебе...!
    А къде работят тия 500 хиляди души от чужди фирми и защо не се виждат осигуровките им е, невероятна загадка. Не се ли усещаш поне малко, като пишеш такива глупости?

    Бивш tww09306483.
  93. 93 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Въпросът е неправилно зададен.
    Аз бих попитала кой му подари дупката? И Пловдивския панаир?
    —цитат от коментар 57 на АзКлавдия

    Ба, неправилно. Комунистите му ги подариха, а ГЕРБеРЕБЯТАТА направиха обратно изкупуване.



    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  94. 94 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#38] от "selqnin":

    "Само комуноидите нямат нищо общо с тази гнусна история, нали???"

    От това, което пише в статията и за това, за което пише статията комуноидите наистина "нямат нищо общо с тази гнусна история". В статията става въпрос как Кара не знам си кой предлага бизнесът да купува партиите и Менда му приглася. Не прочетох никъде да става въпрос за БСП в този конкретен случай. А иначе, изобщо казано, виновен е хан Аспарух, че довел българите и те се омешали със славяни, траки, пеко таки, мако даки и т.н. и сме се пръкнали ние с вас.
    А историята смърди отсякъде и е пример за това как насрали се политици (13.5 лв вместо 11) се мъчат да извлекат полза от насирането като искат сега директно да се продават на бизнесмените и носят от девет дола вода. ОТВРАТИТЕЛНО!!!! Ама така било в Америка. Ние сме Европа - имаме различна култура, включително плитическа. Да оставим настрана въпроса, че Кара не знам си кой няма как да знае какво е в Америка, защото е полуграмотен.
    И какъв е резултатът от финансирането на партиите в САЩ от бизнеса - две партии управляват от два века и кусур. И ето къде се е заровено кучето - познайте кои ще са тези две партии според ДПС и ГЕРБ.

  95. 95 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":
    То и досега си беше поръчково.

  96. 96 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Любопитно

    Гласуваш за Баце - получаваш Пеевски!Честито герболяци, извадиха ви зъбките на живо.
    —цитат от коментар 72 на Лелка


    Как е възможно един заклет ДеСеБар, който много добре знае цялото малоумие на слогана Гласуваш за Борисов, получаваш Костов, да използва също така малоумни слогани, та даже и плагиатствани?

    Доброто е заразно
  97. 97 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    До коментар [#80] от "АзКлавдия":

    Те в момента пак си поръчват музиката ама невидимо и за бала сметка.

  98. 98 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    Честито. Ревете години за 30 милиона субсидии. Партийните субсидии съсипа ха държавата. Светлото бъдеще вече ни чака.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  99. 99 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    До коментар [#80] от "АзКлавдия":

    Положителното е, че обръчите вече са много малък процент от икономиката ни. Пренебрежимо малък.

  100. 100 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3186 Любопитно

    До коментар [#93] от "Николай Колев":

    То асъл трябваше да турят една ограда на дупката и да я оставят за вечни времена като паметник, да се знае и помни.
    Ако варненци са ок с това, разбира се.
    Аз лично съм "за"!

    Доброто е заразно




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK