Кандидати за кмет спориха как да се намалят катастрофите в София

Кандидати за кмет спориха как да се намалят катастрофите в София


Как да се реши проблемът с безопасността на движението в София спориха кандидати за кмет на София. Дискусията беше организирана от Института за пътна безопасност и беше под мотото "Мисия нула" - това да е броят на жертвите от катастрофи в столицата. Годишно около 60 души загиват при пътнотранспортни произшествия.


Сега не са ясни причините, предизвикали катастрофите, защото не се огласяват данните от разследването на конкретните пътнотранспортни произшествия, смята независимият кандидат Мая Манолова, подкрепена от БСП. Поради това не могат да се направят изводи какво трябва да се подобри в пътната обстановка.


Борислав Игнатов от "Демократична България" смята, че в градска среда шофьорите не са виновни в повечето случаи, защото често пъти решаваща роля за ПТП е изиграл скрит уличен знак или липса на маркировка, на осветление и др. Той обеща да наложи повдигнати кръстовища и пешеходни пътеки. Като урбанист той смята, че трябва да се актуализира генералният план за движението в София, и е решен да обедини всички институции с отговорност към контрола на трафика в София.




Според Ангел Джамбазки от ВМРО не трябва да се омаловажава отговорността на водача – може да е пил, да е нагъл. Той призова да спрат гонките по кварталите и да се подобри осветлението на улиците. Призова да се регулира броят на такситата и да се провери колко от шофьорите им са необразовани.


Йорданка Фандъкова от ГЕРБ обяви, че ще създаде ново специализирано звено по пътната безопасност в общината. То ще има координиращи задачи и ще работи заедно с Консултативния експертен съвет по безопасността на движението, който бе създаден към ресорната общинска комисия.


Предложението на Джамбазки за организиране на училищен транспорт за превозване на всички ученици, с което да отпадне задръстването с коли пред училищата, не беше възприето от Фандъкова. Мотивът на сегашния кмет е, че за това трябва "сериозен ресурс", а и учениците живеят в различни точки на града.


Училищен превоз трябва да има, но временно, докато се изградят достатъчно училища в кварталите и те да са в близост до дома на учениците, е решението на Игнатов.


Борис Бонев от "Спаси София" предложи за родителите сутрин "бързо паркиране" пред училищата. Той дава приоритет на пешеходците и затова ще акцентира върху оправянето на тротоарите не само в центъра, но и в кварталите.
"Особено пред училищата те трябва да се разширят", отбеляза Бонев. Неговата гражданска организация от години дава предложения за по-безопасен трафик до Столичната община, но те не се прилагат на практика, обяви той.


Веднага след него Манолова също обяви, че ще оправи тротоарите, като приоритетът ще е в кварталите. Тя има 4-годишна програма за това и обяви, че "пирамидата трябва да се обърне и отгоре да е пешеходецът, а не автомобилът".


В края на диспута Диана Русинова от Института за пътна безопасност подреди най-важните идеи на кандидатите за кмет на София и обеща да следи дали те ще се изпълнят от този, който спечели изборите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Сравнени с Игнатов другите изглеждат като лошо научили урока си ученици ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6817 Неутрално

    Пешеходецът с предимство пред автомобилите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4062 Неутрално

    Това ще го излъчат ли някъде?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5140 Весело

    "Веднага след него Манолова също обяви, че ще оправи тротоарите, като приоритетът ще е в кварталите."

    Да не стане "тротоарнота мамче"

  5. 5 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Сравнени с Игнатов другите изглеждат като лошо научили урока си ученици ...
    —цитат от коментар 1 на danvan


    Товарищ Вибратов - масковски възпитаник и льобимец на радикалните комунисти от ДСБ - заместник кмет по публичните домове и гей бардаците в екипа на кметицата Маяма. Мечтата на всеки умнокрасивяц. Тов Минеков - на долната фотография - зам. кмет по нужникарство и чалга-халтури. Останалите постове ще се разпределят след изборите по схемата 3-5-8 съответно за ДеБъ, ДПС и БСП. Венсеремос!

    https://pik.bg/минеков-от-дебъ-пръв-агитатор-на-мая-манолова-да-им-е-честита-на-десните-колаборацията-с-к-news876287.html

  6. 6 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#3] от "hope":

    https://www.facebook.com/RoadSafetyInstitute/videos/530398257506975/UzpfSTUzNjIyOTQwNjcxNTMxMjpWSzoyNDkwNzY4ODk0MzQxMDc1/?acontext= {"ref":"29","ref_notif_type":"admin_plan_mall_activity","action_history":"null"}¬if_id=1570737280147614¬if_t=admin_plan_mall_activity

  7. 7 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    "Йорданка Фандъкова от ГЕРБ обяви, че ще създаде ново специализирано звено по пътната безопасност в общината. То ще има координиращи задачи и ще работи заедно с Консултативния експертен съвет по безопасността на движението, който бе създаден към ресорната общинска комисия."

    Демек ще раздува бюрокрацията.

    I Want To Believe
  8. 8 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Решението е много по просто. Камерка за контрол на скоростта на "всеки километър" И в града и по булевардите и на магистрлата. В цивилизованите държави по вътрени улижки и паркинги ограничението е 20 км. Тук може да е 100 метра ама гада трябва да даде газ и да ускори.

  9. 9 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Интересен материал.
    Ако мога да си позволя нещо като коментар, то би било следното:

    1) Необходим е анализ за причините. Данни, събрани, обработени и след това, анализирани. Не от едно лице, не от едно НПО, не от една институция. По-скоро, експертна група с широк кръг участници в нея.
    Тоест, Манолова е права, при липса на данни, не е възможно да се направят изводи и да се мислят мерки.

    2) Борислав Игнатов е цитиран да казва по-горе, че „шофьорите не са виновни в повечето случаи“. Това може и да е вярно, може и да не вярно. Така казано...не звучи убедително.
    Разбира се, той може и да е цитирал източник за това си твърдение, а горе да не е упоменат този момента, но без източник, това не звучи убедително.

    Но коментарът на Борислав Игнатов във вразка с лошата маркировка или скритте знаци е валиден. Това е важен аспект и трябва да се работи в тази посока. Не зная дали може категорично да се заяви, че това е решаващо. Лично аз си мисля, че това не е решаващо. Но, да кажем, че е важно.

    Повдигнатите пешеходни пътеки са вариант. Тоест, това предложение на Игнатов си струва да се обмисли. Идеята му за обединяване на всички институции с отговорност към контрола на трафика в София е добра.


    3)Ангел Джамбазки прави валиден коментар за отговорностите на водачите. Аз дори бих си позволи да го разширя, до отговорностите на колоездачи, тротинеткаджий, пешеходци и т.н.
    Човек от моето семейство пострада много сериозно от удар от колоездач, пресичайки пешеходна пътека... Тоест, отговорностите са към всички.
    Това, което коментира Джамбазки за гонките, абсолютно вярно. Необходим е контрол в тази посока.
    Относно упортребата на алкохол и каране на автомобил след това, това е работа на МВР, общината трудно може да направи някакви неща сама, но да, МВР е необходимо да упражнява строг контрол.

    Относно наглостта на шофьорите..това е дълго тема. Разбира се, че го има този момент. Но това ми се струва, че е някакъв общо, балкански проблем...ако мога така да си позволя да го коментирам.

    Все пак, имам голяма подобрение в посока на култура на управление на автомобилите, в спиране на пешеходни пътеки и т.н. В сревнение, преди 20 години, да кажем.

    В Гърция, например, преминаването на пешеходна пътека при зелен светофар за пешеходци е...не толкова безопосно за самите пешеходци...



    4) Това,което е коментарила Йорданка Фандъкова, за създаването на ново специализирано звено по пътната безопасност в общината е добра идея. Това се припокрава като идея с това, което е спеделил и Игнатов.

    Идеите за училищен транспорт са по-скоро трудни за осъществяване в град като София.

    5) Идеите на Борис Бонев за оправяне на тротоарите ги приветствам, но това май не е много на място в дискусия като горната...
    Идеята му за разширяване на тротоарите пред учулищата е много добра. Но как да се случи на практика? Ще се взима от дворовете на същите тези училища ли? Трудно за осъществяване идея е тази.



    Истината ще се намери в някаква пресечна точка между идеите и предложенията на всчики кандидати.

    Тоест, смисилът на този форум може би е тази, че един друг са се чули какво предлагат кандидатите за кмет и при желание, който и да е кмет след това, ще може да опита на практика и своите ,и идеите на опонентите си.

    И някакво наблюдение от моя страна ще си позволя като финал да спомена, и това е, че според мен, особено в градска среда, при чести спирания, тръгвания висене в трафик и т.н., основната причина на инциденти и ПТП-та са разсеяността на шофьорите. Гледане на телефони, говорене по телефони, чатове, следено на постове в социални мрежи и т.н.

    Това наблюдавам на всяко едно кръстовище в София. Спиране на светофар и веднага се забиват погледите и вниманието на шофьорите в телефоните. Често наблюдавам и как се тръгва и се премества автомобила без да се вдига погледа от телефона...

    Разбира се, има и много неопитни водачи, има и много хора, които макар и опитни, не познават добре София, има и разбира се проблемите с маркировката, със знаците, но мисля, ча над 50% от инцидентите идват от разсеяност.

    А това, това няма оправяне. За съжалание!

  10. 10 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1174 Любопитно

    Ако София иска да е модерен град ,ще трябва да се раздели с половината от колите в центъра и 30% от кварталите.
    Хората да се научат да ходят пеша и да който иска и може с колело и други щадящи въздуха ,слуха ,пространставата и най-вече ХОРАТА средства.Организацията на живота трябва да се направи така ,че да се намализависимистта ни от личните автомобили,дори и с рестрикции само с пари няма да стане.

  11. 11 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#10] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":

    Това е в пряка зависимост с алтернативите. Не може да свалиш хората от колите ако основни линии на градски транспорт идват на 20 мин в пиков час. Не можеш ако ти е 2-3 пъти по-бързо с кола дори със задръстванията. Не можеш ако имаш 5 велоалеи на кръст, които започват и свършват в нищото. Ако наложиш рестрикции без да подобриш нищо останало, хората просто ще обеднеят.

  12. 12 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Пешеходецът с предимство пред автомобилите
    —цитат от коментар 2 на neut


    Кога пешеходците ще почнат да бъдат глобявани за неправилно пресичане?

  13. 13 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Любопитно

    Пътищата трябва да се разширят. Цариградско трябва да има поне по още две платна, около ТВ кула също. Околовръстното трябва да е много по широко. Около стадиона трябва платната да се увеличат и да се построи път над канала. Да се направят повече кръстовища на два етажа за сметка на светофари. Така ще се отпуши трафика, а това е най важното.

    И строги правила за движение. Да се забрани спирането на булеварди и средни улици. Не може по едно платно да се губи от спрели коли. Големи глоби за пешеходци пресичащи на необозначени места, както и за шофьори паркиращи неправилно.
    Повече паркинги!
    И да направят някаква малка писта на идиотчетата за да престанат да си правят гонки из града.

  14. 14 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Хей, я БНТ да кажат защо не поканиха Бонев в Референдум?
    Иначе, Даца Фандупкова неадекватна както винаги. Предизборно е смекчила тона, почнала е да се появява пред медии и да спуска популистки решения.

  15. 15 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 527 Весело

    До коментар [#13] от "Th Henry":

    "Пътищата трябва да се разширят. Цариградско трябва да има поне по още две платна, около ТВ кула също. Околовръстното трябва да е много по широко. Около стадиона трябва платната да се увеличат и да се построи път над канала..."

    Двойка по Градско Планиране! Може да си седнете!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  16. 16 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#13] от "Th Henry":"Пътищата трябва да се разширят. Цариградско трябва да има поне по още две платна, около ТВ кула също. Околовръстното трябва да е много по широко. Около стадиона трябва платната да се увеличат и да се построи път над канала..."Двойка по Градско Планиране! Може да си седнете!
    —цитат от коментар 15 на MrHide


    либералните дивотии си ги запази, направо остани седнал.
    Иди виж какви са пътищата в Южните щати и тогава давай акъл.

  17. 17 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Божеее събраи се борище на корумпирани, нелкадърници и гейове и сега ще спират и катастрофите... Значи идва нов бум във убитите по пътищата.

  18. 18 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Пътищата трябва да се разширят. Цариградско трябва да има поне по още две платна, около ТВ кула също. Околовръстното трябва да е много по широко. Около стадиона трябва платната да се увеличат и да се построи път над канала. Да се направят повече кръстовища на два етажа за сметка на светофари. Така ще се отпуши трафика, а това е най важното.
    —цитат от коментар 13 на Th Henry


    https://www.citylab.com/transportation/2018/09/citylab-university-induced-demand/569455/

    Това ще ти обясни защо идеята да се разширяват булевардите е лоша.

  19. 19 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 471 Разстроено

    Пешеходецът с предимство пред автомобилите
    —цитат от коментар 2 на neut


    Да, на пешеходна ПЪТЕКА. Има пешеходци, които минават през единична улица без зебра БЕЗ да изчакат, като притичват или да се огледат за минаващ автомобил (както и на завои). Не е много приятно за шофьора да минава от 2-ра на 1-ва внезапно... Монетата си има две страни.

  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 833 Неутрално

    ИЗЧИСТЕТЕ УЛИЦИТЕ И БУЛЕВАРДИТЕ ПЛАТНАТА ИМ ОТ КОФИ ЗА БОКЛУК СТОЯНКИ ЗА ТРОТИНЕТКИ КАШПИ ДУВАРИ КОЛОВЕ БОМБИТЕ НА ФАНДАКОВА /КОНСТОНТИН ВИЛИЧКОВ / КОЛИТЕ ПАРКИРАЛИ НАПРЕКИ НА БУЛЕВАРДИТЕ И ЗАПРИЩВАЙКИ ГИ /ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ И КОНСТАНТИН ВИЛИЧКОВ/ БУЛЕВАРДИТЕ НА СА ПАРКИНГИ УЛИЦИ СА ТОВА ТИКВАТА СТИГА Е КРАЛ ОТ ПАРКИНГИ И ГАРАЖИ ДИРЕКТНО В ОФШОРКИТЕ СИ СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЗА БУЛЕВАРДИ КОИТО СТЕ ГИ ОБЪРНАЛИ В ПАРКИНГИ , БЕ СРАМ НЯМАТЕ ЛИ БЕ МУТРИ ,ЛАКОМИЯТА ВИ ЗАТРИ ТАЯ СТРАНА

  21. 21 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 928 Весело

    "Мисия нула" е страхотно име и за кампанията на арх. Игнатов...

  22. 22 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 109 Неутрално

    За да се намали броя на ПТП-тата, за начало трябва сериозно да се затегне положението с взимането на шофьорските книжки, защото всеки ден шофирам и виждам много купени книжки и хора, които не познават ЗДвП. След това, конкретно в София, трябва да се намали броя на колите по някакъв начин, защото София се пръска по шевовете и преди години задръстванията бяха главно в пиковите часове, а сега са денонощни. Ако нашия ГТП стане като този в Германия, над половината от колите ще са извън движение. Също трябва да се дигне драстично данъка на старите замърсяващи коли.

  23. 23 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Неутрално

    https://www.citylab.com/transportation/2018/09/citylab-university-induced-demand/569455/

    Това ще ти обясни защо идеята да се разширяват булевардите е лоша.
    —цитат от коментар 18 на kapitan_laino

    Човек, това е естествен процес, а не лоша идея.
    Естествено, че апетитът идва с яденето. Всяка година искаш да изкарваш повече пари от предишната, нали? Дай да спрем да се стремим към това понеже догодина пак ще е цел?

    Пътищата трябва да са толкова широки, колкото е нужно за да няма трафик.
    Аз работя много и искам да мога да се прибера по възможно най-бързия и комфортен начин. Не желая да стоя прав, не желая да чакам, не желая да се смесвам с разни цигани и пияници, не желая да се бутам в пенсионери. Просто искам нормален път.

  24. 24 Профил на techo1989
    techo1989
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Бих предложил да започне децентрализация на институциите в София , с цел намаляване на трафика . Сега половин България патува към София , поради това , че всичко е там . Поне 20% от трафика в центъра ще намалее , а точно там е трагично в момента.
    Твърде дълго се отлага това действие ,което според мен само ще помогне на София .

    Не си тъп, защото слушаш чалга, а слушаш чалга, защото си тъп!
  25. 25 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#23] от "Th Henry":

    Не знам дали го прочете или не, но ако ти направят по-широк път (без да подобрят алтернативите на шофиране) ще имаш повече коли и пак ще се прибираш точно толкова бързо и комфортно колкото и в момента.

  26. 26 Профил на Ивайло Христов
    Ивайло Христов
    Рейтинг: 182 Неутрално

    То е ясно- когато герб си отиде!

  27. 27 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#23] от "Th Henry":Не знам дали го прочете или не, но ако ти направят по-широк път (без да подобрят алтернативите на шофиране) ще имаш повече коли и пак ще се прибираш точно толкова бързо и комфортно колкото и в момента.
    —цитат от коментар 25 на kapitan_laino


    Чел съм подобни, включително съм слушал доста. Естествено, че ще станат повече коли. И отговора е още по широк път. Това е прогрес и развитие.
    Другото е слагане на дадено нещо под капак и създаване на пречки на хората за да не го правят. Аз не вярвам в спъването на хората като политика.
    Ама аз съм почитател на Айн Ранд и вярвам в постоянния прогрес и право на всеки да иска най-доброто за себе си. Лично за себе си!

  28. 28 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 527 Весело

    До коментар [#23] от "Th Henry":

    Не е като да нямате желания! Похвално!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  29. 29 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 989 Весело

    Хей, я БНТ да кажат защо не поканиха Бонев в Референдум?
    —цитат от коментар 14 на arcanum


    Щото е вярна патерица на властта, поне ако питаш десебарите.

  30. 30 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Абе нЕкой от мераклиите за кметове, предложи ли да замени българските катаджии с вносни, както и тези, дето разследват ПТП-тата и събират кинтите по наложените глоби? Абе западен модел със западни изпълнители и никакъв досег с местните "органи". Със сигурност войната по софийските улици ще спре внезапно, ама пък автоджигитите са гласоподаватели, та "ха дано, ама надали".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  31. 31 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2137 Любопитно

    А нЕкой от убавците сетИ ли се да разреши Юбер, ама само ако се пътува с двама пътника в колата. А нЕкой обеща ли да пребори джебчиите в градския транспорт, та да се пътува спокойно?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  32. 32 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#23] от "Th Henry":

    Ти просто бъркаш собствените си желания с това, което е добро за обществото. Но:
    Не може София да е асфалтова джунгла заради теб и още 3-4-5-6% хора като теб.
    Мерките за ограничаване на трафика всъщност ще ти помогнат, ако държиш да шофира навсякъде - просто ще ти е по-скъпо, ама ти нали много работиш?
    Във Виена, Амстердам и Копенхаген никой не е забранил колите. Просто излиза по-евтино и удобно да си с влак, колело, пеша.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  33. 33 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1470 Весело

    Ей това е да си политик на днешно време - може да си плямпаш каквито и да е глупости...

    Според мен трябва по много камери навсякъде и така ще може да започне да се прилагат по-строго законите - паркиране на неправилни места, повишена скорост и т.н.
    И наистина по немалко линии трябва да се увеличи честотата - да няма линия, по която трябва да чакаш по 15 мин

  34. 34 Профил на henrysecurity1
    henrysecurity1
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#23] от "Th Henry":Ти просто бъркаш собствените си желания с това, което е добро за обществото. Но:Не може София да е асфалтова джунгла заради теб и още 3-4-5-6% хора като теб.Мерките за ограничаване на трафика всъщност ще ти помогнат, ако държиш да шофира навсякъде - просто ще ти е по-скъпо, ама ти нали много работиш?Във Виена, Амстердам и Копенхаген никой не е забранил колите. Просто излиза по-евтино и удобно да си с влак, колело, пеша.
    —цитат от коментар 32 на Пипера е много лют


    Това, че работя, как точно значи, че трябва да раздавам парите си на мародери? Ок, съгласен съм, че за пътища трябва да се плаща, но толкова, колкото е нужно за да е рентабилен даден път, а не за да наказва хората, които искат да се възползват от плодовете на труда си.

  35. 35 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Бе, важното е, че десни интелектуалци подкрепят Мая... зауеби. Дневник, нещо по въпроса.

  36. 36 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1201 Весело

    До коментар [#34] от "henrysecurity1":

    Можеш да отидеш в държава, в която няма данъци и мародерите са други - Сомалия. В Европа тенденцията е такава - автомобилите се ограничават, за общото благо. Ако въртиш педалите на велосипеда, не се ли ползваш от плодовете на труда си? Плюс добро здраве, което ти дава повече време да им се радваш.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  37. 37 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1201 Весело

    До коментар [#34] от "henrysecurity1":

    Казано накратко - не може всяка електорална единица с 1000 лева заплата да не слиза от колата си, да паркира където му падне и да трови пейзажа. Просто не става.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  38. 38 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1201 Весело

    До коментар [#27] от "Th Henry":

    по-широк път, още по-широк път, най-широк път? И това как си го представяш? десет-петнайсет ленти? за да могат дебилите да карат със 180, каквото провокира всеки широк път? и града да стане неизползваем за всички други категории хора, които са по-маловажни от всеки дебил със 100+ коня под капака?

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  39. 39 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#34] от "henrysecurity1":Можеш да отидеш в държава, в която няма данъци и мародерите са други - Сомалия. В Европа тенденцията е такава - автомобилите се ограничават, за общото благо. Ако въртиш педалите на велосипеда, не се ли ползваш от плодовете на труда си? Плюс добро здраве, което ти дава повече време да им се радваш.
    —цитат от коментар 36 на Пипера е много лют


    Оставям те ти да въртиш каквито искаш педали. Тренировките се правят на стадион или във фитнес.
    Ще ти разкажа една история. Един велик министър на Луи 14 се срещнал с бизнесмени и ги попитал какво да направи за да им помогне. Отговорът бил "Laissez-nous faire".
    Бях пределно ясен, че няма нищо лошо да плащаш за това, което ползваш, даже е задължително. Трябва обаче да плащаш толкова, колкото струва, а не колкото някой се опитва да те обложи и да те накаже понеже не му харесва какво правиш. Особено ако този някой е държавен чиновник, който хрантутиш.
    Мога да поставя и няколко цитата от един велик човек - Бен Франклин, но поста ще стане твърде дълъг. Дано да си ме разбрал какво искам да кажа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK