Кандидати за кмет спориха как да се намалят катастрофите в София

Кандидати за кмет спориха как да се намалят катастрофите в София


Как да се реши проблемът с безопасността на движението в София спориха кандидати за кмет на София. Дискусията беше организирана от Института за пътна безопасност и беше под мотото "Мисия нула" - това да е броят на жертвите от катастрофи в столицата. Годишно около 60 души загиват при пътнотранспортни произшествия.


Сега не са ясни причините, предизвикали катастрофите, защото не се огласяват данните от разследването на конкретните пътнотранспортни произшествия, смята независимият кандидат Мая Манолова, подкрепена от БСП. Поради това не могат да се направят изводи какво трябва да се подобри в пътната обстановка.


Борислав Игнатов от "Демократична България" смята, че в градска среда шофьорите не са виновни в повечето случаи, защото често пъти решаваща роля за ПТП е изиграл скрит уличен знак или липса на маркировка, на осветление и др. Той обеща да наложи повдигнати кръстовища и пешеходни пътеки. Като урбанист той смята, че трябва да се актуализира генералният план за движението в София, и е решен да обедини всички институции с отговорност към контрола на трафика в София.




Според Ангел Джамбазки от ВМРО не трябва да се омаловажава отговорността на водача – може да е пил, да е нагъл. Той призова да спрат гонките по кварталите и да се подобри осветлението на улиците. Призова да се регулира броят на такситата и да се провери колко от шофьорите им са необразовани.


Йорданка Фандъкова от ГЕРБ обяви, че ще създаде ново специализирано звено по пътната безопасност в общината. То ще има координиращи задачи и ще работи заедно с Консултативния експертен съвет по безопасността на движението, който бе създаден към ресорната общинска комисия.


Предложението на Джамбазки за организиране на училищен транспорт за превозване на всички ученици, с което да отпадне задръстването с коли пред училищата, не беше възприето от Фандъкова. Мотивът на сегашния кмет е, че за това трябва "сериозен ресурс", а и учениците живеят в различни точки на града.


Училищен превоз трябва да има, но временно, докато се изградят достатъчно училища в кварталите и те да са в близост до дома на учениците, е решението на Игнатов.


Борис Бонев от "Спаси София" предложи за родителите сутрин "бързо паркиране" пред училищата. Той дава приоритет на пешеходците и затова ще акцентира върху оправянето на тротоарите не само в центъра, но и в кварталите.
"Особено пред училищата те трябва да се разширят", отбеляза Бонев. Неговата гражданска организация от години дава предложения за по-безопасен трафик до Столичната община, но те не се прилагат на практика, обяви той.


Веднага след него Манолова също обяви, че ще оправи тротоарите, като приоритетът ще е в кварталите. Тя има 4-годишна програма за това и обяви, че "пирамидата трябва да се обърне и отгоре да е пешеходецът, а не автомобилът".


В края на диспута Диана Русинова от Института за пътна безопасност подреди най-важните идеи на кандидатите за кмет на София и обеща да следи дали те ще се изпълнят от този, който спечели изборите.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK