До Орлов мост ли стигат силите на "Демократична България"

Борислав Игнатов, Христо Иванов, Атанас Атанасов, Владислав Панев и Методи Лалов.

© Анелия Николова

Борислав Игнатов, Христо Иванов, Атанас Атанасов, Владислав Панев и Методи Лалов.



На първия тур на местните избори в София "Демократична България" предизвика много коментари, доста от тях - критични, заради несъстоялия се съюз с независимия кандидат за кмет Борис Бонев /"Спаси София"/. Неговият резултат е близък с този на предпочетения от обединението арх. Борислав Игнатов. Разочаровани привърженици събират процентите на двамата и твърдят, че при съюз на балотажа в София срещу Йорданка Фандъкова от ГЕРБ щеше да е не Мая Манолова, независима, но поддържана от БСП, а избраникът на "Демократична България".


Както кандидатът за кмет арх. Игнатов е трети с 52 925 гласа и 12.24% в столицата, така и листата за общински съветници ще е трета сила в Столичния общински съвет. Но резултатът на листата е по-висок - 57 012 гласа и 14.51%. Обичайно е обратното - кандидатът за кмет печели повече и "дърпа" листата, ако е писан на първо място в нея. В случая Игнатов е след водача на листата Методи Лалов, но справка в данните на изборната комисия показва, че за архитекта има повече преференции - 4137 спрямо 3715 за съдията. Иво Божков е с 2569, Марта Георгиева - с 1304, Тома Белев - с 1071, Веселин Калановски е със 706. Аделина Бенакиева-Иванова, която е на 26 място в листата има 566 преференции. Около две трети от избирателите (36 816) на коалицията са гласували без да посочат предпочитание.


"Спаси София", вместо седем съветници, ще има само един




"Спаси София" и Борис Бонев пък бяха критикувани, че не са поискали и не са намерили начин да регистрират листа, защото сега при голямата подкрепа Бонев ще бъде съветник - единственият от организацията си. С неговия резултат и на другия независим кандидат за общинския съвет Гергин Борисов - 47 932 гласа, можеше да има 7 съветници. Подозренията, че ще има "Спаси България", не се оказаха верни и "Спаси София" засега си остава столично явление.


Същото определение може да се каже, че важи и за "Демократична България" с малки изключения. За общински съвет в областните градове обединението има най-високи резултати в Разград - 18.49 % в коалиция със СДС и ДБГ и в Плевен – 15.2%, където е в съюз със СДС и БЗНС. В Пловдив е с 6.8%, а във Варна и Силистра – 6.7, Враца - 5.5. Ще има съветници в Благоевград, Велико Търново, Хасково, Стара Загора, Русе и вероятно в Шумен и Бургас. В останалите областни центрове има между 1 и 3%, а някъде въобще не са издигнали кандидати.


Най-високият резултат за кмет на "Демократична България" е в Перущица


В община Перущица всеки пети избирател е гласувал за "Демократична България" (26,81% или 547 гласа). Кандидатът е досегашният кмет на общината Ради Минчев, който отива на балотаж. Още няколко градчета като Долна Оряховица имат принос обединението да присъства в картата на страната.


Политологът Антоний Гълъбов видя причината за скромната изява на тези избори в София в спирането на кампанията три дни преди вота заради избора на Иван Гешев за главен прокурор. "Спирането на кампанията отне гласове на "Демократична България", прецени той.


На Орлов мост обединението е изразило своята идентичност


Тримата лидери на обединението – Христо Иванов от "Да България", Атанас Атанасов от ДСБ и Владислав Панев на Зелено движение, също приемат, че пренасочването на предизборната кампания към протести и блокада на Орлов мост срещу Гешев вероятно е отляло гласове. Но те не съжаляват за това.


"Това беше необходимо решение. Няма кой друг да го направи в България", посочи Христо Иванов. Наистина нито ГЕРБ, нито БСП или друга формация, апелираща за проевропейска политика и за промяна на статуквото, не си наруши предизборната агитация по този повод.


На Орлов мост "Демократична България" изрази своята идентичност, поне така твърдят лидерите й. "Ние сме против корупционния модел, наложен от това управление на страната, срещу путинизацията на страната", посочи Иванов. Дълбинна промяна в начина на управление е целта, а не просто смяна на едно име с друго на кметския пост, добави той.


Въпреки несъстоялия се съюз със "Спаси София" на Борис Бонев и въпреки протестите на Орлов мост крайният резултат на "Демократична България" от тези избори не е по-различен от този на Реформаторския блок на предишните местни избори през 2015 г. Тогава техният кандидат Вили Лилков беше втори в София след Йорданка Фандъкова, но с едва 9.62% срещу 60.17% за победителката на първи тур тогава.


Спрямо изборите за европейски парламент на 26 май сега обединението е с малко по-висок брой гласове.


В Столичния общински съвет през 2015 г. Реформаторският блок вкара 11 съветници плюс един от Зелените. Сега обединението вероятно също ще има 12. Паралелът между двете формации е условен, защото Реформаторският блок беше от седем партии, докато "Демократична България" е от три.


Разпадът на Реформаторите беше предизвестен. Факт е, че сега част от тях, като Движение България на гражданите, подкрепят заедно с БСП Мая Манолова.


За "Демократична България" изборите продължават с 10 балотажа за районни кметове


Показателно за "Демократична България" сега е решението какво ще призове привържениците си за балотажа в неделя в София. Лидерите на обединението не са нито "за" Фандъкова, нито "за" Манолова. Те се фокусират върху балотажа за районни кметове в София, защото имат 10 кандидати, като шансовете им за успех не са малки.


В "Средец" Трайчо Трайков е на балотаж с първи резултат. В 9 района Демократите се изправят срещу кандидатите на ГЕРБ, а в "Изгрев" - срещу БСП. В другите градове с районно деление - в Пловдив нямат свои избраници на балотаж, а във Варна въобще не са издигнали кандидати за районни кметове .


Ако успеят да спечелят кметове в няколко столични района, това ще е знак, че на следващите парламентарни избори ще имат свои депутати.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    "Политологът Антоний Гълъбов видя причината за скромната изява на тези избори в София в спирането на кампанията три дни преди вота"

    Причината е, че кампанията трябва да започне три дни след вота. А не да се търси кандидат три месеца преди вота. Така или иначе, ДБ е единствената алтернатива на мутренската тоталитарна власт, която се оформя от известно време.

  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Ако успеят да спечелят кметове в няколко столични района, това ще е знак, че на следващите парламентарни избори ще имат свои депутати.

    .....
    .......
    .......

    Също така победа на Трайков ще е знак, че на следващите президентски избори ще имат свой президент?

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Но ДБ направи огромна грешка, че не се обедини и с Николай Ненчев или БДФ. Не че това носи много повече гласове, но показва отговорно намерение за обединение.

  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2530 Разстроено

    Така е за съжаление !

    Отдавна жълтите павета са заменени с асфалт и чат пат в някои общини с калдъръм ...

  5. 5 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    От това, което видяхме, 4-6% е максимума за национални Трябва сериозно преосмисляне.Или да се позиционират официално в либералният център, каквито възгледи показват, или да се държат като десница, което за момента не правят.Разкраченото положение в момента, не им носи нищо.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  6. 6 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 115 Неутрално

    Силите на "Демократична България" все още стигат до Орлов мост

    Добре че мостът е малък и 50 човека могат да го блокират. За по-голям мост нямат силички...

  7. 7 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 115 Неутрално

    Така или иначе, ДБ е единствената алтернатива на мутренската тоталитарна власт, която се оформя от известно време.
    —цитат от коментар 1 на spiegel


    С това говорене не само не сте алтернатива, ами и никога няма да мръднете от трите процента, освен надолу...

  8. 8 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Пожелавам успех на кандидатите на ДБ на балотажа и за съжаление на Манолова (с отвръщение).

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Изборните резултати сочат, че обединението трудно се разпознава извън София. '''

    абсолютно. не знам кои са Да, България, кои Демократична България. Дали са коалиция, дали са част от реформаторски блок или част от Демократи за силна България. Абе, голяма бъркотия. :))

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Любопитно

    Стига само с тази София. Освен най-силния резултат, като този в Перущица, кой е най-слабия? какъв е резултата в Бургас, например?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  13. 13 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    Подкрепата за протестите срещу Гешев не може да е минус, напротив - длъжни бяха да го направят. Не можеше ДБ да не покажат позицията си относно този позорен избор и начина на демонстрация на сила и арогантност.

  14. 14 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Защо така срамежливо споменавате, че ДБ няма да подкрепи нито една от кандидатките?
    Ето какво пише в Webcafe:
    На тези протести не бяхме подкрепени нито от БСП, нито от ГЕРБ, Нито от Манолова, нито от Фандъкова", каза съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов.

    "Не можем да застанем политически зад нито една от двете като носител на промяната. Нашите избиратели са сред интелигентните хора в България, не искаме да презюмираме, че ще им даваме акъл как да гласуват, всеки ще прецени.
    *
    Поне се осъзнаха, че не могат да подкрепят открито Мая Манолова.

  15. 15 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":

    "...Така или иначе, ДБ е единствената алтернатива на мутренската тоталитарна власт, която се оформя от известно време..."

    Не бих го нарекъл алтернатива, а единственото възможно решение за справяне с проблемите породени от мутренската тоталитарна власт, която се оформя от известно време!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  16. 16 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Обаче не съм сигурна, че подмолно не работят за Мая Манолова.

  17. 17 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Тия продължават да копат дъното. За последен път си играх с тях.

  18. 18 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Тези от ДБ не можаха ли най-после да разберат, че не легката а девойките са виновник когато нещата в един дом за удоволствия не вървят ? Крайно време е !!!

  19. 19 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    Дано ДБ спечели в балотажа за кметове на райони.

  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#5] от "Noise":

    Бонев не е казал, че ще ги подкрепи за национални избори за да имат 6%

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3311 Неутрално

    До коментар [#10] от "spiegel":

    "Знаеш ли точно колко ме интересува мнението на симпатизант на олигархично-мутренското-прокурорско-тоталитарно-решетниково управление?"

    Колега, отавете го да се залъгва, че комунистът от Банкя, напуснал МНВР, но не и Партията; участникът във възродителниа процес; момчето за мръсни поръчки на Румен Николов-Пашата; креатурата на генералския кръг Монтерей; човекът, набил ни докрай Големия член на агент Гоце, е "алтернатива на Нинова", "евроатлантик" и "последна преграда пред червения реваншизъм".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7005 Неутрално

    Успех на десните

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    "Силите на "Демократична България" все още стигат до Орлов мост"....
    Браво на автора, много точно! Силите им са до Орлов мост, където да блокират, пречат, мародерстват над обикновените граждани! Същото е и в политиката, да пречат на дясно обединение, да спъват издигането на свестни хора, .... с Бойкиевци и Атанасовци.... толкова!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  24. 24 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Изборните резултати сочат, че обединението трудно се разпознава извън София. '''абсолютно. не знам кои са Да, България, кои Демократична България. Дали са коалиция, дали са част от реформаторски блок или част от Демократи за силна България. Абе, голяма бъркотия. :))
    —цитат от коментар 11 на kaiser


    Как кои? Бойкиев, Атанасов, Раданчо и един файтон умнокрасиви плюнки!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  25. 25 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Стига само с тази София. Освен най-силния резултат, като този в Перущица, кой е най-слабия? какъв е резултата в Бургас, например?
    —цитат от коментар 12 на hamiltonf


    +++ Да бе, колко места спечелиха в Бургас?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    Битките продължават и на втория тур, след което ще говорим. Испех на ДБ !

  27. 27 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1724 Весело

    Браво на ДъБъГъбарите,
    на предните избори имаха 10% на тази вдигат вот
    Когато Ицо рИформата и ген.атанасофф се пенсионират, може и до балатаж да стигнат

  28. 28 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    Избора между Манолова и Фандъкова не е никакъв избор.
    Но обективно ситуацията е такава, че ако въпреки всички прогнози Манолова спечели, имайки предвид липсата на подкрепа в ОС и пълната и доказана нейна лична некадърност (само си спомнете Мая как прави изборен кодекс след всенародно допитване, като в ролите на народа бяха Мишо Шамара, феновете на Че Гевара, Янко Дудевци и прочее видни мислители), ние в града ще берем ядове, далаверите не само ще си вървят, но и ще нарастнат ( зер и фирмите на БП са бая изгладнели), а ще трябва през ден слушаме, какво и пречи на "много борбената" Мая.

  29. 29 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Най се радвам кога Нане и Вуте, къде гласувам за тех, излезнат и ми кажат, че у с. Пичковци имаме най-голем резултат :)))))))))) !

    agent
  30. 30 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1392 Гневно

    """На хора, които искат по-високи доходи, по-добри пътища и по-малко празни приказки – вие им говорите за Истанбулската конвенция, за тротинетки и за права на гейовете. Всичкото това – докато седите из софийските кафенета, цъкате с телефоните и тъжно обяснявате как София се е напълнила със селяни." - Ицо Хазарта.

    Изключително съм разочарован, че г-н Хазартът е възприел хибридната пропаганда на Кремъл! Нашето битие определя съзнанието, а то джендъра и от там идват всички останали последствия. Така че много са прави ДБ да искат първо Истанбулска конвенция и гей прайдове, после да се борим за по-високи доходи!

    И за ваше сведение, г-н Хазарт, тези които пием капучино от био кафе със соево мляко, докато се зареждат тротинетките ни, правим разликата между НРБ и Р. България - член на НАТО и ЕС!"

    Бог да благослови Америка за България!
  31. 31 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Не откривам нито една дясна партия в България. За жалост.

  32. 32 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Това са добре поставени факти. Забавно е как се фокусираме върху недотам добрия резултат на ДБ, вместо да погледнем гредата Фандъкова. Още 4 години далавери, некадърни ремонти, мръсен въздух и наши хора. За това пишете. Критикувайте зле свършената работа на отговорния за това. ДБ не са ви длъжни с нищо.
    Освен това, момчето на София Бонев го видяхме колко е зрял...

  33. 33 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Добър коментар на Евгени Дайнов. Друго си е да имаш контакт с живи хора - в неговия случай студенти - извън обичайния ти тесен кръг.

    https://offnews.bg/nashite-avtori/evgenij-dajnov-za-kapanite-na-gradskata-desnitca-i-balotazha-714240.html?fbclid=IwAR1VI8J86dLB9317ZXIN-wgy_ShVXs0XLnOoJPY0KmvcB60robcOVAJI-p8

    Свободата не е за гратисчии.
  34. 34 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    С отвращение пуснах бюлетина за ДеБъ за съветници. С отвращение заради Атанас Атанасов, Христо Иванов и антисемита Белев. Сори, ДеБъри, намерете нови лица. Методи Лалов е Ок, Панев също, онзи с гаджето и той, но за други не се сещам.

  35. 35 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    [quote#7:"Jumbo Jet"][/quote]


    Няма да мръднат от трите процента, не, защото говорят, а не си мръдват задниците от жълтите павета и да си направят труда да започнат КЪРТОВСКА РАБОТА В ПРОВИНЦИЯТА !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  36. 36 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Пожелавам успех на кандидатите на ДБ на балотажа и за съжаление на Манолова (с отврЪщение).
    —цитат от коментар 8 на antikvarno


    Аз ти пожелавам да се върнеш в училище и да научиш българска граматика.

  37. 37 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    доста смешни твърдения ,в една държава където около 10 млрд могат да се 'изпарят' и никой да не е виновен всеки трябва да е доста глупав лековерен или смотан за да си мисли че изборите не се фалшифицират и нагласят....корупцията е толкова огромна че тия избори са играчка...и никой не брои бюлетини ...според мен просто подправят протоколите и готово...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  38. 38 Профил на ПРИСМЕХУЛНИК
    ПРИСМЕХУЛНИК
    Рейтинг: 197 Неутрално

    - " "Ние сме против корупционния модел, наложен от това управление на страната, срещу путинизацията на страната", посочи Иванов. "-

    Помним, как 2014та се кълняхте, че няма да се коалирате с ГЕРБ, пък после рязко направихте обратното. И това по своето същество задкулисно решение, трябваше да бОри задкулисието. Така че, че сте срещу корупцията и "путинизацията", не хваща дИкиш вече, мили ми Ристьо.

  39. 39 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 560 Разстроено

    Да, България биха имали огромни шансове, но не и в обединение с ДСБ. Механичното събиране на две партии, не води автоматично до събиране на електората им. Жалко, много жалко за глупостта им.

  40. 40 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 606 Весело

    [quote#7:"Jumbo Jet"]
    —цитат от коментар 35 на niksan1
    Няма да мръднат от трите процента, не, защото говорят, а не си мръдват задниците от жълтите павета и да си направят труда да започнат КЪРТОВСКА РАБОТА В ПРОВИНЦИЯТА !!![/quote]

    Бухаха! Ми нали на село ще си изцапате лачените обувчици?

  41. 41 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 560 Разстроено

    Съмненията, че са продажници все повече се загнездва. Във Варна издигнаха напълно неподходящ кандидат, освен за да подарят победата на ГЕРБ, каква друга би могла да бъде причината?!

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Демократична България се провалиха за пореден път. Ако имат амбиция да са алтернатива на национално ниво беше задължително да направят пробив и да спечелят подкрепа на местно ниво. Държат се като НПО, анализират по тв студиата, но участието им в политиката стига само до Орлов мост, нещо като Зелената партия. Говорят не хората, не с тях. Лидерите им не стават, нямат харизма, нямат никакви послания освен 'ние сме срещу корупцията и Путин' - много слабо.. Нужни са други хора, с енергия, които не са професионални политици, и които да си изцапат ръцете с работа на терен. Бонев показа как се прави кампания.

    Истината ни прави свободни.
  44. 44 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1677 Весело

    Да, България биха имали огромни шансове, но не и в обединение с ДСБ. Механичното събиране на две партии, не води автоматично до събиране на електората им. Жалко, много жалко за глупостта им.
    —цитат от коментар 39 на fifi_5


    Абе вие деменция ли имате?
    Нали се явиха самостоятелно на предишните парламентарни избори......

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  45. 45 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#5] от "Noise":Бонев не е казал, че ще ги подкрепи за национални избори за да имат 6%
    —цитат от коментар 20 на дерибеев


    6%?! Лелеяна от тях мечта, но ще си остане
    само един несбъднат блян.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  46. 46 Профил на ПРИСМЕХУЛНИК
    ПРИСМЕХУЛНИК
    Рейтинг: 197 Весело

    До коментар [#45] от "С С К":

    Освен, ако не изтраят още 20на годинки настоящето си жалко живуркане, че населението на страната да падне с още едно 1.5-2млн. души, та да хванат 6%

  47. 47 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1059 Весело

    До коментар [#45] от "С С К":Освен, ако не изтраят още 20на годинки настоящето си жалко живуркане, че населението на страната да падне с още едно 1.5-2млн. души, та да хванат 6%
    —цитат от коментар 46 на ПРИСМЕХУЛНИК


    Не съм сигурен, даваш им прекалено голям
    период от време.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  48. 48 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Твърденията, че ДБ има голям напредък понеже сега са взели повече гласове от европейските избори са СПЕКУЛАЦИИ. Това са различни типове избори, в евроизборите гласуват главно твърдите ядра и мотивацията при тях е различна.

    Затова трябва да се сравняват еднотипни избори. И най-добре си личи от гласовете за общински избори, те са партийни по своят характер докато за кмет силно зависи от издигнатите личности и конкуренцията между тях. .

    В статията чета: 2015г РБ+Зелените - 12 съветника. 2019г - за ДБ ПАК 12 съветника. Т.е. имаме СТАГНАЦИЯ не напредък. Което потвърждава тезата ми, че ДБ са се свили около твърдото си ядро и трудно привличат периферия.

    По-показателен е БРОЯТ на гласувалите, там ще проличи най-добре има ли привличане на нови избиратели. Защото еднакви проценти при по-ниска избирателна активност означава по-малък брой избиратели, т.е. отлив. За съжаление не успявам да намеря тези данни, само брой съветници. Понеже активността в София е приблизително еднаква за 2015 и 2019г значи се потвърждава тезата за стагнация.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  49. 49 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jumbo Jet":

    Право в целта. Респект!

  50. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Добър коментар на Евгени Дайнов. Друго си е да имаш контакт с живи хора - в неговия случай студенти - извън обичайния ти тесен кръг. https://offnews.bg/nashite-avtori/evgenij-dajnov-za-kapanite-na-gradskata-desnitca-i-balotazha-714240.html?fbclid=IwAR1VI8J86dLB9317ZXIN-wgy_ShVXs0XLnOoJPY0KmvcB60robcOVAJI-p8
    —цитат от коментар 33 на espresso


    Охо, за първи път нещо от Евгени Дайнов в което ми е трудно да намеря за какво да го захапя.

    И интересно защо публикувано в OFFNews а не в Дневник? Може би защото ако беше тук "Автентичните" веднага щяха да го обявят за "Враг с партиен билет". А при комунистите /дори и да са сини/ това е най-мразеното. :)

    Може би единствено бих оспорил твърдението му, че хората на Бонев са леви. Това ги поставя при БСП а те са безкрайно далеч от тях.

    Те са нещо особено, не пасва на класическите дефиниции. Бих ги определил като идеологически необвързани, с основна ценност свободното самоопределяне и партийната независимост, бунтари срещу статуквото.

    Наивнички са и Мая Манолова би могла и да подлъже някои от тях с бунтарството и лозунгите си. Но идеологически са безкрайно далеч от нея.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  51. 51 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1992 Весело

    Либерал-пролетариите са пробита кофа.
    Ицо ги смачка като комсомолски вестник. Още дълго ще дават заето и ще заекват, защото пред голата истина обикновено се мълчи :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  52. 52 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Десните на местни избори в София:

    2007 - Мартин Заимов 67 602 гл. 17.81%
    2011 - Прошко Прошков 53 472 гл. 11.53%
    2015 - Вили Лилков 38 113 гл. 9.62%
    2019 - Борислав Игнатов 52 925 гл. 12.21%?

    2007 - 11 общ.съветници
    2011 - 8 общ.съветници
    2015 - 11 общ.съветници
    2019 - 12 общ.съветници ?

  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Весело

    До коментар [#33] от "espresso":

    "И няма никакъв, ама никакъв начин някой да убеди тези млади хора, че: първо, те са десни; и, второ, че като такива са длъжни не да цепят гласа, а да си гласуват за ДБ. И ако не го направят са някакви предатели на дясното. Не са, обаче, защото не са „десни”. И в техните очи онези, които им говорят подобни неща, са някакви леко истерични чичковци-динозаври, някак примъкнали се в 2019 година с мислене от 1999 година."

    Това беше добро, много добро!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  54. 54 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4139 Любопитно

    С Орлов мост ще си останат.
    Спаси София ли беше, или Спас и София?
    Една птичка - и пролет, никаква.
    Съединението прави силата, а не автентичността!
    Но нали този пуст вождистки нарцисизъм ни води, състезания по автентичност да правим, а не да борим змейове и октоподи!
    Затова Боце продължава да блести с неотразена светлина, заради слабата ракия на Орлов мост.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  55. 55 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Ицо Хазарта ги отсвири, тъмносинята Богдана Карадочева вика, че София е прекрасен град и да се гласува за Фандъкова, а тука 10 червени трола на Моника Станичева врещят на умрело да се гласува за комунистката и се правят на апостоли на църквата на Теменугите от последния ден

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  56. 56 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    С Орлов мост ще си останат.Спаси София ли беше, или Спас и София?Една птичка - и пролет, никаква.Съединението прави силата, а не автентичността!Но нали този пуст вождистки нарцисизъм ни води, състезания по автентичност да правим, а не да борим змейове и октоподи!Затова Боце продължава да блести с неотразена светлина, заради слабата ракия на Орлов мост.
    —цитат от коментар 54 на Незнайко в Слънчевия град


    Орлов мост бе акция на русофиките в опит за спасение на руските шпиони; естествено, някои наивни теменужки не го разбраха, но те с разбирането са по-назад с материала - не са били в час в училище

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  57. 57 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    обединението има най-високи резултати в Разград - 18.49 %
    —цитат от коментар 0 на матряла


    Напълно логично е разградската десница да има най - добър резултат в Разград.


    Най-високият резултат за кмет на "Демократична България" е в Перущица
    —цитат от коментар 0 на матряла


    За тоя случай писА вече
    https://news.bg/politics/obvinyaemiyat-radi-minchev-otiva-na-balotazh-v-perushtitsa.html

  58. 58 Профил на T
    T
    Рейтинг: 245 Неутрално

    ... от тия петима посредственици, двамка от тях просто дошли ни до гуша, чеп за зеле не става! Колкото по-бързо изоставят егото си и се оттеглят, толкова по-бързо има шанс за обединение на дясното и избирателите му!

  59. 59 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#32] от "arcanum":

    "мръсен въздух"..... е тая дъвка като прочета и си ми ясен! Въздуха в Софийското поле ще стане чист само когато се заличи от земята София и околностите! Географския релеф ли ще промениш, ще забраниш природното явление температурна инверсия ли?
    Мислете преди да пишете и повтаряте като папагали глупостите на неграмотниците.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  60. 60 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#55] от "hhhuuunnnn":

    + но Мониката е Йосифова!!! От Мис мокра фланелка, секретарка на Йосифов и после......

    Русия- проказата на планетата Земя.
  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8287 Неутрално

    А останалите какво чакат.

  62. 62 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    “Разочаровани привърженици събират процентите на двамата и твърдят, че при съюз на балотажа в София срещу Йорданка Фандъкова от ГЕРБ щеше да е не Мая Манолова, независима, но поддържана от БСП, а избраникът на "Демократична България".”

    Хахаха! Все едно да събираш круши с табуретки! Между двете няма нищо, ама абсютно нищо общо! На едната страна са момчета, дето сенхранят от професиите си и работят на ползу роду в свободното си време. На другата са грантоеди. Двата полюса! Защо решихте, че са ревнали да се съюзяват с вас? Какво им преслагате, освен желанието да се присламчите?

    Мърфи е оптимист!
  63. 63 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 780 Весело

    Стигат до никъде силите на ДАЙБГ
    Даже и Хазарта се отрече от вас,защото сте провал след провал.. Умнокрасавци

  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    За година и нещо в условията на медийно ембарго и без партийна субсидия (ДСБ даже трябва да връща от старата) успяха да направят голям прогрес. Вкараха евродепутат, вкарват 10 човека в СОС - все личности, до които журналистите ще се допитват често, защото са компетентни и достойни хора, за разлика от чучелата на ГЕРБ. Едва сега започваме.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  65. 65 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Народо реши - 67% не гласуват, 33% гласуват, а от тях:
    1/3, сиреч 11%, са за данче фандъкова,
    1/4, сиреч 9%, за маяма нолова,
    1/8, сиреч 4.5%, за архитекта,
    1/9, сиреч 4%, за спаси София.

    Според мене при 50% избирателна активност не се знае дори кой освен данче е на балотаж. Така че не прибързвайте със заключенията, освен че нихилизмът не води до нищо хубаво. Няма как да не протестират хората постоянно, при положение, че представителство направо няма.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  66. 66 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#64] от "cinik":

    "За година и нещо в условията на медийно ембарго и без партийна субсидия (ДСБ даже трябва да връща от старата) успяха да направят голям прогрес."


    Мхм, медийно ембарго?!? Стандартна опорка.

    "Боя се, че едната от двете сгради, за които главния прокурор Сотир Цацаров каза, че е направен изборът на Иван Гешев за негов заместник са Сараите в Бояна (в който живее почетният председател на ДПС Ахмед Доган, б.а.), това каза днес по Би Ти Ви"

    "Нямаме намерение да връщаме никакви жестове на БСП на балотажа в неделя, каза днес пред Би Ти Ви Методи Лалов от "Демократична България"."


    Това са изказвания от различни предавания в БТВ. Миналата седмица пак бяха там. За другите телевизии въобще няма да говорим. Като за 3%-ови много често ги натрапват по националните медии.

  67. 67 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#64] от "cinik":"За година и нещо в условията на медийно ембарго и без партийна субсидия (ДСБ даже трябва да връща от старата) успяха да направят голям прогрес."Мхм, медийно ембарго?!? Стандартна опорка."Боя се, че едната от двете сгради, за които главния прокурор Сотир Цацаров каза, че е направен изборът на Иван Гешев за негов заместник са Сараите в Бояна (в който живее почетният председател на ДПС Ахмед Доган, б.а.), това каза днес по Би Ти Ви""Нямаме намерение да връщаме никакви жестове на БСП на балотажа в неделя, каза днес пред Би Ти Ви Методи Лалов от "Демократична България"."Това са изказвания от различни предавания в БТВ. Миналата седмица пак бяха там. За другите телевизии въобще няма да говорим. Като за 3%-ови много често ги натрапват по националните медии.
    —цитат от коментар 66 на z_axis


    В конкретния случай имат привилегията да са единствените анти-Гешев. Който и да търси другата гледна точка, опира до Христо Иванов и Методи Лалов.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  68. 68 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Но ДБ направи огромна грешка, че не се обедини и с Николай Ненчев или БДФ. Не че това носи много повече гласове, но показва отговорно намерение за обединение.
    —цитат от коментар 3 на spiegel


    Колега, не е проблема в обединение, разединение и т.н. Въпросът е в принципите и как те да се отстояват на практика. Вместо да се издигат българи като Кирил Петков, завърнал се от Америка с бизнес отношения с милиардери пак в Америка и направили собствен бизнес, ние говорим глупости за балотажи, отказване на кандидати и всякакви мистифицирани трикове, за да се борим с провалилата се Фандъкова.
    Трагедия!
    Когато в България започнат да се връщат хора като Кирил Петков тогава и ще се оправим. Засега такива като него почти няма. Защо няма, трябва да питаме цялата посткомунистическа мафия, те знаят много добре.

  69. 69 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#64] от "cinik":

    За година и нещо в условията на медийно ембарго и без партийна субсидия (ДСБ даже трябва да връща от старата....
    _______________
    Досега нищо не сте върнали, така че да плачете за липса на средства заради субсидии е смешно. Още по-смешно е да се оплаквате от медийна изява :)
    Най -голямата ви грешка е че наричате всички или герберунгели(доста мило) или каскети, комундели, путинисти и.... не съм си поставял за цел да помня всички епитети .
    Давате ли си сметка, че повечето от коментиращите тук, без малка група платени тролове, която обаче не ви помага, са хора които са гласували по едно или друго време за вас или това което е било преди вас - "синята идея"?
    Давате ли си сметка , че тези хора се опитват да ви кажат истината в очите, щото ги боли в какво сте се превърнали, къде грешите , щото и тях ги боли за провалите ви?
    Е, ако това го разберете, ако си оправите "кочинката" , вашата, а не България, както е любимата ви дума за нея, може и да се откъснете от дъното, което от доста време копате усилено!
    Дано проумеете написаното, дано проумеете че ГЕРБ не ви е враг, дано....

  70. 70 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#67] от "cinik":

    'В конкретния случай имат привилегията да са единствените анти-Гешев. Който и да търси другата гледна точка, опира до Христо Иванов и Методи Лалов."

    Аз нямам против да ги канят, както и всички останали. Просто недей да лъжеш, макар да си трол.

  71. 71 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 634 Неутрално

    "И в техните очи онези, които им говорят подобни неща, са някакви леко истерични чичковци-динозаври, някак примъкнали се в 2019 година с мислене от 1999 година."

    ____________
    Боя се , че не е в 1999 годна . Ако съдя по коментарите на някой властелини на правдата тук, то годината е някъде около 1979.
    То не напразно се сдобиха с названия "болшевики" "Лиляви комунисти" и тем подобни.
    А точно Дайнов (не че ми е любмец последно време, ама е прав) да им го каже....
    е, може би от утре ще го отлюспят, по стара традиция :)

  72. 72 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Да. До Орлов мост са им силите. Проблемът не е в кампаниите, програмите, в новите лица, в неходенето сред хората и в други себезаблуждения. Проблемът е че хората вече не им вярват че са способни на нещо. За последните 10-тина години освен отказване от власт, котерийни битки и плачене по медиите избирателите им друго не са получили. Опитаха се да изядат не една сродна организация, влязоха в безсмислена битка с ГЕРБ, забравиха за основния си опонент БСП и накрая се оставиха потомственият коминтерновец Бойкикиев да ги изкара от властта, да ги мотка до последно и накрая да остави 10% електорат под чертата. Скъсаха със СДС защото не били антикомунисти, а се прегърнаха с лукавия Иванов който ги тегли встрани от БСП и напълно ги размива. Как да гласува човек за тях?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  73. 73 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#62] от "султана глаушева":

    Др.Глаушева, момчетата от "Спаси София" щом се целят в кметския пост на София значи са политици, а политиката не е свободна професия.А общото между тях и ДБ, че са за дясна политика, за върховенството на закона, за прозрачност на управлението, против корупцията, не са национал-популисти , нито ксенофоби, че са за европейско развитие и т.н и т;н;

  74. 74 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    За година и нещо в условията на медийно ембарго и без партийна субсидия (ДСБ даже трябва да връща от старата) успяха да направят голям прогрес. Вкараха евродепутат, вкарват 10 човека в СОС - все личности, до които журналистите ще се допитват често, защото са компетентни и достойни хора, за разлика от чучелата на ГЕРБ. Едва сега започваме.
    —цитат от коментар 64 на cinik
    И кой направи така, че да нямат партийна субсидия?

    Оправданията на "автентичните" ми звучат като руското "вставание с колен" с което путинбот-ите оправдават насрания живот в Русия. Демек, лошо е ама при Путин започнахме да се изправяме. А там отговора на мислещите хора е "А, кой Ви постави на колене?"

    Та така и с оправданията на "автентичните".

    Х. Иванов е от 5 години в политиката. До тук не мога да се сетя за кой знае какви успехи. Но, разбира се, 5 години е малко. Трябва поне още 10-тина години да му дадем да свикне с ролята. А за "мон пти женерал" да не говорим - той явно просто иска да добута до пенсия.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    "Това беше необходимо решение. Няма кой друг да го направи в България", посочи Христо Иванов.“
    -----------------

    Глупости!
    Това е сферата на действие на Йоло Денев!

  76. 76 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2358 Неутрално


    Орлов мост бе акция на русофиките в опит за спасение на руските шпиони;
    —цитат от коментар 56 на hhhuuunnnn


    Абсолютно вярно!
    “Вакъл Гебрев курбан не даваме!“ ей за какво скачаха умно-красивите на Орлов мост!

    А коя държава стои зад кампанията анти-Гешев ли - ми ясно коя!

  77. 77 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Проблемът на теменужените е че от 25 години спретват революции и си подливат вода един на друг. Хората се умориха да лежат по паветата и да викат по площадите. Вместо съзидание получиха вечни революции и оправдания с вътрешни врагове. ГЕРБ може да са всякакви, но ясно са казали че основен опонент им е БСП. На теменужените обаче основен опонент им е ГЕРБ. Накрая се съюзиха с Х. Иванов който окончателно ги разми, изпрати ги във втора глуха, методично ги отклонява от БСП и окончателно ги пренасочи срещу ГЕРБ. На генерал Атанасов гласчето не му се чува, а Христо гласовито обяснява че нямало никого да подкрепят в районите където ГЕРБ се изправя срещу БСП. То и кому ли е нужна вече подкрепата им?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  78. 78 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    Партия която сумарно на национално ниво може да разчита на около 118 000 гласа не може да бъде никакъв фактор...

  79. 79 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    Но ДБ направи огромна грешка, че не се обедини и с Николай Ненчев или БДФ. Не че това носи много повече гласове, но показва отговорно намерение за обединение.
    —цитат от коментар 3 на spiegel


    Не знам за БДФ, но БЗНС на Н.Ненчев определено трябваше да е при тях.
    Така не разбрах защо не го приеха....А той изяви такова желание.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  80. 80 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    ... Като за 3%-ови много често ги натрапват по националните медии.
    —цитат от коментар 66 на z_axis


    Интересна логика!
    Нима считаш, че колкото е по-голям процентът на подкрепа на дадена политическа сила, толкова повече трябва да и се позволява да приказват нейните представители?
    А как според теб би трябвало да си пробие път новото и неизвестното?
    ГЕРБ определено върви към развала и упадък.
    Дали като станете доста по-малко ще мислите по същия начин?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 81 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    За мен ДБ проведе хаотична, изпълнена с грешки кампания, в която нямаше теми, свързани с общината. Освен това е неприемливо да се само свиваш, като се обявяваш за партия на един град. Трябва да се търсят прагматични решения, да не се търсят различията, а да се наблегне на общото. Трябва да се разширява базата и посланията трябва да са обвързани с типа избори. Един кмет, който спазва законите не може да се бори с корупцията. Такъв кмет не избира и главен прокурор. Корупцията е проказа, прояла цялото общество, но не може да изграждаш кампания върху това. Още по-малко технологиите са панацея срещу нея. Изборът за главен прокурор - също. Ако се прави кампания за местни избори, кандидатите за кметове участвайте в кампания за местни избори. Изразете позиция, но не изграждайте кампания върху теми извън кметските правомощия. Лидерите на партиите до ДБ - ок, но кандидатите?
    Намерете други канали, таргетирайте (като Кеймбридж Аналитика) и разширявайте привържениците си с таргетирани послания.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  82. 82 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Хм... Очаквано, герберски тролове се хвърлят, като оси върху мед, като се спомене ДБ. За Цецо, Пацо, Лъчо и подобни мозъци мълчаха. Като има кажеш за приятелчето Доан, пак мълчат.

  83. 83 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#73] от "
    Издекламира ли си клишетата? Амин!

    Мърфи е оптимист!
  84. 84 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#17] от "nema_labavo":

    Ма Вие какво очаквате от организация с лидер Атанас Атанасов. Колкото пъти го видя в главата ми кънти "ОПЕРАЦИЯ ГНОМ"!

  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    За мен ДБ проведе хаотична, изпълнена с грешки кампания, в която нямаше теми, свързани с общината....
    —цитат от коментар 81 на penetrating


    Е как може да казваш така, след като Б. Игнатов беше непрекъснато на улицата, пред хората.!?
    Та транспорта и неговата организация ли нещеш, та за боклука и незатварящите се кофи, та дигитализацията на управлението, което е най-сигурния начин за премахване на корупцията.....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    До коментар [#81] от "penetrating":

    Ми кометатър му за глупашкото превръщане на Централна баня в.....музей!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  87. 87 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3669 Весело

    До коментар [#17] от "nema_labavo":

    Много полезен и много качествен пост!
    Направо ми отвори очите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  88. 88 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Изборните резултати сочат, че обединението трудно се разпознава извън София. '''абсолютно. не знам кои са Да, България, кои Демократична България. Дали са коалиция, дали са част от реформаторски блок или част от Демократи за силна България. Абе, голяма бъркотия. :))
    —цитат от коментар 11 на kaiser


    В Лозенец даже и върлите костовисти не правят разлика между Да,България и Демократична България...колкото и парадоксално да звучи! Бях удивена!

    Джордж Оруел-1984
  89. 89 Профил на Венелин Иванов
    Венелин Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "fifi_5":
    И как позна че е неподходящ?Познаваш ли го?ДаБегето нямаха кандидат за Варна преди месец.И когато редовите дабегейци ревнаха че нямат кандидат за Варна се обърнаха към Стела Николова да спасява положението,която дори не е
    член на ДБ.И взеха 6.4% .Я виж сега резултатите на ДБ в Пловдив,Бургас,Русе.И сравнявай умнико.

  90. 90 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#8] от "antikvarno":
    "Пожелавам успех на кандидатите на ДБ на балотажа и за съжаление на Манолова (с отвръщение)."

    Напълно съм съгласен с тази теза. Аз, обаче, ще гласувам против Фандъкова с удоволствие.

  91. 91 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#16] от "pamela":
    "Обаче не съм сигурна, че подмолно не работят за Мая Манолова. "

    И к'воооо??? Яд те е, 'що ли?

  92. 92 Профил на stanishev
    stanishev
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Ако успеят да спечелят кметове
    —цитат от коментар 2 на АзКлавдия


    АзКлавдия много харесва, например, фактът, че един проект като ремонтът на Графа, нарочно протече за N години (за да се оправдае високата цена по човекочасове), както и че 80% от цената на материалите отива в джоба на нейния кумир и ортаците от GP груп.
    Правилно ли разбирам? АзКлавдия би ли си купила бетонна пейка за 10000 лева?

  93. 93 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Силите им стигат само да плюят. Нека посочат какво полезно за дясното до сега са направили! Сещам се само за разбиване на дясното, злепоставянето на България в ЕС и заслугата им за избора на Гоце и Радев за президенти. Мая не случайно разчита на тях. Крайно време е ЕНП да ги отлъчи от състава си!

  94. 94 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Подкрепата за протестите срещу Гешев не може да е минус, напротив - длъжни бяха да го направят. Не можеше ДБ да не покажат позицията си относно този позорен избор и начина на демонстрация на сила и арогантност.
    —цитат от коментар 13 на Fiji


    Виж сега, не може да си кандидат за кмет на някой град и ходиш и да вършиш незаконни зулуми из града и да го блокираш без разрешение и да пречиш на гражданите му. Можеше да си протестират и пред ВСС и министерствата, както правеха - пак изразяваха позиция и ги даваха по новините. Другото просто не може да си позволиш да го правиш като кандидат кмет, да не говорим, че беше незаконно. Утре, ако станеш - ще бъдеш кмет и да тия, които не са те подкрепили и на тия, които подкрепят избора на Гешев или просто им е през тая работа за него. И на първо място трябва да действаш отговорно. Тия пак се доказаха, че са на първо място - безотговорни. Няма как да очакват от хората да им повярват, като са с подкрепа от няколко процента и предварително огласяват, че ще са контра и на ляво и на дясно и на център. Това е деструктивна опозиция. Влизаш в общинския съвет - ето, ще имат 12 съветници - ще имат достатъчно влияние и достъп до информация, за да влияят на решения, да огласят корупция и т.н. Да видим какво ще направят. В крайна сметка хората очакват някакви резултати от тях - а, не контра на всичко. имат добри идеи - може да ги лансират и ако са отговорни и подкрепят някои чужди идея да получат подкрепа и за техните. Но не може да си с толкова малко влияние в политиката и да си с отношение, - аз съм пътят и истината и животът. Бориш се за своите политики, подкрепяш други максимално близки и после докладваш на избирателите си.

  95. 95 Профил на spas_spasov
    spas_spasov
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Според мен, основният проблем на ДБ и кръжеца от фенове на това неясно формирование, освен отблъскващите лидери, е липсата на ясна политическа цел.Свалянето на Фандъкова и ГЕРБ заради самото им сваляне не е такава.

    ДБ така и не дават ясен отговор какво следва в столицата и страната след свалянето на Фандъкова и ГЕРБ. Дори да са толкова корумпирани, колкото ДБ-лидерите твърдят, това не е достатъчно за т.нар. обикновени хора да решат да ги свалят, без да се интересуват от последствията. Освен ако не са им бесни, както бяха на БСП през 1997 г., тъй като самото им оцеляване беше застрашено. Ама не са. Благосъстоянието им осезаемо се покачва.

    Да не говорим, че обвиненията на ДБ в корупция са само общи приказки, без никаква конкретика. Най-големите грехове на гербаджии се оказаха барбекюто на покрива на Пл. Георгиев и изповядването на данъчна оценка при покупката на апартаментите на Цецко и Цецка. Като последното дори не е незаконно, всички го правят. Тези "афери", сравнени с ограбването на КТБ, "Батко и братко", "Хохегер", приватизацията на "Техноимпекс" и "Нефтохим", са просто глупости и дребнотемие.

    Единственото, което хората виждат и разбират е, че лидерите на ДБ мразят страстно ББ и ГЕРБ и искат да ги свалят от власт. А какво ще става след това, не ги интересува много.

    Това не е достатъчно. Така не се печелят избори. Щото въпросните обикновени хора, все пак, се интересуват.

  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Любопитно

    До коментар [#86] от "Храбър":

    Кой?
    "...Борислав Игнатов също обеща да развие "банята като баня на световно ниво, защото има ресурс".
    https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2019/10/08/3973720_kandidati_za_kmet_na_sofiia_obsujdaha_budeshteto_na/

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Хахаха тия са в коалиция със СДС на 2 места а иначе СДС е в коалиция с ГЕРБ. До там са изпаднали Да България (бившия Реформаторски блок). Толкова са жалки тези продажни лаладжии. И пак някой друг им е виновен :))))

  98. 98 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Женералът Жаба е много отблъскващ, поне колкото автентичната жаба Желю Желев който предаде интересите на България за което сега е на едно много горещо място. Ристю поне може да говори а женералът до него само мига с жабешките си оченца и кряка отвреме на време. Дори партията на тая пунда Кунева има повече шанс на избори от Ристю и Женералът Жаба :))))

  99. 99 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#30] от "Günther":


    ..... но между мен и теб да си го кажем - ти си един селтак.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK