Окончателно: на следващите избори ще се гласува и с машини, и с бюлетини (допълнена)

Окончателно: на следващите избори ще се гласува и с машини, и с бюлетини (допълнена)

© Цветелина Белутова, Капитал



След близо три часа дебати по една точка с гласовете на депутатите от ГЕРБ и "Обединени патриоти" парламентът реши на предстоящите парламентарни избори да се гласува както с машини, така и с бюлетини в секциите с повече от 300 избиратели. По тези правила ще е и вотът за президент, както и за представители в Европейски парламент, а на местните избори ще продължава да се гласува само с бюлетини.


По-рано депутатите решиха, че ще продължат дебатите докато не вземат окончателно решение по всички предложения за промени в изборния кодекс, но в следобедните часове размислиха и парламентарният ден приключи след гласуването на спорната точка за паралелно използване на бюлетини и машини при вота. Така утре се очаква народните представители да гласуват по промени в системата за гласуване за Велико народно събрание (ВНС), сред които - мажоритарен избор в един тур на 200 от 400 депутати, както и по предложения, с които отговорността за покупката на машините за гласуване се прехвърля изцяло на избирателната комисия.


По традиция БСП настояваше в България да се гласува единствено с машини, като основните аргументи на опозицията бяха изложени от Надя Клисурска: че така щели да се елиминират техническите грешки при пренасянето на протоколите; че ако може да се гласува и с бюлетини, и машинно можело да се влияе на избирателите как да дадат вота си.




"Само машините ще премахнат възможността за манипулации", обобщи Клисурска (БСП), но беше репликирана от Борис Вангелов ("Обединени патриоти") с твърдението, че "В Европа няма държава, която да използва само машини за гласуване" и този начин на даване на вот "не е панацея". Депутатът Александър Иванов (ГЕРБ) атакува опозицията, че щом само машинното гласуване гарантирало честни избори, защо БСП е провела изборите си за председател на партията с бюлетини.


Без да е по същество за предложенията за промени в изборния кодекс от трибуната се изказа и Евгени Будинов (ГЕРБ), който обясни, че се е "възбудил" от дебатите досега и било "извратено" БСП да говори за честни избори. Актьорът-депутат пожела присъстващите народни представители да предадат на отсъстващия от пленарната зала лидер на БСП, че "колкото по-високо се издига, толкова по-малко ще чува какво мислят хората по-надолу в структурите за нея", като по думите му, но без конкретика, Корнелия Нинова била наричана "Лукашенко с пола". За причините тя можело да си отговори сама.


По време на дебатите отново беше намесена необходимостта от дезинфекциране на машините заради епидемията от коронавирус като недостатък на този вид вот, като тон за това даде Цвета Караянчева (ГЕРБ) още миналата седмица. Георги Свиленски (БСП) репликира, че в Македония вече са провеждани избори в условия на COVID криза с идеята, че при добро желание организацията на вота е възможна в такива условия.


Караянчева в последствие допълни и друга своя позната теза, че възрастните хора ще се затрудняват с машинното гласуване, а това можело да доведе да образуване на опашки и отказване на избиратели. И преди Караянчева е била репликирана, че до чакане в деня на вота се стига и при гласуването с бюлетини.

Коментари (105)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Няма начин да се угоди на всички. Този компромис бе излишен, но вероятно някои хора ще се облажат от доставка и наем на машини.
    Други ще са полудоволни.

    Еретик
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    Измисленият проблем с машините е отровна дъвка!
    Машинното гласуване НЕ РЕШАВА нито един системен проблем в българската избирателна система и практика!!!

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7564 Любопитно

    И к'во - сериозно ли Мая, Христо и Слави смятат, че с машинното гласуване ще объркат някакви хора , да гласуват погрешка за техните партийки ?

    [email protected]
  4. 4 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Сега да видим какво става с машините. Оказва се, че да се купи машина излиза само 2 пъти по-скъпо, отколкотом да се наеме, но засега се наемат.

  5. 5 Профил на marian_jack_assa
    marian_jack_assa
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Президентът ще го върне, герберастчета, не се радвайте прибързано.

  6. 6 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Тюрлю гювеч! Накрая ще излезе ни така, ни онака. Сумата от недостатъците на двата начина на гласуване ще трябва да бъде по-малка от нужното на герб за продължаване на властта бокова.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7564 Любопитно

    До коментар [#4] от "anonim440":

    Ми нали за това беше целият рев за това машинно гласуване - явно някоя БеСеПарска фирма има машини на склад !

    [email protected]
  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Резидента импийчмънт...

  9. 9 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Измисленият проблем с машините е отровна дъвка!Машинното гласуване НЕ РЕШАВА нито един системен проблем в българската избирателна система и практика!!!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Освен надраскването на бюлетина от СИК с цел правенето и невалидна.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1971 Весело

    Пропуснах да питам нещо важно. Ще може ли да се гласува и по двата начина от един избирател?

  12. 12 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Няма начин да се угоди на всички. Този компромис бе излишен, но вероятно някои хора ще се облажат от доставка и наем на машини. Други ще са полудоволни.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    От отпечатването на бюлетини никой ли не се облажва?

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Богата държава, ей.
    Трябваше и по интернет да може като трета опция.
    Или и четвърта, по пощата.
    А защо не и пета, с телепатия...

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Пак ще стане пълна бъркотия - хиляди сгрешени протоколи, десетки хиляди недействителни бюлетини.

  16. 16 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Богата държава, ей.Трябваше и по интернет да може като трета опция.Или и четвърта, по пощата.А защо не и пета, с телепатия...
    —цитат от коментар 13 на НеКой


    Една тетрадка струва над 1.50 лв. Не виждам какво се правите, че хартията е без пари! Ако беше така шяха още да се лепят предизборни афиши със стотици и хиляди.

  17. 17 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Пак ще стане пълна бъркотия - хиляди сгрешени протоколи, десетки хиляди недействителни бюлетини.
    —цитат от коментар 15 на Voiko


    АМи нали това е целта им.

  18. 18 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2342 Весело

    До коментар [#9] от "Oleg Shishmanov":

    То така става - пред представители и застъпници на различни партии, един взема да драска, а другите го гледат. Машината ще отсее само неграмотните - но те и без това пускат невалидни бюлетини.

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#13] от "НеКой":

    С пощенски гълъб също трябва да може. Оставка!...

  20. 20 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ша Шчупат държавата на Пеевски":

    Който има по-добри хакери печели...

  21. 21 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#9] от "Oleg Shishmanov":То така става - пред представители и застъпници на различни партии, един взема да драска, а другите го гледат. Машината ще отсее само неграмотните - но те и без това пускат невалидни бюлетини.
    —цитат от коментар 18 на Deaddark


    Става става! В моята как стана!

  22. 22 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#16] от "Oleg Shishmanov":

    Не е без пари, но сега отиват още 100 млн. за машинно гласуване.
    Почти колкото бюджета за култура...

  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    Важното е да гласуват ВСИЧКИТЕ 6.8 милиона имащи право на глас, особено родените през 19 век.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  24. 24 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#11] от "Лопе де Вега":

    Не, нали те записват по лична карта - една бюлетина пускаш, само при попълване може да избираш между ръчно или машинно.

  25. 25 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Измисленият проблем с машините е отровна дъвка!Машинното гласуване НЕ РЕШАВА нито един системен проблем в българската избирателна система и практика!!!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Така е!
    Системните проблеми идват от мутрите в герб!
    От същото място идва и корупцията.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  26. 26 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Добре де, как да приемеш българския народ за умен, като се връзва на номера с машините. Мисля, че Михаил Вешим го беше казал - ние сме малък, но изключително прост народ. Съгласен.

  27. 27 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#16] от "Oleg Shishmanov":Не е без пари, но сега отиват още 100 млн. за машинно гласуване.Почти колкото бюджета за култура...
    —цитат от коментар 22 на НеКой


    Колко са 100 млн, ако с тях ще правиш всички избори за години наред! Друг е въпроса, че ще купят някакви боклуци като всичкото им.

  28. 28 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7564 Любопитно

    До коментар [#6] от "Лопе де Вега":

    Момент моля , кой и кога е отварял дума, че на следващите избори ще се гласува САМО машинно?

    [email protected]
  29. 29 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#23] от "Norman Granz":

    Е важното е, но те не гласуват... И комунизмът със задължителното гласуване за БКП (ДБ) свърши...

  30. 30 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":

    Е ти що не сезира РИК?

  31. 31 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#6] от "Лопе де Вега":Момент моля , кой и кога е отварял дума, че на следващите избори ще се гласува САМО машинно?
    —цитат от коментар 28 на karabastun


    Кой ли? Ами изборния кодекс преди редакцията.

  32. 32 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Мафията си постила за изборите. После ще се окаже, че никой няма познати гласували за еднокнижния, ама той бил спечелил. Този филм вече сме го гледали.

  33. 33 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":Е ти що не сезира РИК?
    —цитат от коментар 30 на Deaddark


    сезирах я.

  34. 34 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#27] от "Oleg Shishmanov":

    100 милиона си нищо, когато просто си пишеш нещо.
    Иначе това е годишният бюджет за култура на Република България, както написах.
    А България не е Германия...

  35. 35 Профил на Emil Nikolov
    Emil Nikolov
    Рейтинг: 167 Весело

    До коментар [#5] от "marian_jack_assa":

    Като го върне,та ше им го накриви.

  36. 36 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Да дават по 50 лв. на извършен вот (както дават на циганите) и съм сигурен, че българинът рязко ще пожелае да гласува.

  37. 37 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    До коментар [#16] от "Oleg Shishmanov":

    "Една тетрадка струва над 1.50 лв. Не виждам какво се правите, че хартията е без пари! Ако беше така шяха още да се лепят предизборни афиши със стотици и хиляди."
    =============
    Афиш не може да ме накара да гласувам.
    Казвам го за себе си. За другите не знам....

    Еретик
  38. 38 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#27] от "Oleg Shishmanov":100 милиона си нищо, когато просто си пишеш нещо.Иначе това е годишният бюджет за култура на Република България, както написах.А България не е Германия...
    —цитат от коментар 34 на НеКой


    В цикъл от 5 години се правят - едни президентски, едни местни, едни европейски и едни парламентарни избори. И това е ако няма извънредни парламентарни. Иначе може средно по 5 броя да ги сложиш. Или средно по 1 вид на година. Ако не знаеш вашите взеха заем преди малко.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3990 Любопитно

    С това смесено гласуване (с бюлетини и машини) грешките в изборния процес и протоколи само ще се увеличат.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#38] от "Oleg Shishmanov":

    Явно парите за вас са нищо.
    Затова и на вашата партия не и дават да прави бюджет на държавата.

  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2589 Весело

    До коментар [#23] от "Norman Granz":

    "Важното е да гласуват ВСИЧКИТЕ 6.8 милиона имащи право на глас, особено родените през 19 век."
    =============
    И двамата с Лили да ви лишим от глас?
    Никога!

    Еретик
  42. 42 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    [/quote]


    [quote#40:"НеКой"]До коментар [#38] от "Oleg Shishmanov":Явно парите за вас са нищо.Затова и на вашата партия не и дават да прави бюджет на държавата.
    —цитат от коментар 33 на Oleg Shishmanov


    Нашата партия го прави , когато управляваше Иван Костов.

  43. 43 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Почти всички закони приети от мутрите от герб и националистите са брак!
    Така или иначе те ще бъдат отменени или променени от следващият парламент!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  44. 44 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Ще се гласува и с хартия, и с машини,
    но няма да се брои.
    Както и досега.

  45. 45 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Пропуснах да питам нещо важно. Ще може ли да се гласува и по двата начина от един избирател?
    —цитат от коментар 11 на Лопе де Вега


    Зависи за кого гласуваш. Ако е за мафията, може и повече от два пъти. Ако се подлъжеш да гласуваш за някой друг - бюлетината е невалидна :)

  46. 46 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    То в България кога се е лъгало на избори?
    45 г. се гласуваше задължително за един единствен кандидат от една единствена партия - БКП. После на първите "свободни" избори БКП така беше наплашила народа в провинцията, че там пак гласуваха за БКП. И до ден днешен БКП раздава по селата хранителни продукти преди избори. Циганите гласуват само ако БКП им плати...

  47. 47 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#9] от "Oleg Shishmanov":

    Със сигурност вярвате И в
    -световната конспирация
    -рептилите
    -илюминатите
    -кемтрейлс
    -плоскостта на Земята!!!
    Нали във ВСЕКИ СИК има представител на ВСИЧКИ политически партии
    Хайде малко по-сериозно моля!!!

  48. 48 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2589 Весело

    До коментар [#26] от "nema_labavo":

    "Добре де, как да приемеш българския народ за умен, като се връзва на номера с машините. Мисля, че Михаил Вешим го беше казал - ние сме малък, но изключително прост народ. Съгласен."
    ===============
    Това е най-цитираната и с най-високо одобрение негова мисъл, защото всеки си мисли, че е изключението. Феновете на тази мисъл мразят да четат какво е мнението на писателя за последните протести. А то е отрицателно и предупреждава - Впрягат ни.

    Еретик
  49. 49 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1844 Гневно

    ГЕРБ, ако има и една единствена невалидна бюлетина на изборите, няма да можете да се скриете и в миша дупка!
    Ще ви насметем тотално!!!

  50. 50 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2700 Неутрално

    А защо не и по пощата? Или хората извън страната са не благонадеждни?

    SHADOWS of SOFIA
  51. 51 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#25] от "Рим":

    Наистина ли НИКОГА преди в Отечеството не е имало корупция
    От години не бях се смял така!
    Благодаря Ви!!!

  52. 52 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#27] от "Oleg Shishmanov":100 милиона си нищо, когато просто си пишеш нещо.Иначе това е годишният бюджет за култура на Република България, както написах.А България не е Германия...
    —цитат от коментар 34 на НеКой


    Смешно тролче. Иначе едни несъбрани 700 милиона са малко, несъбраното ДДС е малко (бяха излезли оценки за скромните 16 милиарда лева), Лукойл и ревизионните му актове скрити-покрити. Тц, проблема няма нищо общо с парите, зора е, че ще е доста по-трудно да си нагласят изборните резултати. Затова е огромния страх на мафията от служебен кабинет и машинно гласуване.

  53. 53 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#21] от "Oleg Shishmanov":Е ти що не сезира РИК?
    —цитат от коментар 30 на Deaddark


    Схемата не я ли знаеш?
    ТИ сезираш РИК - тя го отхвърля, като казва, че за тях работен документ е протокола от СИК, а не бюлетината, ти го обжалваш пред ЦИК
    В това време ЦИК разглежда нарушения като печатарска машина и в бързината ти приема за "сведение" обжалването на решението на РИК,
    ти пишеш, че нарушават ИК, като го приемат за сведение, защото трябва да се произнесат с решение, което да може да се обжалва пред Административен съд. Те без да приемат решение ти го пращат в Административен съд.
    Той отказва да образува дело и го връща в ЦИК, защото според ИК не може да се обжалва подзаконов акт (т.е. на РИК, защото според ИК това е ЦИК).
    ЦИК като прочита решението им изпълнява заръката и го отхвърля с решение, както си им казал 20 дни по-рано и без да чете. Ти пак обжалваш пред съда. Той пак отказва да образува дело, защото ти не си "заинтересована страна" тъй като си смотан избирател, а не си участник в изборите. Демек не са те избирали и не са ти откраднали от гласовете.

  54. 54 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2700 Неутрално

    До коментар [#26] от "nema_labavo":"Добре де, как да приемеш българския народ за умен, като се връзва на номера с машините. Мисля, че Михаил Вешим го беше казал - ние сме малък, но изключително прост народ. Съгласен."=============== Това е най-цитираната и с най-високо одобрение негова мисъл, защото всеки си мисли, че е изключението. Феновете на тази мисъл мразят да четат какво е мнението на писателя за последните протести. А то е отрицателно и предупреждава - Впрягат ни.
    —цитат от коментар 48 на Костадин Иванов


    Стършел не беше ли орган на ЦК на БКП? За един служител на "Стършел" питам.

    SHADOWS of SOFIA
  55. 55 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Велики боклуци са ГЕРБ, по-зле и от комунистите - ония поне не се правеха на нещо различно от комунисти

  56. 56 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#54] от "K2":

    То едно време всички вестници бяха държавни, т. е. на БКП. В. "Стършел" все пак се опитваше да пробие бариерата. Имаше доста интелектуалци, творци които искаха да излъжат системата и да покажат негативите на "идеалният строй" наречен комунизъм. Затова и имаше забранени автори, книги, филми... БКП бдеше някой да не мине през цензурата на тоталитарната власт.

  57. 57 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Президентът ще го върне, герберастчета, не се радвайте прибързано.
    —цитат от коментар 5 на marian_jack_assa


    Може и да не го върне . БСП си избраха Корнелка съвсем честно с с КНИЖЕН ВОТ !

  58. 58 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2700 Неутрално

    Велики боклуци са ГЕРБ, по-зле и от комунистите - ония поне не се правеха на нещо различно от комунисти
    —цитат от коментар 55 на #ОСТАВКА


    Няма разлика! Шайка срещу шайка от една майка.

    SHADOWS of SOFIA
  59. 59 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7564 Любопитно

    До коментар [#44] от "yavooor":

    Брои се, авер - бил съм на сума ти избори - брои се , гарантирам !- Само дето резултатите обаче официално се въвеждат и се пишат предварително ! :)

    [email protected]
  60. 60 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2700 Неутрално

    До коментар [#54] от "K2":То едно време всички вестници бяха държавни, т. е. на БКП. В. "Стършел" все пак се опитваше да пробие бариерата. Имаше доста интелектуалци, творци които искаха да излъжат системата и да покажат негативите на "идеалният строй" наречен комунизъм. Затова и имаше забранени автори, книги, филми... БКП бдеше някой да не мине през цензурата на тоталитарната власт.
    —цитат от коментар 56 на anonim440


    Първата ми жена работеше там. Добре обясняваш ама с Палитев като гл.редактор това е невъзможно.

    SHADOWS of SOFIA
  61. 61 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#55] от "#ОСТАВКА":

    Е то от ДБ се оказаха криптокомунисти.

  62. 62 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Не съм много наясно, затова моля ако някой знае да ми каже в кои страни се гласува с машини или в кои не се гласува с машини – който отговор е по-лесен, за да не ви затруднявам!

  63. 63 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#9] от "Oleg Shishmanov": Със сигурност вярвате И в -световната конспирация-рептилите-илюминатите-кемтрейлс-плоскостта на Земята!!!Нали във ВСЕКИ СИК има представител на ВСИЧКИ политически партииХайде малко по-сериозно моля!!!
    —цитат от коментар 47 на selqnin


    Хайде като има да ми отговориш на един въпрос:
    https://results.cik.bg/mi2019/tur1/protokoli/1/2246/224623019.html
    https://results.cik.bg/mi2019/tur1/pdf/1/2246/224623019.pdf

    Това е на една СИК линк към протокола в системата на ЦИК и към сканирания протокол в системата на ЦИК за Общински съвет.

    Иди на разбивката по преференции на номер 66 - ДБ. Я виж преференциите за 126 в сканирания протокол (8 броя) дали не са нанесени системата на ЦИК най-случайно на 125. Според тебе за това дали не съм сезирал РИК, ЦИК и Административен съд и дали някой го коригира. Хайде сега си представи тези неща дето не се виждат!

  64. 64 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#9] от "Oleg Shishmanov": Със сигурност вярвате И в -световната конспирация-рептилите-илюминатите-кемтрейлс-плоскостта на Земята!!!Нали във ВСЕКИ СИК има представител на ВСИЧКИ политически партииХайде малко по-сериозно моля!!!
    —цитат от коментар 47 на selqnin


    Хайде като има да ми отговориш на един въпрос:
    https://results.cik.bg/mi2019/tur1/protokoli/1/2246/224623019.html
    https://results.cik.bg/mi2019/tur1/pdf/1/2246/224623019.pdf

    Това е на една СИК линк към протокола в системата на ЦИК и към сканирания протокол в системата на ЦИК за Общински съвет.

    Иди на разбивката по преференции на номер 66 - ДБ. Я виж преференциите за 126 в сканирания протокол (8 броя) дали не са нанесени системата на ЦИК най-случайно на 125. Според тебе за това дали не съм сезирал РИК, ЦИК и Административен съд и дали някой го коригира. Хайде сега си представи тези неща дето не се виждат!

  65. 65 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    Сегашната опозиция ,и бъдещите управляващи ще трябва да са готови в избори в ДВЕ СТЪПКИ. Власт, кабинет и след шест месеца нови избори с поправки и за гласуване по поща , електронно гласуване, машинно гласуване. През това тази пасмина ИЗРИВА от всякакви структури , които си спомнят за тях. Особено важна за ОПОЗИЦИЯТА ЧЕСТНИЯ РАЗГОВОР С БЪЛГАРСКАТА ЕМИГРАЦИЯ ( защо не могат да гласуват , какво правят ГЕРБ и тн)

  66. 66 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#64] от "Oleg Shishmanov":

    Там дето пише за 66 НУЛА с преференция за 66-101 виждаш ли го? Е там трябваше да има поне 1-ца щото го зачертах аз! А там дето пише НУЛА за 66 без преференция виждаш ли го - е там трябваше да пише поне ЕДНО щото го зачерта жената.
    А сега иди по-нагоре на 66 дето има недействителните бюлетини. Колко са недействителни за 66 - НУЛА! Значи моите и на жената ги няма нито в действителните - в разбивката по преференции, нито в недействителните.

    Я ОТГОВОРИ КЪДЕ СА?

  67. 67 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Машинното гласуване не решава проблеми, а създава нови такива в изборния процес! Скъпо и глупаво решение на герберастията с единствена цел да се угоди на "умнокрасивата" част от обществото. Германският Върховен съд постанови, че машинното гласуване е неприемливо. За 30 години не е имало провалени избори(2013 Галева и Барека се опитаха и за малко да успеят) може следващите да ги окепазим.

    "Оказва се обаче, че Европа по-скоро се отказва от машинното гласуване, вместо да го приветства. На Стария континент няма нито една държава, която изцяло да гласува машинно. Белгия и Франция са единствените, където машините се ползват за гласуване, и то само частично - за някои области. Редица други държави са провели експеримента "машинно гласуване" още преди 10 - 15 години и са го обявили за неуспешен."

    Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/politics/mashinnoto-glasuvane-zashto-iskame-neshto-ot-koeto-ostanalite-v-evropa-se-otkazvat-news_592334.html
    © Actualno.com

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  68. 68 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#64] от "Oleg Shishmanov":Там дето пише за 66 НУЛА с преференция за 66-101 виждаш ли го? Е там трябваше да има поне 1-ца щото го зачертах аз! А там дето пише НУЛА за 66 без преференция виждаш ли го - е там трябваше да пише поне ЕДНО щото го зачерта жената.А сега иди по-нагоре на 66 дето има недействителните бюлетини. Колко са недействителни за 66 - НУЛА! Значи моите и на жената ги няма нито в действителните - в разбивката по преференции, нито в недействителните. Я ОТГОВОРИ КЪДЕ СА?
    —цитат от коментар 66 на Oleg Shishmanov


    Изобщо ти вярваш ли го, че за третата партия по големина има точно НУЛА гласа без преференция и точно НУЛА гласа зачертали кръгчето с първия? Още повече като ти казвам, че аз съм зачертал едното.

  69. 69 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 682 Гневно

    За изборните списъци нищо не са коментирали а там всъщност е заровено кучето!!!

  70. 70 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    [quote#68:"Oleg Shishmanov"][/quote]

    Айде сега да чуем как имало застъпници, как се брояло точно, как машините са ненужни, как можеш да обжалваш пред РИК,ЦИК и баба си!!!!!!!!!!!!!!!!

  71. 71 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    За изборните списъци нищо не са коментирали а там всъщност е заровено кучето!!!
    —цитат от коментар 69 на herbaltea


    Кучето не е заровено само там. Дефакто се намираме в един екарисаж дето навсякъде има само трупове!

  72. 72 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7257 Неутрално

    Малка победа за герберастията. Машинно гласуване ще се използва само тук-там, колкото да се "спази" закона

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  73. 73 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 696 Неутрално

    От фундаментална важност е да не се позволи на ДПС и Бочоолу да организират избори отново.

  74. 74 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#18] от "Deaddark":

    ,, Машината ще отсее само неграмотните ”

    Електоратът на БСП ще намалее значително!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  75. 75 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#69] от "herbaltea":

    Всички които разбират от изборен процес са съвършено наясно че единствено
    АКТИВНАТА РЕГИСТРАЦИЯ
    може да реши проблема но никой няма намерение нито камбанки за да направи истинска реформа а само да се възползва от бъговете на системата!!!

  76. 76 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#5] от "marian_jack_assa":

    Няма проблем, ще го прегласуват. Пък дори да няма време - няма проблем, хартия има, бюлетини ще се напечатат. Тупкането на топката само забавя доставката на машините и накрая ще го направи невъзможно.

  77. 77 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#72] от "neut":

    И защо тук-там, аз лично бих го ползвал, както и повечето хора в големите градове. По селата бабите да си гласуват с бюлетини. Пък за другите избори, здравите сили дето ще вземат властта ще вкарат за президентските избори да е само с машини. Тъкмо като загуби Радев да си знае че това е заради честните избори :)

  78. 78 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#72] от "neut":И защо тук-там, аз лично бих го ползвал, както и повечето хора в големите градове. По селата бабите да си гласуват с бюлетини. Пък за другите избори, здравите сили дето ще вземат властта ще вкарат за президентските избори да е само с машини. Тъкмо като загуби Радев да си знае че това е заради честните избори :)
    —цитат от коментар 77 на m17


    И от кой ще загуби Радев?

  79. 79 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Не съм много наясно, затова моля ако някой знае да ми каже в кои страни се гласува с машини или в кои не се гласува с машини – който отговор е по-лесен, за да не ви затруднявам!
    —цитат от коментар 62 на konservator.bg


    Там където има голям процент недействителни гласове – се гласува с машини.

    от 3 093 213 броя бюлетини, 466 077 са недействителни гласове. това съставлява 15.9%. Счита се, че това е и най-големият брой недействителни бюлетини за последните 10 години", призна Стоева

    Ето ти линк:
    https://kanal3.bg/news/bulgaria/mestni-izbori-2019/110642-CIK%3A-Votat-prez-2019-g.-e-s-nay-golyam-broy-nedeystvitelni-byuletini-za-poslednite-10-godini

    До коментар [#62] от "konservator.bg":

  80. 80 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#66] от "Oleg Shishmanov":

    Що не се хванете за член на комисията или поне за застъпник в тази секция. Ще проконтролирате че не се губят гласовете за вашата партия, даже ще вземете някакви пари за член. Обикновено комисията са старци, едвам броят, така ще се радват на по-млад човек, ще ви оставят вие да попълните протокола.

  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#25] от "Рим":

    Само след 6 месеца "мутрите" ще излязат в опозиция. И ако случайно корупцията не спре, всеки един случаи ще ви го напомням в следващите 4 години!!!

  82. 82 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#66] от "Oleg Shishmanov":Що не се хванете за член на комисията или поне за застъпник в тази секция. Ще проконтролирате че не се губят гласовете за вашата партия, даже ще вземете някакви пари за член. Обикновено комисията са старци, едвам броят, така ще се радват на по-млад човек, ще ви оставят вие да попълните протокола.
    —цитат от коментар 80 на m17


    Не са старци! Млади са! И като не се губят къде са според тебе? Как така ще зачертая 101 и ще излезе, че съм зачертал друго число? И там дето няма зачертано нищо в кръгчето и то ли им се струва на зачертано друго кръгче?

  83. 83 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 803 Любопитно

    Вижте как гласува Румен Георгиев, независимо от големите приказки, които декламира:
    https://btvnovinite.bg/mestnite2019/rumen-radev-glasuva-na-balotazha-v-sofija-video.html

  84. 84 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Вижте как гласува Румен Георгиев, независимо от големите приказки, които декламира:https://btvnovinite.bg/mestnite2019/rumen-radev-glasuva-na-balotazha-v-sofija-video.html
    —цитат от коментар 83 на Минувач


    Абе ей! Как да гласува Румен Радев на местните избори?!! Там нямаше машини щото поправиха ИК да няма машинно гласуване за тях!

  85. 85 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    До коментар [#11] от "Лопе де Вега":Не, нали те записват по лична карта - една бюлетина пускаш, само при попълване може да избираш между ръчно или машинно.
    —цитат от коментар 24 на Deaddark


    Шегувам се, бе, момче. Не разбираш ли от таш...опа, майтап?

  86. 86 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    [quote#57:"doroteus"][/quote]

    От неделя питам: Защо Курнела не направи машинен вота в БСП???? Машини имаме достатъчно.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 87 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Машините няма да отсеят функционално неграмотните, защото машините не допускат функционална неграмотност.
    При машините недействителни бюлетини няма.
    Машините ще елиминират и функционалната неграмотност на Секционните избирателни комисии.
    Машините елиминират и манипулируемите контроли на Информационно обслужване при приемането на протоколите.

  88. 88 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Комбинираното гласуване с машини и бюлетини беше тествано успешно за манипулиране на резултатите на Европейските избори.
    Контролите от резултатите на машините бяха изключени и единствено се разчиташе на съвестното ръчно прехвърляне на попълващият в общ протокол на СИК.
    Резултата беше масово неотразяване на преференции и подадени гласове за партии от машинното гласуване.

  89. 89 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 919 Неутрално

    До коментар [#79] от "bib45647808":
    Не съм много наясно, затова моля ако някой знае да ми каже в кои страни се гласува с машини или в кои не се гласува с машини – който отговор е по-лесен, за да не ви затруднявам!
    —цитат от коментар 62 на konservator.bg


    Там където има голям процент недействителни гласове – се гласува с машини.

    от 3 093 213 броя бюлетини, 466 077 са недействителни гласове. това съставлява 15.9%. Счита се, че това е и най-големият брой недействителни бюлетини за последните 10 години", призна Стоева

    Ето ти линк:
    https://kanal3.bg/news/bulgaria/mestni-izbori-2019/110642-CIK:-Votat-prez-2019-g.-e-s-nay-golyam-broy-nedeystvitelni-byuletini-za-poslednite-10-godini
    ________________________________________________

    Уважаеми bib45647808,
    аз виж какво питам: "в кои страни се гласува с машини или в кои не се гласува с машини", аз не питам по каква причина се избират машините за гласуване! Мисля, че ясно съм задал въпроса!

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  93. 93 Профил на BezEmotsia
    BezEmotsia
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Смешно тролче. Иначе едни несъбрани 700 милиона са малко, несъбраното ДДС е малко (бяха излезли оценки за скромните 16 милиарда лева), Лукойл и ревизионните му актове скрити-покрити.
    —цитат от коментар 52 на rumen_s


    Тези, които според вас не са събрали 700млн. лв по-малко всъщност събират всяка година по няколко млрд. повече от всяко друго правителство - на БСП, ДПС, НДСВ и всякакви други. Какъв извод ще направите при този факт? Каква ще е вашата логическа връзка с изборите?

    Освен това, за 700млн. има дело в съда, като резултатът може да ви изненада и да заличи поредната ви неразбрана опорка.

  94. 94 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7899 Неутрално

    Колко години се влачи проблема, само защото не е изгодно на ГЕРБ, защото не могат да фалшифицират изборите.

  95. 95 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Президентът ще го върне, герберастчета, не се радвайте прибързано.
    —цитат от коментар 5 на marian_jack_assa


    Едва ли. Геберастите се опияняват от победката си и забравят, че мустакатия еврорепубликанатлантик ще ги цака с техните "козове". Той не е забравил как се прави...

    От идиоти отговор не чакам
  96. 96 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#94] от "Роси":

    Хъм, а това значи ли че Радев е избран на фалшифицирани избори? Или само те не са, щото спечели Радев а всички на които спечели ГЕРБ са фалшифицирани ?

  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#82] от "Oleg Shishmanov":

    Е тук вече ви хванах че никога не сте гласували наживо и лъжете като разпран. Да си знаете - комисията се заплаща някаква сума от рода на 50-80лв ама си е цял ден и цяла нощ ангажимент и само старци се навиват. Всички са на преклонна възраст, рядко има по един млад човек. При застъпниците е малко по-добре, там има и на средна възраст ама те нямат ангажимент да носят протоколите и като им омръзне си тръгват. И така е вече 20 години във всички секции в нашето квартално училище - старците се сменят но млади хора няма.

  98. 98 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Пак ще помъкнат чувалите с бюлетини и фалшивите протоколи, направо резил. Хайде стига сте ритали против машините, циганите могат да гласуват и машинно, стига да им платиш. Всеки в този парламент иска да натъмани изборния закон така, както на него му изнася. Законите не са ви бащиния, да си ги драскате както ви е угодно, те трябва да са направени така, че да не дават възможност за измами. Аман от мошеници и тарикати в тази страна.

  99. 99 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#78] от "Oleg Shishmanov":

    Не знам но се надявам да е по-млад, силно про-европейски политик. Надявам се Борисов да си е извадил извод от фиаското с Цачева, евентуално и ДБ да се отклони от традицията да издига някакви непознати партийни функционери че да има интрига. А съм сигурен че ще загуби заради анти-ДПС истерията на която заложи. Доган забавя но не забравя и не прощава и неговите 10% на втори тур ще определят победителя.

  100. 100 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Уникални, браво! Поредната порция политически миш-маш. Харчат общи пари и създават хаос.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK