ВМРО няма да подкрепи Северна Македония за ЕС, ако е застрашен националният интерес

ВМРО няма да подкрепи Северна Македония за ЕС, ако е застрашен националният интерес

© ВМРО



И партията на Красимир Каракачанов - ВМРО, иска анекс към договора за добросъседство между България и Северна Македония, в който Скопие да поеме конкретни правни ангажименти въз основа на рамковата позиция на българския парламент от м.г.


"В противен случай България не може да се съгласи за започване на преговори за присъединяването на Република Северна Македония в общото семейство на ЕС, защото това противоречи на националните ни интереси. Убедени сме, че не съществува външна сила, способна на окаже натиск, който да принуди което и да е българско правителство да жертва вековните ни национални интереси в Македония. Категорично заявяваме, че ВМРО-БНД няма да приеме решение, което се разминава с Рамковата декларация на Народното събрание от 2019 г., защото не може да се търгува с българските национални интереси, а всеки, който направи това, не може да разчита на нашата подкрепа", се посочва в декларация на партията.


Във вторник и президентът Румен Радев поиска преговорите да бъдат отложени, докато не се изчистят спорните въпроси. Позицията на българското правителство е, че има сближаване, но София все още не може да одобри преговорната рамка на Северна Македония за ЕС заради редица спорни въпроси. Срокът е 10 ноември, а според премиера Бойко Борисов с помощта на европредседателството на Германия ще бъдат постигнати верни и правилни решения.




"Без признаването на историческата реалност за българските корени на официалната книжовна норма и българския характер на историята до 1944 г. от страна на правителството на Република Северна Македония не може да се получи подкрепа за започване на преговори за членство с ЕС. За нас е недопустим компромисът с клаузите на Съвместната декларация на двете правителства от 22 февруари 1999 г., която е препотвърдена със съвместен меморандум, подписан от България и Република Македония в София на 22 януари 2008 г.", се казва в декларацията на ВМРО. Посочва се още, че се очакват конкретни действия, а не - изявления в добър тон, защото в историята си е отишла Титова Югославия, а с нея и Титова Македония.


В декларацията пише още, че партията оценява усилията на българската дипломация за изграждането на здрави и трайни основи на добрите отношения между двете държави въпреки тежката констатация, че двустранният договор за приятелство и добросъседство не се спазва от страна на Скопие. "Отказът от строителство на коридор № 8, пречките пред българския бизнес, саботиране работата на двустранната историческа комисия, ограничаване на правата на българите, продължаващата манипулация с историята в учебниците, яростната антибългарска пропаганда в медиите са само част от политиката на управляващите край Вардар, която няма нищо общо с принципите на ЕС", посочват от ВМРО.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    "ВМРО няма да подкрепи".....цирк....ГЕРБ и ДПС ще ги подкрепи.......

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    преговорите да бъдат отложени, докато не се изчистят спорните въпроси.
    ______________
    Има признаци ,че Македония по-скоро ще стане Шиптерландия към ИД, от колкото страна с български корени в ЕС!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Неутрално

    София и Скопие подписаха договор през 2017 година, който Македония не спазва въобще. Очевидни са и опитите да се провали работата на съвместната историческа комисия, както и въпросите да се протакват, докато Брюксел или Вашингтон не натиснат София да започне да прави компромиси.

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Дяволската дефиниция че българите са фашисти гарантира на сръбските мекерета властта. Всеки който каже че е българин го обявяват за фашист и могат да го преследват. Същият сценарии ползва и БСП, всеки който не е с тях е фашист. Размахват и юмруци стил ротфронт, искат народен съд и лагери.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    Въпросът е :
    - Трябва ли и на България - Иска ли България една страна-членка на Европейския съюз, която води откровено българофобска политика и индоктринира децата от най-ранна възраст, че българите сме "татари и цигани" (както се оказа, че пише в македонски учебници).?

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    До коментар [#1] от "MPetr":

    Ако българската политическа класа отстъпи пред натиска от Запада и по-точно от страна на Германия и Съединените щати, допускайки компромиси по македонския въпрос, това ще бъде едно от най-големите предателства в българската история.

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    Някой изобщо може ли с две думи да обясни !??
    Каква въобще е изгодата на България от това да вкараме Македония в Европейския съюз?

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Подкрепям ВМРО за твърдата им позиция.
    Античките им трябва да поàкат десетина години, и ако тогава не си променят отношението към България, могат да опитат пак.

    Panta rhei....
  9. 9 Профил на Pavel Penev
    Pavel Penev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ВМРО е коалиционен партньор на ГЕРБ във властта и съдружник в кражбите и корупцията у нас опустощаващи България,но в конкретния случай са абсолютно прави!

  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3853 Неутрално

    " "Без признаването на историческата реалност за българските корени на официалната книжовна норма и българския характер на историята до 1944 г. от страна на правителството на Република Северна Македония не може да се получи подкрепа за започване на преговори за членство с ЕС."

    Имаме широк обществен консенсус, че номера на комшиите просто няма да мине този път ! Колйото и страни от ЕС да се опитват да ни притискат да се съгласим с компромис ! Който го направи от властта си е за негова сметка.....

  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    Защо е важно за нас българите Доналд Тръмп да спечели?

    Ето ви една изключително важна причина - Байдън заяви категорично, че ако спечели, той ще подкрепи напълно Македония за ЕС.

    Това ще рече, че България ще бъде притисната да направи компромис, дори ако това значи да отстъпим от националните си интереси и да предадем честта и историята си.

    karabastun1@abv.bg
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 173 Неутрално

    "Ако някой ми каже, че не съм македонец, ще му отрежа езика; ако ми каже, че не съм българин, ще му отрежа главата!" - Тодор Александров

  14. 14 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#11] от "karabastun":


    тия лекари които на вас ще ви помогнат доколкото това е възможно не са толкова кът тия дни - психиатрите

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Няма какво да чака, крайно време е българското правителство да излезе с решение за вето на Македония. , след като македонците ясно обявиха , че няма да признаят българската основа на своята идентичност и език.

  16. 16 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 940 Гневно

    А какво общо има оглавяваната от доносника на комунистическата милиция Иван структура с българските национални интереси?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Конкретни действия от страна на скопците включват:
    - Конституционни промени, в които българите и българският език се записват в Уставот. Ако ние признаваме политическите реалности и конструкта наречен македонска нация и език, то и те признават тези реалности - при над сто хиляди издадени паспорти, хората, които са българи там трябва да получат законови гаранции. За България само те имат значение, независимо от броя им и трябва да са защитени.
    - Конкретни действия и срокове за коридор 8 - магистрала и жп-линия София-Скопие-Тирана-Дуръс. Ако нямат пари, дават концесия на България за 99 години и България я финансира и строи.
    - Подобряване на инвестиционния климат за български инвестиции - не може в страна, която иска да е част от ЕС, да има дискриминация към инвеститорите.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  19. 19 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 173 Неутрално

    Националния интерес на България е Македония да влезе в ЕС и НАТО, всичко друго са простотии.
    Днешните политици и т.нар. "учени" в Македония няма да са вечни.
    Мислете поне за 1 000 години напред.

  20. 20 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Някой изобщо може ли с две думи да обясни !??
    Какъв всъщност е националният интерес на България? И тъй като май всяка партия го разбира по различному, да конкретизирам. Какъв всъщност е националният интерес на България според ВМРО?
    Повдига ми се вече от упражненията на професионални и псевдо патриоти на тема "националния интерес".

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  21. 21 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Някой изобщо може ли с две думи да обясни !??Каква въобще е изгодата на България от това да вкараме Македония в Европейския съюз?
    —цитат от коментар 7 на karabastun


    Отпада обмитяване при внос/износ на стоки и пропусквателен режим и прочее.. България има немалък стокоооборот със С. Македония и това ще облекчи бизнеса.

    Но иначе като мое лично мнение - колкото и да са ми гнусни крадците от ВМРО, подкрепям в случая.

  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#19] от "The Rock":

    България няма никакъв интерес да вкарва в ЕС това коминтерновско изчадие, наречено Титова Остатъчна Република Югославия. Това е в едно изречение.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Някой изобщо може ли с две думи да обясни !??Каква въобще е изгодата на България от това да вкараме Македония в Европейския съюз?
    —цитат от коментар 7 на karabastun


    Самата Северна Македония няма никакъв интерес да влиза в ЕС - там се води пропаганда от античките либертоносци, кой то каже,че не им трябват обсадни търговско-банкови западни корпорации, значи е татаро-български селджук!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Националния интерес на България е Македония да влезе в ЕС и НАТО, всичко друго са простотии.Днешните политици и т.нар. "учени" в Македония няма да са вечни.Мислете поне за 1 000 години напред.
    —цитат от коментар 19 на The Rock


    Борбата е само в настоящето! Сега се пренарежда света за десетилетия и даже векове и хилядолетия в бъдещето и миналото ...либерастите трескаво пишат нови учебници! На кой балкански народ му трябва ИД Шиптерландия във вардарско???





    „Който владее миналото, той владее и бъдещето. Който владее настоящето, владее миналото.“ /Оруел/

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Националния интерес на България е Македония да влезе в ЕС и НАТО, всичко друго са простотии.Днешните политици и т.нар. "учени" в Македония няма да са вечни.Мислете поне за 1 000 години напред.
    —цитат от коментар 19 на The Rock


    До коментар [#19] от "The Rock":

    Посочи поне една полза за България от Македония в ЕС ... ?! Само не ми цитирай клишета за свободна търговия и движение, защото и сега това е факт.

  26. 26 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Категорично "Браво" за тази позиция!
    Тези хори, които населяват С. Македония и Сърбия, нямат нито един приятелски акт към България, а напрорив, само лъжи, клевети и налагането на омраза към нас българите! Нито йота (малък писмен знак) отстъпка пред тези българомразци –
    сега са ни паднали да си платят за 75 години сеене на омраза

  27. 27 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 6149 Неутрално

    Ако Борисов им разреши да си строят свободно по морето, ще подкрепят ли Македония, защото Меркел е за.

  28. 28 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Признаването на българската основа на днешния език и идентичност на македонците е отричане на тяхната измислена история , открадната от българската история. Признаването на македонската лъжлива история представлява дефакто отказ от българската история, с което се заплашва българската идентичност. На антибългарския македонизъм трябва да бъде сложен край. Тук няма място за никакви компромиси и отстъпки.

  29. 29 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Тези хори, които населяват С. Македония и Сърбия, нямат нито един приятелски акт към България, а напрорив, само лъжи, клевети и налагането на омраза към нас българите!
    —цитат от коментар 26 на konservator.bg


    Книгата не започва от 35 страница, а кой наложи омразата на сърбите срещу България?

  30. 30 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Наци селски партийки не вървят в ЕС ! Никой няма да им обърне внимание !

  31. 31 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    ВМРО ще направи това, което им нареди Меркел.

    Любовта ще спаси света!!!
  32. 32 Профил на lii07621540
    lii07621540
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Ветото е най-правилното нещо в момента.Тактиката на СМ да игнарира преговорите с България и да заложи на клеветенето и в ЕС и представянето си като невинна жертва, няма да и помогне.Това ще изостри спора и радикализира позициите и на двете страни. Паническото отричане на всичко българско,говори за гузна съвест и разклатена идентичност.Яростната съпротива срещу промяната на табели с натписи "бугарски фашистички окупатор" е за да се оправдаят за геноцида над българите като го опаковат в борба срещу фашизма.Югомакедонизма няма място в ЕС и СМ трябва да го разбере веднъж за винаги.Никой не им отрича правото на самоопределение,но фалшифицирането на историята няма да им помогне в утвърждаването на идентичността,а само ще я подкопава.

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    Националния интерес на България е Македония да влезе в ЕС и НАТО, всичко друго са простотии.Днешните политици и т.нар. "учени" в Македония няма да са вечни.Мислете поне за 1 000 години напред.
    —цитат от коментар 19 на The Rock


    Преди 1000 години, че и кусур, сме приели християнството и кирилицата.
    А ни Борис, ни Симеон са били "вечни" ...

    Та много моля без такива евтини тарикатски "аргументи" !

  34. 34 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 969 Неутрално

    [quote#25:"Булаир"][/quote]

    Факт, ама не е баш факт. Поне при износа към Македония има разни квоти и сертификати, които ни искат, каквото за ЕС не са нужни. Това ограничава износителя и му е допълнителен разход.

  35. 35 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5976 Любопитно

    Ние сме татари, фашисти и окупатори.
    Бугараш е обида. Да развееш Български флаг е позор.
    Да мразиш Бугариа е национален спорт.
    Това трудно ще се преодолее.
    Но немци и французи го направиха.
    Ние с макетата по-прости ли сме от тях?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  36. 36 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    македонски учен разкрива сръбския проект за македонизма




    04
    NOV
    2020
    През 1960 г. в Скопие македонският историк д-р Климент Джамбазовски за първи път разкрива, че сръбският дипломат Стоян Новакович е бащата на македонизма. Дотогава научната общественост по света не подозира, че има документи разкриващи подробно целите и смисъла на македонизма. Благодарение на Джамбазовски става ясно, че основоположник на идеологията на македонизма е Стоян Новакович – сръбски политик от втората половина на XIX и началото на ХХ век.

    По онова време д-р Климент Джамбазовски работи в Института за национална история в Скопие, на който директор е днес проф. Драги Георгиев, съпредседател на Смесената българо-македонската комисия, предаде БГНЕС.

    В труда си "Културно-обществените връзки на македонците със Сърбия през XIX век” Джамбазовски подробно описва как през август 1885 г. в писмо Стоян Новакович – по това време посланик на кралство Сърбия в Османската империя – информира министър-председателя Милутин Гарашанин, че е извършена необходимата подготовка за издаването на сръбски вестник в Цариград с името „Вардар”. Материалите, които изданието ще публикува, ще бъдат в полза на сръбската пропаганда в Османската империя и трябва да следват определена позиция спрямо балканските народи и Великите сили.

    Спрямо Гърция и гръцкия печат трябва да се демонстрират приятелски отношения, докато с българския трябва да се води полемика, но такава, че да се види, „че ние сме по-силни и по-културни”. По отношение на Русия позицията на вестника следва да бъде пасивна, докато към Турция трябва да бъде демонстрирана лоялност, пише в писмото си Новакович.

    За целта на сръбската пропаганда през август 1886 г. е взето решение в Цариград да бъде създадено дружеството „Сърбо-македонци”, чиято основна задача е да събере около себе си всички противници на България в Османската империя, за да потисне българското влияние в Македония и „да се запази народността на сърбо-македонския народ”.

    Решено е да се издейства от Високата порта разрешение за издаване на вестник „на чист македонски език” – „Македонски вестник”, който да изпълнява следната програма:

    В политически аспект винаги да защитава интересите на Османската империя, да повдигне църковния въпрос за отказване на македонците от българския екзарх, да търсят Охридската архиепископия, която е зависима от Цариградската патриаршия, и към нея да бъдат привлечени всички македонски епархии.

    „На македонския народ да му се внушава сръбски дух, да му се доказва, че не са българи и с българите вече нямат никакви връзки, че българите са врагове на македонския народ. Да се грижи за своите национални характеристики, език и обичаи. Да развива енергична пропаганда за изолиране на българските владици и учители от Македония и на тяхно място да се доведат владици и учители родом от Македония, но възпитани в сръбски дух”.

    Дружеството е трябвало да изпълнява и задачи във филологически аспект: „Да се пише на чисто македонски език, но тъй като македонският език не е литературен, да се изхвърлят всички български изрази и да се въведат сръбски. Като най-подходяща за македонския език да се вземе сръбската азбука и при писане да се спазва сръбската граматика.”

    Редакцията на вестника има и допълнителна задача да напише на македонски език книжки за основните училища и в срок от една година да ги отпечата в Цариград. Ръкописите им трябва да бъдат одобрени от сръбския посланик в Цариград, а отпечатването им да става за сметка на сръбската държава.

    С изпращането му като сръбски посланик в Цариград Стоян Новакович поставя много активно въпроса за печатането на сръбски учебници за сръбските училища в Османската империя. След направено от негова страна предложение в началото на 1888 г. Белград взема решение да се започне с подготовката за отпечатване на сръбски учебници в Цариград.

    Идеята на Новакович е първият учебник да бъде „Македонски буквар” на македонски език, който „да бъде подготвен специално за разпространяване на сръбската писменост и сръбския език в Македония, както и за разширяването на сръбското влияние там.

    „В тази връзка ми се струва, че е най-необходимо да бъде съставен един специален буквар на македонски диалект за Македония. В този буквар би трябвало да се обединят македонският и сръбският буквари, като македонският да бъде две трети, а сръбският – една трета. Букварът трябва да бъде написан в съответствие със сръбския правопис с необходимото внимание за правилна транскрипция на македонски диалект”, пише Новакович.

    Полученото от турската цензура разрешение за издаването на учебника предоставило допълнителна възможност на Новакович да развие пред сръбския министър на просветата своите идеи за новата фаза на работата на сръбската пропаганда срещу българската Екзархия и все по-голямото ѝ влияние в Македония.

    Според него, българската идея е пуснала дълбоко корени в Македония, която не може да бъде разклатена само от сръбската идея.

    „Понеже българската идея е хванала дълбоки корени в Македония, аз смятам, че е невъзможно да бъде разколебана, като бъде изтласкана само от сръбската идея. Обезпокоен съм, че тази идея не би била в състояние самостоятелно да се противопостави и потисне българската идея и поради това сръбската идея се нуждае от някакъв съюзник, който би бил против българизма и който съдържа в себе си елементи, които засягат дълбоко народните чувства и биха го откъснали от българизма“, пише тогавашният сръбски посланик в Цариград Стоян Новакович до министъра на просветата д-р Владан Джорджевич.

    „Този съюзник аз го виждам в македонизма или в някои мъдро очертани граници, разработване на македонския диалект и на македонска идентичност”, предлага идеологът на македонизма. „С никого българите не могат да стигнат до по-непримиримо положение, отколкото с македонизма”, убеден е Новакович. Той започва да работи още по-усърдно върху издаването на македонски буквар, който излиза от печат на 18 май 1889 г.

    След издаването му се подготвя и първата читанка за основните училища в Македония на македонски диалект, отпечатана и разпространена в началото на 1890 г.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8246 Неутрално

    До коментар [#17] от "The Rock":

    ++++++++++++++++

  38. 38 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Ние сме татари, фашисти и окупатори. Бугараш е обида. Да развееш Български флаг е позор. Да мразиш Бугариа е национален спорт. Това трудно ще се преодолее. Но немци и французи го направиха. Ние с макетата по-прости ли сме от тях?
    —цитат от коментар 35 на Незнайко в Слънчевия град


    До коментар [#35] от "Незнайко в Слънчевия град":

    ... и какво предлагаш - со кротце и со благо ??? ...Ами нали така караме вече 30+ години, а отсреща получаваме това, което си описал ! ОчевАдно примерът с немци и французи не работи и не работи по една проста причина - македонската идентичност е изкуствено създадена и се базира изцяло и само на антибългаризма ... Та кои са изкуствено конструирани - немците или французите ?!

  39. 39 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Поредните джебчии- уж родолюбци, само на джеба си.

  40. 40 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Вие нямате право да се самоопределяте, повече от 100г вие сте такива каквито и където се родите. Толкоз. Решили са да съществува Македония и тя е факт, следователно трябва да е исторически издържана концепцията, за това трябва да 'крадне' малко история. Иначе би се разпаднала концепцията, следователно какво правим ? - Нищо. Понеже Македония би се разпаднала.

  41. 41 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Но немци и французи го направиха. Ние с макетата по-прости ли сме от тях?
    —цитат от коментар 35 на Незнайко в Слънчевия град


    Да, по прости сме. Всъщност историческо е издържано да имаме обща история, защото сме били царство, а не империя. Империята обединява различно народи, докато царството квалифицира един народ. Великите сили приеха, че България е била Империя, а не Царство. Ние няма как да оспорим тяхното твърдение и заключение. Друг е въпроса, че няма кой да говори в тоя ми ти ЕС, България Царство ли е била или разпаднала се Империя?

  42. 42 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Ако някога се стигне до избор на България да ретифицира членство на Македония в ЕС, аз искам да има референдум. Нека всички българи да кажат своята дума - дали искат Македония в ЕС или са против. Три поколения българи измряха на бойното поле за тая пуста Македония. И накрая същата Македония ни нарича татари и фашисти. Същата тази Македония изпочупи надгробвите плочи на загиналите български войници. Македония и до днес поругава България с кражбата на история и с обидните определения.

    Нека народът да реши с вота си дали иска да подкрепи такива предатели като македонците.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  43. 43 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2234 Весело

    Един след друг, преговарящите със Северна Македония се карантинират .......

  44. 44 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Без признаването на историческата реалност за българските корени на официалната книжовна норма и българския характер на историята до 1944 г. от страна на правителството на Република Северна Македония не може да се получи подкрепа за започване на преговори за членство с ЕС.
    ====
    Нито в съвместната декларация от 1999 , нито в договора от преди две години има подобни калузи. Въз основа на какво такива претенции се предявяват сега?

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  45. 45 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kephy":

    Въз основа на историческата истина.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  46. 46 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Без признаването на историческата реалност за българските корени на официалната книжовна норма и българския характер на историята до 1944 г. от страна на правителството на Република Северна Македония не може да се получи подкрепа за започване на преговори за членство с ЕС. ====Нито в съвместната декларация от 1999 , нито в договора от преди две години има подобни калузи. Въз основа на какво такива претенции се предявяват сега?
    —цитат от коментар 44 на Kephy



    До коментар [#44] от "Kephy":

    .... Въз основа на цялостното поведение на "историчарите" и "политичарите" досега - опитхаме с добро, с факти, с аргументи ... но действителността край Вардара остана същата както преди 30+ години. Е... каквото сте си повикали, това и ще получите - нищо лично.

  47. 47 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3974 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Титовски коминтерновски Югославия и Македония заминаха в историята...
    но Сталинистки коминтерновска ВМРО в България Не.

    Този коминтерновски тумор е станал фактически излишен, а може би и по закон,
    още преди 1944.

    През ВСВ мирното Царство България приобщило мирно Вардарска Македония
    към Майка си България.

    Но (не Вардарски) варварски коминтерновски пълчища използвали слабостта на Царството в 1944 (без цар в момента), нарушили мирните дипломатически отношения между Царството и СССР, нахлули в страната и наложили чужд, нелегитимен и
    престъпен комунистически режим в годините 1944-1989.

    В които години т.нар. "ВМРО" е нямала друга работа в България,
    освен да експлоатира страната в интерес на престъпен коминтерновски
    местен и международен разкол.

    Същото и след 1989... под Конституция на Републикао България от 1991.

    Същата нелегитимна сталинистка коминтерновска "ВМРО" организация от 1944
    или от по-рано... продължава да сее разкол в Европа, на Балканите, против България и ЕС,
    против (три) Македонии, и против НАТО, днес!

    БЪЛГАРИ, СЪБУДЕТЕ СЕ!
    БРАТЯ МАКЕДОНЦИ, ПРИОБЩЕТЕ СЕ!

    ВСИЧКИ ЕВРОПЕЙЦИ, БДЕТЕ И ЗАЩИТЕТЕ ЕВРОПА против коминтерновци!

    "Без признаването на историческата реалност за българските корени на официалната книжовна норма и българския характер на историята до 1944 г.
    от страна на правителството на Република Северна Македония
    не може да се получи подкрепа за започване на преговори за членство с ЕС.

    За нас е недопустим компромисът с клаузите на Съвместната декларация на двете правителства от 22 февруари 1999 г., която е препотвърдена със съвместен меморандум, подписан от България и Република Македония в София на 22 януари 2008 г.", се казва в декларацията на ВМРО.

    Посочва се още, че се очакват конкретни действия, а не - изявления в добър тон, защото в историята си е отишла Титова Югославия, а с нея и Титова Македония."

  48. 48 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Малко като Марешки е... Избори идват и тия ще извиват дупита и ръчички

  49. 49 Профил на Luben Pandev
    Luben Pandev
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#1] от "MPetr":

    Македония сега прилича на чукаща на вратата на ЕС, забулена в хиджаб фигура под който не е ясно дали е усмихната красива македонка или свиреп, брадат ислямистки терорист.
    Булото е грешната версия за това кои са те. Булото е фалшивата семейна история. Булото е подправеният и падпорт.
    Не може да минеш през границите на ЕС с фалшив паспорт!
    Някой който умее, да направи видеоклип св такъв смисъл за да го разпространим из цяла Европа. Само така европейците ще ни разберат.

  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3974 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Желающите да карантинират Република Северна Македония

    До коментар [#43] от "MPetr":

    Един след друг, преговарящите със Северна Македония
    се карантинират

  51. 51 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#41:"deutschland"][/quote]

    Царство всъщност е равнозначно на Империя.
    Император=Цесар=Цар.

  52. 52 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1518 Весело

    Царство всъщност е равнозначно на Империя.Император=Цесар=Цар.
    —цитат от коментар 51 на dobri_i

    По същия начин може да квалифицираш, че Мин. Председател е Император, но всъщност не е точно така. Трябва да пишем до утре сутринта по тая тема. Аз също съм съгласен да пишеш в историята - Българска Империя, а не царство. Което вече би завършил процеса на пълните глупости.

  53. 53 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    Пълно и безусловно признаване на историческата истина, иначе вето, докато узреят за това

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  54. 54 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kephy": Въз основа на историческата истина.
    —цитат от коментар 45 на Пипера е много лют


    Историèската истина, или по-скоро историèските факти в тяхната комплексност, се установяват от от историците, които са специалисти. Нашето правителство постфактум поставя като условие една задължителна историèска интерпретация.
    Показателно е, че тези условия бяха вторично приети и то след приемането на Сев. Македония в НАТО.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  55. 55 Профил на mitaka_1
    mitaka_1
    Рейтинг: 717 Неутрално

    ВМРО няма да подкрепи Северна Македония за ЕС.Правилно решение.А Южна?Какво става с Южна Македония?А,забравих,тя отдавна е в ЕС...

    Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynes
  56. 56 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 812 Неутрално

    През 1960 г. в Скопие македонският историк д-р Климент Джамбазовски за първи път разкрива, че сръбският дипломат Стоян Новакович е бащата на македонизма. Дотогава научната общественост по света не подозира, че има документи разкриващи подробно целите и смисъла на македонизма. Благодарение на Джамбазовски става ясно, че основоположник на идеологията на македонизма е Стоян Новакович – сръбски политик от втората половина на XIX и началото на ХХ век.
    ===
    В края на 60-те години на 19 в в редакцията на в-к "Македония" са получени писма, които описват опити за въздействие върху идентичността на македонските селяни
    със следния аргумент: „Не сте вие Бугари - Бугари не са Славени: они са Татари
    и тяхно име произлази от Бухария.“! Тези опити са свързани със Сърбия, но са двадесетина години преди описаното от Джамбазовски. Новакович тогава е все още юноша бледен. Македонизмът в сръбска версия бива насърчаван още от Гарашанин, който вербува през 1862 г. Стефан Веркович в борбата с гръцката пропаганда сред "македонските славяни".
    Но античкият македонизъм е още по-ранен. Той се заражда през първата половина на 19 век., когато образованата в гръцките училща българска интелигенция търси от "илирийската теория" аргументи за древността и величието на българското племе като аргумент за налагане на българска идентичност. Така например в Царственика на Христаки Павлович, под влияние на йеромонах Спиридон, Александър Македонски се появява като свързана с българите фигура, а самите българи са свързани с древните илири. След публикуването на Царственика (1844) няколко поколения българчета изучават Александър като фигура от българската история. Това се променя едва през 60-те години на 19 в., когато се налагат алтернативни версии за произхода на българите и учебникът наПавлович е изоставен. Но дори и през 1866 г. Славейков в неговия в-к "Гайда" лансира българската връзка на Александър под формата на разкази на дядо Дечо. Още преди това Стефан Веркович се опитва да намери фолклорни следи за Филип , Александър и "илирийската" древност сред македонските българи, а сетне и в Родопите (трети непубликуван том на "Веда Словена"). Пак заради илиризма и предполагаемата илирийска връзка между хървати и българи, Щросмаер подпомага Миладиновци. По-старият, Димитър, е адвокат на тезата, че Александър и Аристотел са българи.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK