ГЕРБ обжалва промените в Изборния кодекс в Конституционния съд

ГЕРБ обжалва промените в Изборния кодекс в Конституционния съд

© Юлия Лазарова



Партия ГЕРБ е внесла жалба в Конституционния съд промените в Изборния кодекс, обяви председателят на парламентарната група Десислава Атанасова на брифинг в Народното събрание. "Приет за една нощ, без обществено обсъждане", каза Атанасова и заключи, че новите изборни правила "застрашават свободното право на българските граждани да избират".


Промените бяха гласувани окончателно до късно в четвъртък миналата седмица и включват в секциите с над 300 избиратели да се гласуват само с машини, както и нов състав на Централната избирателна комисия (ЦИК), която ще се състои от 15 души, предложени по квоти от партиите в 45-ото Народно събрание.


ГЕРБ твърдят, че не одобряват и двата аспекта. "Обстоятелството, че се въвежда задължително гласуване само с машини, създава ограничения за българските граждани, които може би не могат да работят с машини", смята Радомир Чолаков от партията на Бойко Борисов. Той отбеляза, че не бил надежден софтуерът, с който работят машините. Не бяха обаче коментирани аргументи, а на изминалите парламентарни избори вече се гласува с машини.




За промените по отношение на ЦИК - изборната комисия да се назначава от президента, да провежда консултациите за сформирането, но предложенията се правят и съгласуват от партиите - Чолаков направи и внушение, че "цялото това бързане издава някакви намерения, които все още не знаем какви са".


"Винаги е хубаво конституционният съд да се произнесе", коментира Христо Иванов от "Демократична България". Той изрази недоволство от това, че промените в Изборния кодекс са направени "твърде бързо заради принудата от политическите реалности" и даде заявка за по-задълбочен подход в следващ парламент.


Обжалването на промените в Изборния кодекс поставя въпрос какво следва, ако Конституционният съд приеме жалбата на ГЕРБ, а изборите, които се очаква да са на 11 юли, вече са отминали. "Надяваме се, че Конституционният съд ще се произнесе в бързи срокове, предвид че това е изключително важен обществен въпрос", отговори общо Десислава Атанасова. Ако съдът се произнесе в полза на ГЕРБ преди изборите, то ще важат предишните - в секциите с над 300 избиратели да има избор между машина и бюлетина, настоящият състав на ЦИК да не се разпуска.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Голямо реване бе, ГЕРП!

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Като не могат да ползват, ще положат усилия да се научат. Отнема 5 минути. Обществото не може да се движи със скоростта на функционално неграмотните, които са в основата на изборния инженеринг на ГЕРБ

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 295 Неутрално

    На това не беше ли шеф Братиньо? Какво да очакваме от него?

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Някой знае ли в коя европейска страна, се гласува САМО с машини???

  7. 7 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Щом ГЕРБ истерясват, значи всичко е точно.

  8. 8 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 816 Неутрално

    С този си рев срещу машинното гласуване и новия състав на ЦИК от ГЕРБ само затвърждават слуховете, че манипулират изборните резултати.
    Машинното гласуване се подготвя от години и в крайна сметка беше въведено от тях. Какво сега изведнъж не им харесва ? Относно смяната на ЦИК - това е нормална практика. Редно е състава и да е съобразен със сегашния състав на парламента.

    Кобкото до това, че промените са приети набързо и без обсъждане - ами точно пък ГЕРБ да протестират срещу тази практика е чутовно нахалство.

  9. 9 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Поправете ме ако греша, но Бойко пак ли излъга? Онзи ден не казваше ли, че "ГЕРБ няма да обжалва промените по Изборния кодекс"?

  10. 10 Профил на Stoyan Dimitrov
    Stoyan Dimitrov
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Според мен не обжалват ами директно си се жалват

  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    До коментар [#3] от "chichka":

    А тези двамата кога се очаква да настигнат Джо?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#6] от "Северозападнал":

    В България.
    Защо нонстоп трябва да гледаме в чуждата паничка, като можем да направим нещо иновативно?

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Павианът няма ли да даде ударна пресконференция днес или откакто трите "талавизии" спряха да прекъсват за да го пускат, вече не може?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на itwasalladream
    itwasalladream
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Тц-тц, предсмъртната агония ще се помни с десетилетия. Миризливата Деса с отчаяни обиколки, сезирания, протести, маймунски звуци, съвет по гащета с патерица на погрешния крак в болничен цирк, внучета, икони, Вельов министър на културата, антисемизъм, протест на каскекатурата , комсомолеца Георг, пребития успял млад мъж, изскачащите вени на Биков, който в ден първи от новата реалност ще се пребоядиса, стегнатия обръч от лош материал, вардещ Джипко от... не се разбра какво, сигурно Доган пак ще го убива. Ситкоми да търсите... имате ги гарантирани от ГЕРБ.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    кое решение на КС би било съвместимо с правова държава?

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  19. 19 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 628 Весело

    "цялото това бързане издава някакви намерения, които все още не знаем какви са".

    Та значи, има някакви намерения, не знаят какви са, но ги порицават!

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Някой знае ли в коя европейска страна, се гласува САМО с машини???
    —цитат от коментар 6 на Северозападнал


    САМО с машини се гласува в целия свят САМО във Венецуела, там, дето петрол газят, но затова пък умират от глад...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  22. 22 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#13] от "rumen_s":

    Това е една от хубавите страни на машиния вот - няма как да има невалидни гласове.
    Както на тези избори имаше над 86 хил. гласа потънали в нищото или над 3,3% от вота с бюлетини.
    При изборите през 2017-а около 5% от вота беше недействителен. Това го няма в никоя друга европейска държава.

  23. 23 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 262 Весело

    Хммм... интересно ми е какво бързо решение очаква ГЕРБ, или се получава (и както винаги с поговорка) приказката, за гладна кокошка, просо сънува. Когато Народното събрание, промени или приеме нов закон или Избирателен или който и да е кодекс, като тези изменения се приемат с мнозинство при редовна парламентарна квота и гласуване, на какво основание Конституционния съд, ще отмени направенита промени? Какво очакват герберистите, че всички ще продължат да им играят по свирката, дори и да започнете да правите свирки, никой няма да играе вече по вашата господа от ГЕРБ.
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  24. 24 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Последни напъни на ГЕРБ да манипулират и тези избори! Не пускат властта! Борисов си мислеше, че ще е следващия Тодор Живков!

  25. 25 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Интересно ми е какви са аргументите на гербаджиите да сезират Конституционния съд. Защото той разглежда въпроси, свързани с несъответствие или нарушение на конституционни клаузи. Не знам някъде в Конституцията да е казано, че гласуването е само с хартиени бюлетини, или избирателната комисия да е точно с 20 члена.
    Струва ми се, че тиквата го е страх от честни избори и се чуди как да ги саботира.

  26. 26 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3168 Неутрално

    А не е ли по правилно Конституционният съд да си даде мнението? Така никой няма да обвинява.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  27. 27 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Някой знае ли в коя европейска страна, се гласува САМО с машини???
    —цитат от коментар 6 на Северозападнал


    Само един лек щрих - в Нидерландия машините за гласуване са ЗАБРАНЕНИ СЪС ЗАКОН!!!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  28. 28 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#21] от "ТНТ":

    Е, да де. Това са им примерите за подражание на комунистите, внуците на комунистите обявили се за "десни "😂 и мутро-чалгарите- Венецуела!🤣🤣🤣🤣
    Изненадани???

  29. 29 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Та, в коя европейска страна се гласува САМО с машини???Едно е да слагаш минуси, друго е да отговориш на конкретен въпрос! А, лъже-десни!?
    —цитат от коментар 15 на Северозападнал


    В никоя, но това е защото европейците са по глупави от нашите протестърски депутати. Сега, вярно , че Парламента с тяхно участие счупи всички рекорди и издаяни само месец, ама това няма да го гледаме.

  30. 30 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 957 Неутрално

    ГЕРБ ще излязат по-големи комунисти и от БСП

  31. 31 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#6] от "Северозападнал":

    Не е ли повод за патриотична гордост, че ние ще сме първите в поне едно технологично нововъведение?

  32. 32 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    кое решение на КС би било съвместимо с правова държава?
    —цитат от коментар 18 на kaiser



    странно, един елементарен въпрос има 10 минуса, толкова ли е страшен?

    това даже не е мнение, че да се съгласиш или не с него, просто въпрос

    Кой се страхува от въпроси?

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  33. 33 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6059 Любопитно

    На 4 април бяха изборите ...
    Днес сме 5 май ...
    И днес Слави Трифонов не дойде в парламента........

    [email protected]
  34. 34 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#15] от "Северозападнал":

    Каква полезна информация ще ти донесе фактологичен отговор на въпроса ти? Може ли да е за частично, или пък за изцяло електронно?

  35. 35 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#30] от "herbaltea":

    Протестърите, какво завихте , като вълк на месечина?!? Нали КС за това е създаден,да решава даден закон противоречи ли на КРБ или не. Нали бяхте за върховенство на закона , или греша?

  36. 36 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    А не е ли по правилно Конституционният съд да си даде мнението? Така никой няма да обвинява.
    —цитат от коментар 26 на AModoMio


    Разбира се, но явно някои групировки не искат правова държава.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  37. 37 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Не е ли повод за патриотична гордост, че ние ще сме първите в поне едно технологично нововъведение?
    —цитат от коментар 31 на Zippie


    Пак не си разбрал, да не си от феновете на Чалгаря? Холандците бяха доста преди нас, ама после забраниха машинното гласуване.Що ли?

  38. 38 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#31] от "Zippie":

    Как да се радват като няма да могат да занулят 80-90 хил. бюлетини?
    И като няма да може да се снима вотът в тъмната стая?
    И като на високо отгоре ще се заснема броенето.
    То просто няма на какво да се усмихнат тиквите.

  39. 39 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#37] от "uvtest":

    А това, че Холандия е минала от машинен вот на хартиен през 2008-а година да ти е убегнало?
    И самите холандци са казали, че вотът с машини е възможен, но не им се е занимавало с разработка на софтуера.
    Нима смяташе, че за 13 години не е имало развитие по отношение на софтуера?

  40. 40 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#37] от "uvtest":

    Аз белгийци и естонци визирах, ама щом казваш, че не съм разбрал, добре.




    П.П. Може ли като задавате въпроси (ти и Северозападналия) да поограничите епитетите и класификациите от рода на „фенове на Чалгаря“, „внуци на комунисти“, „олигофрени“, „левендури“ и др, и др. Или поне, малко от малко, от коментарите да си проличи кой какъв е, а не да ривеш от вратата с „Задавам ти семпъл въпрос, бе ОЛИГОФРЕН. Отговори!“. Наистина ли очакваш състоятелен отговор на въпрос с такова обръщение?!

  41. 41 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3168 Неутрално

    [quote#32:"kaiser"][/quote]

    Аз също зададох подобен въпрос. Ясно че някои се страхуват от мнението на КС. Но минусите няма да въздействат на КС.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  42. 42 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#39] от "Х":

    Е, той не иска да си говорим за технологии, възможности и т.н. Явно иска да си излее мъката като наплюе коментиращите с „обиди“ тип детска градина.

  43. 43 Профил на Stoyan Dimitrov
    Stoyan Dimitrov
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#40] от "Zippie":

    на някои хора им липсват първите 7 години възпитание

  44. 44 Профил на ghristoz
    ghristoz
    Рейтинг: 344 Неутрално

    "цялото това бързане издава някакви намерения, които все още не знаем какви са".

    Ако издава нещо, кажете какво, ако не знаете какво е, тогава за какво се обаждате. Подобни фейк нюс ни омръзнаха вече. Айде с факти да говорите, моля.

  45. 45 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Като не могат да ползват, ще положат усилия да се научат. Отнема 5 минути. Обществото не може да се движи със скоростта на функционално неграмотните, които са в основата на изборния инженеринг на ГЕРБ
    —цитат от коментар 2 на cinik


    Когато преди година и нещо от ВМРО предложиха да се въведе образователен ценз за гласуване, какво ти беше мнението тогава?
    Това първо.
    Второ. Наясно ли си какво точно означава терминът "функционална неграмотност"?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  46. 46 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#39] от "Х":

    Тъй де, нали и аз това казвам. Холандците пробвали с машини, видели колко е хубаво и се върнали към хартията , сигурно щото са амсалаци. Иначе ми хареса, в родината на Филипс не им се занимава със софтуер, но за нашата нация - техническа, това не е проблем.

  47. 47 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3168 Неутрално

    Като гласоподавател имам правото на избор дали машинно или с бюлетина. Или вече демокрацията не съществува?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  48. 48 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#46] от "uvtest":

    Пак пропусна частта с 13-те години.
    Явно не си в тази сфера, но имаш ли представа за 13 години какви чудеса са направени?
    И още нещо - България може да има всевъзможни проблеми, но поне откъм разработка на софтуер се позиционираме доста добре. Така че да, български продукт може да е на много високо ниво.

  49. 49 Профил на vrt451051825
    vrt451051825
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Щом Боко е с кръвно значи всичко е точно и праволно

  50. 50 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#32] от "kaiser":
    До коментар [#41] от "AModoMio":

    Кой се страхува от въпроси?
    —цитат от коментар 32 на kaiser
    На този ли въпрос очаквате отговор?! Ми ето ви отговор – аз не познавам такива. Или нещо друго сте имали предвид ама не знаете как да попитате? Задайте си въпроса (по възможност без приписани емоции) и предполагам ще ви се отговори.


  51. 51 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#48] от "Х":

    И в Европа са минали тия 13 г. и там са се случили чудеса, но почти никъде не въведоха изцяло машинно. Да оставим това, ще се съгласиш ли, че у нас има много, предимно възрастни хора, за които такова гласуване ще е проблем. Въпросът, който и други колеги зададоха е,защо не се остави и хартиеното? Нали се борихте, колкото може повече българи да упражнят правото си на глас?

  52. 52 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    Я в тоя ред на мисли, два въпроса от мен.
          ♦   В изборите на коя европейска държава има възможен отговор „Не подкрепям никого“?
          ♦   В изборите на коя европейска държава гласът се брои за невалиден, ако се излезе от очертанията на квадратчето за „Х“ или „V“?

  53. 53 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#51] от "uvtest":

    защо не се остави и хартиеното
    —цитат от коментар 51 на uvtest

    Избери си от:
       ♦  Защото изкуствено се произвежда невалиден вот
       ♦  Защото вече е XXI-ви век
       ♦  Защото се губи време за попълване и преписване на ръка – човекоресурс
       ♦  Защото има много грешки от попълване и преписване на ръка
       ♦  Защото е ненадеждно
       ♦  Защото съм чакал четири часа и половина на последните избори
       ♦  ...

  54. 54 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#51] от "uvtest":

    Първо, огромната част от пенсионерите теглят пенсиите си на банкомат, което си изисква повече кликания, отколкото гласуването с машина.
    Второ, има хора на по 80+, които без проблем си разцъфват на таблети/смартфони. Това, че човек е пенсионер, не го прави малоумен, каквато е опорката последно време.
    Трето, нали възрастното население гласувало за БСП. Какво тогава се цупят ГЕРБ. Уж трябва да празнуват, ама голям вой пада.

  55. 55 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Я в тоя ред на мисли, два въпроса от мен.       ♦   В изборите на коя европейска държава има възможен отговор „Не подкрепям никого“?       ♦   В изборите на коя европейска държава гласът се брои за невалиден, ако се излезе от очертанията на квадратчето за „Х“ или „V“?
    —цитат от коментар 52 на Zippie


    На този въпрос може да отговори само специалист по изборни правила, НО: не беше ли много по нормално, по честно и по евтино, да се премахнат тези неща,отколкото да се приема изцяло машинното?

  56. 56 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#54] от "Х":

    Сам казваш, огромна част. Значи си съгласен, че има и такава част, О.К , много по малка, но я има, за която такова гласуване ще е проблем. И...къде отидоха призивите за това, всеки да може да упражни правото си.

  57. 57 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#56] от "uvtest":

    Има разяснителни кампании, има членове на СИК, които могат да помогнат, ако човекът хипотетично има въпрос.
    Така че недей се притеснява - няма да остане човек с желание, който да не е гласувал.

  58. 58 Профил на chicho_gosho
    chicho_gosho
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#30] от "herbaltea":Протестърите, какво завихте , като вълк на месечина?!? Нали КС за това е създаден,да решава даден закон противоречи ли на КРБ или не. Нали бяхте за върховенство на закона , или греша?
    —цитат от коментар 35 на uvtest


    Абре пич, нали Барба Ганьос се кълнеше във внуците си /да са живи и здрави децата!/, че гербиджа нямало да обжалват промените в Изборния кодекс? И сега какво излезе - поредната, 59877804095756049575674764884845865 лъжа на Барба Ганьос, само за последния му мандат :):):):)
    Иначе съм "ЗА" да се произнесе КС по темата, нооооооо .... нали се досещаш, че КС реално няма как да се произнесе компетентно за по-малко от 3-4 месеца, т.е. реално трябва да се произнесе СЛЕД бъдещите избори ... И тук е момента да видим дали братиньото на Барба Ганьос няма да удари едно истинско братско рамо - хем да ги обяви за противоконституционни, хем да го направи в доста кратък срок, ПРЕДИ евентуалното провеждане на изборите .... И ще настане един хаос преди изборите, които обаче хаос ще е изцяло по вина на гербиджа и как Барба Ганьос ще се оправдава тогава, освен с поредните лъжи, знам ли .... :):):)

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#55] от "uvtest":

    Тези ми два въпроса са същите като въпроса по-горе „В коя европейска страна, се гласува САМО с машини?“. Отговорите на които носят най-вече фактология за статистиката.

    На твоя въпрос – не, не е „по-нормално, по-честно и по-евтино“.

    Всъщност не беше ли много по-нормално, по-честно и по-евтино да си запазиш телефона с шайба, вместо да си го сменяш толкова често? Колко пъти си смени компютъра, софтуера и телефона през изминалите, да речем, 13 години?

  61. 61 Профил на hjp55671552
    hjp55671552
    Рейтинг: Неутрално

    Който твърди, че не може да гласува с машина, значи няма да може да гласува по никакъв друг начин.

    Гласуването с машина е по-лесно, по-бързо и ПО-СИГУРНО от гласуването с хартия!

  62. 62 Профил на chicho_gosho
    chicho_gosho
    Рейтинг: 334 Весело

    Та, в коя европейска страна се гласува САМО с машини???Едно е да слагаш минуси, друго е да отговориш на конкретен въпрос! А, лъже-десни!?
    —цитат от коментар 15 на Северозападнал


    Отговарям конкретно - в Естония вота е изцяло машинен, в Швейцария е предимно машнен, но има и изключения на хартия. Иначе смесена система на гласуване, понякога използвана за различните видове избори /европейски, местни, депутатски или референдуми/ - на хартия, и на машини, се използва в следните страни - Австрия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Литва, Латвия, Люксембург, Малта, Кипър, Полща, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Хърватия, Чехия, Швеция и Исландия. Информацията е от сайта на IDEA - https://www.idea.int/ - International Institute for Democracy and Electoral Assistance. :):):) Бая глупави страни има из Европата, явно ... :):):)

  63. 63 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Разстроено

    До коментар [#56] от "uvtest":

    Ей заради такива аргументи преди петнайсетина години щяхме да се разделим с кирилицата си. Защото на някои телефони можело било, евентуално да не се чете, затова мобилни оператори, банки, фирми пишеха яко на маймуница. Добре, че Microsoft, Google, Samsung и др. ни го решиха тоя „проблем“, че такива като теб бяха готови да я изхвърлят, щото било не знам какво си ...

  64. 64 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Ами сега? Ако не излезе пасианса на радевата шайка? Как ще изчегъртват ГЕРБ на 11 юли? Идеята бе да натискаш бутончето за ГЕРБ, а да се отчита за чалгаджията сатанист или ДБ.

  65. 65 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#62] от "Chicho_Gosho":

    Aaaa, ей сега ще те заядат, че в Естония е бил не машинен, ами електронен 😉. Ама няма да се сетят да попитат как така една Естония се е решила да е първата, дали естонците тогава са ровили под дърво и камък къде другаде има такова животно ...

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Лоша пише за герп, машините не ядат суджуци. Да не говорим, че не могат да интерпретират правилно резултатите в полза на банкянското гуру.

  68. 68 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 492 Весело

    До коментар [#8] от "pafaka22":

    На ГРОБ това им е полит философията - върхово лицемерие - пример е протеста в Алепу... Сега се опитват с фалшиви новини и откровен и лъжи да манипулират общественото мнение, опитват да сеят тотална дезинформация, явно Севда ТВ толкова си може

    #СъдебнаРеформа ‬
  69. 69 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Има разяснителни кампании,
    —цитат от коментар 57 на Х


    От години тече разяснителна кампания, по всички възможни канали, против телефоните измами, и още има стари хора,които си дават парите. Ама сега, за един - два месеца ще обучим и последната бабичка и в най затънтеното село, как да гласува с машина.Ти самият, вярваш ли в това?

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#65] от "Zippie":

    Не съм запознат, та да питам.В Естония, САМО електронно ли е , или И електронно.

  72. 72 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Лоша пише за герп, машините не ядат суджуци. Да не говорим, че не могат да интерпретират правилно резултатите в полза на банкянското гуру.
    —цитат от коментар 67 на gianni



    Абе, не че ми е много важно, за един приятел питам Защо никой не оспори изборните резултати от последните избори които бяха с бюлетини? Нали имаше масов рев как шяли да бъдат фалшифицирани??

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  73. 73 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#66] от "hjp55671552":

    Не знам дали трябва да отговарям на откровено не умни хора. В случая аз говоря за 80 годишна баба , например, която ще се затрудни от машинното. Та тя,мой не умни приятелю,не води никакво счетоводство,нито с молив , нито с компютър.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на chicho_gosho
    chicho_gosho
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#65] от "Zippie":Не съм запознат, та да питам.В Естония, САМО електронно ли е , или И електронно.
    —цитат от коментар 71 на uvtest


    Конкретно в Естония е САМО електронно, защото там всичко почти е електронно - имат си електронни паспорти, имат си един вид електронно правителство /всички актове на правителството се подписват с електронния подпис на съответния министър и всеки човек може да ги прочете, ако има електронен подпис/, имат електронна система по общини и всякакви населени места, изваждат се всякакви видове удостоверения по електронен път и т.н. ... Но видя ли в колко страни от ЕС има ЧАСТИЧНО машинно/електронно гласуване, в над 22 от общо 27, явно са много комунистите из таз пуста Европа, бре :);):):)

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#76] от "Chicho_Gosho":

    Като казваш ЧАСТИЧНО, какво имаш предвид? Само в някои райони, само за някои избори или смесено-машини и хартия?

  82. 82 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#69] от "uvtest":

    Ами елементарно е. И за 2 минути човек може да се научи.
    На последните избори няколко души на видима възраст 75+ гласуваха с машина без никакъв проблем.

  83. 83 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#71] от "uvtest":

    И аз не съм запознат. Какво значение би имало за България, ако в Естония е или не е изцяло електронно?

    Един друг въпрос ме гложди всъщност. Като избистрим всички държави и техните избори в най-, най-фини детайли, ще се прехвърлим на Антарктида, да сравняваме там как, кога и доколко изцяло е имало машинно гласуване?

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на hjp55671552
    hjp55671552
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#76] от "Chicho_Gosho":

    Електронното гласуване е друга бира. Не сме ситгнали тоя етап.

    Холандците, които са една от водещите страни в Европа в IT сигурността за сега се отказаха от него.

  86. 86 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    До коментар [#82] от "Х":

    Явно няма да се разберем.Ти и аз ще се научим и за много по малко от 2 минути. Съгласен съм, че има и много хора , даже на 80+ години, за които няма да е проблем.Но няма да се съглася, че за никой в страната, маш.гласуване няма да е непреодолима трудност.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#74] от "djr491051833":

    Еее, ти пък ... едно време четири гиги си бяха сървър 😉.

    Интересно изглежда това, дето пращаш. Пайтънските скриптчета накрая са доста по-четими и може да се разберат лесно сякаш. Иначе, аз само си качих R-а, ама нищо не съм цъкал в тая посока. То на тулбокса му трябва и JAGS, който само свалих, ама не съм инсталирал.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92 Профил на chicho_gosho
    chicho_gosho
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#76] от "Chicho_Gosho":Като казваш ЧАСТИЧНО, какво имаш предвид? Само в някои райони, само за някои избори или смесено-машини и хартия?
    —цитат от коментар 81 на uvtest


    Частично, в смисъл, че се прилага при различни случаи, а именно - понякога важи само за местни избори, понякога важи само за определени райони, понякога се прилага дори ако щеш и само за определени теми, свързани с референдуми или гласуване по местни или държавни теми, примерно - вота за кмет на дадено населено място е машинен, за общински съветници на хартия и/или обратното ... Но също се отнася и за парламентарните им избори - част от вота се осъществява на хартия, част от него с машини .. Не съм чел по-подробно статиите в сайта, които посочих като източник :):)

    П.С.: А какво е мнението ти по поредната лъжа на Барба Ганьос, че гербиджа нямаше да обжалва изборните промени, а? Коя негова лъжа, само в последните 2 седмици, е ? :):):)

  93. 93 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#88] от "djr491051833":

    Аз съм да е само машини, че с това преписване на ръка ще стане „и солта и боя ...“
    Ти след като ми пусна мухата се зарових да видя какво има по света. Смятай, чак на разни блок-чейни се хвърлих, ама те хората го мислят и премислят и действат. Ние, ух нация компютърна, една опън-сорс система не можахме да измислим и да си решим проблемите толкова време 😕.

  94. 94 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 711 Неутрално

    България може да има всевъзможни проблеми, но поне откъм разработка на софтуер се позиционираме доста добре. Така че да, български продукт може да е на много високо ниво.
    —цитат от коментар 48 на Х


    Съгласен. Какво ще кажеш обаче, ако в този "продукт на много високо ниво", някъде там, по кьошетата е забутан един ред код, според който всеки примерно трети глас за ГЕРБ се отчита като глас за "Мутрите на Мая", а в контролния хартиен отпечатък всичко е наред?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  95. 95 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#35] от "uvtest":
    " Протестърите, какво завихте , като вълк на месечина?!? Нали КС за това е създаден,да решава даден закон противоречи ли на КРБ или не. Нали бяхте за върховенство на закона , или греша?"
    Грешиш, но и не грешиш. Те са за върховенство, но само на техните закони. Закони от тези, които разнасяха бесилки и искаха да подпалят полицаите.

  96. 96 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#94] от "ТНТ":

    Ако е опън-сорс – няма забутан ред код. Техника и технологии има в днешно време. Желание и организация си требе.
    Според теб какво му е наред на, примерно, този протокол? https://results.cik.bg/pi2021/protokoli/64/32/322300222.html
    Грешките са очевидни, ама какво следва от това, предполагам – нищо. Ще си ги имаме такива. За почти 90-те хиляди невалиден вот няма да питам, че го изприказвахме вече.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#97] от "djr491051833":

    А, то си беше ясно, че така ще стане. Нали днес е първия раб. ден. Ама не само теб, ами и на pea56671554 са му отгърмяли акаунта 😵

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Значи ГЕРБ като внасяха закони и конституции без обществено обсъждане - нямаше проблем. Другите като го правят - почва неистов рев!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK