Това "БЕЛЕНЕ" го въртят от 1990 г, когато го закриха. Няма по-популистка грамофонна плоча! Вече колко пари продължават да се загробват на площатката и в този момент - един Господ знае!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ми да излизат от правителството и да си отиват при ГЕРБ, ДПС и Възраждане. То там си им е естественото място. Тъкмо ще си вият заедно с Копейкин за всякакви глупости. А на следващите избори ще се борят да влязат в НС.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
" Ми да излизат от правителството и да си отиват при ГЕРБ, ДПС и Възраждане. То там си им е естественото място. Тъкмо ще си вият заедно с Копейкин за всякакви глупости. А на следващите избори ще се борят да влязат в НС."
С ГЕРБ и ДПС определено ще направят коалиция за изграждането на АЕЦ Белята ! Нов корупционен проект за милиарди !
Цялата ни енергетика е построена по времето на другаря Тодор Живков - строителят на съвременна България. След него всички крадат, но не строят! За съжаление няма един булевард или метростанция на негово име!
След като могат да се построят нови блокове на работещата централа в Козлодуй, защо трябва да продължаваме да наливаме милиарди левове в централата в Белене която е проектирана по много стара технология, в земетръсна зона и никога няма да бъде завършена.
Тази централа трябваше отдавна да е построена и да работи на макс. Вече щеше даже да се е изплатила. Само че много национални предатели са се наредили във властта. Всеки по-важен за България проект е стопиран или от западните ни "приятели", или от "прителска" Русия. Ако не беше смислено Турция нямаше да строи централа до нашата граница!
Преди да строят АЕЦ , нека да отговорят къде ще строят депо за съхранение на ядрените отпадъци .Колко ще струва самото депо , колко хиляди години трябва да се съхраняват ядрените отпадъци и колко поколения ще плащат за това.
ма от тези милиарди след това има протичнане към местни олигарси и политици... руските енергийни проекти са основното оръжие на кремъл, гиперзвуковите ракети дето ще изпепеляват Вашингтон са за радост на бабите
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Киро неще да строи Белене. Пари няма, янките са против, а Брюксел нехае. Признавам, гласувах за Белене на референдума. И от 10 години подкрепям постоянно. В крайна сметка противниците на строежа и Киро, ако е от тях си имат своите основания. Но тезата, че ток имаме предостатъчно и даже не намираме пазар рухна. Отиваме на дефицит и то страшен заради колите и зелените измишльотини. Киро просто трябва да излезе и да обясни как ще попълним дефицита. Ако не може да обясни, не може и да строи, да се откаже, ще се намери някой, който може. А на колегите, които толкова подскачаха, препоръчвам да се кротнат и да започнат да мислят. Щото проблемът и тях ги касае.
Вложете малко повече мисъл, преди да гласувате за Белене. Мисля, че повечето българи са за ядрена енергетика ако - е икономически смиселна. Белене щеше да ни струва 10+ милиарда евро. Въпросът е на каква цена ще е един киловат и кой ще я плати. Второ - защо пак да се обвързваме с руснаците - не ни ли стига нефта и газа? Трето - кое гарантира, че няма да има преразходи, че технологията е най- добрата, че проекта ще се построи качествено и че няма да се краде? Този проект гарантираше точно обратното. оставам настрана скандалите, поръчките на оборудване без договори, неустойките, въпросителните за площадката и тн. Българите искат надежно и евтино електроснабдяване. Белене може ли да го даде?
"Става въпрос за изказвания на министър-председателя, че правителството няма да строи АЕЦ "Белене", едно от които е в интервю за Би Ти Ви на 14 февруари, в което казва, че втора атомна електроцентрала няма да се изгражда, но се мисли за нови реактори."
Киро-Променята е монтифан от "сенилния Брат" и в това си качество няма как да има позиция за АЕЦ Белене, различна от задокеанските боклуци. Въпросът е, какъв е нашият национален интерес, а той няма нищо общо с този на американците. Това правителство е огромен компромис и устройва само нашите американски братя - достатъчно е да вкара РСМ в ЕС и да дозакопае енергетиката у нас!
По никакъв начин не искам руска АЕЦ, но Австралия се справя с 77% ток от въглища. Същите, които ние скоро няма да можем да ползваме. Нямат си зелени терористи. Не само ние, но и Европа като цяло е добре малко да осъзнаем реалността, в която живеем и да си осигурин енергийна независимост. Не може да имаме претенции да диктуваме демократични правила на света, а да сме зависими от руски газ. Начинът за това е точно атомна енергия. Не руска, разбира се.
Богомил Манчев: Ако направим два нови блока на АЕЦ „Козлодуй“, това ще ни струва 15-16 милиарда. А за АЕЦ „Белене“ ще похарчим само 10 млрд. лева. Но той не вижда политическа воля да се защити българския национален интерес.
Не може да имаме претенции да диктуваме демократични правила на света, а да сме зависими от руски газ. Начинът за това е точно атомна енергия. Не руска, разбира се.
И освен това Франция продава ток на Германия, защото "умните" зелени закриха германската ядрена енергетика за да минават на перки и соларки. Не ми се мисли какво ще прави Германия ако и Франция закрие (или затрие, все тая) ядрената си енергетика.
Стига с тези вицове, че може да се построят нови блокове на АЕЦ Козлодуй. По-скоро македонци заедно със Слави ще изпратят космонавт. Само разрешителното за започване на строежа с оценка на въздействието ще се бави, ако изобщо се даде 5-10 години. Но цената да си "зелен" в момента е да плащаш големи сметки, а скоро и да има режим на тока. Предполагам, че лобито на ВЕИ ще победи и никога няма да има втора атомна, ако ще и без пари да я предложи някой. Между другото при тези цени Белене щеше да се изплати за 2-3 години, като калкулирам че БСП и ГЕРБ щаха да откраднат поне милиард. Но сега субсидията за ВЕИ по официални данни е 2.6 милиарда на година, а ще става още по-дебело. Леко да се завърти автопарка на елктромобили в Европа и тока ще удари нови висоти.
Да, не го изключва, но това не означава, че не е по-добре да мислим за термоядрен реактор па макар и за малко по-нататък във времето или фокусиране върху съхраняване на енергия посредством водород, който може да се прави от електролиза с временните излишъци на вятър, слънце и т.н.
Споразумението не изключва строежа на Белене, ама не го и включва. Вие си се придържайте твърдо към споразумението и полата на другарката Нинова, на никого не пречите.
Защото имахме глупостта да подпишем за задължително изкупуване на преференциални цени произведеното от американските Марици, фотоволтаиците и перките. Чак тога недостига се попълва от Козлодуй, а остатъка се продава навън.
Сам съм, други няма...
Какво значи евтин. Има търгове, всеки може да си купи. Проблемът е, че влезнаха големи играчи, все едно Леля Пенка да се конкурира с Кауфланд. Ще стане интересно като падне мораториума, какво ще е решението. Вероятно нов мораториум и още милиард две за субсидии - истинска промяна. Да не се окаже, накрая на година, че Държавата разпределя 50 % от БВП. Вярно БСП са на власт....
Споразумението не изключва строежа на Белене, ама не го и включва. Вие си се придържайте твърдо към споразумението и полата на другарката Нинова, на никого не пречите.
"Необходимостта от изграждане на нови ядрени мощности, уточняването на типа на реакторите и площадките да се прецени след независим експертен анализ, който да е публичен и на база икономическа целесъобразност, най-ниска цена и време за изграждане." ---- А на наш Киро (който разбира само от пробиотици) изведнъж му хрумна, че Белене не става.
Добре бе, да направят 2 нови реактора в Козлодуй (7-ми и 8-ми). Там вече има изградена инфраструктура, има и специалисти и поради това корупцията и разсипията би била с порядъци по-малко отколкото в Белене, където всичко ще се гради от нулата. Но ясно е, че това е идеята на проПутиновите проксита.
Представи си, че в момента а и преди това си нямаме АЕЦ Козлодуй. Какво щеше да се случи и къде щяхме да бъдем. АЕЦ беше нужен, сега е нужен, а в бъдеще ще е незаменим. Проблемът единствено е че "не беше то демокрация голяма а тъмна яма". Няма капацитет, нито физически, нито интелектуален, ни морален. Представяш ли си Боко да беше почнал да строи Белене!? Че той не можа да завърши "Железница". Много неща няма, но надяваме се да има има промяна. Да започнем отначало. А защо да е руска? Ми щото не може да е друга. Нашите съюзници само обещават. Освен магазини нищо съществено не са направили. Нямат желание и сметка нямат.
Правилно! Корнелия от време на време трябва да пляска Кико, че да не започва да се мисли за голяма работа :)
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Много стенготини лилявците-все сте заедно с БСП,все техните кандидати подкрепяте,било за президент,било за кмет на София,а все се правите,че не се харесвате!
"Министрите на финансите и на енергетиката - Асен Василев и Александър Николов, които са в делегацията ни в САЩ, обсъдиха енергийните доставки и възможността за диверсификация на срещи в Белия дом, както и в департамента по енергетика и в департамента по търговия. Посланик Херо Мустафа също е в състава на българската делегация във Вашингтон". https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/asen-vasilev-obsudi-beliya-dom-energiyni-dostavki-i-zeleni-iniciativi
Freedom's just another word for nothin' left to lose
Добре бе, да направят 2 нови реактора в Козлодуй (7-ми и 8-ми). Там вече има изградена инфраструктура, има и специалисти и поради това корупцията и разсипията би била с порядъци по-малко отколкото в Белене, където всичко ще се гради от нулата. Но ясно е, че това е идеята на проПутиновите проксита.
Добре е да се направят И два нови реактора в Козлодуй наред с вече закупените в Белене. Тогава тези допълнителни реактори (например в Белене) ще бичат само за добив на зелен водород. (електролиза на водата)
Сам съм, други няма...
изграждане на АЕЦ "Белене"........."Призоваваме коалиционните партньори да се придържат към подписаното споразумение", се посочва в позицията на "Позитано" 20......... Но БСП също "забрави" какво говориха преди и след изборите относно и размера на минималната работна заплата ....при обещани преди изборите 760 лв минимум БСП каза, че това е условие за присъствието им в коалицията и червена линия нали така ?...... Сега след като се разбра че това няма да се случи ще излязат ли от коалицията или ще докажат че са нагли лъжци ? .......
Тази централа трябваше отдавна да е построена и да работи на макс. Вече щеше даже да се е изплатила. Само че много национални предатели са се наредили във властта. Всеки по-важен за България проект е стопиран или от западните ни "приятели", или от "прителска" Русия. Ако не беше смислено Турция нямаше да строи централа до нашата граница!
Скоро не съм проверявал, но договора между Турция и Русия беше публикуван, включително със взаимните задължения, като изкупна цена на еленергията на изхода на централата и тогава ( става дума за 2013) на изхода цената беше 12,36 американски цента. Т.е. там договора си беше честен, като всички задължения по доставка, строеж пуск и експлоатация са за Русия, а Турция само контролира и Росатом ще си върне парите, когато заработи централата. Е, отделен въпрос е, че бяха предвидени 6 години това да се случи, а в момента, 2022 още всичко е в началото, но Русия и договор са две несъвместими неща. Но дори и при тези, относително честни условия, ако утре, когато тази централа заработи, поредния руски "водач" а ла джуджи, нещо се разсърди на братска Турция и врътне ключа на централата, какво ще стане???. Подобна е ситуацията и с горивото (свежо и отработено), да не говорим за аварии и обичайните радиоактивни боклуци....
'А на следващите избори ще се борят да влязат в НС."
Абе да ти кажа, за БСП не знам, ама виж ДеБъ и ИТН със сигурност ще се борят за оставането си! Те и без това на последните избори бяха на ръба,а сега след прегръдката им с БСП -то, съвсем се закопаха! От тая цялата работа,най - много спечели БСП, така че,едва ли ще изпаднат,ако питаш мене, даже може и да си повишат резултата! Курнела си играе много добре играта! В момента става това което БСП искат,и това което те кажат, изпълняват се техните политики...... Така че,ако утре стане нещо, Курнела ще каже, че тя е изпълнила своите обещания. Другите ще оберат парсата. Другите в коалицията определят ГЕРБ като най - големия им враг,а в това време Нинова си плете кошницата и ще ги изяде отвътре. Да сте забелязали в последно време Нинова да излиза и така яростно да оплюва Борисов и ГЕРБ както преди???? Не! В момента тя хока служебните на Радев и сменя кадрите на Киро.....и никой не може да й каже и копче, щото "умните" така се насадиха, че няма лиценз я Нинова, няма я и коалицията 😂😂😂
Заложеното увеличение на размера на минималната работна заплата от 650 на 710 лв., считано от 1 април 2022 г е смешно и нелепо, при обещани многократно преди изборите 760 лв минимум. Този ръст на минималната заплата е недостатъчен, защото не покрива 50% от средната заплата за страната .........но от БСП се правят на лудички както винаги .....А в Европа процента масово е 60%
АЕЦ Козлодуй е изплатена преди 40години , а токът пак е скъп. Причината за скъпия ток, това са "енергийните борси" , измислени от андрешковци. Трябва само една борса на подчинение на М-во на енергетиката без посредници, която ще продава само количества над защитена годишна квота за енергия за едно домакинство и за индустрията. Тя може да се определя на база употребената енергия през последните 3 години плюс 50% за непредвидени обстоятелства. И най-важното е печалбата от продадената енергия на борсата над тази защитена квота да влиза във фонд за строителство на съвременни енергийини мощности , а да не влиза в джобовете на посредници-търговци на измислената от тях криминална борса за купуване на "квоти" по-ниски цени.
Всеки от четирите златни пръста,иска да е "среден"!!!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.
Колкото и да ме наболявя намирам този въпрос за неуместен. БСП са едната от трите основни партии разполагащи с министерства и ресурси в четворната коалиция. Няма как да са никой когато имат и баница и нож. Много хора трябва да си дадат сметка за тия подробности.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
А ти виж какво правят англичаните - колко и да рева САЩ англичаните ще строят китайските Hualong One и за 60 милиарда паунда. Дали са разрешение само на тях, а не на американците.
Интересно колко и колко по-евтин ток от нашия ток и газ сме купили през енергийните борси. Нямаме почти никаква индустрия. И дали въобще някога сме купували евтина енергия през борсите. Само продаваме в полза на група мафиоти. Изискваните от ЕС енергийни борси трябва да са само за количества след задоволяване на националните квоти.
" Но БСП също "забрави" какво говориха преди и след изборите относно и размера на минималната работна заплата ....при обещани преди изборите 760 лв минимум...." До коментар [#64] от "MPetr":
Що толкоз си припрян? Като си раздадат трилионити по Плана инфлацията ще набъбне и мин.заплатата може да стане 1500 лв. По Плана до последното евро са ментета.
Ако беше готово и бачкаше в момента - можеше, зависи колко време се задържат цените с които радваме Малка Грета. Преди 10- тина г си беше гарантирано набутване : 6,5 млрд евро при 8,2% съвецка лихва за 20 г дава 672 млн годишна вноска по кредита, или по 4,5 центи на квч капиталови разходи + 1,5 центи оперативни дават 6 центи себестойност, а тока на едро беше по 3 центи. Имаш 3 центи загуба. Сега кредит може да се земе по 2% лихва = 400 млн годишна вноска. 2,5 центи капиталов разход + 1,5 производство = 4 центи себестойност на тока, цена на борсата - 20 центи. Ама не се знае колко ще се задържи ситуацията. Поради дългите срокове на изграждане, докато стане готово, положението може да е пак наопъки. Ако може няколко милярда от тея къде ше ни ги харизват да идат в проекта вместо в други затоплистки простотии, може и да не е на загуба.
Това "БЕЛЕНЕ" го въртят от 1990 г, когато го закриха. Няма по-популистка грамофонна плоча! Вече колко пари продължават да се загробват на площатката и в този момент - един Господ знае!
Ами да да си ликвидираме ядрената енергетика е нещо толкова незначително че не си заслужава да му се обръща никакво внимание дори и сега при високите цени на тока. Ще слушаме чичковците от САЩ какво ще ни кажат защото сме приели да бъдем техен протекторат.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
В Козлудуй са още по-стари но благодарение на тях имаме още енергетика а не на измислени американски реактори които никой не е виждал.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Помните ли прорестите за тока на варненци. Бибитко беше уговорил среща с Путин да започне централата и трябвапе да замине след няколко дни .Тогава му спретнаха пуча и дойде Орешарски . Тогава можеше да се откажат реакторите но ББ бешеплатил някаква вноска и за това ги купихме. Тогава му спретнаха пуча щото не могат да вземат те комисионните . Сега пак бълнуват Белене. Няма Белене. Ще се ползват руските чайници , те не са лоши , но ще ги строят други . Когато имаше 6 блока винаги работеха на 50 процента от възможнистети си . Модернизирания хилядник сега работи на макс. Да ограничат износа и ще имаме поносима цена. Те износителите са все фирми на БСП.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
nenemiseaka
Рейтинг: 467 НеутралноТова "БЕЛЕНЕ" го въртят от 1990 г, когато го закриха. Няма по-популистка грамофонна плоча! Вече колко пари продължават да се загробват на площатката и в този момент - един Господ знае!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Dexx
Рейтинг: 804 НеутралноМи да излизат от правителството и да си отиват при ГЕРБ, ДПС и Възраждане. То там си им е естественото място. Тъкмо ще си вият заедно с Копейкин за всякакви глупости.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетА на следващите избори ще се борят да влязат в НС.
НеКой
Рейтинг: 487 НеутралноАйде разваляйте калимерата, че ще фалира държавата.
Белене може и да има смисъл с тези налудничави цени на тока.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
blondofil
Рейтинг: 1853 НеутралноНяма не искам. Другарят Р. Овч. е гладен.
Рим
Рейтинг: 1482 НеутралноАвстралия е континент в който няма нито една ядрена централа!
Как се справят?
А българските комунисти искат две!
При това, руски.
Пълен абсурд!
putin_kaputin
Рейтинг: 2051 НеутралноБСП...
Fu*k Your OpinionКои бяха тия?
samoedin
Рейтинг: 3591 НеутралноДо коментар [#3] от "Dexx":
" Ми да излизат от правителството и да си отиват при ГЕРБ, ДПС и Възраждане. То там си им е естественото място. Тъкмо ще си вият заедно с Копейкин за всякакви глупости.
А на следващите избори ще се борят да влязат в НС."
С ГЕРБ и ДПС определено ще направят коалиция за изграждането на АЕЦ Белята ! Нов корупционен проект за милиарди !
pernikforbg
Рейтинг: 812 НеутралноЦялата ни енергетика е построена по времето на другаря Тодор Живков - строителят на съвременна България. След него всички крадат, но не строят! За съжаление няма един булевард или метростанция на негово име!
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 3124 Неутралнода го духа БСП
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠НеКой
Рейтинг: 487 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Рим":
Ми бегай при кенгурата.
НеКой
Рейтинг: 487 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "vova.josei_ki":
Повече проценти имат от ДБ.
constatator
Рейтинг: 1053 НеутралноСлед като могат да се построят нови блокове на работещата централа в Козлодуй, защо трябва да продължаваме да наливаме милиарди левове в централата в Белене която е проектирана по много стара технология, в земетръсна зона и никога няма да бъде завършена.
valtoro
Рейтинг: 980 НеутралноБелене е гробище за бюджета и хранилка за политици, абсолютно не !!!
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 3124 НеутралноДо коментар [#13] от "НеКой":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠то и герб и ма повече проценти, ма това е мат'ряла с който се работи
stargate
Рейтинг: 611 НеутралноТази централа трябваше отдавна да е построена и да работи на макс. Вече щеше даже да се е изплатила. Само че много национални предатели са се наредили във властта. Всеки по-важен за България проект е стопиран или от западните ни "приятели", или от "прителска" Русия. Ако не беше смислено Турция нямаше да строи централа до нашата граница!
lout66
Рейтинг: 740 ЛюбопитноПреди да строят АЕЦ , нека да отговорят къде ще строят депо за съхранение на ядрените отпадъци .Колко ще струва самото депо , колко хиляди години трябва да се съхраняват ядрените отпадъци и колко поколения ще плащат за това.
Хи-хи
Рейтинг: 1584 НеутралноИ за к'во е Белене. Всичко ще отива за износ. А ние ще се чудим къде да заравяме отпадъците...
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 3124 НеутралноДо коментар [#15] от "valtoro":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠ма от тези милиарди след това има протичнане към местни олигарси и политици... руските енергийни проекти са основното оръжие на кремъл, гиперзвуковите ракети дето ще изпепеляват Вашингтон са за радост на бабите
Judjuk
Рейтинг: 2772 НеутралноКиро неще да строи Белене. Пари няма, янките са против, а Брюксел нехае.
JudjukПризнавам, гласувах за Белене на референдума. И от 10 години подкрепям постоянно.
В крайна сметка противниците на строежа и Киро, ако е от тях си имат своите основания. Но тезата, че ток имаме предостатъчно и даже не намираме пазар рухна. Отиваме на дефицит и то страшен заради колите и зелените измишльотини.
Киро просто трябва да излезе и да обясни как ще попълним дефицита. Ако не може да обясни, не може и да строи, да се откаже, ще се намери някой, който може. А на колегите, които толкова подскачаха, препоръчвам да се кротнат и да започнат да мислят. Щото проблемът и тях ги касае.
oua58686497
Рейтинг: 2044 НеутралноДобре че каза от кога се строи Белене. И сега пак го искат наново. даго строят още толкова време.
oua58686497
Рейтинг: 2044 Неутрално[quote#5:"Инженер Раул Викторов"][/quote]
построихме си гробище до Козлодуй.
Роси
Рейтинг: 7456 НеутралноТрябва да си луд да дадеш 20 млрд. за реактори от преди 30-40 години.
4ort
Рейтинг: 3543 НеутралноКоалиционният партньор на ДБ.
zakonitenakrummm
Рейтинг: 596 НеутралноДа напускат коалицията! Ама са се залепили като кърлежи за нея!
putin_kaputin
Рейтинг: 2051 ВеселоДо коментар [#13] от "НеКой":
Но...
Пак се подмокряте от мисълта за ДБ!
Защо така, бе Джони? Fu*k Your Opinion
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 3124 НеутралноДо коментар [#27] от "vova.josei_ki":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠това им е първородния грях - да имитират че са за европейско развитите, даже знаменцата им са сини...
libretto
Рейтинг: 483 ВеселоФранция има над 50. Планират се нови.
Как ли се справят? Не им ли тежи енергийната независимост? Let's Go, Brandon! 😁😁😁
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5941 НеутралноГледайки снимката ми се ще да им предложа, да излязат навън и да се разберат като мъже!
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевial
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#21] от "Judjuk":
Вложете малко повече мисъл, преди да гласувате за Белене.
Мисля, че повечето българи са за ядрена енергетика ако - е икономически смиселна. Белене щеше да ни струва 10+ милиарда евро. Въпросът е на каква цена ще е един киловат и кой ще я плати.
Второ - защо пак да се обвързваме с руснаците - не ни ли стига нефта и газа?
Трето - кое гарантира, че няма да има преразходи, че технологията е най- добрата, че проекта ще се построи качествено и че няма да се краде? Този проект гарантираше точно обратното.
оставам настрана скандалите, поръчките на оборудване без договори, неустойките, въпросителните за площадката и тн.
Българите искат надежно и евтино електроснабдяване. Белене може ли да го даде?
джендър NATO generals
Рейтинг: 1143 НеутралноБелене щеше да се изплати за 11 месеца, при сегашните цени на тока, които ще се задържат 10-15 години. "Готината" €уропа ни наряза 1-4 реактор, които щяха да за печатница за пари За субсидиране цените на тока/и газа правителството потроши 5 милиарда за 3 месеца! https://energyineu.com/?fbclid=IwAR3vC5LRxJkzHMpGFKP8cnij-f7o_2O43XolsM_pTF9YcjBu_tt10L7UUbk
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токk_
Рейтинг: 3561 НеутралноВ Австралия 77% от тока идва от нефт, въглища и газ.
2.5
Рейтинг: 3849 Неутрално"Става въпрос за изказвания на министър-председателя, че правителството няма да строи АЕЦ "Белене", едно от които е в интервю за Би Ти Ви на 14 февруари, в което казва, че втора атомна електроцентрала няма да се изгражда, но се мисли за нови реактори."
I Want To BelieveКиро-Променята е монтифан от "сенилния Брат" и в това си качество няма как да има позиция за АЕЦ Белене, различна от задокеанските боклуци. Въпросът е, какъв е нашият национален интерес, а той няма нищо общо с този на американците.
Това правителство е огромен компромис и устройва само нашите американски братя - достатъчно е да вкара РСМ в ЕС и да дозакопае енергетиката у нас!
pso451006238
Рейтинг: 419 НеутралноBSP e kutz kon, koito triabva da otide v pensia. drugarkata Ninova da si gleda imotite v Greece
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 3124 НеутралноДо коментар [#31] от "ial":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠за русофилите е важно да се обвържем с руснаците, това е мисията им в този живот...
останалите неща са малки и незначителни
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноДа! Да! Да! Или викаш АЕЦ "Козлодуй" не е еталон за сравнение?
Сам съм, други няма...
Лилипутин
Рейтинг: 269 НеутралноПо никакъв начин не искам руска АЕЦ, но Австралия се справя с 77% ток от въглища. Същите, които ние скоро няма да можем да ползваме. Нямат си зелени терористи. Не само ние, но и Европа като цяло е добре малко да осъзнаем реалността, в която живеем и да си осигурин енергийна независимост. Не може да имаме претенции да диктуваме демократични правила на света, а да сме зависими от руски газ. Начинът за това е точно атомна енергия. Не руска, разбира се.
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноБогомил Манчев: Ако направим два нови блока на АЕЦ „Козлодуй“, това ще ни струва 15-16 милиарда. А за АЕЦ „Белене“ ще похарчим само 10 млрд. лева. Но той не вижда политическа воля да се защити българския национален интерес.
Сам съм, други няма...https://fakti.bg/biznes/602782-bogomil-manchev-aec-belene-shte-e-po-evtina-ot-novi-blokove-v-kozlodui
vzoran
Рейтинг: 577 НеутралноБСП да има в предвид, че е на изчезване, а Кирил Петков е във възход... По-добре да се придържат към него.
Whoops
Рейтинг: 626 НеутралноТака ли? И къде са частните инвеститори тогава? Или единственият будала пак е държавата?
Николай Бучков
Рейтинг: 1230 ВеселоТам вече всичко е подготвено за скрап, най-добре е да си направим нова.....и без това има доста заплати за орязване!
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноВеликобритания избра китайско-френска
https://fakti.bg/world/617967-aec-hinkli-point-si-shte-e-gotova-do-5-godini
Сам съм, други няма...
pamela
Рейтинг: 2933 НеутралноДо коментар [#29] от "libretto":
И освен това Франция продава ток на Германия, защото "умните" зелени закриха германската ядрена енергетика за да минават на перки и соларки.
Не ми се мисли какво ще прави Германия ако и Франция закрие (или затрие, все тая) ядрената си енергетика.
mitko11
Рейтинг: 2583 ВеселоДо коментар [#32] от "джендър NATO generals":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовКато гледам какви магистрали построиха ме е страх да си помисля какво Белене щеше да стане...
stoiank
Рейтинг: 1418 НеутралноСтига с тези вицове, че може да се построят нови блокове на АЕЦ Козлодуй. По-скоро македонци заедно със Слави ще изпратят космонавт. Само разрешителното за започване на строежа с оценка на въздействието ще се бави, ако изобщо се даде 5-10 години. Но цената да си "зелен" в момента е да плащаш големи сметки, а скоро и да има режим на тока. Предполагам, че лобито на ВЕИ ще победи и никога няма да има втора атомна, ако ще и без пари да я предложи някой. Между другото при тези цени Белене щеше да се изплати за 2-3 години, като калкулирам че БСП и ГЕРБ щаха да откраднат поне милиард. Но сега субсидията за ВЕИ по официални данни е 2.6 милиарда на година, а ще става още по-дебело. Леко да се завърти автопарка на елктромобили в Европа и тока ще удари нови висоти.
Batezuzi
Рейтинг: 2022 НеутралноДа, не го изключва, но това не означава, че не е по-добре да мислим за термоядрен реактор па макар и за малко по-нататък във времето или фокусиране върху съхраняване на енергия посредством водород, който може да се прави от електролиза с временните излишъци на вятър, слънце и т.н.
Toni Bonboni
Рейтинг: 877 НеутралноКакво става афроиндиянци? Нема ли да има инвазия? Кво става? 16ти е, отива обяд вече
mitko11
Рейтинг: 2583 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "MilliVanilli":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовИ защо тогава евтиният ток от АЕЦ"Козлодуй" се изнася, а скъпия ток е на вътрешния пазар?
grigoo
Рейтинг: 815 НеутралноДо коментар [#17] от "stargate":
националните предатели сте тия дето много искате да дадете още 30-40 милиарда на кочината
protoger
Рейтинг: 109 НеутралноСпоразумението не изключва строежа на Белене, ама не го и включва. Вие си се придържайте твърдо към споразумението и полата на другарката Нинова, на никого не пречите.
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноЗащото имахме глупостта да подпишем за задължително изкупуване на преференциални цени произведеното от американските Марици, фотоволтаиците и перките. Чак тога недостига се попълва от Козлодуй, а остатъка се продава навън. Сам съм, други няма...
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1069 НеутралноПросто Киро не трябва да говори неща, които са извън коалиционното споразумение!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)stoiank
Рейтинг: 1418 ВеселоКакво значи евтин. Има търгове, всеки може да си купи. Проблемът е, че влезнаха големи играчи, все едно Леля Пенка да се конкурира с Кауфланд. Ще стане интересно като падне мораториума, какво ще е решението. Вероятно нов мораториум и още милиард две за субсидии - истинска промяна. Да не се окаже, накрая на година, че Държавата разпределя 50 % от БВП. Вярно БСП са на власт....
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноАми в статията е цитирано част от споразумението:
"Необходимостта от изграждане на нови ядрени мощности, уточняването на типа на реакторите и площадките да се прецени след независим експертен анализ, който да е публичен и на база икономическа целесъобразност, най-ниска цена и време за изграждане."
----
А на наш Киро (който разбира само от пробиотици) изведнъж му хрумна, че Белене не става.
Сам съм, други няма...
plynii
Рейтинг: 1284 НеутралноНе ни трябва тази стара технология и тези стари реактори.
shumnalia
Рейтинг: 314 НеутралноДобре бе, да направят 2 нови реактора в Козлодуй (7-ми и 8-ми). Там вече има изградена инфраструктура, има и специалисти и поради това корупцията и разсипията би била с порядъци по-малко отколкото в Белене, където всичко ще се гради от нулата. Но ясно е, че това е идеята на проПутиновите проксита.
Judjuk
Рейтинг: 2772 НеутралноДо коментар [#31] от "ial":
JudjukПредстави си, че в момента а и преди това си нямаме АЕЦ Козлодуй. Какво щеше да се случи и къде щяхме да бъдем.
АЕЦ беше нужен, сега е нужен, а в бъдеще ще е незаменим. Проблемът единствено е че "не беше то демокрация голяма а тъмна яма". Няма капацитет, нито физически, нито интелектуален, ни морален. Представяш ли си Боко да беше почнал да строи Белене!? Че той не можа да завърши "Железница".
Много неща няма, но надяваме се да има има промяна.
Да започнем отначало.
А защо да е руска? Ми щото не може да е друга. Нашите съюзници само обещават. Освен магазини нищо съществено не са направили.
Нямат желание и сметка нямат.
Günther
Рейтинг: 1052 ВеселоПравилно! Корнелия от време на време трябва да пляска Кико, че да не започва да се мисли за голяма работа :)
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472wre501051215
Рейтинг: 3063 НеутралноДо коментар [#3] от "Dexx":
Ааа,те са си с Вас!Или ст3 забравили референдумчето,когато с БСП синподавахте топката??
wre501051215
Рейтинг: 3063 НеутралноДо коментар [#9] от "samoedin":
Много стенготини лилявците-все сте заедно с БСП,все техните кандидати подкрепяте,било за президент,било за кмет на София,а все се правите,че не се харесвате!
amerikanbastard
Рейтинг: 702 Весело"Министрите на финансите и на енергетиката - Асен Василев и Александър Николов, които са в делегацията ни в САЩ, обсъдиха енергийните доставки и възможността за диверсификация на срещи в Белия дом, както и в департамента по енергетика и в департамента по търговия. Посланик Херо Мустафа също е в състава на българската делегация във Вашингтон".
Freedom's just another word for nothin' left to losehttps://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/asen-vasilev-obsudi-beliya-dom-energiyni-dostavki-i-zeleni-iniciativi
MilliVanilli
Рейтинг: 1941 НеутралноДобре е да се направят И два нови реактора в Козлодуй наред с вече закупените в Белене. Тогава тези допълнителни реактори (например в Белене) ще бичат само за добив на зелен водород. (електролиза на водата) Сам съм, други няма...
MPetr
Рейтинг: 631 Неутралноизграждане на АЕЦ "Белене"........."Призоваваме коалиционните партньори да се придържат към подписаното споразумение", се посочва в позицията на "Позитано" 20......... Но БСП също "забрави" какво говориха преди и след изборите относно и размера на минималната работна заплата ....при обещани преди изборите 760 лв минимум БСП каза, че това е условие за присъствието им в коалицията и червена линия нали така ?...... Сега след като се разбра че това няма да се случи ще излязат ли от коалицията или ще докажат че са нагли лъжци ? .......
wre501051215
Рейтинг: 3063 НеутралноДо коментар [#8] от "vova.josei_ki":
Ония,дето са Винсложили Нинова за вицепремиер!Или пак някой Вие ос_ал гащите!?
tsvetko_51
Рейтинг: 1821 НеутралноСкоро не съм проверявал, но договора между Турция и Русия беше публикуван, включително със взаимните задължения, като изкупна цена на еленергията на изхода на централата и тогава ( става дума за 2013) на изхода цената беше 12,36 американски цента. Т.е. там договора си беше честен, като всички задължения по доставка, строеж пуск и експлоатация са за Русия, а Турция само контролира и Росатом ще си върне парите, когато заработи централата. Е, отделен въпрос е, че бяха предвидени 6 години това да се случи, а в момента, 2022 още всичко е в началото, но Русия и договор са две несъвместими неща.
Но дори и при тези, относително честни условия, ако утре, когато тази централа заработи, поредния руски "водач" а ла джуджи, нещо се разсърди на братска Турция и врътне ключа на централата, какво ще стане???. Подобна е ситуацията и с горивото (свежо и отработено), да не говорим за аварии и обичайните радиоактивни боклуци....
galina georgieva
Рейтинг: 1570 НеутралноДо коментар [#3] от "Dexx":
'А на следващите избори ще се борят да влязат в НС."
Абе да ти кажа, за БСП не знам, ама виж ДеБъ и ИТН със сигурност ще се борят за оставането си! Те и без това на последните избори бяха на ръба,а сега след прегръдката им с БСП -то, съвсем се закопаха!
От тая цялата работа,най - много спечели БСП, така че,едва ли ще изпаднат,ако питаш мене, даже може и да си повишат резултата! Курнела си играе много добре играта! В момента става това което БСП искат,и това което те кажат, изпълняват се техните политики...... Така че,ако утре стане нещо, Курнела ще каже, че тя е изпълнила своите обещания. Другите ще оберат парсата. Другите в коалицията определят ГЕРБ като най - големия им враг,а в това време Нинова си плете кошницата и ще ги изяде отвътре. Да сте забелязали в последно време Нинова да излиза и така яростно да оплюва Борисов и ГЕРБ както преди???? Не! В момента тя хока служебните на Радев и сменя кадрите на Киро.....и никой не може да й каже и копче, щото "умните" така се насадиха, че няма лиценз я Нинова, няма я и коалицията 😂😂😂
MPetr
Рейтинг: 631 НеутралноЗаложеното увеличение на размера на минималната работна заплата от 650 на 710 лв., считано от 1 април 2022 г е смешно и нелепо, при обещани многократно преди изборите 760 лв минимум. Този ръст на минималната заплата е недостатъчен, защото не покрива 50% от средната заплата за страната .........но от БСП се правят на лудички както винаги .....А в Европа процента масово е 60%
sosy_jopy king
Рейтинг: 237 НеутралноАЕЦ Козлодуй е изплатена преди 40години , а токът пак е скъп. Причината за скъпия ток, това са "енергийните борси" , измислени от андрешковци. Трябва само една борса на подчинение на М-во на енергетиката без посредници, която ще продава само количества над защитена годишна квота за енергия за едно домакинство и за индустрията. Тя може да се определя на база употребената енергия през последните 3 години плюс 50% за непредвидени обстоятелства. И най-важното е печалбата от продадената енергия на борсата над тази защитена квота да влиза във фонд за строителство на съвременни енергийини мощности , а да не влиза в джобовете на посредници-търговци на измислената от тях криминална борса за купуване на "квоти" по-ниски цени.
АмброзСП
Рейтинг: 1385 ВеселоВсеки от четирите златни пръста,иска да е "среден"!!!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.emil
Рейтинг: 2470 НеутралноКолкото и да ме наболявя намирам този въпрос за неуместен. БСП са едната от трите основни партии разполагащи с министерства и ресурси в четворната коалиция. Няма как да са никой когато имат и баница и нож. Много хора трябва да си дадат сметка за тия подробности. ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
ck2013
Рейтинг: 1709 НеутралноМоже и да се помисли и за нови ядрени мощности, но от ново поколение, а не руски чайници от 80г. на миналият век. Вижте какво правят румънците.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalswb301102569
Рейтинг: ЛюбопитноДо коментар [#69] от "sosy_jopy king":
"Причината за скъпия ток, това са "енергийните борси""
Сигурен ли си? Когато ни наложиха борсата от ЕС ни казаха, че това бил начина да постигнем ниски цени.
.
Рейтинг: 1816 НеутралноДо коментар [#72] от "ck2013":
А ти виж какво правят англичаните - колко и да рева САЩ англичаните ще строят китайските Hualong One и за 60 милиарда паунда. Дали са разрешение само на тях, а не на американците.
pon18646697
Рейтинг: 0 НеутралноНе може, Кирчо вече е дал клетва пред американците, че нема да има АЕЦ Белене ...
protoger
Рейтинг: 109 НеутралноДо коментар [#55] от "MilliVanilli":
Аз за Белене нищо не видях в тоя текст, ти къде го видя - не знам.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1762 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "джендър NATO generals":
С цена 40 млрд. лева - крайно оптимистична, един мВ/ч трябва да е 3 хиляди лева, за да се изплати за 11 месеца.
sosy_jopy king
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#73] от "swb301102569":
Интересно колко и колко по-евтин ток от нашия ток и газ сме купили през енергийните борси. Нямаме почти никаква индустрия. И дали въобще някога сме купували евтина енергия през борсите. Само продаваме в полза на група мафиоти. Изискваните от ЕС енергийни борси трябва да са само за количества след задоволяване на националните квоти.
Judjuk
Рейтинг: 2772 Неутрално" Но БСП също "забрави" какво говориха преди и след изборите относно и размера на минималната работна заплата ....при обещани преди изборите 760 лв минимум...."
JudjukДо коментар [#64] от "MPetr":
Що толкоз си припрян? Като си раздадат трилионити по Плана инфлацията ще набъбне и мин.заплатата може да стане 1500 лв.
По Плана до последното евро са ментета.
dosetliv
Рейтинг: 1478 НеутралноАко беше готово и бачкаше в момента - можеше, зависи колко време се задържат цените с които радваме Малка Грета.
Преди 10- тина г си беше гарантирано набутване : 6,5 млрд евро при 8,2% съвецка лихва за 20 г дава 672 млн годишна вноска по кредита, или по 4,5 центи на квч капиталови разходи + 1,5 центи оперативни дават 6 центи себестойност, а тока на едро беше по 3 центи. Имаш 3 центи загуба.
Сега кредит може да се земе по 2% лихва = 400 млн годишна вноска. 2,5 центи капиталов разход + 1,5 производство = 4 центи себестойност на тока, цена на борсата - 20 центи.
Ама не се знае колко ще се задържи ситуацията. Поради дългите срокове на изграждане, докато стане готово, положението може да е пак наопъки. Ако може няколко милярда от тея къде ше ни ги харизват да идат в проекта вместо в други затоплистки простотии, може и да не е на загуба.
Julian Mall
Рейтинг: 3107 ГневноАми да да си ликвидираме ядрената енергетика е нещо толкова незначително че не си заслужава да му се обръща никакво внимание дори и сега при високите цени на тока. Ще слушаме чичковците от САЩ какво ще ни кажат защото сме приели да бъдем техен протекторат. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 3107 ГневноВ Козлудуй са още по-стари но благодарение на тях имаме още енергетика а не на измислени американски реактори които никой не е виждал. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
oua58686497
Рейтинг: 2044 НеутралноПомните ли прорестите за тока на варненци. Бибитко беше уговорил среща с Путин да започне централата и трябвапе да замине след няколко дни .Тогава му спретнаха пуча и дойде Орешарски . Тогава можеше да се откажат реакторите но ББ бешеплатил някаква вноска и за това ги купихме.
Тогава му спретнаха пуча щото не могат да вземат те комисионните .
Сега пак бълнуват Белене.
Няма Белене. Ще се ползват руските чайници , те не са лоши , но ще ги строят други . Когато имаше 6 блока винаги работеха на 50 процента от възможнистети си . Модернизирания хилядник сега работи на макс.
Да ограничат износа и ще имаме поносима цена.
Те износителите са все фирми на БСП.