"Когато имате договор и той едностранно е нарушаван, и се слагат някакви допълнителни клаузи, които нарушават националния интерес, ние трябва да застанем твърди, че не се съгласяваме с това поведение" - съгласен съм, но питам - какви точно са допълнителните клаузи (основното уж го знаем) и по-важно - как те нарушават националния интерес. Що се отнася до доставките на газ предполагам националният ни интерес е да имаме гарантираност на доставките и възможно най-ниска цена. При условие, че Петков договори доставки, които няма да спрат във времето и ще бъдат на изгодна за страната цена не ми пука от къде ще идва - сащ, русия, или марс.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Достойно поведение в случая, моля се да удържите на натиска на русоробите докрай, за да спрем веднъж завинаги зависимостта от Мордор. Бих Ви посъветвал също по някакъв начин да "помогнете" на орките да излязат от собствеността си от апартаментите по морето. Може да ги подарят на Украинската държава например, или на бежанците.
Джон Траволта от ден на ден все по-тъжен става. Уж задачите се изпълняват по план, но перспективата нещо не го радва, един ден да е отново в родната Канада, тъй като тук ще го гонят с камъни.
Разговарям с всеки, дори и с промити мозъци, стига да са възпитани и да не използват епитети.
Само аргументи и факти.
Единият въпрос : „ Защо в Българя простаците са на власт „ си има на пръв поглед съвсем естествен отговор : „ Защото ги избират простаци”. А простаците, както и глупаците, невежите, слабограмотните, лековерните, неосведомените, плиткоумните, некадърните и нахалните, както се знае, в България са мнозинство. Те всъщност са мнозинство не само в България. Но в България са управляващо мнозинство.
В един идеален свят лидерство ще е да прекъснем всички дипломатически и търговски отношения с Русия по примера на Полша и балтийските републики. Но и в нашата русофилска кочинка, поне газа да не им плащаме, пак е нещо. Предния - Борисов, цял газопровод с парите на данъкоплатците им построи.
За лакеите на западния марксизъм - може и да е. За мен като българин, анти-комунист и десен анархист - едва ли!
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
Сине майчин, да сте усетил, че въпросните досега единствени два кораба продължават да са "тайна майна"? Ни цена, ни слотове! Да забелязвате, че вече за разтоварване в Турция и дума не се обелва? Остана един само в Гърция, а той си има и други мющерии.
А до края на годината, ако ще я караме на втечнен КЪМ азерският, ще ни трябват още поне десетина карга. И досега ни хвалба дори, което, ще се съгласите, сувсям не е в натюрела на родните ни политици, хеле па на Кирча!
Всъщност драмата би била, ако се спре руския газ и за страни като Германия, и Италия, т.е. при пълно ембарго за ЕС. Дотогава можем да се оправяме някак с помощта на други европейски държави в критични моменти.
Всъщност драмата би била, ако се спре руския газ и за страни като Германия, и Италия, т.е. при пълно ембарго за ЕС. Дотогава можем да се оправяме някак с помощта на други европейски държави в критични моменти.
Съветвам те да отнесеш въпроса си към дългия Чалгар. Въпросният министър, който по определението на френския посланик е "червива ябълка", е от квотата на Чалгаря – вероятно избран чрез кастинг пред диванчето...
Вече бе обявено ненеднократно, че новината, уж че Германия и Италия щели да плащат в рубли, е фалшива. Поредната лъжа, разпространявана от руснаците – тиражирана чрез ТАСС.
Така, така...слоганът ви ми е ясен:"Войната е мир, свободата - робство, а невежеството - сила!Оруел отдавна е предупредил света за марксистката зараза!
Респект пред Оруел. Заклет комунист като е видял какво всъщност искат лошо му е станало, но поне е видял свтлината. Доста хора се раждат и умират слепи към злото, което живее в империята на злото и не разбират къде е проблемът.
По-добре късно отколкото никога да сме лидер в нещо положително. Ушанките да си взимат газта и всички условия, които идват с нея и да си ги заврът отзад. Суровина има по целия свят. Малко по-скъпа, много по-скъпа на хартия няма значение, защото когато разкараш цялата корупция, която Русия експортира към България и теглиш чертата дори с най-скъпата газ на планетата ще сме пак на печалба. Който иска да се пусне руската газ и не разбира, че газта не идва без уговорки и чупене на ръце моля да се посъбуди.
Според Петков България е проявила лидерство с отказа да плаща за газ в рубли
Точно.
Също като лидерството за дизела. от 1.20 на 3.20 лева.
Канадско лидерство
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
Петков - Нинова- Радев, това единствено можете да се похвалите в 5 месечното ви управление, което превръщате в ШОУ - ТЕАТРО. С нищо друго! За огромна жалост на народа ви, сочен за най бедния и най ограбен от политическата си класа в Европа !
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Заради старото поколение сме на това дередже. Когато е трябвало да избесите комунистите, който са поддържали режим които е избивал бившия български елит и е репресирал цялото население докато се е кланел на Кремъл, нищо не сте направили. И бай Тошо сега някой идиоти го наричат герой, а не знаят, че два пъти се е опитал да продаде българия на Москва и да станем част от СССР. Обвинявайте, хора който за 5 месеца искате да оправят 80 години мърливо, невежо и корумпирано управление. Моля ви стегнете се малко и си признайте вината, защото ние страдаме и се мъчим заради тези родени преди 80та и тяхната нерешителност в трудни моменти.
Ако сериозно влязат в Лукойл, или даже ги изгонят както направиха румънците, цена няма да имат. Или поне ако разкарат лобисткото законодателство за акцизните данъчни складове. Ако се оттървем от Мордор и за петрола, току-виж рязко туземците започнали да живеят по-добре. Макар, че тези същите туземци това не го разбират и искат да са колония на империята на злото която да продължава да ги обира.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
"Вече бе обявено ненеднократно, че новината, уж че Германия и Италия щели да плащат в рубли, е фалшива. "
Хич не е фалшива даже. Плащат си като попове, но не искат да го тиражират от срам, че ще ги обвинят в липса на солидарност с Украйна. Лицемерие 100%! България и Полша са в ролята на Евробалъците - плащат много по-скъпо и парите пак ги взима Русия, но с доплащане към посредници.
Браво на това правителство. Не е лидерство, но е решителност, последователност, смелост, независимост, при това срещу държава, български подтисник от много години. Беше постигнато бързо, показа, че руския газ не е незаменим и многото руски газови "пачаври" (руски термин) не успяха да реагират навреме :) А най-сладкото в цялата история е, че всичко е постигнато с решителното съдействие на Газпром. Представям си как са реагирали там на съобщението на България "да ходят при руския кораб". Нещо като финалната сцена на Ревизор на Гогол (впрочем пишещ на руски украинец)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Слотове било имало. Даже наще 2 кораба правят впечатляващите 30% оборот. И още щели били да идват "износът за България ще продължи". Кире сигурно нарочно не ни казва за следващите данеби от радост народа да хване миокардит като след ваксиниране. https://www.24chasa.bg/novini/article/11644032
Говорейки за газ. Забелязали ли сте колко умело Западът използва България и Полша като опитни хамстери? До завчера официалната позиция на ЕС беше, че "схемата на Путин" за конвертиране на евро в рубли за плащане на руския газ е в противоречие със системата от санкции, наложени от Запада срещу Русия и не може да бъде използвана. Отделни държави и компании се съгласиха да плащат в рубли, но ЕС остана на позицията си и заплаши отстъпниците с различни наказания. И накрая, Полша и България, чиито правителства са на най-късата каишка на Съединените щати, официално отказаха да плащат за газ в рубли и също бяха официално прекъснати от доставките на руски газ. По-малко от седмица след това епохално събитие управляващите структури на ЕС взеха официално решение, че плащането на газ в рубли по „схемата на Путин“ не нарушава никакви санкции и е напълно приемливо. Сега българи и поляци си смучат палците, а целият ЕС отваря депозити в рубли в Газпромбанк. Може ли това да се нарече солидарна акция на мощен икономически съюз? Това е невъзможно. Това е елементарен експеримент върху живи хора (върху цели държави). Малките, слабите и зависимите бяха изтласкани напред, за да проверят дали Русия е готова да нарани член на ЕС. Оказа се, че е готова. След това големите и силни членове на ЕС, забравяйки за своите малки и слаби „съюзници“, се поклониха на Москва
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
До коментар [#24] от "murry":Да не по врат, а по шия - Германия и Италия внасят евро в банката на Газпром, а тя си ги обменя в рубли - така и вълкът сит и агнето цяло.П.С. Инаформацията е на „Ройтерс“.
Така е, и нашите си бяха предплатили, ама джуджето реши да се прави на голям мъж. Хак му е, може и да мине без дребните ни суми, ама за Германия, и в по-малка степен за Италия много ще реве. А до края на годината парите и оттам ще секнат.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
"Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре" ХА-ХА. Я кажи на кое място е България по стандарт на живота. И не я сравнявай с Борунди, Нигер и т.н. На гол тумбак, чифте пощови.
Иначе са много интересни русоробските опити да ни убеждават, че руския петрол и газ са ни необходими като слънцето и въздуха за всяко живо същество. Е, газ няма вече почти месец, нищо кой знае колко страшно не стана. А дано и руския петрол е наред и го разкарат!
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
"Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре" ХА-ХА. Я кажи на кое място е България по стандарт на живота. И не я сравнявай с Борунди, Нигер и т.н. На гол тумбак, чифте пощови.
И защо е така? Да не би защото от ЕС сума ти години наливат пари на руската колония, които обаче заминават като отчисления към Масква, която великодушно оставя и на местните русороби васали да се облажват?
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Може ли това да се нарече солидарна акция на мощен икономически съюз? Това е невъзможно. Това е елементарен експеримент върху живи хора (върху цели държави). Малките, слабите и зависимите бяха изтласкани напред, за да проверят дали Русия е готова да нарани член на ЕС. Оказа се, че е готова. След това големите и силни членове на ЕС, забравяйки за своите малки и слаби „съюзници“, се поклониха на Москва
Всъщност Петков е прав, другари! Тука и въобще из българските социални мрежи редовно се реве как България все нямала собствена позиция, все не си защитавала интересите, все слушала тоя и оня и следвала силните на деня. Ето, с на практика отказа си от руския газ (излезе инфо че е взето решение на Министерския съвет доста време пред спирането на газа от Русия, че няма да плащаме в рубли) България заема активна, своя собствена позиция, различна, както се вижда, от тази на страни като Германия и Италия. Дали позицията е правилна - ами ако се постигнат редовни, алтернативни доставки на газ на цена по-ниска от тази на Газпром или поне на същата цена, то позицията е от правилна по-правилна. Защото освен не по-скъп газ тази позиция би имала като последица отскубване от руската газова зависимост за България!
Но, сега, разбира се, много от тия дето реват България да има своя позиция тук и там, сега ще ремат защо не сме заели позиция като тази на Италия и Германия. Явно, види се ,въпросът е да се реве и да сме все недоволни.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"....когато крайният резултат е, че успяхме да намерим алтернатива на същата цена или по-ниска"
с нетърпение очаквам да видя тези по-ниски цени и сметки официално, а не засекретени или превъртяни/ намалени/ през разни комисии и булгаргазови операции
".... и ще бъдат на изгодна за страната цена " - изгодна е разтегливо понятие, изгодна за нещо спрямо друго нещо, което е по-скъпо, но си струва да обереш лаврите сред ... съмишленици, не е заковано като в ЗОП - най ниска цена.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Лидерство - едва ли, но все НЯКОЙ НЯКОГА трябваше да заяви на всеослушание, че България е независима и европейска страна, със съответния собствен избор. 🤔 И че българският трикольор НИКОГА не се е вял на червения площад, тъй както гордо се вее в Брюксел, редом със съюзническите флагове.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Иначе са много интересни русоробските опити да ни убеждават, че руския петрол и газ са ни необходими като слънцето и въздуха за всяко живо същество. Е, газ няма вече почти месец, нищо кой знае колко страшно не стана. А дано и руския петрол е наред и го разкарат!
Лакърдиите как не можем да живеем без руски петрол и газ са същия въздух под налягане както легендите и митовете за руските пазари, за руските туристи и за мощта на руската армия.
През 2020 г. износът за Русия е представлявал само 1,51% от общия износ на България, руските туристи - 1,95% от поселетилите България чужденци и са били три пъти по-малко от украинските туристи, а руската армия я видяхме до какво жалко положение се докара в Украйна.
Тези лакърдии са отглас от времената, когато "Москвич" и Лада" се смятаха за леки автомобили и се чакаше десет години да се сдобиеш с тях. Днес някой да си купува "Москвич" или "Лада"?
Това е положението - да се готвят и руският петрол, и руският газ.
"При условие, че Петков договори доставки, които няма да спрат във времето и ще бъдат на изгодна за страната цена не ми пука от къде ще идва - сащ, русия, или марс."
Какво е уговорил Петков, и дали ще спре или не, е още много рано да се каже! От няколко дена вървят слухове, че тия два кораба с газ от САЩ, всъщност не са били предназначени за България,а за Китай ,но китайците се отказват от тях именно заради промяна на правилата в последния момент!!! Така или иначе, тези кораби вече са били по вода,не са били специално подготвени за нас!!! От тук се повдига и въпроса,кой на кого всъщност е направил услуга???
Стане ли дума за смешната руска газ, всичкото путинофили, някои с по няколко акаунта, са на амбразурата. Много сте елементарни, да не говорим, че сте и икономически неграмотни.
Само едно не ми е ясно, ти себе си ли искаш да измамиш и излъжеш или аудиторията?
Щото не ти се получава. Някои енергетически гиганта сами оповестиха, че имат банкова сметка в рубли в Газпромбанк. Те самите не купуват, но внасят евро на сметка в рубли в Европа и банката захранва сметката след като закупи през борсата рубли.
Русия подава газ НЕ само в Европа само за рубли, иначе рублата няма как да се изкачва така високо спрямо еврото и долара. Търсенето на рублата е на няколко борси. А САЩ мгат да понатиснат Кремъл, като завишат изкуствено търсенето, така редица стоки на Русия се оскъпяват и не могат да се продават на външни пазари.
Read: EU Gives Companies Green Light to Keep Russian Gas Flowing
The issue has divided the bloc, with Poland outraged at the EU’s reluctance to set out clear red lines. In the opposite camp, Prime Minister Mario Draghi went as far as to say that it was a gray area when it came to sanctions. And enforcing sanctions is a matter for member states, rather than the bloc.
До коментар [#24] от "murry":....Хич не е фалшива даже. Плащат си като попове, но не искат да го тиражират от срам, че ще ги обвинят в липса на солидарност с Украйна. Лицемерие 100%! .....
Не Ви обвинявам в лъжа - може просто да не сте добре информиран.
Истината е малко по-различна. Италия и Германия и да плащат то няма да платят по схемата, която беше отказана от България. Междувременно Путин приклекна, подви опашка под на....рания си задник и промени схемата. Разликата е, че при нас плащането трябваше да бъде смятано за извършено след като валутата бъде обменена в рубли и рублите постъпят по сметката на "Газпром". Сега вече плащането се смята за извършено когато валутата постъпи по сметка в "Газпромбанк" и клиентът няма нищо общо с обмяната ѝ в рубли и послеващото им прехвърляне по сметката на "Газпром".
Да, наистина е лицемерие - но от страна на Путин. Като последна мижитурка той се писа голям ербап когато трябваше да спира газа на България (за Полша кураж не му трябваше - поляците го бяха отсвирили предварително), но разтрепера коленете когато трябваше да се озъби на големи потребители като Германия и Италия. Та всъщност сегашното му "плащане в рубли" с нищо не се различава от плащанията преди войната.
Хубаво е тези работи да се знаят. За да е ясно, че Русия извърши още една мерзост спрямо България, която никога не трябва да ѝ бъде простена. Като начало "Газпром" повече да не продава в България, а малко по-късно - като му бъдат смъкнати няколко кожи с транзитните такси за "Турски поток", та да хлъцнат и онези двамата тарикати на дребно Вучич и Орбан.
"Когато имате договор и той едностранно е нарушаван, и се слагат някакви допълнителни клаузи, които нарушават националния интерес, ние трябва да застанем твърди, че не се съгласяваме с това поведение" - съгласен съм, но питам - какви точно са допълнителните клаузи (основното уж го знаем) и по-важно - как те нарушават националния интерес. Що се отнася до доставките на газ предполагам националният ни интерес е да имаме гарантираност на доставките и възможно най-ниска цена. При условие, че Петков договори доставки, които няма да спрат във времето и ще бъдат на изгодна за страната цена не ми пука от къде ще идва - сащ, русия, или марс.
Националният ни интерес е да не сме зависими от Русия. Това са го разбрали навремето нашите национални герои, но ние ги цензурирахме и по тая именно причина сега сме на тоя хал! Нали няма човек, който тука да напише, че Раковски, Иван вазов, Захари Стоянов, Стефан Стамболов не са били наясно с националния ни интерес?
"Показахме лидерство в това, особено когато крайният резултат е, че успяхме да намерим алтернатива на същата цена или по-ниска. Невинаги България трябва да е държава, която да следва добри или лоши практики. Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре"
Всъщност Петков е прав, другари!Тука и въобще из българските социални мрежи редовно се реве как България все нямала собствена позиция, все не си защитавала интересите, все слушала тоя и оня и следвала силните на деня.Ето, с на практика отказа си от руския газ (излезе инфо че е взето решение на Министерския съвет доста време пред спирането на газа от Русия, че няма да плащаме в рубли) България заема активна, своя собствена позиция, различна, както се вижда, от тази на страни като Германия и Италия.Дали позицията е правилна - ами ако се постигнат редовни, алтернативни доставки на газ на цена по-ниска от тази на Газпром или поне на същата цена, то позицията е от правилна по-правилна.Защото освен не по-скъп газ тази позиция би имала като последица отскубване от руската газова зависимост за България!Но, сега, разбира се, много от тия дето реват България да има своя позиция тук и там, сега ще ремат защо не сме заели позиция като тази на Италия и Германия.Явно, види се ,въпросът е да се реве и да сме все недоволни.
Да видим Полша каква позиция зае - веднага скъса договорите с Газпром! Без значение какво са решили и какво вършат със или без санкцията на ЕК Германия и Италия. но и с укор към подобни прояви на липса на солидарност и единодействие, които само наливат вода в кървавата мелница на Путин.
Искам да ти кажа, че в случая с Кирил Петков, е добре да има Херо Мустафа. Поне му дава насока. Ако нямаше американското посолство, досега с неговите хаотично нсвързани фрази и емоционално нестабилни изблици, да ни е докарал до самоубийство.
Дори и САЩ да стоят зад идеята да сее разделим от руския газ, то не може да се отрече, че за положението сме виновни ние сами и най-вече Кирил Петков и мъртвородената коалиция. Едно е да се предложи отказ от плащане в рубли, друго е да се съгласиш, без да обмислиш последствията. А какво ЕС може да направи с нашия Харвардски възпитаник? Та той дори английски не говори, та камо ли да разбира от тънкости на държавничество и намеци за икономическо самоубийство. На какъв език да му го кажат, че да разбере? Ние си имаме хасковски министър на културата, който се дрогира и никой не му иска оставка.
Поемам риска да се повторя - тези, които примират за руския газ са на равнището на онези, които виждаха в "Жигули" връх на автомобилостроенето.
От дума на дума се сещам и нещо друго. "Жигули" се произвеждаше по лиценз на "Фиат 124". Връзката с газа е настаналото тръшкане, че ще купуваме пак руски газ, ама от посредници. Това, че може да купите една стока по-евтино от посредник отколкото от производител е дълга тема, но интересното е, че май "Газпром" също се явява посредник тъй като голяма част от доставения от него газ е от Азербайджан, Туркменистан, Казахстан.
Специалисти - дегустатори твърдят, че газът, който ни е доставял "Газпром" не е бил руски, а от средноазиатските републики - имало почти неуловима, но все пак безпорно съществуваща разлика в мириса.
НЕ на руската газ, НЕ на руския петрол! НЕ на сатрапията, да се зачеркне от картата. Не ни трябва нищо от там, ЗЛОТО никога не си е тръгвало от онези земи...
Няма два случая. Ако си Китай и купиш газ от Русия, сам си набавяш рубли. Ако си в Гермяния, ти даваш евро на газпромовата банкова сметка, а тя решава, дали да ги превърне в рубли. Тоест ти няма как да знаеш, дали Газпром наистина закупува рубли след като ти си превел на тая сметка евро. Според мен, Газпром се е договорил с Суифт за клиринг на физически извозване на парите. Или знаят, че това смешно полежение няма да рае много дълго време и политически мотивирано
"Браво на това правителство. Не е лидерство, но е решителност, последователност, смелост, независимост, при това срещу държава, български подтисник от много години. Беше постигнато бързо, показа, че руския газ не е незаменим и многото руски газови "пачаври" (руски термин) не успяха да реагират навреме :) А най-сладкото в цялата история е, че всичко е постигнато с решителното съдействие на Газпром. Представям си как са реагирали там на съобщението на България "да ходят при руския кораб". Нещо като финалната сцена на Ревизор на Гогол (впрочем пишещ на руски украинец)"
Лозунги, заклинания и литература срещу икономически реалности. М-р Николов от правителството на Кирил петков се кани да запита ЕС за плащанията в рубли:
Дългосрочните договори за руски газ по тръба осигуряват най-ниските цени. Справка: Унгария, Сърбия, 25-30 ЕС-компании, вкл. гигантите RWE, ENI, Engie, кото имат открити сметки в рубли В МОМЕНТА:
"Мнението ми е, че българската позиция е правилна !!"
Разбира се, че е "правилна" и губеща, за разлика от Гърция - "неправилна, но печеливша" - която плаща по новата схема на Газпром и има договор до 2026:
Ами поляците има много шист и ще си ползват своите запаси. Ние , благодарение на институциите на Канадската Бритиш Колумбия и Харвардския университет, ще плащаме.
"Проблемът тук е, че газът пак е руски, но доставен чрез посредници и е с 14% по-скъп."
Или ще бъде ам. LNG на европ. спот цени с превоз, втечняване, застраховки и пр. Г-н Петков нарича ам. LNG "еквивалентни" на руския газ, което е абсолютно неверно, защото става дума за руски газ по тръба на спот цени, а не при дългосрочен договор
Новината за спрените доставки от Газпром е прекрасна! Така за един ден зависимостта ни руския доставчик намаля от 90% на 0%. Вместо да ни избодат очите, руснаците ни изписаха вежди, защото разбрахме как газовият монополист се използва като политическо оръжие на Североизточната сатрапия. Сега дори да плащаме по-скъп газ, а той занапред няма да е по-скъп, защото доставките и източниците ще се диверсифицират, това няма никакво значение, тъй като свободата е безценна! Кремълският Мордор трябва да бъде ударен, защото те разбират само от позиция на силата.
Отдавна трябваше да се ориентираме и към други доставчици на газ, да си направим диверсификацията, за да сме спокойни, когато Путин затвори кранчето. Сега тези, които не го направиха, вместо да наведат виновно глава, обвиняват Петков и викат най-много от всичко.
Икономическото въздействие е многостранно: Как например биха се отразили 3 милиарда в цената на газа? Как биха се отразили двойни цени спрямо тези на съседите? Как биха се отразили раздадените подкупи на пазара? Как се отразява забраната за свързаност върху цените? България е малък пазар, може да си позволи бърза промяна без въздействие в цените, каквито са досега от Газпром. Няма лошо Газпром да предложи нов дългосрочен договор, след като престане да бъде единствен доставчик :) (и когато свърши войната)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Икономическото въздействие е многостранно: Как например биха се отразили 3 милиарда в цената на газа? Как биха се отразили двойни цени спрямо тези на съседите? Как биха се отразили раздадените подкупи на пазара? Как се отразява забраната за свързаност върху цените? България е малък пазар, може да си позволи бърза промяна без въздействие в цените, каквито са досега от Газпром. Няма лошо Газпром да предложи нов дългосрочен договор, след като престане да бъде единствен доставчик :) (и когато свърши войната)
Нова порция nonsense. Това ли говорите из бившите соц-страни, където Ви пращат да поучавате, пардон, консултирате?
За 3-те млрд. за Балк. поток ли става дума? Достатъчно изписахме няколко души за тази много важна и добра инфрастр. инвестиция, но за Вас - отново: около $170 млн годишнии транзитни такси (Газпром заплати авансово за 2 г.), независимо от транзитираните обеми; поддръжка - около $9 млн/г, rule of thumb спрямо capex; бълг. собственост върху тръбата - свобода за сключване на договори не само с Газпром; след decomissioning на Трансбалканския тръбопровод - възможност за още обеми за Румъния; пет изходни връзки за БГ
За какви "двойни цени" говорите? Природен газ от Газпром? Ето картинката от недалечната 2021, от румънски източник:
The cost of Russian gas imported by Romania was EUR 13.5 per Mwh (compared to EUR 16.5 in Bulgaria or EUR 17.5 in Hungary). Only the Azeri gas delivered to Bulgaria was cheaper.
Подкупи? Т.е. Булгаргаз е раздавал/получавал подкупи при сключване на договорите с Газпорм? Някакви доказателства?
Договорът на БГ с Газпром изтича в края на 2022. Кога точно ще свърши войната в Украйна, та да се нареди и БГ на дългата опашка, където даже Германия не успя да се споразумее за дългосрочен договор с Катар за LNG? Като малък пазар/обем, едва ли я чакат някакви добри отстъпки, на която и врата да почука.
Не е зле да деидеологизирате мисленето си. Това не е проблем за доста компании и някои държави в ЕС в момента
Търсенето на рубли го отчита клиринга, но банкстерите са дискретни и не ни уведомяват, колко е обемът на търсенето на рубли, а покачват рублата всеки ден, потривайки ръце и чакайки военно-промишленния сектор на Русия да се сломи под скъпата рубла.
Ако тия останат на власт и си в България, ще ги почустваш. Не е сериозно да си отказал схемата на плащане и да не знаеш, с какво разполагаш. На всичко отгоре да се хилиш и несвързано да плещиш, че всъщност схемата не я знаеш, но са ти я били обяснили преди малко.
"Не Ви обвинявам в лъжа - може просто да не сте добре информиран."
И аз не Ви обвинявам в лъжа, просто гледам резултатите, а те са - Германия, Италия и други страни точат руски газ. Играта на санкции, заобикаляне на санкции, плащания в рубли или евро, не е важна. Целта Русия да не получава пари НЕ Е изпълнена. Оттам следва, че ние и Полша сме Евробалъците, а останалите си гледат интереса с Русия.
Brussels, New York and Paris – (April 28, 2022) EBA CLEARING, SWIFT and The Clearing House (TCH) announced today that they plan to launch a pilot service for immediate cross-border (IXB) payments with the support of banks from both sides of the Atlantic. The pilot service is scheduled to begin by the end of this year with several participants joining the service in a phased approach. It is being designed with the contribution of 24 financial institutions, including those that are preparing to join the pilot.
"Страхотна логика. Построихме тръба на руснаците, а те ни платиха цели 10% от нея Велик бизнес кейс, предполагам и с личните финанси си така "
- Инвестицията е за около 2.17 млрд. лв + ДДС - ГОДИШНИ приходи от транзитни такси: $170 млн. - Поддръжка: около $9 млн./год - Прибавете процент други годишни разходи - Животът на подобни съоръжения при добра поддръжка: около 60-70 години
Ако владеете NPV анализ, продължете с изчисления и ми кажете, за колко години се е изкупила инвестицията
" Невинаги България трябва да е държава, която да следва добри или лоши практики. Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре"
Киро реше да се подмаже на Господарите, а те не само не го похвалиха, ами го оставиха да се удави.
Обяснявам Ви го с думи прости - другите точат газ, плащат ама и пращат оръжия на Украйна та пушек се вдига от главите на руснаците (оцелелите, де). Справка - Словакия. Това са отношения между клиент и проститутка - Путин хем го чукат, хем му плащат.
А тук нашичките русофилистици какво искат? Хем да не пращаме оръжие на Украйна, хем да плащаме както иска Путин. Тоест да застанем в позиция на застаряваща тьотка дето плаща да я чукат.
Е, нема да стане! Не всички имаме манталитета на Нинова. И не сме се срещали с кмета на Симитли.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
bludniq_sin
Рейтинг: 1402 Неутрално"Когато имате договор и той едностранно е нарушаван, и се слагат някакви допълнителни клаузи, които нарушават националния интерес, ние трябва да застанем твърди, че не се съгласяваме с това поведение" - съгласен съм, но питам - какви точно са допълнителните клаузи (основното уж го знаем) и по-важно - как те нарушават националния интерес. Що се отнася до доставките на газ предполагам националният ни интерес е да имаме гарантираност на доставките и възможно най-ниска цена. При условие, че Петков договори доставки, които няма да спрат във времето и ще бъдат на изгодна за страната цена не ми пука от къде ще идва - сащ, русия, или марс.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmllig35561597
Рейтинг: 50 НеутралноДостойно поведение в случая, моля се да удържите на натиска на русоробите докрай, за да спрем веднъж завинаги зависимостта от Мордор.
Бих Ви посъветвал също по някакъв начин да "помогнете" на орките да излязат от собствеността си от апартаментите по морето. Може да ги подарят на Украинската държава например, или на бежанците.
sega_007
Рейтинг: 499 НеутралноДжон Траволта от ден на ден все по-тъжен става.
Разговарям с всеки, дори и с промити мозъци, стига да са възпитани и да не използват епитети. Само аргументи и факти.Уж задачите се изпълняват по план, но перспективата нещо не го радва, един ден да е отново в родната Канада, тъй като тук ще го гонят с камъни.
crq15625101
Рейтинг: 2303 НеутралноБраво на Кирил Петков че успява / поне засега/ да устои на Кремълската атака и руZките проксита в България /които се видя че не са малко /
xm...
Рейтинг: 1316 ВеселоКирчо да зареже лакардиите, ами да каже - кой му наби министерот на енергетиката!
Николов в неделя беше отекъл и недекватен като след циганска сватба!
selqnin
Рейтинг: 1778 ВеселоТи да видиш.... какъв "герой"....а колко дълго мишкуваше и се криеше, докато получи указания...
trial_jezz
Рейтинг: 931 НеутралноТака, така...слоганът ви ми е ясен:
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr."Войната е мир, свободата - робство, а невежеството - сила!
Оруел отдавна е предупредил света за марксистката зараза!
futio_tapanchev
Рейтинг: 2235 НеутралноВсеки прекратен договор с Русия е за добро
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноЕдиният въпрос : „ Защо в Българя простаците са на власт „ си има на пръв поглед съвсем естествен отговор : „ Защото ги избират простаци”.
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴А простаците, както и глупаците, невежите, слабограмотните, лековерните, неосведомените, плиткоумните, некадърните и нахалните, както се знае, в България са мнозинство.
Те всъщност са мнозинство не само в България. Но в България са управляващо мнозинство.
voinotzapad
Рейтинг: 935 НеутралноВ един идеален свят лидерство ще е да прекъснем всички дипломатически и търговски отношения с Русия по примера на Полша и балтийските републики. Но и в нашата русофилска кочинка, поне газа да не им плащаме, пак е нещо. Предния - Борисов, цял газопровод с парите на данъкоплатците им построи.
trial_jezz
Рейтинг: 931 НеутралноЗа лакеите на западния марксизъм - може и да е.
За мен като българин, анти-комунист и десен анархист - едва ли! “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
praseta_mezeta
Рейтинг: 237 НеутралноЗначи Германия и Италия си въртят бизнеса с руски газ, а за нас - среден ( газов ) ....
Или как беше- за кокошка няма прошка , за милиони няма закони.
xm...
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#1] от "bludniq_sin":
Сине майчин, да сте усетил, че въпросните досега единствени два кораба продължават да са "тайна майна"?
Ни цена, ни слотове!
Да забелязвате, че вече за разтоварване в Турция и дума не се обелва? Остана един само в Гърция, а той си има и други мющерии.
А до края на годината, ако ще я караме на втечнен КЪМ азерският, ще ни трябват още поне десетина карга. И досега ни хвалба дори, което, ще се съгласите, сувсям не е в натюрела на родните ни политици, хеле па на Кирча!
pzo361076007
Рейтинг: 8 НеутралноЛидерство? А народа ти мизерства!! Не те ли е срам, бе?!
nema_labavo
Рейтинг: 1296 Неутрално"Не винаги България трябва да е държава, която да следва добри или лоши практики. "
Добрите практики не са за следване, да :)
ju.li
Рейтинг: 1479 ВеселоВ случая, истината чука на вратата... "Партньорите" вече си плащат така както е изискал собственикът на газа.
hamiltonf
Рейтинг: 4373 НеутралноДо коментар [#5] от "xm...":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAНикакъв побой е нямало, просто недоспиване
4okuto
Рейтинг: 497 НеутралноВсъщност драмата би била, ако се спре руския газ и за страни като Германия, и Италия, т.е. при пълно ембарго за ЕС. Дотогава можем да се оправяме някак с помощта на други европейски държави в критични моменти.
hamiltonf
Рейтинг: 4373 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "pzo361076007":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAКой мизерстват?!
batzdravo
Рейтинг: 3272 ВеселоДо коментар [#11] от "trial_jezz":
Явно си толкова "българин, анти-комунист и десен анархист", колкото "евроатлантика" от Банкя!
xm...
Рейтинг: 1316 ВеселоКато с Гърция, които платиха по руската схема ...
И добре, че платиха, че иначе бяхме с двата крака за мустака!
murry
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#5] от "xm...":
Съветвам те да отнесеш въпроса си към дългия Чалгар. Въпросният министър, който по определението на френския посланик е "червива ябълка", е от квотата на Чалгаря – вероятно избран чрез кастинг пред диванчето...
2029
Рейтинг: 823 НеутралноКолкото сме по-далеч от Русия, толкова по-свободна ще е България
murry
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#12] от "praseta_mezeta":
Вече бе обявено ненеднократно, че новината, уж че Германия и Италия щели да плащат в рубли, е фалшива. Поредната лъжа, разпространявана от руснаците – тиражирана чрез ТАСС.
murry
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#16] от "ju.li":
Това не е вярно!
Oliver
Рейтинг: 31 НеутралноАко цената ни устройва, валутата на превода няма никакво значение.
ju.li
Рейтинг: 1479 ВеселоХа ха Нима Швейцария не продава газът си според своите условия? А Гърция? 😁😁😁
Vasil Damqnov
Рейтинг: 8 НеутралноРеспект пред Оруел. Заклет комунист като е видял какво всъщност искат лошо му е станало, но поне е видял свтлината. Доста хора се раждат и умират слепи към злото, което живее в империята на злото и не разбират къде е проблемът.
По-добре късно отколкото никога да сме лидер в нещо положително. Ушанките да си взимат газта и всички условия, които идват с нея и да си ги заврът отзад. Суровина има по целия свят. Малко по-скъпа, много по-скъпа на хартия няма значение, защото когато разкараш цялата корупция, която Русия експортира към България и теглиш чертата дори с най-скъпата газ на планетата ще сме пак на печалба.
Който иска да се пусне руската газ и не разбира, че газта не идва без уговорки и чупене на ръце моля да се посъбуди.
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 1939 НеутралноСпоред Петков България е проявила лидерство с отказа да плаща за газ в рубли
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от БожковТочно.
Също като лидерството за дизела. от 1.20 на 3.20 лева.
Канадско лидерство
Dora Apostolova
Рейтинг: 246 НеутралноПетков - Нинова- Радев, това единствено можете да се похвалите в 5 месечното ви управление, което превръщате в ШОУ - ТЕАТРО. С нищо друго! За огромна жалост на народа ви, сочен за най бедния и най ограбен от политическата си класа в Европа !
mitko11
Рейтинг: 1818 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "ju.li":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНито Швейцария, нито Гърция не променят условията на сключен договор според прищявките на някакво джудже....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
svoboden
Рейтинг: 1171 НеутралноДо коментар [#31] от "mitko11":
Абсолютно! Виждаме, когато се опита да промени договора с България, г-н Петков как го наказа рязко!
Vasil Damqnov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#30] от "Dora Apostolova":
Заради старото поколение сме на това дередже. Когато е трябвало да избесите комунистите, който са поддържали режим които е избивал бившия български елит и е репресирал цялото население докато се е кланел на Кремъл, нищо не сте направили. И бай Тошо сега някой идиоти го наричат герой, а не знаят, че два пъти се е опитал да продаде българия на Москва и да станем част от СССР. Обвинявайте, хора който за 5 месеца искате да оправят 80 години мърливо, невежо и корумпирано управление. Моля ви стегнете се малко и си признайте вината, защото ние страдаме и се мъчим заради тези родени преди 80та и тяхната нерешителност в трудни моменти.
rumen_s
Рейтинг: 2100 НеутралноАко сериозно влязат в Лукойл, или даже ги изгонят както направиха румънците, цена няма да имат. Или поне ако разкарат лобисткото законодателство за акцизните данъчни складове. Ако се оттървем от Мордор и за петрола, току-виж рязко туземците започнали да живеят по-добре. Макар, че тези същите туземци това не го разбират и искат да са колония на империята на злото която да продължава да ги обира.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)z_axis
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#24] от "murry":
"Вече бе обявено ненеднократно, че новината, уж че Германия и Италия щели да плащат в рубли, е фалшива. "
Хич не е фалшива даже. Плащат си като попове, но не искат да го тиражират от срам, че ще ги обвинят в липса на солидарност с Украйна. Лицемерие 100%! България и Полша са в ролята на Евробалъците - плащат много по-скъпо и парите пак ги взима Русия, но с доплащане към посредници.
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноБраво на това правителство.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе е лидерство, но е решителност, последователност, смелост, независимост, при това срещу държава, български подтисник от много години.
Беше постигнато бързо, показа, че руския газ не е незаменим и многото руски газови "пачаври" (руски термин) не успяха да реагират навреме :)
А най-сладкото в цялата история е, че всичко е постигнато с решителното съдействие на Газпром. Представям си как са реагирали там на съобщението на България "да ходят при руския кораб". Нещо като финалната сцена на Ревизор на Гогол (впрочем пишещ на руски украинец)
Легионер
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#24] от "murry":
Да не по врат, а по шия - Германия и Италия внасят евро в банката на Газпром, а тя си ги обменя в рубли - така и вълкът сит и агнето цяло.
П.С. Инаформацията е на „Ройтерс“.
dosetliv
Рейтинг: 1234 НеутралноСлотове било имало. Даже наще 2 кораба правят впечатляващите 30% оборот. И още щели били да идват "износът за България ще продължи". Кире сигурно нарочно не ни казва за следващите данеби от радост народа да хване миокардит като след ваксиниране.
https://www.24chasa.bg/novini/article/11644032
venciч
Рейтинг: 1364 НеутралноРуски газ
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆Говорейки за газ. Забелязали ли сте колко умело Западът използва България и Полша като опитни хамстери?
До завчера официалната позиция на ЕС беше, че "схемата на Путин" за конвертиране на евро в рубли за плащане на руския газ е в противоречие със системата от санкции, наложени от Запада срещу Русия и не може да бъде използвана. Отделни държави и компании се съгласиха да плащат в рубли, но ЕС остана на позицията си и заплаши отстъпниците с различни наказания.
И накрая, Полша и България, чиито правителства са на най-късата каишка на Съединените щати, официално отказаха да плащат за газ в рубли и също бяха официално прекъснати от доставките на руски газ.
По-малко от седмица след това епохално събитие управляващите структури на ЕС взеха официално решение, че плащането на газ в рубли по „схемата на Путин“ не нарушава никакви санкции и е напълно приемливо. Сега българи и поляци си смучат палците, а целият ЕС отваря депозити в рубли в Газпромбанк.
Може ли това да се нарече солидарна акция на мощен икономически съюз? Това е невъзможно. Това е елементарен експеримент върху живи хора (върху цели държави). Малките, слабите и зависимите бяха изтласкани напред, за да проверят дали Русия е готова да нарани член на ЕС. Оказа се, че е готова. След това големите и силни членове на ЕС, забравяйки за своите малки и слаби „съюзници“, се поклониха на Москва
rumen_s
Рейтинг: 2100 НеутралноТака е, и нашите си бяха предплатили, ама джуджето реши да се прави на голям мъж. Хак му е, може и да мине без дребните ни суми, ама за Германия, и в по-малка степен за Италия много ще реве. А до края на годината парите и оттам ще секнат. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Софианец
Рейтинг: 590 Неутрално"Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре" ХА-ХА. Я кажи на кое място е България по стандарт на живота. И не я сравнявай с Борунди, Нигер и т.н. На гол тумбак, чифте пощови.
rumen_s
Рейтинг: 2100 НеутралноИначе са много интересни русоробските опити да ни убеждават, че руския петрол и газ са ни необходими като слънцето и въздуха за всяко живо същество. Е, газ няма вече почти месец, нищо кой знае колко страшно не стана. А дано и руския петрол е наред и го разкарат!
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)rumen_s
Рейтинг: 2100 НеутралноИ защо е така? Да не би защото от ЕС сума ти години наливат пари на руската колония, които обаче заминават като отчисления към Масква, която великодушно оставя и на местните русороби васали да се облажват? Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
MilliVanilli
Рейтинг: 1070 НеутралноНикога не съм ти слагал + колега Венци, но за този ти пост ще сложа два плюса (от двата ми акаунта)
Сам съм, други няма...
Галя Станчева
Рейтинг: 4997 Любопитноhttps://scontent.fsof10-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/283722840_10226930194057902_1010719819335378464_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=MDVx7KAN4rcAX8dXF2i&_nc_ht=scontent.fsof10-1.fna&oh=00_AT-uGix5c8dNqGu32QsmKSje7ykj3QlNZp2TBtrU8UEI5g&oe=62901030
Сгугню
Рейтинг: 258 НеутралноВсъщност Петков е прав, другари!
Тука и въобще из българските социални мрежи редовно се реве как България все нямала собствена позиция, все не си защитавала интересите, все слушала тоя и оня и следвала силните на деня.
Ето, с на практика отказа си от руския газ (излезе инфо че е взето решение на Министерския съвет доста време пред спирането на газа от Русия, че няма да плащаме в рубли) България заема активна, своя собствена позиция, различна, както се вижда, от тази на страни като Германия и Италия.
Дали позицията е правилна - ами ако се постигнат редовни, алтернативни доставки на газ на цена по-ниска от тази на Газпром или поне на същата цена, то позицията е от правилна по-правилна.
Защото освен не по-скъп газ тази позиция би имала като последица отскубване от руската газова зависимост за България!
Но, сега, разбира се, много от тия дето реват България да има своя позиция тук и там, сега ще ремат защо не сме заели позиция като тази на Италия и Германия.
Явно, види се ,въпросът е да се реве и да сме все недоволни.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
doroteus
Рейтинг: 823 НеутралноКак няма да успява ....Кико е "на всеки километър " ......
it4
Рейтинг: 370 Неутрално"....когато крайният резултат е, че успяхме да намерим алтернатива на същата цена или по-ниска"
с нетърпение очаквам да видя тези по-ниски цени и сметки официално, а не засекретени или превъртяни/ намалени/ през разни комисии и булгаргазови операции
it4
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#1] от "bludniq_sin":
".... и ще бъдат на изгодна за страната цена " - изгодна е разтегливо понятие, изгодна за нещо спрямо друго нещо, което е по-скъпо, но си струва да обереш лаврите сред ... съмишленици, не е заковано като в ЗОП - най ниска цена.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#1] от "bludniq_sin":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК1. Променя се начина на плащане.
2. Оскъпява се продукцията.
3. Вменяват ни се задължения извън договора.
4. Скъпо е.
Друго?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Йоаникий
Рейтинг: 702 НеутралноЛидерство - едва ли, но все НЯКОЙ НЯКОГА трябваше да заяви на всеослушание, че България е независима и европейска страна, със съответния собствен избор. 🤔 И че българският трикольор НИКОГА не се е вял на червения площад, тъй както гордо се вее в Брюксел, редом със съюзническите флагове.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#43] от "rumen_s":
Лакърдиите как не можем да живеем без руски петрол и газ са същия въздух под налягане както легендите и митовете за руските пазари, за руските туристи и за мощта на руската армия.
През 2020 г. износът за Русия е представлявал само 1,51% от общия износ на България, руските туристи - 1,95% от поселетилите България чужденци и са били три пъти по-малко от украинските туристи, а руската армия я видяхме до какво жалко положение се докара в Украйна.
Тези лакърдии са отглас от времената, когато "Москвич" и Лада" се смятаха за леки автомобили и се чакаше десет години да се сдобиеш с тях. Днес някой да си купува "Москвич" или "Лада"?
Това е положението - да се готвят и руският петрол, и руският газ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
galina georgieva
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#1] от "bludniq_sin":
"При условие, че Петков договори доставки, които няма да спрат във времето и ще бъдат на изгодна за страната цена не ми пука от къде ще идва - сащ, русия, или марс."
Какво е уговорил Петков, и дали ще спре или не, е още много рано да се каже!
От няколко дена вървят слухове, че тия два кораба с газ от САЩ, всъщност не са били предназначени за България,а за Китай ,но китайците се отказват от тях именно заради промяна на правилата в последния момент!!! Така или иначе, тези кораби вече са били по вода,не са били специално подготвени за нас!!! От тук се повдига и въпроса,кой на кого всъщност е направил услуга???
hamiltonf
Рейтинг: 4373 ВеселоСтане ли дума за смешната руска газ, всичкото путинофили, някои с по няколко акаунта, са на амбразурата. Много сте елементарни, да не говорим, че сте и икономически неграмотни.
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uADarth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#57] от "galina georgieva":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, единственото важно е къде ще дойдат тези два кораба, защото на нас ни трябват.
Останалото са тотални глупости.
Bye Biden
Рейтинг: 39 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "murry":
#COVFEFEСамо едно не ми е ясно, ти себе си ли искаш да измамиш и излъжеш или аудиторията?
Щото не ти се получава.
Някои енергетически гиганта сами оповестиха, че имат банкова сметка в рубли в Газпромбанк. Те самите не купуват, но внасят евро на сметка в рубли в Европа и банката захранва сметката след като закупи през борсата рубли.
Русия подава газ НЕ само в Европа само за рубли, иначе рублата няма как да се изкачва така високо спрямо еврото и долара. Търсенето на рублата е на няколко борси. А САЩ мгат да понатиснат Кремъл, като завишат изкуствено търсенето, така редица стоки на Русия се оскъпяват и не могат да се продават на външни пазари.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-05-17/eu-says-opening-ruble-accounts-for-russian-gas-breaks-sanctions
Read: EU Gives Companies Green Light to Keep Russian Gas Flowing
The issue has divided the bloc, with Poland outraged at the EU’s reluctance to set out clear red lines. In the opposite camp, Prime Minister Mario Draghi went as far as to say that it was a gray area when it came to sanctions. And enforcing sanctions is a matter for member states, rather than the bloc.
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#36] от "z_axis":
Не Ви обвинявам в лъжа - може просто да не сте добре информиран.
Истината е малко по-различна. Италия и Германия и да плащат то няма да платят по схемата, която беше отказана от България. Междувременно Путин приклекна, подви опашка под на....рания си задник и промени схемата. Разликата е, че при нас плащането трябваше да бъде смятано за извършено след като валутата бъде обменена в рубли и рублите постъпят по сметката на "Газпром". Сега вече плащането се смята за извършено когато валутата постъпи по сметка в "Газпромбанк" и клиентът няма нищо общо с обмяната ѝ в рубли и послеващото им прехвърляне по сметката на "Газпром".
Да, наистина е лицемерие - но от страна на Путин. Като последна мижитурка той се писа голям ербап когато трябваше да спира газа на България (за Полша кураж не му трябваше - поляците го бяха отсвирили предварително), но разтрепера коленете когато трябваше да се озъби на големи потребители като Германия и Италия. Та всъщност сегашното му "плащане в рубли" с нищо не се различава от плащанията преди войната.
Хубаво е тези работи да се знаят. За да е ясно, че Русия извърши още една мерзост спрямо България, която никога не трябва да ѝ бъде простена. Като начало "Газпром" повече да не продава в България, а малко по-късно - като му бъдат смъкнати няколко кожи с транзитните такси за "Турски поток", та да хлъцнат и онези двамата тарикати на дребно Вучич и Орбан.
kmat
Рейтинг: 1266 НеутралноНационалният ни интерес е да не сме зависими от Русия. Това са го разбрали навремето нашите национални герои, но ние ги цензурирахме и по тая именно причина сега сме на тоя хал! Нали няма човек, който тука да напише, че Раковски, Иван вазов, Захари Стоянов, Стефан Стамболов не са били наясно с националния ни интерес?
acdcbg
Рейтинг: 93 Неутрално"Показахме лидерство в това, особено когато крайният резултат е, че успяхме да намерим алтернатива на същата цена или по-ниска. Невинаги България трябва да е държава, която да следва добри или лоши практики. Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре"
Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!
Toni Bonboni
Рейтинг: 297 НеутралноБалгареа прояви стойката ала 90^ градуса спрямо ониа от Козяка, толкова семпло за разбиране и сега и с Македония така
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#63] от "acdcbg":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИмаш драма с фактологията?
kmat
Рейтинг: 1266 НеутралноДа видим Полша каква позиция зае - веднага скъса договорите с Газпром! Без значение какво са решили и какво вършат със или без санкцията на ЕК Германия и Италия. но и с укор към подобни прояви на липса на солидарност и единодействие, които само наливат вода в кървавата мелница на Путин.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#60] от "Trump":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА кой плаща превалутирането в двата случая?
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#42] от "Софианец":
България е на това място по стандарт на живота, до което я докара Бойко Борисов за 12 години - да бъде сравнявана с Бурунди, Нигер и Русия.
Bye Biden
Рейтинг: 39 ЛюбопитноИскам да ти кажа, че в случая с Кирил Петков, е добре да има Херо Мустафа. Поне му дава насока. Ако нямаше американското посолство, досега с неговите хаотично нсвързани фрази и емоционално нестабилни изблици, да ни е докарал до самоубийство.
#COVFEFE
Bye Biden
Рейтинг: 39 РазстроеноДо коментар [#40] от "venci4":
#COVFEFEДори и САЩ да стоят зад идеята да сее разделим от руския газ, то не може да се отрече, че за положението сме виновни ние сами и най-вече Кирил Петков и мъртвородената коалиция. Едно е да се предложи отказ от плащане в рубли, друго е да се съгласиш, без да обмислиш последствията.
А какво ЕС може да направи с нашия Харвардски възпитаник? Та той дори английски не говори, та камо ли да разбира от тънкости на държавничество и намеци за икономическо самоубийство. На какъв език да му го кажат, че да разбере? Ние си имаме хасковски министър на културата, който се дрогира и никой не му иска оставка.
chychka
Рейтинг: 44 НеутралноДо коментар [#61] от "Един препатил":
Ха ха, коментирате неща от които си нямате грам понятие, личи си закалката на средняк от СПТУ
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#58] от "hamiltonf":
Поемам риска да се повторя - тези, които примират за руския газ са на равнището на онези, които виждаха в "Жигули" връх на автомобилостроенето.
От дума на дума се сещам и нещо друго. "Жигули" се произвеждаше по лиценз на "Фиат 124". Връзката с газа е настаналото тръшкане, че ще купуваме пак руски газ, ама от посредници. Това, че може да купите една стока по-евтино от посредник отколкото от производител е дълга тема, но интересното е, че май "Газпром" също се явява посредник тъй като голяма част от доставения от него газ е от Азербайджан, Туркменистан, Казахстан.
Специалисти - дегустатори твърдят, че газът, който ни е доставял "Газпром" не е бил руски, а от средноазиатските републики - имало почти неуловима, но все пак безпорно съществуваща разлика в мириса.
geordgeo
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноНЕ на руската газ, НЕ на руския петрол! НЕ на сатрапията, да се зачеркне от картата. Не ни трябва нищо от там, ЗЛОТО никога не си е тръгвало от онези земи...
Bye Biden
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#67] от "Darth Plagueis":
#COVFEFEНяма два случая.
Ако си Китай и купиш газ от Русия, сам си набавяш рубли.
Ако си в Гермяния, ти даваш евро на газпромовата банкова сметка, а тя решава, дали да ги превърне в рубли. Тоест ти няма как да знаеш, дали Газпром наистина закупува рубли след като ти си превел на тая сметка евро.
Според мен, Газпром се е договорил с Суифт за клиринг на физически извозване на парите.
Или знаят, че това смешно полежение няма да рае много дълго време и политически мотивирано
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1953 НеутралноМнението ми е, че българската позиция е правилна !!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#71] от "chychka":
Чичка, да те светна - на автора се присмиват само въздухарите, които нямат какво да кажат по темата.
esl581109067
Рейтинг: 9 Неутрално[quote#46:"Галя Станчева"][/quote]
Ми може да е бил на циганска сватба с КуКу бенд.
bellend
Рейтинг: 366 НеутралноДо коментар [#37] от "penetrating":
"Браво на това правителство.
Не е лидерство, но е решителност, последователност, смелост, независимост, при това срещу държава, български подтисник от много години.
Беше постигнато бързо, показа, че руския газ не е незаменим и многото руски газови "пачаври" (руски термин) не успяха да реагират навреме :)
А най-сладкото в цялата история е, че всичко е постигнато с решителното съдействие на Газпром. Представям си как са реагирали там на съобщението на България "да ходят при руския кораб". Нещо като финалната сцена на Ревизор на Гогол (впрочем пишещ на руски украинец)"
Лозунги, заклинания и литература срещу икономически реалности. М-р Николов от правителството на Кирил петков се кани да запита ЕС за плащанията в рубли:
https://news.bg/energy/nikolov-ochakvame-instruktsii-ot-ek-za-plashtaneto-na-ruskiya-gaz-v-rubli.html
Дългосрочните договори за руски газ по тръба осигуряват най-ниските цени. Справка: Унгария, Сърбия, 25-30 ЕС-компании, вкл. гигантите RWE, ENI, Engie, кото имат открити сметки в рубли В МОМЕНТА:
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Germanys-RWE-To-Follow-Kremlins-Rubles-for-Gas-Scheme.html
https://www.reuters.com/markets/commodities/eni-take-decision-russian-gas-coming-hours-days-exec-2022-05-17/
https://menafn.com/1104233631/Engie-Russian-gas-is-to-be-paid-in-rubles&source=24
Нито един от материлните параметри на договорите им - цена, разплащателна валуте, обеми, срокове на доставки - не е променен.
bellend
Рейтинг: 366 НеутралноДо коментар [#75] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
"Мнението ми е, че българската позиция е правилна !!"
Разбира се, че е "правилна" и губеща, за разлика от Гърция - "неправилна, но печеливша" - която плаща по новата схема на Газпром и има договор до 2026:
https://english.alarabiya.net/business/energy/2022/04/28/Greece-to-pay-Gazprom-without-breaching-sanctions-against-Russia-Minister
Колкото до негт и деривативи: увеличаване на претоварванията танкер-танкер off-shore и увеличен внос на руски нефт и нефтопродукти в Гърция:
https://www.ekathimerini.com/economy/1184885/greece-new-hub-for-russian-ship-to-ship-fuel-oil-exports/
Легионер
Рейтинг: 125 НеутралноПроблемът тук е, че газът пак е руски, но доставен чрез посредници и е с 14% по-скъп.
Bye Biden
Рейтинг: 39 РазстроеноДо коментар [#80] от "Легионер":
#COVFEFEАми поляците има много шист и ще си ползват своите запаси.
Ние , благодарение на институциите на Канадската Бритиш Колумбия и Харвардския университет, ще плащаме.
bellend
Рейтинг: 366 НеутралноДо коментар [#80] от "Легионер":
"Проблемът тук е, че газът пак е руски, но доставен чрез посредници и е с 14% по-скъп."
Или ще бъде ам. LNG на европ. спот цени с превоз, втечняване, застраховки и пр. Г-н Петков нарича ам. LNG "еквивалентни" на руския газ, което е абсолютно неверно, защото става дума за руски газ по тръба на спот цени, а не при дългосрочен договор
o2411870
Рейтинг: 558 НеутралноДобре, че е Киро да води ЕС. С такива лидери, ако до края на годината не сме затънали съвсем, ще е чудо.
volarok
Рейтинг: 1748 НеутралноНовината за спрените доставки от Газпром е прекрасна! Така за един ден зависимостта ни руския доставчик намаля от 90% на 0%. Вместо да ни избодат очите, руснаците ни изписаха вежди, защото разбрахме как газовият монополист се използва като политическо оръжие на Североизточната сатрапия.
Сега дори да плащаме по-скъп газ, а той занапред няма да е по-скъп, защото доставките и източниците ще се диверсифицират, това няма никакво значение, тъй като свободата е безценна! Кремълският Мордор трябва да бъде ударен, защото те разбират само от позиция на силата.
Роси
Рейтинг: 6963 НеутралноОтдавна трябваше да се ориентираме и към други доставчици на газ, да си направим диверсификацията, за да сме спокойни, когато Путин затвори кранчето. Сега тези, които не го направиха, вместо да наведат виновно глава, обвиняват Петков и викат най-много от всичко.
penetrating
Рейтинг: 8123 ВеселоДо коментар [#78] от "bellend":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИкономическото въздействие е многостранно:
Как например биха се отразили 3 милиарда в цената на газа?
Как биха се отразили двойни цени спрямо тези на съседите?
Как биха се отразили раздадените подкупи на пазара?
Как се отразява забраната за свързаност върху цените?
България е малък пазар, може да си позволи бърза промяна без въздействие в цените, каквито са досега от Газпром.
Няма лошо Газпром да предложи нов дългосрочен договор, след като престане да бъде единствен доставчик :) (и когато свърши войната)
qtl36551020
Рейтинг: 624 НеутралноВсе по-жалак, сам не си вярва вече.
bellend
Рейтинг: 366 НеутралноДо коментар [#86] от "penetrating":
Икономическото въздействие е многостранно:
Как например биха се отразили 3 милиарда в цената на газа?
Как биха се отразили двойни цени спрямо тези на съседите?
Как биха се отразили раздадените подкупи на пазара?
Как се отразява забраната за свързаност върху цените?
България е малък пазар, може да си позволи бърза промяна без въздействие в цените, каквито са досега от Газпром.
Няма лошо Газпром да предложи нов дългосрочен договор, след като престане да бъде единствен доставчик :) (и когато свърши войната)
Нова порция nonsense. Това ли говорите из бившите соц-страни, където Ви пращат да поучавате, пардон, консултирате?
За 3-те млрд. за Балк. поток ли става дума? Достатъчно изписахме няколко души за тази много важна и добра инфрастр. инвестиция, но за Вас - отново: около $170 млн годишнии транзитни такси (Газпром заплати авансово за 2 г.), независимо от транзитираните обеми; поддръжка - около $9 млн/г, rule of thumb спрямо capex; бълг. собственост върху тръбата - свобода за сключване на договори не само с Газпром; след decomissioning на Трансбалканския тръбопровод - възможност за още обеми за Румъния; пет изходни връзки за БГ
За какви "двойни цени" говорите? Природен газ от Газпром? Ето картинката от недалечната 2021, от румънски източник:
https://worldmarketsdaily.com/2021/07/15/romania-got-gazproms-gas-at-the-cheapest-price-in-europe-in-q1/ :
The cost of Russian gas imported by Romania was EUR 13.5 per Mwh (compared to EUR 16.5 in Bulgaria or EUR 17.5 in Hungary). Only the Azeri gas delivered to Bulgaria was cheaper.
Подкупи? Т.е. Булгаргаз е раздавал/получавал подкупи при сключване на договорите с Газпорм? Някакви доказателства?
Договорът на БГ с Газпром изтича в края на 2022. Кога точно ще свърши войната в Украйна, та да се нареди и БГ на дългата опашка, където даже Германия не успя да се споразумее за дългосрочен договор с Катар за LNG? Като малък пазар/обем, едва ли я чакат някакви добри отстъпки, на която и врата да почука.
Не е зле да деидеологизирате мисленето си. Това не е проблем за доста компании и някои държави в ЕС в момента
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#88] от "bellend":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСтрахотна логика. Построихме тръба на руснаците, а те ни платиха цели 10% от нея
Велик бизнес кейс, предполагам и с личните финанси си така
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#60] от "Trump":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ при тая описана ит теб схема за какво търсене на рубли говориш?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#70] от "Trump":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККви са последствията?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#74] от "Trump":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККой плаща превалутирането? Кой плаща клиринга?
Суифт от кога е клирингова къща?
Bye Biden
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#90] от "Darth Plagueis":
#COVFEFEТърсенето на рубли го отчита клиринга, но банкстерите са дискретни и не ни уведомяват, колко е обемът на търсенето на рубли, а покачват рублата всеки ден, потривайки ръце и чакайки военно-промишленния сектор на Русия да се сломи под скъпата рубла.
Bye Biden
Рейтинг: 39 РазстроеноДо коментар [#91] от "Darth Plagueis":
#COVFEFEАко тия останат на власт и си в България, ще ги почустваш.
Не е сериозно да си отказал схемата на плащане и да не знаеш, с какво разполагаш.
На всичко отгоре да се хилиш и несвързано да плещиш, че всъщност схемата не я знаеш, но са ти я били обяснили преди малко.
z_axis
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#61] от "Един препатил":
"Не Ви обвинявам в лъжа - може просто да не сте добре информиран."
И аз не Ви обвинявам в лъжа, просто гледам резултатите, а те са - Германия, Италия и други страни точат руски газ. Играта на санкции, заобикаляне на санкции, плащания в рубли или евро, не е важна. Целта Русия да не получава пари НЕ Е изпълнена. Оттам следва, че ние и Полша сме Евробалъците, а останалите си гледат интереса с Русия.
Bye Biden
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#92] от "Darth Plagueis":
#COVFEFEКолега, clearing code или Rout ng Codes са част на SWIFT
https://www.swift.com/your-needs/banking/payments-process-explained
Ето, запознай се как работи.
EBA CLEARING, SWIFT and The Clearing House to deliver pilot service for immediate cross-border payments
PAYMENTS,
28 APRIL 2022 | 8 MIN READ
Brussels, New York and Paris – (April 28, 2022) EBA CLEARING, SWIFT and The Clearing House (TCH) announced today that they plan to launch a pilot service for immediate cross-border (IXB) payments with the support of banks from both sides of the Atlantic. The pilot service is scheduled to begin by the end of this year with several participants joining the service in a phased approach. It is being designed with the contribution of 24 financial institutions, including those that are preparing to join the pilot.
(A non-exhaustive list of financial institutions engaged in the development of the IXB service is included at the end of this press release.)
https://www.swift.com/news-events/press-releases/eba-clearing-swift-and-clearing-house-deliver-pilot-service-immediate-cross-border-payments
bellend
Рейтинг: 366 НеутралноДо коментар [#89] от "Darth Plagueis":
"Страхотна логика. Построихме тръба на руснаците, а те ни платиха цели 10% от нея
Велик бизнес кейс, предполагам и с личните финанси си така "
- Инвестицията е за около 2.17 млрд. лв + ДДС
- ГОДИШНИ приходи от транзитни такси: $170 млн.
- Поддръжка: около $9 млн./год
- Прибавете процент други годишни разходи
- Животът на подобни съоръжения при добра поддръжка: около 60-70 години
Ако владеете NPV анализ, продължете с изчисления и ми кажете, за колко години се е изкупила инвестицията
Judjuk
Рейтинг: 2549 Неутрално" Невинаги България трябва да е държава, която да следва добри или лоши практики. Някой път трябва да сме и лидери, особено когато за българското население е по-добре"
JudjukКиро реше да се подмаже на Господарите, а те не само не го похвалиха, ами го оставиха да се удави.
realguru
Рейтинг: 2171 НеутралноЛидерство или глупост и слугинаж пред Козяк :)
Май второто е по-вероятно :)
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#95] от "z_axis":
Обяснявам Ви го с думи прости - другите точат газ, плащат ама и пращат оръжия на Украйна та пушек се вдига от главите на руснаците (оцелелите, де). Справка - Словакия. Това са отношения между клиент и проститутка - Путин хем го чукат, хем му плащат.
А тук нашичките русофилистици какво искат? Хем да не пращаме оръжие на Украйна, хем да плащаме както иска Путин. Тоест да застанем в позиция на застаряваща тьотка дето плаща да я чукат.
Е, нема да стане! Не всички имаме манталитета на Нинова. И не сме се срещали с кмета на Симитли.