Увеличени пътни такси за тежкотоварните автомобили, пътуващи транзит, въвеждане на допълнителна екотакса за същите, спиране на връщането на ДДС за гориво за чужди камиони, заредили в БГ (както това се въвежда в момента в Италия)... Има много начини, държавата да подкрепи БДЖ, без да вади пари от бюджета. И при създаване на една гъвкава ценова политика за транспорта на товари, БДЖ може и да излезе от кризата. Ама явно някой няма желание, това да стане.
И аз това питам!
В това отношение има прецедент с действията на Маргарет Тачър, ама Боко не е "Желязната лейди", даже не е железен мен, а хвалипръцко, интересуващ се само от рейтинга и егото си !
Да се събере информация кога кои линии колко са пълни. Често съм пътувал в почти празни влакове или такива, в които не можеш да минеш в коридорите, защото са пълни с хора. Да се увеличат вагоните и влаковете където се знае че ще има много пътници и да се намалят влаковете и вагоните където са много малко. Това включва и линии до малки селища, където няма достатъчно хора за да покриват разходите. Вече крадците на гориво и гратисчиите да му мислят как да ги ловят.
Много е лесно да цъкнеш на "Съкращения на персонала", където половината сте гласували, ама не е толкова просто и реформа не значи винаги "дай да уволняваме колко може повече народ за да спестим".
Гледах "референдум", синдикатите са жалка картинка. Трябвало видите ли министъра да иска подккрепата на работницитев бдж за реформата. А това, че крадат нафта и събират пари от пътниците "на ръка" го пропускат. Лудост е да продължаваме да им плащаме всеки месец с данъците си. Добре, че ги притисна кризата, за да направят реформи.
Доброволно напусналите щели да получат по 6 брутни заплати!!!!! Не стига, че са на загуба, пък и щедри. Това в коя частна фирма ще се случи? Държавните служители по ценни ли са?
Ситуацията прилича на тази в Гърция.
Ситуацията със сигурност е по-зле от тази в Гърция. Преди 2 години, поради стачка на гръцките железници, ми се наложи да се занимавам със служители от гръцките и българските железници. Проблем, който беше решен от един гръцки служител за по-малко от минута, беше разрешаван в София от 7 служители администратори за около 3 часа...
Принципно, ако синдикатите можеха да управляват нямаше да са синдикати.
Криво разбрани функции!
Навремето при Бай Тошо имаше принцип на самоуправление, където портиера имаше правото да избира директора. По постановка можеше да се избере портиера за директор - винаги приветлив, с никого не се е скарал, винаги те поздравява за добре дошъл и довиждане.
Въпросът според мен е по-дълбок. За 2 години се оказва, че министерството нищо не е направило за реорганизация - защо ли?
Сега Московски пита синдикатите защо не са стачкували, когато се е сключвал заема. Все едно бай Иван кантонера е запознат с баланса на дружеството. Отново са виновни сушата, кишата и Гришата(Станишата), но не и тези проспани 2 години.
Сега изкуствено се дразнят синдикатите да стачкуват и да има виновни за забития пирон в ковчега. Ще се блокират преди всичко товарните превози, които са печелившо перо и важни за икономиката. Тя ще изпита затруднения и ще се появи частен превозвач "спасител" да сключи дългогодишен изгоден договор за ползване на инфраструктурата. Следва преливане на товарите към него (като по конкурентноспособен) и в крайна сметка подаряване на разработен бизнес.
България е малка страна с малък пътникопоток за да бъдат пътническите превози печеливши.
Кражбата от нетаксуване е за лафа със зелника.
Нафта от цистерните е почти невъзможно да се краде, а тази от локомотивите не бих я сипал в своя резервоар. Тя става за старите трактори, но земеделските производители си приспадат акциз и ДДС така, че не им изнася да я купуват.
Това са стари приказки повтаряни като рефрен през годините.
Да! Реформи са необходими, но в момента това не са реформи .
Тези действия са с манталитета на счетоводител, а не на мениджър. Ще съкратим, ще закрием, ще забавим плащане, но не и ще предприемем, ще оптимизираме, ще въведем.
Ще повишим цената на билетите, но нито дума за качеството.
При съкращаване на дейност се съкращават освен разходите и приходите и възможността при стечение на обстоятелства да спечелиш.
Нито дума за нов управленски подход, търсене на задължения, откриване на изчезнали 1000 вагона. Тук синдикатите са прави да се съмняват в резултата.
Предложените заплати също са определен кьорфишек. Ако ги съкратят трябва да им плащат от НОИ 9 месеца. При тази дупка в НОИ 2000 човека сие бая ангажимент, който познай как ще се отрази на баланса. В същото време след обещетението няма да имат право да получават пари от борсата и следователно няма да се регистрират. Тотю Младенов ще отчете задържане на безраборицата.
Тъй като БДЖ е държавна собственост парите отново ще излязат от твоя и моя джоб, само че потоя начин ще имаме с какво да се оправдаваме за загубите а и същевремено ще се настрои цялото население срещу "мързеливците". Освен това се съмнявам това да са брутни заплати. Най вероятно ще са основни и дори под тях, но при подписано споразумение, което не е изпълнено от държавата надали после някой ще рипа.
Само да добавя, че хората избират правителство за да определя политиката на държавата, синдикатите са не легитимни, защо да имат право да променят намеренията на правителството.
А за двете проспани години и глупавия въпрос защо не са стачкували нямам думи. Оправдание за пред наивници. Но аз разбрах, че освен заплатите ще им изплащат и обещетения.
За държавните служители трябва да има някакви стандарти ли и аз не знам. Вместо това днес си увеличили максималния праг на заплатите, в държавния сектор.
Аз имах един роднина в БДЖ, който си ходеше за риба през работно време.
Няма да спонсорираме губещи структури с данъците си. Комунизма свърши през 1989 г. Сега за да съществува една структура тя трябва да е печеливша. В БДЖ е абсолютна каша. Ако трябва да ги фалират и да ги създадат отново, но да са с добра структура и правилно управление. А най-добре да има частни превозвачи и конкуренция. Частника си гледа интереса, а в БДЖ кондуктора отказва да ми продаде билет, взима ми парите на половина и си ги прибира в джоба.
няма печеливша железница в Европа! а и как си го представяш това фалиране и после наново? кой мислиш, че след това пак ще работи там? същите хора предполагам, или имаш друго предложение?
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
Аз не гласувах, защото нямам идея къде точно е изхода. Много ми се ще железниците да не фалират и да ги има. Аз ги предпочитам за транспорт.
Правя една аналогия. Живеете в квартал, вилно село. Имате всеки ден възможност да си напазарувате в града или в селския магазин. Ако по-често пазарувате в града, накрая селския магазин ще затвори. И в събота и неделя ще останете без хляб или цигари, не дай боже и без пиене. Ужас, настръхва ми косата при тая мисъл!
Ако по-често ползваме БДЖ наместо автобуси....?
Миналото лято пътувах от София до Бургас и обратно. Всеки втори беше служител (или роднина) на БДЖ и пътуващше безплатно. Всеки трети беше пенсионер или студент и пътуваше с намаление. БДЖ, да не е някоя богата частна компания, та да си позволява такива подаръци на служителите си.
Анкетата смятам, че е непълна и неточна, защото спешната ммярка всъщност трябва да е комплект от поне 3 мерки, дори не съм сигурна, че трябва да включват някоя от посочените.
Държавата е лош собственик. В случая с БДЖ го доказва вече 22 години. А случая с Кремиковци всички го знаем.
Незабавно трябва да премине в частни ръце, като частния интерес знае какво трябва да направи, за да подобри услугата (в товарни и пътнически превози) и да бъде на печалба.
БДЖ е може би единствената железница в Европа, която няма да ти продаде билет във Варна, за маршрут Пловдив-Варна-Пловдив, защото няма такава възможност!!!! Що за идиотизъм!
А колко много хора биха предпочели да изминават разстояние от 400-500 км с влак за около 2 - 3 часа, вместо да се лашкат по пътищата с дупки в автобуса....
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
birdman
Рейтинг: 830 НеутралноИ четирите посочени , защо няма такъв отговор ?
schleimer
Рейтинг: 892 НеутралноУвеличени пътни такси за тежкотоварните автомобили, пътуващи транзит, въвеждане на допълнителна екотакса за същите, спиране на връщането на ДДС за гориво за чужди камиони, заредили в БГ (както това се въвежда в момента в Италия)... Има много начини, държавата да подкрепи БДЖ, без да вади пари от бюджета. И при създаване на една гъвкава ценова политика за транспорта на товари, БДЖ може и да излезе от кризата. Ама явно някой няма желание, това да стане.
Apolon ot Tiana
Рейтинг: 744 НеутралноДо коментар [#1] от "ямболия":
apoloniyИ аз това питам!
В това отношение има прецедент с действията на Маргарет Тачър, ама Боко не е "Желязната лейди", даже не е железен мен, а хвалипръцко, интересуващ се само от рейтинга и егото си !
Милен
Рейтинг: 1294 Неутралнолесно ви е да цъкате на съкращенията, ама тия дето си заминават хич не им е лесно
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."plamen shopov
Рейтинг: 1291 Гневнокрути мерки!
nicoleta
Рейтинг: 1291 НеутралноИсках да гласувам и за 4 въпроса но не може.
ju.li
Рейтинг: 929 ВеселоМай неутрализиране на крадливата администрация е най-удачната мярка
taz
Рейтинг: 470 ВеселоДневник, наистина сложете моля един отговор : Всичко по-горе
I am mineYard
Рейтинг: 1520 НеутралноДа се събере информация кога кои линии колко са пълни. Често съм пътувал в почти празни влакове или такива, в които не можеш да минеш в коридорите, защото са пълни с хора. Да се увеличат вагоните и влаковете където се знае че ще има много пътници и да се намалят влаковете и вагоните където са много малко. Това включва и линии до малки селища, където няма достатъчно хора за да покриват разходите. Вече крадците на гориво и гратисчиите да му мислят как да ги ловят.
Много е лесно да цъкнеш на "Съкращения на персонала", където половината сте гласували, ама не е толкова просто и реформа не значи винаги "дай да уволняваме колко може повече народ за да спестим".
hope
Рейтинг: 2336 НеутралноГледах "референдум", синдикатите са жалка картинка. Трябвало видите ли министъра да иска подккрепата на работницитев бдж за реформата. А това, че крадат нафта и събират пари от пътниците "на ръка" го пропускат. Лудост е да продължаваме да им плащаме всеки месец с данъците си. Добре, че ги притисна кризата, за да направят реформи.
Любовта ще спаси света!!!hope
Рейтинг: 2336 НеутралноДоброволно напусналите щели да получат по 6 брутни заплати!!!!! Не стига, че са на загуба, пък и щедри. Това в коя частна фирма ще се случи? Държавните служители по ценни ли са?
Любовта ще спаси света!!!Ситуацията прилича на тази в Гърция.
ПАСТОРА
Рейтинг: 659 НеутралноДо коментар [#1] от "ямболия":
Аз затова дадох "друго". Както виждам всеки 4-5 смята, че анкетата е с неправилно поставени отговори.
Между другото не е за първи път.
nya
Рейтинг: 418 НеутралноСитуацията със сигурност е по-зле от тази в Гърция. Преди 2 години, поради стачка на гръцките железници, ми се наложи да се занимавам със служители от гръцките и българските железници. Проблем, който беше решен от един гръцки служител за по-малко от минута, беше разрешаван в София от 7 служители администратори за около 3 часа...
ПАСТОРА
Рейтинг: 659 НеутралноДо коментар [#10] от "a.nice":
Принципно, ако синдикатите можеха да управляват нямаше да са синдикати.
Криво разбрани функции!
Навремето при Бай Тошо имаше принцип на самоуправление, където портиера имаше правото да избира директора. По постановка можеше да се избере портиера за директор - винаги приветлив, с никого не се е скарал, винаги те поздравява за добре дошъл и довиждане.
Въпросът според мен е по-дълбок. За 2 години се оказва, че министерството нищо не е направило за реорганизация - защо ли?
Сега Московски пита синдикатите защо не са стачкували, когато се е сключвал заема. Все едно бай Иван кантонера е запознат с баланса на дружеството. Отново са виновни сушата, кишата и Гришата(Станишата), но не и тези проспани 2 години.
Сега изкуствено се дразнят синдикатите да стачкуват и да има виновни за забития пирон в ковчега. Ще се блокират преди всичко товарните превози, които са печелившо перо и важни за икономиката. Тя ще изпита затруднения и ще се появи частен превозвач "спасител" да сключи дългогодишен изгоден договор за ползване на инфраструктурата. Следва преливане на товарите към него (като по конкурентноспособен) и в крайна сметка подаряване на разработен бизнес.
България е малка страна с малък пътникопоток за да бъдат пътническите превози печеливши.
Кражбата от нетаксуване е за лафа със зелника.
Нафта от цистерните е почти невъзможно да се краде, а тази от локомотивите не бих я сипал в своя резервоар. Тя става за старите трактори, но земеделските производители си приспадат акциз и ДДС така, че не им изнася да я купуват.
Това са стари приказки повтаряни като рефрен през годините.
Да! Реформи са необходими, но в момента това не са реформи .
Тези действия са с манталитета на счетоводител, а не на мениджър. Ще съкратим, ще закрием, ще забавим плащане, но не и ще предприемем, ще оптимизираме, ще въведем.
Ще повишим цената на билетите, но нито дума за качеството.
При съкращаване на дейност се съкращават освен разходите и приходите и възможността при стечение на обстоятелства да спечелиш.
Нито дума за нов управленски подход, търсене на задължения, откриване на изчезнали 1000 вагона. Тук синдикатите са прави да се съмняват в резултата.
Предложените заплати също са определен кьорфишек. Ако ги съкратят трябва да им плащат от НОИ 9 месеца. При тази дупка в НОИ 2000 човека сие бая ангажимент, който познай как ще се отрази на баланса. В същото време след обещетението няма да имат право да получават пари от борсата и следователно няма да се регистрират. Тотю Младенов ще отчете задържане на безраборицата.
Тъй като БДЖ е държавна собственост парите отново ще излязат от твоя и моя джоб, само че потоя начин ще имаме с какво да се оправдаваме за загубите а и същевремено ще се настрои цялото население срещу "мързеливците". Освен това се съмнявам това да са брутни заплати. Най вероятно ще са основни и дори под тях, но при подписано споразумение, което не е изпълнено от държавата надали после някой ще рипа.
vassilun
Рейтинг: 4638 НеутралноАз също избрах друго, защото съм за всички мерки изброени по-горе!
hope
Рейтинг: 2336 НеутралноСамо да добавя, че хората избират правителство за да определя политиката на държавата, синдикатите са не легитимни, защо да имат право да променят намеренията на правителството.
Любовта ще спаси света!!!А за двете проспани години и глупавия въпрос защо не са стачкували нямам думи. Оправдание за пред наивници. Но аз разбрах, че освен заплатите ще им изплащат и обещетения.
За държавните служители трябва да има някакви стандарти ли и аз не знам. Вместо това днес си увеличили максималния праг на заплатите, в държавния сектор.
Аз имах един роднина в БДЖ, който си ходеше за риба през работно време.
Angeloff
Рейтинг: 983 НеутралноЗакриване на БДЖ, или поне да се продаде на частна фирма, която може да го вкара в релси (буквално и преносно).
Аман от държавни институции, които само смучат от наште данъци
Симо
Рейтинг: 911 НеутралноДо коментар [#4] от "Милен":
Няма да спонсорираме губещи структури с данъците си. Комунизма свърши през 1989 г. Сега за да съществува една структура тя трябва да е печеливша. В БДЖ е абсолютна каша. Ако трябва да ги фалират и да ги създадат отново, но да са с добра структура и правилно управление. А най-добре да има частни превозвачи и конкуренция. Частника си гледа интереса, а в БДЖ кондуктора отказва да ми продаде билет, взима ми парите на половина и си ги прибира в джоба.
Милен
Рейтинг: 1294 НеутралноДо коментар [#18] от "Симо":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."няма печеливша железница в Европа! а и как си го представяш това фалиране и после наново? кой мислиш, че след това пак ще работи там? същите хора предполагам, или имаш друго предложение?
onufrij
Рейтинг: 624 НеутралноАз не гласувах, защото нямам идея къде точно е изхода. Много ми се ще железниците да не фалират и да ги има. Аз ги предпочитам за транспорт.
Правя една аналогия. Живеете в квартал, вилно село. Имате всеки ден възможност да си напазарувате в града или в селския магазин. Ако по-често пазарувате в града, накрая селския магазин ще затвори. И в събота и неделя ще останете без хляб или цигари, не дай боже и без пиене. Ужас, настръхва ми косата при тая мисъл!
Ако по-често ползваме БДЖ наместо автобуси....?
moreto
Рейтинг: 572 НеутралноМиналото лято пътувах от София до Бургас и обратно. Всеки втори беше служител (или роднина) на БДЖ и пътуващше безплатно. Всеки трети беше пенсионер или студент и пътуваше с намаление. БДЖ, да не е някоя богата частна компания, та да си позволява такива подаръци на служителите си.
Анкетата смятам, че е непълна и неточна, защото спешната ммярка всъщност трябва да е комплект от поне 3 мерки, дори не съм сигурна, че трябва да включват някоя от посочените.
Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноНезабавен фалит
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#2] от "schleimer":
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯДържавата прави много, но за фалита на БДЖ! Елате и вижте как се подкрепя Бундесбана, ще ви падне шапката!
Orchid
Рейтинг: 829 НеутралноДържавата е лош собственик. В случая с БДЖ го доказва вече 22 години. А случая с Кремиковци всички го знаем.
Незабавно трябва да премине в частни ръце, като частния интерес знае какво трябва да направи, за да подобри услугата (в товарни и пътнически превози) и да бъде на печалба.
БДЖ е може би единствената железница в Европа, която няма да ти продаде билет във Варна, за маршрут Пловдив-Варна-Пловдив, защото няма такава възможност!!!! Що за идиотизъм!
А колко много хора биха предпочели да изминават разстояние от 400-500 км с влак за около 2 - 3 часа, вместо да се лашкат по пътищата с дупки в автобуса....