Коя мярка според вас е най-спешна за БДЖ?

1521 гласа
  1. Виж резултати
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 943 Неутрално

    И четирите посочени , защо няма такъв отговор ?

  2. 2 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Увеличени пътни такси за тежкотоварните автомобили, пътуващи транзит, въвеждане на допълнителна екотакса за същите, спиране на връщането на ДДС за гориво за чужди камиони, заредили в БГ (както това се въвежда в момента в Италия)... Има много начини, държавата да подкрепи БДЖ, без да вади пари от бюджета. И при създаване на една гъвкава ценова политика за транспорта на товари, БДЖ може и да излезе от кризата. Ама явно някой няма желание, това да стане.

  3. 3 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#1] от "ямболия":

    И аз това питам!
    В това отношение има прецедент с действията на Маргарет Тачър, ама Боко не е "Желязната лейди", даже не е железен мен, а хвалипръцко, интересуващ се само от рейтинга и егото си !

    apoloniy
  4. 4 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    лесно ви е да цъкате на съкращенията, ама тия дето си заминават хич не им е лесно

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  5. 5 Профил на plamen shopov
    plamen shopov
    Рейтинг: 1417 Гневно
  6. 6 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Исках да гласувам и за 4 въпроса но не може.

  7. 7 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1574 Весело

    Май неутрализиране на крадливата администрация е най-удачната мярка

  8. 8 Профил на taz
    taz
    Рейтинг: 515 Весело

    Дневник, наистина сложете моля един отговор : Всичко по-горе

    I am mine
  9. 9 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Да се събере информация кога кои линии колко са пълни. Често съм пътувал в почти празни влакове или такива, в които не можеш да минеш в коридорите, защото са пълни с хора. Да се увеличат вагоните и влаковете където се знае че ще има много пътници и да се намалят влаковете и вагоните където са много малко. Това включва и линии до малки селища, където няма достатъчно хора за да покриват разходите. Вече крадците на гориво и гратисчиите да му мислят как да ги ловят.
    Много е лесно да цъкнеш на "Съкращения на персонала", където половината сте гласували, ама не е толкова просто и реформа не значи винаги "дай да уволняваме колко може повече народ за да спестим".

  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3363 Неутрално

    Гледах "референдум", синдикатите са жалка картинка. Трябвало видите ли министъра да иска подккрепата на работницитев бдж за реформата. А това, че крадат нафта и събират пари от пътниците "на ръка" го пропускат. Лудост е да продължаваме да им плащаме всеки месец с данъците си. Добре, че ги притисна кризата, за да направят реформи.

  11. 11 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3363 Неутрално

    Доброволно напусналите щели да получат по 6 брутни заплати!!!!! Не стига, че са на загуба, пък и щедри. Това в коя частна фирма ще се случи? Държавните служители по ценни ли са?
    Ситуацията прилича на тази в Гърция.

  12. 12 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#1] от "ямболия":

    Аз затова дадох "друго". Както виждам всеки 4-5 смята, че анкетата е с неправилно поставени отговори.
    Между другото не е за първи път.

  13. 13 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ситуацията със сигурност е по-зле от тази в Гърция. Преди 2 години, поради стачка на гръцките железници, ми се наложи да се занимавам със служители от гръцките и българските железници. Проблем, който беше решен от един гръцки служител за по-малко от минута, беше разрешаван в София от 7 служители администратори за около 3 часа...

  14. 14 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#10] от "a.nice":

    Принципно, ако синдикатите можеха да управляват нямаше да са синдикати.
    Криво разбрани функции!
    Навремето при Бай Тошо имаше принцип на самоуправление, където портиера имаше правото да избира директора. По постановка можеше да се избере портиера за директор - винаги приветлив, с никого не се е скарал, винаги те поздравява за добре дошъл и довиждане.
    Въпросът според мен е по-дълбок. За 2 години се оказва, че министерството нищо не е направило за реорганизация - защо ли?
    Сега Московски пита синдикатите защо не са стачкували, когато се е сключвал заема. Все едно бай Иван кантонера е запознат с баланса на дружеството. Отново са виновни сушата, кишата и Гришата(Станишата), но не и тези проспани 2 години.
    Сега изкуствено се дразнят синдикатите да стачкуват и да има виновни за забития пирон в ковчега. Ще се блокират преди всичко товарните превози, които са печелившо перо и важни за икономиката. Тя ще изпита затруднения и ще се появи частен превозвач "спасител" да сключи дългогодишен изгоден договор за ползване на инфраструктурата. Следва преливане на товарите към него (като по конкурентноспособен) и в крайна сметка подаряване на разработен бизнес.
    България е малка страна с малък пътникопоток за да бъдат пътническите превози печеливши.
    Кражбата от нетаксуване е за лафа със зелника.
    Нафта от цистерните е почти невъзможно да се краде, а тази от локомотивите не бих я сипал в своя резервоар. Тя става за старите трактори, но земеделските производители си приспадат акциз и ДДС така, че не им изнася да я купуват.
    Това са стари приказки повтаряни като рефрен през годините.
    Да! Реформи са необходими, но в момента това не са реформи .
    Тези действия са с манталитета на счетоводител, а не на мениджър. Ще съкратим, ще закрием, ще забавим плащане, но не и ще предприемем, ще оптимизираме, ще въведем.
    Ще повишим цената на билетите, но нито дума за качеството.
    При съкращаване на дейност се съкращават освен разходите и приходите и възможността при стечение на обстоятелства да спечелиш.
    Нито дума за нов управленски подход, търсене на задължения, откриване на изчезнали 1000 вагона. Тук синдикатите са прави да се съмняват в резултата.
    Предложените заплати също са определен кьорфишек. Ако ги съкратят трябва да им плащат от НОИ 9 месеца. При тази дупка в НОИ 2000 човека сие бая ангажимент, който познай как ще се отрази на баланса. В същото време след обещетението няма да имат право да получават пари от борсата и следователно няма да се регистрират. Тотю Младенов ще отчете задържане на безраборицата.
    Тъй като БДЖ е държавна собственост парите отново ще излязат от твоя и моя джоб, само че потоя начин ще имаме с какво да се оправдаваме за загубите а и същевремено ще се настрои цялото население срещу "мързеливците". Освен това се съмнявам това да са брутни заплати. Най вероятно ще са основни и дори под тях, но при подписано споразумение, което не е изпълнено от държавата надали после някой ще рипа.

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4923 Неутрално

    Аз също избрах друго, защото съм за всички мерки изброени по-горе!

  16. 16 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3363 Неутрално

    Само да добавя, че хората избират правителство за да определя политиката на държавата, синдикатите са не легитимни, защо да имат право да променят намеренията на правителството.
    А за двете проспани години и глупавия въпрос защо не са стачкували нямам думи. Оправдание за пред наивници. Но аз разбрах, че освен заплатите ще им изплащат и обещетения.
    За държавните служители трябва да има някакви стандарти ли и аз не знам. Вместо това днес си увеличили максималния праг на заплатите, в държавния сектор.
    Аз имах един роднина в БДЖ, който си ходеше за риба през работно време.

  17. 17 Профил на Angeloff
    Angeloff
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Закриване на БДЖ, или поне да се продаде на частна фирма, която може да го вкара в релси (буквално и преносно).

    Аман от държавни институции, които само смучат от наште данъци

  18. 18 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#4] от "Милен":

    Няма да спонсорираме губещи структури с данъците си. Комунизма свърши през 1989 г. Сега за да съществува една структура тя трябва да е печеливша. В БДЖ е абсолютна каша. Ако трябва да ги фалират и да ги създадат отново, но да са с добра структура и правилно управление. А най-добре да има частни превозвачи и конкуренция. Частника си гледа интереса, а в БДЖ кондуктора отказва да ми продаде билет, взима ми парите на половина и си ги прибира в джоба.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  19. 19 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    До коментар [#18] от "Симо":

    няма печеливша железница в Европа! а и как си го представяш това фалиране и после наново? кой мислиш, че след това пак ще работи там? същите хора предполагам, или имаш друго предложение?

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  20. 20 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Аз не гласувах, защото нямам идея къде точно е изхода. Много ми се ще железниците да не фалират и да ги има. Аз ги предпочитам за транспорт.
    Правя една аналогия. Живеете в квартал, вилно село. Имате всеки ден възможност да си напазарувате в града или в селския магазин. Ако по-често пазарувате в града, накрая селския магазин ще затвори. И в събота и неделя ще останете без хляб или цигари, не дай боже и без пиене. Ужас, настръхва ми косата при тая мисъл!
    Ако по-често ползваме БДЖ наместо автобуси....?

  21. 21 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Миналото лято пътувах от София до Бургас и обратно. Всеки втори беше служител (или роднина) на БДЖ и пътуващше безплатно. Всеки трети беше пенсионер или студент и пътуваше с намаление. БДЖ, да не е някоя богата частна компания, та да си позволява такива подаръци на служителите си.

    Анкетата смятам, че е непълна и неточна, защото спешната ммярка всъщност трябва да е комплект от поне 3 мерки, дори не съм сигурна, че трябва да включват някоя от посочените.

  22. 22 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Незабавен фалит

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  23. 23 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#2] от "schleimer":

    Държавата прави много, но за фалита на БДЖ! Елате и вижте как се подкрепя Бундесбана, ще ви падне шапката!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  24. 24 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Държавата е лош собственик. В случая с БДЖ го доказва вече 22 години. А случая с Кремиковци всички го знаем.
    Незабавно трябва да премине в частни ръце, като частния интерес знае какво трябва да направи, за да подобри услугата (в товарни и пътнически превози) и да бъде на печалба.
    БДЖ е може би единствената железница в Европа, която няма да ти продаде билет във Варна, за маршрут Пловдив-Варна-Пловдив, защото няма такава възможност!!!! Що за идиотизъм!
    А колко много хора биха предпочели да изминават разстояние от 400-500 км с влак за около 2 - 3 часа, вместо да се лашкат по пътищата с дупки в автобуса....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK