Каква настилка предпочитате - паваж или асфалт?

879 гласа
  1. Виж резултати
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Зависи къде в града, по кои улици, в кой град и пр. В България асфалт не може да се прави по ред причини, става на дупки през 2-3 години, което е и идеята на апапите от фирмите по пътното строителство. Говедата плащат.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  2. 2 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Паваж естествено, поне що се отнася до центъра на София.

  3. 3 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Центъра на всеки голям европейски град има паваж- най-вече защото там коли не трябва да има, но хората са се постарали и да оправят всички околности, така, че инфраструктурата да е издържана.

    Тука нито в центъра на София има някаква идея, пък извън него планировката се прави от машина за случайни числа.

  4. 4 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Много ме затрудни тая анкета. Не знам кое му е екологичното на паважа, ама да кажеш, че се ремонтира по-лесно от асфалта е все едно да кажеш, че дърво се сече по-лесно с брадва, отколкото с щилка. Да кажеш, че асфалтът е по-щадящ за колите пак не е вярно, поне в България, щото в паважа не се образуват дупки, ако не го поддържаш няколко години. Да отговоря "друго" - ми то другото, което поне аз знам е макадам или черен път...

  5. 5 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Здрава!!!

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    За градските центрове определено паваж. ...Паветата от сиенит, ..наредени на армирана пясъчноциментова замазка и отдолу 40 см двойно армиран бетон Б35, положен върху трошенокаменна настилка и уплътнена земна основа. ...Преди това уведомление до всички експлоатационни дружества да си подменят подземните проводи, ..иначе в следващите 40 години да не чакат строително разрешение от общината.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  7. 7 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1391 Весело

    Язе искам настилката да е от ШОКОЛАД !!!!!!!!!
    За предпочитане Линдор.....Него най си го аресвам.....със стафиди и лешници......ако може де.....Другиото не става за ядене....А ся съм гладен.....чакам си втората вечеря, а нещо бабчето и мама се мотаят.........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  8. 8 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Паважът държи прохлада, докато асфалтът се нагрява като котлон на печка и поддържа атмосфера като в пещ в летните дни и нощи...

  9. 9 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#7] от "ARRI":
    "Язе искам настилката да е от ШОКОЛАД !!!!!!!!!"
    ...
    Ама със захар, ..не с подсладители! ...Та като врътнеш гуми да замирише на крем карамел, ...ноо обичам крем карамел!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  10. 10 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Твърдо за асфалта - всеки, който е за паветата явно не е живял в близост до бул. Борис 3 или бул. Дондуков.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  11. 11 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Въпросът не е коректен. Зависи за къде питате. На някои места е добре асфалт, на други паваж. Цариградско не става с паваж, да се асфалтират жълтите павета е тъпо.

  12. 12 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 568 Неутрално

    отдолу 40 см двойно армиран бетон Б35
    ................................

    Дали пък не беше 40 метра двойно армиран?...

    Не съм магаре;-)
  13. 13 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#9] от "Мани":

    Е па, ако дрифтим, требе повече лешници....и КАРАМЕЛ.....И АЗ не съм фен на аспартама.....И ако може захарта да е кафява, а не рафинирана.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  14. 14 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#12] от "Марко":
    Виждал съм го, ..не в България естествено, ..за бетона питах, ..40 см беше отговорът, ..за класа му не питах, ..ама минимум В35 визуално, ...не бих се учудил, ако беше и с изисквания за клас на мразоустойчивост и водоплътност, ..не задълбах в темата, .. да не тормозя поляците на обекта.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  15. 15 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#8] от "stoyanst":
    "Паважът държи прохлада, докато асфалтът се нагрява като котлон на печка"
    ...
    Ъхъ! ...Освен това битумните изпарения са много вредни. ...Едно време се е лепял и паркет на битум, ...абсолютно забранено сега, ... както и обмазка на питейни тръбопроводи и резервоари отвътре с битумен грунд.
    пп: Питай и някой стар камионджия пукал ли е гума на паваж. .. Едно пукане на 500 на асфалт. ..Гумата леко тупа и вентилира, ... няма такова нагряване като на асфалт.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Паважът не предава вибрациите както асфалта.Там където има трамвай-задължително паваж

  17. 17 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Виждал съм го, ..не в България естествено, ..за бетона питах, ..40 см беше отговорът, ..за класа му не питах, ..ама минимум В35 визуално
    ...................................

    Ама ти не си шегаджия, а съвсем сериозно си отпрал това за 40-те см подложен бетон, "минимум В35 / визуално/" за павирана градска улица?....
    Хе, хе

    Не съм магаре;-)
  18. 18 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    А кой че реди паважа? ...Щото нема вече паважьори. ..Разправял съм ви май за бай Лазар Дишков, ..от с. Първенец, ...който нареждаше по 60 /шестдесет!!!/ кв. м. паваж на ден. ..С един общак, ..който му пренасяше паветата и ги подсипваше с пясък след него. ...На работните панталони пришити парчета от вътрешна гума на ЗиЛ, ... нямаше тогава наколенници, ..пък и с тях работа нямаше да се свърши, ..и цял ден на колене, ..имаше и термин "паважьорска болест", ...нищо свързано с пиенето, ..не се хилете, ..нещо на коленете им ставаше.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  19. 19 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#17] от "Марко":
    "подложен бетон"
    ...
    Не подложен, ..подложен е нещо друго, ..армирана настилка от бетон, ..и то не за улица, ..а за площад, ..по който движение няма, ..пешеходна зона, ..най-много да се наложи линейка или пожарна кола да влезе.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  20. 20 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#18] от "Мани":

    Тежка работа. А сега германците го правят по този начин:
    http://vbox7.com/play:66d74950

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  21. 21 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#10] от "anihilator_jack":
    "Твърдо за асфалта"
    ...
    Получаваш 100 кила прекрасен пътен битум 60/70, ..лично от Валю Златюв, ...изпитан на сичко, ..пенетрация, ..дуктилитет, ..по методите на .... БДС, ... аре да не задълбавам, ..Форуме е се пак. ... Да си го ползваш със здраве!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  22. 22 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#20] от "Симо":
    "Тежка работа."
    ...
    Не тежка, ...убийствена направо. ...Унипаважите от пресован бетон предлагат механизиране на процеса. ...И италианците май имаха некви такива изпълнения, ..от естествен камък, но меки породи, ..цепени на машина и с еднаква форма. ... Мъката при нашите павета започва още с направата на паветата, ..всяко паве е дялано на ръка, ..от затворници и други несретници, ...сиенит, ...от Марково тепе, ..Лаут тепе, ..Каменица, ....Витоша също е сиенитена.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  23. 23 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 568 Неутрално

    не за улица, ..а за площад, ..по който движение няма, ..пешеходна зона,
    ...............................
    Както вече казах, 40 см. за такива цели са малко. 4 метра минимум, при това В60, за да сме сигурни в работата!

    Не съм магаре;-)
  24. 24 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#2] от "dimitar2007":
    "Паваж естествено, поне що се отнася до центъра на София."

    Само от жълти павета.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  25. 25 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#24] от "grand funk railroad":
    "Само от жълти павета."
    ...
    Обичам, ..обичам, ..обичам,
    любимия си Ботев!
    пп: Нищо че играят като павета в последно време.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  26. 26 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Асфалтът, в зависимост от качеството, е изключително добро урбанистично решение.
    А който иска да връща робския труд и да руши природата - нека пробва какво се е случило с империите в историята...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  27. 27 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Зависи за какво. Ако ще се разхождам пеша паваж, ако ще шофирам определено асфалт поради ред причини, включително и това че при мокро време паважа е като пързалка. Отделно на места ще ми гръмнат ушите или ще се разпадне колата. Който е минавал зад Александър Невски по посока Раковска знае какво имам предвид. Паважа иска пренареждане, скъп и ръчен труд. За съжаление не на всякъде е гладък като пред народното събрание и министерски съвет.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  28. 28 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Каква настилка предпочитате - паваж или асфалт?
    12.97%
    Паваж, по-екологичен е и лесно се ремонтира.
    15.36%
    Паваж, заради запазването на историческия облик.
    13.99%
    Асфалт, по-щадящ е за колите.
    33.11%
    Асфалт, ако се полага качествено.
    22.53%
    Няма значение, стига изпълнението да е професионално.
    2.05%
    Друго.
    Резултати от 293 гласа.

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  29. 29 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Има и една друга настилка-калдъръм-която все повече се превръща в мечта за много български населени места.

  30. 30 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Едно време в Бургас асфалтираха паважа на някои места После ... ужас
    Предпочитам паваж в централната градска част, както и пред блоковете. Перфектен ограничител на скоростта и ако е положен качествено е практически вечен!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  31. 31 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мани":

    Веднага го дарявам на общината, за да асфалтират 100тина метра от Борис 3ти

    До коментар [#15] от "Мани":

    А що не питаш и механиците, коя настилка е по-щадяща за окачването на колите? И защо магистралите ги правят с асфалт, а не с павета?

    Veritas odium parit obsequim amicos
  32. 32 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Безсмислена анкета.
    Асфалт.
    Асфалт и пак асфалт.
    Паважа беше отживелица преди 100 години. Днес е само показател за общини абдикирали от основните си функции.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  33. 33 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Егати смешната анкета. Паветата са отживелица, бре





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK