Защо Борисов обяви проверка на всички приватизационни сделки?

1289 гласа
  1. Виж резултати
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Защото е патологичен лъжец и нискоинтелигентна мутра-популист.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7091 Неутрално

    За да си седне всеки от старите партии на оср...ния г..з и да не се прави на светена ненапита вода!
    Че и БСП И ДПС И останалите решиха, че са активни НОВИ борци !!!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2460 Весело
  4. 4 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Много просто - защото Боко Тиква е продукт на две групировки - еднаа около ДС ченгетата и друга около соросоидите. Просто Тиквата е по-зависим от ченгетата и затова няма как да не застава на тяхна страна като се бият с соросоидите за правото кой да граби България. За повече детайлна информация по въпроса журналята в Дневник могат да питат собственика си Прокопиев а не да пускат б3езмислени анкети.

  5. 5 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Каквато и да е причината, утре ще бъде друга.

  6. 6 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1991 Гневно

    За да си измие ръцете за "Булгартабак"
    ===========
    Кой ще разследва ?
    МВР и ДАНС !
    Сам себе си ли ще разследва ?
    Какво прави докато беше Генерален секретар на МВР ?
    Какво прави 7 години като министър председател ?
    Само дългове - 4 милиарда за КТБ - 1,6 милиарда за БелеНе !
    Щом сега може да задължи МВР и ДАНС защо не го направи преди това ?
    ПРЕСТЪПНО БЕЗДЕЙСТВИЕ се дума това и кризисен ПР.
    Видов ден иде дже и да си БХ.
    ОСТАВКА !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Защото знае, че това НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ.

  8. 8 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    То и него да го питате три поредни дни, отговорите ще са три различни.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    И той не знае, вие нас питате.

  10. 11 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Защото се усеща, че покровителите му го отсвириха. Ще чакаме нов герой.

  11. 12 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#5] от "Калник":

    Не - оправданието ще е друго! Причинате са май едни 50 милиона $ комисионна от руската ВТБ за това да не се намесва държавата България и да развали далаверата реализирана чрез КГБ агента Спас Русев - фиктивният събственик на БТК! Втората е далаверата с "Булгартабак"!

  12. 13 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Защото 80% от приватизираното е в ръцете на другарите от БСП,СДС и ДПС.

  13. 14 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    А Байхуй е единствен борец и светец, нали?Аман от нефелници!

  14. 15 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Отдавна трябваше.Ще стане интересно.

  15. 16 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 624 Весело

    Защото е "тиквички по банкянски"
    Пряк инструмент за изнудване и той го размаха под носа/ основно/ на дпс и част от чисто червените галоши.
    Един вид: дайте проформа подкрепа за майката или вашта майка Щото задника съм си заложил пред дребния в Москва.
    Кофти е, когато е обещал на джуджетата в Кремъл, че следващият президент ще е про-московски, играеш го по света про-европеец и натовец, а си оставаш мутротъпанар
    Няколкото последователни години на лъжи, мазане пред всички и всеки вече дават отражение върху крехката пожарникарска психика.
    Като сложим на везните и факта, че след разпада на герб тоА остава безработен....
    Не е лесно да си тиква, се пееше в една песен на отличната бг-банда ЕРА

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  16. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    За да разбие съня на баш приватизатора др Костов и придворните му

  17. 18 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Липсва отговор "За да сплаши Прокопиев за Каолин и винпром Дамяница".

  18. 19 Профил на 300g
    300g
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#17] от "shileto":

    Леле, колко си тъп....

    Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
  19. 20 Профил на ocvetiitele120
    ocvetiitele120
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Наш Бойко пак показва мускули но този път предизборни.

  20. 21 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#17] от "shileto":
    "За да разбие съня на баш приватизатора др Костов и придворните му "

    Иванчо РМД-то и „Мистър 10%“+"хубавото" Наде дето се сдоби с гаража на ЦК-то, + още хиляди знайни и незнайни "герои".

  21. 22 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#13] от "batgosho":
    "Защото 80% от приватизираното е в ръцете на другарите от БСП,СДС и ДПС."
    Странно, в бързината некои форумници са ти напляскали цели пет плюса! Стават невнимателни. Ще те коригирам. Повече от 90% е приватизираното от т. нар. ОФ. Под умелото ръководство на Иван Костов. Защо, питам аз? И ще питам, докато Командира не проговори. Има за какво да отговаря.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  22. 23 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7091 Гневно

    До коментар [#14] от "chinaski":

    Колкото и да ви е неприятно и колкото да обиждате, това не променя фактите - НАРОДЪТ не приема проведената отгоре приватизация на труда на майките,бащите, бабите и дядовците си - ВСЕ НЯКОГА - трябва да се проведе ревизия и радикално чистене на вашата комунистическа номенклатура!

    karabastun1@abv.bg
  23. 24 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#19] от "300g":

    Леле, колко си тъп....

    Явно си от скоро. По-тъп отколкото можеш да си представиш!

  24. 25 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    По-избор:
    - димна завеса;
    - много шум за нищо;
    - цялата пара - в свирката.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  25. 26 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#15] от "ret":
    "Отдавна трябваше.Ще стане интересно."
    Смея да се надявам, че прокурорите, които ЕС изпрати в България ще окажат положително влияние върху някои знакови дела. Особено предстоящи такива, защото беше крайно време някои замесени лица да отговарят за някои доста меко казано спорни решения. Как стана така, че един небезизвестен бизнесмен успява на 25-6 години само да придобие по-голяма част от "Каолин". Кой направи едно предложение на белгийската фирма, предложила 20милиона за предприятието, което тя нямаше как да приеме? За да се продаде после за нищожно-символична цена. Знаем на кого.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  26. 27 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    защото вече е късно ... и нищо не може да се направи!

  27. 28 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#10] от "dobrich":

    Много свежа карикатура на Комарницки!

  28. 29 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7091 Любопитно

    До коментар [#17] от "shileto":

    А за Хампарцумян, който приватизира Булбанк и после направи КТБ в чест на патрона си - консултант - К'ВО ще кажат приятелите на Цецо Василев???

    karabastun1@abv.bg
  29. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8060 Неутрално

    Идват избори, хората питат и затова трябва да им сеотклонява вниманието от важните за тях неща. За КТБ, нито дума, макар че там потънаха 4 млрд. в джоба на мафията.

  30. 31 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    За да излезе истината наяве, разбира се. Крайно време беше. Започна да се усеща Борисов, че оставяне на пладнешкия обир на БСП (КГБ) -сДС-ДпС (още от правителството на оня другар от ДС, дето ни караше да затягаме коланите, а Иван Костов беше министър на финансите под опеката на тов. Луканов) под прикритието на т.н. "работническа" и всякаква друга "приватизация", не налива вода в мелницата на ГЕРБ. Крайно време е да се състави "бяла книга" с имена, дати и суми и други подробности от договорите за продажбата на всеки държавен актив. Така ще бъдат запушени устата на другарчетата от файтона, а и не само на тях.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  31. 32 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#31] от "Непукистка":
    .."Иван Костов беше министър на финансите под опеката на тов. Луканов) под прикритието на т.н. "работническа" и всякаква друга "приватизация" - Костов беше финансов министър в правителството на Димитър Попов. Работническата приватизация започна при Виденов, пък приватизациите на банките още при Луканов. Също в държавните предприятия, входа и изхода държаха червени частници, пък загубите оставаха за държавата, тоест, за нас..Ма кво да ви прави човек вас герберските пропагандатори, едно си баба знае, едно си баба бае...

  32. 33 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 384 Любопитно

    Не разбрах защо "Хубавото" Наде, вместо в Сливенския затвор я пратиха посланик в Турция.

  33. 34 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#31] от "Непукистка":
    "Крайно време е да се състави "бяла книга" с имена, дати и суми и други подробности от договорите за продажбата на всеки държавен актив."
    Всъщност това си е продължаващо престъпление спрямо хаселението на една държава. Продължаващо престъпление на "другарите" от висшата номенклатура на БКП и ДС. Грабеж в особено големи размери, чрез ощетяване на държавата с милиарди от умишлени лоши сделки. От които се образува кастата на "дивите капиталисти". И бяха легализирани като новите бизнесмени на демокрацията. Цинично и нагло. Дано Законът, който Конституционният съд спря да бъде ревизиран и приет след представянето на казуса пред Международния съд. И да отпадне окончателно давността за престъпленията на комунистическия режим.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  34. 35 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#33] от "batgosho":

    Питай Плевналиев. Той отговаря за посланиците. Изпращане и отзоваване.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  35. 36 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1627 Весело

    До коментар [#32] от "dobrich":

    Пак не си прочел, Толбухин! "Под опеката на тов. Луканов" не значи, че е бил министър в правителството на Луканов. А това че Димитър Попов беше ДС кадър, само ти би го отрекъл, хахах... А пладнешкият обир започна веднага след свалянето на Живков. За предишните ком. далавери няма да споменавам.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  36. 37 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#31] от "Непукистка":
    "Крайно време е да се състави "бяла книга" с имена, дати и суми и други подробности от договорите за продажбата на всеки държавен актив. Така ще бъдат запушени устата на другарчетата от файтона, а и не само на тях" - Точно така! Нека се знае кои предприятия бяха банкрутирали, кои продадени за 1 долар, но със задължения да връщат милиони долари дългове, как МВФ ни наложи бърза приватизация, за да ни отпускат траншове, без които държавата не можеше да функционира. Как от МВФ направиха един списък за затваряне на безнадеждни фабрики. Как в държавата бяха останали само 200 милиона долара, пък Луканов обяви в 1990 г. мораториум върху плащанията при 1 200 милиона долара в държавната хазна и още много други факти. Които вие преиначавате и лъжите безобразно. Тогава ще лъсне истината за състоянието на страната, поета от Костов. И състоянието на страната, членка на ЕС, поета от Борисов в 2009 г. И ще стане ясно кой пази статуквото с цената на милиарди нови задължения...

  37. 38 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 384 Весело

    До коментар [#35] от "достатъчно":

    За Плевнелиев ще разберем и ще пишем след изборите, че нали знаеш кога най-много хапе змията...

  38. 39 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#22] от "достатъчно":

    Защо, питам аз? И ще питам, докато Командира не проговори. Има за какво да отговаря.

    "Командирът" е отговорил многократно, но явно трудно помните!
    Приватизирани са всички губещи предприятия, намиращи се в списъка на Жан В. Заради това страната се изправи за четири години!
    Костов отказа продажбата на БТК за два милиарда - познай за колко я коснаха след това! Ти знаеш,
    ама лаф да става и плюнки!

  39. 40 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#36] от "Непукистка":
    " За предишните ком. далавери няма да споменавам " - Разбира се, че няма да споменаваш. Вие от Бкп-2 пазите Бкп-1.

  40. 41 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#40] от "dobrich":

    Дрън-дрън... Съвсем се отнесе. Типично комунишко до "теменужено" едно такова. "Пука ми" какво плямпаш, нали знаеш, хаха?
    Ако има тема за времената, когато вашето БКП (да не забравяме, че Костов беше съветник на Луканов и пишеше статии в РД за запазването на режима) грабеше и се тъпчеше за сметка на останалите 90 на сто от народа, тогава ми се обади. Точка.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  41. 42 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alexander97":
    "Костов отказа продажбата на БТК за два милиарда - познай за колко я коснаха след това!"
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/1999/12/04/253291_sramnata_sdelka_za_btk/
    Интересна статия от Капитал 1999.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  42. 43 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#42] от "достатъчно":

    Двата милиарда бяха по-късно.
    Крадливият от Мадрид я хариза за триста милиона.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 44 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alexander97":
    "Костов отказа продажбата на БТК за два милиарда - познай за колко я коснаха след това!"
    " Относно приватизацията на Българската телекомуникационна компания (БТК) премиерът Костов даде ясни гаранции на питащите го депутати от опозицията, че при сделката са запазени всички интереси на България по отношение на националната й сигурност, а що се отнася до цената, тя е само толкова, колкото е готов да даде купувачът. Цената на компанията се определя от държавните дялове в нея, от тръжната цена и от стойността на втория GSM-оператор, както и от инвеститорската програма на купувача, която е била одобрена от Агенцията за приватизация. Цена от 510 милиона долара може да се стича за изключително постижение, каза още Костов."
    https://news.bg/archive/tsenata-za-btk-e-izgodna-smyata-ivan-kostov.html
    Така че, не е зле да се информираш, преди да ми държиш такъв тон! Дай ми други факти, ако намериш такива...като фокусник!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  44. 45 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    100 от 1461
    ДЕЙНОСТА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ПЕРИОДА
    21 МАЙ - 31 АВГУСТ 1997 ГОДИНА
    ПЪРВИТЕ 100 ДНИ

    Изминаха първите сто дни от работата на правителството на Обединените демократични сили. То бе избрано по волята на българския народ от реформаторското мнозинство в 38-то Народно събрание. Програмата "България-2001", която бе заявена пред Парламента и обществото, е програма на необратимите реформи.
    Първите сто дни Правителството посвети основно на осигуряването на условията за решителните икономически и социални промени. Тази работа бе продължение на подготовката, извършена от служебното правителство на Стефан Софиянски.
    Кабинетът на Иван Костов стартира изпълнението на програмата си в следните приоритети:
    • финансова стабилизация;
    • укрепване на държавното управление и взаимодействието между отделните власти и институции;
    • осигуряване на правов ред и сигурност в държавата;
    • създаване на благоприятни външни условия за реформите;
    • укрепване на националната сигурност.
    ФИНАНСОВА СТАБИЛИЗАЦИЯ И ВАЛУТЕН СЪВЕТ
    Първата голяма стъпка на Правителството в посока на финансова стабилизация бе успешното приключване на подготовката и въвеждането на валутен съвет от 1 юли тази година.
    Анализът от двумесечното действие на валутния съвет показва, че той е стабилен. Значително нараснаха валутните резерви на БНБ. През първия месец от въвеждането на валутния съвет те се увеличиха с над 1 млрд. германски марки и към 31 юли 1997 г. достигнаха 1.72 млрд. германски марки. Главната причина за тези положителни резултати са промените в макроикономическата политика, водещи към укрепване на платежния и търговския баланс, притокът на капитали и възстановеното финансиране от МВФ .
    Възвръща се доверието в лева и в банките, както от български, така и от чуждестранни инвеститори. Левовите влогове на населението към 31 август 1997 г. са 810.3 млрд. лева при 627.9 млрд. лева към 30 юни 1997 г. и 416.2 млрд. лева в края на януари 1997 г. Валутните влогове на населението също бележат увеличение. Към 31 август 1997 г. те са 578.4 млн. долара при 468.8 млн. долара в края на февруари 1997 г.
    Възстановено бе доверието в страната на международните финансови институции, от които бяха отпуснати нови заеми в размер на 323 млн. германски марки.
    В резултат на финансовата стабилизация започнахме да преодоляваме спада в реалния сектор.
    Постигнато е съществено забавяне на темпа на инфлация съобразно очакванията, свързани с въвеждането на валутния съвет. Рязко е намалена инфлацията: от 242.7 % за февруари на 0.8% за юни и 3.66 % за юли. Не се очакват съществени отклонения от договорените с МВФ показатели. Минималните различия са следствие преди всичко на измененията на международните валутни пазари. Намаляването на инфлацията в рамките на 2 %-2.5 % средномесечно е една от целите, заложена в правителствената програма, гарантираща сигурност и стабилен бизнес хоризонт.
    Постигната е и другата макроикономическа цел - намаляване на лихвения процент на нива, позволяващи нормалното финансиране на реалния сектор. Действащите равнища от 6-7 % на месечна база спрямо 216 % средномесечно за февруари и 60.5 % през май, позволяват да се каже, че правителството е изпълнило едно от обещанията си: да осигури приемлива цена на кредита. Не се очакват съществени изменения в нивото на лихвите до края на годината.
    Тенденцията за възстановяване на икономиката и нарастване доверието на чуждите инвеститори се очертават и от данните на платежния баланс.
    Външноикономическите взаимоотношения на страната се характеризират със силно положителен търговски баланс - над 353.9 млн. щатски долара на полугодието, както и от увеличените инвестиции и валутни резерви. От 282.2 млн. щатски долара директни чуждестранни инвестиции за полугодието, през второто тримесечие са получени 241.8 млн. щатски долара.
    БЮДЖЕТЪТ ЗА 1997 ГОДИНА

    През юни Народното събрание гласува предложения от Правителството бюджет за 1997 г., разработен и съобразен с изискванията на валутния съвет.
    През изтеклите месеци се наблюдава съществено подобрение на събираемостта в приходната част на бюджета. Към 31 юли 1997 г. общо приходите са в размер на 2 368 млрд. лева, което представлява 48.4% от планираните в закона. Данните показват и нарастване на приходите в бюджета, изразени като относителен дял към БВП. Поради продължаващия все още спад на БВП и на производството, по-добрите резултати се дължат изцяло на предприетите мерки от Правителството и провежданата данъчна политика от Министерството на финансите. Тази политика намира израз в увеличените приходи от данък върху печалбата, където има реализиран ръст на постъпленията от 45% и 31% съответно за юни и юли. За второто тримесечие на 1997 г. е реализиран приход от 7.1% от БВП при 3.1% от БВП през 1996 г. Този резултат е следствие и от създаването на специализирана служба за наблюдение на големите данъкоплатци, както и от въвеждане на твърда финансова дисциплина в големите държавни фирми, които преди формираха големите задължения в бюджета. Съществено е нарастването на приходите, реализирано от данъка върху общия доход. При планирани приходи от 3.49% от БВП, са реализирани приходи за над 4.74%. Това се дължи основно на повишаването на доходите в публичния сектор, където държавните предприятия увеличиха работната заплата. Шоковото свиване на потреблението на населението от края на миналата и началото на тази година доведе до значително свиване на базата на ДДС, което се отрази на приходите от този данък. За първото тримесечие на 1997 г. ДДС бе 4.9% от БВП при 5.9% за 1996 г. Наблюдаваното реално увеличение на потреблението през периода май - юли повиши постъпленията от ДДС, но те все още не са достигнали нивата за съответния период на 1996 г. от 6.9% от БВП. Реален е ръстът и от приходите от мита и митнически такси. Съответно 32% за юни и 29% за юли. След спада през първото тримесечие се наблюдава стабилизиране на постъпленията от мита. Това е свързано както с подобрената работа на митническата администрация, така и с повишения износ през последните месеци.
    Към 31 юли 1997 г. са извършени разходи за над 2 695 млрд. лева, което представлява 47% от предвидените за тази година. Бе възстановено нормалното финансиране на разходите за социални дейности. След критичните нива на пенсиите, достигнати през февруари 1997 г., разходите за пенсии към юли 1997 г. представляват около 7.3 - 7.5% от БВП. Възстановено е напълно равнището на социалните помощи и обезщетения, изплащани от държавния бюджет. Равнището от 1.34% от БВП през първото тримесечие на 1997 г. достигна 2.7 - 2.8% от БВП към юли 1997 г.
    Въвеждането на валутния съвет позволи съществено да се намали лихвената тежест на бюджета. За първи път е овладяно нарастването на държавния дълг, а през последните месеци дългът за финансиране на бюджетния дефицит бележи съществен спад от 965.5 млрд. лева в края на месец май 1997 г. на 872.1 млрд. лева към 31 юли 1997 г., като тази тенденция ще бъде запазена. Гарантирано е обслужването на външния и вътрешния дълг.
    МЕЖДУНАРОДНИ ФИНАНСОВИ ИНСТИТУЦИИ

    Успешно бе финализирано споразумението с МВФ, спазват се критериите по договорената с МВФ програма, в резултат на което са предоставени вторият и третият транш на обща сума 224 млн. долара.
    Подписано бе трето по ред рамково споразумение с Европейската инвестиционна банка. Израз на подобрения инвестиционен климат са договорените проекти и заеми от Световната банка. Общо сумата на получените и очакваните до края на годината кредити надхвърля 240 млн. долара.
    След петгодишни неуспешни преговори сега България е пред финализиране на заема за финансово и структурно подпомагане - FESAL, който Световната банка ще разгледа в началото на октомври.

    ОТНОШЕНИЯ МЕЖДУ ИНСТИТУЦИИТЕ

    Изминалите сто дни бяха достатъчни, за да се затвърди новият стил на взаимоотношения между институциите. Активна роля в решаването на редица въпроси пое президентът Петър Стоянов. Постигнатият синхрон в работата между Правителството и Парламента позволи в този период да бъдат внесени от Министерския съвет и гласувани от Народното събрание 14 закона.
    Без да се намесва в работата на съдебната власт, Правителството се стреми да води диалог с отделните й структури. Стоте дни недвусмислено показаха желанието на Правителството да бъде прозрачно за обществото, да предоставя постоянно пълна информация за своята дейност на медиите.


    АДМИНИСТРАТИВНА РЕФОРМА

    Целите на правителството в областта на администрацията, определени в Програма "България 2001", предвиждат изграждане на авторитетни институции и прозрачна система за ефективно обслужване на гражданите.
    Беше направено детайлно проучване на съществуващите структури на държавната администрация, тяхната юридическа регламентация, мястото им в йерархията на структурите в държавната власт, техните компетенции и системите за обмен на информация между тях. Анализът дава възможност за определяне на йерархичната структура, предназначението на всеки елемент от системата, специфичните и общите компетенции и функционалните връзки между различните структурни единици.
    Двете основни направления на административната реформа са:
    • институционални промени - насочени към преминаване към по-ефективна съвкупност от правила;
    • организационни реформи - усъвършенстване на структурите и комуникациите.
    Стратегията за изграждане на модерна административна структура на държавната администрация в Република България и планът на нейното реализиране ще бъдат завършени в края на месец септември.
    БОРБА С ПРЕСТЪПНОСТТА

    Като ключово условие за по-нататъшното успешно развитие на реформите в страната Правителството определи борбата с престъпността и осигуряването на правов ред в страната.
    През юли Правителството подготви и внесе в Народното събрание проектите на законите за промени в Наказателния и Наказателно - процесуалния кодекс и в Закона за застраховането, които усилват позициите на изпълнителната и съдебната власт в борбата с престъпността и корупцията. Тези законопроекти получиха положителна оценка от Съвета на Европа, от където бе поискана предварителна експертиза. Подготвени са проектозаконите за МВР и за специалните разузнавателни средства.
    Изпълнен е един от основните приоритети на Правителството, стоящ като главна задача пред МВР - да се преодолее страхът на хората, да бъдат респектирани групировките и оказан натиск върху тях за спиране на рекета и насилственото застраховане. Предприетите от МВР мерки по задържането и разобличаването на важни фигури в организирания престъпен свят допринасят за разкъсване на установените в последните години недопустими връзки между магистрати и криминално проявени лица.
    Проведени са целесъобразни промени и е оптимизирана организационната структура на МВР. Реализирана е нова функционално-организационна структура на НСС и ЦСБОП. Засилени са контролните функции на звената за граничен контрол, като тези звена на НСС и службите "Сигурност" към СДВР и РДВР са прехвърлени към Националната служба Гранични войски.
    За ограничаване на корупцията и възможностите за въздействие на организираната престъпност в МВР са предприети мерки за опростяване на административните процедури и своевременно отстраняване на извършителите на нарушения. За извършени дисциплинарни нарушения през първото шестмесечие на годината са наказани 2009 служители и са уволнени 23 офицери и 85 сержанти.
    Усъвършенствана е процедурата по образуването на бързи производства с оглед своевременното изолиране на извършителите на престъпления. На органите на Прокуратурата са предадени 1 358 преписки и са осъдени 1040 лица по Чл. 409 от НПК.
    Подобри се организацията на работа в окръжните и районните съдилища и намаляха не изготвените в срок съдебни актове. Броят на делата по Закона за собствеността и ползването на земеделските земи чувствително се ограничи.
    МВР, реформираното главно управление "Митници" на МФ, данъчните служби и Комисията по цените предприеха решителни действия, насочени към ограничаване на икономическата престъпност.
    В периода 1 май - 31 юли т.г полицейските служби разкриха 29 429 криминални престъпления, или с 52,5 % повече от същия период на предходната година. Разкрити са 3 312 икономически престъпления- 17.8 % повече в сравнение със същия период на миналата година. Със 7.7 млрд. лева е по-голяма сумата на възстановените щети, която като цяло възлиза на 8.6 млрд. лева.
    Органите на МВР са провели 3 684 комплексни и тематични операции . Проверени са повече от 42 хил. лица, иззети са 718 броя незаконно притежавано оръжие. Предотвратен е незаконен износ на стойност около 14 млрд. лева. Иззети са така също 5.921 кг. хероин, 1.06 кг. кокаин и 46 блистера каптагон. Пресечени са 3 канала за трафик на кокаин и за износ на културно-исторически ценности. В хода на операция "Комар" в страната са проверени 17 758 луксозни МПС. Разкрити са 319 противозаконно отнети, крадени и издирвани МПС. Констатирани са 1 139 нарушения по автомобилите и документите на собствениците. Установени са 437 МПС с нередовни документи.
    МВР провежда настъпателни мерки за борба с корупцията, като особено внимание отделя на лицата с жизнен стандарт далеч над техните доходи. За нарушения на данъчното законодателство по Глава III от Закона за собствеността на гражданите на данъчните власти са подадени 2 502 лица, на прокуратурата - 287 преписки. Разкрити са 34 престъпления и са обезпечени постъпления в държавния бюджет на стойност над 232 млн. лева.
    Съвместно с "Електроснабдяване" ЕАД са проведени операции за пресичане кражбите на електроенергия. Установени са 1947 случая на кражби с щети за над 170 млн. лева. В банковата сфера са предотвратени и разкрити престъпления и нарушения, образувани са следствени дела срещу ръководни длъжностни лица от ТБ "Славяни", ТБ "Кристалбанк", "Бизнесбанк" АД и БНБ.
    Експулсирани са и са наложени ограничения за влизане в страната на 462 чужди граждани за незаконна търговия с оръжие, стратегически суровини и наркотици, неправомерна религиозна дейност и други прояви, засягащи националната сигурност.
    В операциите по разкриването и пресичането на престъпления срещу интелектуалната собственост са проверени над 450 обекта и са иззети значителни количества компактдискове., видео- и аудиокасети.
    ПРАВНА РЕФОРМА

    Министерството на правосъдието и правната евроинтеграция направи важни стъпки за създаване на необходимата правна рамка на реформите в страната. Подготвени са Законопроект за изменение и допълнение на Гражданско-процесуалния кодекс, Законопроект за изменение и допълнение на Наказателно - процесуалния кодекс, с които се въвежда предвиденото от конституцията триинстанционно производство, Законопроект за Върховния административен съд и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за административните нарушения и наказания. Бяха положени значителни усилия по въвеждането в действие на Закона за нотариусите. За краткия период на работа на Правителството бе подготвена сериозна реформа в наказателното изпълнение в съответствие с европейските стандарти.
    ВЪНШНА ПОЛИТИКА

    Правителството насочи усилията си за реализацията на формулираните с консенсус основни външно-политически приоритети:
    • Присъединяване на България към НАТО и ЗЕС като без алтернативна и най-сериозна гаранция за националната ни сигурност. Резултатите от проведената на 8 и 9 юли в Мадрид среща на високо равнище не бяха изненадващи по отношение на кандидатурата на България за членство в НАТО в контекста на пропуснатите в предходните периоди възможности. Времето преди тази среща беше използвано за намиране на международна подкрепа на тази кауза и голяма част от изоставането беше наваксано. В Мадрид България обяви своя инициатива за сътрудничество в Югоизточна Европа и Черноморския регион в областта на сигурността в рамките на новосъздадения Евроатлантически съвет за партньорство.
    • Ускорена подготовка на България за присъединяване към Европейския съюз. Държавните институции подобриха своето взаимодействие чрез създаване на национален механизъм за работа по евроинтеграцията. Бяха разширени координиращите функции на МВнР и в тази насока. Усъвършенства се методиката за работа по програмата ФАР. Извършена беше активна дейност по сключване на спогодби за реадмисия със значителен брой страни. По линия на Европейския съюз бе съгласувана помощ за стабилизиране на платежния баланс във връзка с въвеждането на валутния борд в размер на 250 млн. екю.
    • Балансирана регионална политика, вписваща се в по-общия контекст на нашата европейска и евроатлантическа интеграция. В духа на българската Инициатива за добросъседство, стабилност и сигурност бе одобрена стратегия за участие на страната в многостранното сътрудничество в Югоизточна Европа, чийто основни параметри са взаимноизгодни икономически връзки, изграждане на инфраструктурни проекти, мерки за укрепване на доверието и сигурността, усъвършенстване на механизмите за предотвратяване на кризисни ситуации и борба с организираната престъпност .
    • Активизиране на връзките с Русия и други страни от ОНД. Правителството на ОДС постави отношенията с Русия на нова основа, водено от разбирането, че доктриналният подход препятства продуктивното сътрудничество. Изхождайки от принципа на равнопоставеността, България положи значителни усилия за извеждане на тези взаимоотношения от наследеното неблагоприятно състояние с цел балансиране на стокообмена и ускоряване на реализацията на мащабни икономически проекти.
    През изминалия тримесечен период България бе изведена от външнополитическата изолация, възстанови доброто си име на надежден партньор в международните отношения и даде солидни гаранции за необратимостта на външнополитическата си ориентация.
    РЕФОРМА ВЪВ ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ

    Правителството разработва концепция за национална сигурност и военна доктрина на Република България, които са съобразени с бъдещото членство на страната в НАТО. В ход е реформа в Българската армия. Подготвен е план за организационно изграждане и структура на Българската армия през периода 1997 - 2010 г. в съответствие с който беше извършена актуализация на Програмата за възстановяване, модернизация и превъоръжаване на Българската армия в периода до 2015 г. На въоръжение са приети 22 нови изделия.
    За правно нормативно осигуряване на реформата Правителството одобри Законопроект за изменение и допълнение на Закона за отбраната и въоръжените сили.
    Целта на реформата е запазване на боеспособността на българската армия и създаване на условия за нейното функциониране и изпълнение на конституционните й задължения при строги финансови ограничения. Подготвените щатни и структурно-организационни изменения ще направят армията по-малобройна, по-компактна, но в същото време по-ефективна и оперативно съвместима с армиите на НАТО.
    ПРИВАТИЗАЦИЯ

    През първите сто дни Правителството показа воля за приватизация. Рязко беше ускорен темпът на раздържавяване, предприети бяха законодателни мерки за опростяване и ускоряване на процедурите, за увеличаване прозрачността и честността на приватизационния процес.
    Агенцията за приватизация подготви документи за провеждане на конкурс за избор на международни консултантски фирми, които да ускорят приватизацията на 30 големи български предприятия. Над 90 чуждестранни фирми и финансови институции се отзоваха на поканата. След конкурс по документи и проведени интервюта до края на август бяха сключени 4 консултантски договора.
    За периода 21 май - 31 август 1997 г. АП е открила процедури за приватизацията на 61 предприятия. За този период от АП са сключени 27 сделки.
    Министерството на промишлеността е сключило 58 приватизационни договори на обща стойност - 24 586 млн. лева и е открило 123 процедури. За същия период на 1996 г. сключените договори са били 19, а откритите процедури - 19.
    През последните три месеца в системата на търговията са открити 85 процедури за касова приватизация. Реализирани са 50 сделки с приход 4 274 млн. лева. Очаква се до 30 септември да бъдат сключени нови 24 сделки за около 3 млрд. лева.
    Министерството на търговията и туризма прие нова схема за приватизиране на отделни обекти от туристическите комплекси, един процес, който беше блокиран през последната година поради недомислиците на масовата приватизация. Комплекс "Златни пясъци" вече е подготвил 50 обекта за оценка за приватизация. През трите месеца бяха открити 7 нови процедури за приватизация и сключени сделки за 1.1 млрд. лева.
    В периода май - август Министерството на транспорта е открило 51 нови процедури за приватизация - 13 за цели предприятия и 16 за пакети акции от предприятия, включени в програмата за приватизация чрез инвестиционни бонове. Към момента в приватизационна процедура са 38 предприятия, 10 обособени части и 47 пакета акции, представляващи държавното участие в капитала на фирмите от програмата за масова приватизация. Подписани са 26 договора за покупко-продажба на 6 предприятия, 8 обособени части и 12 пакета акции или дялове от предприятия. Стойността на сделките е 1 700 млн. лева.
    От 21 май до 31 август 1997 г. Министерството на земеделието, горите и аграрната реформа е открило 39 процедури за приватизация. Реализирани са 27 сделки на стойност 25 632 млн. лева. До края на годината ще бъдат открити минимум 54 процедури за приватизация и ще бъдат сключени сделки за продажба на 65 обекта от земеделието. Очакваните приходи са 115 млрд. лева.
    Министерството на регионалното развитие и благоустройството е сключило 3 приватизационни сделки за цели предприятия и шест за обособени части на стойност 52 574 млн. лева и е договорило инвестиции за 52 587 млн. лева. Подготвени са 24 сделки за приватизация на цели предприятия и 32 - за обособени части.
    Министерството на културата откри 3 приватизационни процедури за цели предприятия и сключи договори за продажба за 1 цяло предприятие и 4 обособени части. За стоте дни са постъпили авансови вноски по реализирани сделки в размер на 24 млн. лева, по договори с разсрочено плащане - 136 млн. лева и плащания с дългосрочни държавни облигации по ЗУНК в размер на 530 млн. лева.
    Във връзка с приключването на първия тур от масовата приватизация Правителството прие изменения в нормативната уредба с цел съкращаване на сроковете за провеждане на технологичните етапи на масовата приватизация, максималното усвояване на преференциалните акции и изготвяне указания за водене на книга на акционерите на дружествата с преобладаващо държавно участие. От включените в Програмата за масова приватизация 1050 предприятия 1040 са участвали в тръжните сесии. От тях изцяло са продадени всички предложени на търговете акции от 623 предприятия. Броят предприятия с раздържавен капитал над 67% в резултат от масовата приватизация е 666.
    ЛИКВИДАЦИЯ НА ГУБЕЩИ ПРЕДПРИЯТИЯ

    През отчетния период са открити процедури за ликвидация и производство по несъстоятелност за 83 дружества от промишлеността, които формират загуба в размер на 5 472.8 млн. лева. Общата брутна загуба на предприятията в несъстоятелност и ликвидация в системата на Министерството на промишлеността е в размер на 18 509 млн. лева, което е 30% от общата брутна загуба на дружествата в системата на министерството в размер на 61 648 млн.
    лева. Чрез ликвидация са прекратени 19 дружества, формиращи загуба от 796 млн. лева - 4.3% от общата брутна загуба.
    В процедура на ликвидация са две транспортни предприятия.
    Чрез безвъзмездно прехвърляне на държавна собственост на общините, Министерството на транспорта се освободи от собственост върху 26 транспортни предприятия, чиито дълготрайни активи са 591 млн. лева.
    Министерството на земеделието обяви ликвидацията на 4 търговски дружества. Приключила е ликвидацията на други 5 търговски дружества.
    В системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са ликвидирани 3 предприятия, завършва подготовката за закриване на още 3 дружества и са в процес на подготовка още 36 от общо 42 търговски дружества.
    ИНВЕСТИЦИИ

    Важен елемент на структурната реформа е инвестиционният климат. Снижаването на лихвения процент и инфлацията, укрепването на банковата система, постепенното възстановяване на потребителското търсене, създават нов инвестиционен климат в страната.
    Изготвеният нов Закон за чуждестранните инвестиции цели либерализиране на инвестиционния режим в България и разширяване на предоставяните досега гаранции за чуждите инвеститори. "Концепцията за подобряване на инвестиционния климат в България" е съобразена с изискванията на "Бялата книга" за подготовката на асоциираните страни от Централна и Източна Европа за интеграция във вътрешния пазар на Европейския съюз.
    Към Агенцията за чуждестранни инвестиции беше създаден консултативен съвет по чуждестранни инвестиции. В него участват представители на водещи консултантски фирми. Новият инвестиционен имидж на страната и постигнатите положителни ефекти от макроикономическата стабилизация ще бъдат представени в рамките на Българския инвестиционен форум, който ще се проведе на 22-24 октомври 1997 г. в София.
    ПАЗАР КАПИТАЛОВ

    Основен елемент на структурната реформа е развитието на капиталовия пазар. За отчетните три месеца със съдействието на Правителството бе постигнат напредък в създаването на национална фондова борса. Подготвя се пилотен проект за продажба на държавни предприятия чрез пласиране на акции на фондовия пазар.



    ОТРАСЛОВА ПОЛИТИКА И ДЪРЖАВНО УЧАСТИЕ

    През изминалите три месеца една от най-тежките задачи на Правителството бе да стабилизира състоянието на държавния сектор в икономиката, за да не продължат огромните загуби и разхищения. Заедно с това бяха направени и първите стъпки към формулиране на отраслова политика в основните направления.
    ПРОМИШЛЕНОСТ

    В държавните предприятия в системата на промишлеността в периода от май до август е произведена и реализирана промишлена продукция за над 1 600 млрд. лева. Въпреки положителните промени в икономическата ситуация производството е 89% от равнището през същия период на 1996 г. Трайна тенденция на подем в производството и реализацията е постигната в:
    • черната металургия със 115% (средномесечно за сравнимия период);
    • цветната металургия със 120%;
    • тежкото машиностроене със 116%.
    Негативно влияние върху общите резултати в промишлеността оказва спадът в :
    • химическата промишленост общо със 17.8%;
    • електроника и електротехника с 30%;
    • леката промишленост със значително намаление в шивашката промишленост с 8.8%, кожарска и обувна с 40%, стъкларска с 20%;
    • хранително-вкусова промишленост с 30%.
    Положителна тенденция е нарастването на експортната насоченост на производството. Относителният дял на износа е нараснал в черната металургия със 72%, в машиностроенето с 62%, в химическата и нефтопреработващата промишленост с 51%, в електрониката с 51%. Износът на оръжие и специална продукция също нараства и за първото полугодие на 1997 г. той е 70.4% от експорта за цялата 1996 г. Основната част от този обем е реализирана за периода май-юни тази година.
    Министерството на промишлеността активно работи по програми за преструктуриране на всички подотрасли на промишлеността. За стимулиране на дребния бизнес бе създадена Агенция за малки и средни предприятия.
    ТЪРГОВИЯ

    Усилията на Министерството на търговията и туризма през изминалия период бяха насочени към стабилизиране на вътрешния пазар в условията на неговата либерализация. Приети бяха изменения и допълнения в Закона за борба със спекулата и Закона за цените. Започна подготовката на Закона за правилата
    на вътрешния пазар, съобразен с практиката на страните от ЕС. Той ще замени Закона за борба със спекулата, Закона за цените и Закона за защита на конкуренцията.
    Важен елемент на държавната политика в тази област е изграждането на стоковите борси и тържищата като основа за нормалния вътрешен пазар. Те ще прекъснат дългата верига от прекупвачи, която ощетява производителите и повишава крайните цени за потребителите. Правителството назначи Държавната комисия по стоковите борси и тържищата и прие Наредба за издаване на разрешения и Наредба за водене на публични регистри. Започна приемането на документи за лицензиране.
    В изпълнение на програмата на Правителството и поетите международни ангажименти от 1 юли бяха либерализирани цените на 15-те основни хранителни стоки, наблюдавани от МС. За защита на потребителите беше въведен механизъм за крайна продажна цена на тези продукти, която свободно се договаря между производители и търговци.
    Отпадна забраната за износ на зърно и маслодайни култури. Вътрешният пазар бе защитен с експортна такса от 15% и високи изкупни цени, които са предпоставка за преодоляване на наследения дефицит и подобряване състоянието на земеделските производители.
    Създадена бе Държавно-обществена комисия за цените на енергоносителите.
    През изминалите сто дни силен натиск върху вътрешния пазар оказаха някои монополисти - производители и търговци на едро на месо, млечни продукти и олио. Те използваха високите вносни мита и липсата на експортни такси, за да ги продават скъпо на вътрешния пазар и да ги изнасят на по-ниски цени. Това принуди Правителството да намали някои от вносните мита и да разреши ограничени количества за безмитен внос на основни хранителни стоки.
    Съвместно с ГУ "Митници" и МВР бе засилен контролът по границата, извършени бяха проверки в складове на стокови борси и безмитни магазини. Открити бяха големи количества незаконно внесени стоки, предимно акцизни. Изготвят се нови правила на безмитните магазини. Определени са специални пунктове за митническа обработка на вносни акцизни стоки.
    Основен приоритет във външната търговия е постигането на положително външнотърговско салдо. Износът на стоки за ЕС през второто тримесечие на тази година се е увеличил с 13 % спрямо същия период на миналата година. Двустранните преговори със страните членки на ЦЕФТА за либерализиране на търговията вървят успешно.
    Във връзка с присъединяването на Русия към Световната търговска организация се подготвят нови предложения за митата между двете страни. Преговаря се за износ на български стоки срещу природен газ.
    През август българските експерти преговаряха за преизчисляване на виетнамския дълг към нашата страна. Подобни срещи бяха направени в Лаос и Кампучия за евентуално договаряне на изплащането на дълговете на тези страни към България със стоки. Продължават консултациите за уреждане на дълговете на Сирия и Либия.
    ТУРИЗЪМ

    Бяха създадени 16 съвета по туризъм в различни общини на страната. По този начин се обединяват усилията на Министерството на търговията и туризма, общините, фирмите и хората, работещи в туризма. Подготвени са 11 междуправителствени договора .
    Спряно бе разграбването на търговските дружества в търговията и туризма. Извършва се преоценка на неизгодни за държавата приватизационни сделки и договори за съвместна дейност.
    Структури на силови групировки бяха отстранени от големите туристически комплекси. Засилена бе и контролната дейност в търговията и туризма - за 100-те дни са извършени 5 319 проверки и са съставени 2 138 акта. Вследствие на строгата финансова дисциплина се очаква значително увеличаване на печалбите на дружествата с държавно участие в сравнение с миналата година.
    ЗЕМЕДЕЛИЕ

    Неотложна задача на Министерството на земеделието, горите и аграрната реформа, а и на цялото Правителство беше преодоляването на зърнената криза и продоволственото осигуряване на страната. На българските земеделски производители за пръв път бяха гарантирани високи изкупни цени на хлебната пшеница - 230 хил. лева за тон. Правителството даде гаранции до 260 млрд. лева от ДФРР по кредитите, отпускани от ДСК и търговските банки за изкупуване на хлебна пшеница.
    Към 22 август 1997 г. в страната е изкупено 643 804 тона пшеница при средна цена 233 783 лева. За същия период на миналата година общо в страната са била изкупени 400 155 тона, което е с около 240 хил. тона по-малко. Очакваното производство от близо 3 200 хил. тона пшеница от нова реколта ще осигури хлебния баланс на страната, ще ни позволи да попълним държавния резерв, както и да върнем натуралните заеми към Полша и фирма "Гленкор".
    Подготвена е схема за кредитиране на животновъдството чрез ДФ "Земеделие" за стопанската 1997 - 1998 г. Предстои лицензиране на производството на животновъдна продукция. Междувременно с цел стимулиране на производителите бе повишена минималната изкупна цена на млякото.
    От 1 юни 1997 г. до края на август е върната 4 % от земеделската земя. За цялата минала година бе върната едва 7% от земята. Общият процент на възстановената на собствениците земя към 26 август 1997 г. е 60%, от която с нотариални актове 18%. За ускоряване на поземлената реформа МС прие Законопроект за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи и Законопроект за възстановяване на горите и земите от горския фонд.
    РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВО
    В търговските дружества с държавно имущество в системата на регионалното развитие и благоустройството в периода от месец май до месец август 1997 г. са изпълнени строителни работи и услуги за над 97 млрд. лева и е реализирана строителна продукция за над 52 млрд. лева.
    Актуализирана е нормативната уредба, с която се създават условия за намаляване загубите на питейна вода. От 3 на 15 е увеличен броят на дружествата "В и К", които приключват полугодието с печалба, а загубите на останалите дружества са намалени със 1 100 млн. лв.
    Изработва се оптимален модел на териториално устройство и взаимодействие на централната и местната власт.
    Разработена е бюджетна програма за строителство, реконструкция, ремонт и поддържане на четвъртокласните пътища в размер на 4 067.5 млн. лева.
    Готов е окончателният доклад по проекта за рехабилитация на пътните подходи по българо-гръцката граница за финансиране по програма ФАР.
    Работи се по проекти на Закон за кадастъра, Закон за устройство на територията, Закон за собствеността, както и за създаване на нормативна база за гарантиране на финансова и стопанска самостоятелност на общините.
    Работи се по развитие, устройство и опазване на Черноморското крайбрежие.
    Осигурени са 6.5 млн. щатски долара за реконструкция и модернизация на пречиствателна станция Варна, като безвъзмездна помощ от Датската агенция за опазване на околната среда.
    Осигурени са 1 360.5 млн. лева за преодоляване на последствията от активизираните свлачищни процеси по северното Черноморие.
    ТРАНСПОРТ

    Продължава работата по изпълнение на главните цели и задачи от Програмата "България 2001" на Министерство на транспорта:
    • максимално отделяне на държавата от собствеността и прякото управление на транспортните търговски дружества;
    • интегриране на националната транспортна система в транспортните системи на страните от Европейската общност, Централна и Източна Европа, Средна Азия и Кавказ.
    Разработена е индикативна програма за 26 приоритетни инвестиционни проекта от транспортната инфраструктура на Европейските транспортни коридори номера 4, 7, 8, 9, 10. Организирана е работата по реализацията на Южнобалканската инициатива на Президента на САЩ Клинтън за развитието на коридор номер 8 "Изток - Запад".
    Бордът на директорите на ЕИБ одобри предоставяне на заем за Република България с краен бенефициент Летище София за финансиране на проекта "Реконструкция и разширение на Летище София ЕАД" с 60 млн. екю. Договорът ще се подпише на 8 и 9 септември в Люксембург. Разликата до необходимите 123 млн. долара (63 млн. долара) за изграждане на първия му етап ще бъде финансирана от Програма ФАР и Кувейтския фонд.
    Започна работата по технико-икономическото проучване за концесия на автомагистралите "Тракия" от Оризово до Бургас и "Черно море" от Бургас до Варна, за което са осигурени 300 хил. екю по програма ФАР.
    СЪОБЩЕНИЯ


    В Комитета по пощи и далекосъобщения приключи работата по изготвяне на проектозакон, регламентиращ далекосъобщенията. Преработен бе и проектът на Закон за пощенските съобщения. Разработен бе и специален документ "Политика в областта на далекосъобщенията", в който са заложени принципите на демонополизацията, либерализацията, конкуренцията и създаването на условия за навлизане на чужди инвестиции. В процес на обсъждане с основния далекосъобщителен оператор БТК - ЕАД са "Общи условия за взаимоотношенията между БТК - ЕАД и абонатите на обществената телефонна мрежа", които въвеждат съвременни принципи на равнопоставеност между компанията и нейните клиенти.
    ЕНЕРГЕТИКА

    Дейността на новото ръководство на Комитета по енергетика бе насочена предимно към анализиране на съществуващите проблеми в отрасъла и вземане на мерки за тяхното решаване. Целта е постигането на сигурно и без прекъсване снабдяване на икономиката и населението на страната с електроенергия, топлоенергия, природен газ, въглища и брикети. Бяха създадени необходимите условия за провеждане на стабилна за целия отоплителен сезон ценова политика по отношение на енергийните продукти.
    ОКОЛНА СРЕДА

    В изпълнение на своята програма Правителството разработва съвременна законова основа на държавната политика в областта на околната среда, съответстваща на принципите на устойчивото развитие и европейските екологични стандарти. Народното събрание вече гласува на първо четене измененията и допълненията в Закона за опазване на околната среда. Правителството внесе и Законопроект за ограничаване вредното въздействие на отпадъците върху околната среда. Особено важно е отменянето на поправката на Закона за околната среда от 1995 г., с която беше регламентирана възможността инвестиционните проекти да се реализират без екологична оценка и без участието на обществеността в процеса. Министерството на екологията и водите издаде 16 решения по оценка на въздействието на околната среда на инвестиционни проекти и изготви 79 писмени становища за екологичното състояние на обекти, за които е открита процедура за приватизация
    Активизира се контролната дейност на министерството, в резултат на което рязко се увеличиха наложените санкции, по-голямата част от които на големи предприятия - замърсители.
    В съответствие с програмата на правителството се положи началото на интегрирането на екологичната със секторните политики.
    Провежданата досега формално процедура по екологична оценка на обектите, подлежащи на приватизация и отдаване на концесии, вече се прилага категорично като действен механизъм за решаване на екологични проблеми.
    Започна реализацията на Националната програма за намаляване употребата на озононарушаващи вещества, съгласно отпуснатата от Световната банка финансова помощ за 10,5 милиона щатски долари.


    ПОЛИТИКА НА ДОХОДИТЕ

    Резултат от водената от Правителството политика на доходите е, че установеният принцип на формиране на възнагражденията в материалната сфера за държавния и частния сектор е еднакъв, тоест пазарен. Предприятията, които изпълняват задълженията си към бюджета, осигурителните фондове и доставчиците, имат възможност да формират заплати според бюджета на предприятията. Постигнато беше съгласие с МВФ да няма таван за бюджетните заплати, като те ще зависят изцяло от възможностите на бюджетните приходи.
    Въпреки нарастването на доходите спрямо януари, последиците от хиперинфлацията и безпрецедентното обедняване на населението от края на миналата и началото на тази година дават отражение върху покупателната му способност, която все още остава ниска.
    СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА


    Разработва се нов правилник за социално подпомагане, който предвижда единна схема за месечно и целево подпомагане в пари и натура. Така помощите, осигурени от данъкоплатците, ще отидат точно при онези, които наистина се нуждаят от тях. Разработва се втора съвместна програма на Европейския съюз и Република България за спешна социална помощ в размер на 20 млн. екю. Прецизират се критериите за достъп на семействата до втората спешна социална помощ.
    Сред първите задачи в социалната сфера беше защитата при безработица на работниците и служителите, освободени от закритите предприятия. Утвърдени се две нови програми за заетост в общините от регионите на Смолян и Плевен. В процес на разработване са програми за квалификация на освобождаваните от бюджетната сфера с цел по-бързото им реализиране на пазара на труда и за заетост през зимните месеци на хората в най-тежко положение. Сключени бяха и се изпълняват споразумения между Министерство на труда и социалната политика, Министерство на отбраната и Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Разширяват се програмите за осигуряване на работни места чрез временна заетост.
    Социалната политика се провежда в непрекъснат диалог със социалните партньори в рамките на Националния съвет за тристранно сътрудничество, Националния съвет по условия на труд, Националния съвет по заетостта. Установи се трайна политика за включване на неправителствени организации в извършването на социални услуги.
    ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ

    Министерството на здравеопазването разработи национална здравна политика и стратегия за осъществяването й, насочена към структурна реформа в здравеопазването, промени в системата на финансиране и създаване на законова база.
    Към момента Министерството на здравеопазването приключва работата по подготовката на следните проектозакони: Закон за здравното осигуряване; Закон за професионално-съсловните организации на висшите медицински специалисти; Закон за изменение и допълнение на Закона за народното здраве. Съвместно с Министерство на труда и социалната политика е изработен Закон за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
    През периода започнаха структурни промени в следните области:
    • работническо здравеопазване;
    • система за лечение на белодробните заболявания и туберкулозата;
    • психиатрична мрежа;
    • санаторно - курортна система;
    • критерии и методика за акредитация на общинските болници и клиничните лаборатории в страната.
    ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА

    Започна преструктурирането на образователната мрежа в България и нейното рационализиране съвместно с общинските съвети. Направена беше първа стъпка по разработване на нова система от държавни образователни изисквания, което ще доведе до значително облекчаване на учебното съдържание и повишаване на ролята на учителя при преподаване на материала. Министерството на образованието и науката започна създаването на Обществени съвети по
    образованието по места, които ще обединяват усилията за развитието на образователните процеси. Бяха разработени и приети държавните изисквания за придобиване на образователно-квалификационни степени бакалавър и магистър за значителен брой специалности. Започна акредитацията на специалностите във висшите училища.
    Разработи се Наредба за ползване на студентските общежития, нова методика за определяне на наемите, както и проект за кредитиране на студентите. Студентските общежития бяха отдадени за стопанисване от висшите училища.
    От проведената кандидатстудентска кампания са приети около 45 000 студенти, 24 000 финансирани от държавата и 21 000 платено обучение.
    Направен е анализ на състоянието на научната дейност /1990 - 1997 г./ и са определени научните приоритети в условията на валутен съвет. Обявен е конкурс за безлихвено кредитиране на предприятия, внедряващи български научни постижения. Създадена е програма за развитие на изследователските и образователни компютърни мрежи с цел разширяване на достъпа до глобалната информационна мрежа ИНТЕРНЕТ. Работи се по създаване на център към МОН за разпространение на технологична информация.
    МЛАДЕЖТА

    Акцент в работата на Комитета за младежта, физическото възпитание и спорта е тясното сътрудничество с неправителствените организации и всички специализирани фондации и граждански сдружения, работещи по проблемите на младежта и децата. В напреднала фаза е създаването на представителен Национален младежки съвет.
    КУЛТУРА

    В условията на валутен съвет Министерството на културата имаше трудната задача в рамките на напрегнатия бюджет за 1997 г. да осигури необходимите средства за работа на културните институции. Подготвят се проекти на закони и други нормативни актове, които ще позволят да се създаде нова система за финансиране на културната дейност, да се усъвършенства системата за управление на културата и да се подобри материално - техническата й база.
    Бяха учредени Съвет по библиотечно дело и Съвет по читалищно дело, започна пререгистрацията на читалищата в съда и вписването им в специален регистър към Министерството на културата.
    Изработва се нова програма за българските културни институти в чужбина, съобразена с новите реалности в България и Европа.
    ОСТАВАТ 1361 ДНИ
    Това са само фактите от първите сто дни на Правителството на Обединените демократични сили. До края на мандата остават 1361 дни, през които ще бъде изпълнена програмата БЪЛГАРИЯ 2001.

    http://212.122.160.99/old/bg/oficial_docs/Reports/100days.html

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  45. 46 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3602 Неутрално

    Аз съм "за" проверка на всички приватизационни сделки, ама истинска проверка! Да бъде проследен и контролът по изпълнение на поетите ангажименти от страна на купувачите, т. е. отговорност да носят и органите по следприват. контрол! Тук включвам и тези от 2009 г. насам, по време на управлението на ГЕРБ.
    И защото пак се пусна в употреба статията на Костов в "Раб. дело", който не я е чел, нека я прочете; друг е въпросът в състояние ли е настоящият премиер да напише какъвто и да е анализ.
    http://www.dnes.bg/politika/2011/11/17/kostov-si-pusna-vyv-facebook-statiia-ot-rabotnichesko-delo.134237

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  46. 47 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    До коментар [#7] от "442":

    И аз съм на същото мнение...!
    Да бе говорим, че по времената на НДСВ, когато започна и политическата кариера на Бойко Борисов, бяха едни от най-дебелите далавери, ЕРП-тата и БТК!
    Освен всичко друго, може и да дъвчат Костов, за продажбата на Нефтохим..., ама приятеля на Борисов, другаря Златев, няма да е никак възхитен от цялата тази работа...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  47. 48 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2435 Любопитно

    <<Поради липса на по-добра идея>> към момента!
    Паникьосан е! Ами сделките на Цеца-Секса?
    Ако и от тая трънка изскочи шиле ... упс... заек?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  48. 49 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    До коментар [#11] от "aralambi":

    +++++
    #КОЙ ли е новият?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  49. 50 Профил на dame
    dame
    Рейтинг: 372 Неутрално

    По каквато и да е причина, но хубаво прави!

    dame




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK