Кой е виновен, че учениците не разбират какво учат?

1078 гласа
  1. Виж резултати
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1457 Любопитно

    Естествено, че СЕМЕЙСТВОТО

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  2. 2 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1457 Весело

    Ааааа...и Фейсот ...и на 3то място - на днешната младеж много неща й липсва

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  3. 3 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 589 Весело

    Международното положение.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7593 Любопитно

    Липсва отговор - Путин !?

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2112 Любопитно

    Много интересно е сравнението с "бежанците"! От тях 40% били неграмотни, пък от нашите 40% не разбирали, какво им се пише и чете! Демек вече на едно ниво ни слагат с тях!

  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Честите промени в програмите и начинът на преподаване.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Вече съм на 30 и все още не разбирам защо в 7 клас учехме за митохондриите, както и изочавахме в дълбочина различните видове лишеи и мъхове и поведението им при температурни амплитуди, а в края на 12 к3лас никой не ни беше разяснил какво е кредит, депозит, лихва...А учех в сравнително "елитно" държавно училище и езикова гимназия ,която беше във водещите желания прикандидатстването след 7 клас....?

  8. 8 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Накратко.
    Виновна е Системата на финансиране на образованието, а именно: делегираните бюджети , които изместиха фокуса от качественото образование към бройката, която трябва да фигурира в списъка на Н-ското у-ще , за да могат работещите там да си получават заплатите, без значение от това какво "продукт" ще излезе на изхода на образователната система.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  9. 9 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 346 Неутрално
  10. 10 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    ВСИчКИ изброени причини и още някои.

  11. 11 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    До коментар [#1] от "Вонин":

    """"Естествено, че СЕМЕЙСТВОТО """"


    Защо да е само семейството?
    Ако някои учители пишат 3-ки, 4-ворки и по силни оценки, за да не се разправят с двойкаджиите, семейството ли е виновно за това?
    За това, че огромен процент ученици не трябва да преминават в по-горен клас, а те преминават, семействата ли са виновни или учителите им, че ги пускат, без елементарни знания?
    А може би от по-горно ниво им е казано, да правят така.
    Тогава това трябва да се тълкува, като държавна политика!

  12. 12 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Като родител на четвъртокласник определено смятам, че на първо място вина имат лошите, претенциозни и неадекватни за деца учебни програми.
    По история например са наблъскали в един урок времето от Петър до Иван Асен ІІ, естествено съкратено, другата година ще са два с малки допълнения и така до 12 клас ще повтарят едно и също.

  13. 13 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Беновска пита дали не е виновен МаГаренко.

  14. 14 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Беновска пита дали не е виновен МаГаренко.

  15. 15 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Беновска пита дали не е виновен МаГаренко.

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Кой бил виновен ...
    Хайде, пак!

    Виновни много, даже бих казал - всички.

    Но важният въпрос е не КОЙ бил виновен, защото е затапващ темата във взаимни обвинения, гонене на вещици и суркането в неизбежно ровичкане и задълбаване по несъществени детайли и лични разборки, а КАК.
    Как да се оправят и тръгнат нещата!

  17. 17 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Това е малко подвеждащо, защото в статията за нефункционалните българчета се казва, че не разбират какво четат на стандартен тест "четене с разбиране", а не че не разбират какво учат

  18. 18 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Ами комплексни са причините :лоши учебни програми,лош начин на преподаване,семейството,липса на мотивация за младите преподаватели....

  19. 19 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Дневник, по-тъп въпрос не можахте ли да измислите?...
    Защо трябва да се търси "виновен" за това, че някой нещо не разбирал? За мене въпросът е по-скоро "Трябва ли всичко да се учи и трябва ли всеки да знае всичко?" Дълбоко уважавам лидерите и (учителите), които работят на принципа "Ако сте разбрали - добре, ако не сте - още по-добре!"

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  20. 20 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Администраторите в министерството!

  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    """... Но важният въпрос е не КОЙ бил виновен, . . . . а КАК.
    Как да се оправят и тръгнат нещата! ..."""
    ---------------
    Не се ли намери ПРИЧИНАТА / ИТЕ,
    няма да има оправия!
    Прав си , че не е интересно КОЙ,
    а каква е ПРИЧИНАТА ,
    за да се атакува и отстрани тумора !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    Няма еднозначен отговор.

  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    Лоши програми водят до лошо преподаване. Цялата система води до стимулиране на зубращината! Трупане на факти не стимулира самостоятелното мислене!!
    Повтаря се соцсистемата до безкрай!

  24. 24 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#11] от "vagabond66":

    ако детето ти е неграмотно си виновен най-вече ти.

    Birds of a feather flock together.
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#21] от "Чардо":
    Това "търсене на причините" за все по-слабите резултати на образУванието върви още от 80-те на миналия век.
    И все по-зле става от година на година.

    След над четвърт век не просто безплодно, но явно вредно джвакане на образУваниено - би трябвало да се усетим, че трябва да се смени подхода към въпроса ...

  26. 26 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#7] от "k7":

    Само от поста ти разбирам че си бягал редовно

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  27. 27 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Вината за неграмотността на учениците и неразбирането на учебния материал се крие в архаичната учебна система. Учениците ходят по задължение на училище, не учат достатъчно, зубрят за изпити и после всичко забравят. Даскалите пък са 90 % над 55-годишни, неразбиращи модерния свят и преподавайки по старата система, на която са ги учели техните преподаватели по педагогика през 1975 г. И се получава уродливата система - "ще уча от изпит за изпит, а през останалото време няма си губя времето със скучна суха материя".
    Това го казвам от личен опит и наблюдение, тъй като голяма част от тук пишещите са продукт именно на тази изостанала система. Преди месец в едно фермерско реалити по бТВ имаше една 24-годишна участничка, който не можеше да разпознае на снимка Яворов и Цар Симеон Велики. Значи проблемът не е само днес, а много отдавнашен. В училищата масово се преподава сух материал, който отблъсква учениците. В днешния модерен свят на интернет и фейсбук все още има даскали, които "преподават" с двучасови диктовки на сухия материал и после на другия ден контролно. Ученикът няма никакво желание да учи тези безсмислени за него текстове и резултатът е ясен - преписване, назубряне. Навремето, когато бях ученик, ни преподаваха по физика по сухия начин - някакви хиляда сухи и неразбираеми формули, "учете законите на Нютон наизуст" и други подобни. Логично по физика имах не много силни оценки. Нямаше опити в класната стая, нямаше нагледно изпълнение на физичния закон. Когато вече не бях ученик, започнах да чета с интерес за физичните закони, за експериментите, гледах и опити/експерименти в Тв предавания и в нета. И разбрах това, което години наред старата вмирисана учебна система не можа да ме научи години наред. Днес е абсолютно същото с нашите деца. И така ще бъде и с техните деца, ако нещо не се промени. Нужни са млади преподаватели с модерни разбирания, нужна е смяна на самата дефиниция да учебна система, нужно е осъвременяване на методите за обучение, нужно е наблягане върху дарбите и талантите на учениците - нека детето, което обича математика, да учи математика, а не да го тормозим всеки ден да изкара тройката по литература и биология. Вижте финландската система как е - учат децана на това, което им е интересно, не ги тормозят със изпити, а напротив - учението там е забавление. Тук се опитваме с фуния да налеем 50 книги сухо знание в главите на децата ни и какво постигаме? Нищо.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  28. 28 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Според мен вникването, разбирането на един текст изисква сериозна подготовка базирана на много информация и богата обща култура... Неща които не могат да се постигнат само в училище. Буквално всяка секунда от съзнателния ни живот ние реално се учим. Когато някой се ограничава или фокусира прекалено много върху едно нещо то това води до изоставане в други сфери. Всеки трябва да разполага с интересен и разнообразен живот за да може постоянно да се обогатява и да осигури база върху която да надгражда нови знания и умения.

  29. 29 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    До коментар [#7] от "k7":

    Много правописни ГРЕШНИ, братоу
    Нищо не са свършили с тебе

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  30. 30 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Бай Кой.

    Може да е всичко, но при соца България беше 100 пъти по-добре, развиваше се, а не като сега да деградира. Страната беше близо 9 млн., образованието беше на ниво, филмите ги гледахме на 4к (горе-долу толкова е резолюцията на кинолентата), музиката и тя хубава, спорт във всяка махала (футбол, народна топка и т.н.) детски игри, спокойствие и сигурност, предсказуемост.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  31. 31 Профил на earthian
    earthian
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Това е държавна политика. Прост и неук електорат лесно се манипулира... евтина работна ръка, чалга и Слави... това е бъдещето...

  32. 32 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#12] от "victortrt":

    Кошмарно.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  33. 33 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Виновна е организацията на учебният процес.
    Но като се има в предвид, че тя напълно съзнателно е направена такава - виновни са управляващите, които се стремят да получат тъпи граждани.

  34. 34 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    До коментар [#30] от "БМЗ":

    Да допълня...
    Най-важното - имаше заводи и работа, и двамата родители работеха, беше голяма рядкост един от родителите да е без работа. Децата имаха реални ролеми модели пред себе си.
    Музиката е отделна тема. Нямаше разлагаща чалга от рода на Преслава, Малина, Кондьо, Азис, Бионсе и разните там рапърчета.
    Певците и певиците можеха наистина да пеят, а не да мучат с компютъризирани гласове.
    Е, как да са добре тоя деца?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  35. 35 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "k7":

    Като пораснеш, ако продължиш да се развиваш, а не се занимаваш само с пари, може и да разбереш. Но ако мислиш само са материалното си благосъстояние - няма да разбереш.
    Ако вървиш напред в развитието си (като човек, а не като животно), ще разбереш колко много си пропуснал, като не си учил латински и старогръцки, а само английски!

  36. 36 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#30] от "БМЗ":

    Оф, я стига чугунени глупости. По затворените граници и цензурата ми изпитвал носталгия. И много ясно че когато нямаше телевизия и интернет децата са играели повече навън, баси тъпотията.

  37. 37 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    А какво, сега няма ли цензира? Какво е "политическата коректност" ако не цензура?
    И какво им е лошото на затворените граници? Или е по-добре да влизат тълпи от варвари?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  38. 38 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#36] от "Yard":


    Основното условие и обяснение защо тогава децата МОЖЕХА да играят навън е фактът, че тогава улиците бяха спокойни и сигурни, с по-малко автомобили и престъпления.

  39. 39 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    Всички сме виновни.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  40. 40 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    До коментар [#30] от "БМЗ":

    Тогава нямаше интернет и смартфони. Децата четяха книги и играеха на улицата.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  41. 41 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#35] от "emilm13":

    Ти с този латински и старогръцки и духовната стойност ,която те ти предоставят, успяваш ли да предоставиш добър физически живот на себе си (и евентуално на семейството?)....


  42. 42 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 772 Весело

    Пък аз промених мнението си от преди години. Вече мисля, че проверяващите не могат да вденат

  43. 43 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#41] от "k7":

    Аз ти пиша, че осъзнах колко ми липсват на мен латинския и старогръцкия, защото и аз имам стандартно образование. Иначе за парите не си прав - живея в хубава къща в най-скъпото предградие на Пловдив, имам прилична кола и джип, дъщеря ми завърши СУ, след това Кеймбридж и Брюш, сега работи в престижна международна организация в Женева. Всичко това съм постигнал със знания от два други оплюти предмета - физика и математика, а парите за колежа в Брюш дойдоха точно от работа върху рака и ДНК (митохондрите за които пишеш). В момента се занимавам и с био производство на сокове, като основен проблем е пастьоризацията, т.е. как се държат лишей и мъхове при различни температури.

  44. 44 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#19] от "Йоаникий":

    Не е така. В тази дейност се изливат предварително огромни държавни и лични пари. Не може някои да ти каже, да докупиш нещо, което може и да не става, и ти да го платиш, като преди това е платено с общи средства за основния негоден учебник.

    Този въпрос има реална основа: Това е нарушение за Закон за бюджета, който се залага на образование, а не на ходене на училище.

  45. 45 Профил на token
    token
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#43] от "emilm13":

    '... Всичко това съм постигнал със знания от два други оплюти предмета - физика и математика, а парите за колежа в Брюш дойдоха точно от работа върху рака и ДНК (митохондрите за които пишеш). В момента се занимавам и с био производство на сокове, като основен проблем е пастьоризацията, т.е. как се държат лишей и мъхове ...'
    ===

    1. митохондрите -> митохондриИте.
    2. лишей -> лишеИ.
    3. пастьоризацията убива бактерии а не 'лишей и мъхове'.
    4. знания по физика и математика не помагат за разбиране на митохондриалните процеси и/или биохимията на ДНК.
    5. нерде математика, нерде физика, нерде генетика и биохимия, нерде сокове, лишеЙ и мъхове.

    та, "Кой е виновен, че учениците не разбират какво учат?"

  46. 46 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 402 Неутрално

    За граматика си прав! Но това, че не разбираш връзката между физика, математика, биохимия е проблем, а за соковете важи принципът: "Никога всички яйца в една кошница!". Примерът с бактериите, лишеИте и мъховете, беше за да покажа, че от всяко, уж ненужно, знание има ежедневна полза (виж поста на който отговарям). Та, виновни са родителите, защото самите те (като тебе) мислят рамкирано!

  47. 47 Профил на token
    token
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#46] от "emilm13":

    ... Но това, че не разбираш връзката между физика, математика, биохимия е проблем ... те (като тебе) мислят рамкирано ...
    ====

    арабето? нищо, ще почета, ще поумнея, и ще вдяна за връзката де е не-'рамкирана'? а бре кой ви снася такива тояги?

  48. 48 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#1] от "Вонин":

    И аз мисля, че семейството, но от друга страна едно време на мен никой не ми е стоял на главата да уча. Не че съм се преучил нещо, но сам се оправях.
    От друга страна сега провалените ученици са децата на чалга поколението. Става актуална приказката, че "Крушата не пада по-далеч от дървото".
    От друга страна...сега се налага да призная доброто на социализЪма. Та от друга страна при соца можехме да тренираме, да се учим да свирим и какво ли не напълно безплатно. Аз така станах пилот по безмоторно летене. Сега децата нямат опции. При родители със заплати до 800 лева няма как да стане.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#40] от "ISTORIK":

    Защото нямаше и телевизия. Преди обяд 2 часа, вечер 5 часа, от които 2 часа са за савеЦки филм за ІІ СВ.
    Житейските уроци се преподаваха пред блока, на детската площадка, новите неща се научаваха от по- големите съседчета или приятелчета. Децата живееха в общности, което днес го няма. Общност беше класът, общност беше и тайфата от квартала, поддържаха са социални контакти- реални, а не виртуални.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK