Как да се реши проблемът с издаването на фалшиви болнични листове?

666 гласа
  1. Виж резултати
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Както и в много други случаи, няма как да се реши проблема с една мярка, а трябва комплекс от мерки. НО, тия мерки няма как да работят ако контрола не работи.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6125 Любопитно

    Болнични глисти?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    Няколко арстувани лекари и пациенти с тежки обвинения за източване на здравната и осигурителна система, ще решат проблема.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8319 Неутрално

    Той болничния не е фалшив, съвсем редовен си е. Заболяването е фалшиво.

  5. 5 Профил на kurkumichka
    kurkumichka
    Рейтинг: 664 Неутрално

    С повече платен отпуск или с четиридневна работна седмица.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    Няма справяне. Тука е така.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4910 Неутрално

    Повечето форумци смятат, че работодателите трябва да направят така, че да няма фалшиви болнични! Като работодател много бих бил доволен, ако форумците ми дадат малко подробности как бих могъл да помогна на работниците ми да бъдат честни. Благодаря!

  8. 8 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1155 Любопитно

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Бъдете честен и вие с тях, проблемите ви ще намалеят драстично. Личната заинтересованост на шефа е нещото, което в Бг куца. Тук шефовете се имат за богопомазани (поне в моята фирма е така), неглежират проблемите на подчинените си, ограждат се с удобни мениджъри и... воала, работника прецаква шефовете при всеки удобен случай. Та, поне според мен, добрият ръководител е този, който знае всичко за хората, които му работят, помага им, когато имат нужда и не пренебрегва нуждите им без значение колко минимални изглеждат тези нужди в очите му... Има и още, ама айде, друг път повече...

  9. 9 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Удължете отпуските на хората. Не може една болногледачка в Германия да им отпуска 35 дни, а един завеждащ отделение в българска частна болница да има 20.
    Разрешете на хората да сливат празниците.
    Разрешете работниците да избират с какво да им бъде компенсиран извънредния труд - с пари или с почивка.
    За последното трябва да се промени кодекса на труда.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  10. 10 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Накарй ги да възприемат като главатар на тяхното племе, а не като робовладелец.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  11. 11 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    ....да ТЕ възприемат.
    Моя грешка.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1992 Весело

    Няма справяне. Тука е така.
    —цитат от коментар 6 на 442


    При грешно зададени въпроси няма верни отговори.
    Всъщност има няколко види болнични, но никой в цялата тая дискусия не си направи труда да ги разграничи.
    Най-големият брой болнични, за които НОИ почти не плаща нищо, но НЗОК яко се одрусва, това са хоспитализациите на лица, които са здравно- и социално осигурени от държавата. Основно са пенсионери, деца и студенти (в сесия). НОИ плаща много малко обезщетения за болнични за придружаващите ги лица.
    Вторият, най-голям фактор, са продължителните болнични, издавани на бременни, на ин-витро опложданите и пациентите с хронични заболявания. Броят на болничните листи са малко (70-120 хил. броя), но общия брой болнични (средно по 45 дни) надхвърля 5 млн. дни. Обезщетението, което плаща НОИ, средно се движи около 1.5 МРЗ (взема се средният осигурителен доход от последните 24 месеца)
    И се търси решение (от работодателите) само на третия вид болнични - заболелите работещи на трудов договор (постоянен, при срочните - след два болнични листа и работникът не стъпва повече във фирмата, освен ако не е любовник на шефа). А няма анализ колко от болничните се ползват от държавни служители и приравнените на тях. А държавните учреждения нямат почти никакъв икономически интерес (едно ДМС на тримесечие до 30% от заплатата) да контролират (спират старшите инспектори да не излизат в болнични за да избегнат уволнение) колегите си.
    За останалите (а и за всеки гражданин), може да се въведе персонална осигурителна карта, в която се отчитат внесените осигуровка (3.5% от брутната заплата, но не повече от 105 лв.) и изплатените обезщетения. Когато сумата на обезщетенията надхвърли сумата на осигуровките, се изплащат обезщетения като на майките, отглеждащи три годишни деца (385 лв.). С една дума, при отрицателен баланс в осигуряването, минимални обезщетения.
    Бас държа, че държавните чиновници ще се скъсат да дават "дежурства" по празниците.

  13. 13 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1992 Весело

    До коментар [#7] от "vassilun":

    "как бих могъл да помогна на работниците ми да бъдат честни"
    Работник/служител с 3000 лв. месечна брутна заплата (тия и ония с по-висока заплата излизат в болнични само преди умиране) и с месечна осигуровка "общо заболяване" от 105 лв. или за 12 месеца - 1260 лв.;
    ползвал е 11 дни болнични и получил обезщетение в размер на 1267 лв.
    При следващия болничен работодателят би му "помогнал" като не плати първите три дни, а при по-следващия - нищо, защото балансът става отрицателен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK