Системи за намаляване и предотвратяване на кражби в търговски обекти

Съдържание от Ритейл Секюрити. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Тенденция и на българския пазар е все повече търговци на дребно да загърбват продажбите зад щанд и да преминават към "открити продажби". Пазарните изследвани доказват, че когато клиентът може да разгледа, докосне и изпробва дадена стока, продажбите се вдигат. В същото време се улесняват кражбите, което орязва приходите на търговците и понякога рефлектира върху цените за потребителите. В стремежа да оптимизират дейността си все повече собственици на магазини прибягват до системите за охрана на стоки чрез т.нар антени поставени на входа / изхода на търговската площ.


Поставянето на антените на входа е сигнал за всеки един посетител на магазина , че стоките са маркирани и защитени от кражби.Стоките са маркират със специален хартиен( paper labels ) или твърд етикет ( hard tag ). Етикетите се деактивират безконтактно чрез специален деактиватор, който се поставя в непосредствена близост до касата, а твърдите етикети или т.нар охранителни копчета се премахват чрез специален детачър. Възможно е деактивацията на хартиените етикети да се извършва и чрез самото маркиране на стоките чрез бар-код четец с вградена функция за дезактивиране на хартиени етикети. Когато маркирана стока мине през антените на изхода, без да е тя да е била платена на касата, се задейства звукова и светлинна аларма. Антените работят на определена честота (1.8Mhz, 1.9Mhz ,2.2 Mhz или най-често използваните 8.2Mhz ) и маркировката разстройва постоянното поле между антената и предавателя.


Системите които Ритейл Секюрити предлага са нови за българския пазар и са произведени от Shopguard.


Маркерите са хартиени или твърди етикети (hard tag), т.нар. пластмасови копчета.


Хартиените етикети може да се поставят върху стоките на място в магазина и понякога имитират баркод. Възможно е и да са скрити в опаковката още от производителя - под етикета на виното, в кутия за филми, в подвързия на книга. Най-популярният тип "копчета" са тези с игли, които се освобождават чрез специален детачър. Гамата варира от специални въженца за прикрепяне на охранителни копчета към бутилки или обувки до капсули с боя, при които при опит да бъде отстранено охранителното копче капсулата се пръска и прави дрехата или продукта неизползваем. Като правило етикетите са за еднократна употреба. В библиотеките обаче се използват електромагнитните системи, които позволяват етикетът на върнатата книга да се намагнитва отново.


Според статистиките на международните производители най-голяма част от липсите в магазина идват от кражби от вашия персонал, като за тази цел се предлагат и камери които да заснемат движението на стоки и хора в магазина преминали през касата.


Системите за охрана на стоки не гарантират 100% предотвратяване на кражбите, но в по-големия случай успяват да ги намалят с около 80%.Ефектът от инсталиране на системи за охрана на стоки в комбинация с видеонаблюдение отчасти е и психологически, защото крадците започват да избягват магазина с монтираната система. Според международните статистики и анализи на световни агенции и производители на системи за охрана на стоки инвестицията за една такава система се възвръща средно за шест-дванадесет месеца, като при някои тип магазини за скъпи стоки се възвръща значително бързо заради по-високата цена на стоките които се предлагат.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK