Банкери от бъдещето влязоха в УниКредит Булбанк

Съдържание от ABC Design. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Качествено консултиране и гарантиране на сигурността на данните са сред най-важните критерии на младите хора при обслужването в банка. Много близо до тези изисквания е бързината на обслужване. Близо 70% от младежите между 18 и 25 години са готови да заменят посещенията на филиала с онлайн банкиране, ако това е възможно за всички услуги, които ползват. Въпреки това консултацията в реално време с професионален банков служител остава на челно място като значима за младите хора при работата с банка и те биха се срещнали с банкер преди да подадат документи за кредит.


Това са част от изводите от проучване на бъдещи банкери, студенти от Стопанска академия Д.А. Цанов и Университета за национално и световно стопанство, в рамките на проекта "Моята банка на бъдещето" на УниКредит Булбанк и социалната студентска платформа kosher.bg. Проучването е направено от бъдещите банкери сред млади хора, основно студенти на възраст между 18 и 25 години. То не претендира за национална представителност, но е ясен пулс за нагласите и очакванията на младите към банкерите.


В началото на юли два клуба започнаха работа по проекта "Моята банка на бъдещето": "Банкери на бъдещето" от Стопанска академия Д.А. Цанов, Свищов и "Бизнес банк" от УНСС. До края на септември те трябваше да разработя идеите си за това как изглежда според тях банката на бъдещето, продуктите, обслужването на клиентите и т.н. Ментори на клубовете бяха служители от УниКредит Булбанк. Студентите получиха от банката и професионални тренинги по управление на проекти, по клиентска удовлетвореност и по презентационни умения.


Как изглежда банката на бъдещето?
Студентите и от двата клуба показаха в проучванията и в идеите си за банка на бъдещето желание за достъп до консултант и до банкови услуги 24 часа, седем дни в седмицата.


"Банкери на бъдещето" представиха концепция за мобилен високотехнологичен банков клон във формата на сфера, в който са разположени интерактивни електронни табла. Чрез тях могат да се извършват всички банкови операции, а при нужда от консултация екранът предлага връзка в реално време с банков служител. Сред любопитните идеи на младите хора за банкиране от бъдещето са писалка и пръстен за бързо и удобно банкиране, банкови карти от ново поколение с мини флаш USB адаптър и др.


Клубът "Бизнес банк" от УНСС си представя бъдещето на масовото банкиране в ползването на интерактивен банков сайт, който да дава възможност за цялостно обслужване на клиента чрез интересна, ясна и забавна визуализация на всяка опция за банкиране. Според студентите от УНСС нарастващият брой на интернет потребители изисква погледът да се насочи към това място за банкиране. Около 80% от анкетираните от "Бизнес банк" студенти харесват сайта на банката, която ползват. Неясните указания за ползване на някои негови опции са сред основните причини за неудобство в момента.


Журито, пред което на финала те представиха готовите проекти, оценяваше основно иновативността, приложимостта на идеите и ползите. Най-добрите бяха отличени с възможност да започнат стаж в УниКредит Булбанк. Председател на журито беше директорът банкиране на дребно и член на УС на УниКредит Булбанк Паскуале Джамбои.


Банкерите на бъдещето от двата студентски клуба се срещнаха и лично с главния изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян. На въпрос какви да бъдат приоритетите им, за да успеят, той ги посъветва да се стремят непрекъснато към добро образование и да обърнат особено внимание на счетоводството. В същото време според него е много важно да бъдат в баланс със себе си и да отделят достатъчно време и на почивка и разумни забавления. "Успехът е комбинация от способности, предприемчивост и късмет", каза Хампарцумян.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK