Пощенска банка представи успешните си практики за опазване на околната среда

Съдържание от proximitysofia. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Г-жа Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка, представи политиката на банката в областта на ограничаване на вредните емисии и практиките, които институцията е въвела за опазване на околната среда. Това стана на семинар на тема "Зелена икономика – предизвикателства и възможности за бизнеса", организиран от Посолството на Велокобритания в София.


В рамките на форума представители на бизнеса от Великобритания и България споделиха опита си в използването на енергийно-ефективни решения в дейността си, а Министерството на икономиката, енергетиката и туризма на България и Европейската банка за възстановяване и развитие представиха програмите си за финансиране на малки и средни предприятия в областта на енергийната ефективност.


"Ние в Пощенска банка вярваме, че дългът към природата е ключов елемент от грижата ни за благополучието на всички заинтересовани страни и на цялото ни общество. Затова се стремим да намалим негативното въздействие на нашата дейност върху околната среда и да използваме всяка възможност да допринесем за опазването на природата", каза г-жа Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка.


Екологичните усилията на банката са насочени както към промяна в навиците на потребление на служителите, така и към доставчиците и кредитополучателите.


Основната част от дейностите по опазването на околната среда в Пощенска банка е намаляването на потреблението на ресурси. Разработен е системен подход за измерване на разхода на енергия, вода, хартия и др. консумативи в обектите на банката. Чрез специална методология се изчислява общото потребление на енергия в киловатчасове и се трансформира в емисии въглероден двуокис.


Пощенска банка е пионер сред финансовите институции в България в областта на устойчивото развитие и опазването на околната среда с последователна зелена политика, внедрена преди четири години, и създаден Зелен борд за по-доброто координиране и управление на дейностите, свързани с опазването на природата. Зеленият борд на банката е съставен от 15 доброволци, решени да разпространяват екологичната кауза в рамките на организацията.


Банката е разработила и специална процедура за мониторинг и управление на екологичния риск при кредитиране. Целта й е включването на управлението на екологичния риск в процеса на одобряване и наблюдение на кредити, което гарантира спазване на законодателството и намаляване на замърсяващите бизнес дейности.


През юли тази година Пощенска банка бе отличена като най-зелена институция за 2011 г. от b2b Media във второто издание на конкурса "Най-зелените компании в България".


През 2011 г. банката публикува и първия в страната Доклад за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие, изготвен съгласно световните стандарти за цялостно отчитане на икономическото, екологично и социално представяне на банката. В него финансовата институция оповести, че вследствие на редица инициативи за намаляване на употребата на хартия използваната хартия в банката през 2009 и 2010 г. спрямо 2008 г. спада с близо 9 млн. листа, което се равнява на съхраняването на гора от 1060 дървета.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK