Наблюдава се ръст на експортния потенциал в мебелната промишленост

Съдържание от Интер Експо Център. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Столовете – за кухни и трапезарии, са най-добре продаваната българска стока. Това споделя в интервю за dnes.bg г-н Стоян Стоянов, председател на (Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост). Според него направените инвестиции от около сто милиона лева в машини за производство на качествени столове са извоювали добри позиции на тези производители на големия световен пазар.


Българските стоки намират все по-добър пазар, достигайки до Далечния изток и САЩ. Все по-стабилни са и позициите на производителите на корпусна мебел. Производителите, които са успели през 2013 г. да намерят пазар в европейски държави и изобщо външен пазар, са реализирали добри обеми за разлика от предприятията, които продават само у нас – споделя г-н Стоянов.


По думите му българинът купува предимно масови, т.нар. "бюджетни мебели". От тях не може да се очаква кой знае какво качество, защото като цяло те са много компромисно направени, но пък са с ниска цена и затова са предпочитани. Те сформират около 80% от продажбите у нас, а цената на един "бюджетен" спален комплект възлиза на 400-500 лева.


Изборът на средностатистическия българин се определя от неговия личен бюджет. В това бе категорична и Елица Ненчева, изп.директор на БКДМП, по време на работната среща, която анонсира последното издание на специализираните изложения в София. Според нея през 2013 г. се наблюдава известен напредък в повишаване оборотите на фирмите и експортния потенциал.


Като цяло изминалата годината е отбелязала ръст на дела на износа. Мебелният бранш в България дава хляб на много хора в райони, в които трудно се намира работа. Затова една от целите на Камарата е държавата да припознае браншовите организации като свой основен партньор, напомни г-жа Ненчева. ТЕХНОМЕБЕЛ и СВЕТЪТ НА МЕБЕЛИТЕ са единствените професионални форуми в страната, на които се представят професионалните тенденции и видовете продукти, насочени към различни групи потребители. Това е място, където се срещат интересите на дизайнери, на производители и на студенти. Именно това е платформата, в която може да се види какво действително се случва в бранша.


Специализираните изложения, организирани от БКДМП и Агенция Булгарреклама, ще се проведат от 1 до 5 април 2014 г. в Интер Експо център – София. Тази година форумите привличат значителен чуждестранен интерес поради инициираната за първи път програма за делови срещи Hosted Buyers (Професионален купувач).

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK