BILLA България увеличи оборота си с 4,8% през 2014 г. и планира да инвестира близо 200 млн. лв. в страната през следващите години

Съдържание от M3 Communications Group. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

BILLA България изпрати една успешна и ползотворна 2014 година. Генерираният брутен оборот от над 614 млн. лв. отговаря на увеличение от 4,8% спрямо 2013 г. и осезаемо надвишава планираните стойности. Финансовият резултат на компанията за 2014 г. е положителен и значително по-добър от очаквания. За да продължи успешния курс, по който е поела, BILLAБългария ще инвестира близо 200 млн. лв. в страната в близките години.


BILLA е първата международна верига от супермаркети в България и е лидер в този сектор. Компанията създава добавена стойност не само за своите клиенти, но също така и за българската икономика. През 2013 г. BILLA България държи 4,8% от пазара за бързооборотни стоки, заемайки втора позиция. В класацията на в. "Капитал" – "Най-големите 100 български компании", BILLA е сред първите 35.


През 2014 г. веригата генерира брутен оборот от 614 774 хил. лв., който е с 4,8% над стойностите за 2013 г. и значително надвишава планираното за годината. Над 1 милион българи са редовни клиенти на BILLA и притежават своя BILLA карта за лоялност.


Подкрепа на местното производство
94% от оборота на BILLA България се генерира от стоки на български доставчици, а 92% от артикулите в магазините сe доставят от български компании.
"BILLA България стартира редица проекти и инициативи, насочени към подкрепянето на българската икономика и местното производство. Тези инициативи се изразяват в успешни партньорства с български доставчици, подкрепящи износа на тяхната продукция. Ние инвестираме в обучението на български земеделци и успешно развиваме проекта "Градините на BILLA". В над 100 български градини специално за BILLA, с помощта на наши експерти, се отглеждат висококачествени плодове и зеленчуци", коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.


Само през последните 2 години служители на над 50 български фирми са преминали през обучения, инициирани от BILLA България. Компанията е позната също като лоялен и честен партньор на своите над 800 доставчици и партньори.


В рамките на концерна REWE International AG, BILLA България е избрана като пилотна страна за осъществяването на голям международен USP проект (Unique Selling Proposition – Уникално Предложение за Продажба). Чрез него BILLA ще затвърди водещата си позиция на супермаркет, гарантиращ на своите клиенти високо качество на добра цена. Фокус на този проект ще бъдат пресните плодове и зеленчуци от български произход, които в разгара на сезона достигат до 80%, собственото производство на хляб от сертифицирани майстор хлебари и прясното месо от собствени транжорни. Развитието на собствените марки продължава да бъде приоритет на компанията. "BILLA има подписани договори със 72-ма български производители, с които развиваме нашите собствени марки – "BILLA" и "Clever", допълни Бойко Сачански.


Бъдещи инвестиционни планове за запазване на водещата позиция
От навлизането си на българския пазар BILLA е инвестирала повече от 500 млн. лв, осигурявайки работа и конкурентно възнаграждение на близо 4000 сътрудници, които работят в централен офис, склад и 91 магазина с обща търговска площ от 86 000 кв.м. Плановете на BILLA България за следващите години включват инвестиции в размер на около 200 милиона лева и откриване на 40 нови магазина. През 2014 г. BILLA България откри 6 нови магазина. През 2015 г. компанията планира да открие още 8 нови магазина и да направи реконструкция на 5 от настоящите. Планът за разширяване на веригата е насочен главно към 4-те най-големи града в страната - София, Пловдив, Варна и Бургас, без да се изключват други райони. Вече над 15 години REWE International, представена от BILLA България, е един от най-големите и стабилни чуждестранни инвеститори в страната, който постоянно се стреми да допринесе за устойчивия бизнес в България.


Всяка седмица над 1 милион българи пазаруват в магазините на BILLA. Това доказва, че българите оценяват високо качеството, което BILLA предлага, и заслужено компанията е отличена с три убедителни първи места в следните категории: "Символ за най-високо качество", "Верига за продажби на дребно", "Международна верига за продажби на дребно".


REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 76 200, наети в около 3600 магазина. През 2014 г. общият оборот на компанията нарасна на 13,02 млрд. евро.


Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за REWE Груп работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейски страни, осигурявайки оборот от около 51,1 млрд. евро.


От своята централа във Винер Нойдорф, Австрия, REWE International управлява търговските фирми BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG в Австрия, както и много собствени марки. Компанията е активна и в туристическия бранш чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub и PENNY Reisen. В същото време REWE International развива успешен бизнес и в сегмента на супермаркетите в седем страни от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна.


BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. "Капитал" – "Най-големите 100 български компании", BILLA България е сред първите 35. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.


Според независимо проучване от швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите "Символ за най-високо качество", "Верига за продажби на дребно", "Международна верига за продажби на дребно".


Веригата е представена в 34 града в страната с 91 магазина, 31 от които само в столицата. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.


BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. "България" в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja!Natuеrlich.


Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK