Борислав Комсийски: Българите все по-често пазаруват онлайн

Борислав Комсийски

Борислав Комсийски



Съдържание от Спортен Склад БГ. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Инж.Борислав Комсийски стартира своят частен бизнес с отварянето на фитнес центрове и салони за красота. През 2008г. основава фирма, която се занимава с внос и дистрибуция на солариуми и соларна козметика. За няколко години тя се превръща в лидер на пазара и запазва до момента тези си позиции.


На по-късен етап Борислав стартира внос и дистрибуция на фитнес уреди и спа оборудване. Той става официален представител на редица световни брандове. През 2013г. стартира новия му проект, чиято цел е създаването на онлайн магазин СПОРТЕН СКЛАД БГ. З


а краткия период от създаването си той се превръща в най-добре класирания за категориите си български спортен онлайн магазин от Google. Според последни проучвания, интернет търговията в България отбелязва възход през последните години по всички показатели.


Как се роди идеята за онлайн магазина СПОРТЕН СКЛАД БГ и каква е неговата история?


Преди да навлезе в онлайн търговията, нашата компния развиваше търговска дейност с внос на фитнес уреди, солариуми, козметично и спа оборудване. Продуктите се предлагаха чрез физически магазини и складове. След навлизането на онлайн търговията в България, около 2010 г., създадохме няколко онлайн магазина, които в днешния смисъл на думата не бих нарекъл точно така. Но хората все пак имаха възможността да направят поръчка онлайн. Истински онлайн магазин създадохме през 2012 г., който в последствие през 2014г. се превърна в www.sportensklad.bg. Разширихме много вноса и търговията до голям избор на всякакви артикули за всеки вид спорт.


Трудно ли е утвърждаването на пазара и как се преборвате с останалите конкуренти?


Да, процесът е дълъг и труден. Нов бранд и марки се налагат бавно. Нашата цел е да предлагаме продукти на много добри цени и с високо качество, което ни отличава от конкуренцията и носи очакваните от нас резултати.


Къде според вас е заложен успеха на такъв онлайн проект?


Както във всеки един бизнес, най-съществено е съчетанието от качествени продукти, достъпни цени, добра СЕО оптимизация, достъпен и привлекателен интернет магазин, добър сервиз и правилно отношение към клиентите. Естествено трябва да бъде отделен и бюджет за реклама.


Потребителите в България имат ли все по-голямо доверие в родните онлайн магазини?


Все още коректните онлайн магазини са малко. Но тенденцията се променя и това се вижда от ежегодното увеличение на оборота от онлайн продажби. Българският потребител все по-често избира възможността да пазарува онлайн, защото така пести време, получава удобството и възможност да закупи определена стока по всяко време на денонощието и др. Също актуализирането на нормативната уредба в последните години, дава възможността при определени обстоятелства дадена стока да бъде върната на онлайн търговеца в рамките на 14 дни след покупката й. Част от електронните магазини предлагат и възможност за преглед или тест на продукта. Всичко това помага за повишаване на доверието и сигурността в онлайн пазаруването.


До колко е важен дизайнът на онлайн магазините и вие как разработихте визията на www.sportensklad.bg?


От огромно значение е. Уеб дизайнът е най-важното нещо, което посетителят вижда при първото си посещение на сайта. Потребителят влиза и мигновено си съставя мнение. Първото впечатление е от огромно значение и съответно трябва да се направи необходимото, за да бъде перфектно. Дори смяната на един преобладаващ цвят може да повиши продажбите с до 20%. Нашата визията се подобрява и доразработва непрекъснато, опитът ни показва какво да променяме. Много често взимаме идеи и от други добре работещи сайтове, които са в други сфери на пазара.


Помага ли по-атрактивната визия на потребителите?


Да, това ги улеснява и определено помага за по-лесното намиране на търсения продукт сред стотиците категории. Естествено подходящата визия подтиква клиента към покупка и по-бързо завършване на поръчката.


Промениха ли се потребителите в последните години, какви са вашите наблюдения?


Определено станаха по-образовани и все по-рядко получаваме запитване от типа: "Какво да правя количката?". Освен това станаха по-взискателни и запознати с правата си.


Кои са най-често поръчаните спортни стоки от българските клиенти на онлайн магазина?


Изключвайки маратонките и спортните дрехи най-продаваните спортни стоки са на стойност под 100 лв. После идва ред на велосипеди, ролери, батути, тежести за фитнес, фитнес уреди, кростренажори, велоергометри и др.


Какво най-много ви харесва в работата ви?


Ако говорим за Спортен склад БГ, най-приятно чувство ми носи това, че всяка промяна, свързана примерно с онлайн търговията, дава видими резултати в много кратки срокове. Както споменах по-горе дори смяната малко на дизайна на онлайн магазина може да доведе до завидни резултати.


Какъв съвет бихте дали на предприемачи, които обмислят пускането на онлайн магазин?


Да се въоръжат с търпение и да имат предвид, че създаването на един качествен онлайн магазин изисква съответното финансиране и не е достатъчно само да купят онлайн магазин за 500 лв. За да бъде успешен даден бизнес, той на първо място трябва да е конкурентно способен. Естествено много по-лесно би било на предприемачи, които имат разработен бизнес и искат да започнат онлайн търговия.

Имат ли почва у нас кампаниите "черен петък" при онлайн магазините?


Реализират се огромни продажби по време на тези кампании, но моето наблюдение е, че това е за сметка на целия предходен месец. Или с други думи, хората спират да пазаруват в очакване на този пиков момент с намаленията. Друг е въпросът доколко са действителни повечето намаленията, които предлагат повечето онлайн търговци, по време на тази кампания.


Кои са най-честите нелоялни търговски практики при онлайн магазините?


Лоялните онлайн търговци са много малко. По мои наблюдения, над 90% от онлайн магазините в България извършват редица закононарушения. Най-често срещаното нарушение е изпращане на стока чрез куриер без издаване на касов бон. Друго често закононарушение са фиктивните промоции, т.е първоначално се завишава цената на стоката и след това се намалява. По закон дадена стока не може да бъде на промоция повече от 30 дена и тя не може да бъде намалявана поне 30 дена след последното й намаление. Друга нелоялна търговска практика е заблуда на потребителя относно характеристиките на стоката.


Какво е бъдещето на СПОРТЕН СКЛАД БГ и какво предвиждате в близките години?


Да запазим тенденцията на растеж. Да удовлетворяваме максимално потребителските интереси и търсения е наша мисия. Скоро ще отворим нов голям физически магазин в гр. София на бул. "Черни Връх". Така потребителите ще могат да пазаруват много по-изгодно примерно от спортните магазини в съседния мол. Ще загатна само, че примерно маратонките на най-известните топ брандове при нас ще бъдат с до -40% по-ниски цени.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK