Абсолютно неначинаещ

Абсолютно неначинаещ

© Chivas Brothers



Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Из залите на Whiskey Fest, може да се зачудиш откъде да започнеш с цялото разнообразие на марки. Но според госта на събитието и посланик на Chivas Brothers Макс Уорнър влизането в уиски света не е трудно.


"Интересното е, че се запознах с тънкостите, когато започнах работата за Chivas. Честно казано, преди това не знаех нищо", казва Макс Уорнър, който е роден в Лондон и е прекарал детството си в Кения. Той се присъединява към Chivas Brothers през 2004 г. като Chivas Regal бранд амбасадор. През юли тази година той е награден за най-добър посланик на марката на престижните Spirited Awards. Историята как започва всичко това не е от най-стандартните.


"В продължение на много години работих като барман и управител", разказва Макс, чийто опит зад бара е дванадесетгодишен. "Един от баровете, в които бях, спечели награда за най-добро заведение. Преминавахме през различни изпитания, включително разпознаване на блендове. После ме поканиха от Chivas, но тогава им казах, че съм само на 26 години и съм твърде млад, за да разбирам от уиски. Беше преди години, така че не беше толкова лесно да провериш в Google каква история стои зад марката. Когато разказах на приятели, те всячески се опитваха да ме разубедят и малко по малко разбрах, че съм на прага да изпусна голяма възможност. Обадих се и им казах, че онова "не" е всъщност било "да". Обясних им, че въпреки липсата ми на познания, имам идеите и креативността да превърна нещо, което се асоциира с по-възрастна аудитория, като по-вълнуващо за по-младата публика. Обучението ми беше едно пътешествие."


Абсолютно неначинаещ

© Chivas Brothers


И то буквално. Макс първо отива до Шотландия, за да разбере и наблюдава целия процес. Там има четиринадесет дестилерии, всяка от които със собствена традиция и особености. "Трудно разбирах акцента на човека, който ме обучаваше, но усещах, че той говори или за уиски, или за футбол", смее се той. Най-яркият спомен – как на изгрев слънце, те се спускат с колата по шотландските хълмове, докато спътникът му е усилил AC/DC. "Въпреки че на пейзажа му отиваше по-скоро Брамс."


Работата му с Chivas включва и развиването на иновативни проекти. Едно от последните му постижения създаването на Crafted for the Senses – пътеводител за консумация на супер-премиум напитки за специални поводи, който може да бъде разгледан както под формата на красива настолна книга, така и като iPad приложение.


"Според мен няма стриктни правила в дегустирането. Най-важното е да бъдеш себе си. Пий преди това толкова кафе, колкото обичаш да пиеш. Ако пушиш, пуши, колкото пушиш обикновено. Ако решиш да промениш себе си изведнъж само за случая на дегустацията, твоето преживяване е вече различно от това, което би било по принцип. Примерно в Китай всички пушат непрестанно и за да разбера как те консумират уиски, трябва да видя как го
правят според собствения си начин да живот. Няма как да променя навиците им или да се държа все едно съм някой старец, който иска всички да живеят според неговите правила. Уиски светът е всеобхватен. И подлежи на много интерпретации според контекста и повода. Може да сметнеш пиенето на уиски за определен час от деня или на определено място за неподходящо, но би изпил коктейл с уиски по същото време и на същото място."

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK