Конкурсът "Храната и града" ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

Конкурсът "Храната и града" ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

© METRO



Съдържание от METRO. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Партньори на инициативата са Local Food и Slow Food
Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите тук.


МЕТРО България, в партньорство с мрежата за местни храни LocalFood.bg, Slow Food България, Gourmet Publishing и Sofia Invest Agency, ще търси до 16 октомври аветнтични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат, за да направят ежедневната си диета по-природосъобразна, а трапезата си по-вкусна.


Конкурсът е част от кампанията на МЕТРО, посветена на ежегодния Ден на предприемача – 10 октомври, с който компанията изразява уважението си към всеотдайността и усилията, които собствениците на малкия и среден бизнес влагат в своята работа.


Конкурсът ще оцени най-добрите бизнес идеи за традиционни и здравословни храни, инициирани от стартиращи малки и микро предприемачи. Той е предназначен за фермери, производители и търговци в начален етап на дейността си – с история под 3 години и с персонал под 10 души, както и за такива, които все още нямат регистрирана фирма.


Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи на малки и микро предприемачи, насочени към здравословното хранене и връщането на хората от големия град към традицинната култура на хранене на българина.


Допустими кандидати са:


- индивидуални физически лица или малки общности от хора, които не са обединени в юридическо лице. Конкурсът е отворен и за хора със свободни професии - земеделски производители и занаятчии.
- юридически лица, които са търговски дружества, земеделски производители и занаятчии, кооперации, читалища и организации с нестопанска цел
- кандидати от всички градове и села на страната


  • В кои области търсим бизнес идеи?
- Земеделие и био земеделие
- Пчеларство и био пчеларство
- Билкарство
- Преработка на плодове, зеленчуци, ядки, семена и гъби
- Хлебарство
- Сладкарство, вкл. приготвяне на шоколад и сладолед
- Млечни и месни продукти
- Риба и морски дарове
- Пивоварство и винарство
- Магазини, заведения и къщи за гости.


Какви са критериите ни за подбор на идеи?


Реализация на храни от биологично или традиционно производство (с технологии, които са се прилагали в миналото и има запазено познание за тях), или такова, в което са вложени само български продукти или продукти, доставени директно от микро и малки производители.


  • Компетентност, квалификация и опит на кандидата.


    Мотивация за постигане на целите


    Автентичност и иновативност – идеите се отличават със своята характерност на продукта, технологията или производителя и реализират някаква новост на пазара


    Качество и приложимост на бизнес идеите


Награди и срокове.


Жури, съставено от представители на МЕТРО България и неговите партньори, ще селектира изпратените до 16 октомври идеи и публично ще обяви победителите. Наградите и победителите ще бъдат представени на 11 ноември, събота, в Интер Експо Център, гр София, по време на традиционното изложение СИХРЕ, в програмата на Форум за висша кухня и кулинарна култура – Гастрономикс 2017, на който МЕТРО България е основен спонсор.
Ще бъдат раздадени следните награди:

  • Една Първа награда от 3000 лева – за стимулиране и развитие на бизнес проект, свързан с автентична и здравословна храна


    Две Втори награди от по 1000 лева – в подкрепа на проекти, свързани с автентична и здравословна храна


Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите тук.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK