Elevator Lab – пресечната точка на банковия сектор и финтех стартъпите

Elevator Lab – пресечната точка на банковия сектор и финтех стартъпите


Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Думата на годината според речника на Оксфорд за 2017 г. е Youthquake – без да има все още превод на български, значението ѝ е ясно: младите разтърсват всяка област, до която се докоснат. Това включва и финансите, и новите технологии – иновативните решения идват от стартъпи с млади и талантливи експерти. Именно затова, движейки се в крак с бързоразвиващия се свят, през 2017 г. Райфайзен банк интернешънъл учреди Elevator Lab – най-големия финтех акселератор за региона на Централна и Източна Европа.


"Стартъпите и големи организации като банките имат голям потенциал да се учат едни от други в намирането на приложими нови бизнес модели при развитието на финтех услугите. Банките имат нужда от необременения поглед и иновативните идеи на новите компании, докато стартъпите имат нужда от достъп до системата и консултиране на тема регулации и имплементация в сложните ИТ системи на финансовите институции", казва Атанас Райков – директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и директор телеком партньорства Viber, който е част от журито на тазгодишното издание на Elevator Lab. За новото му издание, даващо много повече възможности на българските участници, може да се кандидатства до 17 юни.


Началото


Райфайзен банк интернешънъл разглежда стартъп компаниите като свои равноправни партньори, а общата им цел е да се отговори още по-добре на нуждите на над 16,6 милиона клиенти. "Сътрудничеството между корпорациите и стартъпите е необходимост и за двете страни. От една страна, големите компании могат да научат много от екипа на един стартъп. Стартиращите предприемачи са гъвкави и изобретателни, което липсва на някои големи компании. Но и прохождащите предприятия имат полза от подобно сътрудничество, тъй като утвърдените компании могат да тестват техните продукти или услуги и да им дадат обратна връзка кое решение е работещо и кое не", казва Тодор Брешков, съосновател и партньор в Launchub Ventures, също част от журито на Elevator Lab 2018. Ползата от това сътрудничество е вече видима.


Миналогодишното пилотно издание Elevator Lab 2017 пожъна невероятен успех: участваха 336 проекта от 56 държави, а България се представи с цели осем. Въпреки огромната конкуренция журито избра петте най-добри проекта, които заработиха в сътрудничество с "Райфайзен" от октомври 2017 г. и вече са във фаза внедряване или финално тестване.


Един от тях е швейцарският стартъп Sonect, който превръща всеки един смартфон във виртуален банкомат само чрез удобно мобилно приложение и дебютира по време на коледния базар във Виена. Алгоритмите на друга компания от финалистите – Gauss, успяват да анализират огромното количество финансови данни, за да направят анализи за бъдещето и да помогнат на фирмите да използват изкуствения интелект, за да вземат най-добрите решения за бизнеса си.


Вдигната летва: Elevator Lab 2018


"Elevator Lab e нашата протегна ръка към финтех стартъпите, с която може да започне глобалният им успех", казва председателят на УС на Райфайзен банк Оливер Рьогл. Невероятната енергия, вдъхновение и съвсем практични решения, които бяха генерирани миналата година, вдигнаха много високо летвата.


Тазгодишното издание Elevator Lab 2018 предлага още повече възможности на стартиращите компании. Сега те могат да кандидатстват на локално ниво, конкурирайки се първо само с фирми от тяхната държава. Българският победител се класира директно на полуфинала на Elevator Lab и ще се състезава пред глобалното жури със стартъпи от цял свят, но освен това ще получи и парична награда. Тази промяна предоставя по-голям шанс на местните стартъпи да достигнат по-напред в състезанието.


"Има няколко ясни критерия, които ние търсим в проектите на бъдещите ни партньори. На първо място, идеите им трябва да са наистина иновативни и да демонстрират оригинален, отличителен подход. Проектите трябва да са практични, фокусирани върху решаването на конкретен проблем. С най-голям шанс за успех са предложенията, които са ориентирани към подобряване на потребителското преживяване", казва Оливер Рьогл.


Иновативните идеи и решения следва да са в сферата на анализа на данни (Advanced Analytics), корпоративно банкиране (Corporate Banking), инвестиционни технологии (Investing & Trading Tech), ново потребителско преживяване в офиса (New Branch Experience), отворено банкиране (Open Banking) и технологии, свързани с регулациите (RegTech). Срокът за кандидатстване за регионалното предизвикателство е до 17 юни, лесно е и добре обяснено на www.elevator-lab.com/bg/


Петте финалиста ще бъдат обявени на 26 юни. Те ще представят своите проекти на официална церемония пред журито на Elevator Lab Challenge в България, където ще бъде избран и един победител, който да продължи своето участие в глобалното състезание Elevator Lab.


Иновацията на българската компания може да стане достъпна за всички 16.6 млн. клиенти на "Райфайзен" и да получи медийно популяризиране в целия свят.


Кандидатствайте до 17 юни на www.elevator-lab.com/bg/

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK