А1 със стабилен ръст на приходите и печалбата през второто тримесечие на 2018 година

Приходите се увеличават със 7% до 110,5 млн. евро

Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

А1 отбелязва стабилен ръст на основните си финансови показатели през второто тримесечие на 2018 година. Приходите на компанията са се повишили със 7% до 110,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 8,9% до 36,3 млн. евро, запазвайки позитивната тенденция от последните над две години. От края на май 2018 компанията прие бранда А1 като част от A1 Group, което засили позиционирането на телекома на пазара и донесе позитивен импулс в отношенията му с неговите клиенти.


Ръстът на приходите на А1 се дължи основно на увеличението на приходите от фиксирани услуги и устройства. Приходите от фиксирани услуги нарастват с 11,4% до 25,3 млн. евро за периода. Основните причини за това са стабилния ръст при специализираните корпоративни решения, успешното предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и продължаващия ръст на приходите на собствените ТВ канали MAX Sport. Приходите от мобилни услуги също отбелязват ръст от 0,3% до 66,6 млн. евро, благодарение на увеличения брой на бизнес абонатите и повишените усилия за запазване на клиенти чрез таргетирани пакетни оферти. Приходите от устройства също се повишават с 25,5% до 16,1 млн. евро заради тенденцията все повече хора да търсят и ползват смарт устройства със смарт тарифни планове.


Общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,9%. Това компенсира донякъде продължаващото влияние от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент, довело до спад на клиентите на предплатени услуги с 25,8% за периода. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 3,1% до близо 3,974 милиона.


Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 1,3% през втората четвърт до близо 1,015 милиона, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.


Оперативната печалба (EBITDA) на А1 бележи ръст и това тримесечие, като основните причини са увеличените продажби на фиксирани услуги и собствено съдържание, както и позитивният тренд в приходите от мобилни услуги. Средният приход от абонат (ARPU) също нараства с 3,8% до 5,6 евро.


Q2 2018Q2 2017Q2 +/- %


H1 2018


H1 2017

H1 +/- %
Приходи (в млн. ЕВРО) 110.5103.37.0%217.5206.85.2%
Приходи от мобилни услуги66.666.40.3%131.2131.10.0%
Приходи от фиксирани услуги25.322.711.4%50.044.612.0%
Приходи от устройства16.112.825.5%32.228.513.0%
Други приходи2.51.477.7%4.12.562.2%
Печалба (EBITDA) (в млн. ЕВРО)36.333.48.9%


67.6


61.6

9.7%
Среден приход от абонат (в ЕВРО)5.65.43.8%


5.5


5.3

3.3%
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди)3,973.54,101.3-3.1%3,973.54,101.3-3.1%
Клиенти на фиксирани услуги (в хиляди)1,014.71,002.01.3%1,014.71,002.01.3%

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK