Разказ в снимки: Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията "Story Board"на конкурса "Next Image Awards"

Фото есетата са изразно средство, много различно от перфектния самостоятелен кадър

Разказ в снимки: Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията "Story Board"на конкурса "Next Image Awards"

© Huawei



Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Протичащият в момента регионален конкурс за мобилна фотография Huawei Next Image Awards, е чудесен повод да обърнем внимание на една категория визуално изразяване, доста различна в своите техники и ефект от самостоятелния кадър. Ще я срещнете под имената "разказ в картинки", "фото есе", "история в снимки" и други вариации, а в конкурса Huawei Next Image awards – като категория Story Board", в която аранжирате 9 снимки в 3x3 квадратна решетка.


Разказ в снимки: Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията "Story Board"на конкурса "Next Image Awards"

© Вера Гоцева - lomovera, Huawei


Разказ в снимки: Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията "Story Board"на конкурса "Next Image Awards"

© Вера Гоцева - lomovera, Huawei


Разказ в снимки: Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията "Story Board"на конкурса "Next Image Awards"

© Huawei

Какво е важно да имаме предвид, когато заснемаме своята визуална история? Първо, тя е преди всичко и на първо място история, и ако една снимка е запечатан момент, то във фото есето имаме развитие на момента във времето и пространството. На практика има два основни подхода при заснемането й – тръгвате да снимате като вече сте я композирали в главата си, или в последствие се връщате към голям набор от снимки, които сте правили по някакъв повод, и избирате няколко от тях – оптималното е между 6 и 12, с които да разкажете история. Визуалните истории следват основните правила за всеки разказ – въдеждане, обстановка, завръзка, развръзка, главни герои и т. н., поради което при втория подход може да се окаже, че любимата ви снимка като самостоятелен кадър просто не стои на място в историята. Използвайте я самостоятелно като такава, а с другите разкажете история.


Ето и няколко практически съвета от Вера Гоцева- lomovera, споделени на последния от серията уъркшопи за мобилна фотография.


1. Изберете или заснемете въвеждащ кадър: такъв, който вкарва зрителя в историята. Тoй задава контекст и обикновено указва мястото на развитие на историята. Пътна табела, разпознаваем интериор с надписи са добри примери, ако търсите конкретика, морски пейзаж също става, ако искате да кажете просто, че историята ви се развива на морето и т. н.
2. Покажете детайл – снимките с детайли създават наситеност и плътност на историята.
3. Включете пострети - хората са най-важното нещо за добрата история и е добре да имате поне един портрет. Отново припомняме, че портретът не е задължително да е буквално лице, по-скоро търсете одушевено присъствие – силует, ръка, животно и други според идеята на историята ви.
4. Предайте настроение – настроението е привлекателно и заразително във фото есетата.
5. Внимавайте за цветовата тоналност – добре е историята да бъде в една хомогенна тоналност.
6. Предайте конфликт - добрата история разчита на конфликт. Това е аналогът на завръзката в традиционните разкази. Във фотографията тази роля играят контрастите – емоционални или чисто геометрични и цветови.
7. Моментът e важен и в серията и от снимки - опитайте да уловите кадър, който е извън линеарната част на историята и я показва под друг ъгъл.
8. Покажете общата картина чрез поне един кадър, който дава общ поглед върху историята.
9. Завършващ кадър: ако правите затворена история, сложете кадър, който едновременно да препраща към началото, но и да ви извежда от историята. Това е развръзката и тя е много важна.


Пожелаваме ви приятен лов на интересни истории, които да споделите до 20 август на този адрес. И разбира се, не забравяйте да участвате и в любимите си от останалите 5 категории – Faces, Check-in, Nature, Good Night и Me and You.


*Още снимки на Вера Гоцева – lomovera вижте тук.


-----------------


За Huawei Consumer Business Group
Продуктите и услугите на Huawei се предлагат в повече от 170 страни и са използвани от 1/3 от световното население, правейки Huawei третият най-голям доставчик на мобилна техника в света за 2017. Компанията разполага с 16 изследователски центъра на територията на САЩ, Германия, Финландия, Швеция, Русия, Индия и Китай. "Huawei Consumer Business Group" е едно от трите бизнес звена на бранда и осъществява дейност в областта на мобилните телефони, компютрите и таблетите, преносимите и софтуерните устройства и др. Глобалната мрежа на Huawei е изградена на основата на над 20-годишен опит в телекомуникационната индустрия, като нейната цел е да предоставя най-актуалните технологични иновации на потребителите по света.


За повече информация посетете: https://consumer.huawei.com/bg/


За най-актуалната информация, свързана с Huawei Consumer Business Group България, последвайте ни във:
Facebook: facebook.com/HuaweimobileBG/
Twitter: twitter.com/HuaweiMobileBG
YouTube: Huawei Mobile BG
Instagram: instagram.com/huaweimobilebg/

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK