Най-големият медиен фестивал на Балканите MEDIAMIXX започва на 20 септември в Солун

Най-големият медиен фестивал на Балканите MEDIAMIXX започва на 20 септември в Солун

© Mediamixx



Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

За трета подредна година, град Солун ще бъде домакин на Mediamixx и неговото двайсет и четвъртото издание, но за първи път в нашата история сме през септември. Смятаме, че Солун дава прекрасни условия за истинско международно Медийно събитие: Професионални зали, прекрасни хотели, вкусна храна, великолепни градски гледки край морето и не свършващи забавления, и всичко на доста разумни цени и съвсем близо до София. Затова очакваме, да бъде един добър, интересен, професионален и весел фестивал въпреки новите дати. Mediamixx ще бъде открит на 20 септември в 19 ч. в красивите и модернизирани складове на Солунското пристанище - съвсем близо до центъра на града и площад Аристотелус.


Фестивалът е част от събитийния календар на страната и балканския регион вече 24 години. Всяка година събира общност от професионалисти, топ мениджъри, продуценти, актьори, журналисти, рекламисти на годишната среща на хората от медиите, рекламата и комуникациите.


Програмата включва:


Golden Umbrella Awards (Наградите Златен чадър)


През тази година фестивалът за телевизионни сериали и формати "Златен Чадър" получи безпрецедентен брой участия, включващи широк спектър от изключително висококачествени продукции. С оглед на последните тенденции не само на Балканите и Източна Европа, но и в световен мащаб, тази година Mediamixx включва и нова категория за най-добър развлекателен формат, съобразявайки се с бързо нарастващия успех при разработването на такъв тип продукция.


За втора поредна година Виктория Елмасиоглу е директор на наградите "Златен чадър". Виктория е международен продуцент и разпространител на гръцки телевизионни сериали с множество награди. Преди това e редактор в Time Out в Ню Йорк, както и в Zagat.


Журито се състои от международни професионалисти с десетилетия опит в медийната и телевизионната индустрия:
Джони Калимерис - CEO на телевизия Epsilon (Гърция)
Ник Пауси - VP Продажби и дистрибуция, FremantleMedia International ( Великобритания)
Севда Шишманова - Продуцент, директор и журналист, бив програмен директор на БНТ (България)
Марко Новакович - Филмов и телевизионен продуцент – отговорящ за серилите и филмовата продукция на Националната сръбска телевизия SBC (Сърбия)
Берта Орозко - Изпълнителен директор продажби, TV Azteca (Испания)


Тази година за наградите "Златен чадър" участват над 50 продукции от 18 държави:


Основните категории са: Драма, Комедия, Криминален, Уеб, Развлекателен формат
Подкатегории: Режисьор, Кинематография, Звук и музика, Кастинг, Сценарии.


Номинираните програми са от следните държави:
Гърция, България, Словения, Турция, Хърватия, Русия, Словения, Германия, Италия, Франция, Португалия, Швейцария, Испания, Полша, Дания, Египет, Колумбия и Индия.


Традиционните награди, които допълнително ще бъдат раздадени на церемонията са: "Crossing Cultures", Smart Investor in Media" и наградата на Солун - града домакин на събитието.


Официалната церемония по награждаването ще се състои на 22 септември от 20:30 ч. (събота), в Warehouse "С" на красивото пристанище в Солун, последвана от традиционното закриващо Кран парти на Медиамикс.


Mediamixx Conference (Конференцията на Медиамикс)


Конферентната част ще бъде открита с важната тема за "Бъдещето на свободната медии и разследващата журналистика" - нови реалности, правни аспекти и финансиране. Дискусията е с подкрепата на Центъра за развитие на медиите и на Антикорупционния фонд. Сред участниците ще видим имената на Франк Радиче, Кирил Вълчев, Асен Григоров, Николай Стайков, Георгиус. Представители на всички големи медии в България, както и хора от DW, BBC, NBC.


Другите няколко фокуса на конференцията са "Пътят към Amazon" със специален гост Изет Пинто. В панелът "Създатели и дистрибутори на съдържание", участници ще бъдат Никос Кристофору, един от най-големите продуценти на формати в Гърция, Марко Новакович, телевизионен и филмов режисьор, отговарящ за филмовата продукция в сръбската национална телевизия, както и Петър Нунец, с огромни телевизионни проекти и успехи в Словакия и Хърватска.


Ще представим изключително интересен и полезен панел "Filming and producing in the Balkans", снимане и продуциране в Балканите с професионалисти от Гърция, Сърбия, България, Словения и Турция със спикъри като Константин Делиянис, Севда Шишманова, Небоша Брадич, Джака Репансек, Роберт Насков, Марко Струкер. Очакваме и участието на Lefteris Kretsos, новият министър на Телекомуникациите и медиите в Гърция, Жана Караиванова от Националния филмов център и представители на New Boyana. Ще бъде направен портрет на балканския продуцент. Ще бъдат разисквани всички аспекти на продуцирането на Балканите - законови, креативни, финансови, исторически, както и всички нови тенденции в международното копродуциране.


В цялата конференция, участват над 30 спикъри от целия регион, както и знакови представители на Европа.


За първи път правим много силна кампания в Националната Гръцката телевизия ERT, новият им гигант Epsilon TV, Makedonia TV и познатата и обичана в България MAD TV. Сериозни партньори са голямата медийна група Boussias. Партнираме си с модерното гръцко радио Vanilla и много локални солунски радиа и вестници.


В България генерални партньори са Нова Бродкастинг Груп и Нет Инфо, получаваме подкрепа от Черноморската банка за развитие и Баумит България. Медийни партньори са БНТ, БНР, БТА, Дарик и Капитал, Web cafe. Два от панелите се организират от Центъра за развитие на медиите и от Асоциацията на Комуникационите директори (БДВО). Очакваме присъствие от страна на асоциацията на рекламодателите (БАР) и на рекламните агенции (БАРА).


The Night of The AdEaters (Нощта на Рекламоядите)


Очакваме изключителен интерес към тазгодишната селекция на "Нощта на рекламоядите". Тя е подкрепена от Международния Солунски филмов фестивал, защото селекция през тази година е посветена на магията на филмовата реклама. Уникално филмово шоу, което обикаля целия свят вече 38 години и спира в Солун в петък, 21 септември от 19 ч. в Warehause A, като част от Рекламната среща на фестивала Mediamixx. Другата тема на професионалистите от рекламата е: "Нейтив рекламата - между PR-а и журналистиката"


Mediamixx Off (Извън Медиямикс)


Като цяло, гостите на Mediamixx ги очаква един супер уикенд в Солун, защото всяка вечер има знаменити партита по море и суша, подкрепени с допълнителната програма на Солун: "Market place" с нощни пазари, Food fest (фестивал за храна) и музикален фестивал.


Радваме се да обявим също, че на фестивала идват съгледвачи от световните медийни пазари: MIP-Кан, NEM-Дубровник, My Market-Дубай, Discop-Africa, Serie-Serie - Франция, Balkan series-Гърция.


Дните на фестивала съвпадат с националния празник в България и очакваме също много "минаващи" гости освен акредитираните професионалисти. Очакванията ни за тази година е да доближим по участие най-добрите години на фестивала преди кризата.


Така, че очакваме всички приятели на Mediamixx през годините и всички колеги занимаващи се с медии, реклама и телекомуникации да дойдат на срещата в Солун от 20 до 22 септември и да се възползваме заедно от тази международна платформа за знание, бизнес и забавление.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK