Как технологиите влизат в един учебен час?

Как технологиите влизат в един учебен час?

© Samsung България



Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Живеем във време, в което всички ние, навсякъде по света сме 24 часа свързани, благодарение на мобилните технологии. И ако за бизнеса, производството и начина, по който си взаимодействаме успешно с партньори и приятели във всяка точка на света това е повече от добра новина, то какво е животът в дигиталното общество за нашите деца?


Според изследване на Kaiser Family Foundation от 2010 г, децата прекарват много повече време с медиите и технологиите, отколкото в училище и дори с родителите си. В днешния цифров пейзаж те създават и споделят съдържание, родени са с умения за комуникация в дигитална среда и не могат да си помислят, че животът им би минал и ден без телефон или таблет.


Какво можем да направим за тях, за да извлекат ползите от това? Да им помогнем да се превърнат в образовани и разумни дигитални граждани, като им покажем как да използват любимите технологии, за да трупат знания – умение, толкова важно за успеха и щастието на децата, колкото да ги научим да четат, да избират правилните храни и да пресичат безопасно улицата.


Как технологиите влизат в един учебен час?

© Samsung България


Като част от дългосрочна програма за дигитализация на образованието у нас, Samsung България развива серия от проекти и инструменти, чрез които технологиите влизат умно в клас.


"Ние вярваме, че технологиите могат да подобрят живота на всеки човек, ето защо следваме мисията да вдъхновяваме хората, да им помагаме да придобиват умения, чрез които да постигат повече всеки ден. Важно е да измерваме успеха не само с бизнес резултати, но и с това как допринасяме към обществото. Ето защо, вече 6 години ние инвестираме в проекти с акцент върху по-качествено образование, използвайки технологиите. Именно това ни води днес до представянето на изключителен проект за България и първото изцяло разработено у нас образователно мобилно приложение с добавена реалност", споделя Жасмина Петкова от Samsung България. Мобилното приложение Smart Classroom AR е напълно безплатно – всеки може да го използва, като е нужен само един ученически бележник. Приложението е съобразено с българската реалност и следва одобреното учебно съдържание от МОН, не е адаптирано от чуждо приложение и е нещо, което в комбинация с новите технологии дава на учениците игровия елемент, с който те да учат забавлявайки се. То съдържа 37 упражнения, създадени от български екип учители и програмисти.


Как технологиите влизат в един учебен час?

© Samsung България


Екипът на "Инфино", който води технологичното изпълнение на приложението в партньорство с Samsung, също е български – начело със Свилен Радичков, който описвайки първоначалната цел на приложението на своите колеги, получава скептичната им усмивка.


"В началото, когато разказах на екипа, че трябва да създадем нещо, което да е лесно, интуитивно, да бъде използвано за представяне на някакво знание, да бъде и игра, да е част от по-голяма уеб платформа, но и да е мобилен ап и също така да използва Augmented reality, в офиса реагираха, че едва ли не това е невъзможно да се случи", спомня си с усмивка Свилен.


Добавената реалност (Augmented reality) не е нова технология, но благодарение на особено популярна игра, много хора разбраха за нея и започнаха да я използват. Тя комбинира данни от реалния свят с компютърно генерирани такива, като не се ограничава само до изображения и звук, а предлага и други сетивни подобрения.


Как технологиите влизат в един учебен час?

© Samsung България


И добавената, и виртуалната реалност (AR и VR) стават значително популярни потребителски технологии през последните няколко години. Развивайки се, те стават все по-достъпни, а с това и ние започваме да виждаме все повече начини, по които AR и VR оказват въздействие върху различни области. В това число и образованието.


"Идеята на Smart Classroom AR е едно дете в 5 клас, например, да си вземе телефона, да го насочи към своя корицата на бележника си и върху него да се появят 3D изображения, които да подскачат, светят, да могат да се докосват, увеличават, намаляват, да се разглеждат от всяка страна и под формата на игра детето да научи нещо, да осмисли дадена теория, процес или логически взаимовръзки, а също и да упражни вече усвоено знание. Още по-ценното е, че всичко това следва нашето си, българско учебно съдържание.", допълва Свилен.


Как технологиите влизат в един учебен час?

© Samsung България


Виждаме с всеки ден как технологиите напредват с такава скорост, че традиционните начини на преподаване и учене не стимулират учениците и учителите да използват пълния си потенциал.
"От 2015 година насам, благодарение на проектите, които реализираме с учители в България, забелязваме, че те самите също осъзнават, че учебния процес трябва да се адаптира към света днес и да последва учениците там, където те прекарват най-много време – на телефоните и таблетите. С това приложение ние даваме на учениците и техните учители една добра възможност за адекватно използване на технологиите в клас. Така не се губи фокусът на ученика, той научава нещо ново и всъщност използва телефона си за нещо полезно. Когато са по-мотивирани и учат по техния начин, информацията стига много по-лесно до тях", споделя още Жасмина Петкова.


Ще заменят ли технологиите учителите? "В лицето на учителя ние виждаме човека, който ти помага да отсееш полезното знание и това винаги ще бъде така, независимо от новостите, които настъпват. Целта ни с този проект е да му даваме инструменти, с които по лесен начин да върви напред, заедно със своите ученици", завършва Жасмина Петкова.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK