Лидл България - 8 години отговорно присъствие на българския пазар

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

© Лидл България

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България



Съдържание от Лидл България. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Лидл България отваря първите си магазини в България през ноември 2010 г. и компанията успешно оперира в страната вече 8 години. Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, споделя равносметка за изминалите години, преодолените предизвикателства и постигнатите успехи.


Каква е равносметката след 8 години Лидл България на българския пазар – успяхте ли да постигнете заложените цели?


8 години не са малко и за това време ние не просто успяхме да се утвърдим на българския пазар, но и благодарение на своята ясна визия и стратегия успяхме да намерим правилния локален подход така, че да привлечем лоялни клиенти и дългосрочно да спечелим доверието им. Смятам, че това е стабилно доказателство, че нашият бизнес модел е ефективен. Успяхме да се утвърдим като модерен дискаунтър, който предлага най-доброто качество на оптимална цена, пести време и средства на своите клиенти и превръща ежедневното пазаруване в приятно изживяване.


Когато през 2010 г. Lidl стъпи на българския пазар, стартирахме с 14 магазина в 11 града. За тези 8 години инвестирахме значителни средства и разширихме нашата търговска мрежа до вече 91 магазина в 46 града, построихме и втори логистичен център близо до с. Кабиле.


Чрез внимателно подбрания асортимент и стриктния, безкомпромисен качествен контрол успяхме да спечелим доверието на потребителите към предлаганите продукти и най-вече към собствените марки, които са в основата на нашия бизнес модел. Инвестираме много усилия и в постоянни продуктови иновации, чрез които още по-адекватно да отговаряме на потребителските очаквания. Ще ви дам само няколко примера за ключови продуктови иновации, които въведохме през последните години: през 2016 Лидл България стана първата търговска верига, която, в отговор на нарастващата тенденция в потребителското търсене за по-качествени и чисти продукти, въведе иновативната серия колбаси Clean Label, произведени без изкуствени консерванти, оцветители или овкусители, а от 2017 г. всички колбаси от собствени марки - Pikok, Baroni, Dulano и Родна стряха - се произвеждат без МОМ (бел. ред. - механично отделено месо); прясното ни месо е сертифицирано от SGS – световен лидер в контрола на хранителни стоки, а 80% от прясно изпечения хляб и хлебни изделия от фурната на Lidl са без хидрогенирани мазнини и консерванти. Всъщност само преди няколко дни получихме и златно отличие за ефективност на маркетинговата комуникация Effie именно за кампанията "Вкусен хляб от коричка до средичка", зад която стои именно стратегията за чисти рецепти при прясно изпечения хляб – още едно доказателство, че сме иноватори не само в продуктово, но и в комуникационно отношение.


Това са фактите и числата – те сами говорят за себе си, а оттук - съвсем логично и правдоподобно - следва да бъдем и двигател на положителна промяна за хората. Клиентите ни припознават като компания, която е отговорна не само към бизнеса ни, но и към обществото и сме много горди с тази наша роля За тези години подкрепихме редица инициативи и проекти, развихме собствени такива, които помагат на хората в различните региони в страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. Един от проектите, с който се превърнахме в иноватор в ритейла, е "Ти и Lidl за по-добър живот" - най-голямата ни социално-отговорна инициатива. Благодарение на него за последните две години (2017 г. и 2018 г.). събрахме фонд от 390 000 лв., с който финансирахме 51 проекта от цялата страна.


В началото на годината Лидл България бе удостоена с приза "Най-добър работодател в България" за 2017 в класацията на консултантската компания Aon. Как успяхте да се преборите за това признание и да спечелите доверието на своите служители?


Безспорно това е едно признание и, както и при всяка награда – подобно отличие е и отговорност. За тези 8 години на пазара и като логично следствие от нашето динамично разрастване, служителите на Лидл България са вече близо 2700. И с всеки следващ отговорността ни расте. Изграждаме доверието у нашите служители и се опитваме да го печелим всеки ден, следвайки онези етични норми и ценности, които трябва да са в основата на човешките взаимоотношения - честност, коректност и отговорно отношение, взаимно уважение и разбиране. Нашите принципи са да бъдем винаги коректни и открити, да създаваме сигурност и спокойствие за нашите служители, да им даваме свободата да се развиват като хора и професионалисти, когато кажем нещо – да го изпълняваме и с всяко свое действие да им доказваме, че важните са те и че постигаме всички успехи, именно защото сме заедно.
И резултатите ни показват, че вървим в правилната посока. Само за последната година имаме близо 18% ръст на броя на служителите ни, като в същото време бележим и рекордно ниска за сектора средна месечна флуктуация на служители – под 2%. А нещо, с което много се гордеем е, че усилията ни да връщаме в страната българи, дългосрочно установили се в чужбина, бележат все повече успех. 20% от настоящия ръководен състав на компанията се състои от българи, върнали се от чужбина, благодарение на предложението за работа от Лидл България.


След 8 години на българския пазар в каква посока гледате напред и какво ви предстои през следващите години?


Както и до сега качеството на продуктите ще продължава да е най-важният ни приоритет. Ще продължим с отговорното отношение на нашия бизнес не само по отношение на продукти, но и към служители, местни общности, околна среда и бизнес партньори., както и досега –Разбира се, готвим още много изненади както за потребителите, така и по отношение на нови инициативи в принос към обществото – всички за по-добро, но позволете да ги запазим за по-нататък.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на batstan69
    batstan69
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само да добавя - Лидл е Най-големият зарибител с балканска пъстърва у нас за последните години, половин милион рибки!

  2. 2 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    ОК , общо взето съм съгласен с госпожата - директор.Често пазарувам и в Германия от Литъл.
    Но имам само един въпрос - защо се стремите Г-жо непрекъснато да изравняват цените си в България с тези в Германия на Литъл?
    Не ви ли е малко съвестно при тази зашеметяваща разлика на заплатите в двете страни ?
    Помислете не само за високата си ефективност, но и за отчасти набирани цени , което чрез увеличен оборот би донесло до добри печалби .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK