Heineken® бележи най-значителния си ръст за последното десетилетие

Съдържание от Heineken. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Heineken® бележи най-значителния си ръст за последното десетилетие

© Heineken


На глобално ниво нарастват консолидираните обеми на бира, компанията вече е постигнала и екологичните си цели до 2020 г.


Органичен ръст на нетните приходи от 6.1% при +2.0% на хектолитър отчита корпорация HEINEKEN за изминалата 2018 г. Консолидираният обем бира нараства органично с 4.2% през 2018 г., при 4.5% ръст през първото и 4.0% - през второто полугодие. Обемът бира за последното тримесечие се увеличава с 3.3%, към предизвикателната база за сравнение (Q4 2017: 4.6%).


Обемът на Heineken ® нарасна със 7.7%, неговото най-силно представяне за повече от десетилетие насам. Десет пазара към момента продават над 1 млн. хектолитра Heineken®. Брандът Heineken® се радва на стабилен ръст също и на територията на европейските пазари, както благодарение на Heineken® Original, така и на безалкохолната Heineken 0.0% и нейния продължаващ успех. Heineken 0.0% вече е достъпен в над 38 пазара, 22 от които стартират продажбите на продуктите през изминалата година, а през 2019 г. се планира по-нататъшно разширяване на пазара.


Heineken® бележи най-значителния си ръст за последното десетилетие

© Heineken


Двуцифрено нараства и международното портфолио от марки на компанията. Количествата на нискоалкохолното и безалкохолното портфолио бележат среден едноцифрен ръст, осигурявайки 13.1 милиона хектолитра за 2018 г., при 12.5 милиона за 2017 г. Крафт портфолиото нараства едноцифрено.


Между ключовите иновации, лансирани от HEINEKEN през 2018 г., бешe драфт системата Blade, представена в края на 2017 г., която е отлично решение за наливна бира за заведения.


През 2019 г. очакванията на корпорацията,, в условията на продължаваща икономическа динамика, са за още по-висок ръст на обеми, цени и премиумизация. Предвижда се среден едноцифрен ръст в производствените и логистични разходи за хектолитър бира на органична база, както и продължаващо оптимизиране на разходите и инициативите за продуктивност.


"За нас 2018 г. беше година на изключително висок ръст. Брандът Heineken® отбеляза ръст от 7.7% и това е неговото най-добро представяне от повече от десетилетие насам, сега, когато Heineken 0.0% вече се предлага в 38 държави.", споделя Жан-Франсоа ван Боксмеер, председател на Борда на директорите на корпорация HEINEKEN. "Нашето премиум портфолио нарасна двуцифрено, водено от международните ни брандове, както и от портфолиото ни от крафт продукти и сайдер. Всички региони растат, а Бразилия отбелязва много силно представяне, последвало успешното сливане на нашите два бизнеса. Маржът на нашата оперативна печалба (beia) намалява със 17 bps поради случилата се за пръв път консолидация в Бразилия, нарастващите производствени разходи и динамично валутно развитие. Ключов момент през 2018 г. беше обявяването на стратегическо партньорство със CRE за обединяване на ресурсите ни в Китай, голяма възможност и за двете компании, която все още очаква своята регулаторна рамка.


Наши стратегически приоритети са ръстът, ориентиран с повишено внимание върху своята устойчивост, както социална така и от гледна точка на околната среда. Фокусираме се върху иновации и оперативно усъвършенстване, така че нашите потребители да имат възможността истински да се наслаждават на брандовете ни и дори да надхвърляме техните очаквания, като се стремим към подобрения в продуктивността и постоянно преразглеждане на нашето икономическо поведение. Навлизайки в 2019 г., очакваме обстановката да остане несигурна и динамична. Ако трябва да обобщя, очакванията ни са нашата оперативна печалба (beia) да нарастне средно едноцифрено на органична база.", коментира също ван Боксмеер.


Heineken® бележи най-значителния си ръст за последното десетилетие

© Heineken


Постиженията, отчетени от компанията, обаче, далеч не се ограничават само до икономическия ръст. В областта на екологията и устойчивото развитие, залегнали в корпоративното ДНК на HEINEKEN на глобално равнище, също са отбелязани съществени стъпки напред. През последните години международната платформа "Създаваме по-добър свят" (Brewing a better world) насочва усилия към отговорното потребление и води и намаляване на въглеродния отпечатък и резултатите не закъсняват.


HEINEKEN постигна ангажимента към 2020 г. по отношение на въглеродния диоксид още в края на 2017 г. През 2018 г. продължи намаляването на емисиите – до 5.5 кг на хектолитър, редуциране с 47% в сравнение с 2008 г. Миналия февруари, HEINEKEN анонсира "Drop the C" – своята амбиция за редуциране на въглеродните емисии към 2030 г. Поставената цел е 70% от нуждите от електрическа и термална енергия за производството да бъдат покрити от възобновяема енергия. От този момент насам, компанията предприема стъпки по 13 възобновими енергийни проекти, някои от които ще бъдат включени в годишния CSR доклад. В края на 2018 г., 15% от електрическа и термална енергия, използвани в производството, вече идват от възобновяеми източници.
В края на 2018 г. HEINEKEN достигна поставените до 2020 г. цели за водна ефективност. Средното водно потребление на пивоварните се равнява на 3.5 хектолитра вода на хектолитър бира, което представлява редукция с 30% в сравнение с 2008 г. Компанията надминава целите си за 2020 г. за средно водно потребление в пивоварните в проблематични по отношение на водата региони, достигайки 3.2 хектолитра вода за хектолитър бира. Подхождайки с разбиране към глобалните проблеми във връзка с водите, HEINEKEN разработва нова цел до 2030 г., която ще бъде анонсирана през първото тримесечие на 2019 г.


Най-малко 10% от медийните бюджети на Heineken ® в общо 69 пазара бяха посветени на кампании, свързани с отговорната консумация на алкохолни напитки. Кампанията When you drive never drink ("Когато шофираш, никога не пий") се радва на сериозен публичен интерес благодарение на устойчивото глобално партньорство с Formula 1R.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK