Дизайн мисленето като усет да бъдеш стъпка пред конкурентите си

Изграждането на евтин прототип на продукт ви дава възможност да го тествате с крайните потребители, но преди още да сте го пуснали на пазара и да сте изхарчили купища пари за внедряването му.

© Fabrica360

Изграждането на евтин прототип на продукт ви дава възможност да го тествате с крайните потребители, но преди още да сте го пуснали на пазара и да сте изхарчили купища пари за внедряването му.



Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Design Thinking Camp събира всепризнати експерти в дизайна на услуги и продукти на 29-30 август в Sofia Tech Park


Желанието на компаниите винаги да са една стъпка пред конкурентите си и да се диференцират ги задължава непрекъснато да разработват иновативни услуги и продукти, с които не само да задържат интереса на клиентите си, но и да привличат нови посланици на своя бранд. Така потребителите ежедневно са обстрелвани с промоционални предложения да се сдобият с последния модел телефон, с най-бързия мотор или просто с най-мощната прахосмукачка досега. Kлиентите обаче вече не се интересуват толкова от самите продукти и услуги, колкото от преживяването, което могат да им предложат те, от емоцията, която ще изпитат при използването им, както и доколко етична е компанията, която ги предлага.


Често лидерите не си задават въпроса какви са реалните потребности на хората, за които създават продукти и услуги. Нерядко те са водени по-скоро от желанието да реализират прогресивна идея, която им е дошла наум, без да имат ясна представа кои са техните таргет потребители, какви са техните неизказани желания и потребности, както и какви биха били трудностите пред създаването на тези продукти или услуги.


Това е една от най-често срещаните грешки, които се случва да правят дори и по-големи и опитни компании. Ако техните ходове не са подплатени с достатъчно ясна и детайлна информация за нуждите на клиентите, то те могат да доведат до пропиляване на много време, усилия и пари за внедряването на продукт или услуга, което няма да доведе до възвръщаемост на инвестицията.


Така например компания, известна с производство на млечни продукти претърпява крах, когато решава да пусне на пазара алтернатива на едно от своите изделия, което консумират предимно дамите. Фирмата смята, че ще спечели и мъжката аудитория, ако предлага млечен продукт с по-висока масленост, тъй като господата имат нужда от по-голям дневен прием на калории от жените. В допълнение опаковката е решена в черно, което предполага се ще приковава вниманието на мъжете по-добре от досегашния зелен етикет. Оказва се обаче, че мъжете нямат нужда от подобен продукт, поради което скоро след това компанията е принудена да спре производството на продукта, претърпявайки сериозни загуби.


За да споделят реални казуси от своята практика, както и за да провокират собствениците на бизнеси у нас чрез своите уъркшопи, в София пристигат световноизвестни експерти в дизайна на услуги и продукти. Те ще участват в първото издание на Design Thinking Camp в София, което ще се проведе в Sofia Tech Park на 29 август и 30 август.


Сред най-изявените от тях е Рама Гераво, директор на Центъра за дизайн "Хелън Хамлин" в Кралския колеж по изкуство в Лондон. Работил е съвместно с мениджърите на едни от най-успешните компании в световен мащаб – Samsung, Panasonic, Sony, PWC and Toyota, а зад гърба си над 250 съвместни проекта със 180 компании.


Джеси Граймс, който e един от хедлайнерите на Design Thinking Camp, е работил със световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.

© Fabrica360

Джеси Граймс, който e един от хедлайнерите на Design Thinking Camp, е работил със световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.


Към инициативата се присъединява и Джеси Граймс – независим консултант по дизайн на услуги, главен редактор на списание Touchpoint и старши вицепрезидент на Service Design Network. Той има опит в проектирането на услуги във финансовия сектор, както и в работата по иновационни проекти. Част от неговите клиенти са световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.


Антонио Чезаре Ядарола ще води уъркшоп за дизайна на преживяванията на работното място на бъдещето.

© Fabrica360

Антонио Чезаре Ядарола ще води уъркшоп за дизайна на преживяванията на работното място на бъдещето.


Редом до него ще застане и Антонио Чезаре Ядарола, който може да се похвали с две докторски степени, придобити в Неапол и Лондон. Той специализира в областта на социалните иновации и дизайна на услуги. Ядарола работи с колективи от стратези, изследователи, космически дизайнери, както и с дизайнери на услуги от Европа, САЩ и Канада.


Освен че ще можете да се докоснете до тези и много други светила в дизайна на услуги и дизайн мисленето, ще имате възможност да почерпите опит, чрез който да подобрите собствените си продукти и услуги. Design Thinking Camp разчупва традиционния конферентен формат, като залага предимно на практически работилници и на съвсем малко лекции.


Събитието ще се проведе на 29 август и 30 август 2019 г. в Sofia Tech Park в столицата. Организатор е Fabrica 360 – агенция за дизайн и иновации придобила правата за организация на събитието от руските си партньори от Lab Wonderfull. С подкрепата на Service Design Network – Bulgaria.


Генерален медиен партньор на събитието е "Капитал".


Регистрация до изчерпване на билетите на:
https://www.fabrica360.eu/dtcamp2019

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK